• 13.

    א. ב. של ניהול

    DD AMS, 25/07/10 02:33

    חבל שכמה חוכמולוגים כאן נותנים דרור לשטויותיהם חסרות הניסיון.
    ניתן ללמוד הרבה מכתבה זו. אילו הם בדיוק הדברים אותם אני מעביר בהרצאותי על ניהול זמן.
    לתקשורת אימייל שני יתרונות בולטים: ארכיון והיכולת לתת למשיב לענות בזמן המתאים לו. מעבר לכך תקשורת זו הינה טכנוקרטית ומופשטת ממסרים חשובים אחרים כמו טון , קול ,הבעה וכו.

    צריך להיות מודע למגבלות האמייל ולעבור לחלופות בעת הצורך מיידית. החסרון אולי המשמעותי ביותר בסביבה מבוססת אמייל הוא העובדה שהאמיילים מכתיבים את סדר הטיפול במטלות ע''פFIFO / LIFO ולא ע''פ סדרי עדיפויות וחשיבות.

    יום נעים!

  • 12.

    ומה ההבדל לעומת מזכרים שפעם היו שולחים בכתב?

    רון, 24/07/10 23:33

    אותו הדבר בדיוק.

  • 11.

    ייעוץ אירגוני לא חייב לעמוד במבחן

    אורן סטודנט לסטטיסטיקה, 24/07/10 21:39

    ולכן יכולה היועצת חושן להכביר בגיבוב מלים עקר.
    הבעיה העיקרית בתקשרות אינה דיבור בעל פה או בכתב אלא כושר התבטאות ותקשורתיות שניהם נובעים משליטה בשפה.
    גם דוברי אותה שפה יכולים להיתקע ולהגיע לקונפליקט עקב קשיים בהבנת הנקרא וכמובן שכך קורה בין דוברי שפות שונות ובמיוחד כשישראלים עילגי אנגלית מנסים לשוחח עם דוברי אנגלית כשפת אם.
    לרגש אין משקל בתרבות הארגונית העכשווית.

    • גאון אמיתי

      DD, 25/07/10 02:06

      סטודנט יודע כל אולי כדאי שתסיים את התואר קודם ולאחר מכן הגבל תגובותיך לנושאים סטטיסטים בלבד. לא למדת דבר מהמאמר ואולי כאי שתדע שייעוץ ארגוניהנו כפוף לחקר בצועים כמו כל נושא אחר

  • 10.

    דוא''ל

    גדי, 24/07/10 20:53

    בנושאים טכניים דוא''ל הוא הטוב ביותר!
    הוא מאפשר לדייק ותורם לעבודת צוות, כיוון שכל הצוות מנוי עליו ומסוגל להגיב מידית. עם זאת, פגישה שבועית (אפשר בוידאו) מועילה. יחד עם זאת, בנושאים אישיים, דוא''ל נוטה להביא להחרפה. בד''כ לא תאמר פנים אל פנים מה שתאמר בדוא''ל.
    בס''כ נראה שנסיונו של הכותב מוגבל.

  • 9.

    היתרון הוא שזה קל יותר למעקב ולתיעוד

    ציפי, 24/07/10 20:44

    מאשר הבטחה בעל פה או טענה לחוסר הבנה. החסרון הוא שבשיחה אפשר לא פעם להגיע למסקנה מהר יותר. מי שיודע להתנסח בכתב ועובד מול מישהו שגם מבין קצת בתחום שלו וקורא את מה שכותבים לו לא נתקל בתופעה בצורה גורפת. הבעיה שהרבה פעמים אותו מנהל או עובד בכלל לא פותח את האימייל או קורא רק את הכותרת וחושב שהוא יודע את ההמשך ומגיב בלי לדעת על מה הוא מגיב. ששואלים אותו אחר כך מדוע, הוא מודה בפה מלא שהוא לא ממש קרא את ההודעה או היה עייף. לכן תשומת לב בקריאה ובכתיבה של האימייל מפחיתה אי הבנות ותחושה של ''אימייל גס''. מי ששולח אימייל רק כדי להפיג שעמום או להראות שהוא עושה משהו, קצת מחמיץ מהמטרה של הכלי אבל זכותו אם המנהלים שלו לא עושים עם זה כלום. כמובן שאם יש את האפשרות לקיים שיחה, והצד השני קשוב ונכון לשיחה אפשר להגיע לתוצאות הכי טובות באמצעי הזה. לדעתי זה דורש מיומנות ממש כמו כל דבר אחר, לא רק להעביר ל''אוטומט'' ולחשוב שהכל מובן מראש.

