• 25.

    אולי תתחילו להשקיע מילארדים בתחבורה אל המרכז ולא בתוך המרכז (ל''ת)

    צפוני, 04/07/12 11:58

  • 24.

    יתרונות הרכבת התחתית לעומת קלה

    אילן, 17/10/11 14:39

    אבטחה - יותר פשוט לאבטח מספר כניסות מצומצם.
    לא תופסת שטח של כבישים קיימים.
    העבודות פחות מפריעות לתושבים.
    פחות רעש בתיפעול השוטף.
    תחנות תת קרקעיות יכולות לתפקד גם כמקלטים וגם כאזורי מסחר.
    המינהרות יכולות לשמש גם להעברת תשתיות נוספות כמו קוי חשמל וטלפון.

    חיסרון גדול - לא מספיק בולט בשטח בשביל הפוליטיקאים...

  • 23.

    מתחת לאדמה זו לא רכבת קלה זו רכבת תחתית כפי שקיימת בכל העולם

    פקק תנועה , 22/09/11 13:34

    ומדוע לא מתחילים באותה ההידמנות גם בכריית וחפירת תעלת הימים

  • 22.

    למען הנכדים....אולי

    משה, 21/09/11 14:21

    הקו ה''חדש'' יפתח בערך ב=עוד 10 שנים בתרחיש האופטימי הקיים כיום וישמש את נכדינו אם יעמדו בהערכה הזו -ולא הנינים ישתמשו בו

  • 21.

    לא לרכבת קלה כן לרכבת תחתית !

    אלדי, 21/09/11 12:29

    הרשויות נפלו על השכל ?
    במה בדיוק רכבת קלה תעזור ?
    תראו את ירושליים וקחו דוגמא

    • יהיה גם רכבת קלה בערים השכנות לת''א כמו בת ים,יפו וכ'ו

      בכל העולם יש רכבות קלות ותחתיות, 25/09/11 17:43

      וזה משום שכנראה ערים אלו בינוניות או צפופות מכדי להכיל רכבות תחתיות בגרמניה יש רכבות תחתיות וגם רכבות קלות

  • 20.

    2017 ??

    אריה.נ, 21/09/11 12:16

    על פי הניסיון שיש לנו מפרויקטים לתחבורה בישראל נצפה לקרון הראשון אולי ב 2027 !!

  • 19.

    חחח גולדה הגתה רוני מילוא הניח את אבן הפינה ועכשיו מתחילים לחפור

    תסלחו לי שאני לא מתרגשת, 21/09/11 11:40

    יכול להיות שמי שיחנוך הוא היום ילד בן שנה או אפילו לא נולד????

  • 18.

    קצת חדשות משמחות להיום. דרך צלחה! (ל''ת)

    ירון כ''ץ, 21/09/11 11:33

  • 17.

    קשה ולא קל

    שלמה, 21/09/11 11:31

    בזיון שמדינת ישראל לא מצליחה לבצע פרוייקט כזה בעוד שבערים שנחשבות למפותחות פחות כמו כודפשט הצליחו בתוך מספר שנים מועט לבצע פרוייקט רכבת קלה ולהפעיל אותו. גם בלו"ז התואר בכתבה שהוא איטי מאוד מאוד לא יעמדו בו.

  • 16.

    זכרו את מה שאני כותב: העלות תיהיה 30 מיליארד והסיום ב2025 (ל''ת)

    המקור, 21/09/11 11:18

  • 15.

    עשרות מהנדסים ישבו וגירבצו 15 שנה. אתם מבינים איך זה הולך להגמר.... (ל''ת)

    ג'ורג', 21/09/11 11:16

  • 14.

    אכלנו אותה

    נהג מפוחד, 21/09/11 11:15

    כל מי שנסע במרכז העיר ירושלים יכול טיפה לדמיין איזה סבל אנחנו הנהגים הולכים לעבור
    כמו כל דבר הכל בעצלתיים ובלי לו''ז ממשי

  • 13.

    עדיף רכבת תחתית בכל הערים - למה להעמיס על הכבישים הצרים? (ל''ת)

    לירוי, 21/09/11 10:38

    • יותר חשוב שהאברכים יתפללו והדתיים יסובסודו (ל''ת)

      פיח סרטן, 12/12/11 02:20

  • 12.

    15 שנה אנשים מקבלים שכר ורק עכשיו הם מתחילים לחפור.

    sy, 21/09/11 10:25

    יפה לא?
    מתחילים רק בקו אחד, למה?
    עוד מקום עבודה לפורשי צבא וכלכלה בכירים במדינה.

  • 11.

