• 118.

    חברה, תחפשו עבודה זמנית בינתיים. אל תשבו

    יעקב, 10/01/10 15:31

    בבית ותחכו, זה ייקח זמן עכשיו עם כל המפוטרים. אפשר דרך פה למשל:
    www.today-job.com

  • 117.

    יבורכו מעבירי הפרנסה לעולם השלישי הרעב

    מחשבות , 14/08/09 19:06

    יבורך תדיראן על העברת המפעל כדי לתמוך באוכלוסיית סין הרעבה והדלה. כמוהו צריכים לנהוג כל התעשיות עתירות הידים העובדות בעולם המערבי.

    כדאי לעולם המערבי השמן והשבע לעבור דיאטה קלה, להקטין את שעות העבודה והעומס העצום המוטל על אזרחיו ולחלק את המטלות התעסוקתיות כך שתקטן האבטלה. ולעודד מגזרים באוכלוסיה כמו אמנים, חרדים, חוקרים ואקדמאים המוכנים להסתפק במועט במובן החומרי ולעסוק בעיניני רוח והגות ולא ייצור ועשן.

  • 116.

    כל חברות המזגנים מייצרות בסין, תדיראן הייתה המוהיקני האחרון

    האמת, 08/08/09 12:50

    זאת התוצאה של שיעורי מכס נמוכים מצד אחד ומיסים פנימיים גבוהיים, אפילו מבחינת המיסוי עדיף ליבא מסין מבלי להזכיר שעבודת ישראלי אחד= עלות של 10 סינים.
    שכל חברי הכנסת שנזכרים בעת סגירת המפעל ישאלו את עצמם מה עשיתם קודם?

  • 115.

    יהיה בסדר

    דגיגה, 07/08/09 19:05

    יש הרבה דגים בים. כך שתמצאו גם אתם עבודה. אל תדאגו.
    ואם לא לא נורא תראו יהיה לכם זמן לעצמיכם ולילדיכם ובני משפחותיכם.
    וגם בטח תקבלו המון כסף.

    תראו את הצד היפה של הדבר.אל תהיו עצבנים.
    זה מפחיד.


    שיהיה לכם רק הרבה הצלחה וקיץ קריר וממוזג.

  • 114.

    אני בטוח שרוב המפוטרים בתדיראן בחרו בליכוד בבחירות ... (ל''ת)

    רק הכלכלה הקפיטליסטית של ביבי טובה לישראל, 07/08/09 12:31

  • 113.

    סין ישראל המזגן גם ככה החלקים מסין (ל''ת)

    LAVEEG9 , 07/08/09 10:38

  • 112.

    שמידת זכויות . הורדת גיל הפרישה.

    עובד יצור., 07/08/09 10:16

    ההסתדרות בשיתוף פעולה עם נתניהו העלו את גיל הפנסיה גם לותיקים בקרנות.כשמצב התעסוקה מחמיר.ולמפוטרים איין אפשרות להפריש כסף כדאי לשמור על הזכויות.את חברי הכנסת החברתיים''אנחנו לא מענינים.

  • 111.

    לא לקנות מוצרי תדיראן! ! !! ! בגלל סגירת המפעל בארץ.! !

    ישראל, 07/08/09 06:11

    כל מפעל שסוגר את שעריו , מונע תעסוקה ממשפחות המדינה בה הוא חי , הציבור חייב להחזיר לו ע'י מניעת צריכת המוצרים שלו.
    לא לקנות מוצרי תדיראן. אנחנו לבד נקבע את ריחיות המפעל . לא לקנות מזגני תדיראן.

  • 110.

    תדיראן מפעל עם פועלים עם לב זהב חבל

    שמיל, 06/08/09 22:08

    עבדתי במפעל תדיראן ורצוני לציין את איכות העובדים המעולה והמקצועית שעבדו עם כל הנשמה גם בתנאי ייצור לא קלים אבל תמיד עם חיוך על פניהם חבל שבגלל חזירות של המנהלים לכסף יסגרו את המפעל שהוא מפעל רווחי אני מקווה לטובת העובדים שביבי יתערב למניעת סגירת המפעל.

  • 109.

