• 36.

    תוך שנתיים רב רשיונות הנהיגה יפסלו.

    אייל, 03/10/10 22:35

    לא יהיה צורך ברב הכבישים. אפשר יהיה לבנות עלהם בתי מגורים. וכך תיפתר גם בועת הנדלן. ומן הסתם אם לא יהיו נהגים ומכוניות מ''ס התאונות יפחת.המח היהודי ממציא לנו פטנטים.

  • 35.

    ממהירות מסויימת המצלמות לא קולטות... (ל''ת)

    GSX-R 1000, 03/10/10 18:30

  • 34.

    נסיעה בכביש מהיר.

    ס.כ, 03/10/10 18:09

    נהג משועמם ממהירות נמוכה, אני בסכנה!!!!

  • 33.

    מסחטת כספים ותו לא!!

    המשפטן, 03/10/10 17:32

    מתי מישהו יגיש בג''ץ נגד מהירות הנהיגה בישראל הנמוכה משמעותית מבעולם

    לא יתכן לאפשר רישוי למכונית עם 300 כ''ס ואזלהגביל את מהירותה ל 90 ,

    המדינה רוצה רק כסף ושקט תעשיתי

  • 32.

    אצלי יש קשר ישיר בין מהירות לבטיחות. והוא הפוך מהחוקים.

    הוד, 03/10/10 16:03

    אני נהג מטורף. מהירויות מופרזות של 200 קמ''ש זה עניין יומי. יש לי כבר 5 שנים רישיון ובחיים לא עשיתי תאונה.
    הפעמים היחידות שהייתי קרוב או קרוב מאוד לתאונה היו כשהייתי שאנן על הכביש. במהירויות של 40-50 קמ''ש בכבישים של עד 50 אני מפספס פניות, לא שם לב להולכי רגל ולמכוניות שצצות פתאום. זה קורה לי כשאני חושב על דברים אחרים או כשאני לא ממהר לשום מקום. תחשבו על זה.

    ועוד משהו, תפסיקו לנהוג לי בצד שמאל של הכביש, זה הנתיב שלי. תודה..

  • 31.

    הופכים את החוק לפשע מאורגן!!!

    אופנוען, 03/10/10 09:33

    העם אוכל אותה בגלל החלטות של כמה אנשים למעלה. בושההה!!!!

  • 30.

    ממשלה שלי, תגובתך?

    עידו, 03/10/10 08:31

    בלי לשים לב תגמרי לאיזה נהג את המשכורת החודשית וגם תקחי לו את הרישיון.

    מסכן, אם רק היתה לו אזרחות אחרת...

  • 29.

    להזכירכם - אבי התוכנית הוא אביגדור ליברמן

    YםYם, 03/10/10 08:29

    כשהיה שר התחבורה.

    הוא יזם אותה ההריון היה ארוך ועכשיו בא הקיצוני חסר הדעת השני ''ישראל כץ'' ומממש אותה.

    תמשיכו להצביע ליכוד וליברמן ותקבלו ממשלה שמחברבנת לכם על הראש.

  • 28.

    האזרח הפך להיות מסחטת כספים.המצלמות הללו תעלנה בוודאות את מספר התאונות (ל''ת)

    למסקנה הזו הגיעו במדינות רבות אצלנו חיי האזרח הפקר, 02/10/10 13:56

  • 27.

    פשע ממשלתי.בבחירות הבאות תהיינה הפתעות.נתניהו יביט בעיניים כלות בתוצאו

    הפעם הציבור לא יעבור לסדר היום עם המס הנוסף הזה, 01/10/10 15:59

    מדובר המס עקיף לכל דבר ועיניין וזה אינו עומד במבחן בג''ץ. אולי פעם אחת יעשה בג''ץ חסד עם כלל, אזרחי ישראל ולאו דווקא עם הערבים, החרדים והבוגדים בכך שיאסור את הצבת המצלמות והמשך הפרוייקט. בהיבט המשפטי ברור לכל כי מדובר במס עקיף והסיפורים של מהירות נמוכה מונעת תאונה, אינו עומד במבחן המציאות בכל העולם. יתרה מכך, ינסה מישהו מהחכמולוגים שהגו את הרעיון, לנסוע בכביש מהיר במהירות 90 קמ''ש ויתברר לו עד כמה מהר הוא נירדם ומאידך גיסא, לאיזה שיירות מכוניות נגיע בכבישים ואז אכן תתרחשנה תאונות בגלל איבוד סבלנות, לאור העובדה שמשך הנסיעה יארך פי 3 ויותר.

  • 26.

    מתי יתחילו לאכוף עקיפות מסוכנות ומעבר על פס לבן? (ל''ת)

    המפץ הגדול, 01/10/10 10:02

  • 25.

