• 35.

    הממשל גוזל בכל דרך (למשל מס דלק) - מדוע שהעסקנים לא..

    צח, 26/09/10 16:15

    ב''משבר'' הכלכלי האחרון (כן זה שפסח על ישראל) החליטה הממשלה להטיל עוד מס על דלקים.. המשבר לא הגיע כאמור אבל אנחנו עוד משלמים את המס הנוסף, ומים - למה שלא ישחטו אותנו על מחדלי ממשלות לדורותיהן שלא השכילו לייצר מים בשפע עם טכנולוגיות שאנחנו פיתחנו ??? ולמעשה זה בכל דבר ודבר שנוגעים בו . פשוט התישו אותנו למוות .

  • 34.

    חוסר הבנה של הרבה מגיבים

    ישראלי, 24/09/10 12:57

    אמריקה היא יבשת! ומגיבים רבים מתייחסים אליה כאילו היא מדינה אחת.
    כשיעל (תגובה 17) או תגובה 26 כותבים על המחירים הגבוהים או על איכות המזון הם מתכוונים אולי לניו יורק או לוס אנג'לס. יש הרבה מקומות עם מזון בריא ויש אוניברסיטאות טובות וזולות.
    המאמר מתאר השוואה כללית, ובאופן כללי ארה''ב זולה בהרבה מישראל! אפילו לונדון שנחשבת כאחת הערים היקרות בעולם זולה בהרבה מתל אביב.

  • 33.

    להוריד את המיסוי הגבוה כאן ולהוריד את עלויות המחייה (ל''ת)

    פשוט כמו שזה נשמע, 24/09/10 12:30

  • 32.

    שכחת גם

    פינקלמיש, 24/09/10 10:34

    את המיסים העקיפים הגבוהים בעולם.
    ואת מחירי הידיור הגבוהים בעולם.

  • 31.

    USA at the end is the MOST expensive !!

    Europe, 24/09/10 10:33

    Calculate health care and pray you'll never need it.
    University will cost you YEARS of work !!
    Federeal Tax + State tax + Property Tax and if you want a good jewish school you are in trouble, so pay more taxes like in Europe and enjoy a much better life,

  • 30.

    מאמר שאומר כל כך הרבה באופן כל כך מנומס (ל''ת)

    ליאורה, 24/09/10 09:45

  • 29.

    חברים אמריקה זה כאן

    שחר ישראלי, 24/09/10 08:45

    אמריקה כמו שאומרים רק נוצצת כי הכל שם העמדת פנים אחת גדולה. אם מגרדים קצת מגלים שכל האמריקאים משועבדים לבנק. שלאוכל יש טעם של שעווה, שהחינוך שם הוא לא ממש משהו, מי שקצת חולה נשחט כלכלית וחברים יש רק בטלוויזיה.

    עם כל הצרות והבעיות שיש לנו ''אמריקה'' זה כאן בארץ הנהדרת שלנו ואת זה אומר מי שחי באמריקה 6 שנים.

  • 28.

    בקיצור - מדינה זבל

    John Doe, 24/09/10 08:21

    בקיצור - מדינה זבל

    • זבל מי שחושב ככה (ל''ת)

      תירס חם, 24/09/10 08:36

      • עולם שלישי בקושי - ביצה מעופשת

        John Doe, 24/09/10 17:17

        עולם שלישי בקושי - ביצה מעופשת

  • 27.

    רעיון נכון מוצג בצורה שטחית

    אלפרד, 24/09/10 08:15

    בכדי לא לסבך לכותבים ולקוראים את החיים, הכוונה במד ה-ppp מקבילה למדד הנטו ביחס לעלות המחייה הנמדד מדי פעם ע''י השוויצרים.

    במדד זה אנו הפראירים הכי גדולים בעולם, בוודאי בהשוואה לאמריקאים. להשוואה שני חלקים. הראשון מתייחס לנטו שהיינו נמוך יותר מבארה''ב, לא תמיד בגלל מיסוי שולי אלא כי הברוטו נמוך משמעותית.
    החלק השני הוא עלות המחייה הגבבוהה בארץ ואביא תחומי צריכה שונים בהם אנו משמעותית יותר יקרים (ההשוואה היא לארה''ב לא לניו יורק):

    מזון בסופר (להוציא פירות וירקות)
    מוצרי צריכה בסופר (דיאורדורנט שעולה בארץ 35 ש''ח עולה בארה''ב $2.99)
    דלקים
    רכבים
    מסעדות
    סלולרי
    דיור (כמובן שתלוי במיקום)
    מלונות
    ביגוד (לא משוק הכרמל)
    מנוי לחדר כושר (הזוי לגמרי)
    ועוד....

    כמי שגר שנים בארה''ב אני יכול להעיד ממקור ראשון...יקקקררררר כאן לאללה....ומרוויחים יחסית מעט.

