• 27.

    תחבורה ציבורית רבותי (ל''ת)

    טל, 09/09/11 16:55

  • 26.

    גןעל ישראל

    סופר סתם, 10/05/11 08:25

    כשר תחבורה ... בעל תקציב שאינו תואם מציאות היה צריך להגיש את התפטרותו לחברו השקרן עם תחילת תפקודו ככזה...וכי מה מבחן התוצאה .... מבין בתחבורה הוא לא ... כסף אין לו ...אבל פוליטיקה בגרוש ליכודניקי עלוב זה יש למכביר... ומתוך כל זה צומח חידלון לכל דבר ועניין ... והשיירה עוברת ... העיקר שהצלחתי לשרוד את כל הקדנציה .. עוד ברבור עלוב ... של איש ליכוד רקוב ...

  • 25.

    החברים של מופז מתנועת הצופים

    הפועל, 08/05/11 08:03

    שאול מופז, בהיותו שר התחבורה, הביא - בהמלצת אשתו, את ליאור כרמל, מנכ''ל הצופים, להקים את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. כרמל הביא איתו עוד כמה חברות וחברים מהתנועה לניהול המערכה בתאונות הדרכים - תוך שהוא עושה מאמצים כבירים לנטרל ככול הניחן את כוחם של עובדי הרשות הוותיקים ומעל הכול לאפס את כוחה של אתי וילנאי, מי ששימשה כמנהלת ההסברה של הרשות הוותיקה. במקום לנקות את האורוות ישראל כץ מוסיף עוד חרא משלו וממשיך את דרכו של קודמו: וזה כול הסיפור.

  • 24.

    בהרבה תחומים נראים כמו המדינות שמסביננו.

    אייזיק - פ''ת, 07/05/11 22:05

    מדינת הצ'חצחים.

  • 23.

    על שלושה דברים עומדת תשתית התחבורה ??

    בני אזרח נורמלי, 07/05/11 21:01

    המי נוהג בכבישי ישראל שנים רבות איני זקוק לוועדות למיניהם ומסקנותי הם 1)הנהג המצוי 2)תשתיות ופיתוח חדשות 3)אכיפה לגורמי התאונות העקיפות .
    1)הנהג המצוי בארץ אינו יודע לכבד ולהתחשב בזולתו בכביש .
    להשקיע בפיתוח ושמירת הקיים בנושא תשיות ,כי זה בטיחותי וגם תורם לתעסוקה במשק .3)אכיפה מוגברת בכל חלקי הארץ (לא רק בירושלים )אבל מתחת לפנס כלומר מהירות ,אלא עבירות שגורמות לתאונות כמו :אי איתות ,נסיעה בנתיב המהיר שלא צריך ,התחבות בנהגים אחרים ,לחשב כניסה לרמזורים .עבירות אלו גורמות לתאונות ואותן אין המשטרה טורחת לאכוף.בשביל לא צריך וועדות רק מחשבה היגיונית והבנת הנושא .

  • 22.

    למה להוציא כסף על מחקר. להלן תוצאות המחקר שלי

    משה, 07/05/11 14:21

    הנהג הישראלי הוא ערס! הוא משתולל על הכביש ולא נוהג לפי תנאי הדרך. מצד שני אי משטרת תנועה. לחבורת הגמלאים שעוצרים נהגים לבדיקת רשיונות אני לא קורא משטרת תנועה.
    בתי המשפט משתתפים בחגגיה ונותנים עונשים מגוחכים לאחה שנתפסים. ושר התחבורה? האדיוט הזה מתבטא בענינים מדינים במקום להתעסק העניני המשרד שלו.
    זה הכל. בשביל זה להוציא כסף על מחקרים? אנחנו רפובליקת בננות מהסוג הכי גרוע. מה יש פה לחקור?

  • 21.

    דווקא באוכלוסיה היהודית יש ירידה לצד עליה אצל האוכלוסיה הערבית!

    רן, 07/05/11 13:40

    60% ממהרוגים הם ערבים,שמהווים רק 20% מהאוכלוסיה

    • הסיבה לכך פשוטה!!

