• 24.

    לא להחזיר:לגשת לגננת, ואם לא עוזר-להתקשר להורי הילד

    שלומית, 04/07/12 23:31

    המרביץ. אבל שוב- זה בנקודת הנחה שמחנכים את הילד לספר תמיד על מה שרע/ מה שטוב...
    ןכן- ללמד (אם אפשר ) את הילד להשתמש בלשונו, כלומר התבטאות נכונה- מול המרביץ,.. ובכלל.

  • 23.

    להחזיר כפליים,

    אדם, 04/07/12 17:06

    אני בצעירותי החזרתי לילדים גדולים ממני,
    ואיימתי עליהם עם מספריים - מאז לא הציקו לי,

    על כל מכה - דקירה עם עט ,
    על כפה - אגרוף.

    ותתפלאו - אין לי תיק במשטרה.

    וככה אחנך את ילדי

  • 22.

    המלצה להורים-חוג ג'ודו לא יעזור-עדיף קראטה

    ג'ודו לא יעזור, 04/07/12 09:37

    המלצה להורים-חוג ג'ודו לא יעזור-עדיף קראטה

    • לא צריך לא ג'ודו ולא קראטה

      חיים, 04/07/12 18:36

      בגילאים נמוכים מספיק ללמד את הילד לתת אגרוף חזק לאף או בעיטה חזקה עם העקב בברך.

      בגילאים מתקדמים יותר עדיף ללמד את הילד לרוץ מהר אם אתם לא רוצים למצוא אותו בטיפול נמרץ יום אחד.

  • 21.

    כשייתי ילד קטן בפולין...

    אזרח, 04/07/12 09:37

    אבי חינך אותי להחזיר לכל ילד אנטישמי שהציק לי ותקף אותי, וכך עשיתי. תאמינו לי שאף אחד לא התעסק איתי יותר. למרות שהייתי רק בן 5.
    כך חינכתי את ילדי. אנו חיים בג'ונגל הישראלים הפכו לאנשים אלימים ומסוכנים אין חוק שיגן על הקרבנות ההפיך התוקף תמיד יוצא זכאי. כל ילד חייב לדעת להגן על עצמו זה מצמצם את כמות הערסים. אם הם ידעו שלא מפחדים מהם הם יעלמו.

  • 20.

    צריך ללמד את הילד להכנע לאלימות ולעשות מחוות לטרור

    בדיוק כמו שישראל עושה, 04/07/12 09:36

    צריך ללמד את הילד להכנע לאלימות ולעשות מחוות לטרור

  • 19.

    מי שלא מלמדים אותו להחזיר גדל להיות סמרטוט פתטי, קורבן אידיאלי. (ל''ת)

    אייל, תל אביב-יפו, 04/07/12 09:25

  • 18.

    אם היינו פותחים לערבים את התחת בכל הכוח

    #7, 04/07/12 08:51

    ולא מתחשבים ב''חפים מפשע'' תומכי הטרור אצלם או מתרכזים ב''לשמור על הכבוד'' שלהם, כבר מזמן היה כאן שלום.

  • 17.

    שפריץ מים זה מסוכן מאד במיוחד לילדים (ל''ת)

    אחד שמכיר מים, 04/07/12 08:41

  • 16.

    מעבר לצחוקים אי אפשר ללמד ילד להחזיר מכות.או שהוא בנוי לזה או שלא. (ל''ת)

    אמא, 04/07/12 07:55

    • אומץ הוא תכונה נרכשת! לא נולדים אמיץ! לכן רק בללמד תצליחי! (ל''ת)

      אבא מסור, 04/07/12 16:56

  • 15.

    מה זה?

    ציפיתי לדיון רציני, 04/07/12 06:39

    איזו רדידות...

    • זה מדור קבוע. לא כתבה. מה אתה, מבקר עיתונות?

      מיכל, 04/07/12 10:17

      אם כן, תלמד לקרוא בהקשר הנכון.

  • 14.

    אל תלמדו את הילד להחזיר מכות. תלמדו אותו לספוג עוד ועוד מכות

    ישראלית, 04/07/12 03:43

    ולהפנות את הלחי השנייה ואולי גם לתת את הטוסיק כי זה מאוד אצילי. ואם מישהו גם ירצח את הילד (כמו שרצחו את אסף שטיירמן למשל) לפחות תהיו גאים שחינכתם אותו יפה לאי-אלימות ושהוא מת ילד טוב.

