• 28.

    הכתבה שלך בענין משרד האוצר וניצולי השואה מה-6/6/12

    אורלי צירינסקי, 12/06/12 11:08

    מכיון שלא ציינת למי יכולים ניצולי השואה הרלוונטיים לפנות במשרד האוצר על מנת שיבדקו אם זכויותיהם נפגעו-אנו מנסים לפנות אליך. אנא חזור לגב' שכניק שרה בטלפון:
    0544901699

    ומסור לה (אם אפשרי הדבר) למי היא יכולה לפנות תודה רבה

  • 27.

    חסרונות הקפיטליסט

    אריה פלטיאל, 10/06/12 11:37

    הקפיטליסט חושב רק על רווח לעצמו ושיבוא מהר.
    המחשבה על הנזק לציבור (מחלות זיהום האויר)והנזק העתידי לציבור (למשל התחממות , זיהום וכו') אינם נכנסים במשוואה הכלכלית שלו.
    הקפיטליסט בעל ההון - לפחות מרוויח המון, והלא לשם כך הוא ממן לוביסטים. אבל רובם של התומכים - חושבים להתעשר ממחיר חשמל מוזל משלמים המון בבריאותם ולפעמים גם את חייהם.
    בסך הכל הבחינה הלאומית (שלוקחת בחשבון את האינטרס של כולם במידה שווה) ההפסד ברור. אל תיפלו בפח!
    זכויות הקנין: לפעמים טובת הציבור עולה אם נותנים לאחד מעבר למה שמגיע לו. למשל הטלת מס על ירושות צודקת מאד, אך כנראה לא כדאית לציבור. כמו שנאמר בכתבה ''בעלי ההון (אפ- חוץ מבאפט..) אינם מתנדבים לשלם ויש להם כלים להתחמק''. ולכן כל הדיבור על הפגיע בערכים ובדמוקרטיה במיסוי העשירים היא דמגוגיה. מבחינת הצדק הם חייבים לציבור את רוב רכושם.

  • 26.

    נזקי ההתחממות הגלובלית יפגעו בכולם, גם בך ובמשפחתך

    ערן, 28/12/11 17:19

    אז אתה מצפה שכדי למנוע את הנזקים האלו, דוגמת נזקי מזג האוויר שחווה העולם בשנת 2011 ישלמו רק אלו שרוצים להימנע מנזקים אלו ואתה לא? למה? מה לעשות ואנרגיה ממקורות מתחדשים יקרה יותר, לפי שעה.

    ואם תשובתך תהיה שאתה לא מאמין שיש דבר כזה התחממות גלובלית (מה שצפוי שתעשה) אז אקדים תרופה לטענה שלך ואומר ש-99% ממדעני האקלים טוענים שיש התחממות גלובלית וכי היא נובעת ממעשה ידי אדם, כלומר יש לפעול בצורה אקטיבית ולשנות התנהגות כדי למנוע את המשך ההתחממות העולמית.

  • 25.

    למה הדתיים צריכים לממן טלוויזיה וכדורגל בשבת

    שמיל, 28/12/11 14:15

    שקר וכזב זה לא אמור לעלות יותר כסף

  • 24.

    אולי דווקא הפתרון הקפיטליסטי הוא לקנוס אנשים שמשתמשים בחשמל מזהם?

    מדען, 28/12/11 11:52

    אני לא בעד לאסור על שום דבר (כמעט), אך חשוב שמחיר השוק ייצג את המחיר האמיתי. אני בעד מיסים גבוהים על סיגריות, דלק, שימוש מוגבר במים, וכדומה. בשורה התחתונה, אם הבחירה שלך (לזהם) עולה לי כסף (בריאות, איכות חיים, וכו), אז תשלם!

    אגב, לא נראה לי שהעיקר כאן הוא פליטת פחמן, אלא איכות האוויר שאנו נושמים - מחלת ריאות, סרטן וכו, זה לא עניין ''ירוק''.

    אגב, וכאמור זה לא העיקר, אבל ההתחממות אינה במחלוקת מדעית, רק פוליטית (כמו תורת האבולוציה, לדוגמא).

    האמת, כבר הרבה זמן רציתי לבקש שתכתבו מה לדעתכם תפקידה של הממשלה במשטר קפיטליסטי אידיאלי. לדוגמא: בטחון (שמירה על קניין ועל חיים). מה עוד? (או שאפילו זה לא)

  • 23.

