• 34.

    ביטול תאונות דרכים

    אלחנן, 22/01/12 20:29

    לכבוד
    שר התחבורה ובטיחות בדרכים מר ישראל כץ
    שלום רב
    הנדון : ביטול תאונות דרכים
    מניעת תאונות דרכים באמצעות מערכת למניעת תאונות דרכים (ממת''ד)הממת''ד מחנך ומחדיר תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המער...כת עובדת על בסיס חו...נכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד ''שוטר חונך'' . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל י...היה בנוכחות מלאה . ''אפקט האח הגדול'' מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש. הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד. הבנה זו ה

  • 33.

    גם המוסיקה ששומעים בנהיגה משפיעה ונעשו מחקרים על זה

    לא נוהגת, 06/09/11 02:18

    האמת לא צריך להיות גאון לראות כמה זה משפיע. הנהג נהיה עצבני ואימפולסיבי ככל שרמת הדציבלים והקצב עולים. בסדר מי שרוצה להגיד לי שאופרה מביאה לו את הקריזה אז שלא ישמע אבל תשמעו שירים רגילים שקטים יותר בריא לבריאות.

  • 32.

    שכחו לציין את רוכבי האופנים שמסכנים את עצמם והולכי רגל גם

    יעל, 06/09/11 02:15

    בזמן האחרון בכל מדרכה הם צצים לך חרישית מאחוריך ואתה קולט שהם מנסים לעקוף אותך כשהם מטר מאחריך במקרה הטוב. השבוע ניסיתי לחצות צומת מרומזרת סואנת ברגל ומולי באה קבוצה של רוכבים (מעל 6) שתפסו את כל המעבר חציה ובאו מולי בזמן הקצר של הירוק והייתי צריכה לתמרן בהליכה מולם ולדאוג. מה אפשר לעשות????????

  • 31.

    מסלול נסיעה נפרד לכל רכב

    חכמי חלם, 30/08/11 00:28

    אחרי כ50 שנות נהיגה בארץ ובהרבה ארצות בעולם,אני יכול לאמר מנסיוני,שהגורם הראשון במעלה לתאונות זה חוסר חינוך,ובמקרה של ישראל גם,חוסר אכיפה,וחבל לתת כאן דוגמאות.
    הפתרון,כבר הציעו זאת כאן לפני,ענישה קשה על עבירות תנועה שגורמות לתאונות הקשות, ענישה כספית בגובה שממש יכאיב,ועד להחרמת כלי הרכב ושלילת רשיון לכל החיים.
    אבל,בשביל זה צריך כוח אדם,הרבה יותר ומאומן,וכנראה,שעם כל מכבסת המילים של הועודת למינהן,זה לא בראש שלהם

  • 30.

    מתיימר להיות מבין וחדשן על דבר שכבר ידוע וקיים

    קוקו, 30/08/11 00:15

    אנו חיים במדינה שנמצאת בסכנת חיים אז וכך קורה שרוב התקציב מועבר לביטחון
    האנשים אם כך יותר לחוצים
    בנוסף שעות עבודה לא נורמליות של האנשים גורם לאנשים לנסוע עייפים
    ושנית יכול להיות שהם צמצמו את מספ' ההרוגים ב40 אחוז אבל
    נעשה כל כמה נהרגו יחסית למליון שנה שעברה וכמה השנה
    יחסית למליון אנשים נאמר שבארץ נהרגו 60 איש למליון בם שמה אחרי צמצום בתאונות נהרגים 60 למליון או יותר או פחות
    ולכן הכתבה הזאת היא ללא קשר למציאות במבט של מחקר עלוב של כותב עלוב
    גם אפשר להזכיר שחלק גדול מההרוגים הינם ערבים משום שהם שמים פס על החוק בישראל. ולא מעניין אותם חוקי התנועה בכלל
    אז אולי צריך לחלק את המדינה לשתיים
    חלק אחד החלק היהודי להשוות אותו לאירופה ולגלות שאנו נמצאים במקום הרבה יותר טוב
    ואת החלק הערבי להשוות אותו למדינות ערב כמו ירדן סוריה לבנון וגם לראות שהם נמצאים במקום הרבה יותר טוב
    ולכן למרות העליה שמזכיר אותה כותב המאמרלא בטוח שהמצב שלנו כ''כ גרוע

  • 29.

