• 30.

    תוך חצי שנה אפשר גם לגמור את כל המנהרות של התחתית בגוש דן. (ל''ת)

    לעבוד במקום לדבר, 04/06/11 15:13

  • 29.

    רכבת

    זאב, 04/06/11 09:12

    יש לשנות את הרכבת מדיזל המזהם לרכבות חשמליות ומהירות !!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  • 28.

    לא לעצור

    אביזו, 03/06/11 10:40

    המכונה לא מתאימה לאדמה החולית של תל אביב אבל כנראה מצויינת לירושלים
    עוד 3 שנים כשהמכונה תסיים כריית המנהרה 80 מ' מתחת לבנייני האומה...

    אסור יהיה להחזיר אותה יש להמשיך כריית מנהרות מתחת לאדמה באזור ירושלים... ראשית מבנייני האומה לאורך תוואי הרכבת הקלה שתהפוך לתת קרקעית ואח''כ להמשיך מנהרה למעלה אדומים שגם להם תהיה רכבת... ואפשר להמשיך תאורטית 60 ק''מ של קווי מטרו מתחת לירושלים תוך 5 שנים!
    ואם הפלסטינים יהיו נחמדים אפשר לחבר את ראמאללה לאבו דיס ולבית לחם.

  • 27.

    המכונה הזאת לא מתאימה לכריית מנהרה באיזור ת''א

    עידן, 03/06/11 00:14

    המכונה הזאת לא מתאימה לכריה של מנהרה איזור ת''א מכיוון שהיא חייבת שטח סלעי, חפירה בקרקע חולית, תגרום להתמוטטות החול על המכונה, ותקיעתה.
    לכריה באיזור חולי, יש פתרונות אחרים, הרבה יותר איתים, כי צריכים לבצע תימוך בצורה שונה ובאופן מידי, אי אפשר לנוע כמה מטרים ואז לבצע תימוך כמו במצע סלעי.

    עידן

  • 26.

    יאללה רכבת לאילת . (ל''ת)

    אילתי, 01/06/11 17:14

  • 25.

    הזדמנות גדולה לחפור בחיפ ה מנהרה לרכבת

    יוסי יוסי, 01/06/11 16:21

    סוף סוף הזדמנות פז לחפור מנהרה לרכבת לאורך החוף ולהפטר מכל התוכניות לבנות עמודי חשמל הכל מתחת לאאדמה בהצלחה ותקוה

  • 24.

    תביאו חופרים מהחמאס

    חמאסני''ק, 01/06/11 15:55

    חבל על הכסף - תבאו כמה חופרים מהרצועה, יעשו את העבודה מהר וזול יותר

  • 23.

    בעזה יש כנראה מכונה יותר טובה. (ל''ת)

    אחמד, 01/06/11 15:45

  • 22.

    מדהים - אפשר לחפור באמצעותה קווים של רכבת תחתית

    ראול, 01/06/11 15:22

    בתל אביב.

    הגיע הזמן שיגיע לישראל.

  • 21.

    עדיף כבר לעשות את הרכבת תחתית לכל גוש דן

    רמי לוי, 01/06/11 15:07

    לא חבל? תעשו רכבת תחתית לתל אביב ומיליונים יודו לכם.

  • 20.

    הסינים חפרו את מנהרות הכרמל בלי TBM

    נועם, 01/06/11 15:04

    הסינית חפרו את מנהרות הכרמל באורך של 4.7 ק''מ בשנתיים בלי TBM ובכ 100 מליון דולר בלבד.

    • מי אמר לך שזה היה רק שנתיים,,? (ל''ת)

      חייפאי, 05/06/11 18:26

  • 19.

    מטרה שגויה

    נוסע סמוי, 01/06/11 14:58

    מי צריך לחפור מנהרה לירושלים? צריך לגייס מכונות אלה לחפור ולעשות מערכת רכבת תחתית (סבווי, מטרו) בתל אביב ולהיות כמו כל עיר גדולה ומכובדת בעולם ולפתור בעיות תנועה וחניה אדירות, הגדולות פי כמה וכמה מחיסכון של 15 דקות נסיעה לירושלים.

    • שתוק (ל''ת)

      רועי, 01/06/11 23:32

  • 18.

    למה לא מנצלים אותה לעשות מטרו בכל גוש דן-יקצר זמנים ופקקים (ל''ת)

    אהרון, 01/06/11 14:49

  • 17.

    עדיף להביא כמה פלסטינים עזה .... יותר זול ויותר מהר... (ל''ת)

    אלה חופרים בידיים ובשיניים, 01/06/11 14:46

  • 16.

    ל-4

    מהזהמשנה, 01/06/11 14:43

    הקצב של ה-TBM היא 20-25 מטר ביום.

    הקצב בחפירה רגילה היא 5 מטר ביום.

  • 15.

