• 32.

    אף אחד לא שוכר את מקינזי בגלל היכולת המקצועית

    אאא, 21/11/11 21:50

    שלה אלא בגלל קשריה במימשלים השונים.
    בכל מדינה יש למקינזי כמה פודלים מהסוג של אהוד ברק שהיא מטפחת ומרפדת כדי ''לזכות'' בחוזים ומכרזים.

  • 31.

    מקינזי זו חברה בתהליכי גסיסה מוקדמת

    זיו, 20/11/11 16:39

    נגמר הלך הרוח של תחילת המילניום והייעוץ הקפיטליטי המעוות שמקינזי מייצרים כבר לא בדרישה. זוהי חברה מנותקת מהמציאות שעובדיה לא מבינים איך להדליק את האור במשרד בלי מזכירה שתעשה זאת עבורם.

  • 30.

    צה''ל מקדש את הבינוניות מינוס - מתקדם למטה ואחורה (ל''ת)

    איזה מן יועצים לומדים ממנו???, 20/11/11 14:32

  • 29.

    הקפיטליזים דיקטטורה מחשבתית יותר מהקומוניזים - בשר תותחים

    מזל שיש חרדים ..., 20/11/11 08:44

    אם לחיות לפי העולם של מקנזי או העולם של החרדים
    עדיפים החרדים...

    אם להיות בורג במכונה הקפיטליסטית ולשים בה את החיים - עש שאזרק לכלבים כשיגמר לי הכוח או אחלה.

    או לחיות במטרה לעבוד לבורא וירטואלי ולחיות בנחת נפשית יחסית אם כי בצמצום פיזי ...

    צריך מחקר רציני לבחון מי מאושר יותר במהלך חייו מגיל 0 - המוות...

    ואז לעשות חשבון .

  • 28.

    לא יכולץי לנסח זאת יותר טוב

    27 אתה גאון, 20/11/11 07:54

    מי שחי בצפון אמריקה מכיר זאת על בשרו ובארץ רק מתחילים להכיר בכך: הקונצרנים הגדולים, או מה שמוכר כאן בתור ''קורפורייט אמריקה'' - אמריקה של החברות - החברות ובעיקר הגדולות והחזקות שבהן הן אלו ששולטות בארה''ב ובעולם בכלל. לא מזמן התפרסם מחקר אקדמי שמצא שהעולם העסקי בכל העולם נשלט ע''י כמה עשרות בודדות של חברות ששולטות למעשה בכל העולם העסקי והתעשייתי.
    מקינזי הם חלק מהעולם הזה. כמו אינטל, מיקרוסופט, יבמ וסיסקו. הם יעשו הכל כדי לבלבל, לנתבף לקבוע כיצד אנשים יחיו את חייהם וכיצד לשוט הכי טוב בחיי האנשים בעולם כדי שאותם אנשים יצרכו את מוצרי החברות האלו. וכמובן ימכרו את מוצריהם.

  • 27.

    עוד שלב בדרך להפוך אותנו לעבדים של קונצרנים עסקיים

    אריאל, 19/11/11 20:39

    הקונצרן רוצה להגביל את הידע שלנו רק למה שדרוש לו, וכך נשתמש בכל מיומנויותינו עבורו. במילים אחרות- שטיפת מוח. מטרת ההשכלה והחינוך היא לפתוח את המוח לרוחב, לא לעומק.
    ציטוט מהכתבה: ''תפקיד מערכת החינוך חייב להיות הכנת אנשים לחשוב, להיות יצירתיים ועצמאים, לדעת להסתדר בקבוצות. התוכן שהם לומדים חשוב פחות כי ממילא הוא ישתנה מהר מאוד''
    טעות- התוכן חשוב מאד, כי התוכן קובע את השייכות. הוא רוצה שהתוכן כולו יהיה רק של הקונצרן, וכך ליצור אדם נאמן לגמרי אליו- במילים אחרות עבד. זו השיטה שבה עובדות כתות דתיות.
    אדם צריך ללמוד מיומנויות שונות- נכון, אבל גם תכנים רבים ככל האפשר ועליו ללמוד להפריד בין המיומנות והתוכן.

    • ח''ח לתגובה שלך אריאל. כסף הוא לא חזות הכל.

      א, 22/11/11 13:05

      ניתוח מדוייק. התאגידים רוצים להשתלט על החיים שלנו מכל הכיוונים. אנחנו בני אדם לפני שאנחנו עובדים. יש לנו משפחה אמיתית ותרבות אמיתית ומקום העבודה הוא לא המשפחה שלנו ולא התרבות שלנו.