    הפראיריות שלנו מתבטאת בעיקר באימפוטנטיות שלנו מול הרשויות הממסות והמסואבות...שם השמנת.

  • 26.

    כמה הערות/הבהרות

    אחד שגר שם תקופה, 24/09/10 01:43

    אני מסכים שהמחירים בארץ בתחומים רבים הם בגדר שערוריה, אך צריך להעמיד מספר דברים על דיוקם:
    1. בארה''ב, אוכל טרי ואיכותי (ואוכל כשר) הוא מאוד יקר. פירות וירקות למשל עולים הון. לא פעם יצאתי מהסופר עם חשבון של 100 דולר עבור פירות וירקות וכמה דברים קטנים.
    2. חינוך פרטי/יהודי מאוד יקר (כ-20K בשנה). גם אנשים רבים שאינם יהודים שולחים את ילדיהם לחינוך פרטי ולא ציבורי.
    3. השכלה גבוהה איכותית (שהיא תנאי הכרחי כדי לקבל משרה טובה בעתיד) היא מאוד יקרה. שנת לימודים באוניב' מובילה תעלה למעלה מ-40K דולר לשנה (רק על לימודים ללא מחיה).
    4. ביטוח בריאות מאוד יקר. לי היה ביטוח מהעבודה ובכל זאת נדרשתי לשלם כ-800 דולר בחודש לכל המשפחה (והשתתפות עצמית גבוהה לכל טיפול).
    לסיכום: החיים בארה''ב יפים למי שמרוויח טוב, אך לא הכל ורוד.

    • צודק מאה אחוז

      אחד שהיה וחזר עם חיוך, 24/09/10 21:12

      הרבה דברים כמו שהזכרתה מגולמים באופן טבעי בעצם החיים בישראל. וישראלי ממוצע מקבל אותם כמובן מאליו כמו : רמת המזון , שירותיים בריאותיים וחינוך. לאחר עשור בארה'ב אמרתי לעצמי שמשפחה אני פשוט לא מוכן לגדל שם , במקרה הטוב הילדים יראו כמו המבורגר , ושיטחיים כמו לאפה .

  • 25.

    לא מדוייק, אבל כדי להבין זאת, צריך ללמוד מעבר לתואר בכלכלה

    אבי, 24/09/10 00:54

    מי שיודע לנהל את כספו בתבונה, ולהתמקח ולקנות נכון, יכול לחסוך טונות של כסף בישראל.

    יש פה הרבה פסיכולוגיה דפוקה אצל הישראלים.
    פסיכולוגיה שגורמת להם להתעקש על רכישת רכב חדש במקום משומש, להתעקש על רכישת דירה במקום לשכור, להתעלם מהבורסה ולחסוך רק בבנק (שמשקיע בבורסה עם הכסף שלכם ועושה עליכם קופה).

    בכלל, בערים מישוריות, אפשר להסתדר אחלה עם אופניים או תחבורה ציבורית.
    ואין בעיה עם תחבורה ציבורית, כל עוד צה''ל מכסח את הערבים ולא נותן להם להתפוצץ בה.

    בגדים טובים אפשר לקנות פה בישראל ממש בזול, אם יודעים איפה. כנ''ל נעליים.

    מכשירי חשמל זה משהו שקונים פעם בכמה שנים, אז אני לא יודע מה הטעם להשוות, אבל גם זה אפשר להשיג בזול (במיוחד מחשבים), אם יודעים לחפש ולהתמקח.

    ועוד דבר חשוב - בישראל לא יודעים לעשות חרם צרכנים (חוץ מהחרדים).

  • 24.

    בקיצור פי שניים מאיתנו והכל יותר טוב אדיבים ושפע! (ל''ת)

    יעקב, 23/09/10 22:31

  • 23.

    גם באנגליה הכל זול יותר מאשר כאן (ל''ת)

    יוסי, 23/09/10 21:38

  • 22.

    ועוד לא אמרנו כלום על מחירי הדיור שעולים בהתמדה כל חודש!!! (ל''ת)

    בסופר עולים המחירים כל הזמן, סיוט...., 23/09/10 18:12

  • 21.

    למה תחתוני כותה שדלתא מייצרת בסין עולים 40 ש''ח?

    נדיב, 23/09/10 17:48

    הרי יצור תחתוני כותנה סטנדרטים בסין עולה אולי אולי 5 ש''ח. סעיף ''העיצוב'' המפורסם כבר מזמן נבלע, והמשלוח והכרוך בו הוא פרוטות לגבי כל פריט. מדובר בפריטים הנדחסים באריזה של מאות אלפים.
    אפילו אם יבוא מנהל דלתא ויאמר שייצור התחתונים עולה 10 ש''ח, אז מי מרויח מהעברת תעשיית הטקסטיל לסין?