    בוזזזזז

    ישראלי, 21/09/11 10:23

    אם הרכבת לא תהיה תחתית בכל האיזורים המיושבים אנחנו צפויים לאסון!

    לא רוצים אכבת קללה!

  • 10.

    תראו מה קורה כשמדינה מחליטה לבנות רכבת...

    פנדה, 21/09/11 10:19

    הרכבת הקלה היא אינטרס של מטרו דן, כלומר של כל הערים בגוש דן ובעיקר של תל אביב. למה מי שגר בירושלים צריך לשלם על הרכבת הקלה לתל-אביב? למה זה צריך להיות מנוהל ע''י המדינה? אם חברה מסחרית הייתה מחליטה להקים רכבת זה בגלל שהיא חושבת שהיא רווחית, ואז לא הייתה לה שום סיבה לעכב ולמסמס - היא הייתה רצה בכל הכוח. תחשבו על זה בפעם הבאה שדפני ליף רוצה שניתן עוד כסף למדינה ונפגע עוד בשוק הפרטי לטובת יוזמות ממשלתיות מושחתות ולא יעילות.

    • וואו חרחורי הקפיטליזם נשמעים בכל פינה (ל''ת)

      היסטוריה, 12/12/11 02:21

  • 9.

    שיהיה במזל.טפו טפו נגד עין הרע. (ל''ת)

    #######, 21/09/11 10:04

  • 8.

    גם הבריטים רצו

    בוריס, 21/09/11 10:00

    התוכניות הראשונות לרכבת הקלה בת''א הן עוד משנת 1934!

  • 7.

    רז הרכבת

    רז, 21/09/11 09:49

    אני האזרח הקטן משתומם מדוע דוקא במדינה שלנו תהיה איזו שהיא רכבת תחתית עוד כל כך הרבה שנים ומתי מתי יושלמו כל הקוים ???

  • 6.

    רק בישראל

    דוד המאמין, 21/09/11 09:44

    רק בישראל 2017 הפרוייקט צריך להסתיים
    במציאות הישראלית אם זה יגמר ב 2050 יקרה נס
    בסין מצרים היו גומרים את הפרוייקט הזה בחצי מהזמן.

  • 5.

    הפרוייקט מצויין.אבל לוח הזמנים הזוי .זה לא יסתיים לפני 2022 (ל''ת)

    חובב ציון, 21/09/11 09:43

  • 4.

    אבל בראש הם כבר חופרים עשור שלם !!! (ל''ת)

    מיקי, 21/09/11 09:35

  • 3.

    תרשו לי לגלות לכם מה בדיוק הולך לקרות בשנים הבאות:

    אייל להב, 21/09/11 09:33

    שום קרון לא יצא לדרך גם לא ב 2017. גם לא הרבה אחרי. העבודה לא תמשך 2 או 3 שנים, אלא במקרה הטוב בין 10 ל 15 שנה אם בכלל.
    אנחנו לא נזכה ליסוע בה - אולי הילדים שלנו - אולי - וגם זה לא בטוח. יהיו עודד אלפי בלטמי''ם תקלות, בעיות, גילויים של כל מיני דברים שיצוצו ואף אח לא טרח לבדוק, פאשלות, עבודה שרלטנית, ועוד ועוד ועוד, יפתחו עודד וועדות חקירה, יהיו אסונות יהיה ברדק, והעסק עוד יתקע שנים ארוכות בסחבת אין סופית. כאן זה לא סין שמחליטה ממשלה להקים רכבת ותוך שבועיים היא נוסעת. כאן יש אוסף של שרלטנים מכל העולם, שחברו יחדיו. המחוקק הליצן מחליט על משהו ואחרי סחבת של עשרות שנים, זה אולי יגיע, צולע, גרוע, שרלטני, מחונטרש ולא ממש בעל ערך מעשי.
    גם בעוד 20 שנה הרכבת דמיקולו שהמדינה הציונית תקים אולי תשרת 2 וחצי קשישים פנסיונרים בדרך הביתה. לא יותר.

  • 2.

    מחילים היום

    A, 21/09/11 09:10

    הסיום יהיה ב-2030

    • חחח גדול (ל''ת)

      -, 21/09/11 09:26

  • 1.

    קחו טיפ מירושלמי

    ד.נזז, 21/09/11 08:42

    הדרך הכי טובה לחפור רכבת קלה היא להתחיל הכי חזק שלך ולאט לאט למוסס אותה. ואז שלאף אחד אין ציפיות או תקוות לזרוק עצם בדמות רכבת שעוצרת ב60 רמזורים ו20 מעברי חצייה.
    נתנחם בבניית ציון ויבוא גואל (?).