      ישראלי, 08/05/11 08:20

      חלוקת תקציב הפרסום. המגזר הדתי-חרדי והמגזר הערבי - שניהם מגזרים המעורבים בתאונות באופן העולה משמעותית על חלקם באוכלוסיה, זוכים לנתח דל ביותר מתקציב הפרסום. וזאת מדוע? מאחר ומנהלי ההסברה של הרשות לבטיחות בדרכים שאפו בראש וראשונה ל''נראות'' (שהשר יראה, שהשר ישמע) על חשבון מקצוענות.

  • 20.

    העיקר שביבי ומשפחתו וחברי הממשלה חיים טוב

    אלמוג, 07/05/11 12:03

    יש הזנחה, היתה הזנחה ותהייה הזנחה. לממשלות ישראל לא מעניין את התחת בטיחות והוצאת כספים. העיקר שיהייה כסף בקופה, לחברי הממשלה מכוניות שרד ונהגים ומשכורות נאות. מדינת ישראל היא בזיון מוחלט. אנחנו חיים עדיין בחלום שהקמנו מדינה ויש לנו שטחים.מזל שיש עדיין מדענים שמפתחים דברים מדהימים וכל העולם נהנה מהם.
    יש את גורם האנושי. אם נהגים חלאות יפסיקו לסע באדום, לעקוף כמו מטורפים ויצייתו לחוקים, כמות התאונות תרד בלי קשר להשקעה בתשתיות ובבטיחות.הערבים הם הנהגים הכי גרועים ופראיים שיש. אין להם חוקים. צריך לשים עליהם את היד ולשלול למרביתם את הרישיון

  • 19.

    תשובה פשוטה: מורי הנהיגה לא מלמדים נהיגה אלא לעבור טסט (ל''ת)

    אין סובלנות ואין אכפתיות מהאחר, 07/05/11 09:06

    • תגובה למס 19

      בני אזרח נורמלי, 07/05/11 21:09

      גם זה נכון .

  • 18.

    לא תשתיות ולא בטיח, זה הנהג הישראלי.

    נאוה קינגסטון, 07/05/11 00:36

    בניגוד לבכיינות של כל הגורמים, תשתיות הכבישים בישראל עומדות בכבוד בתחרות עם מדינות אירופה.
    ההבדל הבולט מאד הוא רמת הנהיגה הגרועה והפרועה של הנהג הישראלי הממוצע. הכל מתחיל ונגמר בהתחשבות בתנאי הדרך ויותר מכך - בזולת. הנהג הישראלי לא מאותת, לא נוסע בימין הכביש ועובר מנתיב לנתיב בלי קשר למצב הכביש. תראו איך הנהג הישראלי חונה בחניון באלכסון על שתי חניות ותבינו כמה הוא מתחשב בזולת.

    • מחזק את ידיך מס 18

      בני אזרח נורמלי, 07/05/11 21:04

      אכן את צודקת ,זה מתבטא למשל בחניה כפולה ,נסיעה איטת בנתיב המיר וכו''המשאטרה אינה טורחת לאכוף עבירות אלא רק מתחת לפנס דהיינו עבירות מהירות .

  • 17.

    תשתיות- ניידים וגאג'טים בנסיעה אסון! - שר תחבורה אסון! (ל''ת)

    גדעון ושלושת הסיבות..., 06/05/11 22:59

  • 16.

    בולשיט לא הרשות ולא אור ירוק- כשהתנועה תזרום יהיו הרבה פחות תאונות

    v, 06/05/11 22:14

    הנהיגה בארץ היא מעצבנת מטישה לא צפויה ומסוכנת. רוב התאונות נגרמות ע''י אנשים נורמטיבים ולכן המשטרה מצלמות ושאר מקלות לא יעזרו (סתם עוד מס ממשלתי) מה יעזור תנועה זורמת וזאת על ידי פריסה של הרכבים על שטח הכבישים כמה שאפשר(פחות רמזורים ותאום רמזורים- קו ירוק, תשתיות טובות וסילוק מעקבים כמו מסעיות ורכבים איטיים מהכבישים הראשיים בשעות העומס.הקמת גוף בקרה ממוחשב ששולט און-ליין על הרמזורים בכבישים הראשיים- 2 פיזיקאים ושלושה מטכנתים וכמובן פרוק משטרת התנועה המיותרת שמפריעה לשטף התנועה ומסכנת את הנהגים
    פריסה בזמן- להוזיל את הדלק בלילה ולייקרו ביום להוזיל תנועה על כביש 6 וכו בלילה להציק יותר למסעיות ביום וכו...
    זה הכיוון ולא כל הבולשיט של משטרת התנועה, אור ירוק והרשות לפירסומות ברדיו
    חוץ מזה לא יזיק אם תיהיה לנו תחנת רדיו מרגיעה של רוק מתקדם וקלאסי להרגיע קצת את הנפש הדואבת (88 כבר לא מה שהיה פעם)

