• 12.

    ''הציבור מטומטם לכן הציבור ישלם ...''

    הציבור, 31/07/10 10:46

    ''...מה שבה בקלות באותה הקלות ייעלם ...''
    אמר שלום חנוך

  • 11.

    אמרתם ביבי אמרתם לדפוק את העם (ל''ת)

    שמעון הצדיק, 31/07/10 10:12

  • 10.

    אולמרט,משפחת עופר-מי אמר שקשוקה ולא קיבל? (ל''ת)

    מכונית השקשוקה, 31/07/10 09:14

  • 9.

    מענין מה פרס מרויח מכל זה

    בב, 31/07/10 08:39

    חתרן בלתי נלאה (רבין - פנקס שירות)

  • 8.

    נותנים מונופול לאדם אחד, בדיוק כמו שנתנו את בתי הזיקוק.

    אנג'ל, 31/07/10 08:12

    לא ראיתי שנתנו לאיזו חברת סטארט-אפ זיכיון, במידה והחברה תצליח.

    אם כך, למה בטר פלס שהיא חברה כלכלית מקבלת
    יתרון יחסי על פני המתחרות, מתחרות פוטנציאליות?!

    יש לי הרגשה שמתישהו, מבקר המדינה יכנס לעובי הקורה?~

  • 7.

    אם יש לי מניות שלהם...

    יניב, 31/07/10 02:09

    ....אני מוכר. בתקווה שהממשלה שלנו תבין שלא צריך לעזור להם.

  • 6.

    השאלה היא מהי החברה הזו בטר פלייס.....

    יהודי, 31/07/10 00:25

    אם החברה היא חברה ישראלית במלוא מובן המילה..
    והיא תהיה בעלת פוטנציאל להפוך לאיזה שהיא חברה רב-לאומית גדולה..
    הרי שכן, יש סיבות לתמוך בפרויקט הזה.
    שממילא גם יטיב עם ישראל כי יוריד את התלות שלה על מקורות נפט זרים, ויעזור לתדמית שלה כמדינה מערבית מתקדמת.
    יש לתמוך בפרויקט הזה באותה מידה שתומכים בפרויקטים כלכלים למיניהם.. מחברות סטארט אפ עד לתעשייה מסורתית..
    למדינה יש אינטרס מובהק לפעילות כלכלית ולפרויקטים כלכלים שאפתניים בשטחה.

    השאלה האם לרעיון הזה יש פוטנציאל רציני.
    והשאלה היא האם בטר פלייס זו חברה ישראלית, שהמדינה תרוויח מתרומה לפעילותה.

  • 5.

    עושק

    dk, 31/07/10 00:04

    הגנבים בדרך. ....ואז נחכה לאיזה ''השר כחלון'' שיתחנן להוריד מחירים. אזרחים התעוררו.

  • 4.

    כתבה מאוד מעניינת . תודה (ל''ת)

    יצחק, 30/07/10 23:22

  • 3.

    מצחיק בכלל לדבר על מכוניות חשמליות כאשר יש הפסקות חשמל בגלל עומס יתר

    ציוני שפוי, 30/07/10 22:56

    קודם חייבות להיבנות בישראל עוד 2-3 תחנות כוח חדשות ,דבר שיקח לפחות שנתיים שלוש

    לא ניתן במצב כיום להוסיף עשרות אלפי צרכנים כבדים לרשת

    • מצחיק עוד יותר שאת החשמל אצלנו מייצרים מדלק

      אורן, 31/07/10 08:50

      כל עוד לא מייצרים חשמל אצלנו בכורים גרעיניים
      מה בדיוק נרוויח?
      את זיהום האוויר רק נעביר לחדרה!

      • אורן החכם: רוב החשמל בארץ מיוצר מפחם, לא מדלק.

