• 15.

    ראיתי מכונית כזאת נוסעת...נוסעת טוב אבל בלי אורות בדימדומים... (ל''ת)

    עקב האכילס-קיבולת''מיכל''הדלק..., 18/02/12 21:38

  • 14.

    כמה חבל

    רוני, 05/02/12 14:17

    אני הייתי רוצה לראות כתבה אובייקטיבית על הפלואנס, זה רכב שמעניין אותי מאוד

  • 13.

    יש ברכה במכוניות החשמליות!

    יואל פרידג'ון, 03/02/12 15:05

    אני רואה הרבה ברכה במכונית החשמלית.
    ברכה לאיכות הסביבה.
    הרבה פחות זיהום אויר וגם פחות רעש ממנועי
    הבנזין והסולר.
    בטווח הארוך אנחנו נרוויח אויר פחות מזוהם.
    והרבה פחות תלות במדינות אופ''ק.

  • 12.

    כנראה שהכתב הוא אחד מאלו שקיבלו תואר שני מבלי שלמדו לתואר ראשון

    YZ, 03/02/12 14:27

    א. אין כל קשר בין מתח הרשת לזמן הטעינה.
    ב. מאיפה הקריץ את הסכום של 10 עד 20 אלף ש''ח לעמדה מנוהלת?
    ג. מישהו חשב מה יקרה בישראל אם רבע מיליון מכוניות יחוברו בבת אחת לטעינה כאשר אנשים יחזרו הביתה מהעבודה בשעה חמש וחצי?
    באנגליה למשל, מדליקים את הקומקומים לעשות תה. התוצאה - אנגליה נדרשת בשעות האלו לרכוש חשמל מצרפת. באנגליה יש מעל 20% יכולת הספקה מהצריכה הממוצעת. אצלנו היום זה פחות מ-10%.

    • אתה צודק - וטועה! עד שיהיו בארץ רבע מיליון מכוניות כאלו

      י.א., 03/02/12 17:43

      יעברו שנים. ומה דעתך על מזגנים? וחימום בחשמל בחורף? הפתרון יהיה: חשמל זול בלילה, וחיבור החשמל לטעינת המצברים כשהחשמל זול, כלומר בלילה כשהעומס נמוך ולא בחמש וחצי כשחוזרים מהעבודה. אפילו כדי לצאת לקניות בערב לא יהיה בדרך כלל צורך בטעינה מוקדמת - רוב הנסיעות לעבודה וחזרה = עד 100 ק''מ ליום. עם 150 ק''מ טווח נסיעה אחרי טעינה - לא תהיה כמעט לאף אחד בעיה.

  • 11.

    מי שמקשיב לשי אגסי-שומע רק על יתרונות החשמל לעומת הדלק...

    בטר פלייס אומרים ככה ועושים ככה, 03/02/12 13:05

    כל מי שמקשיב לשי אגסי שומע הרצאות מלומדות על יתרונות המכונית החשמלית ''הירוקה'' לעומת מכונית הבזנין המזהמת. מה ששי אגסי לא מספר הוא שהחשמל ''הנקי'' בישראל לא מיוצר ע''י תחנות כח הידרואליות ונקיות אלא ע''י שריפת גז ומזוט בתחנות הכח, כך שהדלק נשרף בכל מקרה. הוא גם אינו משווה בין מכונית חשמלית למכונית המונעת בגז...
    גם אם נניח שמוכונית חשמלית הוא פיתרון ''ירוק'' יותר, הוא גם אינו מסביר מדוע הוא רוצה מונופול על תחנות הטעינה, ומדוע הפיתרון שלו טוב יותר ממטענים ביתיים המיוצרים היום בעולם ואשר על החשמל משמלמים מחיר רגיל, ולא מחיר מופקע על פי המודל המונופוליסטי של בטר פלייס.
    גילוי שדה הגז תמר-יכול אכן לתת פיתרון כחול לבן אלטרנטיבי וירוק לבנזין - קרי מכונית המונעת בגז, שאינו גביל את טווח הנסיעה ודורש לעצור כל 200 ק''מ להחליף מצבר, רק שעל זה אף אחד לא מדבר.

  • 10.

    מכונית של רומנטיקנים- זה לא יתפוס לעולם

    בטח לא בארץ, 03/02/12 13:02

    יתכן שבארץ הדלק יקר.
    לעומת הדלק- החשמל אינו זול באופן משמעותי.
    גם אם החשמל היה זול, וגם אם הייתה רפורמה בנושא חשמל מכוניות- הממשלה לא הייתה עומדת בו לאורך זמן, מפני שככה זה אצלנו. הממשלה אצלנו לא אמינה.
    באופן כללי - מכונית החשמל נחותה לעומת מכונית בנזין/סולר.
    מכל מקום- כלי רכב גדולים אינם יכולים לנוע על חשמל, אלא רק על סולר.
    אותו דבר לגבי רכבי ביטחון.
    רכב חשמלי לעולם לא יתפוס בארץ וגם לא בעולם.

  • 9.

    חברים, האם אתם עיוורים ?

    אלישיב, 03/02/12 12:58

    אתם לא קוראים עיתונים, לא צופים בטלויזיה, לא שומעים חדשות ?

    לא שמעתם שהחשמל הולך להתייקר ר-י-א-ל-י-ת בעשרות אחוזים בפריסה לשנתיים-שלוש הבאות ? לא שמעתם שבמקום להוזיל את המפלצת המסואבת, הם הולכים להכריח אתכם לכבס בחצות, לתלות כביסה ב-3:00 לפנות בוקר ואז לקום וללכת לעבודה ?

