''תקנות הגנת הצרכן שהגיש שר התמ''ת מהוות שינוי דרסטי מהמצב החוקי כיום'', אומר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין,
אישורן של התקנות צפוי לחייב שורה ארוכה של עסקים במתן כסף מזומן במקרה של החזרת מוצר. ''התקנות מערערות את בסיס היחסים התקינים שבין הצרכן למוכר'', הוסיף לין, שציין כי מדובר בחקיקה חסרת תקדים שתגרום נזק כבד לבעלי העסקים ותיצור חיכוכים בלתי פוסקים בין צרכנים למוכרים.
''חשוב להדגיש כי התקנות מאפשרות לצרכן לחזור בו מעסקה גמורה ולהחזיר את המוצר, בשורה ארוכה של מקרים, לא על שום שהמוצר פגום או על שום שהצרכן הוטעה, אלא רק על שום שהוא התחרט או שינה את דעתו'', אמר לין וציין מקרה בו ירידה במחיר המוצר תוביל להחזרתו.
''אפשר להבין את הצורך בהגנה על הצרכן בהתקשרות לתקופה ממושכת. אולם כאשר
הצרכן רוכש מוצרים לאחר שבדק את טיבם והתאמתם והגיע למסקנה כי ברצונו לרכוש אותם, אין מקום לקבוע בחוק שהוא יכול להחזירם רק על שום ששינה דעתו. בדרך זו אנו מחנכים את הצרכן להיות בלתי אחראי ולא להתייחס ברצינות לעסקת הרכש''.