• 22.

    יש עוד סרטן

    אורן, 09/02/12 19:53

    פוליטיקאים בשקל כמו עופר עיני ואיציק שמולי שמנצלים את תפקדים הנוכחי כדי לעשות הון פוליטי על דבי הציבור תוך הכפשת האוייב המר, משרד האוצר.
    אותו משרד אוצר שבזכותו עברנו את המשבר בשקט יחסי.

  • 21.

    אמת. ה''אאוטסורסינג'' הינה עבדות מודרנית . ממש כך. (ל''ת)

    יושקו, 09/02/12 19:46

  • 20.

    עובד נקיון צריך לקבל שכר הוגן ותנאים טובים אבל לא קביעות

    אבי, 09/02/12 19:41

    באף מקום לא יוכלו להשתלט על עובדי נקיון באופן שקבלנים משתלטים.עובד נקיון שיקבל קביעות יוציא מיד בעיה רפואית ויחזיקו אותו עד לפנסיה מבלי לעבוד.
    כבר היינו בסרט הזה

  • 19.

    נראה שאתה מכין את השטח לכבוד התמודדותך למפלגת העבודה. (ל''ת)

    Dp, Israel, 09/02/12 18:58

  • 18.

    אין שום רע בהעסקה קבלנית !! יש רע בהעסקה מאוגדת ועושקת מבית ההסתדרות (ל''ת)

    שם נמצא הכסף הגדול של עובדי הקבלן המסכנים, 09/02/12 18:43

  • 17.

    כשהכסף הגדול הולך לוועדים החזקים, לצבא הענק, למשכורות ופנסיות מנופחות (ל''ת)

    אז פשוט אין כסף לעובדים עם זכויות, 09/02/12 18:42

  • 16.

    ל11 ו12

    קפטן קוקי, 09/02/12 17:39

    עופר עיני הוא פוליטיקאי אופורטוניסט מהסוג הגרוע ביותר, אבל זה לא מוריד מהחשיבות של המלחמה בהעסקה הקבלנית שהיא סרטן שמאיים להחריב את החברה הישראלית. לא פחות. כמו הסרטן, זה גורם שהולך ומתפשט, ואם לא נעצור אותו בסופו של דבר הוא יגרום להרחבה של פערים ולריסוק הסולידריות החברתית בישראל, שהיא רעועה גם ככה.
    קצרה היריעה מלפרט את התחלואות של ההעסקה הקבלנית, אבל לקרוא לה ''צורת העסקה לגיטימית ומקובלת במשק מודרני ודינמי'' היא אחיזת עיניים אידיאולוגית במסווה של אובייקטיביות. הכוונה היא בעצם לומר 'זה יותר יעיל, אז מה אכפת לי שכמה אנשים נדפקים'. אז קודם כל זה לא יותר יעיל, זאת רק דרך של גופים גדולים להסיר מעצמם אחריות ושנית, לגיטימי זה רק מה שהחברה מגדירה כלגיטימי. יותר ויותר אנשים מבינים את העניין הזה, כדאי שגם אתם.

    • יש שני סוגי סרטן. אף אחד מהם הוא לא העסקה קבלנית

      אורן, 09/02/12 20:00

      הבעיה מתחילה כשלא אוכפים את חוקי העבודה ולא נותנים להם תנאים סוציאליים.

      הבעיה השניה היא ועדי העובדים שלא נותנים לפטר. במדינה מתוקנת, עיני היה יכול להמשיך לחלום על שביתה. הרי ברור לכולם שהוא זה שיצר את הבעיה ועכשיו הוא מנסה לקבל רווח פוליטי בבחירות להסתדרות.

  • 15.

    איפה הכסף? איפה הכסף ששילמנו לדני רווחה? מדינת רווחה אתה רוצה לנהל? (ל''ת)

    th, 09/02/12 17:10

  • 14.

    ילדי השמנת....

    ירדנה, 09/02/12 17:09

    מתעוררים ומעמיסים על כולנו ססמאות בגרוש ודמגוגיה בערמות.

    הסרטן המכלה את החברה הישראלית והמחולל הראשי של חברות כח אדם זו דווקא- ההעסקה המאוגדת.
    עובדי מדינה ונמלים, מורים ורשויות מקומיות, חברת חשמל ותחבורה ציבורית לסוגיה.

