• 34.

    האמת היא

    הזאב, 04/08/12 08:33

    1. הבנק היה הכרחי ונוצר בכדי לענות על צרכים שהבנקים הגדולים לא נתנו.
    2. הענף נמצא בירידה הודות לגדולים שלימדו את ההודים והסינים ללטוש בכדי לחסוך 20$ על יהלום ששוה 1000$
    3. כיום אין שום זכות קיום לענף ולכן הממשלה יכולה להגיד שווה או לא
    ואם שווה תעזבו אותם במנוחה.
    4.

  • 33.

    על מה הטענות?

    אפרים, 29/07/12 13:40

    אם זה נכון מה שכתוב,הכל התחיל עם הפשיטה על אותו בנק סודי שכיבס המון כסף.
    כנראה לא רק של הגופים הישראלים כי גם גופים זרים-ראה את בריחת הקונים מחו''ל.
    בהתחשב שלמעשה אין יותר תעשית ליטוש יהלומים וממילא אין כמעט כל תעסוקה בעבוד היהלומים,כל הסיפור בבורסה מסתכם במסחר ביהלומים,שככל הנראה חלק נכבד עבר דרך אותה מכבסה ובעצם המדינה הרוויחה מזה קדחת.
    אז מאיימים לעזוב?
    שיעזבו.
    ממילא לא תורמים מאומה למדינה.
    אולי אפילו יהיה אפשרי להסב את בנין הבורסה למגורים,אפילו ברי השגה.
    וזה יהי הרבה יותר מועיל.
    נראה לכם שביבי לא ירוץ להציל את הבלוף הזה?
    ירוץ באו אבוה.ועוד יספר םיפורי סבתא .

    • אתה משלם יותר מיסים השנה בגלל שאין הכנסות מיהלומים למדינה (ל''ת)

      תחשוב על זה אידיוט, 29/07/12 19:49

  • 32.

    חצופים!!!

    אורית, 29/07/12 12:46

    לא יאומן! לבוא בטענות לרשויות שתפסו אתכם על חם מנהלים בנק פיראטי ונמנעים מלשלם מיסים!!! חצופים!!
    מי שכרת את הענף אלה אתם עצמכם שבחרתם להעביר את כל ענף ייצור היהלומים להודו ואז גם לסין כדי לחסוך עלויות ולהכניס הרבה יותר כסף לכיסים הפרטיים שלכם,תוך המנעות מתשלום מיסים.. ומחקתם את הענף במו ידכם!!
    חצופים!! חצופים! חצופים!

    • שטויות במיץ אתה מדבר מחוסר ידיעה!!!!

      חבל שאתה שמח סתם, 31/07/12 11:05

      בנתיים מי שמשלם על זה באחוז נוסף במע''מ בסגריות ובבירה שלך זה אתה!
      חצופים? תקשיב למה שאתה אומר...
      בגלל שן שחורה צריך לעקור את כל הפה?
      כמות המיסים שמשרד *קטן* משלם פה ברבעון זה משכורת ממוצעת של 5 שנים.
      אתה באמת יכול לעמוד כיום בפוזיציה שמוחקת את הענף? ממה המדינה תתקיים? אתה באמת חושב שיש למדינה פריוילגיה למחוק מליארדים בתקופה כזו כשהקוטג' מתייקר שוב?
      ולכל השמחים לאיד אני מרחמת עליכם!

  • 31.

    הנאחס של היהלומנים

    גיא, 29/07/12 10:43

    הנאחס הכי גדול של בורסת היהלומים בשנה האחרונה הוא נשיא הבורסה. במקום לנהל את המשבר הוא רק מתעסק בפוליטיקה ובהישרדות האישית שלו. אם הוא היה גבר - הוא כבר מזמן היה מתפטר ומשאיר את העסק לטובים ומנוסים ממנו.