    אני ועוד שלושה חברים שעבדנו בתדיראן בעפולה,עוברים

    עובד קבוע, 06/08/09 18:27

    עם משפחותינו לגור ולעבוד בסין.ככה נוכל להמשיך לעבוד ולפרנס את המשפחה.

    • לא ניראה לי שתסתדרו עם התנאים בסין, אבל שיהיה לך בהצלחה (ל''ת)

      רונית, 06/08/09 20:48

  • 108.

    לא נורא!

    יוסי, 06/08/09 16:12

    מתוך 350 עובדים, רק 70 הם קבועים והשאר זמניים ופרילנסרים. מתוך כלל 350 העובדים, 320 הם בני מיעוטים כך שלא צריך להתאבל יותר מדי.

    • ואתה בכלל לא גזען חשוך ועלוב. העיקר כתבת ''בני מיעוטים'' (ל''ת)

      לארי בירד, 06/08/09 21:32

      • לארי הצדיק (ל''ת)

        אויש, 07/08/09 05:57

    • העובדות

      דני, 08/08/09 19:40

      קבועים מאתיים וחמחישים
      בני מיעוטים רק דרוזים ששירתו בצהל

  • 107.

    זהו פן נוסף של המטבע של העסקת העובדים הזרים:

    panacea , 06/08/09 15:44

    מי שלא יכול לנצל עובדים בתנאי עבדות כאן בארץ,עושה זאת בח"ול.
    אם מוחמד לא יבא אל ההר,ההר יבא אל מוחמד.
    העיקר שהמנהלים ימשיכו לקבל משכורות עתק.

    • מה הקשר ? ? ?

      שי, 06/08/09 15:57

      מפטרים אותם בגלל העובדים הזרים בארץ ?

      לידיעתך הכללית - הסינים בסין הם לא עובדים זרים

      • הקשר: גם יבוא הזרים וגם העברת היצור לחו"ל נעשים ממניעים דומים

        panacea , 06/08/09 17:05

        תשלום שכר נמוך לעובדים.
        שני המקרים גורמים לאבטלה.
        אין אנו יכולים למנע מעבר היצור לחו"ל, אבל אנו יכולים לקבע תנאי העסקה שיאכפו, ויאפשרו לישראלים לעבוד בחקלאות,ביניין,מלונאות וסיעוד.
        צעד כזה יצמצם את האבטלה ויצמצם את היקף מעגל העוני.

  • 106.

    איך תראה המדינה בעוד כמה שנים?

    טרנסנדנטלית , 06/08/09 15:29

    מי מוכן לתת תחזית כלכלית חברתית ?

  • 105.

    זה מה שקורה כשהמיסים הפנימיים גבוהים מדיי, והמכס לא מספיק גבוה

    יבגני, 06/08/09 14:48

    1. צריך להוריד מיסים פנימיים:
    מס חברות נמוך יותר יאפשר לכל חברה להרוויח יותר;
    מס הכנסה נמוך יותר יאפשר לבעלי השליטה להרוויח יותר אישית מהדיבידנדים;
    מע''מ נמוך יותר יגדיל את כוח הקניה של הציבור, ויעלה באופן עקיף את רווחי החברה - וגם יקטין את התלות של החברה בשווקים זרים, בהם היא נמצאת בתחרות קשה.
    2. צריך להעלות את המכס:
    השכר במדינות רבות בעולם נמוך מאוד. הדרך היחידה למנוע מחברות ישראליות לפשוט רגל או להעביר את הייצור לחו''ל היא להגן עליהן ע''י השוואה מלאכותית של מחירי היבוא למחירי תוצרת הארץ.

    חשוב להבין: תחרות זה בריא לכלכלה, אבל רק תחרות הוגנת. כל עוד תנאי השכר והמיסוי במדינות העולם שונים זה מזה, זה יהיה נכון, גם כלכלית-נטו, להגן על הייצור המקומי במדינות המפותחות.

    • אתה מציע פתרונות לעשירים, לבעלי החברות, לא לעובדים . (ל''ת)

      גלעד, 06/08/09 21:50

    • ומאיפה יפרנסו את החרדים??? (ל''ת)

      נישום קטן, 12/12/09 23:37

  • 104.

    להחרים את תדיראן!! היא אנטי ישראלית אסור לאף ישראלי לקנות ממנה!!!

