• 22.

    משתדלת לא לקרוא תגובות כדי לא לדעת כמה בורות.זה כל כך מתסכל

    אמא גם.., 16/05/12 11:52

    עקרון הרצף ונרקסיסטיות? עיקרון הרצף הוא בדיוק הפוך, השורה הכי תחתונה שלו היא שילדים לא אמורים להיות מרכז העולם, הם סובלים מזה, הם אמורים להיות חלק מקבוצת אנשים וילדים מתפקדת שמצויה בעשייה. הם אמורים להיות חלק ממנה. דוקא בגן - שכל הזמן דואגים לשעשע את הילדים, לבדר אותם ולהרחיק אותם מהעולם האמיתי, ליצור עבורם עולם מאולץ ונבדל מהכל, זה דוקא יותר נראה לי כמו משהו שיוצר נרקסיזם. מעבר לכך,עקרונות, אידיאולוגיות, פסיכולוגים, אינם מתאימים לגידול ילדים. רק הטבע אמור להנחות אותנו. הטבע. לא אידיאולוגיות. הביטו בטבע וראו כמה התרחקנו ממנו, האם זה עשה לתא המשפחתי כל כך טוב? האם זה עשה טוב לחברה הישראלית? האם הילדים שלכם מאושרים ללא סמים כגון - סוכר, מסכים ובידור? האם הם מאושרים גם כאשר אין הם עושים ''כלום'' פשוט יושבים וחושבים מחשבות לעצמם. האם הילדים שלכם יודעים לשבת והיכנס פנימה ופשוט להאזין? להתבונן? האם הם שלווים ורגועים? לא ממקום של ביקורת. גם אני אמא לילדים בעולם המערבי. אבל לא הגיע הזמן לשינוי? אם הגענו למצב בו אנשים אומרים על נשים שמניקות ילדים עד גיל 5-6 שהן מטורפות, מה זה אומר על החברה שלנו?

  • 21.

    אז את הילד הבא שלך תניקי עד גיל 15?

    נועה, 15/05/12 15:59

    מבחינתך אין שום גבול - כל עוד זה מרגיש לך נכון?.
    סליחה אבל ילד בן שש שמרים לאמא את החולצה ויונק לכמה דקות זה לא ממש אינטימיות, ולא בנית קשר.
    אמא זה לא מיני בר, באיזה שהוא גיל צריכה להיות הפרדה.
    אין הצדקה להנקה בגיל 15 כי הילד מקבל את כל המזון לו הוא זקוק מהאוכל אותו הוא אוכל. הנקה היא קודם כל אמצעיהאכלה, ולא יצירת קשר ואינטימיות עם הילד. ילדים גדולים אנחנו מחבקים מגפפים לא נותנים להם לינוק.

  • 20.

    שיטת הרצף וילדים נרקיסיטיים

    אחת שהניקה, 15/05/12 15:54

    שמעתי הרצאה מעניינת של פסיכולוגית, אשר הסבירה שרבים מהילדים שגדלו בשיטת הרצף הפכו בוגרים נרקיסיסטיים, מרוכזים בעצמם וחסרי יכולת לדחות סיפוקים.
    כמו בכל דבר - הכל במידה. לפעמים נראה לי שאמהות הרצף מחפשות משמעות בחייהן ולעתים אף מחפשות להרחיק את בן הזוג ממיטתן.

  • 19.

    הנקה = הנאה

    אמא של לידור, 14/05/12 22:14

    גם אני אניק עד שהוא ירצה להפסיק לינוק

  • 18.

    יועצות הנקה מאמנים ושאר ירקות

    נעם, 14/05/12 18:54

    עם כל הכבוד יועצות הנקה ומפתחי שיטת הרצף אינן יודעות ולא עסקו במחקר של התפתחות הילד. אעיז ואומר גם לא למדו את העניין- רובן עוסקות בעניין מתוך רצון לעבד את החוויה האימהית שלהן ולא מתוך עמדה מקצועית אקדמית ופרופסיונאלית - וזה לטעמי לא מספיק טוב.