    פעם האמנו שעצים בראו את העולם.

    מתיוון מצוי, 28/12/11 07:53

    היום אנחנו מאמינים שהעולם קיים בשביל העצים. זאת עבודת האלילים שלנו. מי אתה שתיקח אותה מאיתנו עם היגיון?

  • 22.

    אם "ירוק" זה דת אז "קפיטליזם" זה האם-אמא של הדת

    אלכס, 28/12/11 05:34

    קפיטליזם זה הרי אוסף אמונות ותקנות (פסקי הלכה) שהתקינו כמה כלכלנים (רבנים) לפני שנים. שום דבר מזה לא קרה במציאות, וכל ניסיון לחיות לפי האמונה הזאת בכוחות השוק תמיד נגמר בטרגדיה, ללא יוצא מין הכלל. לדת הקפיטליזם אין אפילו דוגמא אחת מעשית שהיא עובדת (בטח לא ארצות הברית על כל החוקים והמגבלות שהרגולציה שם מחייבת). היא גם כמובן מתנגשת עם ההיגיון הבריא. אבל בכל זאת יש מי שמאמין בתורה הזאת. קפיטליזם זה דת, ואחת הגרועות שבהן. דת שהאלוהים שלה הוא הרווח הכספי.

  • 21.

    תמיכה ושאלה

    עזרא מועלם, 28/12/11 03:19

    קודם כל כותב המאמר יותר מצודק. כל הכבוד על דבריו. הקופה הציבורית בגרמניה וספרד בצרות צרורות בגלל החרטא הירוקה הזו. אם להשקיע משאבים אז אולי במחקר ופיתוח מערכות ירוקות יעילות ליצור חשמל ולא ביבוא פנלים סולריים סינים יקרים שמעשירים בעיקר את המתקינים ואת הלוביסטים שלהם שדוחפים את החקיקה המפגרת בכנסת
    ובנוגע לשאלה שיש לי לירוקים למה התוסיק של הבנות שכל כך אוהבות את התפיסה הירוקה כל כך גדול והירכיים כל כך עבות? אתן לא אמורות לאכול בריא? ולמה לא לגלח את הרגלים ואת בתי השחי. תלכו עם גופיה של די לכיבוש. בכיף אבל למה לחשוף את הפרווה הסמיכה הזו שיש לכן מתחת לזרוע. ובנוגע לבנים רסטות זה סבבה גם השרואל שהבאתם מהודו. אבל ראבק מקלחת פעם בשבוע לפחות. ואם לא רוצים להתרחץ אז לפחות אל תעלו ככה לאוטובוס. זה רעיל הריח הזה

    • כלכלה

      כנסו כנסו, 02/01/12 23:13

      מה הקשר המראה של אנשים? והקופה של גרמניה לא בצרות היא היחידה שם שבמצב (מהאיחוד) סה''כ בסדר, שבדיה (שלא באיחוד) עם 40% אנרגיה ירוקה לעומת זאת במצב מצוין ויוון שלא מאוד ירוקה קורסת

  • 20.

    You took down your anti-feminist article that fast, huh? Cowards (ל''ת)

    It was a great article, 28/12/11 03:11

  • 19.

    הוא לא מצליח להבין את האינטרס הלאומי בבהפחתת פליט גזי חממה

    אריה, 28/12/11 00:45

    ההשוואה לחרדים ועצם הכינוי 'הדת הירוקה', מלמדים על אינטליגנציה נמוכה ובורות כל כך עמוקה בנושא, שמביך שהכתבה פורסמה.
    פשוט מביך.

  • 18.

    הפתרון: אנרגיה גרעינית.

    רצון העם, 28/12/11 00:01

    עם סטנדרטי בטיחות מודרניים (בניגוד לצ'רנוביל ולפוקושימה) אין שום סיכון ממשי. אמנם עלות ההקמה הראשונית גבוהה, אבל בחישוב של כל אורך חיי הכור, החשמל הגרעיני זול בהרבה.

  • 17.

    ומה אם חשמל כשר יהיה יותר זול? (ל''ת)

    חשמל כשר, 27/12/11 23:33

    • לא משנה לי מי מטפל בסוויטצ'

      זול זה טוב, 28/12/11 01:04

      אני משלם כסף למפעיל - שימצא מה לעשות איתו בעצמו.

