• 35.

    ההצלחה העיקרית של משפחת עופר : מונופול כי''ל המבוסס על אוצרות הטבע שלנו (ל''ת)

    יש להכיל את מודל שישינסקי גם על כי''ל, 05/12/12 13:09

  • 34.

    The most expensive electric car Is french

    jacob, 04/12/12 14:46

    There is a company in France which will product an electric car for next year which cost 400 000€. this dream for an israeli business man cold seemed reality...

  • 33.

    מה קורה עם אלו שכבר רכשו?

    מנשה התמני, 04/12/12 10:39

    אם סוגרים את העסק מי שרכש ישאר עם רכב ללא תחנות טעינה וללא שרות ואחזקה!
    מי מפצה?

  • 32.

    המודל העסקי שלה היה שגוי? !

    samklee, 04/12/12 09:23

    המודל העסקי שלה היה שגוי? !
    שי אגסי מילא את הכיסים שלו ומקורביו.
    הוא צוחק לו שם הרחק מכאן ב ACAPULCO

  • 31.

    מוסר השכל

    אני, 04/12/12 08:56

    מזמן הפסקתי להבין את אלה המחפשים בעלי תארים והשכלה רחבה כדי למצוא את עצמם פושטים יד ורגל, במשך שנים אני מנסה לשכנע אנשים על רעיונות שיש לי אך תמיד פסלו אותי כי אין לי תואר, ממש כמו בסיפור ''הנסיך הקטן'', לא משנה מהו הידע שלך השאלה היא איך אתה מתלבש כדי להציג את הרעיון.
    לאור כל כך הרבה כשלונות אני מטיל ספק רב בכישורים שיש לבעלי סמכויות ובערך שיש באגירת תארים.
    כמו הבדיחה הישנה: קבוצת מהנדסים בנתה מטוס אך כל פעם שניסו אותו הכנפיים נשברו, במקרה עובד הניקיון שמע את הבעיה הציע להם לחורר בחורים קטנים לרוחב הכנף וראה זה פלא הכנפיים לא נשברו, כששאלו את עובד הניקיון איך ידע את ה-''פטנט'' ענה להם ''פעם ראיתם נייר טואלט שנקרע בדיוק איפו שהחורים נמצאים''?.

  • 30.

    המודל העסקי של בטר פלייס

    unruled, 04/12/12 01:08

    בטר פלייס ציפתה לסבסוד גבוה של המדינה והטלת מיסים כבדים על המתחרים ועל הדלק כלומר, להפוך למונופול בשוק הרכב בזמן קצר.
    החלומות ההזויים של ביזמות ''הירוקה'' נכשלו בכל העולם ברגע שהכסף הממשלתי הפסיק לזרום
    ומשקיעים ומשלמי מיסים הפסידו מיליארדים.
    שוב התגלה שכשהמדינה מתערבת הכלכלה סובלת.

  • 29.

    The biggest problem was Shai Agassi (ל''ת)

    I know since I was there, 03/12/12 21:59

  • 28.

    זאת היית הבעיה..בטר פלייס נבנתה כמודל לא חשבו אפילו לפתח דגם!

    מי שלא מעיז לא מצליח, 03/12/12 21:53

    אם היו מנסים עם כל הכסף שעמד לרשותם ייתכן והיו עולים על איזה רעיון חדש, אבל בלי לנסות אין סיכוי להגיע לרעיון חדשני אז נשארו עם המודל העיסקי שייצג רק ניירת ודברת!

  • 27.

    דווקא מומחים בתחום הבינו את הבעיה. רק התקשורת רצה וליקקה (ל''ת)

    זה היה בלוף, 03/12/12 21:53

  • 26.

    את דרישות השוק והצרכן בטר פלייס לא ספרה.

    עין החמור, 03/12/12 21:14

    לכן הצרכן והשוק לא ספר את בטר פלייס.

  • 25.

    בטר פלייס היא סוג של הונאה מתוחכמת ביותר

    עובד ב.פ. לשעבר, 03/12/12 21:01

    אגסי וכל צמרת בטר פלייס הרי יודעים שאין להם סחורה ראויה כבר הרבה מאד זמן. אולם היה נוח לכולם- שי, בני משפחתו וחבריו, קפלינסקי ואחרים- למשוך את ההצגה הבומבסטית על מנת למשוך השקעות עתק ומשכורות נכבדות ללא שום הצדקה. חלק מהכסף הוא גם על חשבון כספי הפנסיות וקופות הגמל המושקעים בחברה לישראל, חברת האם של בטר פלייס. אולי זה חוקי אבל בהחלט מסריח ביותר.

