• 31.

    כמה צפוי..............

    אליפז, 03/10/12 00:15

    לפני שבועיים כאשר ניסה לעבוד עלינו ואמר על ''התגלית''המפוארת כתבתי-שמדובר בקשקשת,כתבתי על חברים שקיבלו כאבי ראש בגין רעלים של אולטרלעעט מהסוללה,ומכונית שעלתה באש-והנה........ללמדכם אל תהיו עיזים.כשאומרים חרם-אז כולם עושים חרם.שופרסל,תנובה,אוסם,יוניליבר,טרה,הוט,קבלנים,-כולם חבורת נבלה עושקת-ועושים חרם כללי לייבש אותם שיפשטו רגל.אמן.

  • 30.

    אגסי הוא שילוב של סוחר סוסים ומטיף דתי (ל''ת)

    מכיר אותו, 02/10/12 23:46

    • אולי הוא מטיף סוסים וסוחר דת? גם שילוב טוב (ל''ת)

      סנס פואה, 05/10/12 19:38

  • 29.

    חבל שהוא לא בדק מראש עם פינטו.... (ל''ת)

    ממ, 02/10/12 23:17

  • 28.

    מה עם קיום התחייבויות???

    לא לקנות כחול לבן, 02/10/12 21:37

    בטר פלייס התחייבו להקים תחנת חשמל ירוקה.

    בתמורה הם קיבלו הטבות וסיוע מהמדינה.

    התחנה היתה אמורה כבר להתחיל לפעול.
    אבל אפילו לא התחילו לבנות אותה.

    המדינה צריכה לדרוש את ההטבות שנתנה בחזרה.
    אבל, כמובן שאנחנו נממן את זה מהמיסים שלנו.

    בשורה התחתונה: אני לא אשים שקל על שום דבר של אגסי או של משפחת עופר.

    עדיף לי להמשיך לנסוע בגרוטאה מזהמת וזוללת דלק.

  • 27.

    אחיזת עיניים

    אישימוטו, 02/10/12 20:40

    לא יעזור כלום, כשאין מוצר טוב לא יעזרו הכתבות היחצ''ניות שהגיעו אלינו פעמיים בחודש ובהם רוממו ופיארו את ''הישגי'' החברה ואת ''גאונות'' היזם. לא הישגים ולא גאונות. בסה''כ כישלון צורב ששרף עד כה 750,000,000 דולר. אז, אולי בכל זאת זה הישג של הגאון שהצליח לשרוף כל כך הרבה כסף בלי שאף אחד מהמנהלים המוכשרים בחברות שנידבו לו את הכסף יעצור אותו.

  • 26.

    תתכוננו, עוד קומבינת תספורת בדרך על גב הציבור (ל''ת)

    אין תקווה במדינה, 02/10/12 19:31

  • 25.

    מצברי ליתיום טיטנייט הם העתיד ובטרפלייס הוא סוס מת (ל''ת)

    גד, 02/10/12 18:13

    • לו בנו רכב שנוסע על נאדים, שלך היה טס! נאד נפוח וחסר שכל (ל''ת)

      א, 02/10/12 21:17

  • 24.

    אל תבכה רוני רון זה סופו של כל בלון (ל''ת)

    mjh, 02/10/12 17:18

  • 23.

    הבעיות במכונית החשמלית

    מומחה בנושא, 02/10/12 17:11

    א. בטריה ענקית שממלאת חצי מתא המטען - לא רלוונטי בכלל. וזה אפילו הזוי
    ב. מרחק נסיעה קצר כ 170 ק''מ
    ג. תשתית לוגיסטית כבדה ליד הבית ומקום העבודה
    ד. הממשלה איננה משפרת את תנאי זקיפת מס על רכב הליסינג

    עד אשר כל בעיות אלו לא תיפתרנה כל יישום נושא הרכב החשמלי ייכשל לחלוטין לדעתי מדובר בבעיות לא פשוטות שלא תיפתרנה בטווח של ה 5 שנים הקרובות.

  • 22.

    כל הקונספט של החלפת הסוללה כל כך מטומטם :) ההתרסקות בקרוב

    משועשע, 02/10/12 16:59

    מדהים שכל כך הרבה נופלים בפח הזהץ הייתי שם את כל רכושי במכירת שורט של העסק הזה :)

  • 21.

    לא מתאים לניהול

    אחד, 02/10/12 16:53

    בנוסף הממשלה איננה תומכת בנושא הרכבים החשמליים בכלל. לא מפצים את האזרח שרוכש רכב ליסינג בזקיפת הכנסה. סמטום כושל של ניהול ע''י כל הגורמים

  • 20.

