• 20.

    חלק פה נכתב על פיאט טווין-אייר

    גל, 03/06/12 22:31

    חיפשתי רכב חסכוני ולפני שבוע הזמנתי פיאט פנדה. כמעט והזמנתי את מנוע הטווין-איר 900 סמ''ק טורבו. הביצועים על הנייר נראים נהדרים לעומת הדגם הרגיל וגם הנסיעה הייתה מאוד כיפית. הם טוענים לחיסכון גדול יותר בשל המנוע הקטן, אבל בפועל הצריכה גדולה יותר מדגם ה-1.2 ל' פשוט משום שהטורבו ''מזמין'' נסיעה לא רגועה. לאחר מחקר מעמיק ובדיקה של אתרים מקצועיים הגעתי למסקנה שה-1.2 יחסוך יותר שלא לדבר על מחירו הנמוך משמעותית. בקיצור הטורבו מגניב ביותר, אבל חסכוני הוא לא.

  • 19.

    עושה 1/19 הפריוס בחיפה, בעיקר עירוני. במזדה 3 - 1/9

    בעל פריוס, 03/06/12 09:06

    לפי החשבון שלי, חיסכון של 21 אלף בדלק ל 3 שנים.
    בחישוב ירידת ערך ומימון מול אוטו אוטמטי רגיל (שעולה כ 30 אלף פחות): חיסכון של כ 7 אלף ב3 שנים ונסיעה באוטו ברמה גבוהה יותר.

  • 18.

    בלוף תצרוכת הדלק

    אילן, 03/06/12 08:26

    צודק לגמרי הכתב.ברשותי הונדה אינסייט היברידית חדשה לחלוטין,לפי הצהרת היצרן היא תיסע 24 קילמטר לליטר אך בפועל התצרוכת היא כ 15 קילומטר לליטר בלבד שזה רחוק שנות אור מהצהרת היבואן/יצרן. לתשומת ליבכם.

    • לא מדויק

      בעל IMA, 03/06/12 15:32

      מערכת ה IMA של הונדה שקימת בג'ז ובאינסייט נותנת 15 ק''מ לליטר בעיר ומעל 20 ק''מ לליטר מחוץ לעיר אם נוסעים בצורה מתונה.
      אלו נתוני אמת שאספתי לאורך זמן לפי תידלוקים ולא לפי מחשב הרכב.

  • 17.

    בקליפורניה הם קיבלו המון תביעות. ועכשיו המספר נכון בלי שקרים (ל''ת)

    יואב, 03/06/12 02:09

  • 16.

    האצה מהירה חוסכת דלק !!! !!!

    עובדים עליכם בעיינים, 02/06/12 18:29

    מנוע שותה הכי הרבה דלק בזמן האצה - מי שרוצה לחסוך בנזין צריך להגיע למהירות הסופית שהוא רוצה לנסוע בה (מהירות שיוט) כמה שיותר מהר !!! ורק אז לעזוב את הדוושה !! אל תאמינו לכל מומחה עלק... מגזין טיים לא משקר... כמובן שזה מאמץ את המנוע אבל זה כבר סיפור אחר.

    • תודה לנציג חברות הדלק על עצת אחיתופל

      נ, 02/06/12 19:11

      שכחת רק להמליץ להפעיל את המזגן על עוצמה מקסימלית, ובמקביל לפתוח את כל החלונות - כך בכלל נחסוך המון דלק...

    • ל 15: חבל שלא מלמדים יותר פיזיקה בתיכון

      E=MV^2/2, 02/06/12 19:56

      לפי חוקי הפיזקה זה לא משנה תוך כמה זמן הגעתה למהירות סופית.

    • בעצם עדיף גם לנסוע מהר ככול האפשר, מאחר וזה מקצר את משך פעולת המנוע

      גוגו, 04/06/12 17:36

      מי שרוצה לחסוך בנזין יכול לנסוע בניוטרל לפני משאית שתדחף אותו כל הדרך.

  • 15.