  • 15.

    תרבות הנהיגה בישראל פשוט לא אדיבה

    יוסי, 06/05/11 20:35

    כולם נדחפים, כולם מצפצפים, לא נותנים להיכנס לתנועה, האופנוענים נוסעים בין הנתיבים כמו משוגעים - בקיצור הודו, רק עם תשתית יותר טובה.

    אני מציע למשרד התחבורה להעלות קמפיין לאדיבות בכבישים:
    לתת להיכנס, לתת לעבור, לתת זכות קדימה במקום לקחת את הזכות.
    לא לצפור, לא להתרגש, לתת דוחו''ת לאופנוענים שמפירים את החוקים.

    בקיצור להירגע קצת בכבישים...

  • 14.

    העליה תימשך מאחר ואין גורם מקצועי שעוסק במניעה, כגון:

    אבי תל אביבי, 06/05/11 19:17

    משטרת ישראל, המתודולוגיה השגויה הנלמדת בטכניון בהנדסת כבישים וכיו''ב,
    למשל האם נראה לכם סביר שעל אותו כביש נוסעים משאיות, אוטובוסים, רכב דו גלגלי , אופניים וכיו''ב, כאשר לכל אחד מכלי הרכב הללו (כולל אופניים) יש:
    מרחק עצירה/בלימה שונה
    תאוצה/זינוק שונה
    מהירות נסיעה שונה
    גובה שונה
    חשיפת הנהג לכביש שונה
    שדה ראיה שונה

    למה הדבר דומה?, נסו להעביר את כל סוגי הנוזלים בכל רמות טמפרטורה באותו צינור, וראו את התוצאה.., יש הבדלים, וכך גם בכביש...

    אך המתודולוגיה שנלמדת הינה ארכאית ולא מתאימה לא לארץ ולא בעולם, כולם לומדים את אותה המתודולוגיה וזו הסיבה לעלייה במס' התאונות בכבישים.

  • 13.

    תאונות

    עוצ, 06/05/11 19:00

    תשובה למספר 10
    גם גרף צריך לדעת לקרוא .הוא מראה על מספר הרוגים בשנים המצוינות ברברעון הראשון של כל שנה .דרך אגב יש טעות במספר של 2011 .עד 30 אפריל 2011 נהרגו 119 איש ולא 114 כפי שמצוין.

  • 12.

    אכיפה אכיפה אכיפה

    גל, 06/05/11 18:14

    אם כל עבריין תנועה יקבל בוודאות פעם שלוש עבירות שיבצע קנס של 1000 ש''ח ונקודות , די מהר העבירות ייפסקו

    היום פעם בכמה אלפי עבירות אתה מקבל קנס אז כדאי לצפצף על החוק

    • תגובה למס 12

      בני אזרח נורמלי, 07/05/11 21:07

      בעיקרון אתה צודק אבל האם שמת לבך לאיזה עבירות המשטרה מטפלת 1)מהירות 2)קוו לבן רציף .בקיצור כל העבירות שקל לאכוף ולא עבירות חוסר התחשבות בזולת כמו חנייה כפולה נסיעה בנתיה ימין במקום שמאל ,נסיעה איטית בנתיב המהיר .למה על זה לא שמים לב

  • 11.

    התשובה: ליסינג! כל אידיוט מקבל רכב בזול . לא צריך לשמור, לא אכפת מכלום (ל''ת)

    אורלי, 06/05/11 18:12

  • 10.