  • 26.

    מזמן לא שמעתי כל כך הרבה שטויות

    ד''ר לפיסיקה, 19/11/11 20:32

    השכלה לא הופכת בן אדם טיפש לחכם, או בן אדם שיגרתי ומשעמם ליצירתי ומבריק.
    אבל השכלה נותנת הרבה ידע וכלי עבודה. כמו כן, היא מראה משהו על אופיו של בן אדם כי השכלה דורשת כוח רצון, מוטיבציה, יכולת עבודה ועוד.

    יש הרבה מקצועות שהשכלה נרחבת אינה נחוצה להם, ואדם מבריק יכול ללמוד יחסית מהר מאוד את העבודה גם אם חסרה לו ההשכלה הדרושה, אבל בהרבה מאוד מקצועות השכלה נחוצה ביותר וצופה בצורה ברורה את יכולתו של האדם להצליח.

    בקיצור, היוצא מהכלל מעיד על הכלל. מיעוט המקרים של האנשים חסרי השכלה שהצליחו במקצועות שדורשים השכלה מעיד על כך שהשכלה נחוצה.

  • 25.

    מה זה הפרסום המטומטם למקינזי - ידעו את זה כמעט בכל מקום

    אחד, 19/11/11 19:47

    שטויות פרסומיות שמוסיפים לכתבות

  • 24.

    אני מנסה לחשוב מאיפה מוכר לי השם מקיניזי ולא מצליחה (ל''ת)

    זהבית כהן, 19/11/11 18:36

  • 23.

    עוד תיאוריה אוטופיסטית שבאה לפגוע בהשכלה, כאילו הידע האנושי לא מונח על

    גל, 19/11/11 17:59

    נדבחים קודמים. זה לא עצם היכולת לשנן עובדה זו או אחרת, אלא תרגול היכולת להוציא מכל זה משמעות. לציטוט עובדות אפשר באמת להביא רובוט, לא זו מטרת לימוד עובדות ואז בדיקת היכולת להשתמש בהן.

    • נדבך התכוונת נשמה... (ל''ת)

      נדבך התכוונת נשמה..., 19/11/11 22:23

  • 22.

    מקינזי המליצו לאייפקס לחלוב את הציבור באמצעות תנובה (ל''ת)

    וטעו בגדול. אין לקחת כמובן מאליו כל מסר שלהם., 19/11/11 13:15

  • 21.

    ואת הכתבה הזו כתבו עם פטיש ואיזמל המחשב הומצא לבד, ''בלי אוניברסיטה''

    אוי ויי, 19/11/11 12:58

    אומנם ההשכלה הגבוהה ,בחלקה היא קירקס ובלוף. אבל, מי שילך ללמוד מדעים מדוייקים לא יישאר מובטל, מי שילך ללמוד מנהל-עסקים, אולי כן, ואולי גם כך מגיע למי שלא ממש יכול לייצר משהו עקב לימודיו אלא רק ''לנהל'' אחרים.

  • 20.

    טיפשים, זה לא שהשכלה לא תורמת, זה רק שהתואר בכלכלה/ מנהל עסקים מיותר.

    מדען, 19/11/11 11:41

    כי זה וודוו,
    אתם רוצים רופא לא משכיל אבל ''מוביל ויוזם''?
    או אולי אתם מעדיפים מהנדס טיפש אבל ''מסתדר בקבוצה''?

    או אולי מתמטיקאי שלא יודע חשבון אבל ''בעל דרייב''?

    נפלתם על כל הראש?

    זה שכלכלה זה לא מקצוע ולא השכלה זה ברור.

    יש אפילו אנקדוטה שהכלכלנים המציאו את האסטרולוגיה כדי שכלכלה תיחשב למדע.

    • המדען תגובה 20 צודק. (ל''ת)

      אדם, 19/11/11 20:51

    • אמת דיברת (ל''ת)

      מהנדס אלקטרוניקה, 20/11/11 14:35

    • מהנדס שעובד היטב בצוות עדיף על מבריק וכושל חברתית

      עובד אינטל, 05/12/11 16:24

      מניסיוני,
      מהנדס בעל ציונים ממוצעים באוניברסיטה, אבל עובד מצוין בצוות ובעל מוטיבציה, נותן תמורה גבוהה הרבה יותר ממהנדס שסיים את לימודיו בהצטיינות, אבל הוא חסר כישורים
      חברתיים בסיסיים.

