• 15.

    הבעיה עם כתבים היא, שאין להם מושג של ניסיון עצמי, רק עדות שמיעה

    משה, 02/01/10 22:59

    הבעיה עם כתבים היא, שאין להם מושג של ניסיון עצמי, רק עדות שמיעה.
    לא נראה לי שלכותב המאמר יש מושג, מעבר למה שסיפרו לו או שהוא קרא, מה זה לפרסם ברשת חברתית.
    כמי שמפרסם והרבה, ברור לי שלכותב אין מושג.
    רק גוגל יכולים להרוויח?
    פרסום ממוקד ונכון ברשת חברתית נותן תוצאות יותר טובות מגוגל.

    הגב לתגובה זו

    • נכון, ויש כל כך הרבה כתבות אידיוטיות בתחומים בהם לכתב יש הבנה של סבתא

      ג'ו, 18/01/10 22:43

      שנחשפה שלשום לאינטרנט ושמעה מחברות מה כדאי.

      הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד! לא היה מזיק טון יותר צנוע לכתבה (ל''ת)

      יורם, 24/04/10 16:58

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    אפשר לעשות כסף ע''י צניעות יתר...

    אפליסט, 20/12/09 01:57

    צניעות יתר עד המינימום ביותר תביא לרווחי ענק....
    יישומי האייפון של אפל חשפו זאת בקלות.
    הורדתי חמש אפליקציות של 0.99 סנט כל אחד
    ללא שום תחושת ניצול כלשהיא, כאשר נתקלתי
    ביישום שרצו 2$ לא הורדתי חיפשתי חצי שעה להוריד אותו חינם בגוגל...(והורדתי!)
    אם בפייסבוק יימצאו את הדרך להוריד 1 סנט
    על יישום שימושי כמו העלאת תמונה בודדת.
    הם יעשו מליארדים...

    הגב לתגובה זו

    • חצי שעה בזבזת בשביל לחסוך $2 ???

      dumb and dumber, 12/01/10 18:15

      כמה הזמן שלך שווה? אתה מעריך אותו כל כך נמוך? 4$ לשעה? זה מה שזמן שלך שווה?

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    עם האקזיט: במקום תעשיות של ממש, אנו היהודים אוהבים עסקי-אוויר!

    התנועה הפשיסטית , 19/12/09 21:17

    מארק צוקרברג, כאופורטוניסט יהודי צעיר ממשיך את שושלת היהודים הרודפים אחרי דרכים קלות ומהירות לעשות הרבה כסף. למה שלא נסתכל על הגרמנים, היפנים והשוודים. אצלם תעשייה זו תעשייה: מתכת, פלדה, מכונות.

    אלא מאי שהגנים המאדופיים (ברנרד מאדוף) הזורמים בדמנו מושכים אותנו כל פעם מחדש אל כיוון ההבל ואיך לעשות ממנו רווחים.

    לא פלא שישראל הייתה אחד ממוקדי הזעזוע העיקריים בהתפוצצות בועת הדוט-קום.הישראלים אלופים בלהקים חברות-רפאים, העיקר שיהיה רעש ובאזז ולדחוף חזק לכיוון של אקזיט.

    מתי כבר נשנה כיוון ונתחיל להתנהג כמו תעשיינים אמיתיים בפיתוח עסקי ברזל ולא עסקי אוויר. כן, גם בתוכנה ואינטרנט אפשר לעשות דברים יפים ויצירתיים, אך הם חייבים להיווסד על יציבות. אם היזמים מראש חושבים רק על אקזיט, לא פלא שכל עמל ידיהם נדיף כהינדוף עשן.

    הגב לתגובה זו

    • ומה רע בלחפש את האקזיט?

      שם, 19/12/09 23:43

      מי רוצה לעבוד כל החיים? כולם מחפשים איך להביא את המכה.
      אם היה לי רעיון טוב, ובמיוחד כזה שעובד, אז למה לא?