    • חזק! (ל''ת)

      סטודנט, 04/07/12 11:30

    • מכות

      נוצ', 04/07/12 13:31

      חזק ביותר...מסכימה עם כל מילה.
      גם יפי הנפש, בבתיהם, מורים לילדים להחזיר וכמה שיותר חזק!

    • באמת מה שאתה אומר

      ל, 04/07/12 21:20

      זה נכון באמת וזו האמת העצובה במדינת ישראל לא נותנים גיבוי למורה למחנך למנהל וזו התוצאה הרבה הרבה בלגאן ומה נהיה ממנה

  • 13.

    האם ללמד את הילד להרביץ בחזרה?

    פופיק, 04/07/12 03:11

    כן

  • 12.

    אין ברירה

    דוד, 04/07/12 00:34

    הבן שלי (בכור כיתה א') אמר שהוא לא רוצה ללכת לביה''ס כי מציקים לו, ואם הוא אומר למורה אז זה עוזר רק לאותו רגע ואז שוב מציקים.
    לימדתי אותו להחזיר (רק כהגנה עצמית) ובאותו יום הוא הוריד כאפה לאחד שהציק לו.
    הילד האחר אח''כ חזר ושוב נתן מכה רק כדי להיות זה עם המילה האחרונה אבל מיד אח''כ ברח ולא הציק שוב.
    לפעמים אין ברירה, ילד צריך לדעת להחזיר כברירת מחדל.

  • 11.

    אנשי שלום מפגרים

    רמי, 04/07/12 00:28

    אתם יותר גרועים מהמרביצים

  • 10.

    שילמד להחזיר בצורה לא פרופורציונלית.

    משה, 03/07/12 23:30

    אגרוף אחד חזק לפנים ואחרי פעם אחת כזאת אף אחד לא ייגע בו יותר. ואם הילד המציק חזק יותר אז שישתמש באבן או מקל.

    הערה חשובה: הנ''ל תופס רק לגבי גילאים נמוכים, בי''ס יסודי לדוגמא. בגילאים מבוגרים יותר כבר יש פוטנציאל שזה לא ייגמר בטוב (סכינים וכו')

  • 9.

    אני בעד להחזיר. חזק.

    ., 03/07/12 23:30

    ילד הוא לא שק חבטות.
    ואין שום סיבה להפוך אותו לכזה, רק בגלל ש''אלימות זה פויה''.

    חלק מלדעת לשרוד בעולם הזה זה לדעת להגן על עצמך.
    עם כל הכבוד לעקרונות, אי אפשר לחיות לפיהם ב 100%.

    • אז אתה אומר שבארה''ב היית נכנס לכלא תוך דקה?

      אחת מאמריקה, 04/07/12 00:37

      כי בארה''ב ילד שמכה בגן או בבית ספר מועף בשנייה הביתה. שם אין כזה דבר להרביץ מכות בבית הספר. שם מערבבים כל שנתיים-שלוש את הכיתות בשכבה כדי שלא יווצרו חבורות של מקובלים ולא מקובלים. שם כבר למדו שאם כל אחד עושה מה שהוא רוצה כולל להרביץ אז מתחיל הבלאגן.

      אז שמור את הידיים שלך ושל הילד שלך לעצמך!

      • "שם" פשוט מוציאים כלי ויורים בראש

        עוד חי בסרט, 04/07/12 09:07

        מנסה לצייר את אמריקה כאם האומות הסבלניות שנרצח שם בן אדם כל שעה...

      • זה לא הארה"ב שאני חוויתי. אולי בבתי ספר פרטיים בשכונות יוקרה זה ככה. (ל''ת)

        אבי, 04/07/12 11:48

      • בארהב הילד שלך היה על קרטוני חלב

        אחד מישראל, 04/07/12 13:22

        אם הילד שלך לא ידע להגיב כאשר מרביצים לו יוןם אחד תימצאי אותו בתעלה והארהב זה יותר כל להשיג נשק

  • 8.