    הזהרנו אותו ממודו מס' 2. לא הקשיב (ל''ת)

    י, 02/10/12 16:28

  • 19.

    ''חזונו החדשני''??? הסינים, היפנים, האמריקאים ובעצם מי לא עושים מכוניות (ל''ת)

    חשמליות, אז מה חדשני ב''חזון'' של אגסי?, 02/10/12 16:22

  • 18.

    בישראל כמו בישראל מאוד אוהבים לפרגן

    דור, 02/10/12 16:19

    לכל הסקפטים פה הגיוני שחברה צומחת וגוררת שינויים, אגסי תמיד יהיה בתמונה הוא החברה הוא החזון

    • לפני 6 דקות היית גדי מתגובה 17

      צייד מתחזים, 02/10/12 22:25

      על מי אתה חושב שאתה עובד, טוקבקיסט עלוב מטעם?

  • 17.

    בישראל כמו בישראל אוהבים לפרגן אחד לשני

    גדי, 02/10/12 16:13

    ולהיות קטני אמונה זה השם השני פה לכל אחד, חברה זה הגיוני ומקובל שיש שינויים שחברה צומחת! שי תמיד יהיה בתמונה הוא החברה!

  • 16.

    בלי טכנולוגיה זה לא יגיע לשום מקום

    המכונאי, 02/10/12 16:07

    הי שי,
    ״הקפתי את ישראל מדן ועד אילת״ , נו באמת ... לצערי לא הבאת שום בשורה, וכל העולם נוסע על נפט , כולל אתה! כמה מתקני החלפת סוללות הם לא בשורה ובטח שלא טכנולוגיה. ביום שהירושלמים יחממו את בתיהם בחשמל ולא ע״י נפט או סולר תתקשר אלי להציע לי אוטו. חג שמח  

  • 15.

    פרפטואום מובילה.

    אלישיב, 02/10/12 16:06

    שי אגסי בחור מאד מוכשר ובעל חזון, אבל את הפיזיקה הבסיסית של שימור האנרגיה הוא לא יכול, לצערנו, לשנות. לא הוא וגם לא עידן עופר.

    רכב צריך אנרגיה. בין אם האנרגיה הזו תהיה ע''י דלק שיניע ישירות את הרכב, או שהדלק הזה יניע את הטורבינות בתחנת הכח, שייצרו חשמל לבטריות של בטר פלייס, שיניעו את הרכב - זה היינו הך. המחיר הוא אותו מחיר, הזיהום הוא אותו זיהום, התקורה גבוהה יותר. עדיף כבר ללכת על רכב מונע בגז ולחסוך את התיווך של בטר-פלייס והטעינות.

    וכן, אין מה לעשות: לכל אדם הגיוני הרבה יותר קל ופשוט ומעשי להשקיע אחת לכמה ימים 5 דקות בתחנת דלק, מאשר להתעסק כל הזמן עם השקע-תקע והכבל המסורבל בחניה של הבית, בחניה של העבודה, ובכלל.

    • כמה הערות טכניות:

      עלי-בבה, 03/10/12 00:20

      1. נצילות מנוע בנזין הינה 15-20%.
      2. נצילות מנוע אינדוקציה תלת פאזי הינה 95%.
      3. נצילות ממיר ההספק עבור מנוע כזה הינה 92%.
      4. נצילות מצבר הינה, נגיד, 75%.
      5. נצילות טורבינת גז ייצור חשמל עם CO-GENERATION היא 60%.

      אז הנה: 0.6*0.75*0.92*0.95=0.3933

      זאת אומרת ברכב של אגסי הנצילות דלק-תנועה הינה 39.33%, פי 2-2.6 טובה יותר מזאת של בנזין. זה אומר שזיהום הסביבה אכן קטן. משמעותית.

  • 14.

    הסיבה:

    המבין מבין, 02/10/12 15:57

    מוצר בעלות מופרזת שאינו מביא כל בשורה צרכנית מבחינת העלות דינו להשכח במהרה!

    • נכון מאוד

      חיים ישראל, 03/10/12 06:54

      ההטבות במיסוי אותן בטר פלייס מקבלת לא מתגלגלות לצרכן - ולכן הכישלון העסקי.

    • אמת לאמיתה

      תומר, 05/10/12 09:22

      בנוסף הדרישה מהלקוחות לעשות מנוי מול בטר פלייס משכירה את ההתחייבויות לחברות הסלולאר.
      הציבור מאס בשיטות הנצלניות האלה.
      אנשים רוצים לשלם על מה שהם צורכים ולא ע מנויי והתחייבות.

  • 13.

    נו, נראה שצריך להוסיף פרק בספר The Startup Nation (ל''ת)

    מושב לצים, 02/10/12 15:49

  • 12.