  • 20.

    Many mistakes 

    USA, 23/09/10 17:06

    If so call professional article forget that you need to pay
    10% of your salary above the 35% federal Tax to your state
    That together is 45%, and the property tax is calculate as a percentage
    Of your home value , that mean that there are more mistake here

    • Further more

      Jehova, 24/09/10 07:20

      Clearly it's a partial comparison that meant was articulated to make the headline that the editor dictated.

      Real comparison should be based on the median income not the 20,000-30,000/month that only 15% in Israel reach. If you compare this highly paid people add also the tax-free car those people get in Israel .
      Also forgotten the benefits which the employee adds to your salary and are exempt from taxation (Keren Istalmut which purely extra salary , Pitsuyey Piturim which you can take even if you leave and are partially tax free, and the
      employer share in the retirement plans )
      In the US on the other and the employer only pays 7.5% social security on top of your salary to the government, and a few more taxes . Even though it's not in your paycheck stub, it's money made from your work that the government took and thus forced the employer to cut your salary (or job)

  • 19.

    מאמר הזוי, ישראל מספקת הרבה יותר לאזרח (ל''ת)

    תושב חוזר, 23/09/10 16:22

    • אולי תפרט איך בדיוק?

      לא חיה בסרט, 23/09/10 17:31

      במקום לזרוק ססמאות. גם אני תושב חוזר, אבל מקנדה, וישראל בהחלט לא מספקת הרבה יותר לאזרח. בטח לא ברמת חיים ואיכות חיים. אז אתה מוזמן להאיר את עיניי. רכבת תחתית? שוק תעסוקה? אפילו הבריאות זה לא מה שהיה פעם - ראית לכמה ישראלים יש ביטוח מגן זהב, פלטינום שמטינום? זה בגלל שהסל הבסיסי הוא חרטא, ממש כמו בארה''ב אבל הישראלים עדיין מתגאים בקופת חולים, שכבר מזמן לא מספקת את הסחורה. לראייה - כמה מבצעי התרתמה יש בישראל לילדים חולי סרטן לעומת ארה''ב? איך זה שהם לא באים לכאן לטיפולים ואילו כל הישראלים מחפשים מומחים מארה''ב? כמה עולה פה לקנות בית? לקנות ספר? אז, קדימה, אני מחכה לתגובה.

  • 18.

    המון אי דיוקים וחצאי אמיתות

    בועז, 23/09/10 15:37

    מס הכנסה אולי יותר נמוך אבל יש מסי מדינה, מחוז (שמשתנים ממקום למקום ) שאין בארץ, הארנונה (לבעלי בתים) היא רצחנית .
    מם בריאות וביטוח יקרים יותר.
    בארץ יש מע''מ גבוה שמייקר כל מוצר שאיננו אוכל.
    הסיבה שאמריקאים מוציאים פחות על אוכל היא כי הם אוכלים גאנק פוד, אוכל נורמלי זול יותר בארץ, למעט בשר, ופירות וירקות זולים בהרבה.
    ונקודה חשובה ואחרונה חלק גדול מהכלכלה האמריקאית ממומן מהדפסת כסף הגרעון בתקציב הפדרלי הוא 10% תוצר לעומת 2% בארץ.

    • תודה על ההבהרות! כמעט והתייאשתי (ל''ת)

      אוהב את אמריקה וגם את ישראל, 23/09/10 17:29

  • 17.

    זה ללא ספק נכון שהמזון ה-ר-ב-ה יותר זול שם, אבל...

    יעל, 23/09/10 15:33

    כותב הכתבה ציין משהו לגבי זה שהממשלה מעדיפה להגן על החקלאים והיצרנים במקום על הציבור וככה אין תחרות ויש מחירים גבוהים.
    זה נכון, אבל בארה''ב שם יש תחרות מטורפת והמחירים מאוד נמוכים (במיוחד לחיות מתות) הם גם מקצצים כמה שיותר הוצאות בגידול.
    מה שאומר בפועל שהאמריקאים אוכלים רעל! פשוטו כמשמעו! האוכל בארה''ב, ברובו, פשוט רעיל. הירקות מרוססים וגדלים באדמה רעילה, החיות מורעלות וחולות, וכל האוכל המועבד נעשה בכימיקלים מסרטנים והכל כדי לחסוך עלויות כדי שהם יעמדו בתחרות.
    כך שלא תמיד כדאי לשלם פחות...

    • יעל האוכל גם יותר יקר למעט בשר (אני לא קורא לגאנק פוד אוכל) (ל''ת)

      בועז, 23/09/10 17:37

    • NOT TRUE AT ALL

      I live in the US, 23/09/10 23:16

      The food in the US is NOT cheaper than Israel with respect to GOOD AND QUALITY FOOD!
      Yes, junk food is cheaper here: McDonald/chips etc. all are cheaper - but do you really want to feed your family with this?
      Veggies and fruits are MUCH MORE EXPENSIVE in the US!!!
      Cooking quality food in the US is more expensive!

