בטויוטה התחלפו היוצרות,
ברכב המיוצר ע''י היצרן הגדול בעולם
עכשיו בני אדם מועסקים בדאגה לתקינות הדוושה
והרובוטים משמשים לקבלת החלטות.
תקלות מכניות היו ויהיו,
כל עוד אין תקלות הלקוח אינו מודע ואינו נדרש להעמיד במבחן את המונח והערך ''אחריות''
כאשר יש תקלה הלקוח מבין שמי שנבחן אם יש
לו או אין לו חוש אחריות הוא היצרן ולא המוצר. מי שאמור להבטיח כי לאחריות יש תוכן
ומשמעות הוא המוכר ולא הנמכר.
גם מכתבה זו שעליה אתה מגיב, גם לאחר שהתקשורת נתנה את כל ההזדמנויות האפשריות
למנהלי טויוטה לומר את דברם, להסביר, לנמק
ליחצן ולהגן על תדמיתם, כדאי לשים לב לעובדה
כי בהצהרות ובתשובות של טויוטה ישראל אין
התייחסות ברורה ופשוטה לציבור בעלי הטויוטה, אלא אך ורק דאגה להמשך המכירות
של המלאי המצוי ברשותם.
המידע וההנחיות לבעלי רכב טויוטה הנעים בכבישי ישראל היה צריך להתפרסם בכל אמצעי
התקשורת ובפניה אישית ביוזמת היבואן, מייד
עם היוודע הבעיה. זה לא נעשה !
לטויוטה הייתה הזדמנות להוכיח שהיא יודעת
להפוך כשל טכני מקרי לתוצאה המשפרת את אמון
הלקוחות ביושרת היצרן, הזדמנות שלא ידעה לנצל.