    אולי ישקיעו בהרחבת כביש הערבה במקום בשטויות?! צריך שם שני נתיבים ושטח

    ענת, 30/09/10 19:45

    הפרדה בין שני הכיוונים. האם לא שם קורות מרבית התאונות??!!!!?

  • 24.

    מצלמות לייצור כסף

    משה עוזרי, 30/09/10 19:01

    אלה מצלמות לייצור כסף ולא להורדת הקטל בדרכים . אני אומר באחריות מלאה , כי לאף איש בארץ הזאת , אין עניין לשמור על החיים שלי ושל אזרחי המדינה , אלא אך ורק לשאוב כסף מהאזרחים בתואנה של דאגה לחיי אדם .
    בהצבת מצלמות באופן פראי ובלתי סביר כזה , לא יצליחו להוריד את עקומת תאונות הדרכים אלא ההיפך , נהגים יסעו בכביש בפחד וכל הזמן הנהגים יתעסקו עם הפחד מהמצלמות ולא יפעילו את המוח בכביש .

  • 23.

    לא מבין איך בתי משפט עומדים להתמודד עם מבול של דוחות (ל''ת)

    JARA, 30/09/10 12:29

  • 22.

    להעמיד לדין את פושעי משרד התחבורה על מחדלים של שנים !!! (ל''ת)

    הארי, 30/09/10 11:30

  • 21.

    והיה אם?

    ישראל, 30/09/10 10:46

    והיה אם? רק באם כולם היו נוסעים במהירות המותרת והמצלמות היו גורמות ל''חסרון כיס'' גם למפעיל (לא יהיה כסף להמשך ההתקנות) וגם ל''מדינת ישראל''(איןדוחות) מה עשוי לקרות לדעתכם? ייגבו יותר מיסים? יפטרו שוטרים? יאלצו להוריד את המצלמות? ייבנו יותר אנדרטאות מהמצלמות המושבתות (היום יש מלא ''דחלילים - לתפארת מדינת ישראל)

    לסיעור מוחות הנושא!

    • תלמד מלקחי העבר

      עצוב, 03/10/10 12:55

      מתי בפעם האחרונה שהפסדי ענק הפריעו למקבלי ההחלטות להמשיך בשלהם.

  • 20.

    עובדה ה' 1. היא הסיבה למצלמות החדשות

    ציפורה, 30/09/10 09:50

    הצבת המצלמות הללו בכבישים המהירים והבטוחים יותר תביא הון תועפות למדינה ולמפעיל הפרטי שלהם. אין לזה ולהפחתת תאונות הדרכים שום קשר. העובדה שגם התוצאות בשטח יראו את זה לא תשנה דבר מפני שכאן בארץ מחפשים כל הזמן דרכעם איך לחלוב עוד את האזרח הפשוט. במכוניות של ימינו לנסוע 90-100 בכביש מהיר זה מגוחך לפחות שיעלו את המהירות המותרת למשהו הגיוני.

  • 19.

    עובדה: העלאת המהירות תרמה להפחתת ההרוגים התאונות!!

