מדידת הצלחה של רחוב מסחרי בכניסת רשתות מתעלמת מהאלטרנטיבה שהחנויות הפרטיות מציעות, במגוון, בחיוניות ובשלל הזדמנויות שנדרסו על ידי הרשתות.
כאשר דוחקים משוק הפשפשים את ''שוק הפשפשים'' נקבל עוד מתחם תיירותי סטרילי ללא ''האופי המיוחד'' שכה מתגאים בו, האם זו המטרה?
אולי צריך לתכנן ולפעול מעבר לאבנים ולטיח?
עצוב לדעת שיש מי שחושבים ששינוי פיסי וקוסמטי ו/או אדריכלי יש בכוחו לחולל שינוי ולהחזיר את הקהל לרחובות המסחריים. למעשה נדרש הרבה יותר מכך הן להקמת מסגרת ניהולית, הן לשותפות אמיתית בין הרשות לבעלי העסקים והנכסים. חבל שהכתבה לא הזכירה את המקומות בהם החליפו בלטות וניסו להביא רשתות והכספים ירדו לטימיון.
עיריית כרמיאל נכנסה לחידוש מרכז העיר כבר לפני מספר שנים. במרכז שמותג בשם ''העירה''. הושקעו יותר מ10 מליון ש''ח. הוקמה מנהלת לניהול המרכז ומבוצעות פעילות רבות בשיתוף ועד בעלי העסקים שהוקם במיוחד. תוצאות ההתחדשות מתחילות לצוץ ומרכז העיר קם לחיים חדשים.