  • 16.

    וזה רעיון מאוד טוב

    נכון, 27/12/11 23:32

    למה יש הרבה אנשים עם כסף רב שדווקא איכפת להם מהסביבה והם רוצים גם להיראות כמי שאיכפת להם וזה גם דרך לקדם את התחום, ככה זה גם נעשה במדינות מסוימות אתה בוחר את ספק החשמל ואת כמות החשמל הירוק.

  • 15.

    את ההתחממות הגלובלית אי אפשר לעצור, אבל יש את עניין זיהום האוויר (ל''ת)

    אלון, 27/12/11 23:28

  • 14.

    אני לא מבין, אין שום אחריות ציבורית?

    ערן, 27/12/11 23:07

    הרי הירוקים לא שולפים דברים מהאוויר. ייצור חשמל באופן מזהם פוגע בבריאות באופן ישיר ותורם להתחממות כדור הארץ. יש סביב נושאים אלו קונצנזוס מדעי, ולפעמים כדאי אפילו להאמין למדענים. ללא אחריות ציבורית, אנחנו פוגעים בעצמנו. אפילו הקפיטליסטים הכי גדולים צריכים להבין את זה.

    • שקר כלשהו

      אלי, 28/12/11 00:10

      לך תלמד, הרבה מה'מדע' בעניין הזה הוא חתיכת בלוף אחד גדול. יש אינטרסים.

      • תמיד יש אינטרסים, אך המדע הוא תהליך שמנפה אותם החוצה.

        מדען, 28/12/11 12:06

        אתה רוצה לסתור קונצנזוס מדעי? תצטרך להביא ראיות מוצקות - לא סתם האשמה כללית לגבי איזו קנוניה.

  • 13.

    כל אחד והדת שלו

    עצבן, 27/12/11 22:40

    1. ייצור החשמל הסולארי בישראל נובע מאמנה בינלאומית שישראל חתמה עליה (אמנת קיוטו). יכול להיות שבטווח הקצר משתלם לשים פס על ההתחיבויות שלנו - אבל בטווח הארוך אי כיבוד התחייבויות חוזר כבומרנג.
    2. ההעלות הגבוהה של החשמל הסולארי נובעת מהתשתית היקרה שבהקמתו, הסיכוי הסביר שבטווח הרחוק החשמל הסולארי ישתלם מהטעם הפשוט שהשמש ניתנת לנו בחינם. כאשר עושים חשבון כלכלי של כל פרויקט צריך לבחון את הדברים מעבר לשלב ההקמה.
    3. מהצד השני צריך לבדוק את האלטרנטיבה. שוק מחצבי האנרגיה ובמיוחד הנפט הוא אחד השוקים הבילתי יציבים. מצד אחד יש את נושא המיצוי של המחצבים, וכמובן את אי היציבות שנובעת מהתמהיל של המדינות השולטות בשוק.
    4. ובאותו עניין - אחד ההצהרות הטובות של רה''מנו הוא ההשקעה הישראלית בפיתוח אנרגיה חלופית - שכן באורך פרדכסולי השתתפותינו בהילולת הנפט העולמית ממנת בעיקר את האויבים המרים שלנו (אפילו אם איננו קונים מהם ישירות).
    5. ואחרון - אולי ''ירוק'' זה דת - אך גם מה שאתם מפיצים הוא דת - יכול להיות שדת גרועה בהרבה.

    • אתה והדת שלך - עוד ירוק שמקשקש

      יהויכין, 28/12/11 00:00

      1. ישראל אל חתומה על קיוטו, וכך גם לא ארצות הברית, קנדה וסין. למה אנחנו צריכים להיות יותר צדיקים מהאפיפיור? ולמה אתה ממציא דברים.
      2. החשמל הירוק ישתלם בעתיד מהטעם הפשוט שהעלות של בניית המתקנים הסולאריים תרד באופן משמעותי, עד אז בנייה והתקנה של מתקנים סולאריים בישראל והתחייבויות של המדינה לרכישת חשמל יקר היא פשוט זריעת כסף לרוח. מעבר לשלב ההקמה מדובר בעסק שהוא פשוט לא כלכלי. אם הוא היה כלכלי, לא היה צריך שהמדינה תתערב.
      3. האנרגיה של שוק החשמל הישראלי היא פחם וגז. פחם הוא לא נפט, וגז מצוי מול חופי ישראל בכמויות עצומות.
      4. השקעה של מיליארדים במתקנים סולאריים שיהיו גרוטאות עתיקות היא לא השקעה בפיתוח אנרגיה חלופית. זו זריעת כסף לרוח!
      5. ? פעם הבאה לפני שתכתוב טוקבק כדאי שתלמד את העובדות קודם.