    תקשיבו טפטים, האנשים צריכים לדעת להתגונן, בדיוק כמו שמדינה צריכה לדעת

    איציק, 03/07/12 22:17

    בליל בשטויות על התלבטויות זה מגעיל. לא מדובר על אלימות כי אם על התגוננות ולאו דווקא תמיד פיזית. הילד אמור ללמוד מתי לעמוד על שלו ומתי לותר; מתי להגיב מילולית; מתי להחזיר פיזית ומתי לברוח אם זרך. זה נקרא שיקול דעת. זה לא קל אבל את זה צריך ללמד, גם אם זה בניגוד לדעת בית-הספר שמעודד לרוץ ולספר למנהלת. ברחוב אין מנהלת, יש שיקול דעת. להגן על עצמו זו לא אלימות!!! גם אם לזה שהתחיל נפתח הראש. אין זה אומר שעל קללה פותחים את הראש, אך אם מרימים עליך לום ולא הצלחת לברוח, אז עדיך שהלום לא יהיה על הראש שלך. כל יפי הנפש גם מציעים באותו אופן לא להגיב כמדינה, לותר לסגת. גם כאן זה לא שחור לבן. לפעמים צריך לותר, לפעמים לסגת, ולפעמים להכות. אין שחור לבן בחיים, וזה התפקיד של ההורים, ולא של טרמפיסטים שלוקחים הון תועפות על קורסים מטומטמים ועצות אחיטופל.

  • 7.

    ללמד להחזיר. הילד לא יהיה אלים בוודאות (ל''ת)

    גל, 03/07/12 22:06

  • 6.

    כתבה אחלה , רק חבל שאנשים

    אלון, 03/07/12 21:58

    שאנשים רדודים בלי טיפה עמקנות מגיבים פה

    • אחי, כמה עמקנות היתה בתגובה שלך. אני אעתיק אותה לתגובות הבאות שלי. (ל''ת)

      איציק, 03/07/12 22:10

    • אלון - קרא את תגובתי (11) יש בה את כל העומק הדרוש בנושא (ל''ת)

      פופיק, 04/07/12 04:50

    • אתה צודק. התגובה שלך הכי עמוקה.תחת (ל''ת)

      גל, 04/07/12 07:03

    • עמקנות? דבר עברית תיקנית לומדים את זה בכיתה א' ניראלי (ל''ת)

      עומק ידפוק, 04/07/12 12:04

  • 5.

    מדויק

    פעמונית הגינה, 03/07/12 21:53

    בדיוק הדילמה גם שלנו לגבי הילדים. ללמד אותם להיו אלימים בחזרה, או להיות ''חנונים'' ולא להחזיר.

  • 4.

    משהו משלם לה כדי שתכתוב שטויות? (ל''ת)

    איציק, 03/07/12 20:50

    • כולם שם מתנדבים (ל''ת)

      מה פתאום משלם! זה אתר של מעריב, 04/07/12 10:17

  • 3.

    הגנה עצמית איננה אלימות, לכל אחד הזכות להגן על עצמו כשהוא מותקף (ל''ת)

    אזרחית, 03/07/12 20:49

  • 2.

    כתבה מקסימה וכל הכבוד לכתבת !

    דיקלה, 03/07/12 14:36

    מילים שצריכות להכתב...

  • 1.

    ההורים צריכים קורם בהורות, לא מלמדים ילד להכות, כך החברה הופכת אלימה

    לילי, 03/07/12 14:34

    יש לי את אותה בעיה, ואני מסרבת ללמד אותו להכות.

    • אז מה את מלמדת אותו?

      פופיק, 04/07/12 04:42

      זכותך. את אמא שלו. לא בטוח שאת מכינה אותו להתמודד עם החיים כפי שהם באמת. בהצלחה.

    • לא להכות

      ציפורה, 04/07/12 07:44

      להגן על עצמו. כשיחזיר לא יהפוך לשק חבטות של כל הילדים האלימים והמתוסכלים שיש.

    • כל הכבוד. המדליה מחכה עם השליח בדלת.

      דורוןק, 04/07/12 09:19

      קוראים לזה מאזן אימה. או שאתה יוצר אותו, או שאתה כפוף לו.

    • את מגדלת ילד כאפות, מכל העיר ילדי כאפות יתאספו כדי לכפכף אותו

      אבי, 04/07/12 11:45

      איך אמר סטינג? "A gentleman will walk but never run"
      יש הבדל גדול מחינוך נגד אלימות לגידול ילד כאפות, ובמבחן הזה, לקחת את הדרך הקלה.