        יצחק, 01/08/10 16:44

        אז ככה: הנצילות האנרגטית הממוצעת של מנוע מכונית הוא בסביבות 10%. בתחנת כוח - כ- 30%. כבר הרווחנו פי 3 נצילות.
        הנצילות של מנוע חשמלי - למעלה מ- 90%. לכן, מכונית חשמלית יעילה פי כמה ממכונית בעלת מנוע שריפה פנימית.
        בנוסף לכך, במקום שגזי הפליטה מהמכוניות יוזרמו ישר לריאותיך, בחדרה הגזים נפלטית לאוויר בגובה של מאות מטרים. יחי ההבדל הקטן.

    • ציוני - מה הקשר - שפוי? אולי, אבל בור גמור.

      יצחק, 01/08/10 16:38

      1) הטעינה יכולה הליעשות בעיקר בלילה - אז יש עודף ניכר של כושר ייצור בארץ.
      2) עד שיהיו בארץ עשרות אלפי מכוניות חשמליות יעברו הרבה שנים, כך שלפחות כיום - אין שום בעיה, ולא צריך לבנות תחנות כוח חדשות.

  • 2.

    למספר 1 - אתה מדבר שטויות לא תהיה שום קריסה של רשת

    גיל, 30/07/10 10:59

    החשמל- זה קשקושים שבטר פלייס מפריחה. הטעינה תהיה בלילה שאז ממילא צריכת החשמל בארץ היא הכי נמוכה.

    • טעינה ביתית - רק אולי ל-1% זה רלוונטי בכלל (ל''ת)

      ליאור, 30/07/10 21:12

    • טעינה ביתית

      ליאור, 30/07/10 21:13

      הרי רק לאחוז קטן של האנשים יש חניה פרטית, כדי שהפתרון יהיה רלוונטי נדרשות עמדות הטענה ציבוריות ברחוב ובמרכזים מסחריים.
      הטענה של בטר פלייס היא שלא יהיה משתלם עבור הצרכן לטעון מהבית מכיוון שהוא גם ככה ישלם עבור קילומטרים ולא עבור חשמל...

      • תשלום

        טל, 30/07/10 22:44

        אם היית מתחבר לשקע ביתי היית משלם רק עבור החשמל - לחברת החשמל. בערך 12 ש''ח ל-160 ק''מ.
        כמובן שהתשלום לבטר פלייס יהיה גבוה יותר, מאחר והיא מציבה עמדות טעינה, תחנות החלפה, והיא זו שקונה את הסוללות - הכל על חשבונה.
        עדיין המחיר לק''מ חשמלי צריך להיות משתלם יותר מק''מ דלק.

        • כן אבל בטר פלייס תקנה את החשמל מראש במחיר יותר זול מהצרכן (ל''ת)

          נ, 31/07/10 09:55

          • נכון.. אבל מה איכפת לך כל עוד גם אתה חוסך כסף (ל''ת)

            טל, 01/08/10 11:22

  • 1.

    לא ניתן להתחבר לשקע ביתי

    טל, 30/07/10 09:33

    משום שזה יוביל לקריסת רשת החשמל.
    הטעינה חייבת להיות מנוהלת על מנת שיהיה מעבר המוני לרכב חשמלי.

    • יישר כח לעיתונאי שיבהיר סוף סוך שהמלך עירום

      א א מהנדס חשמל, 05/08/10 10:20

      הרבה שטויות נכתבו כאן, אך תגובה מס' 1, שנכתבה כנראה ע''י עובד בטר פלייס, עוד עלולה להתחשב כנימוק.
      אין שום בעיה ''לנהל'' טעינה משקע ייעודי בבית, לפי זמן, או להנהיג תעריפים ביתיים לפי זמן הצריכה. זו כבר אופציה קיימת.
      כל מה שאגסי עושה הוא בניית מונופול.
      שאיזה עיתונאי ישאל מה הוא בעצם מתכנן, כמה מהנדסים עובדים אצלו בנושאים של הרכב, ומה ייוצר בפועל בארץ. להזכירכם, כשנשיא המדינה וחבורת הנוכלים הנוספים שישבו בממשלה בזמן מתן ההבטחות, הובטחו עשרות אלפי מקומות עבודה. איפה ? בסין או בצרפת ?