• 24.

    כתבה צודקת ובמקום! צריך להוציא מגרשים וחאפרים אל מחוץ לחוק!

    ע.ק., 12/06/11 16:52

    מכוני בדיקה פשוט לא מתקדמים עם הטכנולוגיה, וישנם מקרים בהם הם עוזרים למאעכרים האלו.
    במקרים רבים הם פשוט לא מקצועיים מספיק - סיפור אמיתי - איש בא עם גטס לבדיקה וביקש שישימו דגש על הגיר. אמרו לו שהגיר מצויין ובטופס כתבו לו שהגיר נוקש בהכנסה להילוך. אני מכרתי את הרכב הזה ולא יודע מה מצב הגיר באמת, אבל אחר כך ראיתי שכתבו לו את זה... לא אמרו בעל פה... מקווה שזה באמת כלום.

    שמעתי כבר כל כך סיפורים שאני קונה רק מהליסינגים למינהם. אתה מקבל רכב חרוש, אבל על זה אתה גם משלם, בלי יותר מדי משחקים. בשוק הפרטי 50% שתקבל רכב גרוע משל הליסינג ותשלם על רכב ''טיפ טופ'' שאיזה מאעכר טיפל בו...

  • 23.

    לא מדוייק

    א, 14/09/09 08:45

    הח' ABS וגיר אינם עולים 10.000-20.000 ש''ח.
    מחיר מופרז לדעתי. בתור אחד שמכיר את הנושא מקרוב, אני יכול לומר שנכון לבצע בדיקה נוספת במוסך מורשה עם סקאנר מיוחד לבדיקת תקלות במחשב. קשה לעלות על תקלות ש''טופלו'' ע''י נוכלים ורק במוסך מורשה עם אנשי מקצוע טובים ניתן לבדוק זאת היטב.
    בקניה של רכב יש לבדוק שהמוכר הוא הבעלים את הרכב ולא לקנות לפי הנחמדות שלו.

  • 22.

    תקנו מחשב בדיקה בזול (17 צודק)

    מישקפופר, 05/09/09 12:02

    אפשר לקנות כבל שיחבר את הרכב למחשב נייד עם תוכנה יעודית או מערכת יעודית.
    זה עולה זול (כמובן יש מערכות מקצועיות).
    המכונאים חאפרים וחבל.

  • 21.

    רק רנו

    הצרפתי, 05/09/09 10:38

    כתבה שיקרית !!!! הרי ידוע שטויוטה לעולם לא מתקלקלת. המוסכים של טויוטה קיימים אך ורק לטיפולים שוטפים בלבד.
    מעניין מה היו המגיבים כותבים אם הרכב היה אירופאי?

  • 20.

    שאלה לגיל מלמד

    ד''ר רגב, צפון, 05/09/09 09:51

    האם קנייה מחברת ליסינג גדולה תקטין את הסיכון לקנות רכב מלא בתקלות? סך הכל, אתה מצביע על בעיות, אבל האם יש דרך להתגבר על בעיות אלו?

  • 19.

    אחלה, אבל מה הפיתרון? איך לבדוק שילדה למשל?

    ל ב''ש, 05/09/09 09:47

    בשביל כל שאר הבדיקות אפשר לגשת למוסך היבואן שיחווה דעתו - אז תעלה בדיקה ממוחשבת כמה מאות שקלים, אבל לדעתי שווה.
    טוב שהעלתם את הבעייתיות בנושא, אבל כדאי שמישהו ייקח זאת ברצינות.

  • 18.

    בושה וחרפה המוסכים בארץ

    יוני, 05/09/09 03:12

    נפלתי ככ הרבה שאין לי כוח לרשום
    כמה שקרים וכמה פשעים

  • 17.

    שקר אחד גדול

    ישראלי, 04/09/09 21:48

    בשבוע שעבר רכשתי מכשיר דיאגנוסטיקה לרכב (סטנדרטי לכל הרכבים מ 1996 ואילך) בסביבות 40$ עושה עבודתו נאמנה, נבחן עם רכב עם סימול ''תקלת מנוע'' ולפי הדיאגנוסטיקה חיישן בגיר היה דפוק.
    המכשיר נקרא CODEKEY היה ולא נמצא פירוש לקוד התקלה נכנסים לאתר,מקלידים הקוד ומקבלים תשובה.
    גודלו כגודל מכשיר כף יד (טלפון סלולרי)

  • 16.

    אבל לא בא לי לפגוע בביזנס בנתניה של אנשים... (ל''ת)

    כל כך בא לי לכתוב...., 04/09/09 20:05

    • מה אתה מתבייש

      תכתוב, תכתוב, 04/09/09 23:21

      זה לא ביזנס, מה שיש שם.
      זה הונאה.
      דופקים את החלשים סתם.

  • 15.