    תתדלקו רק בתחנות דלק חדשות שבהם לא הצטברה הרבה פסולת במיכלים בתחנה

    סתם אחד שמבין, 02/06/12 18:21

    כמו כן אל תתדלקו כאשר מיכלית דלק ממלאת את המיכלים בתחנה.זכרו דלק הוא קפה שחור (בוץ)
    ולוקח זמן (מספר שעות) עד שהמשקעים של הדלק
    שהצטברו במשך שנים ישקעו חזרה לקרקעית.

  • 14.

    הפריוס

    יוסי ת''א, 02/06/12 18:19

    הפריוס חסכונית באמת - 1:19, מרווחת, אמינה ביותר מניסיון של 3 שנים עם אפס תקלות, גם כשהמנוע כבה ברמזור המזגן ממשיך כי הוא חשמלי - כמו בבית, ואם המצבר מתרוקן - המנוע יחזור לפעול.

  • 13.

    בתור בעל טויוטה הברידית, אני מצטער על שקניתי המכונית. כנסו

    שלמה, 02/06/12 17:18

    מחיר המכונית עלה לי יותר משלושים אלף ש''ח יותר מקורולה מקבילה. כדי לחסוך את כמות הכסף הזו, בדלק, יקח לי שנים רבות מאוד, של נסיעה מסיבית. גם בתנאים רגילים בייחוד בקיץ, לא ראיתי כל חיסכון של דלק במכונית זו.
    רוב רובה של מכונית זו, הפריוס, היא רוח ותו לאו.
    עברתי לפאסאט דיזל (אני נוסע נסיעות ארוכות), ועכשיו אני מרגיש חיסכון אמיתי למרות גודלה של המכונית ומשקלה.

    • שקרן! פאסאט דיזל עולה 70 אלף יותר מקורולה. פריוס עושב 1/20 בכביש 6 (ל''ת)

      בעל פריוס, 03/06/12 09:06

  • 12.

    זה לא בלוף-גם מבחני הרכב סתם סוחטים את המכוניות

    א, 02/06/12 16:48

    יש בעיה מסויימת עם מנועי טורבו בנזין שמראים צריכה בפועל גרועה יחסית ,בגלל שהם מעודדים נהיגה ספורטיבית וצריכת דלק גבוהה

    בגדול יש בלוף אולי בדגמים מסויימים, אבל סה''כ הנתונים נכונים

  • 11.

    באירופה בבדיקה שעשינו 90 אחוז זה נכון ברכב גרמני מנוע 1600 (ל''ת)

    י, 02/06/12 16:39

  • 10.

    תקנו טויוטה פריוס ותבינו שעד עכשיו חייתם בחושך..

    יוסי, 02/06/12 16:32

    בין 21 ל-22 קילומטר לליטר בעיר!!!

    • קישקוש מקושקש, בתור על פריוס. עלות הקניה לא מקנה חיסכון בסופו של יום (ל''ת)

      שלמה, 02/06/12 17:19

    • ומחיר כפול 1.5 מרכב רגיל ממש חיסכון (ל''ת)

      אני, 02/06/12 17:24

    • אולי אתה צודק אך אני מפחד מהחשמל והזרמים בטוסיק שיעלו לראש!!! (ל''ת)

      מבקש להגיב ליוסי 10, 02/06/12 18:26

    • נתוני הדלק

      חם ויפת, 02/06/12 20:58

      של הרכבים ההיברידים די מתעתעים, בנסיעה בעיר בכל מקרה הנסיעה ממוקדת בסל''ד נמוך, ואמנם ישנם תאוצות מדי פעם בפעם ברמזורים, אך זה מתקזז בכל נסיעה בין עירונית, בכל מקרה הרכב ההיברידי עובד בשימוש של מנוע בנזין באופן מלא וגם לא חסכוני במיוחד, אני אפילו לא מתייחס לרמת הזיהום שלו במהלך העבודה, וגם לא לתהליך המזהם והיקר של עלות והובלת המחצב עבור ייצור הבטריות. זו אופנה, זה בלוף של יצרני הרכב, וזה לא הפתרון לטווח הרחוק.