    הגרף דווקא מראה ירידה עיקבית בתאונות

    אבי ע, 06/05/11 18:03

    הבעיה של שנת 2010 (ובמידה מסוימת גם של שנת 2011) היא שנת 2009. המספר הנמוך מאוד של 2009 (פחות מאדם ליום) מרמה וצריך להתעלם מהנתונים של שנה זאת (אף אחד לא יכול להסביר את המספר הנמוך או לקחת קרדיט על כך).
    אם התעלמים מ-09 אפשר לראות בקלות בגרף ירידה מתמשכת במספר ההרוגים.

    • אתה טועה למרבה הצער - בקושי הגענו לאמצע 2011 (ל''ת)

      דביבון, 06/05/11 21:06

      • אני לא טועה,

        אבי ע, 07/05/11 00:13

        הגרף מייצג את מספר ההרוגים לארבעת החודשים הראשונים בכל שנה ולא רק ב-11 ואתה רואה את המגמה בכל שנה לשליש הראשון.

    • צודק! די לפופוליזם!

      יבגני, 07/05/11 22:31

      ההתעסקות במספר ההרוגים בתאונות דרכים היא פופוליזם. תמיד יהיו תאונות דרכים, ותמיד יהיה מספר כלשהו של הרוגים. עם הזמן, התשתיות משתפרות (אבל לא מספיק, כי כסף מבוזבז על ועדות חסרות תועלת), כלי הרכב משתפרים (מה שילך מהר יותר אם מס הקניה יירד), וגם שרותי הרפואה משתפרים - והתוצאה היא ירידה הדרגתית במספר ההרוגים, למרות עליה באוכלוסיה, עליה במספר כלי הרכב, ועליה בנסועה השנתית הממוצעת.
      זה שיציבו עוד כמה ניידות שיחפשו אנשים שנוסעים בכביש פתוח 120 במקום 100 - לא יציל אפילו אדם אחד! אם כבר, הנהג העצבני אחרי שקיבל דו''ח עוד עלול לעשות תאונה...
      מה שבאמת חשוב לעשות זה לטפל באספלט בכלל, ובמיוחד בבורות ופתחי ביוב בולטים, ולהפסיק להשתמש בצבע מחליק לסימון הכבישים.

  • 9.

    מחכים את התנהגות מכוניות המשטרה

    עודד, 06/05/11 17:45

    הנהגים הפחות זהירים הם הנוהגים ברכבים עם לויות אדומות. האם הציבור מקבל מידע על מכוניות אלה המצולמות במצלמות הבטיחות, או שהן נמחקות.

  • 8.

    שם שר תחבורה רציני ולא עסקן ליכוד שמעולם לא עשה ולא יעשה למדינה..

    מכיר מקרוב מאד, 06/05/11 17:33

    אלא לעצמו ולחבריו שבוחרים בו

  • 7.

    הסיבות פשוטות, במקום להתמקד בבעיה ובתחבורה מתמקדים בכלכלה

    גל, 06/05/11 16:42

    מצלמות מהירות לא פותרות את הבעיה של התאונות. הן מכניסות כסף והרבה אך לא מורידות את התאונות. אולי להפך בעתיד, פתאום שיזהו מצלמה עשויים לבצע בלימת פתע שרק תסכן אחרים בכביש. בכל שנה רכבים נוספים בכביש ובמקום פתרונות של תחבורה ציבורית ותשתית נדחסים באותו הכביש, מה זה יוצר? עוד פקקים, אנשים יוצאים מוקדם או מאוחר יותר כדי ''לדלג'' על פקק והם בעצם עייפים ושחוקים יותר במשך כל היום ומרוכזים פחות בנהיגה, חוסר סבלנות בכביש, נסיונות ''לחתוך'' נהגים אחרים, שפקק משתחרר מנסים לצמצם את הזמן כדי לא לאחר ואז שמים גז, שוכחים לאותת ואת כל מי שנמצא בכביש, שצריך אכיפה שתוריד נהגים ברברים ששמים פס על החוק אין בנמצא ושמירת מרחק זה משהו שאין מודעות מספיק עד כמה זה יכול לחסוך בתאונות.

  • 6.

    יש לנו רכב מסוג לנד-קרוזר וקשה לראות את התמונה... (ל''ת)

    דניאלה, 06/05/11 16:23

  • 5.

