• 21.

    יש לי יש לי יש לי .....

    טייס ותיק מאוד, 30/03/11 14:37

    הפתרון ןרעש מחריש האזניים של מטוס סופר-סוני הן ....... אוזניות טובות.

  • 20.

    3,000 שנה לפני הופעת הבום העל קולי, צייד האל את עמו הנבחר באפים ארוכים

    זו הוכחה לקיומו של אלוהים, 30/03/11 14:36

    זו עוד דוגמא מאלפת איך התנך (ובורא עולם) ידעו וכתבו לפני 3,000 שנה דברים שרק היום אנחנו מבינים אותם.
    ואיפה אלוהים עצמו תשאלו? אההה... הוא......אאהה....
    הוא בכל מקום!
    ולמה הוא לא מדבר תשאלו? זה פשוט, כי הוא מדבר אלינו בסימנים, וחוץ מזה הוא עסוק, ומאוכזב, ומחכה שנתנהג טוב. מה לא ברור?

  • 19.

    סבא ג'פטו כבר עלה זה מזמן... (ל''ת)

    פינוקיו, 27/01/11 16:25

  • 18.

    מישהו אמר ויאגרה ולא קיבל? (ל''ת)

    דם, 27/01/11 04:19

  • 17.

    זה בכלל לא חדש! (ל''ת)

    לדמבו כבר היה אף ארוך כשהוא טס!, 27/01/11 01:28

  • 16.

    יש פתרון לאורך האף

    אלי, 26/01/11 20:46

    ניתן לייצר אף ארוך
    שבשעת הנחיתה
    הוא נכנס פנימה
    האף יהיה ב3 מוטות נשלפים
    שניתן להכניס את המוטות בשעת נחיתה
    פנימה ואז זה יהיה קצר

    • פתרון בעייתי

      חאג', 27/01/11 09:13

      כיצד הוא יקנח את האף בנחיתה?

      ובמילים אחרות:
      הכוחות המופעלים באיזור זה של המטוס הם כל כך עצומים ולכן הפתרון חייב להיות מבני.

  • 15.

    הם סתם בלופרים. לא מאמין לאף מילה שלהם (ל''ת)

    מה רע במטוסים הישנים?, 26/01/11 13:53

  • 14.

    הם סתם בלופרים. לא מאמין לאף מילה שלהם (ל''ת)

    מה רע במטוסים הישנים?, 26/01/11 13:52

  • 13.

    מטוס אמריקאי עם אף יהודי.... (ל''ת)

    אסף, 26/01/11 13:07

    • זה לא אף יהודי. לF-4 פנטום יש אף יהודי (כפוף) (ל''ת)

      דגכדגכ, 26/01/11 14:01

  • 12.

    פריס או לונדון לניו יורק

    אריק, 26/01/11 13:02

    אכן חסר פה פירוט. מטוסי קונקורד טסו בעיקר בין לונדון ופריס לניו יורק. זמן טיסה רגיל הוא סביבות 8 שעות כאשר הם הצליחו לקצר את זה ל-3.5 שעות. שזה אכן הישג אדיר. הצליחו אפילו להגיע לשיאים של קצת פחות מ-3 שעות. הפיתוח כרגע הוא של מטוסים הטסים בין מאך 5 למאך 8, שיגיעו מבריסל לסידני בשעתיים וחצי. אבל זה לא יהיה לפני 2025

    • טופ - אז נחכה ל2025 (ל''ת)

      עד אז נלך ברגל, 27/01/11 01:31

  • 11.

    SR-71 הציפור השחורה הייתה שם קודם

    ל, 26/01/11 12:37

    והיא הגיעה ל-3.5 מאך

    • אתה משווה בין תפוזים לתפוחים

      מגיב סדרתי, 26/01/11 15:09

      שניהם עגולים שניהם פירות לשניהם יש קליפה ואת שניהם אוכלים.
      אבל אחד זה מטוס קרב חמקן והשני מטוס נוסעים...

      • ה-SR-71 איננו חמקן או מטוס קרב, זה מטוס ביון המהיר ביותר בעולם עד עתה.

        ZARAטוסטרה, 26/01/11 17:33

        ה-SR-71 איננו מטוס חמקן ,ניתן לקלוט אותו במכ''ם. חמקנותו טמונה במהירותו, אף מטוס קרב לא היה מסוגל להשיג אותו.

        • לא רק מהירות

          חאג', 27/01/11 09:10

          גובה השיוט מונע כל יכולת לביצוע יירוט בין אם ע''י מטוס קרב או נשק נ''מ קיים.

  • 10.

    יצטרך שרוול באורך קילומטר כדי להוריד נוסעים :) (ל''ת)

    רועי, 26/01/11 11:36

  • 9.

    הרעש היה אחד הגורמים הא? נכון בערך...

