• 19.

    לנסוע בטווח זמן של 90 דקות לא שווה כלום אם אתה צריך להחליף 3 פעמים

    משה, 18/01/12 00:36

    מרכבת לאוטובוס לרכבת...
    ולחכות עוד 30 שעה לכל אחד...
    להאריך את הזמן העלוב הזה או להגביר את תדירות התחבורה הציבורית !

  • 18.

    גם בשקרים - הכותב המכובד צריך להצדיק את משכורתו המכובדת

    ירושלמי, 10/01/12 18:00

    האם הנסיעה העירונית בחבורה ציבורית עלתה כפי מדד המחירים לצרכן???
    האם הכותב לא יודע לעשות חשבון?

  • 17.

    דמגוגיה - אנרא פתח מחשבון ותראה את העלייההדרסטית במחיר

    יוסי, 10/01/12 16:41

    לכותב ממשרד התחבורה, אולי לא ידוע לך המחיר בנסיעה עירונית, כי לא נסעת.
    קח מחשבון וראה בכמה עלה

  • 16.

    הדמגוגיה היא כולה שלך...

    אהוד, 10/01/12 15:34

    אל תזכיר את הררפורמה, חוצפן, שבנוגע אליה, מעבר ה90 דקות היה צריך להיות כבר קודם לכן וזה שלא היה קיים זו סחטנות אז אין לך מה להתפאר שנזכרתם סו''ס ליישם זאת, חוץ מזה הרפורמה עלתה לא מעט כסף לציבור ועם זאת לא שינתה דבר בתחבורה, כרגיל בזבוז של הקופה שנעשה ע''י חנטרישים כמוך שבטח בחייהם נסעו פעמיים באוטובוס ציבורי, 6.60 לנסיעה זה יקר לכל הדעות, במיוחד בהשוואה למשכורות של רוב הציבור שמשתמש בתחבורה ציבורית, בנוסף, במקום לשלם משכורת לאנשים כמוך שמשרתם היא דוגמה משוועת לבזבוז, היו יכולים להפוך את התחבורה הציבורית ליעילה יותר, נגישה יותר, ופעילה גם בסופ''ש ובלילה.

  • 15.

    באופן עקרוני כדאי למדינה לסבסד תחבורה ציבורית

    אזרח, 10/01/12 14:59

    בפרט תחבורה עירונית, מאוד מאוד
    כי אז יחסך זיהום הרחבת תשתיות (כולל חניות)
    סבסוד כזה הוא בד''כ עזרה לחלשים
    על כן לגופו של עניין
    אינך צודק.

    • אם ב''מדינה'' אתה מתכוון לפוליטיקאים ופקידים

      טל, 10/01/12 15:25

      ובפועל הם בדר''כ אכן ה''מדינה'', אז אתה צודק.

      מאד משתלם להם לסבסד דברים. ככה הם שולטים בציבור ה''מטומטם'' (מבחינתם) שבוחר בהם, וככה יש להם יותר הזדמנויות לייצר ג'ובים בלתי נחוצים עבור אנשי שלומם בכל מיני משרדים, אגפים, רשויות, חברות ממשלתיות, קואופרטיבים, ועדות פיקוח וכדו'.

  • 14.

    מה עם האפליה לרעה של תושבי הדרום ???

    יאיר בן-צבי, 10/01/12 14:59

    בזמן שהנוסעים לצימרים בגליל העליון קיבלו הוזלה של עשרות אחוזים ונקבע עבורם מחיר מקסימום של 47 ש''ח גם לנסיעות הארוכות ביותר, את תושבי אילת ואורחיה החריגו:
    השאירו בכוונה את מחירי קו ת''א-אילת / חיפה-אילת / ירושלים-אילת במחיר השערורייתי של 77 ש''ח לכיוון (!!!), מחיר שאין ממנו שום הנחת נוער ושום הנחה משמעותית אחרת.

    בקוי אילת גם מי שמתחת לגיל 5 חייב לשלם, כי אם ינצל את הפטור שמגיע לו ע''פ החוק בזכות ולא בחסד, בחברת אגד ידאגו שלא יהיה לו מקום שמור (ניסיתם פעם לנסוע 5 שעות עם ילד בן 4 על הברכיים??).

  • 13.

    דבר בשם עצמך (ל''ת)

    אחת, 10/01/12 14:55

  • 12.

