• 68.

    מעניין שהכתבה מזכירה לצד מיידוף גם את ברני קורנפלד נוכל שפעל בשנות

    קזינו רויאל, 20/05/10 10:49

    ה-60 וניסה גם להפיל את ממשלת ישראל טבל נתקל בשר אוצר ממולח, פנחס ספיר, שחשד ומנע נזק כלכלי ויוקרתי שממשלות וחברות נפלו בו.
    לעומתו יש לצערנו מקום להזכיר שני עברייני ענק מוולך סטריר בשנות-80 איוון בןסקי ומייקל מילקן שנידונו כל אחד למאסר וגם למאות מיליוני דולר קנסות ופיצויים.

  • 67.

    איזה שטויות

    גל, 20/05/10 09:48

    כדי לקבוע שיהודים נעלים מבחינה גנטית צריך קודם כל להוכיח שיש דבר כזה מטען גנטי
    {גן אחד או קבוצת גנים}שהם יחודיים ליהודים ומאפיינים את היהודים. דבר כזה מעולם לא נמצא. בוודאי לא כזה שעומד בתקפות מדעית.כל מסקנה שנובעת לגבי יהודים מבחינה גנטית,היא עורבא פרח!

  • 66.

    לפנים נוספות של הסוגיה - מפי חוקר אירי לא יהודי - כנסו:

    יחזקאל - גבעתיים, 20/05/10 09:42

    לכאן - מאד מעניין:
    http://www.kivunim.org.il/article.asp?id=232

  • 65.

    אריה דרעי מכניס כל אשכנזי לכיס הקטן שלו.יש חכמים שם וכאן (ל''ת)

    ויש טיפשים שם וכאן., 20/05/10 08:59

  • 64.

    כייף להיות יהודי. עובדה הרוב נשארים בארץ. (ל''ת)

    ישראלי, 20/05/10 08:42

  • 63.

    אינטלינגציה ריגשית שואפת לאפס מרחבית כנל אז מה עושים 130iq (ל''ת)

    חלפני הכספים בשוק השחור אשכנזים 130iq איש מחקר, 20/05/10 08:41

  • 62.

    גיזום ענפי עץ מחזק את הגזע, כמוה המילה אחר 8 ימים. (ל''ת)

    נימול גאה, 20/05/10 08:39

  • 61.

    סיבה לעשות ''חינה בתחת'' !

    שמואל ב', 20/05/10 08:35

    כיהודי אשכנזי {ככל שניתן לכנות את יהודי רומניה כאשכנזים} אני חש גאוה ,כיהודי גלות ספרד אני חש מרומה . השם הוא ספרדי המוצא אשכנזי ולא ממש מבין את מצבי.גדלתי בסביבה מעורבת בארץ מקום המדינה ,למדתי בחדר עם ילדי תימן לפני 60 שנה ועד היום אני מתפלל בבית-כנסת ספרדי.אשתי שתחיה ילידת קזאבלנקה ילדינו ילידי הארץ ונכדינו גם כן .הריב היחידי שיכול להתממש ביננו הוא על ''אוכל'' אני מאד אוהב אוכל אשכנזי ואשתי.....גם כן ! השאלה ,מי יכין אותו.סיגלתי לעצמי ,מי שמלבה את אש העדתיות יכול להיות ''אוכל חינם'' ובמצב הפחות מעליב ''פןליטיקאי'' ואו להיפך .אנשים לא ''יצרניים'' הראשונים שיקפצו על עגלת ''העדתיות'' משני הצדדים .ידעתם ש : 1.ערב מלחמת עולם ראשונה חיו על כדור הארץ כ-1.5 מיליארד אנשים מתוכם כ-17 מיליון יהודים מתוכם כ-16 מיליון אשכנזים ו-1.25 מיליון מזרחים צפון אפריקאים ויוצאי ספרד .ואילו היום ,העולם ריבע את עצמו לכדי 6.5 מיליארד בני אדם והיהודים לאחר מלחמת עולם שניה בה נטבחו כ-6 מיליון יהודים אנו מונים היו כ- 14 מיליון מבלי לספור את : הסבא של הסבא של הסבתא היה יהודי .המסקנה ,יהודי אשכנז הפסיקו ללדת והתמזגו עם ספרד

  • 60.

    במקום שיש מה לגנוב יש גנבים. במקום שיש יהודים יש חוכמה

    ניצול שואה, 20/05/10 08:33

    כיהודי אני גאה. אוהב את המדינה שבנו יהודים חכמים וחרוצים. כואב את השואה ומותם של עשרות מליוני יהודים באלפי שנות גלות אנטישמיות והכחדה. כי מרענו ירדו למצולות, בבל, יוון, ספרד ועוד. עם חזק וקשה עורף היהודים. ובעיקר חכמים. ותודה לדוד סם שאוהב אותנו.

  • 59.

    ללא השואה עשרות מליוני יהודים אשכנזים שולטים בעולם!!!

    ניצול שואה, 20/05/10 08:26

    ראו את המוח היהודי, איזה פלא בנה ב-62 שנים. להתפאר!!! ותפסיקו לבכות ולקטר. במדינה עם כל כך הרבה קשיים להגיע לכזה השג? שאפו ליהודים החכמים!!!!!

    • אין עשרות מליוני יהודים בעולם ובטח לא עשרות מליוני אשכנזים

      ישראל, 20/05/10 08:45

      יש בקושי 13-14 מליון יהודים וגם זה ביום טוב...

      • בגלל השואה לא חיים היום עשרות מיליוני יהודים(אם לא הבנת...) (ל''ת)

        ניצול שואה, 20/05/10 09:38

  • 58.

    שיעשו מחקר שיבדוק למה כל המרוקאיות שרמ#ט#ת (ל''ת)

    צדוק, 20/05/10 08:26

  • 57.

