• 14.

    מה שאנחנו צריכים זה ארגוני תחבורה ציבורית יעילים ולא חבורת עסקנים סוג (ל''ת)

    ז, 03/10/11 12:35

  • 13.

    במקום לעשות יח''צ, ספינים, ולהעסיק דוברים מלוקקים, אולי תתחילו לעבוד?! (ל''ת)

    גם היום אחכה לאוטובוס, אצטופף בעמידה בנסיעה ארוכה, 03/10/11 12:34

  • 12.

    כל כך הרבה מנכ''לים/יות שיודעים...אז איך התחבורה הציבורית דפוקה כל כך? (ל''ת)

    לא מבינה, 03/10/11 12:33

  • 11.

    קינן, בטח עוד פקידה שנוסעת לחו''ל על חשבון נוסעי האוטובוסים. איפה היתם (ל''ת)

    ברפורמה בתח''צ אפסים? תושבי יד אליהו, 03/10/11 12:32

  • 10.

    יש דרך לתחרות

    המדריך לטרמפיסט, 27/09/11 11:43

    יש מה ללמוד מהתורכים: הם מפעילים מספר חברות על אותו קו והשירות בתחבורה הציבורית הבין עירונית למרחקים ארוכים מצויין.

  • 9.

    הכותרת מטעה, לא הוחלט בשום מקום לפתוח את השוק לתחרות.

    אלון, 27/09/11 11:35

    וועדת טרכטנברג בסה''כ ממליצה להוציא מכרזים על אשכולות נוספים, ולא להשאיר לאגד ודן שמעולם לא זכו בשום מכרז את המונופול הקיים שלהם.

    זה לא אומר שתהיה תחרות, אלא רק שחברות פרטיות יצטרכו לזכות במכרז ולא יקבלו שום דבר בחינם מהמדינה ללא מכרז, כפי שקרה עם אגד ודן עד היום.

  • 8.

    צריך בכל קו אטרקטיבי שיהיו מוניות שירות שיתחרו במפעיל האוטובוס

    בקווים שזה קיים השירות מדהים!, 27/09/11 11:27

    למשל קו 5 - מגיעים כל 2-3 דקות או אוטובוס או מונית שירות.
    הנוסעים בשאר הקווים יכולים רק לקנא.

    צריך רגולציה - הבטיחו שאחרי הרפורמה יהיו 7% יותר יציאות של אוטובוסים - אבל בשטח המצב נראה ממש הפוך!!!

  • 7.

    כל מה שהמדינה צריכה לעשות זה לקבוע איפה יעברו קוים ואיפה יהיו תחנות

    פנדה, 27/09/11 11:19

    משם והלאה כל חברה שרוצה להסיע אוטובוס על קו יכולה לעשות זאת. בדיוק כפי שעובדות מוניות השירות - בהצלחה הרבה יותר גדולה מכל חברות האוטובוס (הרי מוניות השירות לא מקבלות סיבסוד ולא שותפות בכרטיס החכם).

  • 6.

    התשובה לשאלת הפרופ'

    כ, 27/09/11 10:31

    פרופ' יקר, אם אתה באמת מעוניין לדעת מה התשובה- הנה היא כאן:
    התשובה היא שבכל המקומות בעולם בהם השיטה הצליחה יש גוף שנקרא ''רשות התחבורה הציבורית''.
    גוף זה הוא הגוף שמוציא את הקווים מכרז אבל בעיקר מפקח על חברות האוטובוסים, שייתנו שירות טוב לאזרחים.
    גוף זה מתכנן כל הזמן קווים חדשים וקשוב לרחשי הלב של הציבור.
    גוף זה אחראי על הקמת ופיתוח התחנות.
    ובעיקר- גוף זה מבקר ובודק כל הזמן את חברוןת האוטובוסים ומוודא שהם נותנים שירות טוב לציבור- ואם לא קונס אותם או פוסל אותם מלהשתתף במכרז.
    לדוגמא: נניח שגוף כזה היה קיים בארץ.
    אני עומד בתחנה ומחכה לקו 6 בירושלים.
    נניח שהתדירות שלו הייתה פעם ב-10 דקות, ואני מחכה כבר רבע שעה.
    ''רשות התחבורה הציבורית'' הייתה קובעת שאחרי 20 דקות, כל דקת איחור תוכפל ב-100 ש''ח קנס.
    אגד בחיים לא היו מעיזים לאחר.

  • 5.

    דן ואגד הם הבעיה? אין סלולר, רשתות שיווק ועוד

    אני, 27/09/11 09:59

    מקומות שעושקים אותנו ממש... הנה, נוריד 20 אגורות בתחבורה ציבורית... היה שווה לישון באוהלים, אה?

    בין אגד לדן עוד יש תחרות... לא רואה שם בעיה... יש פה קרטלים פסיכים הרי, ועדים שחונקים את כולם, וכולם מפחדים לגעת בהם!

  • 4.

    כבר בכותרת רואים איך נראית ה''תחרות ''בעיני מקבלי ההחלטות

    אסף בן דור, 27/09/11 09:53

    ''ברגע שחברה זוכה במכרז להפעלת קו''. פתיחת תחום מסוים לתחרות זה אומר שהמדינה יוצאת לגמרי מהעסק. לא מפעילה מכרזים ולא מוכרת זכיונות. פשוט לא עושה כלום בנדון!!!

  • 3.

    הבעיה שאין תחרות באמת

    jak, 27/09/11 09:52

    תחרות זה שכל מי שעובר סף מינימלי של יכולת כלכלית יוכל לפתוח קו
    אחרת מעבירים קו ממונופול אחד למשנהו

  • 2.

    יש כאן ערימה של שטויות ומשפט אחד נכון

    מאיר, 27/09/11 09:41

    ''ברגע שחברה מסוימת זכתה במכרז להפעלת קו
    היא הופכת אוטומטית למונופול עבור הנוסע בקו. אין לו באמת יכולת בחירה‭.“‬''

    אז מה המסקנה?

  • 1.

    פתיחת התחבורה הציבורית לתחרות

    שדש, 27/09/11 09:21

    ביום שתהיה בקרה על מעלליהם של הפקידים במשרד התחבורה שדואגים לכיסם הפרטי ולא לציבור הנוסעים מאחר והם עושים ככל העולה על רוחם מבלי שמבקר המדינה בודק אותם זה לא יצליח

    • פתח את התחבורה לתחרות ותפטר את הפקידים - לא צריך אותם

      פנדה, 27/09/11 11:12

      רגולציה פירושה סידור עבודה למאות פקידים מיותרים. לא צריך רגולציה - כשתהיה תחרות חופשית הצרכן ידע לעשות רגולציה בעצמו, וחברה שתתעלל בצרכן שלה לא תקבל נוסעים. בקו שאני נוסע בו למשל, לפני הרפורמה העדיפו נוסעים רבים לשלם עוד חצי שקל לחברת מטרופולין, שנותנת שירות טוב ואוטובוסים נוחים, ולא לנסוע עם אגד. חובה ליצור תחרות על כל קו, כולל עם מוניות השירות, שיש לאפשר גם להן לקבל את הכרטיס החכם כמו חברות האוטובוסים.