• 16.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 10/12/09 17:57

    מי אתה גיל מלמד? הפעם הצלחת לעלות לי על העצבים ''המאובן החי''?! טפש היית וטפש תשאר!!!צריך לסגור את העיתון אם הוא מחזיק ראשים מאובנים כשלך.
    -אין עוד מלבדו.
    המפעל הזה לא ייסגר לעולם וככל שתפנים זאת ומהר כן ייטב.
    תתחיל להתרגל למפעלים כחול לבן בתעשיות הצבא ואף בשוק האזרחי גם אם בעניך המפוזרות אינם רווחיים !!!
    -אין עוד מלבדו.

  • 15.

    שיורידו מחירים וימכרו ג'יפים לאזרחים (ל''ת)

    הייתי קונה אם היה מחיר סביר, 03/12/09 19:39

  • 14.

    תע''ר מפעל כושל

    משהו שמכיר, 19/11/09 21:20

    המפעל פשוט נתקע בשנות ה- 70, מפעל הסתדרותי מיושן. רוב הפעילות ידנית, ואני לא מתכוון להרכבה, בימים שכל ארגון שמכבד את עצמו עובד עם ERP בתע''ר המחשב החדיש ביותר הוא 286. מפעל לא תחרותי עם התנהלות של מחלקות הנדסה, תפ''י, ה.איכות שנראים שכאילו הגיעו מהמאה הקודמת. מנכ''ל המפעל מתנהל באופן שהביא את המפעל לכשלון. מה שנותר למפעל זה לעשות היא לרתך פחי אשפה (עיקר פעילותו) או ללחוץ על מפעלים מצליחים דרך משרד הבטחון שיעסיקו אותם ככקבלני משנה.
    בימים של שוק תחרותי משוכלל, אין הצדקה לממן מכיסם של משלמי המיסים מפעלים כושלים בגלל התנהלות כושלת.

  • 13.

    אופייני לישראל

    ארי, 15/11/09 11:14

    אפשר לחשוב שמדובר בתחום היחיד שבישראל לא מסוגלים ליצר. כך גם עם מטוסים , אבל ממשיכים להחזיק אלפי ''עובדים'' על חשבון המדינה למרות שמדובר בסופר ישראבלוף. ועוד קוראים לזה הייטק...

  • 12.

    עד שנות ה-80 רוב כלי הרכב שנמכרו בארץ יוצרו כאן?? בטח עוד לא נולדת אז

    אייל, 15/11/09 09:19

    בשנות השבעים רוב המכוניות על הכבישים היו אירופאיות שיוצרו באירופה... הרבה פיאטים, פיג'ו, רנו, אופל, פורד קורטינה, וולוו, אאודי, פולקסוואגן, סיטרואן, וכו'..
    חוץ מזה היו גם סובארו ואמריקאיות
    ולא היו כ''כ מעט מכוניות, היו פקקים.
    והיו גם פורד אסקורט אירופאיות שהיו ברמת גימור גבוהה יותר מהישראליות.

    • נכון. היו גם אז בעיקר ארופאיות, אמריקאיות ואף יפניות

      יליד 72, 15/11/09 12:11

      אמנם היו הרבה כרמל, פורד אסקורט וטרנזיט שהורכבו בארץ . אבל אני זוכר בתור ילד אינספור דגמים שהיו נפוצים ויובאו ללא הרכבה מקומית:
      פולקסוואגן חיפושית, ואריאנט, טרנספורטר; פיג'ו 104,204, 304,403,404,504 ומסחריות פיג'ו.
      רנו 4,5,8,9,12,16.
      סיטרואן DS,GSA, ויזה.
      פורד אנגליה,קורטינה.
      סימקה 1000 ואחרות
      הרבה אמריקאיות-שברולט, פורד אמריקאי,אל קאמינו, דודג' דארט ופלימות', פונטיאק.
      סובארו הראשונות וגם המוני סובארו ''פשע'' יפות ומהירות מאד כבר בשנות השבעים.
      פיאט 124,126,127
      אלפא סוד, לאנצ'יה בטא.
      הרבה מכוניות יוקרה או מוניות של וולבו,מרצדס ו-BMW.

