• 12.

    ירידת ערך רכב ושוק יד 2

    עופרי מילר, 05/01/11 19:14

    כמו כן לשוק רכבי יד 2 יהיה אמרה גדולה בנושא שכן תארו לעצמכם מה קורה לשוק כאשר נכנסות 5,000? 10,000? 20,000? מכוניות בנזין יותר מאשר בשנה שעברה?
    מחירי שוק יד השנייה ירדו ומהר מהר וכמו כן ירידת הערך של הרכב הרגיל שכן ההפרש בין קניית הרכב מהיבואן (עם מיסים גבוהים) ובין ערכו לאחר כמה שנים יהיו דראסטים.
    דבר זה יגדיל את כניסת הרכבים החשמליים לשוק. לכן לא ממולץ לקנות רכב בנזין בשנה הקרובה :)

    אהה כן... וזה שמחירי הדלק צומחים וצומחים לא מוסיף. אין אדם אחד שיכול להגיד שמחיר הדלק לא יעלה.

  • 11.

    מחיר הרכב וסוללות

    עופרי מילר, 05/01/11 19:09

    אין כל הגיון בלקנות רכב עם סוללה מובנת. יש סיבה שמכוניות חשמליות לא תפסו בעולם וזה לא מכיוון שהם לא היו קיימות, מכוניות חשמליות עתיקות יותר ממנוע הבערה הפנימי הראשון.

    בכך שקונים רכב עם סוללה קבוע מפסידים הרבה דברים:
    - מחיר הרכב כפול. מחיר הסוללה הוא כמו הרכב אם לא יותר.
    - ערך הרכב יורד בצורך דראסטית. מכיוון שסוללות אוהבות לאבד מערכם ככה הרכב יאבד מטווח הנסיעה שלו. אם הסוללה לא שלך אז איך תאבד מערך הרכב?
    - טווח הרכב מאוד מוגבל, רכבים כאלו טובים רק לאנשים בעלי 2 רכבים ומעלה שכן אם רוצים לנסוע מעבר לטווח הרכב חייבים לקחת את הרכב השני או לחכות 6-8 שעות באמצע הדרך לטעינת הרכב.
    - שוק הסוללות מתפתח בצורה מאסיבית ועומד לעבור הכפלות שונות ולכן אין כל הגיון לקנות סוללה לרכב שעוד שנה - שנתיים יהיה מיושן, בעל ערך נמוך וק''מ זניח לעומת הדגם החדש שיצא :)

    כמו כך יש לזכור דבר חשוב ביותר:
    מחיר הרכב החשמלי לא יכול לעבור את מכיר הרכב הרגיל שכן למה שנרצה לעבור אליו?
    נוחות + מחיר = לקוחות מרוצים.

  • 10.

    מדיניות המיסים

    עופרי מילר, 05/01/11 18:57

    דווקא פה הממשלה כן פועלת נכון.
    ע''י כך שהממשלה מציעה הפחתת מיסוי של כ-50% דבר שישאר קבוע, ז''א הפרש המיסוי בין רכב חשמלי לרכב דלק ישאר קבוע ואילו רמת המיסוי על הרכבים תעלה: חשמלי: 10% דלקי:62%
    חשמלי 30% דלקי:92% וכו עד הגעה למצב של:
    חשמלי: 60% מס ודלקי: 112% מס.

    בכך לא רק שהמדינה מעודדת מעבר לדרך חיים בריאה יותר ושומרת על הכנסת המיסים שלה אלא גם מרוויחה מילירדי דולרים בשנה של תשלומים למדינות ערביות תמורת נפט. בכך הכסף נשאר בארץ ועובר לחברות המפתחות את המדינה כמו בטרפלייס.
    בטרפלייס הולכת לתת תעסוקה ברמה של מאות מליוני דולרים לפועלים מקומיים דרך הקמת תשתית הטעינה והחלפת הסוללות.

    מחירי החשמל הם ממש לא רלוונטים פה מכיוון שחשמל הוא מאוד מאוד זול לעומת דלק וניתן לייצרו בהרבה דרכים שונים.
    יתרה מכך, בטרפלייס מעודדת הקמת חוות סולאריות ומוכנה לקנות מהם את החשמל במחיר כפול ממה שהייתה קונה מחברת החשמל.
    עלות החשמל הוא 1 סנט לקילומטר מחברת החשמל, תעשו את החשבון לבד.

  • 9.

    לידיעת הכתב: 45 אלף מכוניות כבר הוזמנו על ידי חברות ליסינג!

    אלכס, 05/01/11 13:35

    והן יסופקו תוך 3 שנים החל מ-2012

  • 8.

    בחשמל מרכזי יש בעיית אבטחה מובנית !