  • 16.

    ישראל היא מדינה חדשה יחסית לארה''ב.בסה''כ 62 שנה.ומה שהישגנו (ל''ת)

    בזמן כה קצר,מדינות ותיקות רק חולמות כל זה.., 23/09/10 15:14

  • 15.

    הכל יופי, אבל שכלחתם להשוות בין מערכות הבריאות - ופה ישראל מנצחת בגדול (ל''ת)

    הדוד סם, 23/09/10 14:59

    • אתה צודק בהחלט.....

      יוספוס ארה''ב, 23/09/10 22:26

      כל יום קוראים פה בעיתונים בארה''ב תחנונים של אנשים לתרומות כדי לטוס לניתוחים בישראל.

      סתם... זה להיפך בדיוק... וכולכם יודעים את זה.

      בישראל יש ביטוח בריאות לשפעת בלבד. אם חליתם במחלה לא חוקית (כזו שלא נמצאת בסל התרופות) תישלחו הביתה למות. אם אתם צריכים ניתוח יקר שלא בסל, תמותו או לכו להתחנן לתרומות. וזאת כל עוד אתם ''עלק'' מבוטחים בביטוח בריאות.

      מעדיף את הביטוח בריאות שלי פה בארה''ב שהעבודה עושה לי ולמשפחתי. תור ל-MRI תוך 24 שעות, לא 24 חודשים, חדר פרטי בלידה לאשתי, והרופאים הכי טובים בכל קטגוריה, ואין דבר כזה ''סל בריאות'' או מחלות לא חוקיות בהן לא מטפלים כמו בישראל ושולחים הביתה למות.

      אה כן, הביטוח בריאות שלי בניגוד לזה בישראל מכיר בעובדה ששיניים הם חלק מהגוף האנושי. גם אצלכם בישראל זה ככה?

    • האיכות או גובה התשלום? על מה אתה מדבר בדיוק?

      AVICK, 24/09/10 02:58

      שוב טעית. אזרח מקבל איכות רפואית לפי התשלום, ובשעת הצורך ישראלים רבים באים לפה כדי לקבל שירות רפואי נאות, מתקדם ומצליח. אז הרפואה משתלמת בשעת אמת. נכון?

  • 14.

    You forgot VAT

    Amir, 23/09/10 14:38

    In the US there is no MAAM (VAT) but only local sales taxes that are normally 0-10% which makes for more of a difference when buying things.

    The US prides itself on private enterprise and solutions while in Israel people expect the ''State'' to take care of them from cradle to grave.

    Have no fear, under the leadership of BHO the US is heading down the same path as Israel and the Eurocrats; the government is growing daily and entering more and more ''protected'' sectors of the economy.

    It will take decades of good governing to undo the damage this guy has done in less than 2 years.

    • vat etc.

      USA, 23/09/10 15:50

      You're right on target!!!!!!!

  • 13.

    מה ההבדל בין אמריקאי לישראלי?

    גולן, 23/09/10 14:38

    ישראלי יגיד לך בפנים מה הוא חושב ואמריקאי יתן לך את האצבע מאחורי הגב.

    וכנ''ל לגבי הנתונים והסטטיסטיקות, המשכורת החציונית בארה''ב היא הרבה יותר נמוכה מהמספר הנתון וההוכחה לכך היא מליוני עובדים לא חוקיים שמשתכרים במשכורת מינימום ומטה.

    בדיוק כמו האבטלה שבפועל היא יותר גדולה, הם אומרים 10% אבל לעניות דעתי יש לפחות 20%היות והצורה שהמספר מחושב הינה מוטה.

    • האבטלה זה נתון מה זה מטומטם

      ., 23/09/10 15:07

      למדתי במשבר שהאבטלה מדברת על אנשים שאין להם עבודה ומחפשים עבודה
      לא עובד מרצון (כמו החרדים)? אתה לא נכלל בנתון.

  • 12.

    זה לא שאנו פראירים זה ...

    susu, 23/09/10 14:36

    זה שאנשי עסקים ישראלים הם גנבים ותעבי בצע. כאשר אימי עלתה (ברחה) מברה''מ בשנת 1970 היא אמרה לחברותיה באוניברסיטה שהיא בדרך לא''י שאלו אותה חברותיה ''האם היא לא מפחדת ללכת לגור במדינה שכולם בה גנבים?'' (הדעה הרווחת הייתה שכל היהודים גנבים ותעבי בצע, חבל שאנו עושים הכל כדי להצדיק את עללית הדם הזו).

    • אוי מסכנים, אז למה לא חזרתם לרוסיה?

