• 32.

    העצומה הירוקה הנכונה

    האיש הירוק!, 08/09/10 11:23

    היכנסו חיתמו והשפיעו לטובת כולם!
    http://www.atzuma.co.il/heferyarok

    למען הירוק שיישאר לילדינו ולנו!

    תודה

  • 31.

    ברור שצריך להרחיב את הכביש, ומתי שהוא לסלול גם את איילון עד נתניה

    צ'ומפי, 07/09/10 12:08

    ככה זה שאנשים יוצאים מתל אביב ועוברים לגור בשפלה ובצפון ואין שם מספיק מקומות עבודה. תכירו בזה שזהו כורח חיים. דא"ג, זה רק יחריף ככל שהאוכלוסייה גדלה והמדינה קטנה (המטומטמים רוצים לוותר על יו"ש).

  • 30.

    חשוב! לכל מי שלא מבין!

    אלכסנד ינאי, 27/08/10 19:10

    דיי עם הצביעות ! לא ייתכן שבגלל כמה נחשים ולטאות שחס וחלילה יפגעו מבנית כביש 20 המודרני והמשוכלל שיציל את מדינת ישראל מפקקי עד! יתמכו בהרחבת כביש 2 שיפגע הרבה יותר בשמורת הדיונות וסאמרה לאורך נחל אלכסנדר! הגיע הזמן שתפעילו את הראש שלכם! כביש 20 רק ישפר את המצב וימנע מתושבים ומשפחות לפנות את בתייהם לטובת שדרוג והרחבת כביש 2 וימנע פקקים במשך 10 השנים הקרובות. אני שואל אותכם מה יותר חשוב? לטאה וכמה עצי אקליפטוס או בית של אנשים שחיים בו כבר למעלה מ60 שנה?! עצוב! פה אנחנו נבחנים! קצת התחשבות באנשים שגרים בבית ינאי, מכמורת, בית חרות, אביחיל וחבצלת. למעלה מ15 משפחות יצטרכו לעזוב את הבית שבנו במיטב כספם! ועוד מאות תושבים יפגעו בעקיפין אם ירחיבו את כביש 2. לעומת זאת אם יבנו את כביש 20 אף משפחה לא תיפגע!

    • מי שקנה בית ליד כביש החוף יודע שהכביש קיים

      תושבת עמק חפר, 07/09/10 11:58

      אבל מה ייעשה מי שקנה בית הרחק מכל כביש ולפתע סוללים לו כביש באמצע שמורת טבע??

      חוץ מזה, אף בית לא ייהרס עם הרחבת הכביש.צריך לאחד כוחות עלע מנת לבנות את הכביש המורחב בצורה המיטבית ביותר (מנהור וכדומה) ולא להוסיף פגיעה אנושה בטבע המועט שעוד נשמר.
      אגב, האוויר שנושמים כל תושבי האזור מושפע לטובה מקיומה של ריאה ירוקה בסמוך.הרס הריאה - משמעו הרס איכות האוויר.

    • האמת העירומה!

      אלכסנדר פן, 08/09/10 10:40

      אף בית לא ייהרס!
      ראש המועצה בעצמו אמר זאת!
      הפסיקו נא עם ההטעיה המכוונת!
      (בינינו איפה הייתם בגוש קטיף?!?)

      ההבנה שלך לוקה בחסר, נושא איכות הסביבה וריאות ירוקות הוא מאוד אקוטי!
      בייחוד באזור עם מאפיינים כאלו!

      לא מדובר פה על לטאות ונחשים!
      מדובר על ריאה ירוקה ענקית עם מגוון עצום של בעלי חיים וצמחייה ומים שמשפיעה על חיינו בצורה מאוד רצינית!

      בל נשכח שעל פי המהנדס עצמו של וועד יישובי החוף הכביש הקיים לא ייהרס ולא ייגרס!

      אז למה לבנות עוד אחד?
      לא מספיק 3 כבישי אורך ו3 כבישי רוחב?

      כל האזור לפי התוכנית שלכם יהיה מחלף אחד גדול!

      מספיק עם השחור - עוזרים לירוק לשלוט:
      http://www.teva.org.il/?CategoryID=386&ArticleID=5532&Page=1
      באים ביום שבת להפנינג לכולם!
      באים ומשפיעים!

      תודה

  • 29.

    על איזה פקק אתם מדברים? הפקק של המדינה זה נתניה - וינגייט

    איתי, 23/07/10 04:06

    זה הפקק שכל בוקר לא משנה באיזה שעה יש שם פקק..ובמקום נסיעה של 10 דקות זה לפעמים לוקח עד שעה.

    • הפקק

      עידו, 24/07/10 12:51

      אז תדמיין לך שמחדרה עד וינגייט יעבדו בחמישה מחלפים נוספים הכביש יהיה תקוע! התנועה לא תזוז.

