• 54.

    מה כל כך כואב לגיל מלמד?

    אולי ננסה יחד לנחש -, 19/05/11 19:01

    כל רכב חשמלי אחר עולה מאתיים אלף שח כי הבטריה בפנים, כך הכריזו כלמוביל על האוטו הקנציק שלהם שנראה כמו סמארט ולא מגיע מחוץ לעיר וגם הפוקוס החשמלית שגם היא לא נוסעת לשום מקום.

    לא ממומן - עובד גאה מאוד (אם כי סטרייט) ארבע שנים בבטר פלייס מנסה למנוע מכם לתדלק קסאמים אבל הציניות אלוהים אדירים. מזל שלא היה טוקבקים כשבנו את המוביל הארצי

  • 53.

    their insurance policy is the charging spots

    jo, 17/05/11 18:10

    They know very well that the Renault venture might fail, but they also know that other electric/plug-in hybrid cars will become increasingly popular. they will make their money one way or another. since most people cant really charge their cars in their own homes, many of us will end up charging cars using better place infrastructure. To me, this was a major factor in their business plan.

  • 52.

    רמאות

    יונתן, 17/05/11 17:00

    זה כמו לקנות מקר רק למוצרי תנובה או טלווזיה שרואה רק יס . צריך להכריח אותם לספק חיבור חשמל אוניברסלי. זה מדהים שחוזרים על אותה טעות של הסלולרים.
    שכבלו את המשתמשים

  • 51.

    לדעתי לא הבנתם את הסיבה למחיר הזה

    ש.ע., 17/05/11 11:55

    לדעתי, הסיבה למחיר והתנאים הללו הן בשל העובדה שערכה של חברה נגזר מערך הנכסים שלה, וכדי לשכנע חברות ליסינג לרכוש את המכונית, הוא חייב להציג מכיר גבוהה בשוק ולמכור להן במחיר נמוך. כך ערך החברות על הנייר נשאר גבוה. חברות הליסינג הן הלקוחות העיקריים של המכונית הזו. ועבורם פונה המודל העיסקי של בטרפלייס.

  • 50.

    לא קונה חשמלי ללא טעינה משקע ביתי.

    klm, 17/05/11 10:48

    אגסי בזמנו כיוון את כל התותחים וקשר קשרים בהסכמים וחוזים מול השלטון, פואד ואפילו מול הנשיא פרס. ומול ההון, חברות בעלות ציי רכב גדולים כגון מוטורולה פלאפון בזק סלקום ועוד. הוא וההון והשלטון לא סופרים את האזרח הקטן כי הוא המסחטה של כספים. החוזים שנעשו לפני הרבה זמן היו במחירים אפסיים( הוא אמור גם לספק להם את ניהול ציי הרכב). ואז מאפה הרווחים?? כמובן על חשבון הנהג הפרטי ממש כמו בלסינג.

  • 49.

    מדובר באכזבה ענקית, שממומנת ע''י מיסים שאנחנו משלמים. (ל''ת)

    המומחה, 17/05/11 08:53

    • מומחה למה? - לא נכון בכלל בכלל בכלל בכלל בכלל

      עובד גאה בבטר פלייס, 19/05/11 19:04

      איזה מיסים?
      יש בלבול בנושא
      כל חשמלית שתגיע ארצה לא משנה מי היבואן שלה תשלם 10% מס, יודעים למה?????
      כי הרכב בבסיסו עולה הרבה יותר מרכב בנזין
      הממשלה ברצותה לעודד חדירה של טכנולוגיה ירוקה הסכימה להוריד את המס זמנית (הם לא ישכחו לגבות את הכסף בהמשך)
      הפרויקט הזה לא קיבל אגורה מהמדינה
      אבל לא נפריע לעובדות לבלבל אותנו נכון?

  • 48.

    שתי סיבות אפשריות למעבר לרכב חשמלי: 1) אם המדינה תכריח את הציבור

    אייל, 17/05/11 02:55

    (שיש סבירות לכך) או 2) אם זה ישתלם יותר מלקנות רכב בנזין (ובנתיים זה ממש לא משתלם).

    האמת הכואבת היא שאנחנו נמצאים במלחמה ארוכה (עוד מלפני 48') ומלחמה עולה הרבה כסף ומישהו צריך לשלם על זה.

    עזרו לנו הדודים מאמריקה, הרוטשילדים, כל מיני תרומות אחרות, המון מיסים שונים ומשונים וכמובן גם המס האדיר על מכוניות ודלק.

    המדינה לא יכולה לוותר על מיסי המכוניות והדלק (כי אין לה שום תוכנית חליפית) ולכן היא לעולם לא תאפשר לכם לטעון את הרכב אצלכם בבית, בחיבור חשמל רגיל.

    או שהיא תעשה חיבור כללי שמזהה שמטעינים בו רכב ואז החשמל הביתי יעלה לכם יותר.

    מה לעשות, מלחמה עולה כסף.

  • 47.

    יפה (ל''ת)

    רוני, 16/05/11 20:07

  • 46.

    שקלתי לרכוש מכונית חשמלית אבל ...

    מיקי, 16/05/11 17:09

    לא מכונית שמחייבת אותי להתחייב לספק בודד למחירים מופקעים.

