• 15.

    יש פיתרון !!! – חוקי לגמרי !!!

    יש פיתרון !!! – חוקי לגמרי !!!, 02/11/09 10:22

    כולם מוציאים את עשרות או מאות אלפי האופנועים שלנו מהחצרות ומהמדרכות !! ומחנים אותם כחוק (!) על הכביש !! . התוצאה ההכרחית היא : אין חנייה בערים הגדולןת,המדינה תפסיק לתפקד ,ועשרות אלפי נהגים שיבלו את לילותיהם במכוניות בחיפושי חנייה אינסופים !!! !! אנחנו לא יודעים כמה כח יש לנו !!! אנחנו יכולים בקלות (!) להוריד את חברות הביטוח ,המשטרה,והעיריה על הברכיים !!! והכל – חוקי לגמרי !!! הם אפילו לא יוכלו לצייץ !!!

  • 14.

    על מי מגן המפקח על הביטוח?

    הגידו כן לזקן, 15/10/09 08:59

    תפקיד המפקח על הביטוח נועד להסדיר את שוק ביטוח החובה בישראל (כמו גם ביטוחים אחרים) למטרת הגנה על המבוטחים !

    מטרתו המקורית של חוק הפלת''ד היתה להקל על בתי המשפט בדיונים על נושא האשמה בתאונות דרכים . לפיכך , נקבע שהשוק יתנהל כשוק סגור שאינו נושא רווחים אלא מכסה את עלויות הנפגעים . לאחר עתירת חברת הביטוח אליהו לבג''ץ (בשנת 2000) לגבי הסדר אבנר (ז''ל) , פסק בג''ץ ש ''...אין לקיים את הסדר אבנר בכפייה..'' ופתח למדינה פתח לקיים את החוק הסוציאלי הזה בהסדר אחר (כדוגמת ביטוח הבריאות או הביטוח הלאומי) . המדינה באיוולתה , פנתה להסדר ''תחרות חופשית'' ונתנה לחברות הביטוח מנדט להדפיס כסף .
    מהדוחות שלהן עצמן עולה הנתון - רווח של קרוב למילארד שקלים בשנה על ביטוח החובה לבדו , כלומר , שוק סגור ללא רווחים - זה ממש לא .

    חוק הפלת''ד (1975) קובע : הביטוח הוא חובה , ללא אשם וללא תקרה.
    הצדק מחייב גם - ללא סיכון וללא רווחים מופקעים.
    אז,על מי מגן המפקח ? האם על המבוטחים המסתכנים בעבירה פלילית אם לא ירכשו את הביטוח המופקע שמוכרות חברות הביטוח החמדניות ? או אולי , על אדוניו האמיתיים (לפחות מהחודש הבא...)

  • 13.

    להלאים את ביטוח החובה !!! נקנה ביטוח מביטוח לאומי בלי רווחים לחברות

    ירקרק, 14/10/09 20:22

    ואם כבר שהרוחחים ילכו ישירות למדינה.

    ידעתם למשל, שביטוח של כלי חקלאי מבטח לא רק תאונות דרכים אלא גם עבודה עם המנוע של הכלי כשאר הוא עומד. כלומר, מסבסדים ביטוח תאונות עבודה לחקלאים וזה בגלל שיש להן לובי חזק !!!

    לובי חזק משלמים פחות..... מדינה קומבינה

  • 12.

    חברות הביטוח בשיתוף האוצר: גנבים ברישיון.

    איציק, 14/10/09 13:50

    פקידי האוצר, שאולי מבינים בכספים, אבל שם נגמרת החוכמה שלהם, השתלטו, יחד עם משרד הביטחון על כל החיים בארצנו הקטנטונת. משרד הביטחון מצליח להפחיד את כולם שאם לא יוסיפו לו תקציב, כולנו נמות, ובגלל החכמים באוצר יש מחסור במיםץ עכשיו הם המציאו עוד דרך להרוויח כסף (וכמו תמיד: לא מהעשירים, דווקא ממעוטי היכולת שיכולים להרשות לעצמם רק אופנוע או קטנוע.
    אנחנו מתיימרים להיות עם חכם, אבל אצל הגויים (במקרה: הגרמנים) הכל עובד אחרת: פרמיית הביטוח תלוייה בערך הרכב, אבל גם במספר הקילומטרים שבעל הרכב נוסע בשנה: מי שממעיט בנסיעה ברכב,נמצא פחות זמן על הכביש ולכן חשוף פחות לסכנת תאונה - משלם פחות! (עם חידוש הביטוח כל שנה בעל הרכב מדווח על מספר הקילומטרים שנסע). מובן שכלי רכב דו גלגליים משלמים הרבה פחות מבעלי מכוניות, וכו'.ואצלנו - הון-שלטון כבר אמרנו?