      • אתה מוכיח יפה מאוד את עניין הדתיות

        עצבן, 28/12/11 13:43

        1. מתוך האנציקלפודיה: ממשלת ישראל אישרה את אמנת האקלים בספטמבר 1996 וחתמה על פרוטוקול קיוטו בשנת 1998. בפברואר 2004 אושר הפרוטוקול על ידי ממשלת ישראל.
        - ובאותו הקשר - ההתחחיבות של ממשלת ישראל לקחה על עצמה היא שעד 2020 5 אחוז ממשק האנרגיה יהיה תחת הקטגוריה אנרגיה חלופית. זה להבדיל ממדינות אירופה שלקחו על עצמם התחייבות של 20 אחוז - יחי ההבדל.
        2. החשמל הירוק ישתלם בעתיד - גם משום שאנרגיית המחצבים תלך ותהיה יותר יקרה - וגם משום שהטכנלוגיה תשתפר - אך הוזלה משמעותית של הטכנולוגיה אפשרית רק כאשר היא הופכת לשימוש מסחרי. לישראל יש אינטרס מובהק שכך יקרה בעתיד.
        3.ההוכחה שהעסק לא כלכלי בגלל שיש התערבות של המדינה - זה כבר להכנס עמוק לתוך הדת שלך. כיוון שהטייקונים מעורבים עמוק בשוק האנרגיה החלופית - תנוח דעתך שזה כלכלי.
        4. נכון שהמחצבים בהם ישראל משתמשת לחשמל הם בעיקר פחם גז - אך השוק של האנרגיה מבוססת מחצבים הוא שוק עם השפעה הדדית.גם קפיטליסט כמו בינימין נתניהו עלה על הקשר הגורדי הזה.
        התגובה שלך בהחלט מסמנת את דעותך כדת - הרבה אמונה - אבל כמעט ללא ידע.

    • תיקון

      יאיר ק, 30/12/11 03:42

      אתה צודק באשר להשקעה באנרגיה סולארית, אבל אמנת קיוטו אינה מטילה עלינו שום התחייבות - אנחנו מוגדרים כ''מדינה מתפתחת'' שם, ולמדינות כאלו יהיו התחייבויות רק בסבב הבא של האמנה (שהמו''מ לקראתו יחל רק ב-2015 אם בכלל).

  • 12.

    ומה עם יוקר הארנונה בגלל הטיפול בביוב ואיסוף אשפה בשם דת הסניטציה?

    יועד, 27/12/11 22:24

    איזו השוואה מטופשת ולא רלוונטית עשית.
    הרי זיהום האוויר ותוצאותיו לא קשורים לאמונה. פגיעה באיכות החיים ובבריאות כתוצאה מזיהום אוויר זה דבר מוכח.
    באותה מידה אפשר לכנות לרפואה דת.

  • 11.

    ומה לגבי כשרות בדץ ומהדרין שאין לחילונים צורך בה?? למה מחייבים אותנו ל (ל''ת)

    תמהה, 27/12/11 22:02

    • כי את מוכנה לקנות. אף אחד לא מחייב אותך (ל''ת)

      מפזר התהיות!, 28/12/11 00:01

    • ומי בדיוק מכריח אותך לקנות הכשר בד"צ?! (ל''ת)

      אתה כנראה חילוני שאוהב לכפות, 28/12/11 07:50

  • 10.

    ציפיתי לקצת יותר אינטליגנציה וכושר הבחנה מינימלי

    מיכאל, 27/12/11 21:48

    בין דת למדע.

