• 12.

    עוד כתבה מגמתית של גוגל-כנסו

    דמיון בלבד, 20/08/12 15:56

    אין כל סיכוי שזה יקרה
    ב50 שנה הבאות
    אפילו המלטים המתוחכמים ביותר
    נופלים ולמעשה הם נועדו ליפול
    בלי לסכן חיי אדם
    אף אדם לא יכנס לרכב כזה
    כמו שאמרתי אולי זה יקרה
    בעוד 50 שנה וגם עם סימן שאלה גדול
    אם התשתיות אולי יהיו שונות
    למשל רכבות אוטומטיות
    או מסילות לרכבים על הכבישים
    כלומר הכל צריך להשתנות בשביל זה

  • 11.

    מה קורה כשפורצים לרכב?

    מרקו, 20/08/12 09:48

    היום דרוש בשביל זה ערבי מהשטחים.
    מחר יידרש בשביל זה ערבי מהשטחים עם ידע בסיסי במחשבים.
    אני מקווה שיחשבו גם על המחרתיים: ערבי מהשטחים עם תואר שני במחשבים...

  • 10.

    ואם מישהו משתלט על רכב כזה?

    מה עם אבטחה, 18/08/12 19:51

    שכחו את כל התחום של אבטחת מידע של רכבים כאלה... אם מישהו מצליח להשתלט על הרכב הזה הוא מקבל כלי רצח ביד שא, אחד לא יצליח לתפוס אותו, שלא לדבר על מה קורה אם ארגון טרור משבש עכשיו את כל הרכבים שנוסעים על כביש ראשי.
    יש חברות שכבר מתעסקות בתחום הזה, כמו mcafee ו- arilou, השאלה האם ישכילו לשלב אותן בכל המערכות המתקדמות האלו...

  • 9.

    אני אהיה מוכן ברכב אוטומטי רק אם הוא אוטובוס ממוגן שבמקרה של תאונה ...

    עוד חזון למועד, 18/08/12 18:21

    לרכב פרטי קטן שייסע ע''י נהג אוטומטי יהיו מעט מאוד נוסעים כי כל כך הרבה דברים יכולים להשתבש וגם משתבשים..ואם זה יעבוד עם מערכות מיחשוב ברמה של תוכנות הקיימות הקופאות מידי פעם ולא יודעות איך להמשיך במקרה של נהיגה זה מלכודת מוות וודאית !

  • 8.

    רק הקטנה מסיבית של תעשיית הרכב הפרטי ומעבר לתחבורה ציבורית תציל את

    דני פרייבט, 18/08/12 16:15

    המין האנושי מאחד המסוכנים באויביו: מיליארד וחצי מכוניות פרטיות

  • 7.

    מכוניות שנוהגות לבד יפתרו באופן מיידי את בעיית החניה

    אלון, 18/08/12 11:43

    שכן אפשר לתת לרכב ללכת לחפש חנייה רחוקה ואח''כ לחזור לאסוף אותנו.

    בכל מקרה סביר להניח שכשהמכוניות באמת יהיו אוטומטיות לחלוטין - רובן יהיו מוניות ללא נהג, בתעריף נמוך יותר ממוניות של היום.

  • 6.

    מצחיק איך שהטכנולוגיה תיתן לנו בסוף את מה שכבר היה לפני 100 שנה.

    אייל, תח אביב-יפו, 18/08/12 09:51

    זה נקרא ''נהג בוס'', שופר בצרפתית, האדם שנוהג ברכב בזמן שאתה מתעסק בעיסוקיך, ממתין לך בחניה כשאתה מנהל את עסקיך, מגיע לאסוף אותך מפתח המשרד, החנות או התיאטרון... את כל זה רוצים לממש באמצעות טכנולוגיה, כדי לתת לבעלי האמצעים המודרניים את מה שכבר מזמן היה לבעלי האמצעים בימי קדם.

    גם לפני אלפי שנים היו לעשירים חיים שמשתווים בנוחיותם לאלו של היום, כאשר משרתים צמודים היו דואגים להם לכל גחמה. ההבדל כיום הוא שבמקום אנשים, עושים את אותם דברים המכונות.

    בדברים מסויימים רק נדמה לנו שהתקדמנו.

    • יש הבדל

      מרקו, 20/08/12 09:46

      לאחזקת עובד קבוע (נהג/משרת/מצחצח נעליים) יש מחיר די יציב וקבוע שגם היה תלוי בכללי החברה, הכלכלה והמדינה - גם היום וגם בעבר. גם היום עשירים מחזיקים עובדים כאלה.
      לעומת זאת
      הטכנולוגיות האלה אמורות לקבל הוזלות משמעותיות עם הזמן, ולכן יהפכו למשהו שיש גם לאדם הפשוט ביותר מהמעמד הבינוני (ואפילו מטה מכך).

      זה ההבדל.
      תחשוב על כך שבשביל מה שכל סמארטפון מצוי עושה עבורנו היום, היינו צריכים להחזיק בעבר בשכר מלא וקבוע מזכירה אחת לפחות...

  • 5.