  • 24.

    מי הטמבל שיקנה חשמל לאוטו במחיר מופקע.

    עין החמור, 03/12/12 20:40

    צריך להיות סופר אידיוט. כמו אלה שקונים את המכוניות שלהם במחיר של פי שניים .ואתם יודעים על אילו חברות מדובר.הרי מדובר בנוכלות. שקוף.

  • 23.

    Monday morning quarterback

    יום שני, 03/12/12 19:35

    מה חדש פה

  • 22.

    ''זה לא בעיה כי המדינה הורידה כמעט את כל מס הקניה, כלומר 40% ממחיר הרכב

    יצחק, 03/12/12 17:01

    וכאן, ידידי, קבור הכלב: נכון, המדינה הורידה כמעט את כל מס הקניה, ומה חשבת? שהיא לא דרשה פיצוי? זו הסיבה לכל הקומבינה העקומה, ולכן העסק כושל. מכונית בלי מנוע ותיבת הילוכים רגילה, עם מצבר שאתה לא קונה עם המכונית, ובלי מס קניה, כמה הייתה צריכה באמת לעלות? 40,000 ש''ח? ואם היית יכול להטעין את המצברים בעצמך, בבית, כמה היה עולה לך ק''מ נסיעה? בעתיד הלא כל כך רחוק יגיעו רכבים חשמליים או היברידיים במחירים שפויים ובעלות נסיעה נמוכה, ואז תבוא באמת המהפכה.

  • 21.

    בטר פלייס לא המציאה את הגלגל

    עמוס, 03/12/12 16:50

    זה קיים כ100 שנים בניו יורק נסעו מוניות על חשמל עם עיקרון של החלפת מצברים והבעיה היתה הכובד העצום של המצבר והמתקנים המגושמים בעמדות ההחלפה זה נכשל טוטאלית זה טוב לשימוש בצבא בתוך בסיסים עם עמדות טעינה בלילות בלי החלפת מצברים ואכן הרכבים האלו נוסעים בחיל האויר כבר 50 שנה בהצלחה רבה

  • 20.

    בטר פלייס נפל כי בגלל מודל עסקי המבוסס על מגלומניה ותעוות בצע חסרת רסן

    אייל, תל אביב-יפו, 03/12/12 16:46

    העובדה שהם התעקשו לא לאפשר, ויצרו טכנולוגיה המונעת מהנהגים לטעון את הסוללות מכל שקע שבא להם, זה בעיקר מה שהפיל אותם לדעתי. הם יצרו רכב שמחובר בחבל תבור תמידי לחברה שמכרה אותו, ולתלות מוחלטת בה. המודל הזה גרם למחיר השימוש ברכב החשמלי להיות דומה למחיר השימוש ברכב עם מנוע בערה פנימית, רק הרבה יותר בעייתי. מסתבר שיש מעט מאוד פראיירים המוכנים לשפוך את הכסף שלהם על עסקה דפוקה שכזו.

    • אתה ממש צודק

      תומר, 04/12/12 08:06

      ולכן לדעתי שינו של המודל העסקי יכול לשנות את המצב.
      אם בטר פלייס היו באמת חכמים הם היו מבינים שהחדירה לשוק יותר חשובה מאשר דמי המנוי האידיוטיים שהם דורשים והשקע המיוחד.
      מכיוון שהם לא מוכנים להתחלק עם אחרים ברווח הם לא ירוויחו בכלל.

  • 19.

    למומחים בגרוש אי אפשר רכב קטן כי המצבר גדול וכבד

    נהג, 03/12/12 16:44

    הרעיו הכלכי היה לא למכור רכב אלא למכור טעינת המצברים בעמדות מיוחדות בעיר אבל חברות הרכב הגדולות לא שיתפו פעולה המכרים ההישראלים

    • כן , אפשר רכב קטן.

      לא גאון לא מומחה, 03/12/12 23:32

      אפילו סמרט!
      בכל עיר בצפון אירופה, נוווגיה , יש מכוניות חשמליות קטנות שבזמן החניה (במרכזי הערים) טוענות את הבטריות משקעים רגילים.

    • תינהג הלאה

      צפצפ, 04/12/12 11:13

      מכונית קטנה, מצבר קטן, ראה יצרנים אחרים.

  • 18.

    עוד כשלון של אגסי... ב-SAP שנאו אותו (ל''ת)

    אחד מהמוקד., 03/12/12 16:37

  • 17.

