• 17.

    מה לא ברור?

    ישראלי שלא מבין לאן המדינה שטה..., 22/11/11 15:04

    כל מי שמסתובב בערים אירופאיות (ישראלי) נדהם ממערכות התחבורה האדירות, החסכוניות, הירוקות, הזולות למשתמש, המתקדמות ו ו ו .... לאחרונה שהיתי באוסלו מספר ימים - כרטיס לתייר! ל 24 שעות בכל המטרופולין הווה אומר רכבות רכבת קלה, מעבורות, טראם ועוד ועוד ועוד... זול יותר מכרטיס חד פעמי בקו זכרון - תל אביב! אז על מה אנחנו מדברים פה? מישהוא היה לאחרונה בשוויץ? בגרמניה? אפילו בפראג? מדינה שרק לא מזמן קמה מחרבות הקומוניזם וראו איזה פלא איזו תחבורה ציבורית נהדרת וזולה לטובת הציבור...

    חבל על הכתבה - אם קיימת טכנולוגיה טובה יותר ויפה יותר וירוקה יותר - למה שישתמשו בה במדינת חלב ודבש?

  • 16.

    אוטובוסים חשמליים מקום רכבת קלה !!

    דוד מלכי, 21/11/11 12:11

    במחיר שיעלה לבנות את הרכבת הקלה והעלות גדולה של הוספת מסלולים, אפשר לקנות מאות אוטובוסים חשמליים. תוצאה , בשורה התחתונה, טובה לא פחות. הגמישות גדולה יותר. שווה. עדיין אפשר לעצור את הפרוייקט הבזבזני הזה.

  • 15.

    איזה רכבת קלה יש בחיפה- משהו משהו-(רק שמישהו יסביר לי איפה היא

    המטרונית האבודה, 21/11/11 09:08

    הפכו כבישים פקקים מטורפים עשו תחרות איך ייקראו לה ובסוף יצא מסלול נוסף לאוטובוסים- יונה יהב תודה על הרכבת המדהימה אתה ראש עיר למופת

    • זה לא מטרונית- זה מטרו- נייט (ל''ת)

      קאק דילה, 21/11/11 13:42

  • 14.

    לא לחפירות ולא לאלחוט

    רונה, 21/11/11 07:52

    למה לחפור? לא אקולוגי. זיהום תת קרקעי.

    חוטים ולא אלחוט כי כבר צועקים מגדלי כוורות שהדבורים לא מתפקדים תחת זרמי אלחוט. ועוד ברמה כזו...


    בד בבד עם חוטי החשמל צריך גם לחשוב על מיחזור אנרגיה. גלגלי רכבת, מאווררי אנרגיה, גם וגם.

  • 13.

    לאאאאאאאאאאאא!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    רונה, 21/11/11 07:46

  • 12.

    החלטתי לשגר חזרה, באלחוט, את הרכבת למחוז הפנטסיות שממנו היא באה (ל''ת)

    קרקע המציאות, 21/11/11 05:08

  • 11.

    תזכרו את המשפט הזה ותזכרו טוב טוב

    ישראלי, 21/11/11 01:11

    אסור שתהיה רכבת עילית אפילו לא בקילומטר בודד מהדרך.
    רון חולדאי חכם שלא הסכים לרכבת עילית והנזק שיגרם ליפו ובת ים הוא עצום יהיה שם כאוס!!

    אני נותן לרכבת, אם מתישהו יסיימו לבנות אותה חודש אחד בלבד עד שישביתו אותה כיוון שרכבת עילית באזורים כל כך צפוצים פשוט תסתום את התנועה לא רק לעצמה אלא גם לכל המכוניות, אוטובוסים ואפילו הולכי הרגל.

    חכו ותראו.

    • בדיוק נמרץ. (ל''ת)

      ערן, 21/11/11 22:59

  • 10.

    מאוד אובייקטיבי כשהכותבת היא ''אורחת של חברת בומברדייה''

    יאיר, 20/11/11 21:05

    לעניין, הטכנולוגיה הזאת עדיין נסיונית לעומת הטכנולוגיה המוכחת הקיימת שנמצאת בשימוש נרחב כבר עשרות שנים, ועל כל מומחה של בומברדייה שטוען שהטכנולוגיה זולה יותר תוכלו למצוא שניים שיגידו שלא.
    במדינה שבקושי מצליחה להרים קו אחד ומסכן במשך 40 שנה עדיף שילכו על הטכנולוגיה הבטוחה ויסיימו עם זה כמה שיותר מהר במקום להיות שפן ניסיונות של חברות עם אינטרסים זרים.

  • 9.

    את הרכבת הקלה ידחפו 100 עובדי קבלן מסתננים (ל''ת)

    משאבי אנוש זולים, 20/11/11 19:02

  • 8.