    • תקרא את מס 3 הוא כבר שאלה זאת וקיבל תשובות....... (ל''ת)

      deriver, 24/07/10 21:29

  • 28.

    הפתרון תחבורה ציבורית

    שלמה, 23/07/10 00:33

    כמה שלא ירחיבו רק ידחו את הפקק בכמה שנים.הפתרון תחבורה ציבורית בלבד.

  • 27.

    ואולי שמבקר המדינה כבר יחקור

    ירון, 22/07/10 23:18

    אולי כדאי שמבקר המדינה כבר יפתח בחקירה ולא יספר לנו אחרי שנעשו כאן דברים שלא היו צריכים ליהעשות....

  • 26.

    חיתמו על עצומה - עזרו למנוע את הפקק של המדינה!!

    אזרח מודאג, 22/07/10 20:04

    http://www.atzuma.co.il/road2

  • 25.

    לא זה ולא זה !!!!!! רק פיתוח כבישים בצפון ובדרום הארץ. (ל''ת)

    בילבי, 22/07/10 14:09

  • 24.

    אולי לבנות קומה שניה לכביש החוף? (ל''ת)

    ירון, 22/07/10 13:35

  • 23.

    עוד מעט האירנים יפתרו לנו את הבעיה- דילול!!! (ל''ת)

    ע., 22/07/10 13:26

  • 22.

    להוסיף נתיב תחבורה ציבורית (ל''ת)

    ערן, 22/07/10 12:53

  • 21.

    הרחבה מיידית

    איציק, 22/07/10 12:42

    מדובר בצואר בקבוק לאורך כל שעות היום והלילה. יש להרחיב מיד את הכביש לארבע מסלולים בכל נתיב.
    כל מי שגק במרחק קטן ממאה מטר מהכביש המדינה חייבת לכפות עליו לעבור דירה ושעה אחת קודם.

    • אתה לא רציני......

      אלי, 22/07/10 20:28

      לא הגזמת בכלל...

    • צודק - צריכים ללמוד מהסינים

      א, 23/07/10 12:04

      הם מעבירים דירות. כל מי שעומד בדרך ומפריע לתוואי מעבירים אותו דירה. בישראל גם ישלמו פיצויים ולכן כולם מרוויחים, המדינה-שהכביש עובר בתוואי הטוב ביותר ולא מתחשב במס עשרות של דירות והתושבים שגם ככה מתלוננים על איכות חיים ירודה כבר עכשיו (כ30 מטר מכביש החוף!!?!?).

  • 20.

    לדעתי הבעיה היא בכלל בתרבות קניית הדירות והמשכנתאות

    אלון, 22/07/10 12:02

    בארץ לא נהוג לחיות בשכירות אלא לקנות דירה, בכל מחיר.

    התוצאה היא שאנשים מצאו עבודה בנתניה אבל תקועים בדירה יקרה בקרית אונו, ונוסעים כל יום מרחקים עצומים.
    רק הנסיעות עולות להם כמו המשכנתא.

    העם משועבד לדירה שלו.

    אם אנשים היו רק שוכרים דירות ולא קונים, והדירות היו בבעלות של חברות נדל''ן, אז היה אפשר לשכור דירה שמתאימה למקום העבודה, למצב המשפחתי, למספר הילדים וכו' ולעבור בכל כמה שנים בהתאם.

    בנוסף היה אפשר להשקיע במניות של חברות הנדל''ן במקום ישירות בדירה, מה שהיה מפחית משמעותית סיכונים בהשקעה בלי לפגוע בתשואה.

  • 19.

    שוכחים את הקשר להון ושלטון

    דן, 22/07/10 11:58

    האם יש לבעלים של קניון חדש מה להפסיד מהסטת הכביש - לדוגמה - תשובה?

  • 18.

    שוכחים את הקשר להון ושלטון (ל''ת)

    דן, 22/07/10 11:55

  • 17.

    ומה עם כביש אשדוד תל אביב? (ל''ת)

    אזרח מודאג, 22/07/10 11:54

  • 16.

    מה זה CAR PULLING

    יוסף, 22/07/10 11:46

    אפשר להוריד את העומסים בכבישים לחצי בלי סלילת מטר אחד של כביש. זה דורש שינוי בתפיסת תכנון הנסיעות וצירוף נוסעים לנסיעות. מערכת ממוחשבת מאפשרת לבדוק מי נוסע ומוכן לקחת נוסעים ומצטרפים לנסיעות ביחד. זה נעשה בהלסינקי בהצלחה. כמובן שלא לוקחים כל אחד בכל זמן אבל אפילו עם שכנים אפשר להתארגן ועם חברים לעבודה וזה טוב לכולם.

  • 15.

