• 13.

    די להתעלולות בגופה

    סטודנטית למוסיקה, 02/05/12 10:12

    לידיעתכם: לימודי המוסיקה בסכנת גוויעה. די להסתה נגד מקצוע אצילי שעומד להיעלם גם ככה. לכם ולנו יש בעיה משותפת מול האוצר! אל תתנו להם לפצל אותנו כסטודנטים! אנחנו לא צריכים להילחם אחד בשני אלא בממשלה!!!

  • 12.

    רק באגף התקציבים.

    איצקו, 21/03/12 11:06

    רק על אגף התקציבים באוצר לפתור הבעיה ועליהם יש ללחוץ ,הנושא נדון בועדת החינוך של הכנסת ,ואפילו יור הועדה הציע למכללות לצאת למאבק ,יש לצאת למאבק ולא להפסיק ללחוץ את אגף התקציבים ,החברים שם נרתמים למעשה רק שלוחצים אותם וחבל מאד שזו הדרך,יש לזמן את אגף התקציבים בפני ועדת החינוך שוב ביחד כמובן עם מהט.

  • 11.

    האוצר מעוות את המציאות

    אחת המכללות, 21/03/12 09:08

    אם האוצר רוצה לתקצב עפ''י הישגים - כלומר לפי מי שמסיים את הלימודים ומקבל דיפלומה, הוא צריך להיות הוגן ולאפשר שינוי כולל במערכת.
    למשל שיאפשרו למכללה לגבות מסטודנט שכר לימוד גבוה יותר, שיוחזר רק למי שמקבל דיפלומה (הצעה שנדחתה על הסף).
    כי במצב הנוכחי סטודנט שלומד במכללה שנתיים ולא מקבל דיפלומה לא יצוקצב כלל ע''י המדינה והמכללה מפסידה עליו כספים.
    זה גורם אגב לתהליך פשוט - המכללות מקבלות ללימודים רק מי שיש לו סיכוי טוב מראש לסיים את הלימודים. תחשבו לבד איזו אפלי הנוצרת פה - אנשי פריפריה, עם נתוני פתיחה פחות טובים לא מתקבלים. המכללות הולכות על בטוח, במקום לאפשר לכולם ללמוד.
    זה תהליך פשוט של חיסול לימודי הטכנולוגיה בארץ.
    אבל אין כנראה פתרון במדינה בה הכל מתנהל דרך החור של הגרוש ואנשי האוצר הם הריבון שדעתו היא מעל לכל. אין מקום לחזון, לאידיאולוגיה - רק כסף ותקציבים.
    האסון הוא שאותה שיטה נהוגה בכל תחום בארץ, וכסף הוא חזות הכל.
    עצוב.

  • 10.

    תגידו תודה

    אמא של סטודנט, 21/03/12 08:28

    המכללות להנדסאים עושות עבודות קודש עם סטודנטים כמו שלי שלא למד בתיכון ובסוף השנה יהיה הנדסאי מכונות וכבר שנה עובד במקצוע.אני לא מבינה, יותר זול להביא הנדסאים מחו''ל?

  • 9.

    תשובת האוצר פתטית ואינה מבינה את הבעיה

    גבי, 21/03/12 08:08

    בגלל התקצוב הנמוך לומדים בהנדסאים 40 שעות שבועיות במשך שנתיים, ואת םרוייקט הגמר אמורים לסיים מחוץ למסגרת הלימודים, לאחר שכבר התחילו לעבוד. פלא שרבים אינם מצליחים להגיש את הפרוייקט? זו תוכנית הלימודים היחידה בארץ (ואולי בעולם) שיש להשלים את המטלה העיקרית של התואר לאחר סיום הלימודים. תתקצבו כראוי , תאריכו את משך זמן התקצוב עד להשלמת פרוייקט הגמר, ותראו איך אחוז המסיימים מוכםל ואף משולש.
    מבקר המדינה - עשית עבודה רשלנית . מן הראוי שתבדוק לא מספרים, אלא את התנאים שהמדינה מעמידה ללימודי הנדסאים.

  • 8.

    160 מיליון

    רועי, 21/03/12 02:58

    מדינה אוכלת יושביה, ועדת החינוך בכנסת מעדיפה להתעסק בענייני גורליים לעתיד המדינה כמו ''האח הגדול'', אבל המשבר שמתרחש לנגד עיניינו לא מעניין אף אחד בשיט.

  • 7.