    עוד כמה שנים יגלו לנו שיתכן והקרינה מרכבת אלחוטית מסוכנת לבריאות (ל''ת)

    ימים יגידו ... עדיין לא סיימנו להיות שפני נסיון .., 20/11/11 18:41

  • 7.

    ''הכתבת היתה אורחת של חברת בומברדייה ''

    המבין, 20/11/11 17:52

    או בקיצור, ''הכתבת רשמה לנו פה כתבה ממומנת''

  • 6.

    במה תל אביב יותר טוב מירושלים שיעשו כמו בירושלים (ל''ת)

    שמוליק, 20/11/11 15:35

  • 5.

    גם שוד המיסים הממשלתי הוא אלחוטי ואלחברתי.... (ל''ת)

    הכל אלחוטי, 20/11/11 14:51

  • 4.

    לוקשן

    פיליפ פרבו, 20/11/11 14:01

    מדוע?

    בדיוק מאותה הסיבה שפרויקט הרקל"ה בירושלים נושא בקרבו תקלות יסודיות בהנדסה ובשל כך לזכיין אין אפשרות להפעילו כנדרש לפי החוזה.

    כפי שמשרד האוצר נפל בפח ברקל"ה בי-ם, כך גם כתבים נופלים בפח.

    חברת בומברדיה שמציגה את הקרוניות המופעלות כאן בהשראה אלקטרומגנטית, היא יצרנית קרונות.

    פרויקט רכבתי הוא לא קרונות אלא, מערכת, כך גם הפילה אלסטום (יצרנית הקרונות בירושלים), בפח את משרד התחבורה והאוצר.

    שאלת מדוע? אז בורות הנדסית יש גם לפקידי המדינה.

    • פיליפ היקר - בומברדיה ואלשטום הן חברות רכבות !!!

      Even Mekir , 20/11/11 16:59

      הגדולות בעולם , וזה כולל את בניית המסילות , הקשר בין הרכבות , בניית הקרונות ואם צריך (היום נהוג שלכל קרון יש מערכת הנעה עצמית ) גם קטרים , אי לכך מה שכתבת רחוק מהאמת.

  • 3.

    הכתבת לא כותבת רק נתון אחד - רכבת קלה ''אלחוטית''

    רן לוי, 20/11/11 12:55

    יקרה פי שלושה בתהליך ההקמה מרכבת קלה עם הזנת כבלים עילית. זו הסיבה שהחלופה הזו נפסלה לפני כעשר שנים עבור פרויקט הרכבת הקלה בירושלים.

    ואגב ''אלחוטית'' במירכאות כפולות ומכופלות משום שישנו כבל - פס הזנה חשמלי אבל הוא קבור מתחת לפני הקרקע.

    אז מה היה לנו כאן. עלייה עצומה בעלויות ההקמה תמורת חסכון מסויים בעלות האחזקה של הפרויקט במשך שנות הפעלתו. מכיוון שזו כתבת יח''צנות במהותה אין כאן ניתוח מעמיק של נתונים כלכליים שיציגו באופן פשוט את עלויות החלופות, אלא סיסמאות פרסומיות.

    ולא שציפיתי מכם ליותר .

    • ב 10 שנים השתנו הרבה דברים

      גרמן דודי, 20/11/11 18:30

      וגם אם זה עולה יותר אז עדיף להשקיע יותר בהקמה כדי שתהיה מערכת חדשנית מאשר להקים משהו שקיים בכל העולם. מה קרה אסור לנו להוביל גם בזה?

  • 2.

    כתבה ממומנת (ל''ת)

    מומי, 20/11/11 12:38

  • 1.

    השאלה היא מה זה אומר שזה אלחוטי?

    עומר, 20/11/11 11:29

    אולי יש לזה השלכות בריאותיות ברמת הקרינה וההשראה החשמלית, אלה אינם דברים טרוויאלים , ולמרות שהכותבת בגדול הציגה תמונה כאילו אנחנו מדינה מתומטמת לחלוטין שאיננו מסכימים לפורמט האלחוטי אני אל בטוח שהדברים פשוטים כמו שהיא מנסה להציג אותם ...

    • אני גר באאוגסבורג וראיתי את המערכת

      יוני רועה, 20/11/11 13:34

      כבוגר ספרי הפיזיקה של ''סירס זימנסקי'' בארץ חשבתי בדיוק כמוך על קרינה אלקטרומגנטית ומסתבר שהם התמודדו עם זה והם מקבלים עכשיו את אישור מכון התקנים הגרמני - TUV. מישהו נסע ברכבת הקלה בירושלים? אני ממש מחכה לחוש את החוויה בארץ.