קניתי לפני כשנתיים GPS הכולל זכות לעדכון אחד. הנחתי כי המפה שקיבלתי היא המעודכנת ביותר למועד הרכישה, כך שאין צורך בניצול העדכון אלא כעבור זמן.
המציאות התבררה כשונה מאוד - המכשיר לא הגיע עם המפה האחרונה הקיימת בשטח, אלא עם מפה עתיקה בהרבה. כך שאת הזכות לעידכון היה צורך לממש מייד עם רכישת המכשיר.
גם לאור זאת לא מפתיע לשמוע שיצרני ה-GPS פושטים רגל. אם היו חושבים על טובת הצרכן, היה העדכון מהווה חלק אינטגרלי מהמוצר, לפחות בשנותיו הראשונות. GOOGLE הבינו את זה מייד (כולל הפוטנציאל העיסקי של הפנייה לעסקים כמו מסעדות, תחנות דלק וכו') ומספקים את השירות ללא תשלום לצרכן.
בארץ עוד לא מאוחר - יצרני ה-GPS והמפות יכולים לפעול בדיוק לפי אותו מודל עיסקי ולספק עדכונים ללא תשלום על בסיס שוטף (אם לא אלחוטיים, אז דרך האינטרנט כמו העידכונים כיום) כאשר ההכנסות יגיעו מהעסקים המופיעים במפות.
מעניין אם מישהו מיצרנים ירים את הכפפה.