      לצערי גם בשנות השבעים הייצור המקומי היה כנראה יחסית לא מאד משמעותי.

  • 11.

    ''חיון מחשבים'' חברה בתנופה.. במחיר הזדמנות!! (ל''ת)

    חיים, 15/11/09 01:32

  • 10.

    מהכתבה עלולים להבין שהיום שוק הרכב בריא ומסוי כבד הוא נחלת העבר (ל''ת)

    בישראל קונים את הרכב מהמדינה ולא מהמפעל שיצר אותו, 15/11/09 00:46

  • 9.

    מי המנכל של פלסן סאסא ישראל? (ל''ת)

    מוטי, 14/11/09 23:40

    • למה אתה רוצה לדעת ? (ל''ת)

      רן, 15/11/09 20:21

    • מנכ''ל פלסן

      פלסן סאסא, 19/11/09 21:11

      מנכ''ל פלסן ישראל - עמי הראל
      מנכ''ל פלסן תאגיד - דני זיו
      יו''ר הדירקטוריון - עמוס מלכה

  • 8.

    יש לסייע למפעל טוב לבטחון. (ל''ת)

    אזרח פשוט, 14/11/09 16:40

  • 7.

    חייבים לשמר יכולות ייצור מקומית גם אם זה לא כלכלי

    גל, 14/11/09 16:35

    עם רוחות האנטישמיות שנושבות בעולם בימינו אסור לנו להסתמך רק על ''ידידותינו'' בעולם .
    חרם כמו שהיה יכול תמיד לחזור כי הצורה שבה אנו מגינים על עצמנו ממתקפות טילים לא מוצאת חן בעיני דעת קהל במדינה כזו או אחרת .
    חייבים להתפיל מים ולא רק לסמוך על הטורקים שימכרו לנו .
    חייבים לייצר בגדים ולא רק לקנות מסין .
    חייבים לגדל ירקות ופירות ולא רק לקנות מהספרדים .
    חייבים לייצר לבד מנועים לטנק המרכבה ולא רק לקנות מהגרמנים .
    חייבים גם לייצר רכבים .
    אם נמשיך להיות תלויים בעמים אחרים בכל התחומים האלה ,בחרם הבא - נקרוס ישר .

    • בהחלט!

      יבגני, 14/11/09 17:01

      לא צריך להסביר הכל דווקא ב''אנטישמיות'' (מה שחשוב זה אינטרסים), אבל העקרון נכון: אי-אפשר לדעת מה יהיה המצב המדיני בשלב זה או אחר. ככל שנהיה תלויים יותר באחרים מבחינה כלכלית (אלא אם אותם אחרים תלויים בנו באותה מידה לפחות), נהיה חלשים יותר ועצמאים פחות מבחינה מדינית.
      זה לא אומר - חס וחלילה - לחזור לימים של סבסוד ממשלתי למפעלים כושלים!
      זה פשוט אומר שהממשלה תכוון, באמצעות המיסוי, את הכלכלה לכיוון של שוק קפיטליסטי סגור ככל האפשר, כאשר סחר החוץ מתרכז בעיקר ב: 1. ייבוא חומרי גלם שאינם קיימים בישראל. 2. ייצוא לשווקים ''משועבדים'', בעיקר בתחומים שבשבילם השוק הישראלי קטן מדיי בשביל שהייצור יהיה כדאי רק בשבילו.

  • 6.