    זה לא המחיר. זו האיכות

    הירודה של המשרד, 10/01/12 14:34

    איחורים, תשתיות, שירות, שיבושים. איך זה שבעולם המערבי עושים את זה ללא קושי ואנחנו נכשלים בזה כל פעם מחדש?

  • 11.

    בשביל השרות שמקבלים המחיר יקר מידי!!! (ל''ת)

    שון, 10/01/12 14:21

  • 10.

    צודק במליון אחוז !!! סעו לניו יורק ותשוו

    שפינוזה, 10/01/12 14:09

    לא חוכמה להשוות אותנו כל הזמן לשוויץ או הולנד, וגם שם דרך אגב המחירים לא ממש זולים. סעו לניו יורק ותבדקו את התחתית ואת שירותי האוטובוסים ואז חזרו וספרו כמה רע כאן...

  • 9.

    האם מישהו במשרד התחבורה נוסע באוטובוסים לעבודה?

    אלון, 10/01/12 14:08

    ברור שלא.

    צבועים.

  • 8.

    הוא צודק הבעיה אינה במחיר

    אחד מהצד, 10/01/12 14:01

    הבעיה אינה במחיר. מחיר הוא גם לא חזות הכל. אנשים יעדיפו תחבורה ציבורית לא בגלל שלושה שקלים יותר או פחות ביום , הם ממילא משלמים יותר ברכב פרטי. כך שברור שלא זה הענין. השאלה היא תדירות, נוחות נסיעה, תנאי המתנה, ודאות וכו'.
    גישתך נכונה בעיני, צריך הפסיק לראות במחיר חזות הכל. מאחד שמשתמש בתחבורה ציבורית וגם די פעיל בקידומה (כולל בהליך משפטי מרכזי שמתנהל בימים אלה).

  • 7.

    צודק - נסעתי: ירושלים-הרצליה ב-20 שקלים. זה בסדר. מה כולם בוכים כאן? (ל''ת)

    הופתעתי מהמחיר, 10/01/12 13:58

  • 6.

    ומתי נסעת אתה, בתחבורה הציבורית לאחרונה?

    ישראל, 10/01/12 13:57

    כולל ברכבת...

  • 5.

    בשביל לקבל את רוב ההנחות המדוברות חייבים לעשות חופשי חודשי

    נ, 10/01/12 13:40

    או חופשי סמסטריאלי, או חופשי שנתי - למה?

    למה כשאני משווה בין מחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית לבין עלות הנסיעה ברכב פרטי, אני מגיע למסקנה שבשקלול של כלל ההיבטים (כולל חיסכון בזמן - הנסיעה באוטובוסים מאריכה בממוצע את זמן הנסיעה פי 3 ואף יותר, ואפילו על הרכבת לא ניתן לסמוך, כי כשאין שביתות יש איחורים בשיעור בלתי סביר לאמצעי תחבורה מסוג זה, ללא פקקים וללא רמזורים; כולל הנוחות - כשמערך האוטובוסים והרכבות פשוט לא ערוך להתמודד עם כמות הנוסעים, ומאוד סביר שנוסע ימצא עצמו עובר שעתיים-שלוש בעמידה לכל אורך הדרך, גם באוטובוסים וגם ברכבות; ויש עוד שיקולים שאיכשהו כולם מצביעים לכיוון הרכב הפרטי).

    מחירי התחבורה הציבורית אינם באמת זולים משמעותית לעומת הנסיעה ברכב פרטי (ובפרט לאוכלוסיות כמו נוער, סטודנטים ואזרחים ותיקים), אם לא רוכשים חופשי חודשי/סמסטריאלי שעולה מאות שקלים (אני לדוגמה נוסע על פי רוב רק פעמיים בשבוע, בתחילתו ובסופו, וכמוני יש עוד סטודנטים רבים - במצב כזה השימוש ברכב פרטי יוצא לי משתלם יותר גם לעומת רכישת חופשי סמסטריאלי, וגם לעומת שימוש בכרטיסים רגילים עם ההנחות המופחתות, מהסיבות שלעיל).

  • 4.

    דמגוגיה זולה

    חיים, 10/01/12 13:37

    המחירים בנסיעה עירונית עולים ועולים, בלי פרופורציה לדברים אחרים.
    הטענה שהרוב נהנים מהנחות 0 בלוף.
    שיקבעו מחיר סביר לכולם !

