• 39.

    טיסות לאירופה

    אלעד שוקרון, 15/08/12 14:15

    כל נושא עיובי טיסות נובע מתחרות בשוק התעופה האירואים מפגינים יכולת ירודה בשיטתם
    לעכב טיסות של חברות תעופה ישראליות אי לכך ישלעודד את הטיסות אך ורק בחברות ישראליות

    יישר כח.

  • 38.

    טיסה אחת לסין כמו סרדין בקופסא הספיקה לי. תודה, אבל לא תודה. (ל''ת)

    מי בכלל טס בחברות ישראליות????, 14/08/12 10:50

  • 37.

    אז אולי ככה לא יפול גשר ועמוד תאורה (ל''ת)

    אבא של קצינה ז''ל, 13/08/12 19:01

  • 36.

    גם הארופאים וגם ה FAA הורידו את דרוג הבטיחות של ישראל לרמה

    דיין, 13/08/12 17:07

    של עולם שלישי.
    אולי החפיפניקיות עובדת עלינו אבל לא עליהם.
    כאשר כל משאב פנוי הולך לחרדים זה מה יש.
    אני עושה הכל לא לטוס בחברות ישראליות.
    אני מחכה ליום שהם יקרסם כלכלית

  • 35.

    תייעלו ומהר.

    תמירה, 13/08/12 16:40

    קמצנים! תדאגו להעלות את רמת הבטיחות. בושה וחרפה! מה הפלא? לא עושים מה שרציך לשפר וליעל וזו התוצאה

  • 34.

    בשבילי רק אייר קזחסטן (ל''ת)

    בוראט, 13/08/12 16:39

  • 33.

    חברות התעופה הישראליות מהמרות על בטיחות הנוסעים ולכן הן ראויות

    ורדינה, 13/08/12 16:31

    גם ראויות ליחס המשפיל. הצעד הבא צריך להיות של הנוסעים: קנו כרטיסים רק בחברות תעופה זרות עד שכל הפגמים הבטיחותיים יתוקנו על ידי חברות התעופה הישראליות.

  • 32.

    מגיע לכם

    קושקוש, 13/08/12 16:00

    ואם ארה''ב היתה מונעת מטייסים פרטיים עם רשיון טיס ישראלי לטוס בתחומה אולי גם בישראל היו מבינים את המסר ומאפשרים לטייסים עם רישיון אמריקאי לטוס כאן...

    בסה''כ: מאפיה של יוצאי חיל האויר המהולל שלנו שחיים על חשבון הציבור ומתחזקים מערכת ירודה.

    • רשיון טייס בארץ הוא מהרציניים בעולם.

      אבג, 13/08/12 17:57

      הטייסים הישראלים נחשבים מהטובים בעולם.
      אני מכיר באופן אישי ישראלים שירדו מהארץ להוציא באמריקה רשיון טייס כי זה הרבה יותר קל שם.

      • להוציא באמריקה רשיון טייס קל כי לא משגעים אותך בבירוקרטיה.

        שלמה, טייס, 13/08/12 20:55

        לא בגלל שמלמדים לטוס ברמה נמוכה.....

        אני הדרכתי טייס בישראל ובארה''ב, ואני יודע את הרמה הישראלית והאמריקאית כמדריך טיס........ אין ספק שהאמריקאי טוב מהישראלי בכמה רמות.

        נכון, אפשר באמריקה להוציא רשיון טיס פרטי בפחות מחודש,
        אבל בישראל הוצאת הרשיון היא בעיקר עינן בירוקרטיה ארוכה...

        טיס ישראל לא ימצא את הידים והרגליים שלו בארה''ב, אירופה או בכל מקום אחר בעולם, אלא לאחר אימון ולימוד....

        אמריקאי יסתדר די בקלות ברחבי העולם.....

        גם טייסים מחיל האויר שעוברים הסבה לאזרחות לא יודעים
        הרבה, חסרים להם רשיונות והגדרים רבים, נסיון טיסה מסויים וכולי..... ברור שהציבור הרחב לא יאהב את מה שאני כותב,
        וגם לא יאמין, אבל אני מוסר את הדברים במות שהם.

        זיכרו, אני מדריך טיסה, לא אתם....

    • רוב המגיבים פה לא ממש מבינים ומדברים על סמוך ישראלי.

      שלמה, טייס, 13/08/12 20:33

      המציאות היא לא בדיוק כזו.