    כל אלה מחזיקים כל אזרח במדינה בצווארו, אם לשיטתם הם לא מרוויחים מספיק- הילדים יישארו בבית, לא נטופל בקופ''ח ולא נוכל להגיע בחופשיות וכו' וכו', יום שביתה עולה למשק מליארד שקל? אז מה?! שיקפצו לי! אני חייב לקבל את התנאים שבא לי. ושכל העולם יתפוצץ.

    אם עייני הצבוע וקודמיו בתפקיד לא היו מטפחים את תרבות 'אחרי המבול' לא היו בישראל מאות אלפי עובדי קבלן.

    • מסכים עם כל מילה (ל''ת)

      ג'ודי, 09/02/12 19:08

    • כל מילה בסלע! (ל''ת)

      מיקי, 09/02/12 20:09

    • יש שכל בדבריך ואף על פי כן

      מבקר תגובות, 09/02/12 20:33

      אסור להשלים עם התופעה הקשה הזו שנקראת עובדי קבלן או חברות כוח אדם.

  • 13.

    העסקה קבלנית

    מישאל, 09/02/12 16:47

    היא הדרך היחידה - בדגש, היחידה - לדאוג למוסר עבודה גבוה. כל עובד ששכרו אינו תלוי בתפוקה, בסופו של דבר לא נותן תפוקה ראויה. מוסר עבודה לקוי, פקידי ממשלה ועיריות שלוקח להם שעות לזוז מכסא לכסא ומכוס תה אחת לשניה, הם הם הסרטן בחברה שלנו. כל מי שניסה לקבל שירות בעיריה או במשרד ממשלתי, יודע כמה זמן ומאמץ צריך להשקיע כדי לקבל את המגיע לו בדין. לו רק הפקיד היה עושה את עבודתו בחשק, היה די לו בדקה, אבל במצב הנוכחי, שאי אפשר לפטרו גם אם תפוקתו אפסית, למה שלא ישתהה שבועיים. זה הסרטן, והעבודה הקבלנית היא פתרון. לא כל כך טוב, אבל הוא זה שמאפשר לנו לחיות כאן.

  • 12.

    אתה תמים או מתחסד

    הירשנזון, 09/02/12 16:35

    פתאום נזכרת בעובדה שיש עובדי קבלן ? או עובדי מיקור חוץ ? צורת העסקה זו אינה ''סרטן'' ואני מציע לכולם להפסיק לכנות כל תופעה שאינה נראית להם סרטן . זו צורת העסקה לגיטימית ומקובלת במשק מודרני ודינמי. מה שעייני רוצה ואתה מחרה מחזיק אחריו כתינוק בלי הרבה מחשבה , מתאים למשק קומוניסטי קפוא שאבד עליו הכלח .
    חייבים לשמר את צורת העסקה הזו , מה שכן צריך לדאוג שיקבלו את כל התנאים המגיעים להם כולל שכר הגון .

    • רואים שאף פעם לא היית עובד קבלן, בלי קביעות, בלי הבטחת עבודה

      מישהי, 09/02/12 18:34

      גם בהיי טק. לעבוד בפרויקט 9 חודשים, לחפש את עצמך חצי שנה, עוד עבודה של שנה וחודשיים.וכך הלאה. איך אפשר לבנות חיים ומשפחה בלי טיפת יציבות?
      ובגיל 40 - אתה כבר גמור - תלך לעבוד בעבודות של שכר מינימום.

      להזכירך אידיוט - החברה נוצרה למען אנשים ולא למען כסף. מה זה בעצם כסף? כולה אמצעי חליפין!

      ברגע שכל אחד יבין את זה.... נהיה בדרך יותר טובה.

      • בהיי טק אתה גמור בגיל 40 רק אם אתה לא שווה כלום בגיל 40

        הפוסל במומו פוסל, 09/02/12 19:02

        עבדתי בהיי טק עד גיל 60++ כשפרשתי מרצוני.

    • עובד בחברת כוח אדם לעולם לא יקבל שכר הוגן.