    כשיש בעיה קשה מחפשים פתרון יצירתי ולא לוחמני

    יוש, 22/07/10 11:19

    הבעיה של התחבורה היא בעיית עומס גדול מדי של צורך בתחבורה. רב המכוניות גם נוסעות ריקות (רק נהג). הסיבה העקרית לעומס היא הפרנסה. פיזור מקורות הפרנסה מוריד משמעותית את עומסי התנועה. זה יכול לבוא רק מלמעלה אבל האינטרסים של נותני העבודה להיות במקום מרכזי וזאת שטות כי זה מעמיס עליהם הוצאות מיותרות. הפתרון לעומס התחבורה הוא פיזור מקורות הפרנסה וגיוונם וזה טוב לכל הצדדים. ויש פתרון של CARPULLING שנהוג למשל באוסלו שהוריד משמעותית את עומס התנועה.

  • 14.

    תחבורה ציבורית טובה תחסל את הפקק

    קובי, 22/07/10 11:06

    אם הממשלה תחסל את ענף הליסינג ותייקר את עלות הרכבים הפרטיים ובמקביל תגדיל את סבסוד התחבורה הציבורית מה שיאפשר את הוזלת מחירי הנסיעה, אזי נהגים רבים ישאירו את הרכב בבית.
    במקום זה שר האוצר שלנו נוהג בחלמאות הוא דוקא מעוניין להוזיל את מחירי הרכבים ולהעלות את מחירי הדלק. בסוף רק כשנעמוד בפקקים של 4 שעות במקום חצי שעה אולי יפול למישהו האסימון.

  • 13.

    כאחד שסובל מכביש החוף כל לילה

    תושב האזור, 22/07/10 10:46

    אני יכול לומר שלמרות זאת, העתקתו למסילה תהיה אסון. מדברי האנשים בכתבה ובכלל אני מבין כי מה שמעניין אותם זה ביתם ולא שום דבר אחר.
    לרובם יש שני אינטרסים:
    1) שהכביש הקיים לא יורחב כדי שערך הנכס החביב שלהם (שמחירו אגב מנופח ופלצני) חלילה לא יפגע וירד.
    2) שהכביש החדש יוקם ליד המסילה והישן יהרס ואז ערך הנכס החביב שלהם (המנופח ופלצני) יעלה אף יותר ממה שהוא כיום כאילו זו הריברייה הצרפתית או סנטה ברברה או משהו כזה.
    מהיכרות עם התושבים באזור, רק כיסם והתעשרות מעבר לעושרם הקיים הם הדברים שבאמת מעניינים אותם!!! סוג של פלצנים אגואיסטים.
    (ברור לכם שלמעלה מ-90% מהאוכלוסיה שם הם כבר מזמן לא חקלאים ועובדי אדמה אלא נובורישים שהשתלטו על האדמה לבניית ארמונות...)

    • כמה שהקינאה מעבירה אותך על דעתך. התושבים לא גנבו דבר (ל''ת)

      תושה האזור, 22/07/10 13:16

      • לא אמרתי שגנבו...

        תושב האזור, 24/07/10 10:39

        רק אמרתי שמה שמעניין אותם והדבר היחיד שמעניין אותם זה ערך הנכס שלהם ולא שום דבר אחר!

    • הכללות על תושבי האיזור

      רעיה, 23/07/10 16:02

      כשאבא שלי בא לגור לא היה כביש החוף ואף
      אחד לא רצה לבוא לעשות כאן חקלאות.אנחנו
      ממשיכים לעבד את הפרדסים ולעסוק בחקלאות ,בנוסף לעבודתנו .הרבה מאד תושבים גרים פה דור שני ושלישי.

    • לך חפש (ל''ת)

      נועם, 24/07/10 10:09

    • מענין עם פלצנות עוברת בתורשה?

      תושב, 24/07/10 21:23

      אני יכול רק לאחל לך שמאחר ואתה טוען שאתה סובל כל לילה מכביש החוף, ומאחר ואתה נגד שינוי בגלל שכולם ''פלצנים אגואיסטים'' שתמשיך לסבול כל לילה הייכן שלא תהייה.

      • מה הקשר...??!!

        תושב האזור, 25/07/10 10:23

        בשום שלב לא אמרתי שאני נגד שינוי בגלל שמישהו פלצן. בסה''כ הצבעתי על המניעים של התושבים שם.

  • 12.

    בשביל מה סללו את כביש 6??? (ל''ת)

    רק תחבורה ציבורית!, 22/07/10 10:32

  • 11.

    כבר אמרנו - ''רק רכבת!'' ?????? (ל''ת)

    יאון, 22/07/10 10:18

  • 10.

    פקק שיש לטפל בו בדחיפות-כביש גהה,באיזור גבעת שמואל!!! (ל''ת)

    נח כהן, 22/07/10 10:02

  • 9.