    אני כמובן ארכוש מתישהו מכונית חשמלית אבל כזו שתהיה שלי ולא של האחים עופר ..

    כזו שאשלם הוצאות כאשר אסע בה ולא חשבון חודשי קבוע ללא קשר לנסיעה שלי.

    כזו שאני יכול להטעין בכל מקום.

    כזו שהרבה יותר טובה מהרנו העלובה.


    כי מגיע לי משהו הרבה יותר טוב מהמקום הטוב של אגסי את עופר.

    • הסימן הכי מובהק

      תעבדו על מישהו אחר, 16/05/11 18:42

      לעבודה עבור ייבואני הרכב היא כתיבה קומפקטית של כמה טענות בבת אחת, אתה שקוף ידידי, אבל העושק של מעסיקך החמדנים עלינו הצרכנים שקוף גם הוא.

      • כמה שלא תנו לשכנע שיש טוקביסטים בתשלום

        עמיחי, 20/05/11 10:38

        נגד בטר פלייס זה לא ישנה את העובדה שדעת הקהל היא לגמרי זו - אני לא מכיר אף אחד, אבל אף אחד שלא חושב שזה רעיון מטומטם.
        אתם יכולים לשקר לכולם, לשקר לעובדים, לשכנע את העובדים, אבל כמו במודו, גם בבטר פלייס, זה הולך להיות פלופ. עצימת עיניים היא דרכם של לוזרים.

  • 45.

    אבא שלך הוא ממש לא דוגמא וממש לא קהל היעד

    דניאל בן חיים, 16/05/11 17:04

    נורא מגעיל שבארץ לא יודעים לפרגן אלא רק לעשות כתבות מגמתיות ופופוליסטיות שחוץ מלהשאיר טעם רע בפה אין בהן כלום.
    נרג' - בושה שהעלתם כתבה כזאת. זו לא עיתונות זה סתם טוקבק אחד ארוך ומטופש.
    אני לפחות סיימתי את דברי בפיסקה. היו שלום ותודה על הדגים.

  • 44.

    שימכור אגסים לפורטוגזים הנאורים...!! (ל''ת)

    סם ( שמוליק ) טורקניץ' ~ מלבורן הנעימה ללא אגסים.., 16/05/11 16:51

  • 43.

    מאמר מכוער ולא ענייני

    הקורא הסביר, 16/05/11 15:52

    כל המאמר אתה חג בין אבא שלך לאגסי ושוב אבא שלך ושוב אגסי. את מי זה מעניין?! שניהם לא מעניינים את הקורא הסביר.
    באופן אישי, מרוב מסך העשן הפרסונלי, אני איבדת אותך.

    אם יש לך עמדה עקרונית בנושא מסוים, מומלץ שתמצא את הדרך להעביר את המסר באופן פחות פרסונלי ויותר ''ישר ולעניין''.

  • 42.

    מאמר מכוער ולא ענייני

    הקורא הסביר, 16/05/11 15:49

    כל המאמר אתה חג בין אבא שלך לאגסי ושוב אבא שלך ושוב אגסי. את מי זה מעניין?! שניהם לא מעניינים את הקורא הסביר.
    באופן אישי, מרוב מסך העשן הפרסונלי, אני איבדת אותך.

    אם יש לך עמדה עקרונית בנושא מסוים, מומלץ שתמצא את הדרך להעביר את המסר באופן פחות פרסונלי ויותר ''ישר ולעניין''.

    • פרסונלי=אישי בעברית. אבל צודק! (ל''ת)

      א, 17/05/11 06:46

  • 41.

    Too much too early

    הייטקיסט, 16/05/11 15:46

    אם אני יכול לקנות היום רכב חדש חסכוני וקטן ב70,000ש''ח שיעלה לי אח''כ 1300ש''ח לחודש, למה שאשלם 120,000ש''ח לרכב שיעלה לי 1000ש''ח לחודש?

    אני משתתף בניסוי ועוד משלם על זה פרמיה של 40,000ש''ח לשלוש שנים?

    • מה העליבות הזו, להגיב דווקא באנגלית עילגת.....???? (ל''ת)

      סם ( שמוליק ) טורקניץ' ~ מלבורן הנעימה ללא ישראלים, 16/05/11 16:50

    • איזה משפחתית בדיוק אתה קונה ב70 אלף שח?

      עובד בבטר פלייס, 19/05/11 19:06

      ועוד אחת יותר חזקה ממזדה 3 או מונדיאו
      אתה לא משווה תפוחים לתפוחים

  • 40.

    יאלללה איזה עוינות. מי שירצה שיקנה.. אגב, נראה

    בן, 16/05/11 15:38

    שהתמחור הגבוה הוא בגלל שאגסי בכלל לא מייעד את הרכבים בשלב הראשון ללקוחות פרטים אלא לליסינג. בגלל זה הוא צריך ליצור מחיר ''גבוה'' מלאכותית שממנו יגזרו ההנחות לליסינג.

  • 39.

    זה נראה כמו מונופול במתנה

    אליהו ביילי, 16/05/11 15:33

    המכונית יקרה מידדי, השימוש יקר עוד יותר ואין תחרות. זה לא יותר מקוריוז. יש לאפשר טעינה מחשמל ביתי - אבל אז אין מי שיגזור קופון...