    • כאחד מבפנים אני אומר לך שאתה צודק ב100%

      המנחוס מתחיל מהראש, 29/07/12 19:47

      נשיא שחושב שהוא חכם גדול וברגע שנבחר פיטר את כל האנשים המנוסים שהיו סביבו ויכלו ליעץ לו ברגעי משבר, טיפש ויהיר, נקווה שישאר משהו מהבורסה עד שהוא יעוף.

      • נשיא הבורסה המכהן הוא

        מכיר אישית, 31/07/12 14:32

        הדבר הכי טוב שקרה למשבר !!!
        בחור חכם ושקט שעושה את כל העבודה השחורה למען התעשייה.
        ''שוכב על הגדר״ כמו גבר אמיתי!!!

  • 30.

    diamonds

    Jow NY, 28/07/12 23:33

    daimonds use to be an atnik bis.. Not any more,so Ramat Gan will go out of biss

    • go out go !! we don't need diamonds here (ל''ת)

      go to ny, 29/07/12 08:57

  • 29.

    לא יהיו יותר מושחתים, אבל גם לא יהיה יותר רווח למדינה מיהלומים

    אורן החקלאי, 28/07/12 23:17

    הכל יעבור להודו ולהונג קונג ולבנקוק ולאנטוורפן וניו יורק ולישראל הצדקנית לא ישאר כלום, גם לא מעט מסים.

  • 28.

    שטויות...הילומנים הותיקים עשו מיליונים רבים, אז שנה אחת חלשה, לא נורא (ל''ת)

    לא צריך לרחם עליהם, 28/07/12 21:35

  • 27.

    עבריינים ומעלימי מס

    אביבי, 28/07/12 21:22

    לא כורים כאן יהלומים וגם לא מלטשים
    עסקאות תווך? העלמות וכיבוס הון -
    שכל החרדים יעופו בחזרה לחורים שלהם

  • 26.

    עבריינים שרוצים פטור מחקירות. חלק גדול מההון השחור והעברייני עובר דרך (ל''ת)

    חוקר משטרה לשעבר, 28/07/12 17:28

  • 25.

    מנביון של הרבה שנים - ענף מושחת

    אמנון, 28/07/12 10:05

    עם אנשים מושחתים.יהלומנים אמורים לשלם מס לפי המחזור שלהם,אז מה הם עושים?הם המציאו שיטה שנקראת ''שיטת הפתקים'' שבעזרתה מסווים כ-20 עד 50 עסקאות כאילו זו עיסקה אחת.הכל מלא שם כסף שחור והלבנות הון.המשכורות בשחור,אין ייצור אלא רק סחר.יש מלא ''יהלומי דמים'' שבגללם נכרתות ידיהם של ילדים קטנים באפריקה.אפילו רצח היה בין כותלי הבורסה.הרצח לא פוענח מעולם בגלל קשר שתיקה בין היהלומנים שחלקם הגדול ידעו מי הרוצח.בקיצור,מקום מושחת אבל תורם לפוליטיקאים שעוזרים לו לא להיחשף.

    • מסכים עם כל מילה (ל''ת)

      אבי, 28/07/12 11:13

  • 24.

    תמיד הם מאשימים את החקירות

    זו לא פעם ראשונה, 28/07/12 10:05

    הם לא רוצים שייבדקו אותם, הם רוצים להמשיך להעלים מיסים. והכי קל להאשים את החקירה, זה תמיד היה כך בבורסה.
    תעשיית הליטוש כבר מזמו עברה להודו והמזרח הרחוק. בארץ רק מוכרים וקונים, תחנת מעבר.
    ואחרי שנים של משבר כלכלי בכל העולם, לא פלא שתעשיית היהלומים בכל העולם נחלשת.

  • 23.

    הרבה עולם תחתון וזוהמה של עבריינים מעורבת במסחר ביהלומים.