    מניעת תאונות דרכים

    גיל, 30/01/11 10:53

    הנה לנו דוגמאות נפלאות למה שאפשר לעשות על מנת למנוע תאונות דרכים.
    יש להכיר בעובדה שתאונות הדרכים בארץ הן בעייה לאומית של ממש, וצריך לנקוט בכל אמצעי כדי למנוע אותן.
    חייבים לשפר את התשתיות, להמשיך בקמפיינים המבורכים של הרשות הלאומית לזהירות בדרכים ולהגביר את המודעות בקרב הציבור.
    אני מקווה שבעוד מספר שנים המצב בכבישים יהיה שונה, ושאני לא אפחד לצאת אל הכביש.

    • ביטול תאונות דרכים

      אלחנן, 22/01/12 20:30

      הנדון : ביטול תאונות דרכים
      מניעת תאונות דרכים באמצעות מערכת למניעת תאונות דרכים (ממת''ד)הממת''ד מחנך ומחדיר תרבות נהיגה . המערכת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המער...כת עובדת על בסיס חו...נכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד ''שוטר חונך'' . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל י...היה בנוכחות מלאה . ''אפקט האח הגדול'' מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש. הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד. הבנה זו היא

  • 28.

    הנה הבעיה: 10 מדינות הצליחו לסווג 8 תחומים עיקריים, הישראלים כמובן 12 (ל''ת)

    אורן, 30/01/11 09:46

  • 27.

    10 בעיות התחבורה בישראל

    אר יאיר, 30/01/11 07:17

    1 אין תחבורה ציבורית בשבת
    2 כמעט אין תחבורה ציבורית בלילה
    3 בשעות שהיא פועלת - היא גרועה.
    4 מס מטורף על מכוניות חדשות.
    5 תשתיות - לאט ובקמצנות.
    6 שיטור - השתפר לאחרונה, עדיין לא אמריקה.
    7 אכיפה - מתמקדת במהירות ולא בצדק.
    8 אין תשדירי שירות, דווקא בעידן הפרסומות.
    9 אין מענה לנהיגה אלימה (נכון! עארסים).
    10 נהגים שסתם לא יודעים לנהוג ולא יודעים את זה ועוד מנסים לחנך אחרים.

  • 26.

    מס ההרוגים בישראל לא עולה, להיפך. יש ירידה

    sp, 30/01/11 06:49

    כותרת הכתבה שיקרית. ''מס ההרוגים בתאונות רק עולה''
    נו באמת, יש ירידה קבועה במספר ההרוגים בתאונות ביחס למספר כלי הרכב וכמות האוכלוסיה.

  • 25.

    אל תתנו לערבים לנהוג והנה 60 אחוז פחות טרור בכבישים וזה לא צחוק

    יובל ארהב, 30/01/11 06:09

    מי שלא ראה בדואיים נוהגים בפרעות ללא רשיון רכב או נהיגה מוזמן לטייל בנגב ולראות מערב פרוע כאשר למשטרה אין מה לעשות כמו כן בגליל עם הערבים שם זה לא פוליטי חבל שאין גוף שמראה את האמת שחור על גבי לבן זה טרור ערבי בכבישים שהסיכון לכלא הוא 0
    והרב תהילה בקהילה הערבית

  • 24.

    כמה דברים שצריך לעשות ויפה שעה אחת קודם

    דניאל, 30/01/11 03:32

    . כדי להוריד את כמות ההרוגים צריך להוריד את כמות ההורגים!!! יש לבצע פעולות מנע נהג עבריינים סדרתיים, אפשר למצוא אותם בקלות, במשטרה מכירים אותם ופשוט לא עושים כלום.הגיע הזמן לתת לשוטרים שיניים, לעצור עברייני תנועה, להחרים רכבים.לדוגמא: בארה''ב אם נתפסת נוהג ללא רשיון, הרכב מוחרם מיד ל-30 יום ואתה יורד מהכביש.


    2. הגיע הזמן לעונשי מינימום על עבירות תנועה קשות, אי אפשר לתת לבתי המשפט להמשיך עם העונשים המגוכחים האלה. לא ייתכן שאזרחים שומרי חוק יהיו טרף לחיות אדם.

    3. רפורמה מקיפה בשיטות הלימוד בארץ, המצב הקיים פשוט מזמין קומבינות בין המורים לטסטרים. לימוד נהיגה הוא לא לימוד כיצד לעבור טסט אלא כיצד נוהגים ברכב.