  • 19.

    הבעיה האמיתית שיש יותר מידי משכילים שלא יודעים לעשות כלום

    מה הבעיה, 19/11/11 11:16

    פעם משכילים היו אליטה מצומצמת ובאמת היו שם הטובים ביותר.

    היום שכבת המשכילים עצומה בגודלה , הרבה יותר ממה שהחברה המודרנית צריכה ... הם דורשים החזר על ההשקעה שלהם בלימודים ולכן משכורות גבוהות יותר , הם מסרבים לעבוד בעבודות פיזיות ונוצרת
    בעיה חברתית חמורה.

    ולכן השינוי בסנטימנט.

    • פעם משכילים היו תחום עיסוק

      אאא, 21/11/11 21:54

      היום זה מעמד חברתי.
      זו האצולה החדשה.
      צאצא של משכיל,לעולם יהיה משכיל בעצמו.
      גם רוב המהנדסים מיותרים לגמרי.
      רוב הרופאים גם מיותרים לגמרי,כי יש יותר מדי אנשים ותוחלת החיים מוגזמת.
      זו אחת הבעיות שהליברל יצר במערב.זו בעיה תרבותית ואת הבעיות מהקטגוריה הזו כמעט בלתי אפשרי לשנות.
      אם הבעיה של המערב היתה רק כלכלית,אז הוא היה מתרסק ומשתקם לאחר כמה עשורים לאט לאט,אבל מאחר והבעיות הן תרבותיות,המערב לא ישתקם וסופו קרוב מאד.

  • 18.

    מקינזי זה לא אלו שיעצו לתנובה לנצל המונופול ולנקנק אותנו ? (ל''ת)

    תוהה, 19/11/11 11:12

    • לא רק הלימודים צריך כישורים להיות חזיר קפיטליסטי חסר מוסר! (ל''ת)

      לדפוק את כולם עד העצם!, 19/11/11 21:03

  • 17.

    לסיכום

    רונה, 19/11/11 09:58

    חברת מקנזי (OECD) מתייחסת לחברות הקרובות יותר לליבה כמו חברות יעוץ אירגוני, כלכלי, פיננסי, חברות הון סיכון. אבל אין ליישם את מסקנותיה על כל פלח שוק. זה דברכ אחד.

    דבר שני זה כל ניהול טוב זה ניהול שעובד לטווח ארוך וכאן לגיל העובד יש מקום ראשוני. עובד צעיר לא ישאר הרבה אבל יעשה ועושה הרבה רעש.

  • 16.

    המשך....

    רונה, 19/11/11 09:53

    מי צריך לנהל את רכבת ישראל? איש צבא או מהנדס חשמל (אפילו טכנאי עם נסיון רב)?

    ביום חמישי פיספסתי רכבת מחיפה לנהריה בגלל שסגרו לי דלתות דקה אחרי שהרכבת הגיעה. מי אשם? (ראיתי עוד מקרים).

    מי נותן הוראות לסדרנים ברכבת? מה חברת מקנזי היתה אומרת? דוקטור לפילוסופיה? בעל תואר שני במדעי המדינה? או איש צבא שכולם אוהבים.

    יש משקל לגיל כשמדובר בסדרנים. אבל מנהל טוב צריך לאיין משקל זה כמו פרמטרים אחרים כמו ''אהבה אישית'' לדמות ציבורית או מראה חיצוני או השכלת יתר (מקנזי). איך? בוחרים במי שידו על השלטר. תרתי משמע (מהנדס חשמל). זה חוסך הרבה זמן של ויכוחים ילדותיים אישיים של מי יותר מוצא חן או פחות. זה גם מעלה את הכבוד האישי למי שיכול מחר בבוקר להוריד את השלטר. וככה כולם יעלו על הרכבת. 5 דקות המתנה לאחר שפותחים דלתות. אפשר גם לתכנת את זה לתוך המנגנון - אוטומט.

  • 15.

    זה שבכלל משתמשים בביטויים כמו ''העולם האמיתי'' מקנה תחושה של ניכור

    אריה, 19/11/11 09:27

    ברור שלימודים אקדמיים לא מקנים נסיון אמיתי.
    הם גם לא אמורים! הם אמורים לתת תשתית תאורטית לדברים שאנחנו אחר כך נתקלים בהם בצורה פרקטית.
    האחריות להכשיר בוגרים צעירים, היא על המעסיק.
    כמו פעם, שהיו לוקחים סטודנט/בוגר ללא נסיון בשכר טיפה נמוך יותר ומלמדים אותם דברים.
    היום אנחנו דור ה instant ומצפים שהעובדים יהיו כאלה.