    אחד שהיה שם, 28/07/12 10:04

    הבוררים הלא חוקיים וגובי החובות לא בוחלים באמצעים, ויכולים לשלוח גובים אלימים או לאיים בחיסול גם על ישראלים מחוץ לגבולות המדינה. ענף היהלומים אולי התאים למדינה בראשית דרכה העניה, אבל היום הכלכלה מפותחת מספיק, אפשר להפטר ממנו, המרוויחים ממנו הם רק כמה סוחרים גדולים. צריך להשקיע בתעשיות אחרות, יותר מכובדות.

  • 22.

    מושחתים נימאסתם

    הפנס, 28/07/12 09:48

    מדובר בענף המושחת בעולם,כזה שיש לו קודים פנימיים ללא שום קשר לממשלות/מיסים/חוקים וכל דיבור על פגיעה במשק פירושו פגיעה בשוליי השוליים של הענף. החבר'ה האלו לעולם לא ילכו לבתי משפט כי יש להם בוררים,לא ישלמו מיסים אמיתיים כי 95% מענף הזה עובד בשחור משחור. הענף כולו הוא השחיתות בהתגלמותה אבל רק בישראל שראשיה מקבלים שוחד זה יכול לקרות.ידע פנימי.

    • כמה שטויות בתגובה אחת

      יעל, 28/07/12 17:36

      בענף היהלומים בכול בכול ענף יש מושחתים ויש אנשים הגונים שעובדים מאוד מאוד מאוד קשה.
      אנשים בענף הזה מסכנים את ההון שלהם !!!!! הם לא לוקחים לא מבקשים מהמדינה כלום..אין להם תספורות אין להם ביטוח עובדים קשה ...באחת הם יכולים להפסיד את כול ההשקעה או להרוויח ולהמשיך.
      כול הסיכון כולו על הכתפיים של כול אחד ואחד.
      אכן יש הסדר לענף בתחום של מס הכנסה וזאת בשל אופיו של הענף עדין תשלומי המס מאוד גבוהים כי אף אחד לא מתייחס לירידת ערך יהלומים .
      בענף הזה מגלגל כספים גדולים - כי הסחורה מאוד יקרה לכן הסיכון הוא גדול.
      כנאמר כולו על כיתפיהם של העוסקים בו...לא שמעתם לא קראתם על איזו דרישה של תמיכה ממשהו....אז תתבישו כול אלו שמשמיצים בתי אב רבים שמתפרנסים מענף זה .

    • לא ילכו לבת׳י משפט כי אין פה חוק בארה״ב היו יושבים 20 שנה על הלבנת

      עופר, 31/07/12 01:19

      לא ילכו לבת׳י משפט כי אין פה חוק בארה״ב היו יושבים 20 שנה על הלבנת מליוני דולארים ולא חשוב כמה עשיר אתה אבל פה המצב אחר כנס כספי ואתה בחוץ זו היא מדינה ללא חוק הקטן משלם והגדול מקמבן

  • 21.

    ואחר כך שואלים למה אין מסחר במדינה, משטרה, אזיקים, מצלמות, הון שחור.

    Koby, 28/07/12 09:38

    ואחר כך שואלים למה אין מסחר במדינה, משטרה, אזיקים, מצלמות, הון שחור. טפשותם של שלטונות המס עוברת כל פרופורציה במקום ''לעצום עין'' מבריחים את הון מהארץ. טיפשים הלא איפה שיורד גשם, תמיד יספגו טיפות גשם באדמה. אצלנו במדינה של המלשינים מעדיפים שהגשם יעבור לחו'ל. לכן אצלנו יבש.
    בכלל לא בעד הון שחור, אבל ללא השמן השחור אין שימון הנחוץ בכל כלכלה נורמלית.

  • 20.

    מס הכנסה

    ש הגדול, 28/07/12 09:25

    שחט פרה חולבת עם כל הדיבורים על שחיתות שחיתות התעשייה הישראלית הפסידה מליונים רבים של דולארים מהמהלך הזה

  • 19.

    ...

    רפאל, 28/07/12 08:29

    מגיע לכם שם בבניינים הגבוהים. לאחר שהרסתם את כל תעשיית היצור כאן בארץ ואלפי עובדים נזרקו למציאות קשה [בגיל מבוגר]. כך שמבחינתי פשוט תימחקו.