    שיעשו מחקר שיבדוק למה כל המרוקאיות שרמ#ט#ת (ל''ת)

    צדוק, 20/05/10 08:25

  • 56.

    עכשיו תסבירו למה מדובר באשכנזים אמריקאים, לא ישראלים

    USA1, 20/05/10 08:20

    הרי רוב זוכי פרס נובל היהודים הם אמריקאים, לא יהודים אשכנזים מישראל!
    אולי מדובר גם בשאיפה למצויינות של מיעוט יהודי שחי בתוך רוב נוצרי, וההורים היהודים רוצים להתחרות בכולם ולהראות שילדיהם חכמים יותר?
    בואו נסכים שאצל האשכנזים בארץ הההשכלה היתה חשובה יותר מאשר אצל הספרדים. כאשר האשכנזי רצה שבנו יהיה רופא, המרוקאי רצה שבנו יהיה מכונאי רכב או בעל חנות מכולת.

    • כי בארץ קשה להצליח בגלל חוסר פרגון. (ל''ת)

      א., 27/03/11 08:45

  • 55.

    קצת עובדות-כל האימפריות נוהלו ע''י יהודים,משעזבו-קרסו

    עובדות היסטוריות, 20/05/10 08:19

    איפה האימפריות הגדולות? כולן שקעו כאשר גרשו או פגעו ביהודים שניהלו אותן. הספרדים בוכים על גרוש ספרד, גרשו אצולה משכילה וקיבלו עוני ובערות מאפריקה. דוגמא קטנה, העיר לודז' בפולין הייתה מרכז פיננסי אדיר בעברה, מהי היום ללא היהודים? כמה פרסי נובל קבלו יהודים לעומת מספרם היחסי בעולם? יהודים חכמים מעצם אימון המוח בלימודים לאורך אלפי שנים. מי היה יכול לייעץ למלך? רועה עיזים? או התמיד גמרה מפולפל. ראו כמה מסיימי לימוד אקדמאי יש בארץ ביחס לשאר העולם, ועצם זה שאתם קוראים עכשו במחשב ואינטרנט לעומת שאר העולם.

    • אימפריה?

      אתה חי היום?, 20/05/10 09:28

      גרמניה וסין, שתי מדינות עם מיעוט יהודי- שתיהן אימפריות! ארה״ב עם מיליוני יהודים בעמדות מפתח- מתפרקת! דובאי- מעצמה חדשה!

  • 54.

    קצת עובדות-כל האימפריות נוהלו ע''י יהודים,משעזבו-קרסו

    עובדות היסטוריות, 20/05/10 08:15

    איפה האימפריות הגדולות? כולן שקעו כאשר גרשו או פגעו ביהודים שניהלו אותן. הספרדים בוכים על גרוש ספרד, גרשו אצולה משכילה וקיבלו עוני ובערות מאפריקה. דוגמא קטנה, העיר לודז' בפולין הייתה מרכז פיננסי אדיר בעברה, מהי היום ללא היהודים? כמה פרסי נובל קבלו יהודים לעומת מספרם היחסי בעולם? יהודים חכמים מעצם אימון המוח בלימודים לאורך אלפי שנים. מי היה יכול לייעץ למלך? רועה עיזים? או התמיד גמרה מפולפל. ראו כמה מסיימי לימוד אקדמאי יש בארץ ביחס לשאר העולם, ועצם זה שאתם קוראים עכשו במחשב ואינטרנט לעומת שאר העולם.

  • 53.

    ליהודים יש חלק בנשמה שלגוי אין. חלק אלוקה ממעל ממש

    פשוט, 20/05/10 08:08

    ולכן, כשיהודי לומד משהו ומשקיע בזה (באמת)את כל כוחות הנפש שלו הוא לומד גם עם החלק הגבוה הזהז של הנשמה.
    זו הסיבה שכשיהודי משקיע ברצינות את מלוא כוחותיו הוא מגיע להישגים גבוהים במיוחד.

  • 52.

    נחמד וטוב אבל חבל

    gidi65 , 20/05/10 07:56

    שלא עמדה ליהודי אשכנז חכמה זאת כדי להספיק ולהזהיר את רוב העם היהודי להימלט מהשואה הנוראה ולא להיות מושמדים כמו צאן ,הרי רוב ההצלחה של השואה היתה בעצם תרמית גדולה ומתוכננת של הגרמנים והרבה יותר היו ניצלים אילו היהודים לא היו מאמינים לגרמנים ועולים לרכבות המוות .ועכשיו אחרי כל זה יהודי אשכנז חרדים משתמשים בטיעון זה בארץ כדי לא לקבל תלמידים מזרחיים לישיבות שלהם הלזאת תקרה חכמה? לא מוכנים לגיור גזע היהודים או חצי יהודים שבאו מהגוש המזרחי של פעם חבל חבל.

  • 51.

    למה הגיוני ששחור בממוצע אתלטי יותר אבל יהודי לא אינטלגנטי יותר בממוצע?

    פה, 20/05/10 07:46

    בשניי המקרים מדובר בביולוגיה ואם רואים בברור שגנים של גזע אחד, מפותחים יותר משל גזע אחד במקרה כמו האתלטיקה אצל שחורים, למה זה נשמע לכם גזענות כשמדובר במוח היהודי?

    זו גזענות רק אם מפלים לרעה, לא אם חוקרים ומנסים להבין וללמוד על גוף האדם.

    צאו כבר מהמוגבלות הזו.

    וחשוב להזכיר - הוא לא טוען בשום רגע, שרק מי שיהודי אשכנזי יכול להיות חכם ואני אומר את זה, כי תמיד מגיעות תגובות מוגבלות בנושא כגון: ''אני מכיר כמה ספרדים חכמים...'' (שבמקרה זה אומרות גם משהו על אינטלגנצית המגיב).

  • 50.

    IQ=130? שיט, כעת אני מרגיש ממש טיפש (IQ=125).. תודה למחבר המאמר (ל''ת)

    כבשה פועה, 20/05/10 07:41

  • 49.