  • 14.

    המשך ....

    רונה, 19/11/11 09:26

    כדי לשנות גיל הפנסיה לא חייבים חקיקה.אפשר להגיע לשינוי אישי עם היועץ הפנסיוני.

    העבודה עם גילאים מבוגרים היא עבודת משרד - מן הסתם. אן מסוג העבודות אליהן מתייחסת חברת מקנזי.

    השכלה? השכלה היא קודם כל הפוטנציאל האישי לזכור נתונים. זה גם מה שמחפשת חברת מקנזי. לזכור בלי להסתכל בספר. על הזכרון צריך לשמור ולרענן מדי פעם. לזה קוראים השתלמות - גם אצל עובדי כפיים.

    אם על הזיכרון שמרת אז גם בגיל 35 אפשר להתחיל ללמוד. רוב הצעירים עושים היום תואר ראשון בלבד - 3-4 שנים. הבסיס הוא כה רחב שבאמת לא שווה להבחין בין תואר באנטרופולוגיה לתואר ראשון במדעי מחשב. זה גם מה שהמאמר אומר. אבל מה שחסר היום בכל תואר זה עקרון העל שמלמדים רק בכלכלה. עקרון החיים בחוסר תמידי.

    בחירת כח אדם הוא קודם כל בחירה במי שנהנה מעבודתו. זה בכל הרמות. זה לא מצויין בדוח של מקנזי. לא כל מי שסיים תור במדעי המדינה מסוגל לעבוד כתכניתן. אני לא מסכימה באיוש מנהלים שלא מבינים במה שהפועל היצור מייצר או לא מוכשר לכך. אם אתה מנהל של חברת רכבות - מה אתה צריך כדי להצליח?

  • 13.

    לא הבנתי כלום (מהמאמר). זה חקר שווקים או תאוריה חדשה?.

    רןנה, 19/11/11 09:08

    אבל יש התייחסות לגיל וזה כבר משהו. הגיל הוא הבסיס לכל איוש שהו.

    אבל מה שמפריע לי שהמאמר לא מתייחס לשאלה הראשונה: מה רוצה הבוס?

    אם הבוס הוא חברת ענק רבת זרועות שכל עובד הוא בורג - הברגים למטה יטו להתפזר מהר וצריך להיערך לזה גם אם לא רוצים. רוצים ברגים קבועים.

    אם הבוס הוא חברה קטנה יש משקל לכל עובד אז גם יש נטייה להישאר והעובד לא ממהר ללכת. יש יותר עבודת צוות. מהר מאוד מוצאים לטווח ארוך. כאן רוצים ריענון ולא תמיד מצליחים.

    אבל מי הבוס הגדול? עד כאן מניתי את השוק הפרטי. אבל יש גם בוס יותר גדול - המדינה. זה לא מופיע בדוח ה OECD.

    למדינה צרכי על: בריאות בריאות ובריאות. כאן המדינה תרצה לקחת עובדים צעירים לפני השכלת יתר ולנווט אותם לעבודת כפיים. גם בנות וגם בנים. בנות - המטרה היא ילודה בריאה. בנים - גם - ילודה בריאה. מסקנה: צריך לחייב או לחסום השכלה גבוה בפני בני 16-35. ככה לא יווצר חוסר בעונדי בניין וחקלאות עד כדי הגירת עובדים זרים.עם מי יעבוד הבוס הקטן והפחות קטן בשוק הפרטי?

    עם גילאי בוגרים. 35-? תלוי במציאות המשתנה. אפשר תמיד להוציא אנשים לפנסיה מוקדם יותר או להאריך.

  • 12.

    סיימתי תיכון ואני מיליונר. מה שלומדים ברחוב אין בית ספר בשביל זה (ל''ת)

    שון, 18/11/11 23:26

    • תגובה

      מירי, 19/11/11 12:45

      מה שנכון לאנשים המבריקים לא בהכרח נכון לגבי כולם ...
      הרי בחברה מתקדמת לימודים גבוהים הם תנאי להצלחה בעבודה

    • ברחוב לומדים לרמות ולהתעלל (ל''ת)

      שלא נדע מצרות, 20/11/11 14:39

  • 11.