    להחרים!!, 06/08/09 13:41

    ככה זה בכלכלה קפיטליסטית!!

  • 103.

    חרם צרכנים-לא לקנות מהם ! עניי עירך קודמים !!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    חרם- חרם- חרם חרם !!!!!!!!!!!!!!, 06/08/09 13:38

    • כמובן.עדיף ''אלקטרה'' ו''טורנדו'' שכבר מזמן מייצרים בסין...

      tole, 06/08/09 19:05

      ...........................

  • 102.

    זה הזמן להחרים את תדיראן, בשם הסולידריות... ובשם הסלידה... (ל''ת)

    nili, 06/08/09 13:36

  • 101.

    עובד

    נשאר עוד מפעל מזגנים אחד בארץ, 06/08/09 13:27

    למרות כל הצער על מקום עבודה אחד פחות בארץ, חשוב לציין שאלקטרה ממשיכה לייצר מזגנים בראשון לציון ומעסיקה מאות עובדים. אז כנראה שעדיין יש מקום לתעשייה כחול-לבן.

  • 100.

    תאוות הבצע של תדיראן על גב החלשים אני מהיום לא קונה מוצר שלהם (ל''ת)

    דויד מאזור , 06/08/09 13:14

    • דויד היקר (100)

      עובד תדיראן, 06/08/09 18:41

      זכותך כמובן להחליט איזה מותג אתה קונה אבל לפחות עשה זאת מהסיבות הנכונות.
      אין פה שום תאוות בצע
      יש כאן הישרדות.
      לא ניתן להחזיק בארץ תעשיית מזגנים
      כל שאר המותגים מיוצרים בסין ומיעותם בתורכיה
      כן גם אלקטרה, למרות כל השטויות הכתובות בטוקבקים אחרים
      תדיראן מחזיקים בשיניים את התעשייה בישראל, והיום פשוט אי אפשר יותר.

  • 99.

    עורו אזרחי ישראל, מקורות הפרנסה שלנו הולכים ונעלמים!

    רן, 06/08/09 12:26

    חייבים להשאיר תעשייה וייצור בארץ!!
    לא כולם מהנדסים ואנשי הייטק( כנראה בקרוב גם לאלו יהיה תחליף סיני) ישראל ללא ייצור מקומי ותעשייה מקומית תפשוט רגל!!

  • 98.

    הרי 80 אחוז מהמזגנים בעולם מיוצרים בסין

    יעלי, 06/08/09 12:16

    כולם פה צבועים. תראו לי מי לא עובר לייצר בסין בגלל עלויות נמוכות יותר

    • אלקטרה,מולטי לוק (מנעולים) ,טבע (תרופות) (ל''ת)

      יוני, 06/08/09 15:28

  • 97.

    יפה שבכלל הצליחו עד היום אי אפשר להתחרות מול הסינים

    שלומי, 06/08/09 12:07

    היום הכל בא מסין

  • 96.

    זהו לא המפעל האחרון בארץ. פרג עצמה מייצר בירושלים!

    קנו רק מהם כחול לבן, אני קניתי, 06/08/09 12:00

    לאחרונה קניתי מזגן עילי 2.5 כ''ס. כולם אותו דבר ולכן הכי חשוב היה לי לתמוך בתעשייה בישראל. גיליתי שטורנדו מיוצר בסין (והם עוד מתגאים בזה) וכך גם אלקטרה. עצמה-פרג מייצר בירושלים. קנו מהם
    www.pereg-ac.co.il
    אני קונה רק כחול לבן

    • מרענן לשמוע

      יריב, 09/08/09 06:30

      חבל שאף אחד לא מבליט את זה ואין העדפה למזגני פרג בישראל. כיף לקרוא וחשוב לשמור על התעשיה הישראלית כדי שגם פרג לא תעבור לסין

  • 95.

    סקופ - כל חברות המזגנים קונות בסין...

    בנצי, תל אביב, 06/08/09 11:56

    אפשר לחשוב שתדיראן היא הראשונה שעושה את זה . בואו לא נתייפיף. כל החברות מייבאות מזגנים מסין. אני בכלל לא ידעתי שלתדיראן היה מפעל בארץ. לפחות הם ניסו להחזיק מעמד

  • 94.

