• 19.

    בדיוק כך!

    סינבד, 27/11/09 02:26

    ולמה ראש ממשלה
    ולמה שר האוצר
    ולמה המפקח על שוק ההון והביטוח

    אף אחד מהם לא יכול לראות ולהבין את מה שאתה מבין ורואה?
    מה הם אידיוטים?
    או שיש איזה שהם שיקולים זרים שמכוונים את החלטותיהם?

    אני לא בטוח איזה משתי האופציות נוראה יותר.

  • 18.

    ידין ענטבי פשוט עקשן וכנראה שרוצה לסגור חשבון עם ציבור שלם

    פיאגו C, 21/11/09 13:14

    אני יכול להבין העלאת ביטוח לרוכב המטורף
    אבל רוב הרוכבים אינם כאלה

    ישנה רוכבים ללא תאונות וללא תביעות שמשלמים הון תועפות עבור ביטוח חובה

    מידין ענטבי אני כבר לא מצפה לכלום, הבנתי שלדבר איתו הגיון זה כמו לדבר אל קיר

    אבל אני מצפה מחברי כנסת ואפילו ראש הממשלה להפסיק את העושק הזה

    אין שום סיבה שרוכב זהיר ללא תביעו8ת ישלם יותר ממה שמשלם נהג רכב פרטי

  • 17.

    רק תבינו כמה מושחתים ההון והשלטון.כשהם מחוברים (ל''ת)

    MAGIK, 21/11/09 10:35

  • 16.

    האוצר דואג לחברות הליסינג,לחברות הביטוח....

    amirttnn, 21/11/09 10:04

    אבל האוצר דופק את הציבור שעליו הוא אמור
    להגן.

  • 15.

    הכלכלה החופשית היא האפשרות המושלמת בתאוריה - אבל היא לא מיושמת!

    יבגני, 20/11/09 20:04

    עצם ההגדרה של המוצר הביטוחי כ''חובה'' הוא התערבות ופגיעה בחופש!
    הגיע הזמן ליצור 4 ביטוחים שונים:
    1. פגיעת גוף עצמי
    2. פגיעת רכוש עצמי
    3. פגיעת גוף צד ג
    4. פגיעת רכוש צד ג

    במצב אידאלי, כל אדם יבחר אילו ביטוחים (אם בכלל) הוא מעוניין לקחת - ובאיזו חברת ביטוח, כאשר קיימות מס' רב של חברות ביטוח פרטיות ומתחרות לכל סוגי כלי הרכב.
    בכל מקרה, האחריות צריכה להיות תמיד על הצד האשם בתאונה. אין שום סיבה הגיונית שבפגיעות רכוש משלם הצד האשם (או הביטוח שלו, אם קיים) - אבל בפגיעות גוף משלם הביטוח של כל אחד מהנפגעים בלי שום קשר לאשמה. מה ההבדל?!
    אם בכל זאת מחליטים שמשהו צריך להיות חובה, אז רק הביטוחים - גם גוף וגם רכוש - של צד ג (הצד שאינו אשם בתאונה לא מתעניין בשאלה אם לאשם יש כסף לפצות אותו!). לא עניינה של המדינה אם אני רוצה לבטח את עצמי אישית בפני פגיעה!!

  • 14.

    אז אולי לאופנוענים יש פואנטה

    מיכאל עם הג'יפ, 20/11/09 18:32

    חברים אני לא מבין... למה בכלל צריך להיות רווח שתחום של ביטוח החובה? הרי אנחנו חיים במדינה שבה הביטוח בריאות הוא סוציאלה אז למה חברות הביטוח צריכות בגלל להרוויח מכך? ולמהזה בידי חברות הביטוח בכלל?

  • 13.

    גיל מלמד-כתבה נאורה-כל הכבוד!! (ל''ת)

    מגיק, 20/11/09 14:16

  • 12.

    כלכלה חופשית כשנוח להם (ל''ת)

    דני, 20/11/09 12:38

  • 11.

    הכל בידיהם של המחוקקים!

    רוכב קטנוע מבוגר, 20/11/09 12:21

    את תיקוני העיוותים האלה צריכים לתקן המחוקקים.
    אבל לשם כך נדרשים שני נתונים והם:
    ח''כים אינטיליגנטים שמבינים את העוולה וקואליציה שמוכנה להעביר חוק.