    מכון הבדיקה חסך לי הרבה כסף-תחקיר בעייתי קצת

    אלון, 04/09/09 17:43

    התחקיר הזה בעייתי ולא מדוייק ככ
    אני בדקתי רכב במכון בדיקה ואמרו לי מפורש תקלות חמורות במנוע כגון הספק ומומנט שהיו נמוכים מהרגיל
    עקב כך פניתי למוסך מורשה ושם גילו לי תקלה בפיקוד האלקטרוני
    אם לא הייתי עושה את הבדיקה שגילתה עוד דברים כמו מכה בשלדה , בלימה לקויה וכייון שהיה צריך לבצע הייתי מפסיד הרבה כסף

  • 14.

    גם במכוניות חדשות אפשר ליפול. תגובה גם ל-9

    יעקב, 04/09/09 17:35

    מניסיון של מכונית חדשה שהיתה ברשותי היו בעיות בגיר אחרי שנה. שגם אחרי החלפת בגיר הבעיות המשיכו והמכונית טופלה במוסך מורשה של החברה.
    אני מבין שמגיב 9 הוא בעל מכון בדיקה אן עובד מטעמו.לפי הכתבה הזו , כדאי שמכוני בדיקה יתחילו לעבוד עם טכנולגיות של המאה ה-21 ולא בטכנולוגיות ישנות. אני מבין שכל חברה יש את המחשבים שלה ומכוני בדיקה לא ירכשו את כל המחשבים של כל החברות.
    מה שברור לי מהכתבה שאין טעם לבדוק המכונית במכון בדיקה אלא במוסך מורשה הכולל בדיקת פחח.

  • 13.

    אין כמו איל נוימן !!!!

    לקוח מרוצה, 04/09/09 17:19

    עד עכשיו משלושה מיקרי אלקטרוניקה ברכב, שלי ושל ידידים - הבחור מבריק וישר - מגיע לו כל הקרדיט שבעולם

    • מסכים איתך לחלוטין (ל''ת)

      גיל, 05/09/09 00:06

  • 12.

    כתבה נכונה,מכוני הבדיקה כמעט ולא מגלים כלום ברכב (ל''ת)

    אחד עם נסיון רע ומר, 04/09/09 16:10

  • 11.

    גם ב-UMI לא מצליחים לגלות . ראו מקרה 'קרוז' ו'אופטרה' (ל''ת)

    אז מה נלין על אחרים ?, 04/09/09 15:43

  • 10.

    גם מצברים לא בודקים

    נהגוס, 04/09/09 15:24

    בדקתי מכונית בקמפיוטסט ובבדיקה
    היה כתוב שהמצבר ומערכת החשמל במצב תקין.
    קניתי את הרכב,
    לאחר ארבעה ימים בלבד התברר שהלך המצבר.
    בקומפיוטסט טענו שבאותיות הקטנות שבהסכם
    כתוב שאין אחריות על בדיקת המצבר.

  • 9.

    תחקיר בעייתי ולא רציני, המשך

    איתן, 04/09/09 14:08

    חוץ מזה, עלות תיקון התקלות שצוינו הוא עלות חלקים חדשים אצל היבואן, וזה לעומת עלות ''שיפוץ מנוע''. לעשות שיפוץ ראש או מנוע אצל היבואן יעלה עשות אלפי שקלים טובים, ואת התקלות שצוניו מתקנים בשוק החופשי ומשתמשים בחלקים משומשים.

    לתקן את התקלות שצוניו בכתבה יעלה מקסימום כמה אלפי שקלים.

    בקיצור, כדאי שאת התחקיר הבא יעשה מישהו שיש לו מושג כלשהו ברכב

    • יא שתול, מה הקשר בין מה שכתבת למה שהם בדקו?

      דובב, 04/09/09 15:10

      הם יצרו מקלות באופן שסורקים כן עולים עליהן, כך שברור שנסיונות הזלזול שלך בכתבה הם ''מטעם''.

  • 8.

    בסופו של יום- מה אתם מציעים?

    aviku, 04/09/09 14:04

    בדיקת דינמומטר+בדיקה במחשב מוסך מורשה?

  • 7.

    תחקיר בעייתי ולא רציני

    איתן, 04/09/09 14:04

    ניכר שמי שעשה את התחקיר לא מבין הרבה ברכב.

    ''פחח מקצועי'' שהוא מושג בעייתי כשלעצמו, לא מקצועי מספיק בשביל לבדוק ולגלות כל בעייה או ''תפירת'' מרכב, בתחום הזה מכוני בדיקה עושים לרוב עבודה טובה, וזה התחום הכי חשוב לבדוק לפני קנייה.

    עלות שיפוץ ראש מנוע או מנוע שלם גבוהה בהרבה ממה שצוין ונעה בין 4500 ש''ח ל איזור ה 30000. המחירים שצוינו הם של החלפת מנוע מייבוא של חלקים משומשים ולא של שיפוץ.