  • 11.

    האוצר אטום גם למצב הזקנים

    אטןם, 14/10/09 13:18

    גם למצוקת הענים.
    גם לקשיי המובטלים.

    הוא עסוק בהפחתת שיעורים שוליים של מיסים פרוגרסיבים.

    ישראל לא על הפסים כבר.

  • 10.

    צריך לשנות את שיטת חישובי הביטוח

    אובדת מדינה, 14/10/09 13:16

    לא ייתכן שבביטוח סוציאלי החלש ישלם מחירים מופקעים!
    באותה מידה אפשר לדרוש מחולים כרוניים לשלם יותר על ביטוח בריאות - כי הם צורכים יותר שירותי ביטוח.
    באותה מידה אפשר לדרוש מתושבי עיירות פיתוח לשלם יותר על ביטוח לאומי - כי הם מקבלים יותר קצבאות.

    איפה נשמע כדבר הזה?

    מדובר בביטוח חובה, שהמדינה שולחת אותנו לרכוש בשוק הפרטי. חברות הביטוח מגלגלות הון עתק ממכירת ביטוחי חובה, אבל זה לא מספיק להן - הן רוצות להעלות את התעריפים!
    ומי שאמור להגן על האזרח - המפקח על הביטוח - מה הוא עושה בנדון? עוזר לחברות הביטוח!
    צריך לבדוק היטב האם אין כאן מקרה של ניגוד אינטרסים! לא ייתכן שעובד ציבור יזלזל כך בתפקידו וחובתו הציבורית!

  • 9.

    יש פתרון

    פתרון, 14/10/09 13:06

    להציע לחברת ביטוח מחול שיתנו הצעה לביטוח במחיר משתלם תמורת כמות לקוחות- אנחנו מאורגנים מספיק בשביל זה. אולי לא יהיה לנו ביטוח חובה אבל ניסע עם ביטוח. כך הלחץ יפנה אל חברות הביטוח בארץ שאילצו להוזיל את הפוליסות. הפתרון הוא תחרות ואם אין בארץ ניסע עם ביטוח מחול.

  • 8.

    לא לשכח, זה רק האמצע, הסוף הוא ביטוח ב 10,000 ש''ח.

    ערן, 14/10/09 12:39

    עכשיו הסכום הוא קטן משמעותית מהיעד אליו שואפים אנטבי והאוצר.
    כל אחד ואחד מאיתנו כולל ציבור הנהגים במכוניות (שגם אני אחד מהם) צריך לשאול את עצמו איך תראה תמונת הכבישים והפקקים עם ביטוח שעולה 10,000 ש''ח בשנה לאופנועים.
    לא לשכח שביטוח החובה למכוניות עולה בדצמבר במקום לרדת. לא לשכח שאנטבי וחבורתו הולכים לייקר גם את ביטוח החובה של רכבי השטח ה 4X4. כי הם מאמינים שמהם אפשר לחלוב יותר.
    בסופו של דבר חברות הביטוח בעזרת האוצר חולבות את כולנו ואסור לנו לתת לזה יד, הן מרוויחות כ 700,000,000 ש''ח בשנה, אחרי כל ההוצאות, האם זה לא מספיק ?

  • 7.

    מחירי הביטוח הם ביזיון

    דנה, 14/10/09 12:20

    להוריד את מחירי הביטוח לקרקע המציאות לאלתר!

  • 6.

    לא להפסיק! להמשיך במאבק נגד המושחתים של חברות הביטוח! (ל''ת)

    מורן, 14/10/09 12:19

  • 5.

    יפה מאוד! כל הכבוד לך גפני שאתה מתעסק עם נושאים שלאו

    גלעד, 14/10/09 12:07

    דווקא קשורים לחברה החרדית
    ככה צריך להציג את החרדים
    כבני אדם טובים
    ולא כאינטרסנטים

    אני מרוצה

  • 4.

