• 25.

    מיסוי גבוה לרכבי שירות

    הלוחש למעליות, 23/07/10 22:40

    כטכנאי שירות ,העובד שישה ימים בשבוע ,פלוס תורנויות,ורכב החברה העמוס ציוד צמוד אלי מתוקף עבודתי,רובן המוחלט של נסיעותי הן בעינייני עבודה ,סברתי כי המס הגבוה מאד עבור רכב עבודה אינו משתלם ,וביקשתי להשאיר אותו בסוף היום במקום העבודה .תגובת המעסיק היתה שכדאי לי לא לחשוב על כך מכיוון שאטופל בהתאם.אנשים,תתעוררו נסו לבדוק מה יקרה אם תסרבו להטבה הזו של רכב עמוס בציוד אשר המעסיק מעדיף שיהיה צמוד אליכם כדי שתהיו זמינים,תחסכו לו בזמן,ובצורך לאחסן את הרכב ולשמור עליו כדי שלא יגנב /יפרץ בלילה

  • 24.

    דבר נוסף זה ההשפעה על פיצויי פיטורין, ההפסד הוא 3000 כפול מספר שנות

    יקירמרכז, 23/07/10 17:58

    העבודה.

    רלוונטי למי שלא חתם על סעיף 14.

  • 23.

    בלי הליסינג, מספר תאונות הדרכים ירד בצורה דרסטית. לא כל אידיוט ינהג! (ל''ת)

    הלואי, 23/07/10 17:19

  • 22.

    שכחתם את העומס שהביאו הליסינג.300000 כלי רכב!! (ל''ת)

    עוד משהו, 23/07/10 16:39

  • 21.

    שכחתה את המס הנוסף על רוכשי הרכב הרגילים עקב הליסינג!

    אביב המבין, 23/07/10 14:33

    הרי ידוע שבגלל ש 50% מהרכבים נמכרים מהחברות לליסינג. בהנחה של 30-40 אחוז.
    ה 50% הנותרים משלמים את הסיבסוד הזה בהעלאת המחירים לקונה הקטן.
    אם יבוטלו הליסינגים ויעלה כראוי המס על ההטבה, אזי כולם (בערך כי חברות עם מאות מכוניות עדיין יקבלו מחיר אחר) יהיו באותו סטטוס מול סוכנויות המכוניות.
    שלא לדבר על כך שאנשים יתחילו להשתמש בתחבורה ציבורית.
    כמובן אם האוייב מספר אחד של המדינה (הממשלה על שלוחותיה) יכניס תחבורה ציבורית ראוייה.

  • 20.

    שוב מנסים להכות במעמד הביניים ..

    אילן, 23/07/10 11:19

    זוג צעיר שמשלם משכנתא מטורפת ( גם אם רכש דירה באזור צנוע ... ראו ערך מחירי הנדלן ..) משלם גנים ( משכנתא שניה) משלם מס הכנסה , משלם משלם משלם משלם ...

    מילא הייתה תחבורה ציבורית נורמאלית ...

    אנשים יחזירו את הליסינג - ישתמשו בתחבורה ציבורית לשם הגעה לעבודה ( יאחרו לא מעט מהם ) ייצאו מוקדם מהעבודה ( גנים .. ילדים זוכרים ... ) וחוזר חלילה ...
    להיות משפחה בישראל זו עבודה לכשעצמה שאינה מוכרת באף מוסד , בטח לא באוצר ...
    עכשיו לוקחים את הרכב ( כלי עבודה של התא המשפחתי ממעמד הביניים )

    יופי טופי של חשיבה כוללת ומקיפה .

  • 19.

    אין סיכוי שהליסינג יעלם

    אודי - עם רכב חברה, 23/07/10 10:27

    אומרים זאת כל פעם וכל פעם הוא מצליח

  • 18.

    הכתב מפגין חוסר הבנה מוחלט של הנושא

    אור, 23/07/10 10:11

    גם רשויות המס וגם הכתב הזה פישלו בגדול בנושא העיקרי שבגללו התחיל נושא הרכבים הצמודים - העובדה שיש אנשים שצריכים את הרכב לצורך מילוי התפקיד . ובמילים אחרות ''המנטליות של חברות בינלאומיות, במיוחד אמריקאיות, היא שרכב מהווה אמצעי ייצור לכל דבר'' - אבל בישראל משום מה חושבים שזו הטבה,
    במאבק נגד המס, טענו המתנגדים שזו אפליה של אותם אנשים שצריכים את הרכב לתפקיד - עד היום אין שום פתרון שמאפשר להכיר במרכיב הזה של הרכב!!
    אז למי שבאמ קיבל את הרכב כהטבת נוחות ,והיו הרבה כאלה, אין בעיה בכלל - הכניסו מסים דרקוניים? לא ניקח רכב.
    אבל מאותם אלו שצריכים את הרכב לצורך העבודה, היום המדינה גונבת את הזכות להתפרנס, והם משלמים שווי מס לא עבור שימוש פרטי ברכב, אלא עבור הזכות לעבוד.

    • כל כך נכון !!!