  • 38.

    רכב חשמלי? בכף! אבל שהסוללה והמטען יהיו שלי!!!

    מכונית השקשוקה, 16/05/11 15:23

    כל מי שקונה קורקינט חשמלי או קלנועית ,מקבל איתו מצבר ומטען וכך צריך להיות גם עם רכב חשמלי. אין שום סיבה מבחינת הצרכן שרכב חשמלי ימכר במודל של חבילת קילומטרים, עליה נשלם אם ניסע או לא גם כשאנחנו בחופשה בחו''ל.
    מדינת ישראל צריכה לעודד רכבים חשמליים בדיוק מהסיבות ששי אגאסי מדבר עליהן. אבל באותה נשימה היא צריכה לעודד תחרות ובנית מודלים עסקיים מתחרים,בדיוק כפי שהיא עשתה בתחום הסלולר. אין שום סיבה לתת לשי אגאסי ומשפחת השקשוקה מונופול על הרכבים החשמליים. זה אולי טוב למשפחת עופר,אבל רע מאד לצרכנים.

  • 37.

    גם בלי תחנה להחלפת סוללות בכביש 6, הרכת לא יכול לנסוע לשום מקום

    לא פרקטי, 16/05/11 15:22

    עד שלא תהיה תחנת החלפת סוללות בגביש 6, אין מה לעשות עם רכב בעל טווח מקסימאלי של 150 ק''מ בלבד.

  • 36.

    לכל הבורים שחושבים שהם מצילים את העולם

    חלומות באספמיה, 16/05/11 15:11

    אותה בטריה שעשויה מניקל, שכורים אותה בקנדה, מטיסים אותה ליפן לעיבוד, ואז לצרפת להרכבה ואז מניעה את הרכב המטופש שלכם - זו החלופה שלכם ל200 שנים של ייעול באספקת דלק ושינועו ממקום למקום.

    כל אותו תהליך ארוך ומטומטם לא עוזר להציל את העולם.

    • אבל תהליך השינוע קורה פעם ב5 שנים לבטריה...

      סטודנט, 16/05/11 16:46

      לעומת זאת, חבית נפט שהיא בערך באותו גודל כמו הבטריה תספיק רק לחודש, ואז יהיה צריך להביא חבית נוספת. אז הקטנו את עלויות השינוע פי 60 (ושינוע גם עולה בנפט, אסור לשכוח...)

  • 35.

    יותר גרוע מגרילר על גז

    המנגליסט, 16/05/11 14:46

    כל מנגליסט מתחיל יודע שמקבלים בלון גז בבעלות עם קנית גרילר וכאשר הוא מתרוקן מחליפים את בלון הגז באמישראגז. לכן מכונית בלי בטריה זה כמו גרילר בלי גז. אתה הבנת את זה אגסי?

  • 34.

    עד עכשיו נתנו לך לבחור בין בקבוק לפחית

    לואקר, 16/05/11 14:26

    כלומר, עד עכשיו יכולת לבחור איזה יבואן ידפוק אותך. הנה מישהו רוצה להכנס לתחרות שאשכרה תועיל לצרכן הישראלי והם מתחילים להשתולל. על זה הייתם צריכים לחשוב קודם, לנו כך או כך יהיה רק טוב מבטר פלייס. סוף סוף קונטרה.

    • אחי על תגובה כזאת צריכים לשים לך אלפייה על המצח !! (ל''ת)

      או טעינה חינם לחודש !, 16/05/11 14:53

  • 33.

    אגסי - כדאי לך להתייעץ עם דב מורן

    האנליסט, 16/05/11 14:17

    איך מייצרים מוצר שהשוק לא רוצה. כל השוק הולך לכיוון של מכוניות סופר מיני ולהגדלת טווח הנסיעה ואגסי רוצה למכור לנו צוללת (רנו פלואנס) שיכולה לנסוע רק בעיר ועמדות הטעינה שלה נדירות ויקרות. ועל זה נאמר - פחחחח...

  • 32.

    קינאה, פופוליזם, בורות, וסוציאליזם בגרוש

    אילנה, 16/05/11 14:13

    קינאה, פופוליזם, בורות, וסוציאליזם בגרוש. כל האלמנטים הללו נמצאים בכתבה הזאת.
    1. לישראל יש אינטרס עליון להשתחרר מהתלות בנפט הערבי, ובנפט בכלל.
    2. הצלחה של רכב חשמלי בישראל ובדנמרק עשויה להוביל לגל דומה העולם, ולקריסת הכלכלות הערביות. האם זה רע?
    3. גם ברכב בנזין אתה תלוי בשתים-שלש חברות: פז, דלק, סונול וכו'. כשהרכב החשמלי יתפוס נתח שוק, יקומו מתחרים לשי אגסי והמצב יהיה דומה לשוק הבנזין, או לשוק הסלולר.
    4. חברת ''בטר פלייס'' השקיעה מאות מיליוני דולרים, במיזם החדש שפותח אפשרות לעתיד חדש. אתה והמדינה לא השקיעו כלום. האם מגיעה תמורה להשקעה?

    עויינות אוטומטית ופופוליסטית נגד יזמים ומשקיעים היא טיפשית והרסנית.
    סוציאליזם בגרוש. ''סוציאליזם של סלון''.