    יש תחושה שאנו עוד רחוקים מזה

    לא מאמין, 18/08/12 06:35

    אפילו אין עדיין רדיו לרכב שמאפשר לשמוע תחנות רדיו אינטרנטיות תוך כדי נסיעה, אז יש מי שחולם על נהג אוטומטי? לא מאמין. מילא מסלול קבוע שמאפשר להגיע מתל אביב לאילת בלי להחזיק את ההגה, אבל נהג אוטומטי שיחליף את הנהג בשר ודם, שישתלב בתנועה???? הרי עוד לא המציאו רובוט שמנקה את הבית, אז אתם מדברים על אוטומציה שתסכן חיי אדם? לא מאמין.

    • מתי נהגת בארצות הברית בפעם האחרונה?

      מוש השור, 18/08/12 15:07

      כל מכונית שמה מגיעה עם מערכת מולטימדיה הכוללת XFM(רדיו לווייני) וקישוריות Metro שמאפשרת לך לשמוע לרדיו דרך האינטרנט...

      המראה המרכזית בקרוז האמריקאית אפילו מקריאה לך סטטוסים מהפייסבוק...

      • תפסיק לדבר שטויות...אני חי פה ולא רואה את זה (ל''ת)

        מר דמיוני, 20/08/12 15:51

      • אתה חי בסרט

        דני, 27/08/12 10:48

        אני חי בארה''ב ונוסע בכל חודש יותר מעשרת אלפים מייל. לא יודע מאיפה אתה מביא את התאוריה הזו

    • גם כאשר יצאו המכוניות הראשונות שאלו היכן הסוסים של העגלה

      zero1, 03/09/12 01:04

      החדשנות תגיע. השאלה מי ישלם. תעשיית הרכב או הלקוח. יש תחומים בתעשייה שהיצרנים בכוונה מעכבים פיתוח עד שלא ירוויחו מפיתוח קודם. כמו לדוגמה קלטות אודיו, עיכבו כניסה הCD רק לאחר שממש הקלטות מיצו את עצמן.

      פעם לא היה ABS בכל רכב היום אפילו לא שואלים אם יש
      חלונות חשמל דבר שבשגרה. נשארה רק התנועה הסיבובית בשפת הסימנים לפתח רק חלון.

      לא מדובר בנהיגה עצמאית הנהג קיים ונמצא ומפעיל את המערכת רק שאת הפעולות המעיקות כמו ''עקוב אחרי הרכב שלפניך'' תוך שמירת מרחק. זיהוי גוף המהווה סכנה בכביש (ארגז או מכונית תקועה) המכונית תבלום במידה והנהג לא הבחין.
      לחשוב שהנהג הולך לישון והמכונית נוסעת זאת טעות.
      כיום הטכנולוגיות קיימות ורק מחכות לאישור יצרני הרכב. שברגע שירצו שדרוג ברגע שהמניות ירדו יכניסו עוד חידוש.

  • 4.

    בחזרה לעתיד זה נראה יפה אבל במציאות ..סיפור אחר

    אנונימי, 18/08/12 04:06

    אלפי מכוניות יעופפו באויר מעל הבית שלכם איזה פחד אם אחת תקרוס ותרצח אותך ואת בני משפחתך ....

    תעשו טובה תשאירו את השמיים רק לטובים ביותר ....

    אי אפשר להעלות את בוזגלו לשמיים שיעשה רונדלים מעל הבית שלכם !

    ומצטער בוזגלו יש מצב שאתה בן אדם אינטלגנטי ופגעתי בך סתם !

    • מי דיבר על רכב מעופף? (ל''ת)

      בוזגלו, 18/08/12 15:04

      • ככה זה כשאתה על פטריות מדמיין רכבים מעופפים

        M, 18/08/12 15:45

        בוזגלו תעשה לי רונדלים

  • 3.

    השוק לא מוכן בשיט, להתרחק מהשקעות בתחום (ל''ת)

    חרטה, 18/08/12 01:54

  • 2.

    אוטוסטרדה אוטומטית-פרויקט שאפתני אמריקאי היה קיים כבר

    aquila, 17/08/12 21:34

    בשנות השמונים, מה הרג אותו , וכנרארה גם יהרוג את הפרויקט הזה?
    דבר בנאלי לחלוטין, ביטוח, אם תהיה התנגשות, מי ישלם?
    במדינות כמו ארה''ב וישראל בהם היחס עורכי דין/מהנדסים 1 אין סיכוי ותוחלת לפרויקטים חדשניים מסוג זה, ולכן , מירב הסיכוים שהבשורה תגיע מסין או אירופה.

  • 1.

    איפה המכונית המעופפת שהבטחתם, אה?!

    טל, 17/08/12 15:32

    כל הילדות אמרו לי ''עד שנת אלפיים יהיו לנו מכוניות מעופפות!''
    עכשיו אלו מכוניות שנוהגות בעצמן. שיכנסו כבר לשוק, וטוב שעה אחת קודם. זה שנים שהן קיימות ונוסעות,'' 3-5 שנים'' זה יותר מידי...