    (איך כתב פעם מאיר שליו:''כשאראה עורבים לבנים''...

    פשוט לבכות.

  • 10.

    כמובן. בעלי ההון הם הקובעים

    עמי, 20/11/09 11:07

    מושחתים נמאסתם

  • 9.

    נכון אבל לא מדויק

    אלי, 20/11/09 11:06

    בגדול הטענה היא נכונה, באופן ספציפי השאלה היא את מי לסבסד ולמה.
    פה בכלל לא היה דיון בעניין. רוכבי האופנועים בכלל לא ידעו שהם מסובסדים, לא ידעו באיזה שיעור, מעולם לא התקיים דיון בעניין הזה. לשם ההשוואה - המדינה החליטה שקריטריון הלאום לא יהיה קריטריון להפליה בביטוח (למרות שערבים עושים יותר תאונות, אסור לחברות הביטוח להתחשב בכך!). למה במקרה הזה צריך לסבסד כלי רכב מסוכן? כי הוא חוסך בפקקים? אולי, זה שיקול אבל צריך לבדוק אותו בכובד ראש ולא לזרוק אותו סתם.

    בסופו של דבר יש פה מאבק של קבוצה קטנה אבל עם אינטרס (כספי) מאוד גדול ובצד השני יש את רוב הציבור שיש לו אינטרס קטן יחסית ולכן הוא אדיש באופן רציונלי. ויש עובד ציבור שמנסה לשמור על האינטרס של הכלל - מול כל עיתונאי החצר שלא מנסים לתת תמונה אמיתית אלא להתגייס לטובת חבריהם שלא לומר לטובת עצמם.

    • לא מסובסדים. בגלל העדר האשמה הנטל נופל על ביטוח הא

      ירקרק, 20/11/09 17:05

      אופנוענים א ח א י י ם בדיוק כמו נהגים בגרימת תאונות, אבל נפגעים יותר, זה הכל.

      אם לא היה חוק פלת''ד והיו מפילים את הפיצויי על גורם התאונה, ביטוח הרכבים היה עולה, היות ויותר תאונות נגרמות מפגיעת רכבים באופנועים ולא להיפך.

      לידיעתך יש פי 100 יותר רכבים בכבישים מאשר אופנועים.

      תעשה לבד את החשבון.

      • סוגיית האשמה ברורה

        אלי, 20/11/09 21:40

        כמו שאמרת (וכמו שהצלחתי לקרוא בעצמי בטור) זה לא משנה מי אשם - מה שחשוב זה שהעלות הריאלית של הביטוח לאופנועים גבוהה יותר ובהתחשב בכך בהחלט יש סיבסוד.
        אתה רוצה לשנות את כל משטר הפיצויים בגלל שהוא לא טוב לאופנועים?

    • כנראה שלא הבנת ,אלי .האופנוע מסוכן למי ?

      גל, 20/11/09 20:26

      האופנוע הוא לא כלי מסוכן - לא לסביבה,לא לך - למי שנוהג בו כן, ובעיקר בגלל המכוניות שנוסעות סביבו - הן הרכבים המסוכנים שמסכנים את עצמם ,את הולכי הרגל,האופנוענים ואת הנהגים האחרים - ביניהם אתה .
      מכיוון שהחוק אומר שמי שנפגע משלם מהפרמיה שלו - בהכרח חייבים בזמן גביית הפרמיה לקחת זאת בחשבון מהרכבים שלהם פוטנציאל גבוה יותר לפגוע . אוטובוסים,משאיות,מכוניות ..

      להזכירך החוק הוא סוציאלי ובמקור נועד להבטיח כיסוי רפואי למי שנפגע .המפקח על האוצר ,הקודמים ובמיוחד אותו עובד ציבור הנוכחי הפכו חוק סוציאלי זה לכלי ליצירת הון של קרוב למיליארד ש''ח בשנה עבור חברות הביטוח הפרטיות . לא על אינטרס הכלל הוא מנסה לשמור אלא על מתח רווחים גבוה מדי של חברות הביטוח מחוק סוציאלי זה .

  • 8.

    פשוט בושה (ל''ת)

    אז, 20/11/09 10:34

  • 7.