  • 18.

    אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר

    ליאור, 28/07/12 08:02

    אם הם מפחדים מחשיפה, כנראה שיש לזה סיבה.
    אם הם בורחים כי פתאום הם גילו שיש חוק בישראל וגם הם כפופים לו ולא רק ל''קודים הפנימיים שלהם'', אז כדאי שהם יברחו כי אחרת מקומם בכלא.

  • 17.

    הבורסה במצב קשה רק בגלל המשבר העולמי, לא בגלל החקירה (ל''ת)

    קשקוש, 28/07/12 01:45

  • 16.

    אנחנו מעסיקים 20 אלף מפרנסים והענף חולש על 25% מהייצוא התעש

    אבי צנעני, 28/07/12 01:34

    התעשייתי של ישראל'' - אם 20000 איש חולשים על 25 % מהייצוא של ישראל, הגיע הזמן שהממשלה תתעורר ותשקיע בפיתוח תעשיות אחרות, רכב מוצרי חשמל ועוד, כמו בדרום קוריאה. יהלומים זה ענף של חרדים תחמנים וגלותיים. אנחנו כבר לא צריכים לברוח עם יהלומים בכיסים.

    • ????

      יהלומן, 29/07/12 08:49

      אתה סתם אידיוט שלא נכנסתה בחיים לתוך הבורסה.

  • 15.

    והרי הכתבה בתרגום לעברית : '' ''ענף היהלומים מיוחד ורגיש...''

    אבי צנעני, 28/07/12 01:30

    - בענף היהלומים יש הרבה העלמת מיסים והיתה העלמת עין של הרשויות
    '' כדי להשיב את המצב הזה לקדמותו צריך שקט תעשייתי'' - היהלומנים דורשים מרשויות המס להמשיך להעלים עין מהעלמות המיסים
    '' כבר לא נותר מה לייצא, הכל בחו''ל'' - היהלומנים מאיימים שאם לא יחזרו למדיניות העלמת העין בשתיקה - יעבירו את עסקיהם להונג קונג, אבל הם מתעבים את הונג קונג, הם רוצים לגור בישראל
    '' ''המצלמות הנסתרות תיעדו את כל מי שנכנס לבנק הפיראטי במשך חודשים ארוכים ומצאו שם הרבה מאוד פתקים ועליהם שמות, אז גם יהלומנים שכלל לא קשורים לפרשה חששו '' - אם הם לא קשורים כלל לפרשה, איך הגיעו פתקים עם שמותיהם ותמונותיהם לבנק הפיראטי?
    ''המצב בעולם קשה, ספרד מתפרקת איטליה בלה בלה בלה '' - העסקים חלשים, אנחנו לא מרוויחים השנה 20 מליון דולר , רק 15 מליון, תעשו מערוף דחילק , תעלימו עין מהעלמת המס
    '' זו מדינה קטנה שרק נותנת שירותים ואין לה ליטושים'' - לבייב הרס את ענף הליטוש כשהעביר הכל לאפריקה ועבר בעצמו לאנגליה. מה אכפת לו הוא לא ציוני.
    ''העולם נהיה תחרותי יותר ויותר''- אנחנו לא רוצים לעבוד קשה מדי ולא רוצים להשקיע את ההון שהרווחנו בפיתוח הענף

    • דברי אמת (ל''ת)

      יהלומן לשעבר, 28/07/12 09:56

  • 14.

    הכלא בהונג קונג גרוע יותר. לכו ותשחיתו שם את מידותיכם הקטנות (ל''ת)

    המשטרה לכלא כי לא נותנת לגנוב בשקט, 28/07/12 01:23

  • 13.

    יש תעשיית יהלומים בארץ?

    אוליבר טוויסט, 28/07/12 00:42

    את כל התעשיה העבירו מזמן להודו. כל מה שנשאר זה הסוחרים. את המלטשות סגרו. עכשיו הם גם רוצים רישיון לרמות ולהקים בנקים פיראטיים.
    מי שכורת את הענף שעליו הוא יושב שלא יבכה כשהוא נופל.