    כל זה נכון, השאלה איפה היתה העיתונות קודם - והתשובה ליקקה לגזסי (ל''ת)

    ר, 03/12/12 16:23

  • 16.

    למה משקיעים מיליארדים, ולא משלמים כמה אלפים לדו''ח מהנדס ?

    מהנדס חשמל, 03/12/12 15:58

    עכשיו כולם חכמים ויודעים להגיד שהמיזם נכשל, אבל למה לא בדקו את זה מראש ?

    שוב ושוב רואים איך אנשים רצים לשפוך מיליארדים, ולא טורחים לשלם כמה עשרות אלפי שקלים למהנדס שיכין להם דו''ח, ובו כמה שאלות בסיסיות שצריך לשאול את היזם לפני שמשקיעים במיזם ''טכנולוגי''.

  • 15.

    בטר פלייס זה חלוץ שרץ בדרך ללא מוצא ולכן

    דוד מלכי, 03/12/12 15:56

    בטר פלייס יפלו. רעיון שלה לא הגיוני בהגדרה.
    אי אפשר לחבל לחשמל מאות אלפי מכוניות ולומר שהאויר נקי... כי כל הרעל יצא בתחנת הכח

    • לישראל יש תחנות טורבינות גז, וגז לא מזהם בשפע (ל''ת)

      מיכה, 03/12/12 16:49

      • כרגע אין גז לתיפעול אלא דלק מזהם, בעתיד אולי. (ל''ת)

        צפצפ, 04/12/12 11:14

  • 14.

    היה ברור כבר לפני מס' שנים שהמונפול הזה הולך לאבדון - שום פיתוח טכנולו

    גדי, 03/12/12 15:53

    טכנולוגי - רק פיתוח מונופולי.

  • 13.

    הסיבה היחידה לכישלון בטר פלייס היא קמפיין שלילי

    אחד שלקח את הרכב, 03/12/12 15:35

    הרכב נהדר, שווה את המחיר שלו ואני לא מכיר מישהו אחד שלקח אותו והתחרט. לבטר פלייס יש המון אוייבים , יבואני רכב, מוסכים ותחנות דלק. הם הצליחו לעשות לה קמפיין שלילי ולבלבל את הציבור.

    • כן, כן. זה בגלל שהשמים כחולים והריצפה עקומה. עוד תירוצים?

      אחד שלא מאמין לך, 03/12/12 16:53

      רכב פחות מבינוני, שמתומחר במחיר מופקע. זה מה ששווה פלואנס חשמלית. ואני לא מדבר כלל על הרעיון העסקי או חוסר החדשנות הטכנולוגית.
      למה יש לי הרושם שאתה אחד מעובדי החברה האומללים שעומד מפוחד בפינה ויודע שכל יום יכול להיות יום העבודה האחרון שלו?

  • 12.

    35-30 אגורות לקילומטר והם ימכרו כמו לחמניות-חד וחלק (ל''ת)

    יגאל, 03/12/12 15:15

  • 11.

    מחיר מחיר מחיר - זו הסיבה היחידה לכישלונם. שיורידו מחירים למשהו ריאלי. (ל''ת)

    קיצוץ מחיר של לפחות 25%, 03/12/12 14:27

  • 10.

    בצע הכסף גרם למחירי המכוניות להיות גבוה למרות ההטבות שקיבלו מהמדינה,;

    עמוס תא, 03/12/12 13:08

    זאת הסיבה היחידה שלא נרשמה התנפלות של רוכשי רכבים על משרדי החברה

  • 9.

    צודק ב-100% (ל''ת)

    ע, 03/12/12 12:06

  • 8.

    למה לא ''הלכו'' על מוניות בתל אביב?

    שפוי, 03/12/12 12:02

    גודל הרכב מתאים,
    בעיית הזיהום רלוונטית,
    וניתן להקים 4 נקודות החלפת בטריה.

    רכב חשמלי מיועד לנסיעה עירונית - המרחקים קצרים, והזיהום בעייתי.

    בגוש דן זה יכול היה להצליח.

    • צודק מאוד! אם הם יקשיבו לך וישנו את המודל, אולי יצליחו עדיין לא להתרסק (ל''ת)

      אייל, תל אביב-יפו, 03/12/12 16:48

    • ויקבלו חזרה את הפיח מהארובה? אז מה ירוק פה? (ל''ת)

      יוסי, 04/12/12 21:02

  • 7.

    האחים עופר לא הפנימו שעם ישראל מתאושש מסם האונס ומתעורר. (ל''ת)

    זמן טוב לברוח, 03/12/12 11:42

  • 6.