    4. הורדת מיסוי יביא בהכרח ליותר רכבים חדשים על הכביש, יותר רכבים חדשים יביאו לירידה בכמות התאונות מכיוון שהבטיחות האקטיבית והפסיבית טובה יותר.

  • 23.

    רכבת קלה בגוש דן. (ל''ת)

    הפתרון היחיד., 30/01/11 01:59

  • 22.

    נעשה מחקר רציני - קדימה שר התחבורה - ליישם!! (ל''ת)

    ושנערי האוצר לא יעצרו אותך - זה אפילו כלכלי ביותר, 30/01/11 01:08

  • 21.

    גיל מלמד, תגיד, אתה מקבל תשלום לפי מס' המילים?חזרת על ההקדמה 7 פעמים

    עזבתי באמצע. נמאס לי מהטחינה עד שמגיע לעיקר..., 29/01/11 23:20

    אחרי 2000 מילים בהם לא אמרת כלום ולא התקדמת בנושא פשוט עזבתי ת'כתבה. כמה אפשר לטחון?
    יתכן שהכתבה טובה ומועילה, לא יודע, אבל אותי היא לא הרשימה. כלומר, החצי הראשון שלה, עד איפה שהגעתי.

  • 20.

    אבל פה מתמקדים רק במה שמכניס כסף ובזול - מכמונות מהירות

    גל, 29/01/11 22:42

    למרות שידוע שחלקה בנפגעים בטל בשישים. כץ לא מעוניין להפחית מספר נפגעים - זו עובדה. מעניין אותו רק להגדיל הכנסות המדינה מקנסות וממתן קרקע לנתיבי עשירים.

  • 19.

    20% מהנהגים מועדים לגרום ל 80% מהתאונות.

    שלילת רשיון לעברינים מועדים באופן סלקטיבי, לדוגמא:, 29/01/11 20:05

    2% המועדים לגרום ל20% מהתאונות שלילת רשיון לצמיתות.
    5% המועדים לגרום ל 50% מהתאונות - שלילה ממושכת, חיוב בקורס נהיגה ובחינה מחמירה לפני חידוש.
    20% המועדים לגרום ל 80% מהתאונות - חיוב בקורס.

    • יפה, פתרת 150% מהתאונות, ז''א בממוצע 200 אנשים יתווספו כל שנה (ל''ת)

      אחד, 30/01/11 06:35

  • 18.

    קשקשנים - אסור לתת לגוף הזה שקל הוא ממן ניידות לאכיפה

    דניאל, 29/01/11 20:02

    מזמן היה אפשר לצמצם ואיך ?

    1. חינוך.
    2. תשתית נורמלית.
    3. גריטה של רכבים ישנים.
    4. הורדת מיסוי על רכבים חדשים.
    5. להפסיק להגביל מהירות איפה שלא צריך ולהגביל איפה שצריך.

    כל המצלמות מהירות הם עוד ''שיטת'' מיסוי ואין שום קשר להצלה....

  • 17.

    עיתונאי מלכלך על ישראל בלי לבדוק את העובדות

    עפר, 29/01/11 18:36

    1990 525 הרוגים.
    1995 709 הרוגים - שנת שיא בהרוגים.
    2010 394 הרוגים.
    בישראל למרות העליה באוכלוסיה ירידה של 25% בכמות ההרוגים ב20 השנים האחרונות.
    אולי יש עוד מה לעשות אבל למה כל הזמן להשמיץ?

    • מה השתנה? האם הנהגים היום מחונכים יותר?

      א.ש, 30/01/11 18:46

      הרי זה לא מה שמוכרים לנו...
      ואם כן, מדוע עוד מנפחים לנו את המוח על כך שצריך להוציא להורג על עבירת תנועה, הרי אליבא לדברייך, הכלים שיש מספקים גדי לצמצם את כמות ההרוגים.. אגב, מעניין שבודקים הרוגים ולא מספר תאונות דרכים.. אולי כי יודעים ששיפור איכות ציי הרכב בזכות הליסינג (אותו ליסינג שממשלה נלחמת לחסלו*), ושיפור בטיחות כלי הרכב, גרמו א' לירידה בכמות התאונות, ב' להפחתה משמעותית בחומרת התאונות.
      או אולי בזכות כמה צמתים ועורקי תחבורה שהמדינה איכשהו כן שפצה או הרחיבה למרות גרירות הרגליים.
      אני מבטיח לך שלא המשטרה ואכיפתה, ולא לשינוי דפוסי הנהיגה של הנהג הישראלי, יש משמעות לירידה בכמות תאונות הדרכים אותו ציינת.
      סטטיסטיקה נועדה לאנשים שרוצים לבלבל את העובדות.