    • הכל נכון אבל העיסקה כרגע קצת בעייתית. מי שקונה מכונית רוצה לדעת שיהיה

      זוהר, 16/05/11 15:28

      לה שוק יד שנייה. אם שי אגסי לא יכול להתחייב לכך כרגע, הוא צריך לפתות את הצרכן בדרכים אחרות- הוזלה משמעותית של מחיר המכונית. כרגע ההפרש בין מכונית בנזין למכונית חשמלית עומד על 20% (כולל ביטוחים והכל). לא ממש אטרקטיבי.

    • אכזבה, בעיקר אכזבה. לא קנאה ולא בטיח. רצינו מהפכה קיבלנו אכזבה.

      המומחה, 17/05/11 08:53

      להציע אוטו חשמלי בעלות של אוטו רגיל. למרות שהמדינה וויתרה כל המיסים האדירים שמוטלים על רכב ועל דלק רגיל, המחיר זהה לאוטו רגיל עד חשד לתאום מחירים.
      בנוסף, לרכב חשמלי מגבלות קשות של טווח, ביצועים, וזמינות וזמן טעינה.

  • 31.

    וחשבנו שאי אפשר לחדש בתחום הקומבינות !

    לנסוע בלי ולהרגיש עם !, 16/05/11 14:11

    לדעתי אסור לאדם פרטי לרכוש עכשיו עד שיתבהרו העניינים, יותר כדאי לחברות שבטח יקבלו דילים יותר משתלמים !

  • 30.

    תוך שנה תצא בטריה פירטית ''תואם אגסי'', ונסגר הסיפור. (ל''ת)

    אריאל, 16/05/11 14:03

  • 29.

    האוליגרך החדש

    גדי, 16/05/11 14:02

    כסף של המדינה ואדם פרטי ימכור לנו ''חבילות'' לא די להם בחברות הסלולר שחונקות אותנו. עורו אזרחים השמיעו את קולכם. מה יהיה? עוד אןליגרך.

  • 28.

    ל - 3. הממשלות עובדות עבור בעלי ההון. נקודה! (ל''ת)

    המפוכח, 16/05/11 13:55

  • 27.

    אין ספק שלא יהיה פשוט לגרום לספקן הישראלי לרכוש

    מרדכי היהודי, 16/05/11 13:47

    רכב חשמלי אבל זו רק סנונית ראשונה בסיפור הרבה יותר גדול. אוטוטו כל חברות הרכב בעולם יכנסו לשוק הזה. בקיצור אפשר לעלות על העגלה כי לא נראה שהיא הולכת להפסיק לנסוע

  • 26.

    היתרון הגדול ברכב החשמלי-בלתי גניבה כנסו כנסו

    יונה עם עלה של נענע, 16/05/11 13:13

    נראה עכשיו את מוחמד ובניו גונבים רכב ועוצרים בתחנת החלפה. דקה אחרי שינסו כבר יהיה עליהם מעקב ואם זה לא יתרון אני לא יודע מהו יתרון

    • נכון חלקית, כי הם גם מפרקים ומוכרים חלקים !! (ל''ת)

      שחור חזק, 16/05/11 14:24

    • מי בכלל רוצה לגנוב רכב חשמלי ???!!! (ל''ת)

      מחמוד אבו-טור, 16/05/11 14:30

    • גדול (ל''ת)

      רוני, 16/05/11 20:09

  • 25.

    שירות קטן לישראלי שעדיין שוקל

    בנימין, 16/05/11 13:10

    הנה שירות קטן לאזרח הישראלי שעדיין חושב שהרכב הזה משתלם כדאי שיקרא ויבין שהוא שם את כספו על קרן הצבי:
    1. חברות רכב המובילות בעולם לא הולכות על הקונספט הזה לעת אתה, הן מעדיפות רכבי דלק שמזהמות פחות או רכבי כלאיים שמאפשרות שימוש בדלק ובחשמל יחדיו, או שימוש בדלקים שונים ויחודיים, אז מדוע חשבו אגסי וחבריו שללא כל ניסיון בענף זה הם יודעים מה טוב יותר ממרצדס, ב.מ.וו, אודי וכדומה שמייצרים רכבים למעלה מ100 שנים?! בגלל הבעיות הלוגיסטיות הכרוכות באחזקת רכב חשמלי תחום זה נמצא בעולם הרכב בחיתוליו ויש מספר מועט של יצרנים שמייצרים רכב חשמלי מלא, ואין סיבה שאגסי וחבריו ללא כל ניסיון בענף זה ינסו להקדים את המאוחר.
    2. נניח ורכשתם את הרכב הזה, ולאחר מספר שנים החלטתם למכור אותו, מי ירכוש מכם רכב חשמלי משומש בן כמה שנים? כמה ישלמו לכם עבורו? איך בכלל יבוצע שווי ההערכה?
    3. בעת בעלותכם על הרכב אתם מחוייבים לבצע את כל הטיפולים והתיקונים אצל אגסי וחבריו! (שיכולים לדרוש כל סכום העולה על דעתם) אתם לא יכולים ללכת למוסך לבחירתכם, בגלל איבוד האחריות מאגסי וחבריו, אף על פי שרכיבים רבים ברכב החשמלי זהים לחלוטין לרכב המונע על דלק אין אתם יכולים לבחור היכן לתקן את הרכב.
    4. מדברים כאן על רכב של 1.6 ליטר, אך בפועל תא המטען של הרכב הוא קטן משל סוזוקי אלטו או שברולט ספארק! תא מטען שמתאים יותר לרווק או רווקה שלא נוהגים להוביל דברים בתא המטען כך שאין כל סיבה שרכב זה ישוייך לקטגוריה של רכבים ''גדולים'' ממנו.
    5. אתם יכולים לרכוש רק סוג ודגם רכב אחד, אין עוד אופציות! ולא יהיו בשנים הקרובות.
    6. אני מתאר לעצמי שכבר קראתם לגבי הבעיות הלוגיסטיות של הטענה והחלפת סוללה, דברים הנעשים כל כמה מאות קילומטרים (לא רבים!) דבר שכל מי שרוכש צריך להיערך אליו מנטלית.
    7. למעשה ישנם עוד בעיות לא מעטות אך הנה הערה קטנה לסיום, ישנם מחקרים שמראים שכריית המחצבים ליצור הסוללות האימתניות ברכב גורמות לזיהום לא פחות מהדלקים אולי אף יותר, וכמובן שהטענות רבות יותר ייצרו דרישה ליצור חשמל, עוד גורם המזהם.
    אז אל תהיו בטוחים שאתם לא מזהמים יותר כאשר אתם רוכשים רכב חשמלי, יתכן ואתם מזהמים אף יותר.