    תכלס חוכמת רחוב ושילוב של חוכמת חיים. הלימודים זה חרטה (ל''ת)

    דני, 18/11/11 23:25

    • רק מישהו חסר השכלה יכול לטעון טיעון כל-כך מטופש וחסר פואנטה

      בעיה בהסקה לוגית?, 20/11/11 00:29

      נכון שבתיאוריה אדם יכול היה להסתדר במציאות הקונקרטית רק בזכות ''חכמת חיים'' או ''חכמת רחוב'' (מושגים שדורשים הייחסות רצינית בפני עצמם)אבל מצד שני גם קוף יכול להסתפק ב''חכמת רחוב'' כדי לשרוד.

      צעד קדימה: העובדה שאדם יכול להתנהל כקוף בג'ונגל האנושי, לא אומרת בהכרח כי לימודים זה חרטא.למעשה, זה לא אומר דבר או חצי דבר על ה''לימודים'' האלה, אלא אם אתה חושב (ואני אשמח לשמוע למה) ש''לימודים'' הם ההיפוך הגמור של ''חכמת רחוב''.

      עכשיו קצת חשיבה ביקורתית: האם ייתכן, למשל, כי מוסדות הלימוד עצמם, על הטקטיקות החשיבתיות והחברתיות שצריך ליישם בהם, הם לא חלק מאותו ''רחוב'' שאתה כל-כך מהלל? איפה מתחיל ה''רחוב'' ואיפה הוא נגמר בחיי אדם? האם שימוש ביכולות נלמדות כגון חשיבה מופשטת, לוגיקה, הסקת מסקנות וזיכרון הם אינם יכולים להוות חלק אינטגרלי ב''חכמת רחוב'' או לכל הפחות להעשיר אותה?
      האם לא ייתכן כי ''חכמת הרחוב'' של דורות קודמים היא שהובילה אותם למסקנה כי בני אנוש, בניגוד לבהמה המצויה, זקוקים לערך מוסף בחייהם,בדמות ''לימודים''? למשל לידע אודות העולם בו הם חיים, אודות ההיסטוריה של אבותיהם, אודות הטבע ואופן פעולתו?...

  • 10.

    ממליץ לצפות בסרטון הזה- מצחיק עד דמעות (אתם תחליטו מה יותר נכון)

    ליאו, 18/11/11 21:47

    http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html#.TsauwAVT_Ws.facebook
    אפשר לשנות למטה גם לעברית (וגם בפיליפנית למי שרוצה)

    • שנים רבות אני טוען...

      אחד שיודע, 19/11/11 03:52

      שאנחנו נמצאים בעיצומה של אינפלציה אקדמית ,וכן ש''הפרעת קשב וריכוז'' הוא מפלטה של החברה מהתומדדות עם אנשים שאינם תואמים ל''שטאנץ'' הנכפה עליה.

      תודה ,קן רובינסון.

    • תודה רבה על הסרטון, נהנתי! (ל''ת)

      יוני, 19/11/11 11:26

  • 9.

    כבר בשנות ה70, י.ב.מ בחנו כישורים ויכולת,כבסיס,ולא התעודות (ל''ת)

    ראובן, 18/11/11 20:30

  • 8.

    צריך ללמד איך ללמוד לבד

    יואל קורנבלום, 18/11/11 20:00

    האמת היא שכל מה שלומדים שוכחים אם לא משתמשים בזה. לכן באמת שינון כלשהו או אפילו למידה של משהו לא מתאימה ובאמת חבל לבזבז זמן על זה. עדיף להמתקד בלימוד שיטות הלימוד העצמאי ולהבחן על איך לומדים ומבינים דבר חדש. מצד שני לימוד המיומנות זה ממש שטויות קשה ללמוד מיומנות זה דבר שנרכש תוך כדי עבודה ספציפית. כמו כן האוניברסיטאות הן לא בתי ספר מקצועיים ולכן שיטת הלימוד באוניברסיטאות צריכה להיות שונה מזאת הקיימת בבתי הספר המקצועיים. שיטת הלימוד באוניברסיטה צריכה להיות כללית יותר בעוד שבתי הספר המקצועיים הם ספציפיים למטרות מסויימות. כמו כן המיומנות הנדרשת היום תהיה שונה מזאת שתידרש בעוד עשר שנים כפי שהמיומנות של שנות השבעים שונה משל היום.

  • 7.