  • 16.

    הצעתי למשטרת התנועה לפתרון חלקי

    יצחק, 29/01/11 17:32

    מאחר ומשטרת התנועה היא דלת תקציב ולאחרונה גם התבשרנו שקיצצו עוד, הרייני מציע פתרון שהועלה על ידי כבר לפני מספר שנים ונדחה ע''י מפקד יחידת התנועה דאז.
    נהגים שהם ''נקיים'' מעברות ונוהגים כשורה, יצויידו במצלמות שיותקנו במכוניותם. כל עבריין שגונב מסלול, לא עוצר בעצור, עובר באדום וכו' שיתפס בעדשת המצלמה, יקבל דוח על העברה ויענש בחומרה.
    והיה ואחד מאותם נהגים ''נקיים'' יתפש ע''י אחר כשהוא עובר עברה, עונשו יהיה כפול ותלקח לו המצלמה.
    בעבר נאמר לי שאנחנו לא מדינת משטרה ושהם נגד ''שוטרים אזרחים סמויים''.
    ד''א אם מישהו רואה נהג עובר, עברה צילם אותו ומסר למשטרה, המשטרה לא תעשה כלום.

  • 15.

    הבעייה היא ריבוי מכוניות פרטיות

    ליעד, 29/01/11 16:59

    אם רוצים להוריד את מספר ההרוגים אז פשוט להשקיע בהסעת המונים כמו אוטובוסים ורכבות. מערכת שתהיה יעילה וזולה משמעותית מרכב פרטי. בנוסף, יש להכיל תשתיות אופניים והליכה ברגל ואי הנגשת הגעה ברכב פרטי. יותר בריא, יותר כיף והרבה יותר זול

  • 14.

    צאו ולימדו מעיריית תל אביב יפו איך להפחית בתאונות -20%

    RON, 29/01/11 15:43

    שיפור תשתיות גיאומטריות ופתיחת שדה ראייה לכל , צימצם משמעותית את היקף התאונות.

  • 13.

    דבר ראשון כדי להוריד את כמות ההורגים:

    מישהו, 29/01/11 15:09

    יש צורך להוריד את מס הרכב המשוגע בארץ. רוב אוכלוסיית הנהגים נוסעת במכוניות ישנות/ או חדשות בעלות רמת בטיחות נמוכה מאוד עקב המחיר הגבוהה שנגבה בארץ על הרכב. במחיר של פיאט פונטו בארץ קונים בכל אוטו ברמת בטיחות גבוהה הרבה יותר (כנ''ל במחיר של סובארו איפרזה שנת 96).
    כמובן הדבר החשוב ביותר הוא לשנות את הרגלי הנהיגה, התשתיות והחינוך אך כדי למנוע לצמצם הרג כלכך מיותלר זה הפתרון הטוב ביותר לטווח הקצר.

  • 12.

    מאז שנות ה-90 היתה ירידה של כמעט 50% בכמות ההרוגים לשנה

    אלון, 29/01/11 15:08

    ואם לוקחים בחשבון שמספר המכוניות גדל כמעט פי שניים, מדובר בהישג מרשים ביותר.

    • זה קשור בעיקר לכך שצי כלי הרכב בטוח יותר

      הירידה היא בכל העולם, 29/01/11 15:58

      צי הרכב מתעדכן, וכלי הרכב הפכו להיות בטוחים יותר: ABS, כריות אוויר, חגורות טובות יותר. כך שירידה במספר ההרוגים צפוייה בהחלט.

      העובדה שאצלנו חלה עלייה משמעותית במספר ההרוגים השנה (בניגוד להמשך מגמת הירידה במספר ההרוגים בעולם) היא זו שמעוררת דאגה.

      • כל מי שיודע מעט סטטיסטיקה יודע

        עמית, 29/01/11 19:04

        שהבדל של סטיית-תקן אחת הוא לא משמעותי.

  • 11.

    צמצום תאונות דרכים

    כפר סבאי, 29/01/11 14:50

    כתוספת לתגובתי הקודמת, העדר תשתיות אכן מפריע לנהיגה בטוחה, אבל אם זכרוני אינו מטעה אותי, נהיגה בטוחה היא בגבולות המהירותץ המותרת וזאת בשים לב לתנאי הכביש. אם תנאי הכביש אינם מספקים בטיחות נהיגה, יש לנסוע באיטיות רבה יותר ובזהירות מקסימלית. אכן זה מפריע ומעכב, אבל עדיו אינו מצדיק את ההשתוללות המקומית הטפוסית והתעלמות מנהיגה בטוחה מכיון ש''לכאורה'' העדר התשתיות הנו הגורם ולא היא. הנהג הפושע הוא האשם.