      הגב לתגובה זו

      • כי זה די רדוד אם זאת המטרה. (ל''ת)

        oz, 20/12/09 01:47

        הגב לתגובה זו

    • צודק מאה אחוז (ל''ת)

      oz, 20/12/09 01:46

      הגב לתגובה זו

    • דווקא לצוקרברג היו אלף הזדמנויות למכור

      חולק עליך ידידי, 24/04/10 17:00

      והוא לא עשה זאת. הוא מאמין במה שהוא עושה ואני חושד שגם די נהנה ממנו.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    כתבה מגוחכת ותרגום אף מגוחך יותר

    uriash , 19/12/09 20:22

    האפשרויות המוניטריות הגלומות בפייסבוק כה רבות ומוכרות לכל שאני לא חושב שמרק צוקרברג צריך להתהפך במיטתו כדי למצוא אותן. די אם נזכיר את האפשרות הברורה מאליה של הפיכת הfan pages לשירות בתשלום - עסקים רבים גיבשו לעצמם רשימות תפוצה עצומות בזכות העמודים האלו וגם אם לפתע תדרוש פייסבוק עשרות דולרים עבור השימוש בהם, מעטים העסקים שיסרבו לכך.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מחשב אישי,חיפוש ברשת,שרת וידאו,רשתות חברתיות לעולם לא יהיו רווחיים

    מישהו שהפסיד המון מליונים, 19/12/09 18:10

    מחשב אישי,חיפוש ברשת,שרת וידאו,רשתות חברתיות לעולם לא יהיו רווחיים

    הגב לתגובה זו

    • חיפוש ברשת לעולם לא יהיה רווחי?

      שי, 19/12/09 20:32

      אתה לא מבין איך האינטרנט עובד.

      החיפוש ה''לא רווחי'' הזה ברשת מייצר עשרות מיליארדים בשנה לגוגל. איך? מיליארדים מחפשים משהו, לרוב כמעט תמיד תמצא פרסומת שקשורה למילות חיפוש שחיפשת, וגם סיכוי טוב שהפרסומת תענה לחיפוש שלך הרבה יותר טוב מהתוצאות הרגילות.


      אז לחצת... והופס... גוגל עשתה חצי דולר על חשבון המפרסם. תתאר לעצמך כמה מחפשים לוחצים ביום על הפרסומות האלה, ולא רק בגוגל אלא להמון אתרים יש באנרים בצד של קישורים ממומנים ע''י גוגל.

      בקיצור, מעצמה מייצרת כסף. חיפוש ברשת הוא בין הדברים הרווחיים ביותר שקיימים בעולם. הרבה יותר מהמנת הפלאפל השכונתית.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא נכון, האתרים האלה הם כבר רווחים

    אלעד, 19/12/09 17:35

    רווחים מאוד רק מהשווי ששווה האתר עכשיו זה כבר רווח של מאות מליוני דולרים.
    ובנוסף יש פרסומות ותמיד אפשר למצוא דרך לשלב פרסומות ולא לתת לאנשים לשלם עבור 'מנוי' ברור שזה לא יצליח.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אני לא מסכים עם הכותב בכלל:

    מי שהו, 19/12/09 17:34

    ראשית, ההנחה כאילו אין הכנסות משמעותיות מפרסום מקוון לא מקובלת עלי. זו לא פעם ראשונה שאני שומע את זה, ואני פשוט לא חושב שזה נכון.

    קח לדומא תעשיות מדיה מסורתיות: טלוויזיה משודרת, רדיו משודר, מגזינים (בארה''ב המנויים זולים מאוד כמעט חינם), עיתונים (בארה''ב גם הם זולים מאוד). כל אלה מתקיימים שנים רבות מפרסומות. אילו התאוריה הייתה נכונה מהסיבות שתיראת התעשייה לא הייתה מרוויחה שום דבר. הרי מה ההבדל בין פרסומת במגזין לפרסומת מקוונת? זה נכון שמגזינים כלליים נפגעו מאוד ואלה שמצליחים הם המתמחים יותר, אך גם הפרסום המקוון מכווון לקהלי יעד ספציפיים, זו ההתמחות של גוגל.

    לגבי גביית תשלום: אם פייסבוק תעלה ארבעים דולר בשנה, אולי יהיה קשה לגבות את זה. אבל אם דמי המנוי יהיו נמוכים, ותהיה שיטה טובה לשלם אותם בלי שימוש בכרטיס אשראי (שלבני נוער למשל אין), איזו שהיא שיטה נוחה להעביר את הכסף, יתכן מאוד שהרבה ישלמו והחברה תהיה רווחית מאוד. אין צורך למכור במכירים גבוהים, בדיוק להפך: צריך למכור במחיר זול מאוד.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    כלום

    נעה לבקובץ, 19/12/09 17:05

    אן

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ישן

    איציק, 19/12/09 16:23

    הכתבה המקורית נכתבה ב 6.12...