      אילן, 23/07/10 10:56

      סוכני מכירות שנוסעים ללא הכר לצורך הגעה מלקוח אחד לשני פשוט נפגעים בצורה קשה מהרפורמה ...

      ברמת המאקרו הרפורמה הזו פוגעת בצמיחה --- פחות סוכני מכירות ( ניידים מכל הענפים ) תביא לפחות צריכת מוצרים שתביא לפחות יצירת מוצרים שתביא לפחות מקומות עבודה ...
      ושלא לדבר על ההכנסות הישירות של המדינה על ידי מס ישיר ומס עקיף ממכירות אלו .
      מדינת חלם - רפורמה אמיתית מתבטאת בהבחנה בין הצרכים של כלי הררכב .

  • 17.

    הגיע הזמן לחשוב ולא לשנוא

    חאג', 23/07/10 10:09

    יש את אלו שזו רק הטבה בשבילם
    ומה עם האנשים שמרוויחים משכורת של 4 ספרות בלבד והרכב הוא מרכיב קריטי בעבודה?
    צריך לעשות אבחנה בין גובה המשכורת לבין המס על הרכב.

  • 16.

    קנו רכב פרטי ישן וחסכו המון

    דג, 23/07/10 10:04

    מי שלא נוסע הרבה יכול לקנות רכב פרטי ישן יותר ולחסוך המון.
    המחיר הוא עוד ביקור במוסך בשנה ועוד סכום קטן יחסית לתיקונים - עדיין זול בהרבה מספיגת ++10,000 ש''ח בשנה בירידת ערך, ובלי להזכיר עלויות מימון.
    רכב בן 10 עולה מעט, לא סופג פחת גבוה ואם הוא שמור, גם לא מתקלקל יותר מידי ועלויות התחקון במקרה תקלה אינן כה גבוהות כפי שפוחדים.
    מי שנוסע מעט ולא פוחד להכנס למוסך עוד פעם בשנה יחסוך המון כסף.

  • 15.

    כתבה נכונה ומעולה

    יצתק, 23/07/10 09:01

    הכן בכתבה זו הפרטים נכונים.
    יש להעלות את המיסים על רכבי הליסינג.

    לדעתי בעלי החברות ישכנעו את חברי הכנסת הטיפשים בצידקתם.

    יש להעלות את המסים,נימאס שעובדים חיים על חשבון אחרים.

  • 14.

    אחים שלי, תעברנו לטוסטוס. החיים שלכם יראו אחרת (ל''ת)

    הקסדה הכתומה, 23/07/10 08:51

  • 13.

    יש היום חברות שמפרישות לקרנות בלי להוריד את שווי הרכב

    אורן, 23/07/10 08:13

    בחברות מסויימות ובניגוד למה שרשום בכתבה,
    העובד לא יפסיד כסף בתנאים הסוציאלים שלו.
    כלומר, אם המכונית עולה 3000 ש''ח בחודש והמשכורת של העובד היא 10000 בחודש. המעסיק יפריש אחוזים מ10000 ש''ח ולא מ 7000 ש''ח.

  • 12.

    כמי שחיי את הפרטים על בסיס יומי הכתבה הזו מדוייקת להפליא

    מנהל צי רכב בחברת היי טיק, 23/07/10 05:26

    רמת הנסוּעה השנתית הינה הפרמטר המכריע בהחלטה אם לרכב חברה או פרטי

    אם צריכת הדלק החודשית /נסוּעה מוגבלים הרי שבאמת חבל על הזמן לעסוק בחישובים השליכו את טיוטת החוזה לסל האשפה.

    סוף שבוע נעים ובטוח בדרכים

  • 11.

    רכב צמוד=טירוף מוטורי+מחדל כלכלי

    דיוגנס, 23/07/10 04:15

    כמה נאמר כבר על הטירוף של ''רכב צמוד'' שמקורו בעלות הגדולה של רכישת רכב פרטי ואחזקתו בידיים פרטיות?
    לא מספיק!!!
    ואולי עכשיו ה''מחוקק'' יביא סוף לשיטת תשלום עקיף זאת ולביבוז לאומי של משאבים (נסיעות מיותרות ללא חשבון),נתוני זיהום מיותרים ורמת הסתכנות של הנהג עם הרכב שלא שלו.
    ומעל לכל,מי שרוצה אוטו פרטי,שייקנה-כמו בכל העולם.

  • 10.

    אחלה כתבה !! (ל''ת)

    חיים, 23/07/10 01:28

  • 9.

    כבעל רכב ליסינג, המון שטויות רשומות בכתבה, ובכלל

    זאב, 23/07/10 00:49

    מכב במרה של גיל מלמד אין לתפות לכלום. הוא הגרוע בין כתבי ברכב.
    בוודאי ימחקו את תגובתי.
    לא היתה כל התייחסות לעלות המימון ולירידת ערך של רכב חדש בשלוש השנים הראשונות שלו. רק הפחת הוא כ- 900 ש''ח נטו לחודש! עלות המימון היא לפחות 4% מערך הערב, כלומר כ- 5000 ש''ח לרכב כמו מאזדה 3, או טויוטה קורולה! איפה החישוב של אובדן ימי עבודה לתיקונים וטיפולים? איפה החישוב לתאונה וירידת ערך (לצערי יש בארצנו הרבה תאונות). יש עוד מספר פרמטרים שמוכיחים שגם היום הליסינג כדאי!