    מזכיר את השמאל שכל הזמן מחליף את העומד בראשו

    יהודי, 02/10/12 15:48

    ולא מבין שזה לא האיש שנכשל. אלא הדרך

    • דווקא מזכיר לי את הימין שלא מבין שמי שהצליח כשר אוצר, לא בהכרח יכול

      ביבי אתה הבא בתור, 02/10/12 21:24

      דווקא מזכיר לי את הימין שלא מבין שמי שהצליח כשר אוצר, לא בהכרח יכול להנהיג מדינה

  • 11.

    כל הסיפור של המכונית החשמלית הנו אחיזת עיניים ושיווק מוצלח שכן..

    עודד, 02/10/12 15:43

    ראשית כל - עוד לא התגלה חוק הסותר את חוק שימור האנרגיה. תידרש אנרגיה פחמית לייצר חשמל לטעון את הרכב
    שנית- לא פתרו את בעיית הבטרייה עם אי הנוחות שבתהליך הטעינה
    שלישית- מי יסמוך על מנוע חשמלי חדשני שבקושי עושה 180 קמ לעומת מנוע הבנזיו היישן והטוב ( או הסולר) בעל נסיון של 150 שנה?
    אין למיזם סיכוי להתרומם. מצטער

  • 10.

    שמעון פרס קנה את זה (אחרי הננוטכנולוגיה ולפני חקר המח) (ל''ת)

    יאל, 02/10/12 15:10

  • 9.

    זה היה צפוי (ל''ת)

    kkk, 02/10/12 14:49

  • 8.

    אין תחרותיות ואפילו לעומת רכבי הדלק. (ל''ת)

    בקרוב שיווק בלוני אוויר כתחרות לאגררת נשימת אוויר., 02/10/12 14:46

  • 7.

    העיקר שתמשיכו - כי הפיח הורס לנו את הבריאות (ל''ת)

    אזרח-1, 02/10/12 14:31

    • והעופרת והחומצה של המצברים לא?!

      שותה חומצה, 02/10/12 18:41

      הרי שי אגסי לא הקים מפעל אחד בארץ למיחזור מאות אלפי המצברים שיתכלו עם הזמן!

  • 6.

    wow..........!!! (ל''ת)

    זייד פולנסקי-מיחידת חרוב מחזור 1961., 02/10/12 14:24

  • 5.

    לא יכלתם להביא תמונה יותר ישנה?

    מוקו, 02/10/12 14:14

    זה בכלל לא הרכב החשמלי...

  • 4.

    לא מפתיע ששי הולך הביתה

    המופתע, 02/10/12 14:13

    אחרי ששי מכר לסאפ את הנייטוויור ומונה לחבר הנהלה הודח לאחר שבסאפ הבינו ששי הכריזמטי מכר להם כלום.
    צפיתי כבר בהתחלת התהליך שעידן עופר יבין את מה שהבינו בסאפ,שחוץ מיכולת שיכנוע גבוהה ,אגסי לא מספק את הסחורה,
    יש להזהר מאנשים כשי,היכולת שלהם לשכנע הרבה יותר גבוהה מהביצוע

    • ואוו.. כמה שטויות

      משה, 02/10/12 15:39

      הבנאדם הבטיח וקיים, אמר שהוא ייצר מכונית חשמלית ואכן ייצר מכונית חשמלית.
      ימים יגידו אם ההשקעה אכן הצדיקה את עצמה, אבל את מה שהוא הבטיח הוא קיים.

      • ''מכונית חשמלית'' זה קודם כל מכונית א''כ חשמלית

        YZ, 02/10/12 20:00

        רכבים חשמליים קיימים כבר עשרות שנים, כשאגסי היה עדיין נער.
        ע''מ שרכב חשמלי יקרא מכונית צריך שיהיה לרכב זה יכולת נסיעה של מאות ק''מ. המרחק של 170 ק''מ אינו מספיק כי זה מרחק ''תיארטי''. כלומר, מישור ללא עצירות וללא הפסקות ובתנאי כי המצבר במצב טוב (די חדש).
        בפועל נסיעה הלוך ושוב חיפה - תל-אביב תדרוש לפחות שתי החלפות מצבר וזה בתנאי שיצאנו עם מצבר מלא.
        עם מכונית רגילה אפשר לעשות שתי נסיעות כאלו עם מיכל דלק אחד.
        כך, שלא רבים קופצים על ''הנוחיות'' של מכונית חשמלית.

    • זה נכון לגבי הרבה מאוד מחברות ההייטק שצצו כפטריות אחרי הגשם משנות

      ה-90 ואילך., 02/10/12 16:24

      רובן קרסו מאותה סיבה שהזכרת (יכולת שכנוע הרבה יותר גבוהה מהביצוע).