    נראה שמרבית המגיבים אינם מבינים את הנקרא

    קורא בעברית, 06/08/09 11:45

    תדיראן קרייר הינה חברה פרטית.
    אין כל סיבה למנוע את סגירת המפעל בישראל אך במידה וקיים שוק מספיק למפעל כזה בישראל ניתן להמשיך לייצר מוצר דומה ולשווקו לאותם השווקים כפי שנעשה עד עתה, אלא שצריך להיות מאוד יעילים ומאוד מחושבים ולהתחרות בהצלחה בכח אדם סיני זול.
    הממשלה יכולה לתרום בפטור מוחלט ממסים ל10 שנים לפחות.

  • 93.

    אבל הפרייאר הישראלי ימשיך לקנות מוצרים של תדיראן. (ל''ת)

    אמיר554, 06/08/09 11:40

  • 92.

    אבל הפרייאר הישראלי ימשיך לקנות מוצרים של תדיראן. (ל''ת)

    אמיר554, 06/08/09 11:29

  • 91.

    מדינה של יהודים נוכלים גנבים רמאים שקרנים ותאבי בצע.

    א, 06/08/09 11:21

    חוסר אחריות אם המפעל רווחי ומגלגל מיליונים בשנה למה להרוס משפחות ופועלים קשיי יום כל זאת בשביל להתעשר ועוד להתעשר. מי שחמדן נופל בסוף זה חוק הטבע!!!

  • 90.

    אפשר ליבא מנהלים מסין בעשירית מחיר (ל''ת)

    אבי, 06/08/09 11:20

  • 89.

    בושה למדינה שיש לה בעלי מפעלים כאלו.

    בר כנען , 06/08/09 11:17

    בזכות אותם אנשים שעמלו והעמידו את המפעל על רגליו. היום בעלי המפעל החליטו שלא מספיק הרווח שלהם, ככה זה שמפריטים מפעלים. אני חושב שאם יש מהעובדים של המפעל שבחרו בביבי אלוף ההפרטות, כדאי שיפנו אליו לחייב את המפעל שיחזיר כספים שניתנו לו. ברור שאם המפעל היה כושל אז היו פונים לממשלה. אולם בעלי המפעל אין להם בושה והם החליטו ללכת לנצל את הסינים ולתת להם משכורות מינימליות. אל תהיו מודאגים הם ימכרו את המוצרים שלהם באותו המחיר, רק שהרווח שלהם יהיה "קצת" יותר גבוה. למה לא? אם יש לנו ממשלה שדואגת לעשירים ונותנת להם לסגור מפעלים ופרנסה לאנשי חוץ. אז בטח שהם יעדיפו אופציה כזאת. בכול מקרה אני מצטרף לקריאה של מספר 52 להטיל חרם על מוצרי תדיראן. גם את התגובה של מס 51 כדאי לקחת בחשבון.

  • 88.

    תדיראן לא אשמה

    אישמבין, 06/08/09 11:12

    לכל המחרימים
    המפעל של תדיראן הוא האחרון מסוגו בארץ
    כל שאר המזגנים בישראל מגיעים מסין או מתורכיה
    מגיע להנהלת תדיראן צלש על כך שהיא הצליחה להחזיק את התעשיה הזו בישראל עד עכשיו
    אם המפעל לא יסגר, החברה לא תצליח להתמודד עם התחרות ותקרוס.
    80% מהמזגנים הנמכרים בעולם מיוצרים בסין
    צריך לפנות לממשלה שתעזור ותתמוך בעובדים.

    • אלקטרה מייצרים בראשון לציון את המזגנים שלהם

      תושב ראשל''צ, 06/08/09 13:24

      אני גר במערב ראשון ליד המפעל. יש שם קומפלקס של מפעל מזגנים ענק !!!

      • לא הייתי עושה ממחסן החלפים שלהם מפעל, כל הייצור של אלקטרה בסין (ל''ת)

        אחד שיודע, 08/08/09 12:45

  • 87.

