• 7.

    מסכימה עם גילה!

    רונית, 01/11/11 17:00

    אתם חושבים שילדים של היום יש סבלנות לשיעורים הארוכים המתישים והמשעממים??? למה לא לספר את ההיסטוריה בצורה יותר מעניינת? למה לא להשתמש בטכנולוגיה להעמקת דימיון הילדים?... אני חושבת שזה רעיון מצויין שיעשה לילדים שלנו רק טוב. חבל שבתקופתי הייתי צריכה להשתעמם ולהתעייף מהשיעורים בכיתה.

    • רונית, באיזה מחלקה במטח את עובדת? (ל''ת)

      יובל, 15/11/11 05:22

  • 6.

    גילה בן הר ומטח אחראים לכלשונות החינוכיים

    יובל, 30/10/11 16:20

    מטח בניהולה של הגברת בן הר אחראי לכישלון הלימודי המתמטיקה (שיטת הבדידים) ובעוד מספר מקצועות שלא זכו להד תקשורתי.
    מטח הוא זה ש''המציא'' את שיטת חוברות הלימוד שממלאים, משליכים וקונים חדש כל שנה.
    הקשר בין מטח למשרד החינוך נדון בעיתונים מספר פעמים, לא סתם אשתו של שושני - מנכ''ל משרד החינוך עד לפני זמן לא רב הועסקה במטח בתפקיד בכיר.

  • 5.

    תגובה ל1-4 : תגובות של המבוגרים

    מירב, 29/10/11 20:09

    תגובות ל1-4 . אתם מדברים ממקום של דור שגדל על ספרים ומחברות , אנציקלופודיות וספריות ציבוריות. גם אני הייתי שם ... אז איך אתם יכולים לקטול בצורה כזו את צורת הלמידה של דור האייפד והפייסבוק? הם שונים מאיתנו! הם לא קוראים/כותבים/לומדים באותה צורה שאנחנו גדלנו. החיים שלהם מתחילים עם אצבע על המקשים. אם נלמד אותם בשפה אחרת , התוצאות יהיו בהתאם ... תפתחו לרגע את הראש ותנסו להתקדם ולא ללכת לבית ספר של לורה ב''בית קטן בערבה'' הילדים שלנו ילכו עם לוחות לבית הספר, אבל עם לוחות טאבלטים. להם זה ברור ומובן , לכם עדיין לא ...

  • 4.

    גילה בן הר מנכלי''ת מט''ח ולכן זו כתבה לא נקייה מאינטרסים (ל''ת)

    אני, 29/10/11 15:00

  • 3.

    נהדר, רק לא לשכוח את המחיר - 40 מ"ג ריטלין לכל תלמיד על בסיס יומי (ל''ת)

    ענת, 28/10/11 14:44

  • 2.

    אשמח אם הכותבת היקרה תגדיר לציבור הנבוך מהי אוריינות

    מילים מילים, 28/10/11 00:06

    מהי אוריינות ?
    מה הכוונה באורייני מחשב?

    התחלתי לקרא וכבר בפתיחה קיר של מילים גבוהות שבשבילי ובשביל שאר קוראי האינטרנט לא ממש אומרות משהו

    אוריינות - זה מושג שקשור לשפה למידה והתנהגות -- אבל מושג זה כה סבוך (בשבילי) עד שלא הבנתי מהי המשמעות של אורייני מחשב...

    יש בלבול גדול בין הפעלת מחשב לבין שפה והבנת המציאות
    אוריינות היא מילה מוזרה כאן בנושא החינוך

    וכפי שלא ברור לי כנראה לא ברור לכותבת בדיוק על מה היא מדברת -- היא בדברת באסוציאציות ובבטויים מעורפלים

    וזה בדיוק מידת פתוח המחשבה שיקבל הנוער ..

  • 1.

    גישה שגויה עם תוצאות הרסניות - בני אדם זקוקים לנקיות הדעת למיקוד וריכו

    ולא לזיבולים ממוחשבים, 27/10/11 23:57

    השיטה הטובה ביותר ללימוד זה ילד עם דף חלק עיפרון מחודד ומורה שמבין מה הוא מלמד.

    בלי מחשב בלי הסיחי דעת ובלי שום הפרעה.

    יש ללמד בפשטות - ולא להיכנס למסלול המזוהם של גירויים בלתי פוסקים ומשתנים - זה מסלול של סרסורים נערות ליווי וטייקונים חברי כנסת ושאר אלמנטים שליליים בחברה.

    לא של ההומו סאפיאנס

    רעיונות והבנה גדלים בחממה במוח ולא בבתי זונות קניונים וחנויות (מה שאדם קולט ממחשג ויוטיוב)

    לאחר שמגדלים הרעיונות אז אפשר להשתמש במחשב בכדי לחזק ולממש אותם. אבל המחשב בעצמו זה גולם מת

    גוגל הוא לא הבנה ולא ידע - סתם אוסף של מידע...

    קודם צריך לטפח בני אדם לפתח הבנה ולהשיג ידע -- ולאחר שברור להם מהי העבודה לחזק הכלים..

    השיטה של הכנסת ילדים למקומות רועשים ומלאי גירויים - היא כשל פדגוגי חמור, בביה''ס של הילד שלי ניסו זאת וזה ממש דפוק ולא עובד

    והסיבה היא כפי שציינתי קודם ...

    שילוב מחשב לפני שמבינים תפקידו ככלי עזר - היא קטלנית להתפתחות הילדים לדעתי -- ואני עובד כל הזמן עם מחשבים ...

    התבוננות, חקירת המציאות, אנושיות, יחס לדברים ולאנשים, אלו הדברים שצריכים להלמד בביה''ס!

    • עובדת שנים כרכזת תקשוב ומסכימה עם כל מילה!

      ענת, 28/10/11 14:42

      ה"מבוגרים" מרגישים צורך להכניס את המחשב ללמידה יותר משהוא נדרש וראוי, וכל זאת לדעתי מתוך בורות שלהם בתחום המחשבים ורצון להוכיח שהם מיודדי מחשב.

      חוסר ריכוז והסחת דעת היא הנזק החמור ביותר. יותר משנגדל דור חושב, נגדל דור של זומבים.