    • מקווה שמשרד התחבורה משלם יפה לטוקבקיסטים

      א.ש, 30/01/11 18:38

      כי על כבישים הוא חוסך...

  • 10.

    תמתופ תאונות הדרכים

    כפר סבאי, 29/01/11 14:43

    קראו את תגובות 3, 6 ו-9 - הן מסכמות את הבעיות. מאידך אין כל קושי לטפל באלה. צריך להפעיל ענישה אכזרית ללא כל רחמים. בעזרת מצלמות ומחשבים אפשר לדעת מי חזר פעם שניה ויותר על עבירה כלשהי ואז, להחמיר עונשים ללא כל רחמים.

    אגב, צורת הנהיגה הנפשעת המתוארת בתגובה 3, היא זו בה היינו מזהים בדרום אפריקה את התיירים הישראליים.

    לסיום, כי ציון תצא ערסיות נהיגה!!!

  • 9.

    דבר אחד חשוב שכחתם-

    נהג זהיר, 29/01/11 13:42

    שלא כמו מדינות שאר העולם הנאור כאן יש אוכלוסיות שלמות שלא מכבדות את חוקי התנועה. בלי שמץ של גזענות מדובר בערסים ובערבים. לא יעזור להם שום חוק

    • אמת. אפשר בהחלט להכליל בעניין הזה. ערסים וערבים מזלזלים בחוק. (ל''ת)

      המיואש., 29/01/11 23:22

  • 8.

    איפה המוח היהודי?

    דוד, 29/01/11 13:34

    מהירות להמציא מכשיר שהכוניות לא יוכלו לעבור את מהידות ה 110 ק''מ
    כמה נהגים נוסעים ללא רישיון ובשלילה
    כנראה עשרות אלפים
    בדיקת רכבים שלא עברו טסט מדובר באלפי מכוניות
    תוספת כח אדם ומחסומים לבקורות יכסו את כל ההוצאות
    בדיקות שירתיות בישובים ערבים ימצאו אלפי מכוניות גנובות ונהגים ללא רישיון

    הכל בהישג יד

    • המוח היהודי חי וקיים. הוא אוהב קומבינות ולא אוהב חוקים (ל''ת)

      אייל, תל אביב, 30/01/11 08:37

    • להגביל למהירות 110 ק''מ אפשר כבר הרבה זמן - זה לא קביל מבחינת חוק יסוד (ל''ת)

      כבוד האדם וחירותו., 30/01/11 10:52

  • 7.

    ביבי תקע אותנו עם שר תחבורה שאפילו להפחית 1 ק'ג ממשקלו אינו יכול. (ל''ת)

    פקק תנועה, 29/01/11 13:29

  • 6.

    שכחתם להגיד תרבות נהיגה! תרבות רבותיי תרבות הברברים שולטת בישראל (ל''ת)

    כ, 29/01/11 13:28

  • 5.

    צימצום תנועה ומיתון תנועה

    עמית, 29/01/11 13:24

    קודם כל לצמצם את מספר הנסיעות ברכב פרטי :
    ע''י שידרוג תחבורה ציבורית ושבילי אופניים

    בנוסף מיתון תנועה בתוך הערים ע''י פסי האטה וכיכרות במקום רמזורים זרק גורמים לנהגים ''לתת גז'' לפני שיתחלף הרמזור.

    הרחבת מדרכות והפיכת העיר למקום ידידותי להולכי רגל.

    • צמצום תנועה ???

      היהודי הנודד, 30/01/11 12:19

      כל רכבי העיריה יוחלפו בתלת אופן (המנהלים עם גלגל אחד מאחור ויופעל ע''י נהג בוס והעובדים על גלגל אחד מלפנים ומושבים למשפחה מאחור) כל התחבורה הציבורית תעבור לדיליג'נסים או ריקשות (יש סודנים בשפע).על הכבישים שיתפנו יוקמו גני משחקים עם מיתקנים משובבי נפש.איסור יציאה מהבית (עפ''י בחירת האזרח)ליום אחד בשבוע ועונש הגלייה לתקופה ארוכה על כל עברת תנועה ללא זכות שיבה.