    לכל העומדים בפני פיטורים ,אל תדאגו,עזבו אותכם

    lili_lili , 06/08/09 11:11

    משטויות,עבדתם כל כך הרבה שנים עכשיו תנוחו.
    הייתם עבדים של המערכת עשרות שנים ועכשיו מוציאים אתכם לחופי ,קבלו זאת כמתנה משמיים.
    לי לקח 35 שנים עד שהגעתי למסקנה הזאת,למסקנה שאנו נולדים במטרה לשרת,אומרים "בורג קטן" וזה מה שכל אחד ממכם,בורג קטן שייצרו אותו על מנת להשלים את החסר ,ביחד אתם מכונה שפועלת על מנת שבעלי השליטה יגרפו רווחים ויתעשרו.
    תחשבו על זה רגע,מרגע שהתחלתם להבין מה קורה איתכם חינכו אותכם בצורה של עבדות,חינכו אותנו שאם נלמד טוב אז יהיה לנו קל למצוא עבודה,לאחר מכן אף השקענו מכספנו כדי להמשיך ללמוד על מנת שנוכל לעבוד ב"עבודה טובה יותר ומכניסה יותר" ולאחר מכן כשהתחלנו לעבוד אמרו לנו שכדי לקבל תפקיד טוב יותר עלינו8 להשקיע יותר,לעבוד שעות מטורפות ולתת מעצמנו,לאחר מכן אף "קידמו" את חלקנו לתפקידי ניהול שם מן הסתם היינו צריכים להשקיע עוד יותר ,ממש כאילו כל החיים שלנו תלויים במקום העבודה,חינכו אותנו שככל שנשקיע יותר ונעבוד יותר כך נרוויח יותר,נוכל לקנות בית יותר גדול,רכב יותר יפה ואולי גם לטייל בחו"ל אם יהיה זמן,אז לאחר כל שטיםפת המוח מרגע שנולדנו עשינו את מה שאנחנו יודעים לעשות,ואז פתאום נגמרים החיים,מילאנו את ייעודנו בצורה טובה יש לנו בית,יש רכב,יש כסף אבל הגענו לסוף,ומה אנחנו לוקחים איתנו?
    לא בית לא כסף ולא רכב,כלום.
    שיחררו אתכם לחופי אתם לא מבינים?תפסיקו לרדוף אחרי פאר אחרי רכב מנקר עיניים אחרי וילה ואחרי כסף בבנק,קשה לכם כי ככה חינכו את כולנו,כי עשו לנו שטיפת מוח שככה צריכים החיים להתנהל,ואם אין לך עבודה אתה לא שווה,הכל שטויות.

    • בגלל אנשים כמוך עולים המיסים במדינה....

      נתן, 06/08/09 11:45

      אני צריך לעבוד ולשלם מס הכנסה גבוהה יותר כדי שאתה תחיה בדעה הטיפשית הזאת אתה לא פחות גרוע מהפוליטיקאים גם אתה סוחט את תושבי מדינת ישראל שקמים כל בוקר לעבוד ובסוף החודש משלמים מיסים בזמן שאתה יושב בבית וכל שבוע הולך לחתום אבטלה בתענה שאתה לא מוצא עבודה במקצוע שלך {מאלף נמרים לבנים} ואנחנו ממשיכים לעבוד ולשלם את העצלות שלך!!!!!

    • תגובה ל-56

      רחלי, 06/08/09 12:55

      מה זה קשור לרדוף אחרי כסף? להזכירך כי צריך לעבוד גם בשביל אוכל וקורת גג..
      אם לא עובדים אז מי יאכיל אותנו ואת ילדינו ומי ידאג לקורת גג מעל ראשנו?!?!

      רוב האנשים שיפוטרו אינם אנשים בעלי משכורוות עתק ומה שהם כן מרוויחים מספיק בדיוק לכלכת המשפחה ולא לאוטו יותר יפה או וילה...

      קצת חומר למחשבה.

  • 86.

    אחיקם משה- אתה תמים או מטעה- כנסו

    מזגן, 06/08/09 11:00

    קרייר במו''מ עם קריסטל על מכירת המפעל וקריסטל היא שלא רוצה את המפעל.
    נוח מאוד לקריטל לסגור שקרייר יסגרו את המפעל ויספגו את העלויות וההאשמות ואז קריסטל יכנס כמושיע.

    הכל קומבינות

  • 85.

    אז למה לקנות משהו מתדיראן (ל''ת)

    ד', 06/08/09 10:51

  • 84.