    הגנה על ייצור מקומי זה לא רע בכלל, אפילו טוב

    יבגני, 14/11/09 14:54

    חשוב רק לדאוג במקביל לחוקים חזקים נגד מונופולים וקרטלים - כך שתהיה תחרות פנימית מספקת.
    יש בארץ מספיק מהנדסים בשביל לא רק להרכיב, אלא גם לתכנן מכוניות. אם הצליחו בזמנו לייצר מטוסים טובים, אין שום סיבה שלא יצליחו לייצר מכוניות טובות!

    מכס ייבוא גבוה כמה שיותר, במקביל למיסים פנימיים נמוכים ככל האפשר יכולים לכוון את הכלכלה לכיוון עצמאי. לא רק שהדבר יפתור את בעיית האבטלה וייתן לנו ביטוח מהשפעה של משברים במדינות רחוקות שנובעים מניהול כושל שאין לנו שום יכולת להשפיע עליו - אלא זה גם ייתן לנו מידה רבה של עצמאות מדינית! התלות שלנו תהיה אך ורק בחומרי גלם - ואותם ניתן לייבא מכל מקום בעולם, אפילו מהמדינות הנחשלות ביותר.

  • 5.

    יופי של כתבה

    יואב, 14/11/09 14:52

    שם בפרספקטיבה את העולם האמיתי מול אמוציות מהמאה שעברה.. היו זמנים יפים אבל מה לעשות העולם משתנה אז LETS MOVE ON

    אבל מה אין ספק שסיפור ה''תעשיה'' נפלא וחדור אידאלים

  • 4.

    חייבים רכב ישראלי עם שלדה מתוחכת לא מתכתי חזקה וזולה (ל''ת)

    בן, 14/11/09 14:20

  • 3.

    העלות מול התועלת מחייבים סגירה

    נהג צבאי, 14/11/09 12:48

    הסופות 2 והסופות הממוגנות עוברות גם ככה לאחזקה צבאית.

    הממוגנות סיימו את דרכן בצה''ל בזכות הדויד (דפנדר של לנד רובר האנגלית במחירי עלות). סופות 2 יש בשפע, הם לא באמת נחוצות לנסיעות מבצעיות, לא עמידות כמו ההאמרים, ובעיקר עלות לצה''ל הון תעופות ונמצאות במוסך רוב הזמן.

    הגיע הזמן שצה''ל יפסיק לתת לקצינים שלו רכבי פנאי, לצבוע אותם בירוק ולקרוא להם רכבי צבא.
    הצבא צריך לחשוב על עמידות ואחזקה נמוכה זה יוצא מהכיס של כולנו.

  • 2.

    לסגור ! לסגור ! לסגור !

    הגיע הזמן, 14/11/09 12:04

    פעמיים כמעט ונהרגתי בגלל האביר המטומטם הזה !

    לסגור ויפה שעה אחת קודם!

  • 1.

    חבל שלא קונים יותר כחול לבן במקום ליבא מחו'ל

    רמי מתל אביב, 14/11/09 11:51

    אפילו צה'ל קונה יותר האמרים במקום להזמין רכבים ישראלים וחבל .
    אפילו את דגלי ישראל ליום העצמאות מזמינים מסין שזו בושה וחרפה.
    אז אולי היגיע הזמן לקצת פטריוטיות וכל אחד שקונה משהו אם יעדיף תוצרת הארץ כחול לבן מאשר תוצרת חוץ אז המצב הכלכלי שלנו ינהיה טוב בהרבה .
    אז עזבו אתכם ממותגים שגם מיוצרים במזרח כמו סין קוריאה הונג קונג וכו.. וקנו תוצרת ישראל כחול לבן זה שלנו .

    • זה בגלל שהאיכות הרכבה גרועה אפילו יותר

      אלון, 14/11/09 13:37

      מהאיכות הרכבה בסין.
      ולהגיע לכזה שפל זה לא קל.

      אז יש גבול לכמה זבל אפשר לקנות בתירוץ של ''כחול לבן''.
      כשעסק מנסה לגזור קופון על חשבון הצרכנים ,שלא יתפלא אחר כך שלא נשארו לו לקוחות.