      לא מדובר באמת על ''סמוך ישראלי''. דווקא ההתנהלות של החברות הישראליות לא שונה מכל חברת תעופה אחרת בארה''ב ובאירופה.

      הבעיה היא התקנות והחוקים של רת''א, רשות התעופה האזרחית, ולחדד עוד יותר, הפרשנות של אנשי רת''א לחוקים ולתקנות.

      אמנם חלק מהחוקים והתקנות ישנים, אבל כבר חוקקו את חוק הטיס החדש, וגם הוא לא טוב, אבל לפחות מקובל בארה''ב ובאירופה.

      הוא מקובל כי האמריקאים לא ממש מבינים את העברית והחוקים
      החדשים שנחקקו, וחושבים שזה בסדר.

      אני אומר זאת כטייס אמריקאי וישראלי שיודע את החוקים
      האמריקאיים והישראליים, יודע את השפות האנגלית והעברית,
      ומבין את הטעויות.

      דיברתי על כך עם מפקחי הפ.א.א, משרד התעופה האמריקאי
      שבאו לישראל לבדוק וגם ללמד את הישראלים בדברים הללו.
      המפקחים הורידו את הדירוג של לישרל בקטגוריה 1 לקטגוריה
      2 מפני שאין קטגוריה נמוכה יותר... אם היתה, היו מורידים
      לקטגוריה 7.

      בנושא התקנות, הן מעותקות, עם שינויים ובעיקר שגיאות,
      מהתקנות האמרקאיות של שנת 1978, ופרסמו בישראל
      כתקנות ישראליות בשנת 1981.

      התקנות כשלעצמן הן בסדר גמור, וגם בארה''ב 2012 לא חלו
      בהן שינויים מהותיים.

    • המשך הסבר הדירוג והתקנות......

      שלמה, טייס., 13/08/12 20:43

      התקנות סבירות ואפשר לעבוד איתן. אמנם האמריקאים והאירגון הבין לאומי עידכנו אותן, אולם מהותית לא השתנה הרבה.

      הבעיה היא הפירוש וההבנה של אנשי רת''א את התקנות.
      הם לא מבינים אותן ברובן, ולא רואים את התמונה הכוללת. להבין תקנה אחת זה משהו אחד. לראות תמונה כוללת של התקנות זה משהו אחר. את זה אין ברת''א. וזה מהותי ומשמעותי.

      גם בג''ץ, בראשות הנשיא, לא מבינים ומשתדלים לא להתערב.
      במקרים שהגיעו לבג''ץ אמרו השופטים, כולל הנשיא, שהם לא
      מבינים בתעופה ולכן הם סומכים על הממומחים שהם אנשי רת''א.

      ואני טוען שאנשי רת''א טועים ולא מבינים, ולכן בית המשפט צריך
      ללמוד ולהבין את הנושא ולשפוט. זה לא מה שקורה בבג''ץ

      במקום לראות את מקור התקנות, מי כתב אותן, ולברר למה התכוון, זאת אומרת לשאול את האמריקאים, בג''ץ אומר אני לא מבין, יש את אנשי רת''א המומחים....

      בקיצור, אין סיכוי ותקומה לישראל בתעופה.
      ועוד לא דיברתי על השליטה הצבאית בשמיים, דבר שלא נידרש
      כלל על פי האלוף עמוס לפידות שהיה מפקד חיל האויר....
      ראה דו''ח לפידות.

      http://www.aopa.org.il/site/content/view/425/223/

      ועוד ועוד.....

  • 31.

    אינסןף צורות לשנאת ישראל-הייתי רוצה לראות שיעיזו

    יעקב, 13/08/12 15:04

    לעכב ככה מטוס של חברת תעופה ערבית

  • 30.

    הדובר

    דני קיי, 13/08/12 14:18

    כנראה שהדובר לא ממש מבין כאשר יש זמן קרקע
    מוגבל תמיד יהיה איחור אפילו אם המטוס תקין
    אי אפשר להוריד נוסעים למטוס כאשר צוות הבדיקה בודק את פנים המטוס ותא הטייס

  • 29.

    אז עכשיו אתם מתלוננים שהם כן עושים בדיקות בטחוניות??!! (ל''ת)

    מ, 13/08/12 13:03

  • 28.