    אל תקנו תדיראן ורק תוסיפו עוד מפוטרים. הם נותני שירות מצויינים, חבל. (ל''ת)

    איל, 06/08/09 10:47

  • 83.

    חרם צרכנים - לא קונים מתדיראן! (ל''ת)

    יעקב שמעוני, 06/08/09 10:45

  • 82.

    דני גולדשטיין מבסוט מנכ''ל שפירק את המפעל

    דוד צפון, 06/08/09 10:43

    נו דני הבונוס כבר בבנק או שעוד לא הגיע מאז שמונתה להיות מנכ''ל {סליחה מפרק } הנה
    עכשיו תהייה מרוצה אבל אל דאגה יש למעלה
    מי שרואה ורושם

  • 81.

    שידעו שאם יעבירו את המפעל אני לא אקנה מהם דבר יותר (ל''ת)

    רועי, 06/08/09 10:41

  • 80.

    מיסים על היבוא מסין ! מייד ועכשיו! (ל''ת)

    דני, 06/08/09 10:40

  • 79.

    לא העבירו לסין כלום פשוט קונים בסין ומוכרים בארץ ומדביקים מדבקה תדיראן (ל''ת)

    אורן, 06/08/09 10:38

  • 78.

    אבל ביבי אמר שהאבטלה נבלמה ..... (ל''ת)

    יוסאריאן, 06/08/09 10:34

  • 77.

    רציתם קפיטליסם וגלובליזציה קבלתם , אל מה אתם מלינים? (ל''ת)

    אנגלס, 06/08/09 10:33

  • 76.

    ליבא לארץ עובדי היי טק מהודו וסין ומיד הם זולים יותר (ל''ת)

    פתרון פשוט, 06/08/09 10:29

  • 75.

    האמת שהפתרון הוא בידי הצרכנים

    לאון, 06/08/09 10:22

    לצערי בארץ אין תרבות של צריכה , ואחדות בכלל ,שכן עם היה כזה ניתן היה להחרים כל תוצרת מסין, דבר שהיה מביא את אלה המעבירים את המפעל לשקול זאת מחדש.
    בכל מקרה יש נקודת אור בקצה המנהרה הרי לא לאורך זמן העבודה בסין תיהיה זולה ,יגיע יום שהעלות היצור בסין תעלה וכבר לא ישתלם להחזיק שם מפעלים,כך זה בכלכלה הכל עיניין של מחזוריות

    • אם אני הייתי הבעלים מזמן הייתי מעביר לסין

      אחד שיודע, 06/08/09 12:10

      אין שום הגיון לייצר בארץ אם הממשלה הייתה מאפשרת גם להתחרות ועוזרת זה לא היה קורה

  • 74.

    זה בדיוק מה שקרה בארהב כל המפעלים נסגרו לטובת

    ייצור בסין, 06/08/09 10:21

    כדי להגדיל רווחים.
    מי שאכל אותה זה האזרח הקטן וערים שלמות הפכו לערי רפאים.....
    לאט לאט זה השפיע על כל הכלכלה האמריקאית והיום יש חזרה לייצור בארהב ואנשים מוכנים לשלם יותר בגלל האיכות שאין להשוותה לייצור בסין ובגלל שמבינים שאם כל אחד יתרום את שלו כולם יצאו ברווח מתעשיה בארהב ושיגשוג כלכלי לכולם....
    אז חומר למחשבה....

  • 73.

    סין מאיימת על כל העולם. הרבה בארה''ב בוכים על העברת הייצור לשם.

    אבי צנעני, 06/08/09 10:18

    זה טמטום נוצרי בהתגלמותו - ותחילת הסוף של מלכות הנוצרים. \\
    הסינים חזקים בלהפיל המונים לעוני ולדיכוי וכבר מגלגלים תוכניות להשתלט על העולם בקרוב.

  • 72.

    הפיתרון: לא לקנות מוצרים של תדיראן (ל''ת)

    סוציוליברל, 06/08/09 10:10

  • 71.

