• 15.

    כל זמן שחוק הגנת זכויות הילד נחשב לחוק המושלם ביותר-יגדלו כאן מפלצות (ל''ת)

    כמו חוקת ויימר, 13/04/10 16:37

    • צריך להגן על זכויות הילד. לא על חשבון זכויות המורה.

      אמא, 14/04/10 09:43

      ילד שגדל בסביבה שלא מכבדת אותו ואת זכויותיו, יתקשה ללמוד לכבד אחרים וזכויותיהם

  • 14.

    לצערנו המורים ובראשם רן ארז מתנגדים לכל שיפור (ל''ת)

    שרון, 13/04/10 15:52

    • וואוו. איזו מנטרה! מה זה קשור לכתבה?

      נמאס משטויות, 13/04/10 19:29

      מה זה קשור למציאות העגומה של החינוך בישראל?

  • 13.

    בנושא הפניית הכספים

    אריק, 13/04/10 14:08

    ''חלקו של התמ''ג המופנה לחינוך הוא הגבוה בעולם''
    זה נכון, אבל מעוות את המציאות
    החלק מהאוכלוסייה שנמצא בכל זמן נתון בגילאים 6-18 בישראל גדול בהרבה מבמדינות מערביות
    לכן למרות שמדובר בחלק גדול בצורה אבסולוטית, באופן יחסי למספר הילדים במשפחה מדובר בחלק בינוני ומטה

  • 12.

    כולם במדינה יודעים מי הוא המגזר שמביא תוצאות חינוכיות מעולות

    יהב עצמון, 13/04/10 13:51

    החרדים, בורים לא חיים את המציאות
    הימין החילוני, נהנתן ובקושי יודע שהוא כזה
    השמאל הציוני, סובל משבר אידאולוגי
    השמאל האנטי ציוני, חרפה לכל הדעות
    החברה הציונית דתית, מוציאה מתוכה את החומר
    אנושי המוביל בכל תחומי החיים היום בישראל
    וזה כולל ערכי כבוד בסיסיים להורים למבוגרים לבעלי סמכות וסתם לבני אדם שמכבדים את עצמם
    תרומתם לחברה ניכרת בצבא במדע בטכנולוגיה ובסיוע לנזקקים
    רק כישלון אחד מר ניתן ליחס לחברת מופת זו
    וזה התנזרותם מענף התקשורת והזנחתו הפקרתו
    לאוייבי הציונות כתחום לא ראוי להשקעה של הנוער המעולה שלהם !

    • חשיבה כזו היא זו שמביאה להתדרדרות החינוך הציוני דתי

      אמא, 13/04/10 14:09

      כי אינה מביאה את הצורך במאמץ ורצון מתמיד להשתפר וללמוד כדי לשמור על רמה גבוהה...

    • לצערי טעות בידך יהב עצמון

      אהוד, 13/04/10 14:38

      הציבור הציוני דתי אכן מוציא אנשי איכות אך מצטמצם לפעילות הקשורה לאידאולוגיה בה הוא מאמין.

      התיישבות -יהודה ושומרון בלבד!! (מה אם גליל, נגב ???)

      שרות החברה - צה''ל אבל כל עוד ממלא אחר האידאולוגיה - אחרת סירוב פקודה

      הזנחת מוסדות הממלכתי דתי בפרפריה

      פגיעה בשילטון החוק בשם ההתיישבות

      לידיעתך אינני איש שמאל ומן הראוי לתת את הדעת על הנושאים ללא עיוורון והתלהמות

  • 11.

    כדאי שההורים קודם יקחו אחריות על הילדים

    שחר ישראלי, 13/04/10 13:36

    כולם מכירים את המושג ''סמכות הורית''. עכשיו כל הורה שיחשוב טוב טוב אם יש לו ''סמכות הורית'' או שהילדים עושים בבית כל מה שעולה על דעתם.

    למרות שרוב ההורים יגידו את ההפך את התוצאה של חוסר סמכות הורית רואים על כל צעד ושעל. ילדים מבלים שעות ליד הטלויזיה והמחשב (איזה הורה יכול להזיז אותם משם).
    לכל פספוס בן 11 יש את הטלפון המתקדם ביותר וחשבון של מאות או אלפי שקלים.
    ילדים בני 10-11 מבלים בלילות ברחובות והורסים כל מה שנקרה בדרכם. ילדים בני 15-16הולכים משתכרים עד צאת נישמתם ואיפה ההורים?!

