אני גר בארה''ב וכבר מספר שנים משתמש בשיטה זו. אני קונה מכונית בת שנה, שנתיים,שלוש עם קילומטרג' סביר ומקבל אחריות מלאה - זה נקרא אחריות ''פגוש לפגוש''. האחריות בתוקף ל 8 שנים מיום היציאה הראשונית של המכונית לכביש או 100,000 מיילים.מה שקורה קודם. אם המכונית נמצאת עדיין תחת האחריות המקורית של היצרן, כל התיקונים נעשים ללא תשלום. אם המכונית יצאה כבר מהאחריות המקורית, מחייבים אותי ב 50 דולר השתתפות עצמית.
דרך אגב, ע''פ החוק, הדילר חייב להציג לקונה הסטוריה של כל התקלות טיפולים ותאונות שהמכונית עברה. אינני יודע איך בדיוק הם משיגים זאת. כדאי למשרד התחבורה ללמוד.
לפני המסירה הדילרים מנכים את המכונית בפנים ובחוץ ומתקנים כל שריטה, כך שהמכונית נראית ממש כמו חדשה. הרווח של הדילר הוא הרווח על המכונית (הם בודאי מחייבים אותי בסכום גבוה מזה ששילמו), וגם העובדה שאת כל הטיפולים אני עושה אצלם. אני כבר קניתי אצל אותו הדילר ארבע מכוניות לאשתי ולי בחמש השנים האחרונות.אני מאד מרוצה וחושב להמשיך באותה דרך.
אם ישכילו יבואני הרכב ללמוד מהאמרקאים זה יכול להיות שינוי משמעותי ביותר לשוק הרכב הישראלי.