    כל נוסא הדיאגנוסטיקה מורכב בהרבה ממה שצויין. רוב הסורקים לא מגלים את כל התקלות, אלא רק מחשבים של היבואן, לכן סריקה ממוחשבת לא מכסה הכל. גם סריקה אצל היבואן לא מושלמת, דוגמא לכך היא מרצדס, שגם מחשב החברה לא יגלה תקלה בחיישן האויר שעלותה מינימום 2000 ש''ח. עוד דוגמא הם וולבו אס 80 או קרייזלר ניאון שבהם אפשר לטפל רק אצל היבואן ובגלל זה המחיר הנמוך שלהן כמשומשות.

    זה רק על קצה המזלג, מכון בדיקה לא יקח אחריות על בדיקה חלקית, וישלח ליבואן לבדיקה. המכון לא רוצה להיות חשוף לבדיקות אלא להתרכז במה שהוא יכול לבדוק ולהוכיח ולא במה שלא.

    • תחקיר מעולה. נראה שאתה שתול של מכון (ל''ת)

      עומר, 04/09/09 19:53

    • גיל מלמד המקצועי. תחקיר רציני ביותר

      איתן יא שתול, 05/09/09 09:09

      גיל מלמד הוא אחד האנשים שהכי מבינים ברכב. רואים שאתה אינטרסנט שלא יודע על מה הוא מדבר.

  • 6.

    רכשתי מאזדה 6 ובבדיקה לא גילו שבלוח בקרת המחשב

    lili_lili , 04/09/09 14:01

    ''נעלמות האותיות והכתב'' עד היום ישנם אותיות שלא נדלקות (כגון השעון ועוד) ואחרות שמהבהבות ומופיעות ונעלמות מתי שבא להן.
    אמו לי שעלות המחשב כ 4000 ש''ח.

  • 5.

    יתכן שאכתוב בקרוב

    תקלות מחשב, 04/09/09 13:13

    על תקלות מחשב ועל טיב השרות של מעבדות למינהם.

    • האם אפשר לתקן מחשב שהאותיות נעלמות לסירוגין? (ל''ת)

      lili_lili , 04/09/09 14:02

      • תיקון מחשבי רכב

        מהנדס רכב, 06/09/09 12:32

        שאלות שאין עליהם תשובות:
        1. האם יש אישור של יצרני הרכב לתקן מחשבים?
        2. האם יש אישור של משרד התחבורה לתקן מחשבים ברכב?
        3. האם יש אישור של מחלקות השרות של היבואנים לתקן מחשבים ברכב?
        4. האם המעבדות שמתקנות מחשבים מחזיקות טכנאים, הנדסאים או מהנדסי אלקטרוניקה?
        5. האם אלו שמתקנים מחשבים מצויידים בסכמות הפנימיות של המחשבים, כמו טכנאי טלויזיות?
        5. האם תיקון מחשבי רכב יכול לגרום למשל למנוע לכבות בנסיעה?
        6. האם מתקני מחשבים שמגיע אליהם רכב לתיקון מחזקים בתעודת הסמכה ובאישור מוסך?
        ישנם שאלות רבות נוספות אך החשובות מופיעות כאן.

  • 4.

    רק אוטו חדש !!!!,כאחד שעבר את הסיוט הזה בעבר בקנייה

    צח, 04/09/09 12:53

    של רכב משומש...ולקחנו לבדיקה,והם לא עלו אפחלו על התקלות המכניות.וכמה נזק כספי אחר כך.מי שקונה רכב יד שנייה או משומש מפסיד ים של כסף.אין כמו חדש!!!!!!

  • 3.

    מסקנה:במדינה בה שקיפות היא מילה גסה, ככה זה נראה וכולנו נפגעים. (ל''ת)

    8, 04/09/09 12:46

  • 2.

    זו הסיבה שאני כבר מחפש חצי שנה רכב יד 2 ולא מוצא כלום,לא מאמין לאף אחד

    רן, 04/09/09 12:43

    ראיתי עשרות רכבים, רוב אלה שניסו למכור לי רכבם היו חשודים ונראו כמו סוחרים, השאר פשוט מכרו רכבים שבורים גורטאות של ראויות לעלות על הכביש, פשוט בעיה! איך קונים רכב נורמלי במצב טוב מבלי ליפול כאן במדינה הזאת??

  • 1.

    מסקנה לקנות רק רכב חדש מהניילונים להחזיק אותו 15 שנה

    ש.לוין, 04/09/09 10:53

    בזול יוצא בסוף מאוד ביוקר החאפרים במדינת ישראל עם המכוניות זה דבר נורא לא רק מוכרים לך מכונית מקולקלת או אחרי תאונה קשה גם מוכרים מכוניות גנובות אז מסקנה למי שמחפש מציא6ב בין שנתיים או שלוש שילך רק על חדשה.

    • הצחקת לי את המאזדה

      אריק, 04/09/09 16:22

      בארץ הזו אתה יכול לסמוך על יבואנים?
      גם הם דוחפים לך.