    אז לפני שאתם ההורים באים בטענות על הבינוניות של המורים (שזאת בעיה בפני עצמה) נראה אתכם לוקחים אחריות על הילדים שלכם.

    • ההורים צריכים לקחת אחריות על ילדהם. לא סותר שמערכת החינוך צריכה להשתפר

      אמא, 13/04/10 13:54

      הבעיות שציינת מן הסתם קיימות במדינות מפותחות אחרות, מה שלא מונע מהם לתת השכלה וחינוך טובים יותר לילדיהם.
      זה כמו להגיד שכדי לפתור את בעיית מערכת הבריאות בארץ אין צורך לשפר את השירות בקופות החולים אלא יש לדרוש מהאזרחים לנהל אורח חיים בריא יותר הכולל תזונה נכונה וספורט...
      עובדה היא שברגע שאפשרו תחרות בין קופות החולים ולא אילצו, כמו במערכת החינוך להישאר באותה מערכת גם אם לא מרוצים ממנה, הביאו את קופות החולים להשתפר ולתת שירות טוב יותר ללקוחות.
      למה לא לאפשר זאת גם במערכת החינוך?

      • הנה הבעיה!!! תשובה ל''אמא''

        שחר ישראלי, 13/04/10 15:29

        מבלי שלהורים תהיה השפעה על הילדים שלהם למערכת החינוך אין סיכוי!

        מה יכול לעשות מורה שיש לו כמה וכמה מופרעים בכיתה שאפילו ההורים שלהם לא שולטים בהם או לחילופין הם (ההורים) אפילו יותר מופרעים מהילדים?!

        בלי שום קשר גם מערכת החינוך צריכה להשתפר מאוד אבל קודם ההורים

        • לי אישית נמאס מטלת אשמה על ההורים

          אמא, 14/04/10 09:31

          כל המערכות, ביטחון, בריאות וכן-גם מערכת החינוך, צריכות להתאים עצמן למציאות שמשתנה כל הזמן.
          גם לנו ההורים החינוך מורכב יותר מבעבר, בו הילדים היו פחות חשופים לעולם המבוגרים דרך ערוצי התקשורת השונים והסמכות הייתה מספקת בשביל להטיל מרות.
          הקניית השכלה וחינוך בתקופה זו קשים מבעבר ועם זאת יש בתי ספר ומורים מצויינים, שמתמודדים היטב עם הקשיים (תוך השקעה ומאמצים ניכרים) ויש כאלו שבוחרים להאשים את ההורים, את השכר ולא יודעת מי עוד בכישלונותיהם שנובעים גם מחוסר יכולת,חוסר רצון להשקיע וחוסר ידע.

  • 10.

    טור מצויין

    רופא שיניים, 13/04/10 13:21

    :)

  • 9.

    אחריות אישית היא קוד לאלו שמסירים אחריות מהמערכת/מדינה (ל''ת)

    בן אנוש, 13/04/10 13:14

    • מסכימה אתך

      אמא, 13/04/10 14:06

      באותו אקלים תרבותי שאנו חיים בו, קיימים בתי ספר ציבוריים טובים ובתי ספר ציבוריים לא טובים
      ההבדל ביניהם שהראשונים, רואים את השינוי החברתי, תרבותי כאתגר שהם נדרשים להתמודד איתו ומשקיעים בכך משאבים ומאמצים ובעיקר את הנשמה ואילו האחרונים מחפשים את מי להאשים ושמחים על הגיבוי של משרד החינוך לענישה חריפה כי זה פותר אותם להתמודד באמת עם הנושא.

  • 8.