    ביטח גבוה

    גזר כתום, 14/10/09 11:54

    יגרום לבעיות רבות, בייחוד אצל ''פראיירים''. כאלה שהולכים ועושים מילואים, משלמים מס הכנסה, ומשלמים ביטוח גבוה השווה לערך ביטוח של 3-4 מכוניות על כלי ששווה חצי, שליש או רבע.

  • 3.

    ביטוח לפי רמת סיכון גם יהיה הוגן וגם יציל נפגעים!!

    שחר, 14/10/09 11:52

    אני רוכב על קטנוע לצורך התניידות קלה כבר למעלה משבע שנים ללא תביעות או תאונות. לעומתי ישנם רבים(מרביתם צעירים מאוד) אשר נוהגים לצורך כיף והנאה וכתוצאה מכך נוהגים בחוסר אחריות תוך יצירת סיכון להם ולסביבה. העלאת תעריפי הביטוח לרוכבים מסוכנים שבעברם מספר תאונות רב יהיה תיקון צודק לטווח הקצר ולטווח הארוך גם יחסוך בתאונות לאחר שנהגים מסוכנים מדי יאלצו לרדת מהכביש בגלל מחירי הביטוח.

  • 2.

    יש המון בורות בעניין - למשל הטענה המגוחכת על זיהום

    פנדה , 14/10/09 11:49

    הרי קטנוע מזהם פי 5 ממכונית, אז קטנועים לא ממש מפחיתים זיהום. בנוסף, לפחות בישראל קטנוע זה יצור מאוד מרעיש והוא מרעיש יותר מאוטובוס. נכון שיש אגזוזים שמפחיתים את הרעש אבל אני לא רואה שרוב הקטנועים משתמשים בהם.

    אם רוצים לתמוך באוכלוסיות חלשות תדאגו לשבילי אופניים מתאימים ומופרדים בכל עיר, שמחברים בין השכונות למרכז העיר. בכל מקום שזה קיים, למשל בשכונה שלי בתל-אביב, יש תנועה מאוד רצינית של אנשים על אופניים - וזה באמת כלי שלא מזהם והרבה פחות קטלני מטוסטוס (ואגב, גם הרבה פחות קטלני מרכב פרטי).

    זה גם לא נכון שזה מונע את הגודש - זה היה נכון רק אם היינו מניחים שאנשים שקונים היום אופנוע היו קונים במקום זה רכב פרטי. רוב האנשים קונים אופנוע לאו דווקא מסיבות של פקקים, וגם אם כן - אם הביטוח יהיה יקר מדי, הם אולי יעברו לאופניים או תחבורה ציבורית, שהם פתרונות עדיפים מהרבה על פני עומס של דו''גים שמסתובבים למכוניות בין הגלגלים.

    • וואו, כזה גיבוש של שטויות כבר מזמן לא ראיתי

      אורי, 14/10/09 13:54

      קטנוע מזהם פי 5 ממכונית? באיזה אוניברסיטה ערכת את המחקר הזה?
      אגזוזים שמפחיתים את הרעש? טמבל, כל קטנוע שנמכר בישראל מחויב לעמוד בתקנות יורו 3 שמגבילות את עוצמת הרעש.
      ואם הביטוח יהיה יקר, אנשים לא יעברו לרכב על אופניים בלחות של ת''א, ולא יצטופפו שעות באוטובוסים שאין. הם יקנו מכונית. שנת 78, מזהמת ומקרטעת, אבל מכונית. כי אין באמת אלטרנטיבה.
      מצד שני, גם אם הם יקנו מכונית חברת הביטוח ששילמה לך על התגובה הזו וודאי תרוויח על ביטוח החובה.

  • 1.

    לא לבטל העלאה בביטוח!-אפשר להחזיר למחיר של פעם!-לא בעיה

    לא לבטל העלאה בביטוח!-אפשר להחזיר למחיר של פעם!-לא, 14/10/09 11:17

    לא צריך הפגנות - - רק להוריד את כל האופנועים מהמדרכות והחצרות ולחנות על כל כבישי הארץ !!!! ברגע שלא יהיה איפא לחנות בלילות ישלמו לנו את הביטוח !!!! רק בגללנו בכלל יש חניה בערים !!!