    במנהרה שבחיפה עשו עבודה טובה שיעשו גם לירושלים למה לא ? (ל''ת)

    דעה, 01/06/11 14:41

  • 14.

    מנהרה

    יומי, 01/06/11 14:37

    מה עם המינהרה לרכבת לכרמיאל בין אחיהוד לכיוון כרמיאל מיתח לישובים גילון צורית שר התחבורה מר כץ לטיפולך.

  • 13.

    העכבר אצלי במטבח חופר עמוק יותר ומהר יותר.

    חסר משמעות, 01/06/11 14:32

    עוד לא הצלחתי לתפוס את המנוול. יגיע יומו.

  • 12.

    לכל הבורים מביניכם:זו המכונה שחצבה לאמריקאים את בסיס דולצ'ה התת קרקעי

    BJ PEN, 01/06/11 14:17

    אחד מהבסיסים השמורים בארה''ב אשר פורסם בזכות תקרית החייזרים המפורסמת,מסתבר שבזמן כריית המנהרות בארה''ב הפתיעו האמריקאים בטעות בסיס חייזרי תת קרקעי,כ 4 אמריקאים נהרגו בתקרית הקטלנית,כל החייזרים חוסלו וגופותיהם נמצאות עד היום במחלקת המחקר הביולוגית בבסיס דולצ'ה,לא מאמינים? חפשו בגוגל תחת הערך:בסיס דולצ'ה

  • 11.

    חחח וכל זה בשביל להגיע לקצב עבודה של 450 מטר עלובים בחודש?

    בן, 01/06/11 14:16

    חילזון עושה יותר מ 450 מטר בחודש

  • 10.

    יאללה שיעשו על הדרך רכבת תחתית בת''א (ל''ת)

    רועי, 01/06/11 14:09

  • 9.

    זה ממש לא מעודד... היה צריך לקרות לפני 10 שנים

    נוסע לשעבר, 01/06/11 14:08

    הרכבת עדיין בדיחה

  • 8.

    זה לא חדש בשוויץ המכונה הזו רצה כבר המון שנים (ל''ת)

    יוסי, 01/06/11 13:32

  • 7.

    זה לא חדש בשוויץ המכונה הזו רצה כבר המון שנים (ל''ת)

    יוסי, 01/06/11 13:31

  • 6.

    לטוס עד גרמניה? בטוח תמצאו כמה כאלו בעזה. (ל''ת)

    שדראע, 01/06/11 13:30

  • 5.

    מכונה ישנה בעלי המכונה נואשים לעבודה הם יצבעו אותה בכל צבע אפשרי

    אבא, 01/06/11 13:05

    מה לא עושים לקבל קצת עבודה למכונה ישנה

  • 4.

    זה יותר מהיר מעבודה ''רגילה''?

    עומר, 01/06/11 13:03

    קצב של 450 מטר בחודש, זה אומר שנתיים לחפירה של מנהרה באורך 11.5 ק''מ. כמה זמן זה היה לוקח בלי המכונות שעולות 100 מיליון שקל?

    • אז תתחיל אתה ונראה מתי תסיים (ל''ת)

      1, 01/06/11 16:18

  • 3.

    למה רק לרכבת?

    אריה.נ, 01/06/11 13:02

    אידיאלי לחפור מנהרה בכביש מס 1 מתחת לקסטל.
    ישפר באופן מהותי את הנסיעה ת''א י-ם.

  • 2.

    מדהים איזה מפלצת (ל''ת)

    מישהו, 01/06/11 13:02

  • 1.

    חחחחחחחחחחחחחחחחח בזבוז של כסף 45 דק' זו רכבת מהירה!?

    א, 01/06/11 12:58

    ברכב אני עושה את הנסיעה ב 45 דק' וגם יותר זול. רכבת הלוך חזור עולה היום 50 שקל זה אותו סכום הולך ביום על דלק ברכב אולי אפילו פחות אז מה שווה הרכבת הזאת נוסעים פראיירים משלמים הרבה כסף לנסיעה בשביל לממן משכורות עתק של עובדי הרכבת שלא סיימו כיתה ט אפילו

    • החישובים שלך לא נכונים

      מה פתאום?!, 01/06/11 15:23

      הנסיעה היא בערך 60 קמ' לכיוון, למכונית ממוצעת שלוקחת 1 ליטר ל11 קמ', זה יוצא בערך 11 ליטר לנסיעה, שזה כיום- 76 שח' (בתדלוק עצמי).וזה בלי לשלם חניה וכו'. מה שאומר שיותר זול לקחת רכבת. וגם לא צריך לנהוג. אבל אתה צודק שזה צריך להשתלם הרבה יותר!!! וגם כיום הרכבת לא משתלמת כי היא נוסעת שעה ו40....

      • אבל למה אתה כותב 45 דק' כשבכתבה כתוב 30 דק' (ל''ת)

        מוטה דעה קקדומה, 02/06/11 00:48