    הורה לא יכול להחליף את המורה בהקניית השכלה

    אמא, 13/04/10 13:04

    יש צורך בשינוי גישה בחינוך הציבורי ולהפסיק עם הפופוליזם של האשמת ההורים במצב שלצערי גם שר החינוך שלנו שותף לו. מס' רעיונות לשינוי
    1.חופש פעולה למנהלים להוציא מורים כושלים מהמערכת (שהסתדרות המורים תדאג לתנאי הפרישה שלהם ולא לשיריונם במערכת על חשבון חינוך והשכלת ילדנו)
    2. שיפור תנאי השכר ועידוד מצויינות של מורים (כדוגמת עיריית נתניה שמנהלת קמפיין בחירת המורה המצטיין בעיר) ועידוד אנשים יצירתיים ומוכשרים להירתם למשימה הלאומית החשובה לכולנו
    3. השקעה תוך בקרה על השימוש, בסיוע לילדים עם לקויות למידה שבחוסר התייחסות הולמת הופכים ל''ילדים הרעים של ביה''ס''

    יש עוד הרבה רעיונות שיכולים לשפר את המצב. צריך שר חינוך שיוביל באמת את השינוי ולא רק ישחרר אמירות פופוליסיטיות כמו ''אפס סובלנות לאלימות'' וכד'...

  • 7.

    הבעיה מתחילה מהחוק

    גדעון אמיר, 13/04/10 12:56

    מספיק תלמיד אלים ופרוע אחד בכיתה כדי לשבש את כל הלימודים. כיום לפי החוק שמגובה בהרבה פסיקות של בית משפט אין אפשרות להרחיק תלמיד אלים מהכיתה. אסור למורה להתערב אם תלמיד מכה תלמיד אחר. במצב שתלמיד מתחצף משבשאת מהלך השעור ומסרב לצאת המורה חסר אונים וסמכותו נמעמדו נפגעים.

    בתי הספר הפרטיים הם למעשה בתי ספר הממומנים ע''י משרד החינוך או העיריות אבל מותר להם לגבות תשלום מההורים לצורך הרחבת השעורים מעבר למוקצב בחוק, ולכן כל החוקים והתקנות חלים גם עליהם. במצב כזה קשה לבית הספר להתמודד עם אלימות ובעיות משמעת.

    הרבה מהמורות בימינו הן תוצר של ''שיטת הבדידים'' (זוכרים?) כאשר הסברתי למורה של ביתי בכתה ד איך אני מלמד אותה את לוח הכפל היא עצרה אותי בטענה שזה לא נדרש. ניתן ללמוד חשבון בלי לדעת את לוח הכפל. בערך כמו שניתן ללמוד שפה זרה בלי ללמוד מילים בשפה. לימודי מדעים בבתי ספר יסודיים זקוקים לריענון תוך כדי הגברת הדרישות מהתלמידים.

    הריטלין נתפס כתרופת פלא העוזרת לכל בעיות ההתנהגות ונעשה בו שימוש נרחב וחסר אחריות. מורים, פסיכולוגים, ועובדים סוציאליים מרבים להמליץ עליו תוך הכחשת השפעות ... (אין מקום

    • החוק מאפשר להשעות מביה''ס תלמיד על בעיות משמעת גם ללא בירור

      אמא, 13/04/10 13:37

      השאלה היא אם ביה''ס נוקט באמצעים נוספים חוץ מענישה נוקשה כדי לפתור בעיות משמעת.
      כגון- בדיקה אם לילד יש קשיי למידה המונעים ממנו להשתתף בשיעורים כמו כולם הגורמים לו להפריע משיעמום
      או בדיקת אקלים כיתתי-יש כיתות בהם ישנם ילדים המציקים בחשאי לילד עם קשיים רגשיים וכשהוא מתפרץ מענישים אותו כיוון שהוא הכי קולני
      מנסיוני, ילד שנחשב לבעייתי ומפריע במסגרת אחת יכול להשתלב במסגרת אחרת היטב, בשל סביבה חברתית טובה יותר, צוות מורים איכותי יותר וסיוע לקשייו מצד בית הספר מבלי להיזקק לענישה חריפה בגיבוי משרד החינוך.

  • 6.

    אין ספק שהתוצאות במבחנים הן

    חיה, 13/04/10 11:16

    בין היתר תוצר של החינוך הלקוי, חוסר המשמעת בכיתות. אי אפשר להעביר מידע כשיש רעש בכיתה, ואף יותר יותר מזה. זה ברור!
    התלמידים מרשים לעצמם להתחצף ולהפריע והמורים עומדים חסרי אונים. לכן יש צורך דחוף קודם כל להציב גבולות ברורים בעניין וכן בהתנהלות של ההורים בכל מה שמתרחש בין כתלי בית הספר. וכמובן אמצעי אכיפה רציניים. בלי זה גם מליוני דולרים לא ישנו את המצב העגום! כל בר דעת מבין זאת.