    בושה וחרפה לאנשי האוצר

    בני שירזי, 21/03/12 02:55

    האם אנשי האוצר בדקו מדוע רק שליש מדופלמים, האם בוצע מחקר מעמיק, האם אנשי האוצר מודעים לסוג האוכלסיה שמגיעה בעשור האחרון ללימודי הנדסאים.
    מתי לאחרונה עודכנו תוכניות הלימודים .
    מה מעמדם של המפקחים במה''ט.
    בושה וחרפה איך שאנשי האוצר השתלטו על מה''ט, בלי הבנה מחליטים לתקצב לפי הצלחה.
    מדוע מודל בסגנון זה לא מיושם במשרד החינוך או באקדמיה.

  • 6.

    בעבר היה כאן דור שבנה !!

    רמי - בכיר במשרד החינוך, 21/03/12 02:48

    נוכח המגמות הדמוגרפיות בחברה הישראלית, רמת הפערים, הרכב אוכלוסיית התלמידים במערכת החינוך ושיעורי התעסוקה הנמוכים בהשוואה למדינות המפותחות ובהיעדר שינוי מהותי במערכת החינוך , הרי הפעולות שמבוצעות במכללות הטכנולוגיות הטכנולוגית הן נס משמיים ומהוות מנוע צמיחה למשק הישראלי וכמובן שתיצור בעתיד פיתרון למשבר בחינוך והן פיתרון לשיעור התעסוקה הנמוך.

  • 5.

    מרצה

    שלומי, 21/03/12 02:01

    אינני יודע מי מאנשי האוצר הגיב , אך זוהי תגובה מבישה, התגובה לא ראויה מנותקת מהשינויים ומהפעילות הנעשית בענף. אלו חברים, פקידוני האוצר שמנסים להשליט טרור על מוסדות שנבנו בענל רב.

  • 4.

    שאלת ביצה ותרנגולת

    מרקו, 20/03/12 23:11

    אולי אחוז המצליחים הנמוך נובע דווקא מתת-התקצוב?! שהרי זה גורם ישיר לפיחות ברמת ההוראה, הציוד, תנאי הלימוד...

  • 3.

    התקציבים נועדו לבטלני הישיבות (ל''ת)

    m-16, 20/03/12 21:27

  • 2.

    למוסדות התורה של ש''ס והאגודה מוזרמים מדי שנה מליארדי ש''ח.

    ב, 20/03/12 20:51

    וגם להתנחלויות והישיבות הרבות שקמו לאחרונה כפטריות לאחר הגשם האוצר מזרים סכומי עתק ע''ח כספי משלמי המסים.

  • 1.

    כתבה מבולבלת עם מסקנות עצובות

    איציק, 20/03/12 18:26

    מספר פעמים בילבל הכתב את המושגים הנדסה (שממנו נגזר מהנדס - תואר אקדמי) והנדסאות (שממנו נגזר הנדסאי). הכוונה היתה להנדסאים.
    להנדסאים יש מספר בעיות, והראשונה שהשוק מעדיף לקבל מהנדס ולשים אותו בתפקיד הנדסאי ולא לקחת הנדסאי טוב, וזו כמובן טעות גדולה של התעשיה. מהנדס ירוד לא יכול להיות תחליף להנדסאי. אלו מקצועות שונים והכשרות שונות.
    הבעייה השניה נגזרת מהראשונה. יש ביקוש גדול למהנדסים, שנלקחים לתפקידי הנדסאים בחלקם הגדול, וכך צמחו מכללות אקדמיות אשר מייצרות מהנדס לכול דורש, וברובם ברמה ירודה. הם מסיימים ברמה ירודה, מתקבלים לתפקידי הנדסאים. הם מאוכזבים מתפקידם (הרי הםמהנדסים), הבוסים מאוכזבים (לקחנו מהנדס והוא אפילו לא מסוגל לבצע תפקיד של הנדסאי), ונוצרה מסחרה של מהנדסי מכללות. שם רע לחלטורה.
    באופן זה המכללות הטכנולוגיות כמאט ואינן פעילות, כיוון שאין ביקוש רב למוצר שלהם, וגם במכללות אלו הרמה ירדה.
    מה מציע האוצר, לתגמל את המכללות לפי מספר הבוגרים. מה יקרה, האמה תרד עוד יותר, כיוון שהמכללות הללו יוציאו בוגרים שלא שווים את הנייר רק כדי להיות מתוקצבים. כך זה קורה בהרבה מהמכללות האקדמיות.

    • כמה שטויות בטוקבק אחד..

      שוקי, 21/03/12 14:30

      המסקנה מהטוקבק שלך היא או שאתה הנדסאי שלא מוצא עבודה/לא ממרוויח מספיק, או שאתה מהנדס שסיים לימודים באוניברסיטה ואתה רואה שיש סטודנטים יותר מוכשרים ממך שסיימו תואר במכללה, עצוב.