    זריעת חול בעינים

    יובל, 22/07/10 09:54

    אריק טפירו ממניעים לא ברורים מוביל מהלך הפוך לרוח הירוקים.
    העתקת כביש החוף לאורך המסילה וגריסת הכביש הקיים ממכמורת לחדרה תיצור שמורת טבע אחת ענקית ממסילת הרכבת ועד הים לרווחת כלל תושבי ישראל ותבטל תא שטח נוסף שקיים היום

    • זריית חול

      דייגו, 22/07/10 11:06

      כנראה שמרוב חול בעיניים לא יודעים לכתוב עברית

    • אתה צודק בהחלט

      אזרח מודאג, 24/07/10 03:00

      במצגת המסבירה את חלופת מסילת הברזל רואים כי החלופה פותחת את כל השמורה לאורך החוף
      מכיבן שממכמורת מבוטל כביש 2 עד אולגה
      ולכן חלופה זו ''ירוקה יותר''

  • 8.

    שכחתם עוד פקק

    אילן, 22/07/10 09:48

    הפקק שנוצר כשנוסעים צפונה בנתניה והכביש הופך מ-6 נתיבים לך-4

  • 7.

    ומה עם BRT /נת''צ לאורך כביש החוף או כביש 4 ?

    עמית, 22/07/10 09:26

    נתיב תחבורה ציבורית /BRT יכולים פוטנציאלית להוריד משמעותית את עומסי התנועה לאורך הכביש בשעות העומס.
    כנ''ל לגבי כביש 4.
    נראה שהגענו כבר לקצה גבול ההכלה של כבישים מהירים בישראל ...

  • 6.

    אולי נהרוס את כל הכבישים ונשתול פרדסים.

    עידן, שינקיניסטן , 22/07/10 09:19

    זה מאוד ירוק.

  • 5.

    תחבורה ציבורית!!!!!!!!!! (ל''ת)

    נקודה., 22/07/10 09:03

  • 4.

    הפקק בוינגייט עוד יראה אוטוסטרדה לעומת מה שצפוי...

    ליאת, 22/07/10 08:59

    הפקק מדי בוקר בוינגייט יראה אוטוסטרדה. עוד נתגעגע אליו...
    עכשיו יקח 4 שעות להגיע כל יום לעבודה ו 4 שעות לחזור.
    תושבי ויתקין - עם כל הכבוד, חישבו על טובת תושבי המדינה ולא על טובת הצבים והשיחים בנחל אלכסנדר...

    • מה שאת לא מבינה זה שטובת הצבים והשיחים היא גם טובת המדינה, אלא

      ערן, 23/07/10 21:05

      אם את באמת רוצה לגור במדינה שהיא בעצם עיר אפורה אחת גדולה.

  • 3.

    זה הפקק של המדינה??

    נהג, 22/07/10 08:53

    מה עם איזור נתניה-וינגייט? מעל 20 דקות לעבור 3 קילומטר!! ולא משנה כמה מרחיבים שם את הכביש - זה לא יעזור.
    הפיתרון היחיד - תחבורה ציבורית ראויה לשמה

    • 3 צודק

      שם, 22/07/10 10:51

      הפקק בוינגייט הרבה יותר משמעותי

    • זו בדיוק הסיבה לסלילת הקטע החדש - הכביש בוינגייט לא ישר

      נועה, 22/07/10 11:30

      ובגלל זה הפקק לא יפתח שם אף פעם.

      לא משנה כמה ירחיבו את הכביש הקיים - אנשים פשוט עוצרים בסיבובים וזה מה שגורם לפקקים

    • אתה נוסע בכיוון ההפוך ידידי, קצת מידע.....

      נהגוס, 24/07/10 21:27

      בבקר הפקק בוינגיט. אחה''צ ובסופש''ים הפפק מתחיל בצומת בית ינאי עד הירידה לזכרון לעיתים אף עד חיפה

  • 2.

    הליסינג הכפיל את נפח התנועה ומעודד נסיעה בזבזנית.לחסל! (ל''ת)

    תעשו משהו!, 22/07/10 08:44

  • 1.

    גם אם יעשו 10 נתיבים לכל כיוון יהיו כאן פקקים

    א, 22/07/10 08:35

    כי שרכב משטרה עוצר לבדיקה רכבים או שיש תאונות כולם צריכים להסתכל אנשים מרוכזים כאן בשלטי חוצות נופים ודיבור בסלולרי בנהיגה הכל חוץ מהנהיגה עצמה בגלל זה יש פקקים. בכל העולם משקיעים כסף בתחבורה ציבורית ורכבות תחתית ואילו כאן משקיעים בבניית תחנות דלק שיכניס עוד ועוד כסף למדינה רק באזור התעשיה בראשון יש אולי 30 תחנות דלק מטר אחת מהשניה בלי להגזים מי צריך את כל זה ובשביל מי!?