    • אני עושה 1/19 הפריוס בחיפה, בעיקר עירוני. במזדה 3 - 1/9

      בעל פריוס 2012, 03/06/12 09:04

      ולפי החשבון שלי, חיסכון של 21 אלף בדלק ל 3 שנים.
      בחישוב ירידת ערך ומימון מול אוטו אוטמטי רגיל (שעולה כ 30 אלף פחות): חיסכון של כ 7 אלף ב3 שנים ונסיעה באוטו ברמה גבוהה יותר.

  • 9.

    רכבים אוטומטיים מודרניים אינם זוללים יותר דלק מרכבים עם תיבה ידנית

    יואל, 02/06/12 15:59

    הכל תלוי באופי הנהיגה.
    נסיעה עם הגברות תאוצה רבות מבזבזת דלק ב25%יותר מנסיעה עם האצה הדרגתית.

    נסיעה מהירה בזבזנית הרבה יותר מנסיעה מתונה.

    נהג שמוציא על דלק כ1,500 ש''ח לחודש יכול לחסוך כ 450 ש''ח באותו קולומטראז' רק על ידי נהיגה חסכונית.

  • 8.

    האלטו עושה 18 קמ לליטר , רוב הנהיגה שלי בעיר. (ל''ת)

    בעל סוזוקי אלטו, 02/06/12 15:38

    • מדובר באוטומטית או ידנית?

      Paila, 05/06/12 00:06

      כי אצלי האלטו האוטומטית עושה פחות מ-12 ק''מ לליטר (הרוב בתוך העיר) וקצת יותר כשחצי מחוץ לעיר.

  • 7.

    יופי של כתבה אבל...

    ישי, 02/06/12 15:27

    ...אבל המומחה מר מלמד שכח שיש אופציה נוספת והיא גפ''מ שמשנה לגמרי את 'כללי המשחק'. חבל.

    • לפי כלבוטק, שינוי רכב לפעולה בגז איננו מצליח כל כך. (ל''ת)

      כדאי לחשוב פעמיים, 02/06/12 16:34

    • כל השיטה של הגפ''מ

      המגיב לישי, 02/06/12 16:46

      היא למעשה די בלוף ומשמשת פיתרון ''לעניים''
      כאשר אין לאדם אמת מושג מה ניתן לעשות על מנת לצמצם את צריכת הדלק קופץ ה''חוכמלוג'' עם הגפ''ם. מדובר בשיטה מיושנת, מסוכנת, ומיותרת.
      ראה למשל את נתוני שנת 2011 שנוגעים לכמות כלי הרכב שמתשתמשים בשיטה, ירידה חדה לעומת שנים קודמות. אז בבקשה בלי תגובות ''מטעם'' לטובת הנושא.

      • גם אין כניסה לחניונים תת-קרקעיים עם רכב גפ''מ (ל''ת)

        אבל אולי לעניים ממילא אין כזה חניון, 02/06/12 18:54

      • לי היה גפ''מ וזה היה מצויין

        טל, 02/06/12 22:09

        אני שוקלת לעשות גם ברכב החדש, אבל הוא לא 4X4 כמו הקודם ולכן פחות דחוף לי. על גפ''מ האוטו נסע אותו הדבר ואותו צריכה לק''מ אבל מחיר הגפ''מ היה זול יותרו והכי חשוב לא מזהם!

      • אתה מדבר שטויות

        מור, 02/06/12 22:10

        היא לא מסוכנת בכלל. והיא כן חוסכת כסף וגם תורמת מאוד לאיכות הסביבה. חבל שהממשלה לא מסבסדת את התקנת הגפ''מ ברכבים

    • ==אזהרה ! תתרחקו מהגז כמו מאש !

      קוורטי, 03/06/12 06:26

      זה הבלוף של המאה. השימון של חלקי תא השרפה: הבוכנה, הצילינדר והשסתומים, מגיע אך ורק מהשמנוניות של הדלק. שמן המנוע לעולם לא מגיע לתא השרפה.אם הוא מגיע, זה הזמן לאוברול. הגז, הוא דלק יבש לחלוטין. לכן, בהעדר שימון חיי המנוע מתקצרים בצורה דרמטית. החיכוך עולה, הטמפרטורה עולה והבלאי הוא עצום. אני נמצא בבנגקוק. מתול 20 אלף המוניות בעיר, 19 אלף משתמשות בגז. זה יופי בטווח הקצר שכן מחירו של הגז הוא כרבע ממחיר הבנזין. אבל די לראות את כל המוניות התקועות עם מכסה מנוע מורם כדי להבין את הנזק לאחר שימוש של 2-3 שנים בגז.