      בוריס וודקה, 23/09/10 15:01

      יכול להיות שפה עם כל הגנבים עדיין יותר טוב ממדינה שמלאה שיכורים וזונות, ושהמאפיה בשיתוף עם הקג''ב עדיין שולטים בה?

      אבל ככה זה אצל הרוסים - אוהבים לבכות שדופקים אותם. למדו מהמרוקאים.

      • זה שרע ברוסיה אומר שטוב בישראל ?

        רוסי, 24/09/10 00:11

        בין 2 ברירות גרועות למה היא הייתה צריכה לבחור בברירה היותר גרועה ?

        והאם העובדה שיש מקומות יותר רעים מישראל אומרת שאין מקום לשיפור בישראל ?

        ואם יש מקום לשיפור, אז איך זה שמשתמע מהדברים שלך שאין מקום לביקורת ?

  • 11.

    יש לי קרובים באמריקה וכתבה היא כללית ולא מדוייקת

    מרק - ישראלי, 23/09/10 14:32

    הוצעות על הבית של משפחה אמריקאית הרבה יותר גבוהות. זוהי עיקר ההוצעה.
    בתרבות אמריקאית אוכלים הרבה במסעדות או קונים אוכל מוכן שזה יותר יקר מתרבות ישראלית של בישול בבית.
    נכון שדלק יותר זול פי שתיים אך מרחקים בארה''ב גדולים הרבה יןתר ותחבורה ציבורית היא יקרה ולא ממש יעילה (כמו באירופה).
    נכון שכוח קניה של מוצרים יותר טוב בארה''ב כמו מכונית, טלווזיה, אך דברים אלה לא נקנים כל יום.
    בסיכום אמריקאי משלם איפה שאנחנו לא משלמים בגדול כמו בריאות, השכלה גבוהה, תחזוקת בית.
    אנו כמו כל יהודי מעדיפים לראות כוס ריקה.
    לסיכום - אמר אמריקאי אחד - באמריקה טוב להיות בריא, יפה, צעיר וחכם - אז תחיה טוב.
    אמריקאי אחר אמר: ''טוב להיות עני מאד אז מדינה מממנת אותך או עשיר מאד, אנו מעמד ביניים העבדים: משלמים מיסים, עובדים קשה וכשלא צריך אותנו זורקים אותנו''. - דומה לישראל :) - לא הכל וורוד.

    • צודק בהחלט. טוב שיש כמה כאלה שרואים את כל התמונה הכוללת. (ל''ת)

      אדם, 23/09/10 16:08

    • הכל נכון חוץ מהעבודה שגם בישראל טוב להיות בריא, יפה, צעיר וחכם........ (ל''ת)

      אין שינוי מבחינה זו, 23/09/10 17:03

    • נכון מאד, לכל מדינה ה+ וה - שלה! (ל''ת)

      אי אפשר באמת להשוות אם כי אמריקה נפלאה לביקור, 23/09/10 17:34

  • 10.

    יתרונות לגודל

    ארז, 23/09/10 14:25

    לארהב יתרונות לגודל זו מדינה בעלת אוכלוסייה עשרות מונים מישראל ולכן עלות התשתיות לנפש הרבה יותר זולה בישראל שיעור ההוצאה לביטחון כפול פי שלוש מזה שבארה''ב .
    בישראל רבע מהאוכלוסייה אינו עובד מטעמים אידיאולוגיים ואם כן אז בשחור תרתיי משמע. בישראל לאזח הממוצע הלא חרדי שמשרת שלוש בצבא וכנראה דופק 20 שנה מילואים חודש או עשרים יום בשנה קשה לשאת בנטל.
    בישראל אין שני תיירים על כל תושב בשנה כמו בארה''ב . בישראל פורצת מלחמה בממוצע אחת לשש שנים. בישראל הקיום היומיומי משרה אווירה קשה של מאבק לחיים. בישראל יש יהודים שחלקם חוו שני דורות אחורה חוויה קשה של שואה ועדיין נאבקים לחזור למציאות של עם העומד על רגליו תחת סכנה קיומית. בישראל מצטופפים 35 ילדים בכיתה והמורה לא יודעת קרוא וכתוב ומלמדת עברית. בישראל 20% מהאוכלוסייה אינם מכירים בקיומה של המדינה ומבקשים את השמדתה.

  • 9.

    ארה''ב - באמת כל כך טוב?

    southcoast, 23/09/10 14:24

    ארה''ב היא מקום מאד גדול, ובה איזורים רבים ומאד שונים.

    נכון, מאד זול לגור בקנטקי או אידהו, אבל מה תעשה שם? אין עבודה. תגדל תפוחי אדמה?