    • אמצעי אכיפה נוקשים למשמעת אינם תחליף למורים איכותיים.

      אמא, 13/04/10 13:19

      הדור של היום אינו הדור של פעם שהסמכות לבדה היה בה די כדי למנוע בעיות משמעת.
      היום כדי ששיעור יתנהל היטב, צריך כמה דברים:
      1. שהוא יהיה מעניין.
      2.שלמורה ינתנו כלים להתמודדות עם תלמידים מפריעים (עובדה היא שבאותו בית ספר יכולים להיות מורים שיודעים ''להחזיק כיתה'' וכאלה שלא ומדובר באותם התלמידים)
      3. התייחסות לקשיי למידה של תלמידים שלעיתים הם הגורם ליצירת בעיות משמעת

      לא לשכוח שהילדים של היום, בניגוד לתלמידים של פעם חשופים לידע ומידע נגישים באינטרנט ובטלויזיה המוגשים באופן מעניין ואטרקטיבי ובית הספר צריך להתאים את עצמו למצב.

      • אין ביננו כמעט מחלוקת.

        חיה, 13/04/10 15:55

        ברור שיש צורך במורים טובים, היום בדיוק כמו בעבר. גם בעבר היה חשוב ללמד באופן אטרקטיבי, כמו היום. ובכל זאת התלמידים היום הרבה יותר ''קשים'' ואם תבדקי גם למורים טובים הרבה יותר קשה היום להחזיק כיתה. הגבולות היום מאד נפרצו ומשום מה העמידו את הילד ואת זכויותיו במרכז ובכך בעצם מונעים ממנו את החינוך האמיתי שהוא ראוי לו. מנסיוני. אני פרשתי מההוראה לפני 8 שנים. גם אז כבר הייתה לי בקורת על ''ההנחות'' הבלתי ראויות שנותנים לתלמידים. היום, בפוגשי עמיתים לעבודה, אני מדווחת על מצב משמעתי בלתי נסבל שהולך ומדרדר כל הזמן וידי המורים קצרה מהושיע. כך זה לא יכול להימשך. לדעתי, יש מה לעשות. יש לשנות את הגישה, והכסף, שכל כך הרבה מדברים בו, לא יענה את הכל. לא בעניין הזה! עניין התיגמול הראוי למורים הוא נושא חשוב בפני עצמו.

        • שינוי גישה יכול לבוא מהנהלה טובה לביה''ס

          אמא, 14/04/10 10:33

          שדורשת הצבת גבולות לתלמידים מצד כל הצוות
          שלא נכנעת לנסיונות התערבות שאינה לעניין של הורים מסויימים שיודעת להאציל סמכויות על הצוות החינוכי, היועץ/ת והפסיכולוג/ית של ביה''ס ומעורבת בגיבוש פתרונות לבעיות משמעת או קשיים של תלמידים.
          ובמקרים מסויימים כשמוצו כל הדרכים לנסות לפתור בעיות עם תלמידים מסויימים, לסייע להורים ולאותם תלמידים למצוא מסגרת מתאימה יותר . יש ילדים שאינם מתאימים למסגרת לימודית הישגית מאוד ומלחיצה ויכולים לפרוח במסגרת אחרת המתאימה יותר ליכולותיהם.
          בלי קשר התגמול למורים צריך להיות כזה שיעודד אנשים מוכשרים להיצטרף למערכת.

  • 5.

    בלבול בכתבה בין חינוך להישגים לימודיים

    אמא, 13/04/10 10:14

    לגבי הישגים לימודיים, מורים לא מתאימים שנמצאים במערכת שלא יודעים איך להכין מערך שיעור מעניין ואין להם כלים להתמודד עם בעיות משמעת גורמים להשגים נמוכים
    לגבי החינוך- אין ספק שההורים צריכים להוביל אך גם מערכת החינוך צריכה גם לקחת חלק בחינוך ילדנו ולא רק לגלגל עיניים ולהאשים את ההורים.