    • ---- צודק---!!!!

      קובי, 16/05/11 14:29

      המון שאלות עולות מכל המיזם הזה של אגסי

  • 24.

    לא כלכלי לחלוטין

    א, 16/05/11 13:07

    הפרסומים על חסכון בדלק וכו זה בולשיט
    בודקים על נתונים לא נכונים ומכוניות לא חסכוניות
    הונדה אינסייט, סקודה אוקטביה 1.2 טורבו יהיו זולות יותר לאחזקה מהפלואנס
    מכוניות על גז יהיו זולות בהרבה
    כדי להיות אטרקטיבי באמת שימכרו את חבילות השירות בחצי מחיר ויתחייבו מעבר ל3 שנים
    כי הרי מה אחרי 3 שנים? יגרטו????? הסוללה לא תחזיק לעד

  • 23.

    לא יקח הרבה זמן והסינים ימכרו בטריות טובות יותר וזולות יותר.

    נהג, 16/05/11 13:03

    והתלות באגסי תעלם.

  • 22.

    היה מנוע?

    מומחוי, 16/05/11 13:02

    המספרים האמיתיים מאחורי הבלוף ,
    סוללה עולה כ 15000 $ לפי GM . מכיון ששירות טעינה עולה כ 1100 ש''ח , ניתן לחשב את הכדאיות .... החזר השקעה לאחר 5 שנים נגיד ....לפי 3.5 שקל לדולרוזאת מבלי להתחשב בעלויות תחנות טעינה וחשמל. כרגע לא ברור אם הסוללה תחזיק חמש שנים, כלומר יש מצב שיצטרכו יותר טעינות מהנומינלי. במצב זה כל שנשאר לאגסי זה להכפיל את מחיר המכונית (שוב ללא מנוע) כדי לקבל החזר השקעה כלשהו . עלות הרכב ללא סוללה נמוך מ50000 ש''ח.

  • 21.

    המחירים גבוהים בכוונה - כי הם לא עומדים בהזמנות

    סתם מישהו, 16/05/11 12:57

    כרגע הם לא מסוגלים למסור כמות מכוניות גדול, מה גם שהתשתית עדיין לא מוכנה.

    בעוד שנה, הם יחתכו מחירים בחצי - וכל עם ישראל יתנפל עליהם. זה התכנון.

    גאונים.

  • 20.

    המדינה מממנת את המופופול הבא

    רוברט, 16/05/11 12:48

    בושה וחרפה.
    האם חברי הכנסת היו מתרוצצים באותו הלהט אם מנהלי בטר פלייס היו אנשים מחו''ל למשל ולא מה''חברה''.
    הרי ברור מהרגע הראשון שבטר פלייס היא פלטפורמה למיסים חדשים. אין שום מניעה טכנית לטעון לבד מהבית. זה לא מעמיס על רשת החשמל יותר מה''פתרון'' שך אגסי. הבעיה של המדינה שטעינה מהבית קשה למסות (להטיל מס) ואילו טעינה שרך המשת''פ אגסי, אפשר ובקלות.

  • 19.

    הבעיה העיקרית - מחיר

    אבי, 16/05/11 12:47

    בסופו של דבר המחיר יהיה זהה לעלות מכונית רגילה כולל המשתנות והפסד ירידת הערך.
    אגסי מרוויח יותר כי אין מס גבוה כמו במכונית רגילה לא על החשמל כמו שיש בלו על הדלק ולא על הרכב עצמו ואילו הצרכן מפסיד.

    אגסי חושב שהאזרחים ישלמו אותו דבר רק מכיוון שזהו רכב ''ירוק''

    ובכן אולי כדאי שגם הוא ישלם על איכות הסביבה ולא רק אנחנו ויואיל להוריד מחירים.