    ''אם רת''א היתה דואגת שאותו הדבר ייעשה לחברות האירופיות''

    תמיד תמצא תקלה., 13/08/12 12:33

    אין מטוס ללא תקלות. פשוט אין. חלק מהתקלות ניתנות לטיסה תחת מגבלות מסויימות וחלק לא.
    אם רת''א תבדוק יותר את החברות האירופיות - גם היא תמצא תקלות. השאלה היא אם יש לרת''א את המומחים אות הרצון.

  • 27.

    אז אולי תשפרו את הבטיחות כדי שלא יהיה לכן דרוג של עולם שלישי? (ל''ת)

    תמיד כולם אשמים ואנו תמיד בסדר, 13/08/12 12:24

  • 26.

    באירופה מקפידים על נוהלי הבטיחות, במטוסי אל על סומכים על 'סמוך '

    פיין . מברלין, 13/08/12 12:13

    וזה כל ההבדל,כמו העמידה בתור, הצרחות בחנויות אירופה, כשמזל פוגשת דליה בסופר ליד העגבניות...'אז מה אם הכסא לא קופץ ' ????אבל התקלות במנועי מטוסי אל-על בשבועות האחרונים, הם גורם לדאגה ברשויות התעופה באירופה, רק בארץ, זה לא מעניין אף גורם רשמי...עד שיהיה מאוחר מדי.

  • 25.

    כל הכבוד לביביוכוס, לא נשאר דירוג אחד שלא ירד בתקופתו. (ל''ת)

    ביבי'לה, אולי נעשה הפרטה לכנסת? אלפרונים מתענינים., 13/08/12 11:59

  • 24.

    כה מודה לכם על הכתבה !!!

    מרבה בטיסות, 13/08/12 11:56

    נמשיך ב-Canadian , תודה.

  • 23.

    תקנו אותי אם אני טועה. החברות האלה מופרטות. שהבעלים ידאג לבטיחות (ל''ת)

    אלעד, 13/08/12 11:50

  • 22.

    גם חברות תעופה אחרות עם סיווג בטיחותי נמוך זוכות לבדיקות קפדניות

    יובל, 13/08/12 11:47

    אלעל, ארקיע וישראייר כבר מזמן אינן חברות תעופה העומדות בסטנדרטים הבטיחותיים הגבוהים ביותר.

    כמות התקלות החמורות באל על במשך שנה שקולה כנגד כמות התקלות שיש ללופטהנזה במשך 25 שנה.

    כל זאת כשלאל על יש כמה עשרות מטוסים וללופטהנזה מאות רבות של מטוסים.

  • 21.

    מחפשים אתכם בצדק כי אתם חפיפניקים (ל''ת)

    ר, 13/08/12 11:43

  • 20.

    ''הגיע הזמן שהמדינה תדאג לחברות התעופה שלה'' - לא ולא, שהמדינה תדאג (ל''ת)

    לבטיחות הנוסעים - ואם לא האירופים ידאגו, 13/08/12 11:42

  • 19.

    אצל הישראלים יש תרבות החפיפניקיות,זה לא תופס באירופה,רק בעולם השלישי! (ל''ת)

    זה ברור אצל הישראלים,תמיד האחרים אשמים!, 13/08/12 11:41

  • 18.

    טוב מאוד - יש מי שהבין שהחפיפיות הישראלית פוגעת בבטיחות הנוסעים (ל''ת)

    כשיפגע הכיס - החברות יקפידו כראוי, 13/08/12 11:40

  • 17.

    נו יש סיבה למה הורידו את התעופה בארץ לעולם שלישי. כי הממשלה מנהלת את

    אביב המבין, 13/08/12 11:26

    זה. כלומר אין ניהול.
    אז האירופאים שלא מבינים חוכמות ישראליות של יהיה בסדר וגם אנטישמיים.
    מתנהגים כמו שצריך כדי שמטוס לא יפול אצלם או עם אזרחים שלהם. ועם זה ליהודים על כמה וכמה.
    שיטוסו מבחינתם בחברות מקומיות.

  • 16.

    מסקנה-לא לטוס בחברות ישראליות שאינן בטוחות או מאחרות (ל''ת)

    נבגרטי, 13/08/12 11:25

  • 15.

    היידה ביבי

    אסף, 13/08/12 11:04

    אתם באמת חושבים שזה בגלל הדירוג הבטיחותי של ישראל או שמא המדובר ביחס הדדי והבעת דעה אירופאית קולקטיבית על מר ליברמן קינג ביבי ומדיניות ממשלת ישראל ???