    השיטה של משפ' עופר פושטת את הרגל.אי אפשר לנהל עסק על לוביסטים בלי מוצר (ל''ת)

    תשאלו את דנקנר, 03/12/12 11:41

  • 5.

    אם היתה אפשרות להטעין בבית ומכונית קטנה היה ככובש את כולם

    אתי, 03/12/12 11:33

    אבל ... החזירות והרצון לאכול מהעוגה כמה שיותר ''דפקה'' את בטר פלייס אנחנו נקנה רק אם נדע שישתלם לנו!. בכל העולם נטעינים בבית את הרכב כאן רוצים גם נתח -להרווח ולהרויח. וכנראה כאן זה נגמר

    • get the Chevy Volt

      Eitan Feiner, 03/12/12 20:22

      get the Chevy Volt

      • ניסן ליף ! (ל''ת)

        דוד, 04/12/12 22:55

  • 4.

    העסקה המקורית 115,000 רכבים. היחוד של החברה הוא המיקוד בנסיעות ארוכות

    תומר, 03/12/12 11:30

    וברכב משפחתי בגודל מלא. אגסי מראש טען שאוטובוסים חשמליים זו בעיה קלה שמישהו כבר יפתור אותה, כי יש מקום בתא מטען להמון מצברים ומסלולי הנסיעה ידועים מראש.
    טוסטוסים חשמליים זו בעיה אחרת שמישהו אחר יפתור, והאמת כבר פתורה ויש כאלה די הרבה כבר היום.

    הוא רצה להתמקד ברכב הכי נפוץ, משפחתית, ולהוכיח שניתן לעשות החלפת מצברים מהירה מאוד, ואז לפתור את מה שמונע מרכב חשמלי לפרוץ בעולם- הטווח הקצר. לכן חשב שבשילוב הטבות מס ענקיות (מס קניה רק לרכבים על דלק, מס בלו רק לרכבים על דלק) ופתרון בעית הטווח יהיה לו game changer .
    לגבי הסוללה בטר פלייס לא נכנסה לפיתוח סוללה שתצעיד את העולם קדימה. אובמה שופך על זה מיליארדים אך לא רץ לספר לתקשורת כמו אגסי. אפילו רנו לא פתחה בטריה והיא מיוצרת על ידי AESC.

  • 3.

    מה רצית להגיד?

    moonchild, 03/12/12 11:29

    כותב נכבד, למה נועדה הכתבה הזאת? חוץ מלקבץ כמה עובדות (שאחרים כבר פרסמו) וכמה מסקנות (שאחרים כבר הגיעו אליהם)למה\\למי הכתבה תורמת? אם זאת הרמה במעריב, אז אולי עדיף לכם...

  • 2.

    רכב קטן

    מוטי, 03/12/12 11:16

    ההי מגדיל בהרבה את טווח הסוללה.

    מה שיש להם לעשות עכשיו זה להתחיל לשאול את עצמם - איך להפסיד פחות.

    האם להתחיל ולתת רכבים במחיר אפסי ולגבות את הכסף בתדלוקים ?

    או להתחיל לשווק רכבים למי שלא באמת צריך את ההחלפות של הסוללה - היינו מכירת הרכב עם הסוללה.


    במקרים שכאילו אנשים שעובדים עד 100 ק''מ מהעבודה וימלאו שם ובבית והם לא צריכים בכלל את התדלוק ירכשו בהמוניהם.


    כיום מחיר הסוללות פשוט לא סביר.

  • 1.

    שלוש סיבות לכישלון - תמחור, תמחור ותמחור!

    גל, 03/12/12 10:55

    אנשים היו מסכימים לטרחה של מילוי סוללות לו היו מקבלים רכב זול מאוד עם אחזקה זולה.

    וזה לא בעיה כי המדינה הורידה כמעט את כל מס הקניה, כלומר 40% ממחיר הרכב.

    אבל בטר פלייס חמדו ולטשו עיניים להפרש הזה, ולא היססו לדפוק את הלקוחות שאמורים לקבל את ההנחה במס.

    והלקוחות? מבינים הכל ומתנהגים בהתאם.

    • תמחור דפוק

      האלקטרון השלילי, 03/12/12 15:05

      אני הייתי מוכן לקנות רכב כזה אם עלות התדלוק החודשית ל- 1000 ק''מ היתה 200 ש''ח והמחיר למכונית היה עולה 50000. ככה זה כשנשיא המדינה דוחף (שבמקרה... הבן שלו נמנה על המשקיעים והוא מנכ''ל בטר פלייס).
      עשו על המשקיעים והמדינה ספין