• 10.

    לא האינטגרציה היא מה שמהווה איום על מערכת החינוך

    אמא, 01/07/12 08:47

    זה ההורים עצמם

  • 9.

    סוגיה מעניינת למחשבה. משקפת את המצב בארץ כולה... (ל''ת)

    עירית, 20/06/12 17:18

  • 8.

    כתבה נהדרת! (ל''ת)

    נורית, 20/06/12 17:15

  • 7.

    זאת ישראל. הכל מהכל

    אמא, 20/06/12 14:56

    אבל בתוך הכל מהכל, צריכה להיות לנו האפשרות לבחור.זה נכון, הכל בא מהבית, ואני מכירה בן של רופאים שהוא משולח רסן ואלים עם בעיות התנהגותיות קשות- ההורים שלו עסוקים, אתם מבינים, לעומת זאת אני מכירה ילד מתוק להפליא, מחונך, שאמא שלו עקרת בית ולאבא שלו יש בסטה בשוק. הם פשוט פנויים יותר לחנך את הילד. ברור שאני מעדיפה את הילד הזה על פני הבן של הרופאים. נכון?

  • 6.

    מותק, מה רצית להביע? (ל''ת)

    הלא משכילה, 20/06/12 09:50

    • מותק ב', הנה תשובה לשאלתך המשכילה

      כרמית ספיר ויץ, 20/06/12 12:35

      המדור הזה משקף שיחות שנערכות בין הורים. זה כמובן כרוך בהקשבה לאחרים.
      צאי מהמסתור, גלי את שמך ופנייך, ותפסיקי לזזרוק רפש.
      אם יש לך שאלות נוספות, מותק, את יכולה לפנות אלי במייל. הוא, בשונה משלך, גלוי וידוע. הבנת משכילה יקרה?
      כרמית

    • לא הבנתי- מה א ת רצית להביע בשאלה שלך? (ל''ת)

      אמא, 20/06/12 14:57

  • 5.

    התייפיפות לא במקום

    רונית, 20/06/12 09:16

    כשההילד שלי נהיה בן 13 (עדיין ילדון, לרוב הדעות) הוא התחבר עם שני ילדים מהשכנונה הסמוכה ומה לעשות- שהם באמת מהמגזר הלא נכון? בהתחלה הוא התחיל לנבל את הפה ובגיל 14 הם כבר הציעו לו, תשבו חזק, ס-מ-י-ם!!! לילד שלי!!!! כן, אני לא רוצה את הילדים הללו קרוב אלי. נקודה. הילדים מהשכונה שלנו הם ילדים טובים וילדים משכונות מצוקה הם ילדים בעיתיים. נקודה. למה להכניס ראש בריא למיטה חולה? (אתם יכולים לומר שאני גזענית אבל אני לא. אני מרוקאית ובעלי טריפוליטאי. אין ליבעיה עם אף מגזר, יש לי בעיה שאנשים חולים יסתובבו ליד ילדיי).

  • 4.

    כתבה מטלטלת ואני שמחה שלא כולם חושבים ככה...

    משכילה, גרה בשכונות ומגדלת ילדים מצליחים :)), 19/06/12 17:49

    פעם היינו שם, עם הסנובים, גרנו בבניין עם בריכת שחייה וחדר כושר. רצה הגורל, והיום אנו גרים בשכונות. יש בהחלט סטיגמות ויש סנובים שלא רוצים שהילד שלהם ''יתערבב'' עם ילדיי. אבל, אני מצפצפת, לעיתים צפצוף מלווה בדמעות, כי אין ברירה, ומנסה לחנך את ילדיי לערכים, לאהבת הזולת לצד הישגים בלימודים. וברוך השם...הכל בסדר. אם כבר מדברים, הרשויות - שם באמת צריך לייצר את השינוי בעזרה כלפי האוכלוסיה ''החלשה''. הכל זה מלמעלה...תרתי.

  • 3.

    ה''משכילה'' צודקת בויכוח. עלינו לשאוף להעלות את הרמה ולא לשמר את המומצע

    י, 19/06/12 16:22

    הדבר דומה למה שקורה בתוך העם היהודי. כל עוד היינו מסוגרים בתוך עצמינו, היינו המוצלחים שבעמים. מהרגע שנתננו לערב רב להתערבב איתנו, נסגנו לתחתית טבלת המצויינות.

  • 2.

    אל תתנו לזה לקרות!!! זה הסוף של בית הספר שלכם.

    יוראי, 19/06/12 16:22

    נורא שיק ונורא סקסי לומר אינטגרציה, עד שאתה רואה איזה בבונים נכנסו לכיתה של הילד שלך.
    הילד מפחד לבא לבית ספר, אלימות , ניבולי פה, התמודדויות שילד ביסודי לא צריך לעבור אותם.
    בשם הפופוליזם אנשים מתאכזרים לילדים קטנים ושורפים להם את הילדות על מזבח רעיונות שלי יחימוביצים.

    • אלימות, ניבולי פה - לאו דוקא מהשכונות...

      משכילה, גרה בשכונות ומגדלת ילדים מצליחים :)), 20/06/12 07:14

      הקישור בין בבונים.אלימות ו''ילדי שכונות'', אינה נכונה בעליל.
      אני רואה שדוקא מי שמנבל את הפה ונוהג באלימות - לא קשורים לשכונה, אלא ילדי ''טובים'', שהוריהם לא נמצאים בבית עד שעות מאוחרות, והם במסגרות אחרות ואז כאשר ההורים מגיעים כבר הביתה, בשעה-שעתיים שנותרו עם הילד, נקיפות המצפון על כך שהם לא בבית לא מאפשרות לחנך אותו בשעה-שעתיים הללו, ואז הילד גדל בלי גבולות והופך ל''שורד'' עם כל המשתמע מכך, ולכן זה לאו דוקא בשכונות...שם פחות הייטקיסטים :))

    • עזוב, בבונים יכולים גם לבוא משכונות טובות

      יוחאי, 20/06/12 14:58

      שונא את הביטוי הזה ''שכונות טובות''- שנזכיר את הרצחים של דרק רוט? הם באו מ''בית טוב'' לפי ההגדרות האלה

  • 1.

    בתור מי שלמדה בבית ספר עם שילוב

    חן, 19/06/12 14:26

    אני יכולה לספר ש''ילדי השילוב'' (שזה שם נוראי), התבררו להיות הילדים הכי חכמים והכי יצירתיים, שכולם רצו להיות חברים שלהם. זה שלהורים שלך אין כסף ובגלל זה הם גרים בשכונה לא הכי טובה בעיר, לא אומרת שלא מחנכים אותך.
    הלוואי והיינו חיים בתקופה שבה אמא שלי הייתה ילדה- תקופה שבה אם להורים שלך היה רכב פרטי, היית מתבייש בזה ומנסה להסתיר את העובדה שיש כסף.