    אני בעד המצלמות!!!, 30/09/10 09:08

    קודם כל למרות הסתירה בכותרת אני בעד המצלמות ואת זה תבינו אם תקראו את התגובה עד הסוף. אני גם מציע פתרון שיהיה טוב למפעיל המצלמות הואיל ולא נצטרך לשבור איתו את החוזה וגם לנו כי רמת הבטיחות תעלה באמת. ידוע ש 90% מהתאונות נגרמות ללא שום קשר למהירות מופרזת - ומתרחשות בנסיעה במהירות חוקית לגמרי. ניתן להוכיח שהעלאת המהירות בפועל בארץ - דוקא תרמה לשיפור הבטיחות: רק לפני כשלוש ארבע שנים היו מעל ל 500 הרוגים בשנה בתאונות דרכים והשנה אנו מדברים על מספר שקרוב יותר ל 300 !! וזיכרו כל זאת דוקא בשנים שבהם הפיקוח על המהירות הפך רופף ביותר - המשטרה הרי הודתה שאין באפשרותה בשנים האחרונות להפעיל את מצלמות המהירות הקיימות הואיל ואין כבר היכן לפתח את הפילמים שבתוך המצלמות. כמו כן המפכ''ל הקודם הודיע במפורש שהוא מפסיק להתמקד בכפיית מהירות הנסיעה ובמקום זאת הציב מצלמת רמזור כמעט בכל צומת: וראו כמה ההחלטה החכמה הזו תרמה להפחתת ההרוגים בתאונות - כי כניסה לתוך צומת באור אדום היא מתכון כמעט בטוח לתאונה, לעיתים קרובות קטלנית, ומותר לציין שבדרך כלל היא מתרחשת במהירות חוקית. נהג שיודע שיש סבירות גבוהה לקיום מצלמה כמעט בכל צומת נכנס בזהירות רבה יותר לצמתים (כולל אני - מודה). ותראו איזה חוסר חשיבה יש אצל מקבלי ההחלטות: קיימת אלטרנטיבה לרכישת מצלמות צמתים אך משום מה רוב המצלמות שאמורות להירכש הן דוקא מצלמות מהירות. בקיצור שינוי התמהיל של המצלמות הוא הפתרון האינטילגנטי לפרוייקט הזה: המפעיל יקבל את שלו - לא צריך לשבור איתו את החוזה, וגם אנחנו - שנקבל באמת רמת בטיחות גבוהה יותר בנסיעה בכביש. אם למשל היו קונים בכל הכסף הזה אך ורק מצלמות לצמתים לפיקוח על מעבר באור אדום היינו מקבלים הפחתה נוספת ומשמעותית ביותר בכמות התאונות, לעומת זאת מצלמות המהירות רק יגרמו להעלאת הנפגעים - אנשים יבלמו בחוזקה לפניהן, ומי שינסה לנהוג כחוק פשוט מסתכן בתאונה קטלנית כתוצאה מהרדמות על ההגה- הרי אי אפשר לנסוע באמת בכביש 2 כשהוא פנוי במהירות של 90 קמש מבלי לפצוח בסדנת נחירות. בקיצור אני בעד מצלמות בצמתים מבחינתי אפילו בכל צומת שתהיה - אני מודה שבאופן אישי המצלמות האלה גורמות לי להיזהר יותר בכניסה לצומת, אבל אין שום מקום למצלמות המהירות וזה מה שצריך לשנות בפרוייקט הזה ובא לציון גואל. נ.ב. - מעניין אם יהיה איזה חבר כנסת שירים את הכפפה ויריץ את העניין - השקעתי הרבה מאמץ בתגובה הזאת ובדרך כלל עלות שעת עבודה שלי היא למעלה מ 1000 ש''ח (אני איש חכם מה לעשות).

    • תגובה ייתכן ומלומדת היא אך ארוכה מידי

      אריק, 01/10/10 18:56

      אם איז חכם אתה יודע כי קוראים קוראים את הפתיח אולי את פסלקת האמצע ואת הסיום
      גם לא ביום שישי יש זמן לקרוא התייחסות כזו ארוכה

    • האט לפני צומת.

      סרג'ו, 03/10/10 19:08

      אני מסכים לרוב הכתבה שלך
      אני רוצה להוסיף בהקשר למצלמות בצמתים יעיל ביותר
      אני חושב שצריכים להגביל את המיהרות מאה מטר לפני צומת ל-50 או60 קמ''ש ולא ללחוץ על הגז כדי להספיק לחצות את הצומת וזה הדבר הבולט ביותר.
      לי קורה שאור הרמזור מתחלף אני בפחד שלא הכנס בי משהו מאחור .
      והמצלמות למקם אותם בכבשים בן ערונים או בכבשים בלי קיר הפרדה.
      מקוה שיחשבו טוב טוב לפני שמבזבזים הרבה בסף ללא תועלת.....בהצלחה לאנשים שיחשבו בצורה יעילה כולם ירביחו מזה.
      ולפתח קוד התנהגות!!!!!!!

  • 18.

    הדוחות של המישטרה

    מוטי, 30/09/10 09:02

    כל הכסף של דוחות קנסות הולכים למישרד המישפטים הכל והקנסות בבית מישפט הולכים לקופת האוצר ... יעומת זאת הדוחות של העיריות הכל הולך לכיס של ראש העיר

  • 17.

    חוסמים את הכבישים ועובדים מהבית

    אורן סטודנט לסטטיסטיקה, 30/09/10 08:57

    והמערכות עם החברות שהתקינו אותן יפשטו את הרגל תוך זמן לא ארוך

  • 16.

    שבילי אופניים למען עתיד ילדינו

    דני, 30/09/10 08:50

    עירוניים ובין עירוניים לפני שיהיה מאוחר מידי

  • 15.

    לאן באמת הולך הכסף של הדוחות ? (ל''ת)

    go, 30/09/10 07:47

  • 14.

    אז למה בניתם כבישים מהירים ?

    טל, 30/09/10 01:42

    אם יש הגבלה של צב בכבישים המהירים ועכשיו גם על החריגות נוציא עוד כסף - למה השתמשתם בכסף שלנו לעשות כבישים מהירים ונוחים יותר - כדי שיהייה לנו כיף כשניתפס במצלמה ?

    הרי כל הנתונים מראים לכם שהבעייה היא בתוך העיר וסביבתה - תשקיעו שם !

    אני רוצה לראות ששוטרים ושרים יקבלו דוחות - מה הם יעשו......

  • 13.

    לממשלת ישראל לא אכפת לרצוח את אזרחיה בשביל בצע כסף.