    • אני חושב שהתבלבלת- בעיות משמעת זה בדיוק האחריות שלך, ממש לא של המורה

      דוד, 13/04/10 11:27

      מממתי המורה אמור לעסוק במשמעת? הוא אמור להעביר שיעור תקין שאמור להקנות ידע\\ערכים לילדך באופן שיעזור לו להתמודד עם החיים בהמשך ואולי אפילו יגרום לו להיות אזרח טוב יותר.
      לגבי משמעת- זה תפקידך, כי אם הוא לא יהיה ממושמע- הוא לא יוכל לספוג את הידע הזה, ויותר חמור יפריע לאחרים.
      אני מציע לך להסתכל על מודל החינוך הגרמני (לא שאני תומך בו אבל במבחן התוצאה- הם עדיפים)- הסינון הראשון מתרחש בכיתות ג,ד. כל ילד שאינו עומד בדרישות הידע והמשמעת עובר לבתי ספר ברמה נמוכה יותר- מקצועיים וכדומה. וזה בדיוק על מנת שהוא לא יפריע לאלו שיכולים להתקדם.
      אני מציע לך להתחיל לחנך את ילדך בעצמך- הרי בסופו של יום את זו שתצטרכי לחיות איתו, לא המורה.

      • לא התבלבלתי. ואני מדברת גם מנסיון

        אמא, 13/04/10 12:03

        ילד יכול להיות ממושמע בבית בו מציבים גבולות ונותנים דוגמא אישית ולא ממושמע בבית הספר. לעיתים בעיית משמעת נובעת מקשיי למידה שלא מקבלים התייחסות נאותה בבית הספר.
        מנסיוני כאם, העברת ילד ממסגרת שיש בה בעיות משמעת כלליות, לבית ספר איכותי, שבו יודעים להציב גבולות לילדים אך גם לסייע להם בקשייהם, פותרת כבמטה קסם את בעיות ההתנהגות של הילד מבלי להיעזר בתרופות שזה הפתרון שמציעים בד''כ בתי ספר כושלים להתמודדות עם בעיות משמעת (ריטלין ונגזרותיו).
        אני מאמינה בגישה של המחנך הדגול יאנוש קורצ'ק, ש''אין ילד רע, יש ילד שרע לו...''

  • 4.

    אמת.אחרת הילדים ''יחשבו ש..'' כמו ענת קם\\דקארט החדשה. (ל''ת)

    והיזהרו מבתי הספר למחוננים, 13/04/10 09:48

  • 3.

    לא להכריח לא לבדוק- אחיות אישית היא סוג של לתת כבוד

    יעלי, 13/04/10 09:40

    אני הכי אוהבת את אלה ששכחו שגם הם היו ילדים פעם ונותנים עצות כאילו בנושא לא מוכר.
    אני כיום אדם מבוגר. הסיכוי שאני אכריח את ילדי לקרוא ספרים הוא אפסי.הסיכוי שאני אבדוק שהילד למד לקראת מבחן הוא אפסי.
    כי שאני רואה את דרכי הורי ואת הילדות שהיית לי בבית ספר אני מרוצה. אהבתי ללכת לבית ספר אהבתי ללמוד. לא הכריחו אותי לעשות כלום.
    אמא שלי מעולם לא שאלה אותי אם יש שיעורים או אין שיעורים.
    אבל היא כן נתנה לי מורים פרטיים בכל מקצוע שהתקשתי בו. וכמה שרציתי. וכן הלכתי לבית ספר ציבורי. כי זה מה שהיה ליד הבית.
    הנושא של להכריח ולדאוג הוא לא חינוך. אני רואה חברות שלי שלומדות למבחן עם הילדים. הן כל הזמן במתח כן עשית שיעורים לא עשית שיעורים....עוברות את הבית ספר היסודי שוב.
    לי זה לא מתאים. החינוך שלי הוא בית ספר זאת אחריותך.אתה צריך עזרה אנחנו כאן. אתה רוצה לקנות ספרים וללכת לספרייה סבבה.לא רוצה לא צריך. אבל העיקר הוא ערכם של להיות אדם טוב ולכבד את המורים.ולספר על בית ספר על המורים.
    לי היו בעיקר מורים מעולים, אבל היו לי גם מורים שהם בני אדם מגעילים.אבל גם כיבדנו אותם כי זה לא עבר גבולות.

