• 10.

    המנהל שלנו דרש שנעבוד עם מחשב, - הכל על חשבון המורה

    רונית מיטל, 29/10/09 11:23

    עבדתי בתיכון. שנים, לפי דרישת המנהל, היו המורים חייבים להדפיס מבחנים, מכתבים להורים וכו' במחשב + במדפסת הביתיים של המורה. הדפים, הצבע, המחשב, התוכנה התיקונים וכו' וכמובן הזמן היו כולם על חשבון המורים. המנהל גם דרש שנקיים קשר דואלי עם התלמידים למחשב האישי שלנו. אני אישית התנגדתי לכך.
    נראה לי כל הנ"ל ניצול מחפיר של המורה בידי המנהל ובידי מערכת החינוך.
    אגב בחדר המורים היה מחשב ישן נושן, איטי ביותר ומדפסת שלא עבדה - לרשות המורים.
    אני מתמצאת במחשב ומשתמשת בו שנים ומנחה תלמידים בעבודות חקר: איך להשתמש במחשב. כך שהכתבה לא מייצגת את כלל המורים בישראל.

  • 9.

    אורי בן-ארי סע למבואות הנגב בקיבוץ שובל (ל''ת)

    חילוני חרד, 25/08/09 22:39

  • 8.

    אין למורה כל רצון ללמוד ולהתחדש

    מויש, 22/08/09 16:09

    מהכרותי ב10 האחרונות עם המערכת - מפקחים ומורים נשארו ב100 הקודמת
    הם לא מתקדמים ולא מתמודדים עם העולם המודרני שבו חיים הילדים של היום

    לחפש מידע ברשת כל ילד יודע החכמה היא ליצור מערכות שיתוף בהם המורה ותלמידין יעבדו וישתפו בכלי האינטרנט ופורטלים מקצועים.
    נראה שאתרי בתי הספר הם אתר הודעות בלבד
    ולתלמיד אין יכולת ליצור שיתוף מצגות ועבודות עם המורה והתלמיד

  • 7.

    אולי...

    רק רעיון, 22/08/09 15:44

    לא צריך יותר מורים במובן הקלאסי?! מישהו בכלל חשב על זה?! מורים צריכים בשביל שיתנו לתלמידים דברים מעניינים להתמקד בהם, מעבר לזה התלמידים יוכלו ללמוד לבד. ומי שלא ילמד לבד יוכל ללמוד על ידי המורה - כך יצא שכולם בסופו של דבר ילמדו וכנראה גם יותר טוב ממה שהיה עד היום.

    תחשבו על זה.

  • 6.

    למה מציגים את המורים כמפגרים?

    ב.ג, 22/08/09 02:16

    למה דוקא המורים, שאמורים להיות בעלי מיומנויות למידה הם האחרונים בחזית הטכנולוגית?
    1. איך כל ילדון יודע לגלוש ולגגל, לשלוח מייל (וואו) ולהכין מצגות (!) ורק המורים נשארו מאחור? כל אזרחי העולם קיבלו קורס מתקדם לשימוש במחשב? מה זה אומר על המורים?
    2. בכתבה נטען כי בכל בית ולכל ילד יש גישה למחשב. ולמי אין? למורים. נו באמת, הם המקופחים והעניים במדינה. הם מחכים שיתנו להם מחשב במתנה כי ידם אינה משגת לקנות מחשב ומסך ב2000 ש''ח, בעוד שלכל הילדים יש?!? והרי הם מסתמכים על הנגישות, כי עבודות חקר, יומני קריאה וכו' מוגשים מודפסים (ומידע אישי רוב הילדים מכינים אותם בבית).

  • 5.

    טכנולוגיה לא עושה הוראה טובה יותר - היא לא מחוללת סקרנות ומוטיבציה (ל''ת)

    ס''א, 21/08/09 16:15

  • 4.

    צריך לבדוק את התימחור של הפריוקט פה נמצאת המלקודת (ל''ת)

    עובד, 21/08/09 09:58

  • 3.

    צריך לבדוק את התימחור של הפריוקט פה נמצאת המלקודת (ל''ת)

    עובד, 21/08/09 09:36

  • 2.

    כל זה רק

    מדרגה ראשונה, 21/08/09 09:12

    מדרגה ראשונה בדרך שצריכה לעשות מערכת החינוך.

    בפועל הלימוד בבתי הספר מתנהל הקצב של המאה ה19, הנוער נמצא במאה ה 21, גם מחשב בידי המורה לא ישנה את הפער במקצב העבודה.

    הנוער של היום מוצא מיידע על נושא, קורא, מפנים ומנתח ב 10 דקות, וזה לאחר מיון של 5 מקורות שונים, והתמקדות במושך מבינהם. בבית הספר מנסים להעביר לו נושא כזה במקרה הטוב בשיעור של 45 דקות.

    זו חלק מהסיבה לעליה המטאורית ב''הפרעות קשב וריכוז''. אבל לא נורא כאשר נפוצות ה''הפרעות'' תעבור את ה 50% מהאוכלוסייה תתהפך ההגדרה והנומה תהיה ה''מופרע'' כיום ולהפך.

  • 1.

    שאלה

    ענת מורה מהמרכז, 21/08/09 09:05

    אני מלמדת מדעים באחד התיכונים במרכז,בבית הספר יש כיתות מחשב ואני משתמשת במחשב ככלי הוראה כבר שנים. הבעיה היא שמישהו החליט שרק מורים בעירות פיתוח זכאים למחשב בעוד אנחנו מהמרכז מבוססים ויכולים לרכוש מחשב בכספנו.אז הנה קריאה לאדונים הנכבדים ממשרד החינוך- כאם חד הורית, קנית מחשב נייד לצורך הוראה נמצאת בתחתית סולם העדיפות שלי.מה דעתכם להפנות משאבים גם למורים המלמדים בבתי ספר שאינם נמצאים בפריפריה?תודה.