    יש לנו גנטיקה נפלאה

    זה בעיקר הגנטיקה, 20/05/10 07:19

    אלפי שנים, אסור היה להנשא לגויים ורוב
    הנישואין היו בין יהודים, בעיירות היהודיות
    ובתןך הגטו.

    כך השתפרה הגנטיקה שחנו והיינו לעם של גאוני האנושות.

  • 48.

    אשכנזים,,,,

    חץ-מזרחי, 20/05/10 07:18

    כיהודי ממוצא מזרחי,,,אני תומך במחקר ובכל מילה שבו,,,אין עוררין,,יהדות אשכנז מאוד מרשימה באחוזי המשכילים שבה,,ולא מבין את אחי המזרחיים,,מה מפריע לכם,,הרי יהדות אשכנז הם אחינו,,עלינו להתגאות בהם ואף לשאוף ולהגיע לרמתם,כך ניבנה חברה בעלת חוסן לאומי, איכותית ומשגשגת,,,אני גאה בכתבה עד השמיים,מי יתן וכל עם ישראל יגיע לרמות אלו.
    חג שמח לעם ישראל.

    • מנסיוני, אין הבדל ממשי בין מזרחים לאשכנזים מבחינת רמת משכל.

      כבשה פועה, 20/05/10 08:08

      ההבדל הוא בחינוך. יוצאי אשכנז-פחות דתיים ומסורתיים, התחנכו בכוון ''ריאלי'', מדעי. המזרחיים-מסורתיים יותר, הנסיבות הפנו אותם יותר לכוון המסחר-שם אין מחלקים פרסי נובל. לדעתי, בנסיבות סביבתיות זהות-לא יהיה הבדל משמעותי ברמות משכל בין שתי העדות.

    • רב תודות על תגובתך האצילית.

      אבי,התנחלות רמת אביב ג', 20/05/10 08:22

      אשכנזים,מזרחיים שותפים לגןרל.

  • 47.

    אלוהים לא טפש. הוא ברא את האנשים שונים.

    פישלזון, 20/05/10 06:20

    יוצאי צפון אפריקה שונים מיוצאי אירופה ומיוצאי אסיה.
    מה בדיוק לא ברור במחקר עובדתי שיוצאי אשכנז חכמים יותר . גם לפני המחקר ידעו זאת כולם אולם רובם לא מסכימים עם דעתו של אלוהים.
    זו אינה גזענות - זו פשוט הכרה במציאות !
    זיכרו שהמבחן היה חוכמה בלבד ולא טובים/רעים/יפים/גבוהים וכדומה.
    זיכרו שכל היהודים שזכו בפרסי נובל כולם היו ללא יוצא מין הכלל יוצאי אשכנז ! אלו הם עובדות ואיתן אי אפשר להתווכח גם אם עובדות אלו אינן מוצאות חן בעיניכם.
    אבל היתרון שבחוכמת היהודים ילך ויקטן עם שנים כי עם ישראל מתבולל (עם גויים ) בניגוד לרצונות של הקדוש ברוך הוא ועונשם של היהודים שיהיו כאחד האדם.

  • 46.

    עד שיהודי ספרד גורשו בעקבות האינקוויזיציה ב-1492, יהודי אשכנז לא

    הצטיינו בכלום. הספרדים תרמו לאשכנזים הנחשלים בכל, 20/05/10 05:26

    יהדות ספרד הייתה האיכותית ביותר מכל הבחינות - למדנים דתיים לצד משוררים, פילוסופים, אנשי רוח ואנשי עסקים ממולחים במיוחדף שבניגוז לאשכנזים, היו פתוחים לתרבויות שמסביבם, היפרו אותן והופרו על ידן.

    כשגורשו, הגיעו יהודי ספרד לכל חלקי אירופה, ויצרו תסיסה תרבותית בכל קהילות אשכז הרדומות, שהתעסקו רק בנושאים דתיים. הם היו המתיישבים היהודים הראשונים ביבשת אמריקה, ויצרו את הבסיס שעליו נחתו בהמשך יהודי אשכנז.

    לכל האשכנזים היהירים, די להזכיר את שפינוזה, ממשפחה מחצי האי האיברי, כדי להראות שעדיף שתשתקו...

    • מה הרגשנו יתר שלך? ספרד באירופה, תסתכל במפה. (ל''ת)

      אטלס, 20/05/10 08:18

  • 45.

    אין בכם שום יתרון גנטי שטויות...רוב פרשני התורה הגדולים הינם מזרחים

    סכנה של ממש, 20/05/10 04:37

    מה שאתם קוראים בטעות ספרדים, לדעתי צריך למחוק את הביטוי הזה, בכל מקרה...200 שנה של פריצה מדעית בספק ישנו דפוסי DNA בצורה כזו שיהיה לכם יתרון משמעותי, גם הגרמנים טענו ליתרון כזה, נראה לי שה''פרופסור'' הזה נופל ומפיל את כל היהודים למלכודת חמורה ביותר

  • 44.

    הרפנדינג זה הנסיך הרשע ,ימח שמו, מהסרט ''הנסיכה הקסומה''!! (ל''ת)

    The Princess Bride לאשכנזים שביננו..., 20/05/10 04:11

  • 43.

    המדהים הוא לא המחקר השטחי והגזעני הזה (והלא יהודי - כי יהודי

    אבי צנעני, 20/05/10 03:01

    יודע שהכל כתוב בתורה כולל ''אתה תלווה להם ולא תלווה מהם'' ) - אלא שפרסמו אותו בעלון חברת ''אל על'' ליום העצמאות הששים של ישראל...כן כן ...ניתן לקרוא שם את המילים : ''מחקרים אחרונים בארה''ב הראו שיהודים אשכנזים הם האינטליגנטיים ביותר''. מדהים

  • 42.