    אם אני לא מציית לרמזור אדום דוהר במהירות ומאבד שליטה (ל''ת)

    מה תעזור לי התשתית, 06/05/11 16:09

  • 4.

    מדינת עולם שלישי

    יוסי סינגלובסקי, 06/05/11 16:07

    צריך להודות בעובדה כואבת זו ואז לא יהיו יותר הפתעות

  • 3.

    קח פקיד ישראלי צנום ביישן נעים הליכות

    סמי, 06/05/11 15:43

    שים אותו ברכב פרטי, תראה איך הוא הופך לחיית טרף
    אגואיסט, חסר רחמים, ראש קטן, עקשן, ממהר

    הפתרון - יותר 2 גלגליים
    יותר תשדירי שירות
    וכו

  • 2.

    כסף כסף תרדוף

    rnagid , 06/05/11 15:35

    את אף אחד לא מעניין באמת נושא הבטיחות.
    העיקר איך לסחוט יותר כסף מהנהגים.ראה פרויקט מצלמות המהירות.לכולם ברור שמהירות לא גורמת לתאונות.(בגרמניה באוטובנים אין בכלל הגבלת מהירות).אבל המצלמות אמורות לתרום הרבה כסף לאוצר.
    לכן משקיעים במצלמות ולא בשיפור תשתיות.

  • 1.

    עיקר הבעיה היא שאין לא ברשות, לא במשטרה ולא בבתי המשפט

    שמוליק, 06/05/11 14:52

    אנשים שמבינים בנןשא. הרבה כספים נזרקים על מכמונות מהירות שלא מפחיתות כלל את מספר התאונות. תקציב זה אפשר להעביר לבניית תשתיות כבישים טובים יותר יותר שוטרי תנועה בכבישים, הקפדה על עברות קלות (איתות, נסיעה במסלול ימין, נסיעה בשוליים וכו'). גם בתי המשפט תורמים את חלקם בעונשים המגוכחים שהם מטילים ובעיסקאות של הפרקליטות.

    • כספים נזרקים על מכמונות המהירות??? תחשוב שנית!

      עלי-בבה, 06/05/11 15:44

      מכמונות המהירות מניבות מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה מנהגים.

      האם זה עוזר במניעת תאונות? ברור שלא! זו דרך קלה עבור הממשל לגזור קופון שמן מבלי להשקיע הרבה. בגלל הכסף הגדול, נושא המהירות ''מטופל'' היטב על ידי המשטרה. מעבר לזה הם לא עושים יותר מדי.

      בפועל, בישראל יש ירידה עיקבית בהרוגי תאונות לאורך שנים (בשנות ה90 היו לנו 500-650 הרוגים בשנה, כל שנה), למרות שמספר הרכבים עלה.

      ההסבר ההגיוני הוא ההסברה ומכך הגדלת מודעות הנהגים לבטיחות בדרכים, ושיפור מתמיד ברמת הכבישים (טוב, לפעמים הממשלה עושה משהו מועיל).

      לדעתי הרבה מהפרסומים על ''פיגור בעולם המערבי'', ''עלייה בתאונות'' וכדומה מהווים בסה''כ מניפולציה ציבורית של עמותות וקבוצות ''בטיחות בדרכים'' בכדי לספוג כספי ציבור למימון משכורות למנהליהן. ולכן גם כותבים בצורה מניפולטיבית, לפי חתכי חודשים שיכולים להשתנות משנה לשנה כתוצאה ממזג האוויר או מגורמים אקראיים. אבל החשבון הנכון והקובע- זה החשבון השנתי. וזה נמצא בירידה מתמדת.

      • שכחת כי גם רמת הבטיחות הן פסיבית והן אקטיבית השתפרה משמעותית

        גולי, 06/05/11 18:01

        זה גם מפחית את כמות ההרוגים בתאונות דרכים. זה לא אומר שכמות התאונות פחתה. לגבי מכמונותףסתם דרך לסחוט מאתנו כסף , אשר לעולם אינו השקעה חוזרת בתשתיות או באכיפה.

    • כל המצלמות בארץ עולות כמו סלילת מאה מטר כביש (ל''ת)

      גל, 06/05/11 18:14