      למעשה על כל 10 חברות אחת בלבד מצליחה, וגם זה לא תמיד לטווח ארוך.

  • 3.

    צר לי מאד

    קוקי, 02/10/12 14:04

    לבעיה קוראים 170 ק''מ בין הטענה להטענה.
    אולי זה טוב בעיר.
    לצערנו לא רואים כל פריצה במחסום הזה.
    כפי שלא הייתה בעשורים האחרונים.
    לא כל חלום מתגשם,בעיקר אם הוא כזה תלוש מהמציאות.
    כמה זה עלה למדינה?מישהוא יודע?

    • בלי להיות ״ישראלי מכוער״ ולמכור שקר, כמה אתה מכיר שנוסעים יותר מזביומם

      א, 02/10/12 15:03

      כמה אנשים אתה מכיר שעושים יותר מ180 ק״מ ביום?
      כי אני מכיר רק אחד וגם זה בסה״כ לטעון את הרכב בעבודה והכל מסודר

    • כמה כבר נוסע ביום הישראלי הממוצע?

      דייב, 02/10/12 16:16

      אני מבטיח לך שמעל 95% מהאוכלוסיה לא נוסעים מעל ל-100 ק''מ ביום ולכן הטיעון ש-170 ק''מ זה לא מספיק הוא אבסורדי. בשביל היומיים האלה בשנה שאתה נוסע 250 ק''מ אתה תתרץ אי החזקת רכב חשמלי? טיפשי למדי. חוץ מזה זה בדיוק מה שבטר פלייס עשו, מצאו גם לזה פתרון בעזרת תחנות החלפת סוללות. בקיצור לא זו הסיבה לא לקנות את הרכב הזה, יש מספיק סיבות אחרות.

    • איזה 170 בראשך? בקושי 100 (ל''ת)

      פחח.., 02/10/12 16:29

  • 2.

    ''גמילת העולם מנפט והתלות בו''??

    מיכה, 02/10/12 14:03

    את החשמל עדין מייצרים מפחם ומגז.
    אני סתם תוהה מדוע אי אפשר להתקין על הגג של הרכב תאים פוטואלקטריים שיטעינו את המצברים - אז באמת לא יצתרכו נפט או תחנות טעינה..

    • אין עדיין תאים פ״א יעילים דיים, ויש בעיה בימים גשומים.....

      א, 02/10/12 15:05

      מעבר לזה, תחנות כוח מזהמות משמעותית פחות מכלי רכב, יותר מזה, תוצר הלוואי של ״ניקוי״ פליטות התחנות הוא גבס......

    • תאים פוטואלקטרים על הגג יספקו רק קמצוץ אנרגיה ביחס למה שהרכב יצ*ט*רך. (ל''ת)

      א, 02/10/12 15:29

    • התקנת פאנלים על גג הרכב

      דייב, 02/10/12 16:11

      אין היום פאנלים עם תפוקה מספיק גבוהה כדי להטעין מצברים של רכב חשמלי, גם אם תעמידי את הרכב 3 ימים רצופים בשמש ישראלית הסוללות לא יתמלאו במלואן, לכן כרגע הרעיון אינו מעשי.

    • התשובה פשוטה מאד.

      אריה.נ, 02/10/12 16:14

      לא יאפשרו התקנה של קולטי שמש מכיוון שבמקרה זה אף גורם לא יוכל לעשות קופה על חשבון בעלי הרכב.

    • חשמל אומנם מייצרים מנפט, אבל הנצילות בתחנות הכח גבוהה בהרבה!

      איל, 02/10/12 18:10

      כמות הנפט הדרושה לצורך ק''מ נסיעה ברכב חשמלי מהווה חמישית בלבד מכמות הנפט הדרושה להניע רכב בנזין....לכן אגסי צודק, אם הרעיון יצליח, הוא יגמול את העולם מהצורך בנפט ערבי!

    • איך תיסע בלילה?

      חולה ירח, 02/10/12 18:43

      עם אורות ומזגן? אההה...התאים הפוטואלקטריים שנצילותם בקושי 8% ולא יספיקו בכלל להניע רכב שמשקלו טון, גם יספיקו לטעינה.
      אחי, אלביס עדיין חי וכדור הארץ שטוח!

  • 1.

    שי, עידן - זה מה צריך לעשות: א. 20% רכב זול יותר. ב. סוללה ל-300 ק''מ (ל''ת)

    עד אז, אל תתקשרו אלי., 02/10/12 14:00

    • מצברי ליתיום טיטנייט הם העתיד ולא דורשים החלפת סוללה (ל''ת)

      רמי, 02/10/12 18:15