    • בוודאי שזו עמדה מקצועית אקדמית

      עידית, 15/05/12 06:08

      ויש מחקרים מתוכננים היטב התומכים בגשית ההנקה למרחקים ארוכים, כולל מחקרים של ארגוני בריאות (שהם, כידוע או שלא, ארגונים לא של יועצות הנקה...)

      אפשר "להעז" ולומר כל דבר, רק כדאי שזה יהיה מחובר לעובדות ולא לרעיונות לא מבוססים. (שלא לדבר על העובדה הידועה שגם פסיכולוגים ורופאים עוסקים במקצועם, בין היתר, בשל מניעים רגשיים ונפשיים, כמובן).

    • מה כן מספיק טוב?אלימות בבית הספר?בגן?

      אמא גם.., 16/05/12 12:16

      זה כן מספיק טוב?החברה ה''סובלנית'' שהתפתחה כאן? ילדים מסוממים מסוכר, פייסבוק וטלויזיה? שיגדלו להיות אנשים שיושבים ורואים הישרדות והאח הגדול וחדשות שכולן שליליות, ערוץ החדשות הרעות? עוד דור של עבדים של מותגים צרכנות וכסף? פסיכולוגים, מחקרים, אידיאולוגיות, לא הביאו את החברה שלנו למקום טוב יותר. הם הביאו את החברה שלנו להרוס את העולם, את כל הסביבה, ואת כל החי שלא משרת את בני האדם. זה באמת כיוון מאד טוב... הגיע הזמן לחזור לשפיות ולקצב ההגיוני, כדי שלפחות לילדים שלנו, אחרי שיגמלו מסוכר, בתי ספר ואלימות....יהיה סיכוי בעולם הזה. אנחנו בדרך להשמדה.הגיע הזמן לחזור למקורות. הטבע הוא המוביל הכי טוב לאנושות. הכי נכון. הכי מדויק. הוא יודע בדיוק על התפתחות הילד. התפתחות האמא. התפתחות החסה. זה אותו הדבר. הנה קישור לסרט חשוב שנקרא ''CONSUMING KIDS'' ''לצרוך ילדים'' בתרגום לעברית. תעשו לעצמכם ולילדים שלכם טובה וקבלו קצת פרספקטיבה על מה שקורה היום בעולם.
      http://www.youtube.com/watch?v=seaDrsaI5w4

  • 17.

    כתוב נפלא ונכון

    עידית, 14/05/12 16:56

    אביטל, כרגיל, כותבת נפלא ומדוייק.

    כמניקה למרחקים ארוכים וכאשת מדע ומחקר, סומכת ידי על מה שכתבת ((אם כי, ואולי זו תקלת עריכה, תמ''ל = תרכובת מזון לתינוקות ולא תחליף מזן לתינוק, כמובן).

    יישר כח!

  • 16.

    אני אוהב לשחק בדד, אך אובססיית החליבה הזאת חייבת להפסק.

    THE SIXTH GATE , 14/05/12 16:35

    אתן ממאיסות עלינו את צמד הצעצועים החביב שלנו.

  • 15.

    יועצת הנקה באריאל

    יש המלצה?, 14/05/12 15:48

    הי,
    חברתי ילדה לא מזמן ומתקשה בהנקה,
    האם יש המלצה ליועצת הנקה באיזור שמגיעה הביתה?
    תודה

  • 14.

    זה לא מיני ואין מה להתרגש מזה, אבל

    טל, 14/05/12 15:23

    לא כל דבר אינטימי שהוא שלך ושל הילדים שלך שמים על שער מגזין. והתמונה כן נראית כמו גילוי עריות. בכוונה אישה יפה וסקסית בקונטקסט פרוידיאני לחלוטין.