    • ומה עושים עם הבן שלך לא לומד?

      שרה, 13/04/10 10:32

      מה עושים עם ילד בגיל תיכון שמחליט לא ללמוד. מפרנסים ילד בוגר שלא עושה דבר ושלפיכך גם הופך לגורם תפקוד שלילי בבית הספר?
      או שאז, במסגרת ''הלימודים באחריותך'', יהיה לך העוז לאמר לו:
      ''אנו הורים מבוגרים, מפרנסים אותך, ילד בוגר, כדי שתוכל ללמוד. אם אינך עושה זאת, צא לעבוד! אין מתנות חינם. חזור ללימודים כשתבין מה חשיבותם עבורך, ואז אם תצטרך, נעזור ''.
      רוב ההורים אינם עושים זאת, וכך הופך החינוך הציבורי בחט''ע לגן ילדים גדול ואלים, שבו התלמידים שרוצים ללמוד הולכים לאיבוד.

      • לדאוג למסגרות שבהן אפשר לשלב עבודה ולימודים בסיסיים

        אמא, 13/04/10 11:24

        ולהפנות ילדים שלא לומדים לשם.

  • 2.

    מעמד המורה

    יניב, 13/04/10 09:40

    קודם של ,שממשכורת של מורה יהיה ניתן לקיים בית,ואז יותר גברים יפנו למקצוע זה. אנחנו טובים בתור קצינים בצבא,אין סיבה שלא נהיה טובים בתור מורים.זה הכרחי במערכת. דבר נוסף,גיבוי מלא למורה. המערכת מתנערת מהמורים ומאמינה רק לתלמידים. דבר נוסף,''חוק זכויות התלמיד'' חייב לכלול את חובותיו. לא יתכן שתלמיד יאיים על מורה ולא יאונה לא כל רע. כמו כן,התערבות ההורים : בית הספר הוא לא הבייבי סיטר שלכם,ואת החינוך של ילדיכם עליכם לספק בבית.
    יניב

    • ל- 2 מסכימה לכל מילה המורים הם לא הבייביסיטר של הילדים שלכם!!!

      אזרחית, 13/04/10 10:51

      וכן - קצת יותר כבוד למערכת. היום בפירוש
      מאשימה אני את ההורים שמתערבים בכל דבר, פשוטו כמשמעו, היחס וההתנהגות של ההורים כלפי המורים- פשוט חרפה!!!

      • יש מורים שרמתם היא כשל בייביסיטר והם ראויים לביקורת

        אמא, 13/04/10 11:42

        גוף שאינו פתוח לביקורת שבחלקה צודקת, צפוי להתנוון.
        מצב מערכת החינוך מצריך שינוי. שינוי נובע מביקורת ויישום לקחים.

    • אם אתה בעד גיבוי אוטומטי למורה, סימן שאינך מתאים להיות כזה

      ליניב, 13/04/10 11:39

      אחת הבעיות של מערכת החינוך שהיא מאוד מגינה על המערכת ואינה פתוחה לשינויים או ביקורת חיצונית. מורה שמקבל ותק אי אפשר לפטר(בגלל הסתדרות המורים) גם אם הוא מורה גרוע. ויותר עצוב הוא שמורים טובים ומוכשרים מפוטרים אוטומטית מדי שנה כדי שלא יזכו לקביעות...(אני התבקשתי כמתכנת להפיק מכתבים אוטומטיים שמכינים מכתבי פיטורין אוטומטיים על סמך וותק, למורים עבור רשת חינוכית גדולה)
      צריך לדעתי בכל רשות מקומית, שהחינוך חשוב לה להקים גוף שמטרתו לשפר את המצב הקיים, ששומע גם את צוות ביה''ס וגם את ההורים והתלמידים ומפיק לקחים ומיישם המלצות לשיפור

  • 1.

    התחלת טוב ויצא רע

    אסף בן דור, 13/04/10 09:37

    גם דורשת שניקח אחריות על חינוך ילדנו וגם שנשלח אותם לחינוך הציבורי שנכשל לפי כל קנה מידה אפשרי. סתרת את עצמך.