      מבקר תגובות, 09/02/12 20:38

      אנחנו נמצאים בסדום ולא בסקנדינביה. מי הפריע לקבלנים לשלם שכר הוגן ? תחשוב עוד קצת לפני שאתה מתלהם.

  • 11.

    מוקיון..תפסיק להשתמש בטרמינולוגיה של ''סרטן'' ,הסרטן רוצח אנשים (ל''ת)

    רונן, 09/02/12 16:29

    • הפיינברג רצח הרבה יותר מהסרטן

      אאא, 09/02/12 19:13

      כ 300 מליון הודות לקומוניזםשכפה על מזרח אירופה ומזרח אסיה ועוד כ 80 מליון הודות לליברליזם שכפה על המערב משלהי שנות ה 60 ואילך

  • 10.

    ההון-שלטון החליט על מדינת כח אדם זול (ל''ת)

    הרטוריקה והמו''מ עם ההסתדרות=רק מסך עשן, 09/02/12 16:22

  • 9.

    ואתה החייל של עופר עייני

    דימונה, 09/02/12 16:21

    מי שהביא את העוולה הזאת על המשק הוא לא אחר מההסתדרות הפועלים עאלק. אתה ושכמותיך הם מחריבי המשק ומעודדי הקפיטליזם קניבליזם. תתבייש לך מר שמולי יחוצפן אני מתבייש בך

  • 8.

    עוד כמה תגליות: הר הבית לא בידינו. ישראל=אחוזה פאודלית, לא מדינת היהוד (ל''ת)

    עם האוייב לא עושים שלום, הורגים אותו, 09/02/12 16:18

  • 7.

    נו באמת

    זוהר, 09/02/12 16:02

    בוא נחשוב למה יש עובדי קבלן.

    הרי, למה שמעסיק יעדיף לשלם לחברת קבלן בשביל להעסיק עובד? זה עולה לו יותר כסף מפשוט להעסיק אותו.

    יש לכך כמה סיבות:
    א. יש עובדים (בעיקר בתחום הניקיון) שעובדים מעט מאד שעות בשבוע במקום עבודה אחד. לדוגמא, נניח שאתה פותח משרד עורכי דין ואתה צריך שמנקה תנקה לך אותו פעמיים בשבוע. אז אתה יכול להעסיק מנקה במשרה מלאה או בחצי משרה ושהיא תשב ולא תעשה כלום ואתה תצטרך לשלם לה ביטוח לאומי ופנסיה וזכויות ולהעסיק מישהו שיחשב את כל זה וינהל את זה או שאתה יכול להעסיק חברת ניקיון ואז תגיע מנקה פעמיים בשבוע, תנקה לך את המשרד ואתה תשלם לחברת הניקיון.
    העסקת חברת ניקיון? העסקת עובדי קבלן.

    ב. יש הרבה מקומות עבודה, במיוחד במגזר הציבורי שבה םהעובדים מגנים בהסכמי עבודה מטורפים שאומרים שאסור אף פעם לפטר אותם, גם אם הם לא עושים כלום, ויש להם זכויות מפה עד להודעה חדשה. ואם אתה רוצה להעסיק מישהו שבכל זאת יעשה משהו, אתה לא יכול להעסיק עוד מישהו שייכנס לאותו ההסכם, כי אז גם הוא לא יעבוד. אז אתה מעסיק אותו דרך חברת כוח אדם.

    • אתה מבזבז תגובה מנומקת והגיונית על דמגוג שסולל את דרכו לפוליטיקה (ל''ת)

      חבל על הזמן, 09/02/12 19:04

  • 6.

    בוקר טוב אליהו , בלי ציניות .....

    מאיר דרום, 09/02/12 15:41

    איציק , אל תגרר למלחמות המיותרות
    של עיני , תקבע סדר ציבורי חדש בישראל ,
    לפני שאתה דואג לעובדי הקבלן ,
    קבל רשימה יותר חשובה ,
    תדאג לשרות רפואי נורמלי ,
    תוריד את המצלמות החדשות ,
    תדאג למשפחות שקורעות תחת נטל טיפול
    בילדים עם צרכים מיוחדים .