    באיזורים עתירי מסחר, שרותים, היי-טק וכו', כמו ניו יורק, סן פרנסיסקו, או בוסטון, יוקר המחיה גבוה מקנטקי פי 3 או 4, בולל פריטים גדולים כמו שכירת דירה או קנית בית, ביטוח בריאות ושיניים, גן לילד וכו'. שם, היכן שרוב הישראלים נמצאים, ומסיבה טובה, לא זול לחיות כלל.

    לקחת ממוצע של כל ארה''ב זה לא הוגן, כי זה מציג את ארה''ב ''של הישראלים'' באור ורוד מדי. אף אחד מכם לא יעבור לגור במונטנה.

  • 8.

    in russia everything is 50% less than Israel (ל''ת)

    benny the kid, 23/09/10 14:18

    • אם ככה תישאר שם

      אדם, 23/09/10 16:07

      אז אתה טוען שהכל 50 אחוז שם פחות? מה שלום מערכת הבריאות ומערכת החינוך? בתי החולים ובכלל מערכת הבריאות היא נחותה ביותר. האו''ם מוציא כל שנתיים דו''ח שמצביע על איכות חיים במדינות השונות מבחינת חינוך, בריאות, משכורת, ותל''ג לכל נפש. כאשר המדינות ממספר 1-30 נחשבות למפותחות ביותר בעולם. קנדה היא במקום 5, ארה''ב במקום 13 וישראל במקום 27. רוסייה שאתה כל כך מתגאה לגבייה נמצאת במקום 51 או 53. מדינות ערב המאוד עשירות בנפט נמצאות הרחק מאחור. אז כמה שישראל הקטנה נאבקת היא יותר מפותחת מרוסייה ומערצות ערב שמפוצצות בכסף. מה אומר אתה על זה?

  • 7.

    לא ברור מה פשר ההשוואה ביננו לבין אחת המדינה העשירות בעולם.

    יהודי, 23/09/10 13:01

    זה שבכלל הגענו למצב שאפשר להשוות זה כבר הישג.

    צריך להסתכל על זה בצורה אחרת לגמרי.

    ישראל פעם הייתה ראש לשועלים (הכי מפותחת בין המדינות המתפתחות), היום היא זנב לאריות (בין הכי פחות מפותחות בקרב המדינות המפותחות).
    אבל אנחנו עדיין צומחים בקצב הרבה יותר גדול מאשר המדינות המפותחות, ואנחנו משנה לשנה מתקרבים להיות בבטן של האריות ואולי יום נגיע וגם נהיה ראש לאריות.

    בכל אופן, מי בכלל חלם פעם על היום שבו יהיה מקום להשוואה שכזו.
    וזה כאשר אם נחכה קצת בסבלנות, הרי שתוך מספר שנים לא רב לא רק שנוכל להשוות את ישראל לארה''ב, אלא גם נראה שהפערים הם לא כאלה גדולים.

    • אתה חי בסרט

      לא חיה בסרט, 23/09/10 14:36

      נתחיל מזה שאתה צודק - זאת טעות להשוות בין ישראל לארה''ב שהיא מדינה אדירה הן מבחינת שטח, הון אנושי ומשאבים. ישראל, לשם השוואה, היא בגודל מדינת ניו ג'רזי. רק הכלכלה של קליפורניה היא בגודל של מדינה קטנה, אז באמת שישראל היא ממש בדיחה בכל קנה מידה.
      אבל אם אתה חושב שישראל אי פעם תהיה ראש לאריות, אתה ממש חולם. אם נשווה את ישראל למדינות אחרות באירופה (שוויץ, ספרד) אתה תראה שישראל צועדת לאט אבל בטוח לעבר העולם השלישי. יש לנו פער מעמדות הגדול בעולם, מגזרים שלמים במשק שלא עובדים ולא תורמים כלום לתמ''ג (חרדים וערבים) ואפלייה כנגד מגזרים שלמים בחברה (נשים ומבוגרים). אז תגיד לי, מי בדיוק יהיה הקטר שיניע את המשק קדימה כשיש לנו כאלה בעיות מבניות? ועוד לא דיברתי על ההוצאה הבטחונית שרק תגדל כשלאירן יהיה נשק גרעיני (ויהיה לה). בתנאים כאלה אין שום הגיון לחשוב שישראל צועדת קדמה. אולי אתה מאמין לשטויות שבנק ישראל דואג לפרסם כל יום בתור פרופגנדה של ביבי ושותפיו שמצעידים את המדינה לאבדון. בינתיים אני רואה זוגות צעירים שלא יכולים לקנות דירה, יוקר מחיה גבוה ומשכורות נמוכות וזקנים שמחטטים בפחי זבל. ממש ראש לאריות

      • הכלכלה של קליפורניה היא השמינית בגודלה בעולם ולא כלכלה של (ל''ת)

        ''מדינה קטנה''., 23/09/10 19:27

      • אתה ענק!!