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אני אמור להתרשם מכתבה של מישהו שלא מבין את ההבדל בין רווח להכנסה ?

    עמית, 19/12/09 16:08

    ואגב 500 מיליון דולר - אלו הם הערכות אופטימיות מאוד להכנסות של פייסבוק.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אני כן מקליק על פרסומות

    ישראלי, 19/12/09 14:59

    אמנם רק על מקצתן אולם התזה לפיה אנשים מתעלמים לחלוטין מפרסומות ברשת אינה נכונה, לפחות לגבי, ואני משער שאני לא הישראלי היחיד הנוהג כך, ואני מאמין שזה המצב גם במדינות אחרות.
    קומץ מהקלקות אלה שלי בשנים האחרונות הביאו לרכישות אמיתיות.

    הגב לתגובה זו

    • ברור שאתה מקליד על פרסומות, כי אם לא הייתה מקליד

      מי שהו, 19/12/09 17:35

      גוגל לא הייתה מרוויחה שום דבר. ההכנסות של גוגל קשורות ישירות להקלקות.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    תרגום לא מדוייק בלשון המעטה שעושה עוול לכתבה המקורית

    בירנית גורן, 19/12/09 14:03

    ג'ון נואטון לא קובע שפייסבוק ''לעולם לא תהיה רווחית'', ומתייחס אך ורק לשוק הפרסום האינטרנטי, אשר לשיטתו אינו מודל מתאים לרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר.

    הנה המאמר המקורי, למי שמתעניין בתחום:
    http://www.guardian.co.uk/technology/2009/dec/06/facebook-350m-users-advertising

    אגב, כשג'ון נואטון כתב את הכתבה, הוא העריך שהכנסות פייסבוק ב-2009 יהיה כחצי מיליארד דולר. אחרי פרסום כתבתו, התברר שהשנה פייסבוק הכניסו _פי שתיים_ - כמיליארד דולר:

    http://www.businessinsider.com/facebook-revenues-near-1-billion-2009-12

    מה שהופך את כל התזה של ג'ון נואטון לבעייתית בפני עצמה...

    הגב לתגובה זו

    • תודה על ההערה! אתה הרבה יותר רציני מעורך המדור הזה (ל''ת)

      אני ואפסי, 24/04/10 17:01

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    דולר לשנה מכל משתמש מניס הכנסות של 350 מיליון דולר לשנה

    אם המסים היו עולים בשקל היה עוד 7 מיליון שח במדינה, 19/12/09 13:32

    כל אחד יהיה מוכן לשלם דולר לשנה פחות מארבעה שקלים. זה אומנם כלום כסף אבל כשיש 350 מיליון משתמשים זה הרבה

    הגב לתגובה זו

    • יש לפייסבוק 350 מיליון משתמשים רשומים, לא 350 מיליון משתמשים פעילים.

      עמית, 19/12/09 16:11

      ואף אחד לא ישלם בשביל מה שאפשר לקבל במקום אחר בחינם, גם אם זה רק דולר.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    לדעתי הרוב הגדול מוכן לשלם גם אם אינו יודה בכך

    יואב, 19/12/09 12:49

    סכום של עד 5 דולר לחודש בערך על מנת להמשיך להשתמש ברשת החברתית כנ''ל לגבי הדואר האלקטרוני.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ועל פרסומות ''אפקטיביות'' בגוגל אתה כן לוחץ? (ל''ת)

    יוסי, 19/12/09 12:17

    הגב לתגובה זו

    • ודאי (ל''ת)

      כ, 19/12/09 12:47

      הגב לתגובה זו

    • צודק

      שם, 19/12/09 13:52

      לפעמים הפרסומות והלינקים הרגילים לאותו אתר מופיעים בגוגל אחד אחרי השני. במקרה כזה אני בכוונה לוחץ על הלינקים הרגילים, שגוגל לא יקבלו הכנסות מקליק על הפרסומת.
      ואם אני רואה משהו שמעניין אותי בפרסומות בצד - אני אחפש אותו בחיפוש נפרד, ושוב לא אלחץ על הפרסומת.
      שונא פרסומות.

      הגב לתגובה זו