    סופסוף עיתונאי אחד שמראה עד כמה ''המלך'' הוא עירום.. (ל''ת)

    תמר, 20/11/09 09:58

  • 6.

    ויתור על זכויותי בתמורה להנחה

    ארדה- רוכבת, 20/11/09 09:52

    משרד האוצר יצא עם הנחה ''מדהימה'' לרוכבים, 11% בתמורה להשתתפות עצמית של 10,000 ש''ח + ויתור על פיצויים בתמורה לאובדן 7 ימים ראשונים של עבודה.
    במילים אחרות: רק תוותרו על זכויותיכם במקרה של תאונה.
    אם כך מדוע אני צריכה ביטוח??

    • הטעות של מגיבה מב 6

      R1 רוכב כבד, 20/11/09 10:53

      לפני העלאת המחירים הייתה האפשרות שהזכרת.
      אחרי ההעלאה ההשתתפות העצמית קפצה ל25,000 ש''ח ו 7 ימי מחלה.
      זאת אומרת שאם נקזז את ההעלאה ואת ההנחה
      נשארנו עם תנאים מפליגים שלא ברןר לי איך אין קופצים עליהם.
      25,000 ש''ח ואובדן 7 ימי עבודה .
      אז ברור שלא צריך ביטוח ויפה שעה אחת קודם.
      כי מי שיפסיד יהיו חברות הביטוח ולא המדינה ואז נראה מה תהיה ההחלטה הדרקונית הבאה.

      • תגובה לR1

        ארדה- רוכבת, 21/11/09 11:48

        צודק בהחלט, טעות שלי
        ועדיין אתה מסכים איתי שעם ''הטבות'' כאלו אין לי צורך בביטוח

  • 5.

    ישראל הקפיטליסטית מתקשה לעכל את הפלת''ד

    מתחום הביטוח, 20/11/09 09:15

    ביסודו של חוק הפלת''ד הסוציאלי עמדה כוונה טובה; גם ההחלטה להתאים אותו לימינו היא החלטה טובה;

    הבעיה היא אם כן אחרת: ההתגמשות והכניעה ללחצי חברות גדולות בעלות לובי והשפעה מצד אחד, לעומת הערמת קשיים על ציבור חלש וחסר יכולת להגן על עצמו מהצד השני - יוצרת פער. ובישראל 2009 פערים הם כבל לא בעיה שמתביישים בה, אלא שמנציחים אותה.

    המפקח צריך להחזיר את המנדט שלו לשר האוצר וללכת הביתה; אבל כולנו יודעים שהוא ילך להיות דירקטור בחברת ביטוח, כמו ארבעת קודמיו בתפקיד.

  • 4.

    רגע מה אני מסבסד לשיכורים את הביטוח??

    אביב, 20/11/09 09:07

    אני מתחיל לחשוב ברצינות את ביטול פוליסת החובה עד שיתחילו לעשות שם סדר בגניבות של מר ענתבי המושחת.

    • כולנו מסבסדים לשיכורים, בערך

      אלי, 21/11/09 22:44

      מי שיש לו תביעות רבות, יועבר לפול וביטוח החובה שלו יעלה כך שבסופו של יום, מי שנוהג בקביעות שיכור, ישלם יותר.

      אבל כן, הרעיון של ביטוח חובה הוא שאותו שיכור שפגע ברוכב אופניים יוכל לפצות את רוכב האופניים, לשלם לו פיצויים על הנזק שנגרם לו.

      החוק בנוי כך שרוכב האופניים לא יצטרך לתבוע את השיכור במשך שנים ארוכות רק כדי לגלות שלשיכור אין כסף.

      זה דוקא רעיון בכלל לא רע.
      הבעיה היא כרגיל, בישום.

  • 3.

    ישראל פשטה את הרגל

    אופנוען, 20/11/09 03:52

    להעביר את ביטוח החובה לביטוח לאומי דחוףףףףףףףףףףףףף

  • 2.

    ההיטפלות לאופנוענים פופוליסטית ומושחטת (ל''ת)

    ירקרק, 20/11/09 03:42

  • 1.

    חבל שלא הפנית לכתבה על חברות הליסינג ישירות ולא ברמז (ל''ת)

    כדי שפשוטי העם יבינו, 19/11/09 16:21