    נפוליאון הובס ב 1815, לא ב 1812, פרופ' יקר (ל''ת)

    חיפה, 18/11/11 19:51

    • ב-1812 הוא הובס ברוסיה. איפה הוא הובס ב-1815? (ל''ת)

      חחח, 19/11/11 11:48

      • כנראה הכוונה לווטרלו

        אאא, 21/11/11 21:55

        אבל ברוסיה כוחו נשבר.
        שם אבד הצבא האיכותי שלו שצבר כלכך הרבה נסיון קרבי.
        שם גם נשבר המיתוס.

    • הקרב הראשון בו הובס הצבא של נפוליאון היה בביילן שבספרד בשנת 1808...

      ד''ר איתן ענבר, 19/11/11 13:05

      ולכן הרחוב במדריד בו שוכן הארמון המלכותי נושא שם זה (Bailen).נכון שנפוליאון לא פיקד על הכוח שנכנע.

  • 6.

    מקינזי זה חברת ייעוץ

    פיץ העכבר, 18/11/11 17:54

    ומי שמייעץ בדרך כלל לא עושה או קצת התעייף מלעשות.
    במיוחד מקינזי שהם לכאורה מומחים להכל בלי לדעת כלום (זה אפילו מה שהיועץ משם טוען).

  • 5.

    לימודים אקדמיים ברמה גבוהה- זו עבודה קשה מאוד. טעות לחשוב שמי שלומד לא

    מרצה, 18/11/11 17:01

    עובד. נדרשת עבודה בלחץ כדי להספיק להגיש תרגילי בית ולהיות מוכן לבחינות. צריך לעבוד לפעמים בצוות כדי לפתור בעיות קשות. צריך משמעת עצמיתגבוהה, חריצות והתמדה.

    • אני פקיד עם תואר ראשון כמעט 10 שנים משתכר למרבה הבושה בקושי מינימום

      אקדמאי נאה, 19/11/11 08:38

      רק ראש-ממשלה אתיופי יתן לי משרה מלאה ואשה יפה ונחמדה

      • אישה נותנים רק בעולם השלישי המפגר. בעולם המתקדם, אישה צריך לקחת (ל''ת)

        איש העולם, 19/11/11 16:58

        • מעניין, אני לקחתי כמה נשים וכעסו עלי

          משה קצב, 19/11/11 20:22

          אשה לא לוקחים. אשה היא לא חפץ.

  • 4.

    אפשר להיות מנהל, כלכלן וחבר כנסת בלי השכלה. אבל לא מהנדס

    חוה, 18/11/11 16:44

    אי אפשר להיות חוקר במדעי הטבע בלי השכלה.אי אפשר להיות רופא בלי השכלה.

    • אפשר ועוד איך

      אלון, 19/11/11 15:23

      לא לומדים כל כך הרבה בתואר בהנדסה. לומדים בעיקר מתמטיקה שלא משתמשים בה בעבודה.

      • אפשר, אבל זה נדיר

        ד''ר לפיסיקה, 19/11/11 20:20

        רוב המקצועות הטכנולוגים דורשים הכשרה ארוכה
        וידע רב במגוון של נושאים. יכולים להיות מקרים יוצאי דופן שבהם אדם מוכשר מאוד מצליח בתחומים אלו ללא הכשרה, אבל או מקים נדירים.

      • למדתי עבודה סוציאלית. אני יכולה לתכנן גשרים, וליעל מחשבים? (ל''ת)

        חוה, 19/11/11 20:54

  • 3.

    פתרון למחסור ברופאים. לא צריך לימודי רפואה, מספיק שירכשו נסיון

    שי, 18/11/11 15:13

    ומיומנות, תוך כדי עבודה.

    • על גב החולים?

      עמיקם, 19/11/11 10:27

      יופי של פתרון

      • או עכברים (ל''ת)

        עם עכברים ואנשים, 19/11/11 16:59

      • לא הבנת? הוא היה ציני (ל''ת)

        צנוני, 19/11/11 20:18

  • 2.

    תנו לעבוד בשקט, כמה דרישות יש היום, אבל צ'אנס אין!!! (ל''ת)

    א.מ., 18/11/11 11:15

  • 1.

    הלימודים לא תורמים הרבה אבל אתה לא תגיע לראיון עבודה בלי תעודה (ל''ת)

    אבי, 18/11/11 10:10

    • נראה את כל ה''גאונים'' טסים במטוס שבוגר מדעי הדשא תכנן!! מה החרטא הזו?! (ל''ת)

      אנג'ל, 19/11/11 11:52

      • ^hear hear (ל''ת)

        Nils, 20/11/11 23:30