    נתחיל מביטול חוק חינוך חובה חינם. חיסול מערכת החינוך הציבורית. עכשיו כששלושים ומשהו מיליארד שקל יישארו בכיסים שלנו האזרחים במקום לתבזבז על חינוך כושל, נוכל לקבל החלטה לאן לשלוח את ילדנו. כל אחד ייבחר את הטוב ביותר עבור ילדיו.

    אני לא אקלל את המורים ליד הילדים וגם לא בסתר אם אלה הם המורים שבחרתי בעצמי עבור ילדיי. אם מכריחים אותי לשלוח את ילדיי לבית ספר זה או אחר ולקבל מורים שמישהו אחר בחר עבורו, לאיזה אחריות את מצפה ממני?

    • מסכימה.

      שרה, 13/04/10 10:38

      במצב של היום, הורה שההשכלה לילדיו ותרבותם חשובה לו, צריך לבדוק טוב טוב אם החינוך הציבורי הוא הפתרון עבורם. כי בזכות הורים אחרים והתנהלות המדינה, החינוך הציבורי קרס.
      ואת זה אומרת מישהיא שהאמינה בכל ליבה שהחינוך הציבורי צריך להיות הפתרון.
      והבעיה היא לא המורים. יש בחינוך הציבורי הרבה יותר מורים טובים ממה שניתן לצפות בתנאי השכר והיחס הציבורי הקיימים. אך גם להם לא מאפשרים ללמד.

      • יש בתי ספר ציבוריים טובים ויש בתי ספר ציבוריים לא טובים

        אמא, 13/04/10 11:30

        לו הייתה אפשרות להורים להצביע ברגליים ולרשום את ילדיהם לבית הספר בו הם חפצים ולא שהערייה תקבע זאת שרירותית, הייתה נוצרת ברירה טבעית ולבתי הספר היה עניין להשתפר כדי למשוך יותר תלמידים.

      • אכן פגשתי מורים טובים בחיי

        אסף בן דור, 13/04/10 11:33

        ויש גם מורים שמצויינים עבור תלמיד אחד וגרועים עבור תלמיד אחר. הבעייה לא במורים אלא במערכת. מערכת השוללת ממני כהורה ומילדיי כמתחנכים את אפשרות הבחירה. מנהל בית הספר גם אינו יכול לבחור. כך מחוסל הפלורליזם במערכת החינוך. חיסול הפסיפס האנושי שמאפשר לכל אחד לבחור את הנישה שמתאימה לו. לכל בית ספר לפנות לקהל היחד הייחודי שלו. שכר המורים הוא בסך הכל סימפטום של אותה בעיה. כך כולם נשארים מתוסכלים.

    • אסף, מסכימה איתך בהחלט!! (ל''ת)

      אמא, 13/04/10 10:50

    • מה יעשה מי שאינו יכול לממן חינוך והשכלה לילדיו?

      גישה בעייתית, 13/04/10 11:17

      יש צורך בשינוי גישה בחינוך הציבורי ולהפסיק עם הפופוליזם של האשמת ההורים במצב שלצערי גם שר החינוך שלנו שותף לו. מס' רעיונות לשינוי
      1.חופש פעולה למנהלים להוציא מורים כושלים מהמערכת (שהסתדרות המורים תדאג לתנאי הפרישה שלהם ולא לשיריונם במערכת על חשבון חינוך והשכלת ילדנו)
      2. שיפור תנאי השכר ועידוד מצויינות של מורים (כדוגמת עיריית נתניה שמנהלת קמפיין בחירת המורה המצטיין בעיר) ועידוד אנשים יצירתיים ומוכשרים להירתם למשימה הלאומית החשובה לכולנו
      3. השקעה תוך בקרה על השימוש, בסיוע לילדים עם לקויות למידה שבחוסר התייחסות הולמת הופכים ל''ילדים הרעים של ביה''ס''

      יש עוד הרבה רעיונות שיכולים לשפר את המצב. צריך שר חינוך שיוביל באמת את השינוי ולא רק ישחרר אמירות פופוליסיטיות כמו ''אפס סובלנות לאלימות'' וכד'...

    • בדיוק באתי לכתוב את הטוקבק הזה. אכן אתה צודק. (ל''ת)

      נתן, 13/04/10 15:46