    • המחשבות הללו המעוותות את הטבעי, הן שלך, וזו הסיבה

      אמא גם.., 16/05/12 14:12

      זו הסיבה שאותה אישה ביקשה לפרסם את התמונה הזו. כדי להראות את האבסורד שהגענו אליו היום. המחשבה שלך היא הנורמלית והמעשה שלה - הוא המעוות. לא הילד היונק שבתמונה ולא האמא - מרגישים משהו שהוא מעבר לטבעי. העיוות הוא המחשבה המערבית. ועיוות שאני מאד מקווה שבקרוב יתוקן

  • 13.

    חיסון בהנקה

    דר' אורה, 14/05/12 15:11

    החיסון האמיתי והחשוב ביותר נמצא בהנקה הראשונית. אח''כ זה מצטמצם ונעלם. במשך הזמן
    גם אין ברזל בחלב אם ולכן יש צורך לקבל אותו מבחוץ. ילד מעל גיל שנה, שנה וחצי זקוק ליותר ברזל מאשר יש בחלב האם. ראינו
    מה קרה עם אבקת החלב שלא הוסיפו לה ברזל.
    והאסון לתינוקות הנ''ל. לכן ההנקה מעל לגיל זה היא במקום מוצץ או אצבע. זה רק לשם פינוק
    וכיף. אין בעיה עם זה במידה וזה מתאים לאם ולילד.

    • ד"ר אורה, כדאי לקרוא מחקרים

      עידית, 15/05/12 06:12

      ראשית, אם את מתייחסת לאסון רמדיה, אז לא היה מדובר בברזל אלא בויטמין B12. שנית, הספיגה של ברזל מחלב אם גבוהה יותר מאשר מתמ"ל. שלישית, כמובן, לא ברורה הלוגיקה של "אם זה חסר בתמ"ל אזי זה מוכיח כי חלב אם אינו מזין" אין כאן שום הקש לוגי תקף.

      רביעית, את מוזמנת לעיין במחקרים שנעשו (למשל ב"ליס") אודות הרכבו התזונתי של חלב אם אצל נשים המניקות פעוטות. מאיר עיניים (ומפריך את התפיסה השגויה שלך. היא שגויה, אגב, גם בהקשר החיסוני).

      • ברמדיה זה היה חוסר בויטמין B1 (ל''ת)

        ליאת, 15/05/12 23:53

  • 12.

    תניקי כמה שבא לך. אבל

    אמא שגם הניקה הרבה זמן, 14/05/12 14:01

    תעשי זאת בצניעות (כי למרות מה שמפמפמים בלה לצ'ה ובאתרי אינטרנט מסויימים, השד הוא כן איבר מיני - אולי לא לילד, אך כן לכל הגברים הסובבים אותך. מה לעשות, יש איברים שיש להם יותר מתפקיד אחד). ותפסיקי להצדיק את ההחלטה שלך במה שה WHO ממליץ או מה הילדים באפריקה עושים, כי זה לא ממש רלוונטי לארצות מפותחות - מה גם שאפילו רב האפריקניות אינן מניקות מעבר לשנתיים-שלוש.

  • 11.

    הנקה למרחקים

    יוליה, 14/05/12 13:41

    הנקה של פעוט לא מונעת מהאם לעבוד, או לבלות.לשתות וודקה...לא ידעתי שזה חלק מלהיות בן אדם. בזה החיות יותר חכמות מבני אדם. אבל למי שמתחשק כל כך יכולה לשתות, רצוי לא בסמוך להנקה.מי שמעשנת עד 10 סיגריות ביום עדין יכולה להניק ואילו מומלץ מאוד שתניק, כך תינוק יהיה יותר מוגן מרעלים שהוא נושם ממנה בכל מקרה. מי שלא רוצה לנהיק תמיד תמצא תרוצים למה לא.אנחנו בני אדם? גם תינוקות הם בני אדם וזכאים לקבל חלב של בני אדם, לא של פרות. לפחות תקראו ממה עשוי תמ"ל לפני שנותנים אותו לילד.

    • היסטריה!!