    מגיב סדרתי, 26/01/11 11:23

    א' תקנות הרעש היו התירוץ בדיוק כמו שרצח הארכידוכס פרדיננד גרם לפרוץ מלחמת העולם הראשונה.
    ארה''ב משום מה, לא הגיעה לכדי פיתוח של מטוס נוסעים סילוני העובר את מהירות הקול. (הרוסים אגב השיגו בריגול את תוכניות הפיתוח של הקונקורד ובנו ''קונקורדסקי'' משלהם, אך אז בריה''מ כבר הייתה בגסיסה ולכן הוא לא טס יותר מידי) אכן כתוצאה מגאווה פגועה בארה''ב טענו כי תקנות הרעש לא מאפשרות נחיתה או המראה של הקונקורד בשעות מסוימות (שבאופן מקרי - היו השעות הפופולאריות ליסות הקונקורד) ולפיכך הכדאיות של הפעלתו ירדה.
    ב' מחירי הדלק הסילוני עלו בצורה כזו שאמנם אנשים עשירים מאוד עדיין הסכימו לטוס בו, אבל הוא לא היה בתפוסה מלאה, למעשה המתעשרים החדשים העדיפו לקנות מטוסים סילוניים פרטיים משלהם ולטוס קצת יותר שעות אבל בנוחות הרבה יותר גדולה)
    ג' תחזוקת המטוס נהייתה יקרה כולל שכירת (הוא הפך להיות מטוס של 25 שנה בתקופה המדוברת)
    ד' התאונה הקטלנית ב2003 (אם אני זוכר נכון את השנה) גרמה ליחיס ציבור נוראיים (למרות שמי שאשם היה שדה התעופה שלא ניקה את המסלול משרידי צמיג שנשאבו למנועי הקונקורד וגרמו לפיצוצו- הקונקורד בעצמו לא כשל בכלל

    • תיקון: הקונקורד כן כשל, מה שגרם להתרסקות היה פס מתכת שקרע את צמיגיו

      ZARAטוסטרה, 26/01/11 17:27

      פס המתכת נפל ממטוס אחר שהמריא קודם ,והיה מונח על המסלול, בהמראה עלה הקונקורד על פס המתכת שגרם לפיצוץ אחד הצמיגים, רסיסי הגומי חדרו את מעטפת הכנף וניקבו את מיכל הדלק, זרימת הדלק לתוך המנועים הלוהטים גרמה לשריפה וכל השאר כבר ידוע. הכשל של המטוס הוא בכך שמיכלי הדלק לא עמדו בפני רסיסי הגומי שהועפו לעברם. הבעיה תוקנה בשאר המטוסים אך זה לא מנע את פרישתו של המטוס משרות.

  • 8.

    מפאריס או לונדון לניו יורק (ל''ת)

    עמי, 26/01/11 08:23

  • 7.

    קיצר את זמן הטיסה ל3.5 שעות, כאילו דה ?

    אברהם, 26/01/11 08:00

    מאין ולאן טסים בני תרבות בקונקורד ? מלונדון לניו-יורק

  • 6.

    ומה עם מהירות האור, נאסא? (ל''ת)

    לידיה קסאח, 26/01/11 06:36

  • 5.

    ''קיצר את זמן הטיסה ל-3.5 שעות בלבד'' - מכמה ומאיפה ולאן ?? (ל''ת)

    לא מצחיק, 26/01/11 03:22

    • מכאן לשם - מה לא ברור ? (ל''ת)

      .., 26/01/11 08:23

  • 4.

    ייתכן שזה פיתוח ישראל? אולי כמה מהמדענים היו ישראליים... (ל''ת)

    יובל, 26/01/11 00:59

    • קצת צניעות לא תזיק ליהודי נשגב שכמותך

      צנוע, 26/01/11 08:01

      גם אני ישראלי גאה אבל אני חושב שלא תזיק לנו קצת צניעות.
      להזכירך קיימים מדענים בעולם שאינם ישראלים.
      לא אנחנו המצאנו את ה טלוויזיה, המטוס, החשמל ... ועוד אי אילו המצאות משמעותיות יותר ממטוס עם אף של פינוקיו.

  • 3.

    זה גם נראה טוב

    רמי, 26/01/11 00:34

    אבל בינינו, לא מתים מהרעש של הדברים האלה..

    • דווקא כן, בעלי חיים. (ל''ת)

      לא כל העולם הוא בני אדם.., 26/01/11 07:56

  • 2.

    קיצר את זמן הטיסה ל 3.5 שעות

    זרובבלה, 26/01/11 00:18

    ולאן אנחנו טסים, קפטן?

  • 1.

    קיצר את זמן הטיסה ל-3.5 שעות בלבד?????

    Gashash, 25/01/11 23:59

    Where to?

    This reminds me of the old joke of the Gashasim...
    ''you won a return ticket''