    קריסת מערכת תשבית כלי רכב !, 05/01/11 10:43

    בקריסה של מערכת הניהול תהיה השבתה הדרגתית תוך יום-יומיים של כלי הרכב החשמליים במדינה, גם אם תחנות הכח ימשיכו לעבוד כרגיל, וכנראה שהן יהיו הראשונות לפגיעה מטילי אירן והחיזבאללה.

    נקודה למחשבה.

    • בלי פאניקה

      אריאל בר-נתן, 05/01/11 14:30

      גם בלי ''קריסה מוחלטת'' של מערך הניהול יכול להיות מצב שנקודת הטעינה בבית או בעבודה תפסיק לעבוד, ועד לתיקונה יש אלטרנטיבה ללקוחות בטר-פלייס - נקודות החלפת הסוללה שיהיו פזורות ברחבי הארץ. בדרך חזרה מהעבודה עושים טיול קצר, ומגיעים הביתה עם סוללה טעונה במלואה ללא עלות נוספת. מי שיקנה רכב חשמלי ללא האפשרות להחלפה מהירה של הסוללה יהיה אכן בבעיה במקרה של תקלה בעמדת הטעינה.

    • אז בוא נשבית את המדינה

      מור, 10/01/11 18:04

      מערכת אספקת החשמל היא משאב חיוני וקריטי לתפקוד המשק כולו ולבטחון המדינה.

      אני הרבה יותר שקט מביטחון אספקת החשמל במדינה מאשר ביטחון אספקת הדלק לרכבים במחיר שיאפשר לנסוע בו.

  • 7.

    מה עוד פיספס הכתב

    מור, 04/01/11 16:23

    המדינה לא מוותרת על חלקה במיסוי כלל וכלל. היא מאפשרת את המעבר מדלק לחשמל ולכן תעודד את המעבר באמצעות מיסוי ותמיר את גובה המיסוי בהדרגה מדלק לחשמל, ככל שהרכב החשמלי יהפוך עובדה מוגמרת ונפוצה.
    חוסר הוודאות באשר למיסוי העתידי על החשמל עדיף בהרבה על הוודאות הנוכחית באשר לגובה המיסוי על דלק (בלו) פלוס חוסר הוודאות, שאיננו תלוי בנו או בממשלתנו, באשר למחירי הדלק בעולם (או שמא יש לומר - הוודאות שמחירי הדלק יאמירו...).
    בחשבון הכולל, די ברור שהמדינה לא תכשיל את שוק הרכב (כי היא גם נהנית מהכנסות נאות ממנו - 10% מסך ההכנסות, לפי כותב המאמר). כך שניתן לומר די בוודאות, שלאחר שהכדורים בחשבוניה ימצאו את מקומם, יוכל כל ישראלי שקנה רכב עד היום, להמשיך לקנות רכב גם מחר, בעידן החשמל.

  • 6.

    מה הכתב לא מבין?

    מור, 04/01/11 16:17

    ההשוואה בין מזגן מיני-מרכזי למכונית -
    בשביל מזגן המותקן בבית ע''י מתקין מזגנים מקצועי, לא צריך לשלשל כבל מאריך מקומה 9 כדי לטעון את הרכב בחניה...
    כמו כן, התנהגות צריכת החשמל ממזגנים כבר פחות או יותר ידועה והתפתחה לאורך השנים במקביל לחברת החשמל. הקפיצה הפתאומית בשנים הקרובות בצריכת חשמל בשל כניסת רכבים חשמליים איננה סדירה ולכן אין מנוס מטעינה מנוהלת. גם בשאר המדינות, לאחר תקופת המשחקים של מאמצי הטכנולוגיה הראשונים, העניין יוסדר ברשתות טעינה מנוהלות וסטנדרטים לבטיחות ושיתוף שירותי טעינה.
    צריך סבלנות וראיה קצת מעבר לחוטם כאשר מדובר בשינוי פרדיגמה דרמטי כמו המעבר לרכבים חשמליים.

    • אוסף חצאי אמיתות שיותר גרוע מטעויות

      מהנדס, צרכן ויזם, 05/01/11 10:40

      א. ברוב הבניינים אין שום בעיה טכנולוגית להוריד קו מלוח החשמל הדירתיאל שקע בטיחותי ותקני בחניה. הבעיה היא אסתטית אם אין דרך נוחה להגיע למשל דרך פיר שירות.

      ב. כמעט בכל בניין ניתן להעביר קו מחוח בקומת קרקע \\ חניון אל חניית הרכב + מונה נפרד שיאפשר להתחשבן עם בעל הרכב. אם דווקא רוצים אפשר להרים דיווח ממוחשב על הצריכה. המוה יכול להיות של חח''י אם אפילו פרטי מול מי שמשלם על אותה אספקה. יש פתרונות מדף.