        תומא/, 24/09/10 08:30

        כל כך צודק!

  • 6.

    שאלה - מה אפשר לעשות?

    ארז, 23/09/10 12:59

    אז המצב עגום אנחנו יודעים, אבל איך אפשר לשנות זאת?

    הצעות מישהו?

  • 5.

    כל הכבוד לכתבה מקווה שהיא לא רק תהייה למגרות והצבור הישראלי יתעורר סוף (ל''ת)

    סוף ויעשה משהוא בנידון, על מרד צרכנים שמעתם??!!!, 23/09/10 12:42

  • 4.

    הבעיה שלכם בארץ היא שכמדינה כ''כ קטנה אין אצלכם תחרות של שיווק והיצע.

    סן–פרנסיסקני., 23/09/10 12:39

    סתם דוגמא:
    בצפון קליפורניה ישנם המון סוכניות לאופנועי במוו, ואני קניתי אופנוע חדש במחיר של 18,000 דולר.
    אותו אופנוע בארץ, לתדהמתי הרבה, עולה בסביבות 48,000 דולר...?!?
    מדוע?
    א. למיטב ידעתי ישנו רק יבואן אחד בארץ לאופנועי במוו, והוא כיבואן ללא מתחרים מרשה לעצמו לקבוע איזה מחיר שהוא רוצה היות והוא יודע שאנשים יקנו וישלמו זאת מפני שאין להם שום ברירה אחרת.
    ב. המיסוי כאן הוא 8.75% בשעה שבארץ הוא בערך כ–50%...
    ובנוסף, מחירי הדלק והביטוח הם הרבה יותר זולים כאן.

    אז בתאכלס, אפילו אם הייתי מרויח כאן את אותה משכורת כמו שהייתי מרויח בארץ, ההוצאות שלי הן הרבה יותר קטנות כמעט בכל התחומים חוץ אולי מדיור.

    • כן אבל אתה לא תחגוג עם כל הערסים בכנרת ואנחנו כן,הא אכלת אותה (ל''ת)

      ארץ הערסים, 23/09/10 15:42

    • לא מדויק בכלל

      dude, 23/09/10 16:35

      המיסוי פה הרבה יותר גבוה מ50%, ההובלה לפה הרבה יותר יקרה, הכמויות קטנות והיבואן לוקח פה סיכון יותר מכל סוכנות בקליפורניה
      אני לא מצדד ביבואנים ולא אומר שאין פה תאבת בצע וניצול הבלעדיות אבל עדיין לא תמיד זה כמו שזה נראה ומותר לבן אדם גם להרוויח בשביל זה פתח עסק לא?
      בסך הכל גם ללא רווח ליבואן בכלל, המחיר המינימלי יהיה יותר מפי 2

      אנשים פה וכנראה גם שם לא מסוגלים להבין שפה זה לא אמריקה ולא אירופה וכל דבר אוטומטית יהיה הרבה יותר יקר רק בגלל לוגיסטיקה וגודל השוק וכמבן שהמדינה לוקחת לה נתח יפה מהכל... בסופו של דבר יש סיכוי טוב שמי שמכר לך את האופנוע שם, הרוויח יותר ממי שמוכר אותו פה בכמעט פי 3

      • ל–Dude,

        אחד שיודע, 23/09/10 19:24

        מדינת ישראל הרבה יותר קרובה לגרמניה ששם מיצרים את אופנועי הבמוו, אז איך יכול להיות שההובלה לקליפורניה היא הרבה יותר זולה?
        כשהאופנוע יוצא מגרמניה הוא נשלח בספינת משא לניו–ג'רסי ומשם הוא נשלח במשאית כ–4000 ק''מ לקליפורניה...

        ואגב, מידיעה אישית ביותר, סוכן מכירות בקליפורניה מרוויח בקושי 3000 דולר במכירת אופנוע אחד שזה סכום ממש לא גדול, אבל הוא מרוויח את לחמו מתיקונים וטיפולים באופנוע ובמכירת אביזרים.

  • 3.

    התשובה לשאלה בכותרת היא: שבמדינת היהודים כמו במדינת היהודים כשהכל

    מבוסס על גריד, גריד וגריד למה יש לצפות?, 23/09/10 12:36

    ''אחותה האמריקאית??!!'' היינו מתים, הצחקתם אותי ומשום מה אני רוצה לבכות....

  • 2.

    אויש באמת... חלאס עם ההתרפסות הזאת בפני ארה''ב.

    יובל, 23/09/10 12:30

    אם היו לנו נתונים הפתיחה שיש להם, היינו הרבה יותר מוצלחים מהם. תראו שלמרות כל הקשיים, המלחמות, האנטישמיות, השטחים הכל-כך מעטים שיש לנו בארץ- עדיין הצלחנו להקים פה מדינה שמתחרה במדינות המערב בעלות השפע ותנאי הפתיחה העדיפים.