    • זאב, הוכחת שבעצם צריך להעלות את החיוב במס עוד הרבה!

      יצחק, 23/07/10 10:12

      כלומר, ה''ליסינג'' כדאי כי אתה לא משלם מס אמת על ההטבה! אין לעיוות הזה שום הצדקה, כי אתה מקבל מהמעסיק רכב ללא שום קשר לעבודה שלך.

  • 8.

    שיעברו כולם לתחבורה ציבורית. (ל''ת)

    ג, 22/07/10 23:55

    • כשתהיה תחבורה ציבורית נורמלית אני אשמח

      אור, 23/07/10 10:13

      במקומות שיש רכבת היא פעם בשעה, ולא בכל מקום יש.
      רכבת תחתית מהירה בכל עיר גדולה זה חלום רחוק היום מאי פעם.
      ועל אוטובוסים שמחברים מקומות קרובים מוטב לא לדבר

  • 7.

    לצערי יש פרט חשוב מאוד שנשכח מכותב המאמר: דלק

    חגי, 22/07/10 23:48

    כפי שהתחלנו לשמוע, משרד האוצר מתכנן להעלו תאת מחיר הדלק בשנתיים הקרובות ב-20%. גם אם מדובר בגזרה שתתבטל חלקית - הרי שברור שהמחיר יעלה. כבר כיום המחיר למלא מיכל דלק הוא מפחיד, ולמי שנוסע מעל 20 אלף קמש (= מי שגר מחוץ לעיר) - זה פקטור חשוב מאוד מאוד.

    • 20 אלף קמ''ש ??

      שגיא, 02/08/10 10:42

      אולי במאיץ החלקיקים בג'נבה ...

      • 20 אלף קילומטר לשנה (ל''ת)

        מגיב, 17/09/10 16:04

  • 6.

    נראה שהכותב לא מכיר את חוקי המס האמריקני

    דני עמרני, 22/07/10 23:10

    אזרח פרטי וגם חברות אינם יכולים להוריד את עלות הרכב אלא רק אם הרכב יוצר הכנסה.
    אני כמעסיק אמריקני תמיד קיבלתי שוק כשראיתי את הטבות הרכב הישראליות.
    חברות אמריקאיות פשוט מגלמות את עלות הרכב כחלק מעלות העובד. זה קל כאשר המשכורות שונות.

  • 5.

    מס מעסיקים?

    אאא, 22/07/10 23:06

    מס מעסיקים רלוונטי למלכ''רים או עובדים זרים.
    מה זה קשור למשכורת רגילה?

  • 4.

    מהצד השני - חובת ההצמדה של הרכב לעובד פוגעת בחלק מהמעסיקים

    אודי, 22/07/10 23:06

    לצורך העניין - אני עצמאי שזקוק לטנדר קטן לצורכי עבודה, אבל איני מעוניין בו כרכב פרטי - הוא אינו מתאים לי ולמשפחתי.
    המצב היום הוא, שכדי להחזיק אוטו כזה אני חייב להצמיד אותו לאחד העובדים השייכים לעסק.
    למעשה - אופי הפעילות הוא כזה, שהרכב ישמש בעיקר לצורכי ייצור הכנסות - תובלות פועלים, כלי עבודה חומרים ומוצרים, אבל במצב הנוכחי אתקשה מאד לרכוש אותו - ההוצאות לא יוכרו..
    נכון היה לסווג, בהתאם לסוג העסק וסוג הרכב, רכבים שמיועדים לייצור הכנסה בעיקר בקבוצה נפרדת - ולהקל על עסקים שמפעילים אותם בעיקר לצורך זה.
    כלומר - רצו לעשות צדק, אבל דפקו גם עסקים קטנים\\ שהיום נאלצים לספוג חלק מהעלויות העסקיות כהוצאות פרטיות

  • 3.

    הליסינג הזה יצר מצב חמור יש יותר מדי מכוניות על הכביש

    א, 22/07/10 22:59

    ויש נהגים שבכלל לא צריכים להיות על הכביש לפני הליסינג לא היו בכלל פקקים היום כל רכב 3 על הכביש זה ליסינג ונסיעה לתל אביב לוקחת כל יום שעה וחצי הלוך ושעה וחצי חזור. בתשעה באב ראו בדיוק כמה הליסינג הזה רע מאוד כל הכבישים היו ריקים ולא בגלל שאנשים צמים אלא בגלל שחצי מדינה עם רכבים של ליסינג שכולם עובדים בבתי השקעות ובנקים למינים שכל אחד מקבל רכב מעבודה

  • 2.

    שקר ובכינות עדין חצי מרכב פרטי (ל''ת)

    1, 22/07/10 22:48

  • 1.

    כתבה מחכימה מאוד. תודה לכותב (ל''ת)

    מתעניין מהצד, 22/07/10 21:00