      ג. מיזוג וחימום אכן ידועים וצפויים אבל הם בשעות השיא. אי אפשר להניח מזה ששיאי טעינת הרכב יהיו גם כן בשעות האלה וכנראה זה אפילו להיפך (באמצע הלילה כאשר הביקוש אפסי...), גם בטעינה לא מנוהלת. מחקר סטטיסטי דמוגרפי בסיסי עשוי להוכיח את זה.

      ד. גם ברמה מקומית ללא ניהול מרכזי ניתן לספק תעריפים זולים, נאמר בין 23:00 ל 06:00, ע''ע תעו''ז הותיק.

      • נעים גם לי לשוחח איתך

        מור, 10/01/11 18:01

        1. אתה מתייחס ליכולות טכנולוגיות - כמובן שאין בעיה טכנולוגית. הסוגייה איננה טכנולוגית אלא רגולטורית ובטיחותית. אם תהיה אפשרות חוקית לטעינה פרטית משקע החשמל אצלך בבית - אתה לא יודע איזו יצירתיות אנשים יפגינו עם חיבורים פיראטים ומסוכנים.

        2. כמובן שאפשר. ראה תשובה 1.

        3. ואיך תתמודד עם ביקוש שיא לטעינת רכבים בשעה 09:00 בבוקר כאשר כולם מגיעים לעבודה ומתחברים לשקע הטעינה? בסדרי הגודל ואי הוודאות הצרכנית של טעינה - אתה חייב טעינה מנוהלת.

        4. נכון. יחד עם זאת, אנשים יטעינו רכבים גם ביום וגם בלילה. זה חיב להיות מנוהל

  • 5.

    דיירי תל אביב בבניינים ללא חנייה יורידו חוט חשמלי מהדירה לאוטו (ל''ת)

    שתקעקס, 02/01/11 09:27

  • 4.

    הכל מניפולציות על גבינו

    יאיר, 01/01/11 23:31

    לכאורה העניין היה יכול להיות פשוט המדינה תרוויח מימיסים על רכישת מכונית חשמלית ותתן לצרכן לשלם את המחיר האמיתי של החשמל
    אולם המדינה מתעקשת מצד אחד לסבסד את המכוניות ומצד שני לגבות מס על החשמל.
    נראה מוזר?
    לא אם חושבים שמישהוא מאוד מתאמץ ל''עזור'' לחברת בטר פלייס על חשבונינו וזכותינו לבחור איזה מכונית לרכוש

  • 3.

    מאמר נכון. הסיבה העיקרית שמכוניות חשמליות לא יצליחו כאן

    יצחק, 01/01/11 19:45

    היא פשוט השיקול הכספי של משרד האוצר. אם מישהו חושב ששם יוותרו בקלות על הכנסה בטוחה כזאת, הוא כנראה לא חי בישראל. לכן צודק שי אגסי בגישתו - המבטיחה שידו של האוצר תבחש בעסק שהוא מקים. אחרת, מה יוכל האוצר לעשות? להכריז על מי שיקים על גג ביתו מערכת פנלים סולאריים בעיקר להטענת מצברי רכבו כפושע פלילי? למה בעולם הרחב לא מתנכלים ככה לבעלי הרכב? כי בעולם הדמוקרטי השלטון יודע שתפקידו לעזור לאזרחים ולא לחלוב אותם.

  • 2.

    אין דרך למנוע הטענה!!!

    במבי, 01/01/11 19:14

    לכל מחיקון, יש אנטי מחיקון......
    לא תהיה שום דרך טכנית למנוע הטענה בייתית.
    אם יהיה מנגנון אלקטרוני, יהיה מי שימציא עוקף.
    אם הסוללות יהיו שלא בבעלות הרכב, ימכרו סוללות (מי אמר גנובות) בשוק
    אם המתחים יהיו שונים, ימכרו מתאמים...
    אם התדרים יהיו שונים, יומצאו מתאמי תדר....
    הדרך היחידה, והנכונה, היא לתת אפשרות לקנות רכב אם או בלי סוללות, ולהסתמך על רשתות ביתיות או ציבוריות במקביל.
    לעולם לא יעבוד בכפיה

    • (ל -2 ) אין צודק ממך!

      לבמבי מתגובה 2, 14/01/11 21:06

      נקווה שהחברה שם יפנימו , ולא ייאלצו אותנו להתעסק עם המעקפים לחסימות שהם שוקלים לשים.

  • 1.

    לא יכול לנשום

    אלון אופקים, 01/01/11 11:08

    הבעיה היא שהתל-אביבים לא הפנימו ששביל אופניים אמור להיות פנוי לתנועה
    חייבים יותר שבילים ופחות מכוניות