    על שלושה דברים עומד העולם בסף כסף כסף ,בדרך לסין,

    גודמן, 06/08/09 10:09

    לקניית מזגן מרב כבוד ל350 העובדים ומשפחותיהם שנזרקו לרחוב,לעצור בטורקיה לבקר את ארדואן, בראיון לרשת הטלוויזיה ''אל ג'זירה'' אמר ארדואן כי ישראל פגעה בכבודה של טורקיה בכך שתקפה את עזה. הוא הוסיף כי ''אללה יעניש במוקדם או במאוחר את מי שמפרים את זכויותיהם של חפים מפשע''.
    ראש ממשלת טורקיה הבהיר כי ארצו תעמוד לצד החמאס.
    יש מבצעי הוזלה במלונות בטורקיה.
    בדרך חזרה לעבור באושוויץ ולהשאיר לפולנים האנטישמים כסף.אותו הם מרוויחים בדם אחינו.
    ומשם לעבור בסיני, אין בעיה אם חם המזגן איתנו.
    לבדוק אם דם אחינן נספג בחולות המדבר ולהשתדל לא להפגע מרוצחי יהודים האורבים לנו ולילדינו.
    חופש נעים.

  • 70.

    אמח בחיים לא אקנה מהם דבר. (ל''ת)

    ציוני , 06/08/09 10:09

  • 69.

    שילמדו לייצר תנורים, חה חה חה (ל''ת)

    אחמד, 06/08/09 10:06

  • 68.

    כשבעלי ההון מוכרים מפעלים לאמריקאים אומרים שהם ציונים ומלח הארץ

    אלי, 06/08/09 10:02

    כמו במכירה של ישקר וזו התוצאה של הטיפשות של הישראלים, אי אפשר לדרוש מגויים אמריקאים להיות ציונים ולהשאיר את המפעלים פה למרות שבסין יותר רווחי

  • 67.

    אם המדינה תמחזר את המפעל-בשם אחר ותשאיר את העובדים-מבטיח לקנות רק מהם! (ל''ת)

    גיל בש, 06/08/09 10:01

  • 66.

    למפוטרים : היפכו לחרדים וכך תחיו ע"ח משלם המיסים ! (ל''ת)

    נעמן השפוי פה , 06/08/09 10:00

    • בשביל מה?

      אלי מימון, 06/08/09 10:13

      הם הרי יהודים והרי כל היהודים מוצצים כסף. אם אנטישמי - אז עד הסוף.

    • חביבי זה לא צחוק, אף אחד לא יעסיק אותם בגיל הזה (ל''ת)

      בר כנען , 06/08/09 11:23

  • 65.

    הקפיטליזם הזה יהרוג את כולנו

    ~!~, 06/08/09 09:57

    מעבירים את הייצור לסין בשביל שהמנהלים יקבלו עוד כמה אלפי דולרים למשכורת בשעה שהעבדים בסין יקבלו אולי 50 דולר לחודש.
    זה לא יוזיל את המזגן, עדיף שיהיה באותו מחיר ושהעבודה תהיה בארץ.

  • 64.

    חרם צרכנים על תדיראן שיימכרו לסינים את המזגנים שלהם

    יואל, 06/08/09 09:53

    נכון זכותה של חברה משכרית לעשות שיקולים כלכלים ולהעביר את המפעל לסין,
    ובאותה המידה זכותנו הצרכנים לא לרכוש תדיראן.

    • וגם חרם על כל חברה אחרת שמייצרת בסין ואז הסופרים יהיו ריקים ונהיה קוב (ל''ת)

      אפרת, 06/08/09 12:11

  • 63.

    נורא פשוט, לא לקנות מזגני CARRIER

    גיא, 06/08/09 09:47

    ממילא כחול לבן זה לא

    לא שהפירמות האחרות הן כן, אבל לפחות אין רכישה של מותג, מינוף שלו בשוק המקומי ואז העברת הייצור למדינת עולם שלישי.

  • 62.

    מישהו רואה ישועה למדינה הזאת?

    דלית, 06/08/09 09:45

    כי אני לא רואה.
    כל יום אנו מתבשרים על פיטורין נוספים של אזרחים שכל רצונם הוא לקיים את בני משפחותיהם בכבוד.
    היכן לעזאזל מצפים מהאנשים לעבוד כשהמדינה לא מייצרת מקומות עבודה?
    גם ככה היום אין תנאים לעובד, אין קביעות, שכר נמוך שאינו מספיק לכיסוי הוצאות שוטפות ועוד. אחרי זה אתם מתפלאים שאנשים נוהגים בחוסר יושר פה? עושה רושם שלאף אחד בממשלה לא איכפת כיצד ישרדו האזרחים. מרוב שהמצב עגום ושום פתרון לא נראה באופק אפשר רק לכתוב על זה בטוקבק.