    יש לנו במה להתגאות. לא צריך להתרפס בפני אף אחד.

  • 1.

    איזה שטויות במיץ עבניות.

    אדם, 23/09/10 12:16

    מדוע לא מספרים שמשפחה של 3 נפשות משלמת ביטוח בריאות בסך של מעל ל 1000 דולר בחודש בארה''ב? איזה אב בית שפוי יתן למשפחה שלו לחיות ללא ביטוח רפואי? בארה''ב מחייבים במס כל דולר. אלא אם כן אדם מרוויח פחות מ 10,000 דולר ברוטו לשנה שזה המינימום של המינימום. אדם שמשתכר כזה סכום חי מתחת מתחת לקו העוני.ובישראל? בקיצור בולשיט.

    • 1000 דולר? מאיפה שלפת את זה?

      מתכנת, קליפורניה, 23/09/10 13:59

      כשאתה מועסק, העלות לביטוח למשפחה בת 3 נפשות בסביבות 250 דולר לחודש, וזה עבור הביטוח היקר יותר שנקרא PPO ולפעמים ישנה השתתפות עצמית שנתית, תלוי בחברה. יש גם ביטוח זול יותר שנקרא HMO שמקביל לקופת חולים בארץ שמצריך הפניית רופא לכל מומחה. אם אתה לא מועסק זה כבר עניין יקר יותר (סביבות 500 דולר).
      אבל לצורך השוואה: כשהייתי בארץ, כל חודש ירד לי מהמשכורת 1050 מס בריאות וזה היה עבור קופת חולים בסיסית. תוסיף לזה את התוספת עבור כללית מושלם או מכבי זהב.
      בתור מתכנת שהיה המפרנס היחיד בארץ, לא גמרתי את החודש. פה אני חי ברמה הרבה יותר גבוהה ואפילו חוסך.

      • Not true! A young couple will pay $450 per month!

        New Yorker, 23/09/10 14:44

        What if your job won't pay for your insurance? We pay about $450 a month and it doesn't include pregnancy, $50 per doctor's visit and the medicine.
        Most of my friends which have babies, can only afford the insurance for the baby! It is a crazy amount.
        The fact that you live in Calli, and work in ''Hi Tech'' means your conditions are way better than a regular young person trying to start in the US...

      • שכחת שלא כל מקום עבודה משלם ביטוח בריאות

        אדם, 23/09/10 16:02

        לכל כל מקום עבודה משלם את הביטוח בריאות וזה נופל על המשפחה עצמה. אני שילמתי לBLUE CROSS 1100 דולר בחודש על 3 נפשות.

      • כל העצמאיים ובעלי העסקים הקטנים משלמים את הביטוח של עצמם.

        מה בדיוק אתה מתכנת שלא הבנת תגובה פשוטה?, 23/09/10 17:00

        מי דיבר על השתתפות עצמית של 250 $ לחודש?
        דובר על מי שבעל עסק פרטי שצריך לשלם את הביטוח של עצמו. המינימום זה אלף דולר לחודש וגם בשביל זה לא מקבלים שירות משהו ויש דידקטיבל של כמה אלפי דולרים לכל אחד מבני המשפחה.

      • NOT TRUE!

        Accurate numbers, 23/09/10 23:21

        The amount you pay for health insurance depends on the company for which you work. High tech companies have high standards for participating in the insurance costs (which is why you end up with $250 a month). Other Companies do not share the cost in the same manner and you can end up with $1,000 a month and not have a full coverage. If you don't work, the situation is much worse: ever heard of ''pre existing condition''? Nobody cares about you, only if the policy actually covers or not...
        A little dose of reallity - not everything that is shiny is actually gold!!

      • I hope your boss does not you so

        Jehova, 24/09/10 00:00

        stupid.

        The cost of the insurance is way more than the $250 .
        Your employer probably pays the difference . If one day you'll stop working (go back to school, mental crisis, layoff, personal time-off) you'll find yours paying the entire amount .

        Wait till you will really need the insurance. Since you are too stupid to read and understand even your own paycheck stub, let me warn you if you'll really need the insurance one day, let's hope you saved enough money from your salary for the co-payments and staff that is not covered.
        Just keep in mind that the standard insurance in Israel is unlimited while almost any insurance in the US has it's maximum spending . If you reach that
        you will either have to pay several $100K or go home and die. This is already happening to many Leukemia patients for example and according to Obama's plan it will happened to almost anyone above 75)

      • Not true

        Dana, 24/09/10 15:09

        What are you talking about? We're leaving in NY and are paying $1500 a month for a family health insurance. We are a family of 5 but the price is similar for a family of 5 or 3. It is just the same. Health in surance in NY is very very expensive.