    הארי אוסטרר ועמיתו מגיבים בביקורת, אבל לא מנמקים. קרנפים ותו לא. (ל''ת)

    ירמיהו הנביא, 20/05/10 02:36

  • 41.

    גם אם זה נכון, זה בכלל לא רלוונטי

    פרדי בן-זאב , 20/05/10 02:29

    גם אם מנת המשכל של יהודים גבוהה בממוצע, זהו רק ממוצע. כשאתה פוגש יהודי אתה עדיין לא יודע כלום על מה יכולתו בתור פרט. מעבר לזה - מנת משכל היא לא הכל, מה עם אופי, מוסריות, נחישות, וכו'?

  • 40.

    ני מכיר גם כמה ספרדים חכמים.....

    נעם, 20/05/10 01:55

    הכל חרטה

  • 39.

    אבולוציה בתאוצה

    סקרן, 20/05/10 01:48

    מספר שאלות :
    1. אם התהליך האבולוציוני החל משנת 800 לספירה הרי שהשינוי המעניין ביכולת השכלית היהודית התרחש בקצב מהיר מאוד! האם יש דוגמה אחרת להתפתחות אבולוציונית כזו?
    2. למיטב ידיעתי (המגובה בספרות נירחבת) היהודים נודעו בחוכמתם הבולטת הרבה לפני שנת 800 לספירה!!!
    3. גם היהודים הספרדים בלטו ברמת יכולתם השכלית בסביבת מגוריהם. איך זה יוסבר?

  • 38.

    מבט אחד על כנסת ישראל מפריך את התיזה הזאת.

    יוסי, 20/05/10 01:31

    ההצלחה של היהודים נובעת מיתרון היסטורי באוריינות ובקידוש הלמידה.וזה עוד גורמים תודעתיים שניתן להסביר תרבותית. רובם באים לידי ביטוי בגולה כאשר היהודים הם ''אאוטסיידרים'' וצריכים להוכיח את עצמם .

    דרך אגב, בצרפת הישגי היהודים הספרדים והאשכנזים דומים- מה שמראה עד כמה ישראל גזענית בהקצאת המשאבים.

  • 37.

    יהודי המזרח כמו הרמב''ם, אבן גבירול, יהודה הלוי היו לא פחות חכמים מהאשכ

    שי שלום, 20/05/10 01:30

    אברבאנל וכיוצ''ב גם ידעו להשתלב בחברה שבה חיו בניגוד לכוזרים

  • 36.

    אם מישהו היה מפרסם מאמר הפוך שהיהודים פחות חכמים הוא היה מועמד לדין. (ל''ת)

    הצביעות היהודית במיטבה, 20/05/10 01:20

  • 35.

    ככה זה התחיל בגרמניה שהיהודים חשבו שהם חכמים יותר מהגרמנים..והשאר ידוע (ל''ת)

    די לגזענות וליהירות, 20/05/10 01:17

  • 34.

    שטויות. יהודים עסקו בחקלאות כמו הגויים... בעיקר במזרח אירופה (ל''ת)

    אשכנזי, 20/05/10 01:00

  • 33.

    זה נכון בעיקר לגבי יהודים אשכנזים מארה''ב

    דורון, 20/05/10 00:46

    עובדה שהם זכו בפרסי נובל פי 20 מישראלים.
    אבל, גם יהודי ארה''ב בנסיגה. מזה 10 שנים ילדים ממשפחות סיניות, הודיות ויפניות שחיים בארה''ב מצטיינים יותר מילדים יהודים אמריקאים בשלב התיכון והאוניברסיטה.
    כלומר, היום מוטיבציה + אינטליגנציה מביסות את אלה שיש להם פחות מוטיבציה להצליח.

  • 32.

    המחקר מתעלם מהפן השלילי של הגנטיקה האשכנזית:

    יהודי, 800 שנה בארץ, 20/05/10 00:44

    ישנם לא מעט דפוסים מעוררי-דאגה בגנים האשכנזיים.

    האנטישמיות והשואה לא נגרמו סתם. בגרמניה של מלחמת העולם הראשונה היהודים הנהיגו את שביתת-הנשק הידועה לשימצה. במסגרת שביתה זו שותקו כל המפעלים שיצרו נשק ותחמושת להמשך המעורבות של גרמניה במלחמה. המצב הגיע לכדי כך שחזיתות שלמות קרסו בכרעם תחת חוסר התחמושת והנשק. היטלר שהיה אז חייל צעיר פיתח בגלל זה שינאה עמוקה ליהודים, ומאוחר יותר אף התוודה בפני האדריכל של הרייך אלברט שפייר שהסיבה שהוא נכנס לפוליטיקה היא בגלל היהודים ומה שגרם לכך היא השביתה שהם הנהיגו בעיצומה של המלחמה. בשביל הגרמנים היתה זו כמו תקיעת סכין בגב. היהודים הפציפיסטים הללו, כמו כאן אצלנו מוכנים לתקוע סכין בגב האנשים שבקרבם הם שוכנים ובלבד שיושגו מאייוויהם הפציפיסטיים, הגלגול הקודם של ''שלום עכשיו''.

    בארה''ב יהודי אשכנז אחראים לשחיתיות ולטלטלות הגדולות שידעה הכלכלה האמריקאית לדורותיה, כאשר רק לאחורנה הוכתר שוב יהודי-אשכנזי בשיא חדש ''התרמית הגדולה ביותר בהיסטוריה של כל הזמנים בבורסה'' ברנרד מאדוף שביצע תרמית בהיקף 50 מיליארד דולר.

  • 31.

    הוא לא ראה את מדינת היהודים זה (ל''ת)

    אורי, 20/05/10 00:18

  • 30.

    נגיד כנים טובים יש - אבל איפה המספרים???