    בנוגע להתחממות הגלובלית - ישנה הסכמה של 80% מהקהילה המדעית שמדובר במעשה ידי אדם ושהצעד לעצירתה הוא הפחתת פליטות.
    גם אם אין התחממות גלובלית ישנם מחקרים רפואיים רבים בדבר העלויות העקיפות האדירות של זיהום דרך עלייה בתחלואה.
    בנוסף, ברור שהדרך היחידה לשרוד לאורך זמן על הכדור הזה הוא דרך אנרגיות בנות קיימא ולא אנרגיות מתכלות, מכאן שההשקעה הנ''ל, שנערכת ברבות ממדינות העולם בניגוד למה שאתה כותב, מעודדת את המחקר והפיתוח של טכנולוגיות האנרגיה של המחר.

    בקיצור - גרד את פדחתך ותנסה להבין מה ההבדל בין נזקים ברורים ומוכחים מדעית לכלל הציבור לבין חשמל כשר.

    • ההסכמה היא לא של 80% אלא בעצם של 100%

      א.כ., 28/12/11 05:27

      הכותב כמובן לא מבין דבר וחצי דבר בנושא, והידע שלו כנראה נשאב מקריאת אתרי אינטרנט שמרניים. אין אף מדען פעיל שעוסק בתחום שטוען שכדור הארץ אינו מתחמם ושלבני האדם אין יד בכך. אפילו ההוא מ MIT ששכחתי כרגע את שמו כבר שינה את דעתו בנושא, והוא היה פחות או יותר האחרון. המחלקות היא אולי אם האדם הוא הגורם היחיד או הגורם העיקרי להתחממות.

      ברור שזה לא נוח לתאגידים שחושבים על הרווח המיידי שלהם ולעזעזאל מבחנתם עם כדור הארץ, אז הם מממנים כמה ליצנים שיגידו שזה לא נכון בלי להביא שום טענות מדעיות רציניות. ברור שכאשר פולטים לאטמוספירה גזי חממה הריכוז שלהם עולה וכדור הארץ מתחמם.

      • מהיכרותי עם המדענים חוששני שאתה טועה

        מיכאל, 28/12/11 21:53

        צריך להטיל ספקות ראויים. ישנם מדענים רציניים מאוד (כמו השביבים) שטוענים אחרת. המספרים שציינתי לקוחים מסקרים שנערכו בארה''ב.

        אבל בכל מקרה, לזרוק לכל רוח את מאמיני ''הדת הירוקה'' זה לא רציני, הן בשל העדויות הטובות בעד התחממות מעשה ידי אדם והן בשל סיבות נוספות כגון משאבים מתכלים, פיתוח בר קיימא ובריאות הציבור.

        בקיצור - לעשות הבדל בין דת לבין נושא שיש לגביו הסכמה מדעית רחבה מאוד.

  • 9.

    טועה ומטעה

    נטע, 27/12/11 21:09

    ההחלטה לעידוד אנרגיות מתחדשות לא מיוחסת רק להפחתת פליטות גזי חממה אלא למגוון רחב יותר של שיקולים משקיים כמו הפחתת התלות בדלקים פוסיליים, גיוון מקורות האנרגיה וכו'. מלבד זאת לייצור חשמל יש השפעות נוספות כתוצאה מפליטות מזהמים שיוצרים עלויות בריאותיות משמעותיות על המשק הישראלי. לפי שמפרסמים כזה טור דעה - ראוי לבדוק את העובדות!

  • 8.

    כמו ימני טיפוסי, לא מסוגל לחשוב שני צעדים קדימה

    קיטו, 27/12/11 21:04

    יש הוכחות מדעיות שכדור הארץ הולך ומתחמם כתוצאה מפעילות אנושית. המשך המגמה יסכן את עשרות מיליונים של בני אדם ואינספור בעלי חיים. ישראל צריכה לתרום את תרומתה הצנועה במסגרת מאמץ כלל אנושי חוצה גבולות ומדינות.

    אבל מה אכפת לך, שיחרב העולם. העיקר לשלם 50 ש''ח פחות.

  • 7.

    מבריק! רק נקודה אחת חסרה למשוואה

    מאיר, 27/12/11 21:00

    זיהום האויר בגוש דן מזיק לבריאות וגם הורג.
    מי שמזהם ופוגע באחרים צריך לשלם.

  • 6.

    אין בעיה, רק מי שרוצה חשמל ירוק שישלם עליו יותר - אבל:

    נ, 27/12/11 20:58

    אבל, התשלום הזה יקנה לו גם ביטוח בריאות מורחב, שיכסה מגוון בעיות בריאות שנגרמות כתוצאה מזיהום האוויר, המים והסביבה באופן כללי.