      אני!, 14/05/12 14:47

      לפני שנים רבות כשלא לא היה תחליפי תמ'ל, גם אנחנו בתור תינוקות שתינו חלב של פרה ולא רק של האמא שלנו ולא קרה לנו כלום.
      אז תפסיקי עם ההיסטריה!
      וכן, אם האמא שותה, מעשנת ומבלה, זה חלק מהפעילות שלה כבן אדם לא פחות מההנקה.
      אנחנו לא הופכת רק לאימהות כשנולדים לנו הילדים, אנחנו עדיין אינדבידואליים בפני עצמנו, ואם לא נטעין את הבטריות לעצמנו, לא יהיה לנו כוח בשביל הילדים שלנו, וזה מותק שלי, בדוק.

  • 10.

    באיזשהו גיל זה כבר לא הנקה אלא גילוי עריות... (ל''ת)

    מוש השור, 14/05/12 13:38

    • בגמרא כתוב להניק עד שנתיים ושמותר עד גיל 5 , מגיל 5 גילוי עריות (ל''ת)

      לפי היהדות, 17/05/12 12:25

  • 9.

    ופה בארץ ???

    רן, 14/05/12 13:23

    ראשית כל התמונות הן פרובקטיביות וראוי שירדו מהאתר, הרי כשאם מניקה היא עושה את זה בצנעא, אז למה צריך להראות תמונה כזאת???

  • 8.

    גם בגמרא נאמר שיש להניק לפחות עד גיל שנתיים (ל''ת)

    מניקה, 14/05/12 12:39

    • ציצי (ל''ת)

      מוניקה, 14/05/12 13:40

  • 7.

    איכס זה מגעיל..תעזבו אתכם מכל השטויות האלה (ל''ת)

    זה לא נותן כלום זה בולשיט, 14/05/12 12:34

  • 6.

    אנחנו אמהות, אבל אנחנו גם בני אדם

    חן, 14/05/12 12:26

    הנקתי מעט מאוד, אבל אני מאוד מבינה את מה שאת אומרת ומאוד מסכימה עם זה.
    עם זאת, על אף שלהיות אמהות הוא התפקיד הראשון והכי מדהים שלנו, אנחנו גם בני אדם (בנות אדם, בעצם).
    כמו שלפעמים, עם כל האהבה, אנחנו רוצות קצת שקט לעצמנו ומעדיפות להשאיר את הילד עם אבא/סבתא כדי קצת לבלות עם עצמנו או עם חברות, כך גם לפעמים בא לנו לשתות קצת יין (או וודקה) או לעשן איזו סיגרייה. הנקה עד גיל מאוחר, שוללת מאיתנו את החופש שלנו כבנות אדם ומקבעות אותנו בתפקיד אחד בלבד.
    לדעתי, אישה שמאבדת את כולה לטובת היותה אמא, מזיקה בכך לילד. החשש הוא לא שהילד לא יהיה עצמאי כי הוא מחובר לשד, אלא כי הוא רואה שאמו אינה עצמאית.

    • לא מסכימה איתך שההנקה שוללת ממך כאלה וכאלה חירויות

      ורד, 14/05/12 13:26

      זו בחירה שלך לחשוב שכך.
      אין בעיה להניק גם אם את שותה קצת אלכוהול, או אם את קצת מעשנת, או אם את רוצה לצאת מדיי פעם.
      צריך לשים דברים בפרופורציות.
      אם את לא רוצה להניק, זה כבר סרט אחר וזו זכותך המלאה. רק אל תבואי בטענות אל אלה שבוחרות שכן לעשות כן.
      אני מניקה בשמחה ולא רואה בכך קושי במהלך החיים הרגילים שלי.
      אין מה לעשות ילדים דורשים התאמות באורח החיים שלנו. לא הכל נשמך בדיוק אותו הדבר. אז מסתגלים. דיי פשוט בסה"כ, אם רוצים בכך.

      • איך את יכולה לעשן ולהניק?