    אחד, 20/05/10 00:17

    ליהודים נראה לי מכל עם אחר מגיע להיות עם גדול. עד כמה שיש פיצוץ אוכלוסין הליברלים מפחדים להאשים את הגורמים האמיתיים - העולם השלישי ובין היתר הפלסטינים והתמנים שוברי השיאים.

    • תימנים? תן לי לנחש אתה מרוקאי כמעט המאה אחוזים!

      יאמני, 20/05/10 04:00

      ותאמין לי לנו יש תרבות, פילוסופיה,, ליריקה ושירה, תרבות מקורית ולא מועתקת ו''מבורברת'' תרתי משמע :)

  • 29.

    מה שמתחיל כשבחים, ייגמר כרדיפות

    על כל יהודי להתנגד להבדלה כזאת, 20/05/10 00:14

    חייתי הרבה זמן בחו''ל בסביבה שרובה לא יהודית.

    למדתי להתנגד לכל הפרדה המעניקה ליהודים נקודות זכות על אחרים. תמיד הצהרתי: אנחנו כמו כולם.

    כי אם פעם אחת תועדף, בפעם הבאה ייתכן שיפסקו לובתך, נגדך, ואם קיבלת העדפה לטובה, האפלייה הבאה עלולה להיות לרעתך. וכידוע מההיסטוריה, האפלייה לרעה של המיעוט היהודי היתה טראגית, ואאה אפליות לטובה לא יאזנו אותה.

  • 28.

    בתקופת ימי הביניים

    תוספת הכרחית, 19/05/10 23:59

    תקופה של כ-1000 שנה

    בד''כ, גביר העיירה היה מחתן את בתו עם העילוי של הישיבה הקרובה, וכך רק נותר להוסיף עוד ועוד ילדים...
    וכך באמת משביחים גנים!

    שנזכה :)

  • 27.

    עכשיו אשתי הפולניה תרים את האף עוד יותר. (ל''ת)

    Sir John, 19/05/10 23:57

  • 26.

    קשקוש וזבל אנטישמי (ל''ת)

    יוסקה, 19/05/10 23:47

  • 25.

    לגמרי נכון, אשכנזים בממוצע חכמים יותר (ל''ת)

    שרון (מזרחי גאה), 19/05/10 23:46

  • 24.

    שטויות במיץ עגבניות

    הוגו, 19/05/10 23:42

    על איזה גנטיקה מדובר כאן. איזה קשר גנטי יש בכלל בין היהודים? יהודי מרומניה נראה רומני לכל דבר, יהודי ממרוקו, נראה מרוקאי, יהודי מאתיופיה הנו אתיופי לכל דבר ועניין ויהודי ממוצא רוסי הנו רוסי. משך השנים נטמעו היהודים בעמים השונים בקרבם ישבו. אין גנטיקה יהודית. כל הסיפורים הנם בלוף רציני.

    • אתה הבלפן והשקרן

      מירום גולן, 20/05/10 00:19

      אילו היית טורח אפילו לפתוח ערך בויקיפדיה, היית רואה שאצל כל היהודים בעולם קיים דמיון גנטי עצום, כאילו היה מדובר באנשים מאותה מדינה. מראה חיצוני הוא הפקטור הכי פחות חשוב בתוך המרקם הגנטי של האנושות, ולמעשה בקביעתו מעורב המספר הקטן ביותר של גנים.

      • אז למה המבנה והתפקוד שונים להחריד? (ל''ת)

        מדידות בשטח, 20/05/10 09:31

    • הבלוף היחיד פה הוא אתה (ל''ת)

      הבלשן, 20/05/10 00:45

    • חיצונית נראה אולי, אבל גנטית יהודי מרומניה יותר קרוב ליהודי מעירק (ל''ת)

      ירמיהו הנביא, 20/05/10 02:39

    • You are right!

      Me, 20/05/10 08:04

      There is no ''jewish nation'' there is only the jewish religion!

    • אתה צודק 100 אחוז!

      אני, 20/05/10 09:35

      הקשר היחידי בין היהודים היא הדת! כמו שיש אתיופי או גרמני נוצרי, כך יש אתיופי או גרמני יהודי. לא ניתן לראות יהודים כעם אלא כקבוצה דתית סוציאלית.

  • 23.

    הם מוצלחים כי הם אוהבים כסף ושררה יותר מאנשים אחרים. פשוט! (ל''ת)

    המהנדס, 19/05/10 23:37

  • 22.

    הפסיכולוגים והאנתרופולוגים מתוסכלים

    מתתיהו, 19/05/10 23:36

    התקדמותה העצומה של הגנטיקה במקביל לדשדש הפסיכולוגיה ניתן להשוות לתנועת רכבת קיטור מול רכבת יפנית מהירה.
    הפסיכולוגיה תקועה כבר עשרות שנים ונעה מזרם לזרם (התנהגותי, פסיכוביולוגי וכו') ולא מצליחה להוות פקטור אמיתי. הגנטיקה בייחוד המולקולרית שהיא מדע מדוייק לכל דבר בדיוק כמו המתמטיקה (היא מבוססת על מודלים מתמטיים) מצליחה בעשרים השנים האחרונות לפצח קוד אחר קוד בקיום החיים ובהתפתחותם.
    אני מצטרף לדעת הגנטיקאים בדבר חלקה של ההורשה בכל הקשור ליכולת השכלית. והפסיכולוגים יכולים להמשיך לנסות ולתהות ולצעוד צעד קדימה ושניים אחורה כפי שקורה להם בעשורות השנים האחרונות.

  • 21.

    חכמה קטנה - אחרי אלפיים שנה של רדיפות רק המוכשרים והממולחים שרדו (ל''ת)

    אז למה בארץ כולם מפגרים?, 19/05/10 23:30

  • 20.