    עזוב אותך להגרר אחרי הזרם , כאלו יש
    כבר מספיק , אם זה מה שאתה מחפש ,
    אין שום הבדל בינך לבין כל פוליטיקאי אחר.

  • 5.

    העיקר נאבקתם למען מעמד הביניים.

    חבוב, 09/02/12 15:35

    העברה להעסקה ישירה מגדילה את הוצאות הממשלה, ושהם גדלות, המסים גדלים.
    ומי משלם מיסים? המעמד הבינוני.
    העסקה דרך קבלן היא דרך מקובלת גם במדינות סוציאל דמוקרטיות לקבלת שירותים.
    ובנוסף, יותר כסף בשלב מסויים גם יתרגם לפחות משרות. אז מה עדיף, 2000 עובדי קבלן או 1000 עובדים קבועים ואלף מובטלים.
    דרך אגב, אני עובד קבלן, ובעוד אני מודע לבעייתייות שבהעסקה שלי, אני מעדיף את זה על להיות מובטל.

    • העסקה ישרה לא מגדילה את הוצאות הממשלה גם כך הממשלה נותנת

      טעות, 09/02/12 17:24

      פר עובד פי 2 לקבלן והוא נותן מזה רק פחות מחצי הסכום. למה צריך קבלן שיהיה מליונר שיתנו לעובדים ישירות את הסכום שהממשלה נותנת לקבלן פר עובד.
      דרך אגב הקבלנים הם קבוצת לחץ על שרים וחברי כנסת ולכן כך נראת המדינה.

      • אתה גם צודק וגם מטעה

        אורן, 09/02/12 19:56

        לטווח קצר העסקה דרך קבלן היא יקרה יותר אבל לטווח ארוך היא יקרה.
        למה? כי ההסתדרות לא נותנת לפטר עובדים מהשירות הציבורי, לא משנה מה הם לא עושים.
        מכיוון שברגע שהם מקבלים קביעות הם מפסיקים לעבוד, המדינה נאלצת לקחת עובד אחר שיעשה את העבודה.

        פעם הבאה שאתה מתלונן על שירות ציבורי חרא, תדע שזה בגלל זה.
        אז הפתרון הוא עובדי קבלן ויש קבלן שמרוויח מזה שההסתדרות היא גוף מסואב שלא נותן לשלטון לתפקד.

      • למר טעות אתה טועה..

        גדי, 09/02/12 20:06

        עובד מדינה עולה הרבה יותר מההפרש שהקבלן לוקח מהסיבה הפשוטה שהוא במקרים רבים, בשל הקביעות, לא כל כך עובד. במקרים אחרים, כמו במונופולים הוא מקבל הרבה יותר מתפוקתו בשל היד על השאלטר. זה מה שיצר את עובדי הקבלן ורוצים עכשיו להגדיל את הסרטן (מינוח של הכותב הנכבד) שהוא הוועדים החזקים שחונקים את כולנו.

  • 4.

    פופוליזם - ומי ישלם על זה?

    פריקלס, 09/02/12 15:33

    אם עובדי הקבלן ירוויחו נניח עוד 25%, מי ישלם על זה? למה תמיד יש לסוציאליסטים הצעות לעוד דברים שעולים כסף אבל אין להם הצעות מאיפה לקחת את הכסף. אה, שכחתי ניקח מהמתנחלים והחרדים. אבל מה לעשות שאין מה לקחת ושהכל סיסמאות שנמצאות בראש של עיתונאים מוסתים?

    חוץ מזה, מי שלמד שנה א' כלכלה יודע שהתוצאה של העלאת שכר עובדי הקבלן יביא לפיטורים בקנה מידה גדול מאוד מצד מעסיקים שלא ירצו לשלם סכומים גבוהים בהרבה ממה שהם משלמים היום.

  • 3.

    אתה, שהרסת את המאבק שהיה בקיץ - עוד מדבר??? (ל''ת)

    ארנון, 09/02/12 15:31

  • 2.

    הכותב בזבז מעל מיליון שקל בשביל קמפיין הבחירות שלו בקיץ (ל''ת)

    צחי, 09/02/12 15:30

  • 1.

    שמולי חרטטן המאבק החל בשנת 2004 (ל''ת)

    עובד קבלן, 09/02/12 14:15