      • שנון ומצחיק (ל''ת)

        תגיב יותר, 30/01/11 17:43

  • 4.

    אין בהולנד הגבלת מהירות ''60''

    חוץ מזה, כתבה מצויינת, 29/01/11 13:24

    יש 30 (רחובות קטנים), 50 (שהיא המהירות בתוך העיר), 70, 80 (פטנט חדש להפחתת הפקקים ב''רינג'' מסביב לערים הגדולות), 100 ו-120.

  • 3.

    קחו הצעה-לאתר ולהעניש בחומרה את הנהגים המועדים.כיצד?

    נפיח, 29/01/11 13:24

    בכבישים פקוקים קיימת התופעה של נהג שעוקף את טור המכוניות שנוסע בהתאם לחוק ע'י נסיעה במסלולוים הפנוים מצד ימין או שמאל.דוגמא.לפני הגשר של ראשון עוקפים הנהגים האלה את הטור שנוסע לת-אביב ע'י נסיעה במסלולים הפנויים של הפניה לראשל'צ ואח'כ נדחקים למסלולים שנוסעים לתל-אביב וגורמים לבעיות קשות ואף לתאונות.אני טוען שאלה אותם נהגים שתמיד אצה להם הדרך.הם שנוטים לא לתת זכות קדימה והם שנוטים לעקוף מימין באופן פראי והם שיעקפו בקו לבן.בעידן המצלמות ניתו לצלם את כל הנהגים המתפרעים אלה.אם חוזרים ועושים זאת פעמיים יקבלו אזהרה כתובה אם יעשו זאת בשלישית יענשו בחומרה.

    • זה רעיון (ל''ת)

      טוב, 29/01/11 18:07

    • מצטרף. ומקווה שיצטרפו עוד הרבה עד הסרת הכתבה. שתקום תנועת מחאה לאומית (ל''ת)

      בנושא., 29/01/11 23:24

  • 2.

    אם לשר התחבורה היה באמת אכפת מהנושא

    ארז, 29/01/11 13:23

    הוא היה מכריז שכל כביש שתוך שנה לא תהיה בו הפרדה בין המסלולים יסגר לאלתר. רק השינוי הזה היה מוריד את ההרוגים ב-70% להערכתי.

    אבל כנראה שלא אכפת לו.

  • 1.

    כתבה מגמתית שנועדה להכפיש את הממשלה. כל מה שתיארתם עושים גם פה.

    מורה נעבכים, 29/01/11 13:22

    ואפילו יותר. אגב, זו גניבת דעת לומר שמספר ההרוגים עולה. מספר ההרוגים לכלי רכב לקילומטר יורד מידי שנה בשנה באופן דרסטי.

    • לא נכון. היתה ירידה במספר ההרוגים, שנבלמה והמגמה התהפכה

      לא מורה, לא נבוך, ולא נעבעך, 29/01/11 14:08

      הממשלה לא פותרת שום דבר באופן מערכתי. הכשל הזה ידוע ומדי פעם גם הופך להיות ברור: שירותי הכבאות, הטיפול באוכלוסיה תוך כדי מלחמת לבנון השנייה. לפעמים הוא כל-כך ברור שאנו שוכחים שמדובר בכשל מתמשך: מערכת החינוך, לדוגמה.

      יש מי שאחראי למצב - אך מכיוון שאתה ליכודניק (מה לעשות, השימוש במונח ''הכפשות'' מסגיר) אתה לא מוכן לקבל את העובדה הפשוטה, שלמפלגה העלובה בה אתה תומך אין מושג איך מנהלים מערכות גדולות, שלא לדבר על ניהול המדינה. לכן היא מאשימה עולם ומלואו בכשלים שלה עצמה, ובפועל עושה מעט מאד לשיפור מצבה של המדינה ומצבם של כלל אזרחי המדינה.

      • מגמה לא קובעים על סמך שנה אחת

        עמית, 29/01/11 19:01

        תנודות סטטיסטיות אינן מעידות על מגמות, שנמדדות לאורך זמן ארוך ולא על סמך נתון בודד.

      • 600 הרוגים לשנה בשנות ה 70.

        תחת שלטון מפא''י !!!, 29/01/11 19:44

        אוכלוסיה בת 2.5 מליון ועשירית ממספר המכוניות!

        • שלטון מפא''י אבל נהגים ליכודניקים (ל''ת)

          אחד, 30/01/11 06:41