  • 8.

    כמו כל נושא זה תלוי

    איש, 24/07/10 20:17

    שיש צורך להעביר אינפורמציה מאדם לאדם אי מייל הוא מעולה. אבל יש אנשים שמייצרים אי מילים על מנת לפגוע בבני אדם אחרים. זה מאד מקובל בארצות הברית שבה יודעים לפגוע באופן מאד מנוסח היטב. קל יותר לפגוע באמצעות אי מיילים

  • 7.

    מייל הרבה יותר יעיל משיחה

    מיילית, 24/07/10 20:05

    אפשר להתמקד על נושא אחד בלי לבזבז זמן, לא מפריעים לשני בעת שינה/מקלחת/עיסוק, וגם יש תיעוד, מה שדווקא במקום העבודה יש לו לפעמים חשיבות רבה.

  • 6.

    מייל זה הכלי הכי מטומטם שיש, מה שאפשר להסביר ב 2 דקות שיחה

    כ, 24/07/10 17:33

    לוקח 20 דקות לכתוב במייל ועדיין לא יבינו אותך.

  • 5.

    ל-1

    אליהו מיד אליהו, 24/07/10 16:32

    הבנת הנקרא זה לא הצד החזק שלך. היועצת דוקא אומרת דברי טעם חשובים. היא בעד שיחות פנים אל פנים. להתנסח בכתב צריך לדעת - בעיקר כדי שגם מקבל המכתב יבין למה בדיוק ''התכוון המשורר''. ופנים-אל-פנים רואים גם ''שפת גוף''. וזה חשוב לא פחות. והערה ל-2: עקרונית את/ה צודק/ת . לא הייתי ממליץ לך לקבל הודעת פיטורים בדוא''ל...
    אליהו

  • 4.

    קשקוש מוחלט

    אזרח-1, 24/07/10 16:14

    האימייל ב 99% קצר יותר, ענייני יותר, יעיל יותר משיחת טלפון.

    זה שיש אנשים שמתוך שיעמום מבזבזים זמן על קשקשת באימייל - זה סיפור אחר. (אגב, הם יעשו את אותו הדבר גם בטלפון)

  • 3.

    הפתעה גדולה

    עכבר מבין, 24/07/10 16:01

    מה שלמדתי כאן הוא שדוא''ל גס רוח ובלתי מתחשב הוא פחות טוב משיחה ישירה עדינה ומתחשבת. אבל לא קראתי אף מילה על שיחה גסת רוח ובלתי מתחשבת (שמתרחשת בהרבה מקומות) לעומת דוא''ל עדין ומתחשב. בקיצור: קשקוש סטנדרטי של האנשים המתפרנסים מייעוץ ארגוני ובעצמם אינם מסוגלים לנהל שום דבר.

  • 2.

    יש מנהלים שעדיף לתקשר איתם באימייל בלבד

    מנהלים גרועים, 24/07/10 15:41

    יש מנהלים שעדיף לתקשר איתם באימייל בלבד

    • נכון, ככה לפחות יש לך הוכחות בכתב שינקו אותך אחרי הפשלה (ל''ת)

      דניאל, 25/07/10 03:12

  • 1.

    תקשורת בכתב הרבה יותר איכותית מבחינת העברת מידע משיחה טלפונית

    חחח, 24/07/10 13:31

    יוצת תקשורת הזאת דינוזאורית שצריכה לפרוש לפנסיה

    • זה ממש לא נכון - בתור מי שמשתמש במייל בעבודה - הכתבה קולעת בול ! (ל''ת)

      רון, 24/07/10 23:54

    • מתכנת???

      DD, 25/07/10 02:08

      מתכנת??? איזה קשקוש