    רבותינו, על מה אתם מדברים ? עם מכונית חשמלית, אתם לא תצאו מהבית. אתם תשבו בבית ותקפאו מקור בחורף ומחום בקיץ, כי להפעיל את המזגן החשמלי זה יהיה טירוף. זה כבר טירוף !

    חברים: האויב הגדול ביותר שלכם זה לא הפטרו-ערבים אלא החמשלו-יהודים. עם חברת חשמל מסואבת כמו שלנו, באמת ובתמים שלא צריך ''אויבים'' באיראן שישבו לנו על הארנק. יש לנו חברה ממשלתית כזו, ויש לה את מלוא הגיבוי של שר האנרגיה ושל ראש הממשלה להמשיך ולעשוק אתכם.

    על מכונית חשמלית אתם מדברים, כשעשרות אלפי משפחות לא מדליקות תנור חימום חשמלי ? חברים, כדאי שתנחתו לאדמה, ומהר.

  • 8.

    איך ימחזרו את המצברים של המכוניות האלה?

    פחח רכב, 03/02/12 12:54

    המצברים במכוניות האלה הם מצברי חומצה-עופרת שחיים כ-6 עד 7 שנים. אין בארץ שום תשתית למיחזור כמויות כל כך גדולות של עופרת וחומצה גפרתית. המכוניות האלה אולי ישמרו על אוויר נקי, אבל המצברים שלהן יזהמו את מי התהום!

    • ממש, אבל ממש לא נכון!

      יצחק, 03/02/12 17:35

      א. המצברים הם מצברי ליתיום יון, לא מצברי עופרת.
      ב. גם כיום ממחזרים את מצברי העופרת שגמרו את חייהם.
      ג. אפשר בקלות להתנות קבלת מצבר חדש בהחזרת המצבר הישן.

    • חומצה גופרתית אפשר לערבב עם סיד וליצור גבס

      חיים ישראל, 03/02/12 18:21

      עופרת גם כן יודעים למחזר ...

  • 7.

    הפתרון לבידוד הכלכלי הישראלי מיתר העולם הוא:

    הפתרון..., 03/02/12 12:26

    לגדר את הכנסת.. להוסיף מסביב מגורים וסביבם מגדלי שמירה... ולבחור נבחרים ''ישרים'' סוף סוף... !!!

  • 6.

    בעוד שנה כבר יוצאת הHIRICO הפיצית החשמלית ברחבי ספרד.גם רוצים:) (ל''ת)

    רוביק, 03/02/12 12:17

  • 5.

    ''עמדה מנוהלת'' זו סתם התקרצצות. יותר הגיוני לחייב צרכני חשמל גדולים....

    זהירות מחזירות קפיטליסטית, 03/02/12 12:01

    (אפילו ביתיים) בתעריפי חשמל המשתנים על פי מידת העומס ברשת החשמל היום. אדם שצריכת
    החשמל שלו תעלה במידה רבה, יוכל לחסוך באמצעות הטענת המכונית בתעריף לילי נמוך, או לשלם מחיר גבוה מאד על טעינת הרכב בשעות העומס.

  • 4.

    מה הכתב מבלבל ת'תשכל.החשמל ממוסה במעמ

    poi, 03/02/12 11:55

    16 אחוז זה לא מספיק?

    • מיסוי חשמל

      מיכה, 03/02/12 13:28

      כן, רק שהממסד רוצה להטיל מס/קנס גבוה על החשמל המשמש לטעינת מצבר הרכב. וכאן טמון האבסורד הגדול : כמעט כל מוצרי המותרות פטורים (או כמעט פטורים ) ואילו הרכב ( כולל הדלק להנעתו),שהוא בדרך כלל חיוני - כפוף למיסוי דרקוני . את הכנסותיה חייבת המדינה לגבות באופן שונה ופחות נוגד את הצרכים החיוניים של המין האנושי בכלל ושל אזרחי ישראל בפרט. על הנהגת המדינה להפסיק לרקוד לצלילי חלילם של טייקונים ואינטרסנטים בודדים !

  • 3.

    אחי, כתבת על הכל חוץ מהמכונית! (ל''ת)

    האיש והדעה, 03/02/12 11:50

  • 2.

    תחבורת העתיד

    אילן צפון, 03/02/12 11:27

    דבר ראשון טוב שזז משהו בתחום. זוהי רק ההתחלה.
    ההמשך יהיה הרבה יותר טוב:

    =חוץ מאספנים וסנובים, אף אחד לא יחזיק ליד הבית מכונית שרוב הזמן תעמוד באפס מעשה.
    =המכוניות יצויידו בחיישנים וידברו זו עם זו, ועם מערכת הכבישים. המכונית תנוע באופן אוטומטי, ואף אחד לא ינהג במכונית. הנהיגה האוטומטית תאפשר למכונית לנוע במהירות ויעילות מוגברים.

    אם נרצה להגיע ממקום למקום, נזמין דרך מערכת ממוחשבת הסעה, שתגיע מהמקום הכי קרוב. המכוניות יאוחסנו בין נסיעה לנסיעה בתאים שבהם תערך להן תחזוקה וטעינה אוטומטית.

  • 1.

    רוכבי האופניים רק מחפשים

    פיני אילת, 03/02/12 11:10

    אופציה בריאה עם חזון לניידות בעיר (עד כמה שפעילות גופנית במרכז ת''א יכולה להיות בריאה...).