  • 6.

    לשנות את אופי הנהיגה, לחסכונית - תמיד עובד! גם מכונית בזבזנית, תבזבז

    פות, עם לא יאיצו אותה, לא ''יטוסו'' לאור אדום וכו'., 02/06/12 14:23

    וכן, אין ספק שמי שיעשה ניסוי קטן, ויסע על כביש מהיר, פעם ב- 120 או יותר, ופעם ב-90 כשכולם עוקפים אותו, יראה שההבדל בצריכה יכול להיגע גם ל - 30%. בדוק!
    אז תפסיקו לטוס בכבישים. המהירות אולי לא הורגת, ומה שהורג זו פראות, אבל מהירות גבוהה מדי, בפירוש צורכת המון, המון דלק.

    • צודק 100% (ל''ת)

      David, 02/06/12 16:47

    • נכון - עשיתי את הניסוי בכבישי ארה''ב (ל''ת)

      ארז, 03/06/12 15:56

  • 5.

    הכל בלוף הכל נוכלות ! מבטיחים 18 ק''מ לליטר ומעשה 9 ק''מ (ל''ת)

    אהרון, 02/06/12 13:42

  • 4.

    רכבים קטנים מתומחרים בסביבות ה60 אלף שח ומעלה בזמן שבחול

    נשאר עם היפנית הישנה והנאמנה שלי, 02/06/12 13:39

    הם עולים 30

  • 3.

    רצוי להתחשב גם במורכבות הרכב - תיקונים יקרים ימחקו את החסכון בדלק

    מגדשים וכפילות מנועים הם מתכון להוצאות מוגברות, 02/06/12 13:24

    רכב מסובך ומורכב לא רק שותה ונושם, אלא בעיקר מתקלקל.

    • הנעה היברידית מסבכת את המכונית להפליא (ל''ת)

      שלמה, 02/06/12 17:19

  • 2.

    או, לעבור לדו גלגלי... רוב הקטנועים עושים 25 ק''מ לליטר ויותר (ל''ת)

    יובל, 02/06/12 13:14

    • נכון רק אם יש נוסע אחד

      איש, 02/06/12 15:23

      אתה צודק אם יש רק נוסע אחד,אבל אם יש למעלה מנוסע אחד או לחילופין יש דרישה להעביר דברים אז האופנוע כבר לא משחק תפקיד. בנוסף האופנוע הרבה פחות בטיחותי מכל קופסאת שימורים ב60 אלף שקל, לא שמעתי עדיין על נהג אופנוע שלא עשה תאונה זו או אחרת.

      • צדקת וכתבת יפה! כמה פעמים התהפכתי??? לא יכול לספור!

        תגובה לאיש מישיש שרכב הרבה שנים, 02/06/12 18:24

        אני משתוקק לרכב אבל אפילו מאופניים אני מפחד ומעדיף ללכת ברגל או באוטו.
        נכון גורל וכו' אבל כלי דו גלגלי מאד מאד מסוכן.
        וכשאני שומע על בני חמישים פלוס שנוסעים באופנועים באמת נראים לי כמחפשי צרות שלא מצאו סיפוק אחר בחיים.
        חלילה פציעה בגיל צעיר עם שברים אפשר עוד להתאחות אבל למבוגרים ידוע שאין איחוי!!!

  • 1.

    באירופה חוסכים יותר דלק 1 הם נוסעים ברכבים עם הילוכים 2 יש מדיונות

    י, 02/06/12 11:23

    שחובה לילמוד לנהוג ברכב העברת הילוך לא כמו בישראל לדוגמא אלה 1 3 5 זה חוסך להם גם בדלק