    לשמירה על איכות הסביבה יש מחיר, אבל גם לזיהום הסביבה יש מחיר - אבל אותו קשה יותר למדוד באופן מדויק, והוא מגיע מתקציב הבריאות, או מכיסם הפרטי של הנפגעים. התעלמות מהמחיר הבריאותי לא תעלים אותו. פה לא מדובר על דין גיהנום אם לא ייעשה שימוש רק בחשמל כשר - פה מדובר על השפעה ממשית שניתן לראות אותה באופן סטטיסטי על בריאות האוכלוסיה כולה, ולכן יש הצדקה לדרישה לייצור ''ירוק'' של חשמל.

    גם התקנת מעקות ואמצעי בטיחות אחרים בכבישים עולה כסף. הרבה כסף. ובכל זאת עושים את זה, כי בחשבון הסופי זה כן חוסך כסף - לכולנו - במקרה הנ''ל, תשלומי ביטוח לאומי והוצאות בריאות על נפגעים בתאונות דרכים.

    אגב, לדעתי אין דין חשמל ''ירוק'' כדין חשמל ''כשר'', שכן את הנזק מחשמל ''לא כשר'' קצת קשה להוכיח... אבל למי שמתעקש בכל זאת לגזור גזירה שווה ביניהם - אפשר להציע שמי שכן ישלם על ''חשמל כשר'' יקבל מהמדינה ''ביטוח גהינום'', המדינה תתחייב לחלץ אותו מדין גיהנום במידה ואכן ייקלע אליו.

    • התגובה הכי מדוייקת ושפויה שקראתי כאן ! (ל''ת)

      אבי, 28/12/11 13:35

  • 5.

    סוף סוף קולות שפויים

    רעם, 27/12/11 20:57

    צריך להמשיך ולהסביר את הענין הזה. כל זמן שהירוקים הם היחידים שמדברים. וכל השפויים חוששים לעבודתם לא מדברים כולנו , כולל הירוקים מפסידים.
    צריך לרשום את העובדות באופן ברור ומסודר עד שכולם יבינו.
    פחם פחות נקי מגז. אך עדיף על סולרי ורוח עדין.
    חשוב יותר להשקיע המדע ליצירת אנרגיה גרעינית וסולרית, על חינוך וביטחון במקום לבזבז על סולרי ורוח.

    כולנו רוצים סולרי ורוח אך זמנם עדין לא הגיע כדאי להשקיע בפיתוחם ולא לבזבז ולהעשיר אינטרסנטים כאלה ואחרים

  • 4.

    הקול השפוי.... (ל''ת)

    אנטי דת ירוקה, 27/12/11 20:46

  • 3.

    בסדר רק בתנאי שרותם ישלם פצוי על נזקי שינויי האקלים

    איל מורג, 27/12/11 13:28

    כולל הכל בתור התחלה שישלח אצ היד לכיס ויתרום לנפגעי הרעב בסומליה. יפצה את החקלאים על הקיצוצים בכמויות המים, ישלים את חלקי בצריכת החשמל כאשר הטמפרטורות גבוהות מהממוצע לקיץ נורמאלי… כמובן עליו לשלם מס בטחון נוסף עבור העלויות הנובעות מהמהפכה במצרים, וגם לפצות את כולנו על עליית מחירי המזון…
    אחרת פרוש הקפיטליזם של רותם הוא מותר לי לגרום לנקים ולידרוך על כל ישראל האנושות ןהעולם ולא לשלם עבור זה.

    • דמגוג שקרן שכמותך

      הודור, 27/12/11 16:21

      אין כל קשר בין הרעב בסומליה לצריכת החשמל של אזרחי ישראל, או לכל רעה חולה שתיארת בתגובה הדמגוגית ומלאת השקרים שלך.
      אתם הירוקים לא שונים בכלום מקיצוני החרדים או מהטאליבן עם האמונות הפסיכיות והלא רציונליות שלכם והצורך לכפות אותן על כל העולם.

      • ההתחממות הגלובלית היא עובדה מוגמרת שמקובלת על רוב הקהילה המדעית

        אלי, 27/12/11 17:26

        להתווכח עם זה שקול לאדם דתי שמתעקש שהעולם קיים 6000 שנה.

        • ההתחממות הגלובלית קשורה למחזורים של שמש

          פילוסורפטור, 27/12/11 20:47

          גז החממה הנפוץ ביותר הוא אדי מים.