  • 12.

    אם זה נכון שגילוי הבנק הפיראטי הפיל את הבורסה, הם הביאו את זה על עצמם.

    אייל, תל אביב-יפו, 27/07/12 22:41

    למה באמת ציפו עסקני הבורסה? שרשות המיסים פשוט תעזוב לנפשו את הבנק הפיראטי ותיתן לו להמשיך לבצע את עבודתו העבריינית באין מפריע? האם הם ציפו שהוא יצליח לחמוק מגילוי לצמיתות? במקום לדאוג לנתב את עסקי הבורסה לאפיקים חוקיים, כולם שם חגגו תוך ביצוע אינספור עבירות חמורות על החוק. כולם שם עבריינים למעשה. כולם שיתפו פעולה עם השירקעס, הטריקים והשטיקים ולמעשה הביאו על עצמם את הקריסה.

    מדהים אותי כל פעם מחדש לראות עד כמה יכולים אנשים מלומדים, כביכול מכובדים, נבונים ומקצועיים... להיות כאלו מטומטמים ולתת לבצע כסף להעביר אותם על דעתם.

    • הבעייה עם משטרת ישראל שהם לא חוקרים, הם עוצרים בכמויות

      קול קורא, 28/07/12 13:26

      ובגסות ומחכים למזל..החקירות לא יסודיות והעובדה שרוב רובם שנעצרו שוחררו והמשטרה קיבלה נזיפה חמורה מהשופטים. אם אמא שלך הייתה עוברת ברחוב מלא זונות בדיוק בזמן של פשיטת משטרה ,הם היו עוצרים אותה אותה ,מתנהגים בגסות ולא יעזור שום כלום גם אם אמא שלך תומר להם שהיא גרה בדיוק מעבר לרחוב....ואז יהיו הרבה כמוך שיומרו אין עשן בלי אש...

    • הבנקים החוקיים יותר זבל ויותר יקרים וגנבים מהבנקים הפיראטים !

      אחד שרואה מבפנים ומהצד, 31/07/12 01:06

      רק יש להם רשיון לגנוב ולקמבן ולהתעלל ולהתעלק על כל הקטנים והחלשים. בשביל 000׳10 שח יסגרו לך חברה יקחו לך ריביות ובדרך כלל יש להם ערביות כמו בית. אבל אם אתה חייב 100 מליון אז אתה החזק ומכתיב את התנאים בבנק. זבל בנקים עם עמלות יקרות ולא התפלא אם גם הם תרמו לפשיטה על הבנק הלא חוקי. זה כבר לא משנה העסק לא יחזור להרבה זמן והמדינה והאזרחים יפסידו הרבה כסף. צדק או לא צדק. גם להכניס את צהל לעזה יהיה צדק ברגע זה אבל לא עשים זאת כי ?. יש בבורסה אנשים שנתנו לממשלה לשתול מצלמות והיום הם מתחבאים דמם בראשם ובנוסף צריך לשאול האם מצלמות כבילות בבית משפט ? מה שכן היה בבורסה כסף מלוכלך של עולם תחתון וכדומה וזה היה צריך ניקוי והיה אפשר לעשות זאת בדרך יותר חכמה הנזק נגרם והציבור משלם

  • 11.

    מי צריך יהלומים בכלל? מילא אם צריך לתעשיה אבל בשביל להתקשט זה מיותר!! (ל''ת)

    מימי, 27/07/12 22:11

  • 10.

    Shame

    Ilan, 27/07/12 21:57

    The government should get involved in helping an industry that is very important to Israel. Those who make money also spend it, it's great for the economy.

  • 9.

    Shame

    Ilan, 27/07/12 21:44

    The government should get involved in helping an industry that is very important to Israel. Those who make money also spend it, it's great for the economy.

  • 8.