    הבלוף של נסיעה משך 90 דקות, נועד לטובת החברות שלא מעמידים די אוטובוסים ודי קווים. וכך צריכים להטלטל מאוטובוס לאוטובוס.

    • צודק בהחלט (ל''ת)

      אהוד, 10/01/12 15:54

  • 3.

    חוץ מזה כל החתיכות הצעירות נמצאות באוטובוסים (ל''ת)

    הוא צודק במאה אחוז, 10/01/12 13:22

  • 2.

    איך לאינטרסנט כמוהו נותנים לכתוב כתבה ?

    אלכסנדר, 10/01/12 13:15

    איך לאינטרסנט כמוהו נותנים לכתוב כתבה ?
    זה שכותב הוא מנהל אגף בכיר להסברה במשרד התחבורה הייתם צריכים לכתוב בתחילת הכותרת ולא בסוף.

    • צודק (ל''ת)

      א, 10/01/12 15:53

    • זאת לא כתבה, זה טור דעה

      אריק, 10/01/12 16:32

      כל מה שנכתב במדור דעות הוא לפי הגדרה סובייקטיבי
      העובדה שהסובייקטיביות של הכותב נובעת מתפקידו ולא מדעותיו האישיות לא משנה דבר

  • 1.

    למה לא פותחים את הענף לתחרות חופשית?

    אלון, 10/01/12 12:56

    אני לא מצליח להבין למה משרד התחבורה צריך להחליט איזו חברה צריכה לנסוע באיזה מסלול ובאיזה שעות, וכמה היא תרוויח.

    תנו לשוק החופשי לעבוד ותראו איך ההיצע מתאים את עצמו לביקוש ולהיפך.

    כרגע כל הסובסידיה של ה 2.5 מליארד שקל מגיעה בעיקר לבעלי המניות באגד ודן ולוועד עובדי הרכבת. לא לציבור.

    • שוק חופשי זה טוב בתנאי שהוא מפוקח

      אזרח, 10/01/12 15:05

      דהינו חייבים לחייב לתת שירות והמחיר מתחת למחיר מומלץ.
      כל אלה שרוצים תחרות הם בעד העלאת מחירים
      אחרת לא ברור מדוע מתנגדים למחיר מאקסימלי
      מפוקח
      ושהתחרות תמשיך למשל מחיר נסיעה עירונית
      5 ש''ח ושהחברות יתחרו ביניהם
      חברה א 4.90
      חברה ב 4.70 וכ''ו.
      אבל המפריטים מתנגדים לפיקוח

      • אזרח, אתה פשוט לא מבין מה זה שוק חופשי

        טל, 10/01/12 15:20

        ואיך המציאות עובדת.

        קביעת מחיר מקסימלי תגרום לכל המתחרים להצמיד את המחיר לתקרה המקסימלית, גם אם תנאי השוק מאפשרים להם מחיר נמוך יותר.

        תחשוב על זה כך: קרטל נוצר כאשר כל המתחרים יכולים לתאם ביניהם את המחיר שכולם יקבעו. ככל שיש פחות מתחרים יותר קל לבצע את זה ולהפוך לקרטל. כאשר הממשלה מגבילה כניסת מתחרים חדשים לשוק היא הופכת את יצירת הקרטל לפשוטה.
        כאשר הממשלה קובעת מה יהיה מחיר המקסימום היא מאותתת למתחרים שזה המחיר ה''הגיוני'' לשירות שלהם. היא בעצם עוזרת להם לתאם את המחירים. הם אפילו לא צריכים להפגש ולתאם! הממשלה פשוט מפרסמת בתקשורת מהו המחיר המתואם, וכולם כאחד, בהסכמה שבשתיקה, מתייחסים לכך בהתאם. וזה אפילו חוקי, בניגוד להסכמה שבשתיקה כזו בשוק חופשי באמת.

        בשוק חופשי אמיתי הקרטל לא יוכל לתרץ ולהסביר כיצד ''במקרה'' כל 10 חברות האוטובוסים בגוש דן הגיעו לאותה מסקנה שהמחיר הנכון מבחינתם לקו מסוים הוא 4.72.

        אם הממשלה קבעה שזהו מחיר המקסימום אז זה בהחלט יכול לקרות ''במקרה''.