  • 14.

    מאוד פשוט. (ל''ת)

    לעכב להם בחזרה., 13/08/12 10:55

  • 13.

    שישתפרו ואז יפסיקו להציק להם. ואולי אפילו יעלו את הדירוג.

    איגור, 13/08/12 10:52

    ולנוסעים: תפסיקו לבחור בחברות ישראליות. הן פחות טובות מאחרות ויותר יקרות - ללא סיבה.

  • 12.

    והעיקר שהערבים בוכים

    נוסע מתמיד, 13/08/12 10:47

    הישראלים סובלים זה שנים רבות בכל שדה תעופה בעולם והערבים בוכים שמעכבים אותם בנתב''ג. קצת פרופורציה.

    • אתה פשוט אידיוט (ל''ת)

      שפוי, 13/08/12 21:48

  • 11.

    מה שמדאיג אותי אלו התגובות המתבכיינות של אל-על

    אורן, 13/08/12 10:44

    במקום לדאוג להעלאת רמת הבטיחות, הן בוחרות להתבכיין שמעמיסים עליהם.

    לא ידעתי שהפכנו למדינת עולם שלישי בנושא התעופה, וזה מגביר בהחלט את החשש לטוס עם החברות הללו.

  • 10.

    כשאתה מספק סחורה של עולם שלישי מתייחסים אליך בהתאם (ל''ת)

    המטיף, 13/08/12 10:44

  • 9.

    עוד דוגמא לדו פרצופיות אירופית

    מגיב, 13/08/12 10:42

    מה שמדהים הוא שמאז 1999 איבדה אייר פראנס 5 מטוסים מתוכם 3 בהם קבעה וועדת חקירה שאבדו עקב טעויות טייסים.

    קל לנחש מה היה גורלה של חברה ישראלית שהיתה במצב דומה - היא היתה מוכנת ל BLACK LIST כל כך מהר ונותרת שם לנצח.

    הבעייה היא ברפיסות וחוסר אסרטיביות של רת''א אצלנו אל מול חברות התעופה הגדולות.

  • 8.

    בטיחות הטיסה

    יהויכין, 13/08/12 10:39

    רשויות התעופה בחו''ל לא הורידו את הדירוג בגלל אנטישמיות אלא בגלל בעיות אמיתיות העלולות לפגוע בבטיחות הטיסה - נושא החשוב לכל אחד מאתנו מבחינת בטיחותו האישית. מדוע לא מסוגלת הרשות לאחר כל כך הרבה זמן לפתור סוף סוף את הבעיות? אולי צריך להחליף את המנהלים האחראים לכך (החל מן האחראים לתיקצוב הדרוש לכך - ראה השריפה בכרמל) ויפה שעב אחת לפני התרסקות מטוס חו''ח!!!

  • 7.

    עולם שלישי?

    נירית, 13/08/12 10:36

    כן, ממשלת ישראל הנוכחית הביאה אותנו לרמה של עולם שלישי בחינוך, בבריאות, בתחבורה, ברווחה ובכל השאר, אז למה לא בתעופה?
    ברוכים הבאים לעולם השלישי, מיסודו של ביבי המלך!

  • 6.

    מי טס אם אלעל בכלל ????? (ל''ת)

    חיים, 13/08/12 10:22

  • 5.

    בטיחות בטיסה זה הכי חשוב . (ל''ת)

    מימי, 13/08/12 10:21

  • 4.

    הקוזק הנגזל - תשקיעו בבטיחות לפני התאונה, לא אחרי הועדה

    שפוי, 13/08/12 10:21

    דירוג הבטיחות של ישראל הוא דירוג של עולם שלישי, למה לא מתקנים זאת?
    במקום לבכות, צריך להודות לרשויות האירופיאיות שלא מקבלות את ה''סמוך'' של אל על וארקיע.

  • 3.

    לא מבין את האירופים, למה לא נותנים לנו לחפף ?

    אל על, 13/08/12 10:19

    מה הם כבר מקפידים על כל דבר? הם לא מכירים את הסמוך?

  • 2.

    כל יומיים שומעים שמטוס ישראלי כמעט התרסק - אולי תשתפרו?

    עמית, 13/08/12 10:15

    במקום להתבכיין...

  • 1.

    אולי צריך לערב בכירים במשרד התחבורע , או אז יהיו פתרונות! (ל''ת)

    רונן, 13/08/12 10:12