    2000000חרדים שסניקים ונוער גבעות=אין בהם לא רופא,לא מהנדס ולא ערכים (ל''ת)

    אז איזה עם דפוק אנחנו הולכים להיות?!, 19/05/10 23:26

    • על פרופסור אומן שמעת כן זה שזכה בפרס נובל, ו--כן כן ד (ל''ת)

      עידו, 19/05/10 23:47

      • פרופסור אומן לא חרדי,לא שסניק וגם לא נוער הגבעות.אולי הוא מין ימני (ל''ת)

        שלא למד או מלמד בכוללים של עובדיה או חסידות גור, 20/05/10 01:35

    • אולי יש להם IQ גבוה אך הוא מכוון ללימודי תורה

      שמוליק, 20/05/10 00:12

      ולא לידע כללי. הפסד גדול לעמנו וחבל.

    • וש''י עגנון, מכיר? זה עם הכיפה על השטר של ה50

      דניאל, 20/05/10 03:20

      גם הוא הביא נובל

    • על הרב פירר שמעת?

      דני קיי, 20/05/10 04:15

      טמבל

    • שסנקים הם לרוב ספרדים... (ל''ת)

      פה, 20/05/10 07:49

  • 19.

    סוף סוף מישהו מוכן להגיד את האמת הברורה מאליה

    יהונתן, 19/05/10 23:09

    כן, אינטליגנציה היא בגנים. כן, יש הבדלים גנטיים בין קבוצות אוכלוסיה שונות, וכן, היהודים הם הקבוצה החכמה ביותר.

    מצחיק שהדברים האלו שכל כך קשה למומחים להודות בהם ברורים לכל אדם ברחוב, אפילו אם הוא עצמו לא אינטליגנטי במיוחד. ודווקא זה מוכיח באופן אירוני שאינטליגנציה היא לא הכול. חשוב גם שכל ישר ויכולת להתנתק מתקינות פוליטית שקרית.

  • 18.

    הוא צודק. אבל האינטיליגנציה הרגשית היהודית לא ממש גבוהה

    גל-יה , 19/05/10 23:00

    יש גם לזכור שלא כל היהודים חכמים. ממש לא.

    • את טועה, היהודים הכי טובים בעולם בלחלק ציונים לאחרים

      Surfers Logic, 19/05/10 23:59

      זה מאוד מאכזב שמומחית כמוך המסיקה מסקנות
      על סמך מחקר וסטטיסטיקה בלבד ואך ורק על פי
      בדיקות מדעיות קובעת שיש לזכור שלא כל היהודים חכמים, מוזר ביותר שבאמצעות אותן שיטות מחקר, כבודה הגיעה למסקנה הגורפת
      שהאינטילגנציה הרגשית היהודית נמוכה מהרף
      שהוד מעלתה הציבה.

      יצויין כי בספרות המקצועית אין זכר למונח
      אינטליגנציה רגשית יהודית ולא ידוע שהאינטלגינציה הרגשית עברה גיור כהלכה כדי להחשב כאינטילגינציה רגשית יהודית.

      מאידך, בתוקף הנסיבות, סביר להניח שכאשר
      נדרש מי שהוא יהודי לסוגיה הרגשית, לאחר שנגזר, נותר לו לשים על הנושא פחות מערלים...

  • 17.

    אין לנו סיכוי מולם-צריך לעבור למקום שהם לא נמצאים שם (ל''ת)

    חובב ציון, 19/05/10 22:57

  • 16.

    הסיבות ידועות

    מנחם, 19/05/10 22:55

    במשך מאות ואלפי שנים היהודים היו ידועים כעם הספר.
    ידוע שלימוד הגמרא- התלמוד מהווה אתגר אינלקטואלי ממדרגה הראשונה ואולי אף יותר מלימודים כלליים.
    מעניין יהיה לבדוק ולדעתי גם להוכיח מדעית כי הורים שייגעו את מוחם בלימודים אלו יילדו ילדים חכמים יותר וזאת אפילו בין ילדים בתוך אותה משפחה.
    חבל שבדור זה אנו בורחים ממורשת מפוארת זו ולצערי בקצב הזה תוצאות מחקר זה אם ייעשה בעוד מאה שנים עלולים להשתנות
    אך יחד אם זאת נצח ישראל לא ישקר

  • 15.

    זה לא סתם שהם שולטים בעולם.אבל זה גם מסוכן (ל''ת)

    חובב ציון, 19/05/10 22:39

  • 14.

    המתנגדים מתנהגים בדיוק כמו ''מדעני האקלים'':

    יצחק, 19/05/10 22:38

    ''חוקרים גזענים אינם ראויים להגנה בשם החופש האקדמי''. כלומר, העובדות לא מעניינות אותנו, כי אנחנו רואים בחוקרים האלה גזענים, וזהו. לגזענים אין חופש אקדמי.
    אולי הצדקנים האלה יסבירו את השבחת בעלי החיים המבוייתים - החל בפרות החלב וכלה בחתולים וכלבים, שסקלציה על ידי האדם הביאה אותם לרמת התנובה או ההתנהגות בה רצה האדם? מי שלא חושב כמונו על שינוי האקלים הוא ''כופר'' וצריך לנדות אותו.
    לפני לא יותר מ-30 שנה הייתה תנובת החלב הממוצעת של פרה בישראל 5,000 ליטר בשנה, היום יותר מכפליים. אז התכונות של בעלי החיים כן תלויות בגנטיקה!
    האם לא ייתכן שלפחות חלק מה- IQ הגבוה יותר של יהודים הוא תוצאה של ברירה טבעית במשך 2,000 שנות חיים בגולה במגבלות שהחברה בה חיו הטילה על העם? האם באמת הקתוליות, שייעדה את טובי בני העמים באירופה לכמורה (כך שלא יכלו להעמיד צאצאים) לא גרמה להתפתחות הפוכה, שהורידה במשך המאות את ה- IQ הממוצע של עמיהם? הכל השפעות סביבה, מה ''גזעני'' בזה?

  • 13.