    כך גם הסביבה תצא נשכרת, גם אנחנו ואולי גם הוא כי מישהו בכלל יחשוב לרכוש.

  • 18.

    עבודה בעיניים

    אריה.נ, 16/05/11 12:36

    עוד מונופול לעשיית כסף ע''ח הצרכן הישראלי.

    1. מחיר הרכב לר אטרקטיבי לחלוטין
    2. תלות מוחלטת ולא זולה בחברת בטר פלייס.
    3. תלות בנקודות טעינה מוגבלות גיאוגרפית לעומת מספר תחנות הדלק.

    בקיצור ממש, ממש, ממש לא אטרקטיבי.

    כל עוד שלא תימכר מכונית חשמלית זולה שניתן יהיה לטעון מכל שקע חשמלי בבית ובעבודה, לא תהיה פריצת דרך בתחום זה.

  • 17.

    פראייר גדול מי שאפילו חושב בכיוון (ל''ת)

    מאיר, 16/05/11 12:35

  • 16.

    לא משתלם בעליל

    אני, 16/05/11 12:33

    החישובים שלהם לגמריי מופרכים-משווים למחיר הבנזין של היום שהוא גבוה יותר מאי פעם, והרי זה ברור שאף אחד לא יסע בדיוק על כמות הקילומטרים שמגיעים לו-הפסד מכאן ומכאן.. חשבנו שתבוא המפיכה אבל במחירים האלה אגאסי לא יחזיק מעמד הרבה זמן..

    • מחיר הבנזין היום נמוך ממחיר הבנזין של מחר ומחרתיים

      שלמה שורק, 19/05/11 23:03

      צריכת הדלק בעולם עולה. בסין ובהודו קונים כ 15 מיליון מכוניות חדשות כל שנה. ולכן מחיר חבית נפט יגיע תוך שנה ל 160$ ובעוד 4 שנים ל 250$. מחיר החשמל המופק מגז טבעי ומפחם יעלה באופן מתון יותר.

  • 15.

    ברור שהשוק לא מבין מה אגסי רוצה ממנו

    ברג, 16/05/11 12:32

    אם אגסי יודע מה הוא רוצה מהשוק זה פחות ברור.
    בינתיים ברור שלא תהיה חתונה.
    נקווה שלא נתעורר עוד עשר שנים לגלות שמכרו אותנו לאגסי(=עופר) בשיטת החימום האיטי של הצפרדע שלא שם לב מה קורה.

  • 14.

    BETTER FOR WHO?

    זיו ריצקין, 16/05/11 12:23

    עכשיו זה די ברור שלאגסי אולי יש קמצוץ חזון הנוגע לעולמנו, והמון כוונות להפוך את העולם שלו לטוב יותר .
    המודל הדורסני הזה והעובדה כי הטבת המס שהוא מקבל על הרכב לא מגולגלת ללקוח, מעידים על טיב כוונותיו העיסקיות - ליצור עולם שבו כולם לקוחות של BETTER PLACE, משועבדים בחוזים ארוכי טווח שהופכים בסוף לחלק משיגרת חייו של הלקוח. כמו מייקרוסופט, חברות הסלולר והכבלים, הוא רוצה לבסס את מעמדו כמושג נירדף לנהיגה או לבעלות על רכב. זה קצת מאכזב, כי בניגוד לכל הנ''ל, הוא לפחות נתן רושם שבאמת אכפת לו.
    אני מאחל לו שתוך שנתיים ימציאו סוללה בגודל של לאפ-טופ שאפשר להטעין בכל שקע רגיל בבית ושתספיק לנסיעה מרמת-השרון ועד דהאב (היה פעם מקום כזה), ואז אגסי ישאר עם רשת תחנות מיותרות ומחסני סוללות בגודל של מקרר שיזרקו לפח הבדיחות של ההסטוריה הטכנולוגית לצד הלייזר-דיסק והמכונות להכנת פופקורן.

    • זו הסיבה

      אריה.נ, 16/05/11 13:11

      זו בדיוק הסיבה שהוא צריך לעשות עכשיו הרבה כסף ומהר.!!!

  • 13.

    לא רק זה.. הטכנולוגיה טמונה בסוללה

    מיקי, 16/05/11 12:13

    אם הסוללה מתחלפת ובנויה בסטנדרט אחיד- איך תתחרנה היצרניות אחת בשניה על מנת ליצור שוק אטרקטיבי?

    הסוללה במקביל למנוע זה כוח מכירה והאטרקציה שעליהם חברות המכוניות תסתמכנה- אי אפשר למכור מכונית בהסתמך על פח ועיצוב.. הראשונה שצעמיד סוללה בטווח נסיעה גדול משמעותית גם תמכור יותר ולא ניתן לצפות משוק תחרותי לוותר על כך..

    מה נסגר עם אגסי? לא מתאים לא שלא להתייחס לסוגיות הרות גורל שכאלה..

  • 12.

    השאלה הגדולה היא כמה יעלה ''תדלוק'' - ולכמה ק''מ הוא יספיק?

    צביקה ניימן יקיר, 16/05/11 12:10

    וכמה הוא יעלה בהמשך כשיש מונופול...