    סוף סוף צדק יעשה בבנין המושחתים (ל''ת)

    חיים מדינה, 27/07/12 21:43

  • 7.

    על איזה 20 אלף מפרנסים הוא מדבר???

    אחד שיודע, 27/07/12 21:38

    תעשית היהלומים ניכחדה לפני 20 שנים כאשר הבעלים שקיבלו חומר גלם ישירות מהסנדיקט העביר את היצור לעבודה זולה.על איזה יצוא מדבר הנשיא?מה עם היבוא של חומרי הגלם זה לא ניחשב?מה נישאר אחרי היבוא+שכר העבודה של העובדים+ההוצאות=יצוא יצוא כך עושים חשבון

    • צודק צודק (ל''ת)

      מושון, 27/07/12 22:43

      • ...

        רפאל, 28/07/12 08:24

        זה אתה מושון??

        • כן רפאל (ל''ת)

          מושון, 29/07/12 13:19

    • שווה להכנס ולקרוא

      חיים, 28/07/12 02:04

      לפני 20 שנה עבדו ביצור יהלומים 100.000 עובדים ועוד 50.000 מסביב.כל אזרח 5 עבד ביהלומים איפה הם היום?אז היה משבר לא היה עבודה כי העבירו אותה לעבודה זולה כדי שישאר לבעלים יותר$ למה אז לא עשו כתבות על משבר?

  • 6.

    Kasaf

    Hmoceich, 27/07/12 21:31

    colam skranim vgnavim

  • 5.

    בלי קשר לכתבה, תפס אותי הציטוט של מישהו שלא רצה להיות ב''עין הסערה''. אז

    r, 27/07/12 20:41

    אני מוכרח לציין שעין הסערה זה בדיוק המקום שבו אתה רוצה להיות. זה המקום הרגוע שאין בו שום רוח. כשהכל מסביב נקרע לגזרים.

    • עדיף להיות רחוק מהסערה (ל''ת)

      עין הסערה זזה, רגע שקט וואחר כך טורנדו.., 27/07/12 21:46

    • אבל זה גם המקום היחיד שבו רואים אותך בבירור.

      עין, 27/07/12 22:16

      זה גם המקום היחיד שבו רואים אותך בבירור.
      ככול שזה קשור לרשויות בישראל, עדיף להקרע לגזרים בסערה מאשר יראו ויזהו אותך.

    • אתה טועה

      אחד, 28/07/12 02:23

      מדובר במטבע לשון שמשמעותו - מרכז הסערה.

      מעבר לכך - גם אם נלך לשיטתך, מנקודת המבט המטאורולוגית, המקום השקט במרכז הוא מאד מסוכן, משום שהסערה שמקיפה אותך יכולה בין רגע לזוז קצת ולשאוב אותך לתוכה - לכן זה בוודאי לא המקום לרצות להיות בו.

  • 4.

    מי תרם למשבר

    דוד, 27/07/12 20:02

    מי בבורסה נתן אישור להתקין מצלמות חשאיות
    במשרדי הבנק הפרטי
    הפתרון לשאלה זו יבהיר מי הכניס את המשטרה ומס הכנסה לבורסה ומי תרם למשבר

  • 3.

    yahalomim

    Rafael, 27/07/12 15:20

    yahalomim hem la netezah lo yahalomanim

  • 2.

    yahalomim (ל''ת)

    Rafael, 27/07/12 15:16

  • 1.

    אם הם בכזה משבר איך זה שמחיר היהלומים לא ברצפה?

    תכשיטי יהלומים עלו פי 4 איפה המשבר?, 27/07/12 15:07

    לא שמתי לב שיש מציאות של יהלומים במחיר שווה לכל נפש להפך כיום מחיר טבעת יהלום הכי פשוטה או עגילים ממש בשמיים מחירים לא ריאלים שאפילו הנחה של 85% לא מורידה את המחיר אז איפה המשבר?

    • כיום, גם מחיר הזהב בשמיים (ל''ת)

      א, 27/07/12 20:31