          אכך להתווכח עם ''ירוק'' זה כמ ו להתווכח עם מישהו שמאמין שהעולם קיים רק 6000 שנהץ

          • עוד נסיון של מכחישי ההתחממות לזרות חול בעיניים?

            דינה, 28/12/11 23:03

            99% ממדעני האקלים טוענים שיש התחממות גלובלית והיא נגרמת כתוצאה מגזים שתורמים להתחזקות תופעת החממה (CO2 הוא רק אחד מהם).

        • על ההתחממות אין מחלוקת בכלל

          DRORZ, 27/12/11 21:32

          זה עניין עובדתי, ויש לו כל כך הרבה ראיות (לא רק מדידות של טמפרטורות, אלא גם הפשרת קרחונים, שינויי אקלים ועוד), שזה באמת כבר לא שנוי במחלוקת.
          השאלה היותר מעניינת היא מהו החלק של האדם בהתחממות הזו, וכאן מתעוררות שאלות יותר סבוכות. בעיקרון, זה נכון שמרבית המדענים סבורים שלאדם יש אחריות לא מבוטלת בעניין, אבל יש על זה יותר מחלוקת.
          וכל זה לא משנה את העובדה, שבכל מקרה יש צורך בצמצום הזיהום העולמי, אבל כלכלנים שעוסקים כל הזמן בתקציב של השנה הקרובה, בוודאי שלא יתייחסו להשלכות ארוכות הטווח של מעשיהם. אז הכותב, למעשה, לא ממש שונה מנערי האוצר בעניין הזה (ולעיתים אף נראה שהוא חלק מהם).

        • אלי, אני מניחה שאתה לא ממש קשור לקהילה המדעית

          אני, 27/12/11 21:37

          כי אם היית קשור, היית יודע שזו רק תאוריה אחת מיני רבות.
          תאוריה שתפסה תאוצה בגלל שקרים וכוחניות.

          למעשה יש עובדות שסותרות אותה, אבל למה לבלבל את האנשים עם עובדות?

          ממילצה בחום לעשות גוגל על הנושא, אמנם יש מאמרים מקצועיים שאולי לא יהיו קלים לקריאה, אבל זה שווה.

          • אשמח אם תראי לי מאמר אחד (שעבר ביקורת עמיתים) שמציג עובדות הסותרות זאת

            מדען, 28/12/11 12:02

            אמתין בסבלנות... רק אציין שאתרי אינטרנט ובלוגים של חובבי תיאוריות קונספירציה לא נחשבים. זה חייב להיות מאמר מדעי, שהתפרסם בכתב עת מדעי. חיפוש פורה.

          • כמו המדען, גם אני אחכה

            דינה, 28/12/11 23:05

            ותעשו לי טובה, בלי ניר שביב. כל פעם מעלים שם של אותו פיזיקאי ישראלי שמחזיק בדעה אחרת. לא נמאס לכם?

            תביאו מאמרים אמיתיים לא תאוריות קונספירציה.

      • להודור - כמו שאין קשר בין הבצורת בסודן

        דינה, 28/12/11 23:01

        לפליטים שמגיעים לישראל.

  • 2.

    האמת שאתה צודק לא חשבתי על זה עד כה פשוט אין דיבורים (ל''ת)

    משה, 27/12/11 11:16

  • 1.

    בעיקרון, אתה צודק

    אל גור, 27/12/11 10:26

    לגבי הפאנלים הסולריים - הם לא משתלמים וכנראה בזבוז כסף. אבל מכיוון שאתה מתנגד אוטומטי לכל השקעה של כספי ציבור לשם הגנה על הסביבה, אתה חשוד בעיני.
    הרי אתה מתנגד גם לתחנות גז טבעי על פני פחם. אם זה היה תלוי בך, כל החשמל בארץ היה מיוצר ממזוט זול ושכולם יחנקו.
    אז למה שלא נעשה ההפך? החשמל הציבורי בארץ יהיה נקי וקצת יותר יקר, ומי שלא מעוניין לשלם, שיקנה לעצמו גנרטור וחבית מזוט וייצר להנאתו חשמל זול בחצר.

    • נדמה לי שמזוט יותר יקר מפחם (ל''ת)

      אסף הנוסף, 27/12/11 22:11