    ייתכן שבגלל שהיהודים לומדי תורה לכל אורך ההסטוריה

    דני, 19/05/10 22:38

    מה שהביא להם חכמה במילולי ולכן תמצאו סופרים ופילוסופים יהודים רבים וכן מהגמרא ניתן להצמיח גאונים כמו איינשטיין. בשורה התחתונה החכמה האלוקית נמצאת אצל היהודים וזה ברור לכל. יתר על כן היהודים הם העם הנבחר ואיזו דרך ניתן להשפיע מוסר וכל שאר מטרות היהודים אילולא השכל המבריק היהודי??

    • שטויות, כמעט כל זוכי פרס הנובל היהודים לא למדו תורה בחייהם

      דניאל, 20/05/10 03:23

      גם לא איינשטין

  • 12.

    בשנות ה 30 קבעו בכירי מדעני הצבא של ארה'ב שליהודים יש מוח קטן (ל''ת)

    מלשאר האמריקאים ולכן ה-IQ שלהם נמוך ביותר..., 19/05/10 22:36

    • הבעיה הייתה שהם ידעו לעבוד רק עם שתי ספרות

      שמוליק, 20/05/10 00:08

      ולכן לאמריקאים היה IQ של 80-90 וליהודים כיון שהיה 120-130 זה נראה כמו 20-30.

    • ואף גדול..וגם מקצצים לנו את הפיניס בטענה שהוא גדול מידי

      רבי נאור, 20/05/10 04:35

      בקיצור כולם מקנאים בעם הנבחר..
      מצד שני קשה להיות יהודי בין יהודים..
      אבל בכל מקום בעולם יהודים חיים בקהילות ומסתדרים יפה בינם לבן עצמם מדהים לא?
      בקנדה חיים מוסלמים נוצרים ויהודים בשלום וקיים שיתוף פעולה בין כולם
      תחזרו לגבולות 67 ואז אני בטוח שיהיה שלום בין כולם
      מדינה לפלסטינאים תביא שלום ביטחון וכלכלה טובה ושיתוף פעולה בין כל המדינות באזור ובעולם
      צריך לגייס מימון כדי שלפלסטינאים יהיו מפעלים כדי שהם יפרנסו את משפחותיהם בכבוד והם יחיו בכבוד
      לדעתי צריך ליפנות לחברות גדולות בתעשיה העולמית כדי שיפתחו מפעלים בשטחים ולכל הדעות האזור יהפך להונג קונג של המזרח התיכון
      אינשאללה
      אני בטוח שיהודים מכל העולם וישראלים יכולים ליזום פרוייקטים משותפים בין ישראל לפלסטינים והגבול ללא חומות וגדרות פתוח לתנועה בשני הכיוונים לעסקנים
      לספקים ומטיילים מכל העולם
      אמן

  • 11.

    בשנות ה 30 קבעו בכירי מדעני הצבא של ארה'ב שליהודים יש מוח קטן (ל''ת)

    מלשאר האמריקאים ולכן ה-IQ שלהם נמוך ביותר..., 19/05/10 22:36

  • 10.

    בשנות ה 30 קבעו בכירי מדעני הצבא של ארה'ב שליהודים יש מוח קטן (ל''ת)

    מלשאר האמריקאים ולכן ה-IQ שלהם נמוך ביותר..., 19/05/10 22:35

  • 9.

    אל תתגאו חבר'ה ממוצא אשכנזי.

    איתי, 19/05/10 22:31

    אולי על פני השטח יש לם במה להתגאות, נכון אתם מוצלחים לרוב, אבל בעת הגאולה הכל יתברר. להיות מוצלח במדעי המערב וכלכלת המערב לאו דוקא אומר שההצלחה הזו היא טובה לעולם. בסך הכל מדעי הכסף ומדעי המערב לא מביאים טוב לעולם. רק שיטות קפיטליסטיות, ומצד שני קומוניזם דיקטטורי, ומצד שלישי כלי נשק משוכללים להשמדת המונים. תאמינו לי כשאני אומר שיהוה הוא לא אל של התקדמות מדעית. ההפך, קראו בנבואות וראו שהוא מועיד את אלה הנגאלים לישון באוהלים ''כימי מועד'' ולישון ביערות ''מטע יהוה להתפאר''. ומלבד זאת את מי קידמתם ולמען מי פעלתם אם לא למען הגויים? כל האליטה התרבותית אשכנזית במדינת ישראל פועלת למען הגויים, אם זה פליטים ופועלים זרים וערבים ''פלסטינאים'' והכנסת התרבות הזרה לארץ אמריקניזציה, ותרבות אירופה וכו'. מבחינה דתית, אתם הכנסתם את הרפורמה, שמתרחקת המכתבים העתיקים, מצד שני את החרדיות שמהווה באותה מידה התרחקות מהיהדות הטהורה שהייתה קיימת בישראל טרם הגלות, ומצד שלישי את החילוניות המתנערת לגמרי מכל קשר לדבר יהוה הכלול בנביאים ובכתובים. לא כולכם צחים כשלג, ולא כל יהודי המזרח גם כן. יגאלו אלו התמימים.

    • ממורמר

      אלון, 20/05/10 02:03

      כול החכמה היהודית, מקורה בישיבות ליטא, מאז הרמבם ויסף קארו יהדות המזרח נולכת אחורה....

    • מישהו שכח לבלוע את הגלולה שלו היום... (ל''ת)

      דן, 20/05/10 07:08

    • מי בדיוק יגאל אותך איתי?אם לא שמעת, אלוהים מת באושוויץ ובוכנוואלד. (ל''ת)

      ד''ר רגב, צפון, 20/05/10 07:12

  • 8.