    • תקרא את הכתבה על מחיר הרכב ותבין הכל (ל''ת)

      יקירי, 16/05/11 14:25

  • 11.

    אתם אנשים רעים

    ריאלי, 16/05/11 12:10

    כל מכונית ומקור האנרגיה שלה. להגיד שאתה לא יכול לנסוע בלי אגסי זה כמו להגיד שאתה לא יכול לנסוע בלי סונול.
    לפני מספר שנים כשאגסי התחיל להרים את המיזם, אף אחד במדינה לא היה מוכן לשים על זה אגורה. כדי שאגסי, או כל אחד אחר, יהיה מוכן לשים על זה כסף, היה צריך לקיים מסלול כלכלי הגיוני שמוביל לזה שהמשקיע יראה את הכסף שלו בחזרה עם רווח.
    הדרך היחידה ליצר תשתית טעינה בארץ בלי כסף פרטי היתה והינה שכל אחד מאיתנו ינקה עוד חמישה אחוז מס הכנסה ומשרד התשתיות יקים את זה עבורנו. מי בעד ?
    אם לא הרמת יד וצעקת ''אני בעד, ממילא הנטו שלי גבוה מדי'', את/ה יכול/ה להמשיך לנסוע על דלק או בכל פעם שאת/ה טוענ/ת את הסוללה, להודות לאגסי על שהיה מוכן להשקיע במיזם שהצלחתו היתה ועדיין מוטלת בספק.

    • רכב אגסי זה טעות (ל''ת)

      ככמה קיבלת כסף? אני גם רוצה תוספת משכורת, 16/05/11 14:02

  • 10.

    כל המכונית החשמלית זה סיפור כיסוי - נדל''ן, נדל''ן

    חי - רעננה, 16/05/11 12:05

    מונופול עופר לא טפשים. ברור להם שבמודל הזה ימכרו מספר קטן של רכבים. ממש לא המאות אלפים שהם הצהירו. אז מה יש לנו, סיפור כיסוי תקשורתי, שמה שבאמת עומד מאחוריו זה מונופול על תחנות טעינה, מונופול על תיווך בחשמל, רשות גביית מיסים עבור הממשלה, ותחנות החלפה שמהר מאוד יהפכו למתחמים קמעוניים בכל פינה בעיר ובכפר. אתה הבנת את זה ברוך ?

  • 9.

    בלי הבטריה אין מכונית? ובלי דלק אין לנו חיים

    שרון לב-גרינר, 16/05/11 12:01

    אז מתי נבין שהנה יש כאן מוצר מתקדם עם חזון ופתרון לצרות הצפויות כשהעולם הערבי רותח, שאספקת דלק היא כבר לא דבר מובן מאליו? אז כן, גם בטריה. היתרונות עולים בהרבה על החולשה היחסית הזו.

    • מה שמציע מר אגסי זה לא פותר בעיה שיש כרגע (ל''ת)

      תגידי, וחשמל מייצרים ממים?, 16/05/11 14:15

      • חשמל אפשר לייצר בכל מני דרכים- כור גרעיני, שמש, פחם, גז ועוד. (ל''ת)

        הבעיה שאגסי לא נותן עיסקה אטרקטיבית כרגע, 16/05/11 15:37

  • 8.

    ומה בקשר למחיר המופקע?

    איציק, 16/05/11 11:54

    מכונית בלי מצבר, עם מנוע חשמלי פשוט, בלי תיבת הילוכים, ב- 123,000 ש''ח? נחכה שתגיע הוולט של GM, החשמליות האחרות שבדרך, והחשמליות עם מנוע דיזל לטעינת מצברים שיבואו בעוד שנה-שנתיים מאירופה (VW, BMW, ואחרות). נוכל להטעין בבית (בלילה, כך שגם לא ייווצר עומס על מערכת החשמל), וברוב המקרים בכלל לא נצטרך לשרוף דלק (כי, בואו נהיה לרגע רציניים: כמה פעמים בשנה אתם נוסעים לאילת, או לחרמון? ואם יש לרכב מנוע לטעינת המצברים, אז גם הטווח אינו בעיה). רוב הנסיעות שלנו הן למרחקים קטנים, בדרך כלל בעיר.

  • 7.

    איש חכם לימד אותי פעם...

    אמיר, 16/05/11 11:53

    לפני שאתה שולל משהו, תמצא לפחות 3 סיבות למה לומר ''כן''.
    מאוד פשוט למצוא מיליון סיבות למה הרכב החשמלי הוא כישלון, ופיתרון גרוע, ורק טיפשים יקנו אותו, ועוד כהנה וכהנה...
    אבל גם אם המחיר הוא בדיוק כמו רכב רגיל, ועלות החשמל תהיה בדיוק כמו עלות הדלק שאנו משלמים היום, ומי שירוויח זה שי אגסי, והבטריה בעצם לא שלנו אלא של בטר פלייס, מה רע בלעשות פעם אחת את המעשה הנכון ולרכוש רכב שמפחית בצורה משמעותית ביותר את זיהום האויר והרעש?
    ועכשיו יקומו אומרי ה''לא'' ושוב יגידו, ''אבל....''
    נכון יש ''אבל למה לא'', אבל יש גם ''אבל למה כן...''
    בעיניי זאת תחילתו של עידן חדש...
    בהצלחה!
    ודרך אגב, אף אחד לא שילם, מימן, דירבן או כפה עלי לכתוב את התגובה הזאת.