        חן, 15/05/12 08:57

        איך את יכולה לשאת את המחשבה שכל הרעל שנמצא בסיגריה עובר לילד שלך?
        ילדים לא דורשים התאמות באורח החיים- ילדים משנים את החיים לחלוטין, וזה מעולה וככה צריך להיות. אבל אני לא מאמינה לאף אמא שלא צריכה לפעמים ערב לעצמה או לפחות כמה שעות לעשות דברים שבא לה לעשות, עם עצמה.

  • 5.

    ת'אמת? כבר ממש ממש נמאס לי לראות את תמונת השער

    שרית, 14/05/12 12:22

    הזאת!
    אני אמא לארבעה ילדים נפלאים, הנקתי את כולם, וכבר נמאס לי שאתם דשים ודשים בנושא.
    חלאס! שכל אחת תעשה מה שנח לה. אם רוצה לטווח ארוך, בבקשה, אם רוצה לטווח קצר, בבקשה.
    תפסיקו לחרוש!!! אתם רק יוצרים אנטי!

  • 4.

    like (ל''ת)

    הילה, 14/05/12 12:11

  • 3.

    קצת היסטוריה

    חברה שמרנית או ליברלית?, 14/05/12 12:10

    בחברות בהן המזון לא מצוי בשפע, נהוג עד היום להניק את התינוקות/ילדים עד גיל מאוחר. בחברות בהן השפע פרץ והמיניות הודחקה (כמו בחברה המערבית בה המיניות קובעה למקומות מסויימים בלבד), נוהג ההנקה ירד לחודשים ספורים, אם בכלל.
    ציצי כאיבר מיני הוא המצאה חדשה יחסית. אם תטיילו בכפרים ערביים (או אפריקאים, או אינדיאנים למשל), חליצת שד להנקה הוא מחזה שכיח וטבעי. הנשים אולי תכסינה את פניהן מטעמי צניעות (של התרבות שלהן). נסו לעשות זאת במסעדה ניו-יורקרית, ותגלו מבטי זימה וסלידה מכל עבר, כשאנשים שוכחים שתפקיד השד הוא הזנת הדור הבא.כך שפורנוגרפיה היא בהחלט עניין של גאוגרפיה,
    הנקה היא בהחלט עניין אישי של האם והיילוד, ולחברה אין זכות להטיף מוסר ולהחליט לגבי הפרט.
    אישית, ינקתי עד גיל 3-4 חודשים, כי כך טיפת חלב בארץ המליצה. את ילדיי הנקתי עד גיל שנה כמעט (עם חשיפה למזונות אחרים באופן הדרגתי), כי כך נראה לי. חלק מחברותי לא הניקו כלל, כי לא התאים להן. הכל מותר, ולכל אחד מותר שתהיה דעה (אבל רצוי שישמור אותה למשפחתו בלבד). כל עוד כבוד הדדי (גם מצד המיניקה וגם מצד החברה) והגיינה נשמרים, הכל טוב!

  • 2.

    תודה! כתבת את אשר בליבי (ל''ת)

    מניקה, 14/05/12 11:23

  • 1.

    לא מניקה

    מיכל, 14/05/12 11:12

    ההנקה גרמה לי סבל רב, עצבים ומצב רוח גרוע. החלטנו שעדיף שלא אניק.ככה יכולתי לישון יותר ולהיות יותר רגועה לילדיי.

    • זו הבחירה האישית שלך

      ורד, 14/05/12 13:21

      מיכל, את בחרת כך. האם את חושבת שכך כולן צריכות לבחור? האם מה שנכון עבור אדם אחד נכון לכולם?
      אף אחד לא מתווכח עם הביולוגיה שלנו על כל צרכיה.
      כשאמא לא מצליחה להניק או בוחרת שלא להניק, היא עושה זאת מתוך החלטה אישית לגמרי.
      יש מה לשפר מבחינת הזמינות של תמיכה מקצועית, רגשית ופיזית לאמהות המתקשות.
      אולם לבוא מהמקום בו את נמצאת ושזה ישתמע כאילו כולן צריכות לנהוג כמוך זה לא ממש אחראי...

      זו רק הבחירה שלך...