    מחקר ילדותי באיצטלה מדעית

    ירושלמי, 19/05/10 22:25

    את העיקר במחקרו ,הוא לקח כנתון ! בכל הדורות עד המאה -ה18 היו כל היהודים דתיים חרדים !כלומר ידעו קרוא וכתוב מגיל -3-4 לערך, ולמדו תורה - גמרא, הלכה, מדרשים וקבלה, וכך פיתחו יכולות אינטלקטואליות מעבר לשאר האוכלוסיה שהיתה אנאלפבית ברובה (90% ) כלומר העיסוק בתורה הוא שפיתח יכולות אלה ! ומה קורה היום אני כמעט בסוף הרשימה- כיון שמעטים לומדים תורה ! תפנימו !

    • מאוד נכון! (ל''ת)

      יואב, 20/05/10 00:56

  • 7.

    בתור יהודי אשכנזי אני יודע שהמחקר מסוכן

    ישי, 19/05/10 22:07

    כי מי שטופחים לו על השכם נוטה להכנס לשאננות.

    וחוצמזה לחרדים בעמנואל ולעוד פסיכים זה נותן דחיפה להמשיך ולהתבדל .

  • 6.

    איזה קטע..

    יפית, 19/05/10 22:05

    הם עוסקים בהבדל בין היהודים לשאר...
    והתגובות היהודיות, מחפשים את ההבדלים ביננו לבין עצמנו. עם סגולה...

  • 5.

    הדבר היחיד שיהודים עשו ואחרים לא, למדו תורה. נקודה. (ל''ת)

    עמיר, 19/05/10 21:50

  • 4.

    כששאלו אותי אם זה נכון שהיהודים אוהבים כסף נתתי את התשובה של הרפנדינג

    זה ברור, 19/05/10 21:43

    אמרתי - אלפיים שנה נתנו ליהודים רק לעסוק בכסף - כמו שמגדלים גזע של כלבים. וזו הסיבה שהיינו כל כך גאים כשהקמנו את מדינת אישראל וידענו גם להיות איכרים.

    אבל על העניין של הקרוא וכתוב לא חשבתי. מה שנכון נכון.

    ולא ראיתי במאמר שכתוב גם על נישואין בתוך עדה. כשיהודים מתחתנים בינם לבין עצמם זה מאפשר או ילדים מוכשרים יותר או ילדים כלל לא חכמים יותר. גם זו אפשרות.

    • כולם אוהבים כסף. יהודים מפעילים את מוחם כדי להשיגו (ל''ת)

      ספרדי עם IQ גבוה, 19/05/10 22:39

  • 3.

    למה ללכת רחוק?

    דני ב., 19/05/10 21:36

    שימו את אנשי מרץ מול ש''ס ותמצאו את ההבדל בגנטיקה חיש מהר.
    בעוד אנשי מרץ אולי לא פופולארים אבל ישרי דרך לאנשי ש''ס יש איזה פגם גנטי שדילג על הדיבר לא תגנוב.
    גם מבחינת IQ לא הייתי מהסס להצביע מי ניחן ביותר שכל.

    • כל כך נכון, חבל שרק מעט אנשים מבינים את זה (ל''ת)

      קרנפון, 19/05/10 22:14

      • It is because there are so few leftists (ל''ת)

        that so few understand it, 20/05/10 03:09

      • ניאדרטלים נמוכי מצח, אם הייתם כל כך אינטלגנטים הייתם שותקים (ל''ת)

        יהודי, 20/05/10 04:02

    • ל3 מר גבלס הנכבד, למרות היותך שמאלני-אשכנזי, לא הבינותה את הכתבה (ל''ת)

      לא מספיק להיות שמאלני ואשכנזי, 19/05/10 22:19

    • לדני היקר, מה אתה מנסה להוכיח? שיש במר''צ גזענים-אנטישמיים? זה לא חדש (ל''ת)

      מסכן הדני הזה, 19/05/10 22:23

    • טרם הוכח שלאנשי מרץ יש IQ גבוה

      השני מהאמצע, 19/05/10 23:13

      בכל פעם ששמענו לעצותיהם נכשלנו: אוסלו ב, הנסיגה מהצפון(שמא הבריחה עם הזנב בין הרגליים?), ההתנתקות. אפילו השלום עם מצרים שנחשב להצלחה לא הביא את התוצאות הצפויות.

      • לגבולות 67 תביא שלום ושקט (ל''ת)

        ולכן רק חזרה מידית, 20/05/10 06:45

  • 2.

    מדובר רק על אשכנזים כמובן..... (ל''ת)

    ג'ודי, 19/05/10 21:31

    • צריך לעשות מחקר איך כל כך הרבה אשכנזיות נדבקות למזרחי כמוני

      ריאליסט, 19/05/10 21:43

      ג'ודי - שמרי מרחק, יש לי מספיק מכן.

    • כמובן ג׳ודי. הספרדים לא חכמים ותרבותיים כמוך הוד רוממותך הגזענית

      בן, 19/05/10 22:13

      לידיעתך תימנים למדו ב״חדר״ מגיל 3, מרוקאים פרסים אפגנים וערקים. תמיד עסקו במסחר וכספים, היום כל רו״ח שני הוא עירקי 

    • כמובן- רק שגם אצל תימנים

      משה, 19/05/10 22:40

      לימדו את הילדים לקרוא בגיל 3 בחדר.....

      • נכון, זה רק מוכיח כמה המחקר הזה הוא שטויות (ל''ת)

        אשכנזי, 20/05/10 03:29

    • בואי לא נשכח איפה המציאו את המילה ''גאון'' בתולדות היהדות. (ל''ת)

      לא מפספס, 20/05/10 00:43

  • 1.

    from 801 nobel prizes jews won 176 (ל''ת)

    from 801 nobel prizes jews won 176, 19/05/10 20:02

    • שוב מדובר בצאצאי יהודי אירופה... (ל''ת)

      איש, 19/05/10 22:27

      • האלו שחולים במחלות אקזוטיות אתה מתכוון? ... P: (ל''ת)

        גם כן איש, 20/05/10 00:49

        • אני דווקא אוהב אקזוטיות. (ל''ת)

          דן, 20/05/10 07:11