    אבי, 29/09/10 22:17

    הנתונים שהוצגו בכתבה מוכרים וידועים.
    מהירות נמוכה בכבישים המהירים = יותר צפיפות = יותר תאונות = יותר פצועים = יותר הרוגים.
    יש עמותה בשם ''אור ירוק'' שמצליחה ללאכוף דעתה על משרד התחבורה, משל רק הם המומחים שיודעים מה טוב למדינה ולאזרחיה. את המחיר ישלמו אזרחי ישראל בכסף ובדם.
    .

  • 12.

    אויל מי שמאמין לרשויות . ברור שכל המטרה היא תוספת הכנסה לקופת המדינה (ל''ת)

    כדי שהמקורבים יוכלו לחגוג ביתר פאר ובזבוז, 29/09/10 22:15

  • 11.

    מהירות=כסף (והרבה!!)

    איציק, 29/09/10 22:01

    ואולי תרגיל המצלמות נועד להוסיף תקציב למשטרת ישראל?? כנהג ותיק ועתיק..לא פעם ניקלתי לפלונטר מכוניות (בדר''כ בגלל נהג/נהגת זהירים מאוד...) ורק 'בריחה' במלו המהירות הצילה אותי מתאונה !
    לא אתפלא שהגבלת המהירות בכבישים המהירים (בגלל הזהירות...) תעלה מס.' ההרוגים והפצועים !

  • 10.

    יותר מהירות = פחות זמן על הכביש = פחות תאונות

    עידן, 29/09/10 21:54

    כן, גם אני יכול להמציא משוואות יפות ללא שום סימוכין, אבל בגלל שאין במשוואה שלי כלום על יותר כסף למשטרה (אל תטעו! למשטרה! הכסף אולי למראית עין הולך למדינה, אבל בסיבוב בא למשטרה) אז היא לא נחשבת לטובה.

  • 9.

    כתבה מצויינת וממצה אבל . . .

    קוקו, 29/09/10 20:24

    אתם יכולים לנופף בכנפיים שלכם ולרקוע ברגליים.
    לא יעזור לכם כלום.
    המדינה צריכה כ ס ף ! ! !
    ואתם תשלמון ועוד איך !

  • 8.

    כולם יודעים המצלמות נועדו להגדיל את המס מהתושבים (ל''ת)

    נאהל, 29/09/10 17:00

  • 7.

    משוואה הפוכה

    יקי, 29/09/10 14:58

    ממשלה כושלת שלא משקיעה בחינוך אבל משקיעה במצלמות מהירות. המהירות בארץ נקבעה שרירותית על 90 ו100 שבאותם כבישים בעולם נוסעים 130 אז המסקנה ממשלה שצריכה לעוף צריך להחזיר את הליכוד ל12 מנדטים ואז יפסיקו להתעלל באזרחים

    • ברור, הכל באשמת היהודי... סליחה, הליכוד (ל''ת)

      דוד, 29/09/10 23:01

  • 6.

    ניתוח מעמיק ומשכנע, בשוויץ מצלמות מהירות רק בערים או בעקומות חדות (ל''ת)

    יובל, 29/09/10 14:31

  • 5.

    אבל ישראל מדינת חלם (ל''ת)

    עולם רביעי, 29/09/10 13:15

  • 4.

    כולם יודעים את זה, אבל כשאפילו התקשורת משת''פית של השלטון

    גל א , 29/09/10 12:30

    בדיווחים היסטריים על מהירות, בדרך להעמקת גביית המיסים, אין לקול השפיות שלך סיכוי.

  • 3.

    זו תוכנית נוספת של ''הון ושילטון''

    מאבד תקוה, 29/09/10 12:20

    מדינה ללא מנהיג(ראש ממשלה), עושקת את אזרחיה במקום לדאוג לרווחתם.

    • וכמובן שאין בתוכנית דאגה לבטיחות הנהגים!!! (ל''ת)

      צודק, צודק, צודק, 29/09/10 13:07

  • 2.

    מצלמות יש להתקין בכל הרמזורים (ל''ת)

    m.d, 29/09/10 12:16

    • נכון מאוד אם את כל המצלמות מהירות ימירו לרמזורים יהיו הרבה פחות תאונות (ל''ת)

      צודק, 30/09/10 08:01

  • 1.

    מילה בסלע

    רועי, 29/09/10 12:05

    כבר שנים שאני טוען בדיוק מה שנכתב כאן כשכולם עסוקים בפניקה מפני מהירות.
    לא המהירות הורגת - תשתית לקויה וטעויות אנוש הורגות.
    את הראשונה (תשתית) אפשר לתקן וחבל שלא עושים את זה, את השניה צריך למנוע ע''י הסברה ואכיפה ברמזורים וצמתים (וחבל שלא עושים את זה).

    חג שמח