    • תחנות כח מזהמות את האויר במידה דומה , אלא הן גרעיניות.....!

      עאווד מנצור-ג'ירביש, 16/05/11 13:01

      צא ולמד...!

    • בסדררר. (ל''ת)

      נכון, 16/05/11 13:32

    • :-) (ל''ת)

      מאמין לך, 16/05/11 14:21

    • הפחתה משמעותית בזיהום אוויר?

      יוני, 17/05/11 16:23

      בכמה? הרי ''אפס פליטות'' זה בלוף שיווקי.

  • 6.

    ''מזכיר לי את לסבי ישנה חצר ועץ אחד מופלא בה'' של אלברשטיין

    יהודי זקן חרש ועיוור, 16/05/11 11:52

    אגסי למה לא תמכור גם חצי ירח?

    אגסי מוכר אגסים לפריירים. -

  • 5.

    אכזבה ענקית מחלום שהיה ורוד

    חגי, 16/05/11 11:52

    אין הצדקה למחיר המוגזם, מה גם שיש להחליף סוללה כל 160 ק''מ (כאב ראש לא קטן)

    אין מצב שאדם מן היישוב יכנס לעסקה כזה לא כדאית ובזה לא אטרקטיבית.

    אני מקווה שהשוק יצביע ברגליים ואם כך יקרה אין לי ספק שהמחיר יירד לרמה הגיונית וכדאית.

  • 4.

    אם יווצר שוק יד שניה רגיל אני לא רואה מה הבעיה

    נדב, 16/05/11 10:14

    מה גם שבוודאות יקומו בשלב מסויים מתחרים. בכל מקרה היתרונות בסיפור הזה והמטרות שניתן להשיג, הן פוליטיות והן הסביבתיות גדולות מהחסרונות

  • 3.

    בשביל מה צריך תיווך למכירת חשמל

    י, 16/05/11 09:47

    אם תהייה אפשרות לחבר את השקע לשל המטען לחשמל ביתי ההוצאות תהיינה יותר זולות.
    חברת החשמל תעקוב אחרי השינויים ותנתב חשמל על פי דרישה.
    אין צורך בתיווך למכירת חשמל. בכל מקרה חברת החשמל תצטרך לנתב חשמל.

    • מה בדיוק לחבר שקע לחשמל ביתי מה תתחיל להוריד כבלים מקום 7 !? (ל''ת)

      א, 16/05/11 11:46

    • אתה גם בטח בעד כבלים פיראטים אה?

      ברוך בלוך, 16/05/11 11:58

      אם יהיה אפשר להטעין את הרכב מהתקע הביתי אתה תראה כבלים משתלשלים מחלונות הבתים עד שמישהו יתחשמל ואז כרגיל, אנשים יתלוננו שהם לא ידעו.. פעם גנבו כבלים, מה גורם לך לחשוב שלא יגנבו חשמל? חייבים פיקוח על הדברים האלה והרכב החשמלי דווקא מספק אחלה פיתרון

      • אפשר להתקין מערכת טעינה בחניה הפרטית בבית או בבניין. (ל''ת)

        לא צריך את אגסי., 16/05/11 15:41

  • 2.

    מדובר באכזבה ענקית, שממומנת ע''י מיסים שאנחנו משלמים.

    אגסי, נכשלת., 16/05/11 09:20

    לא כדאי לקונה פרטי.
    מחיר מופקע למרות הנחה ענקית במיסים, על חשבון המיסים הגדולים על רכב רגיל ודלק.

    • צודק. עדיף שתמשיך לממן את הטרור המוסלמי

      שלמה, 16/05/11 12:29

      או שאתה מאלה שמאמינים שמכספי הנפט העולם הערבי בונה בתי תמחוי? הרי בסוף מה שלא ירד מהמיסים שלך על הרכב החשמלי, ילך לתקציב הבטחון. נקודה למחשבה.

      • שליימל'ה, תירגע. אם הטרור המוסלמי היה צריך לחיות מאיתנו,

        איציק, 16/05/11 13:20

        הוא היה נפסק, פושט רגל, מזמן. אנחנו פחות מפסיק בשוק הנפט העולמי, וגם אם נפסיק בכלל לקנות נפט - לא יחסר לערבים כסף.

  • 1.

    רק טיפש ירכוש את המכונית הזו

    חיים, 16/05/11 09:05

    כי בשורה התחתונה המחיר הוא כמו מכונית רגילה במיוחד ההטענה החשמלית וגם מאבדים את החופש החופש ליבחור לתדלק היכן שרוצים

    • וכאלה לא חסרים אצלנו (ל''ת)

      ההסטוריה, 16/05/11 11:51

      • ענק...,אדיר..., משרה אוירה טובה....!! איך לא חשבו על זה קודם...?? (ל''ת)

        דביר גנור, 16/05/11 13:07

    • איזה חופש לבחור, איזה?

      ניסים, 16/05/11 13:00

      מה הבחירה שלך, לתדלק ב'דלק' או בסונול?

      ככה אתה מרגיש טוב עם עצמך