    • שלב ראשון: לא להרשות יותר עובדים זרים. המעסיקים הנצלנים יאלצו

      panacea , 06/08/09 15:48

      לשלם שכר הוגן ותנאים סוציאליים.
      את החקלאות, הבניין והסיעוד לא ניתן להעביר לחו"ל.

  • 61.

    כל הכבוד למדינה על שתומכת במשק הישראלי לדורות יבואו... (ל''ת)

    וכל הכבוד למדינה, 06/08/09 09:41

  • 60.

    אלה הפיטורין האחרונים

    סאטיר, 06/08/09 09:39

    המשק יתיצב על מספר קטן של מובטלים.

    הואיל ולא יהיו יותר פיטורין בישראל,
    יוכרז שיצאנו מהמשבר.

    גם הבורסה השיגה את כל הפסדיה.

    אין חכמים כישראל.

  • 59.

    אולי שהמדינה או גוף כלשהו בארץ ירכשו את המפעל שיישאר מיותם

    יוני, מרכז , 06/08/09 09:35

    ויחזירו את העובדים לעבוד שם, ויקראו לזה בשם אחר.
    את התוצרת ימכרו בארץ, ויעשו חרם על מוצרי החברה האמריקאית שבאים מסין.

    לגבי החשש שחברות אמריקאיות לא ישקיעו כאן, לא יודע, אולי זה טוב.
    הם באים עם הכסף הגדול, קונים מותגים מצליחים ומעבירים אותם לחו"ל, והורסים את מקומות העבודה בארץ.
    אולי משקיעים עם פחות תאוות בצע, יבואו במקום החברות האמריקאיות, וישקיעו במפעלים וישאירו אותם בארץ.
    ככה נתמודד עם האבטלה.
    זו חובה לאומית!

    • ניסו את זה בברית המועצות

      גלעד, 06/08/09 12:19

      שם הכל היה שייך למדינה.
      זה לא עבד

  • 58.

    כשאין עבודה אין מזגן

    אסף ראסטה, 06/08/09 09:29

    לאט לאט סוגרים מקומות ומעבירים אותם לחו''ל בכדי לחסוך וההפסדים יבואו בדרך עקיפה ישראל תהיה מדינת עולם שלישי וכל המוצרים שמיצאים לחו''ל יהיו בחרם בגלל שאנחנו יהודים כואב הלב על 350 עובדים ובטח הוותיקים מאוד כואבים

  • 57.

    מכירת מפעל ישראלי ריווחי לזרים - בגידה במדינה ובציונות

    כל עוד ניתן לקיים עסק רווחי - חובה לקיימו בארץ ע''י, 06/08/09 09:27

    הציונות של המילניום החדש היא בפירוש להק'ים ולקיים עסקים מצליחים שיפעלו בישראל על ידי מועסקים ישראליים.
    יש לראות בכך פרויקט לאומי. בכלל לא חשוב עם העסק מרוויח מילארדים או על סף רווח.
    ממילא המשק רואה רק מס על המשכורות והוצאות הכסף של שכירים בתוך המשק.
    מכירת מפעל ישראלי לחו''ל - פירושו פיטורי מרב העובדים העסקת הודים/סינים במקומם.

  • 56.

    רק חרם אזרחי על מוצרי תדיראן אולי ישנה את דעתם. (ל''ת)

    Vox Ami , 06/08/09 09:26

  • 55.

    לא לקנות תדיראן! הפכתם לחברה סינית תמכרו לסינים, לא לנו. (ל''ת)

    ישראלי, 06/08/09 09:25

  • 54.

    נהיינו עם רע! (ל''ת)

    עוד כסף, ועוד כסף, ועד כסף ,וריקנות., 06/08/09 09:24

  • 53.

    תחי הכלכלה הנכונה של ההפרטה של ביבי...אפשר ליקנות מזגנים זולים בסין (ל''ת)

    בובליל, 06/08/09 09:14

  • 52.

    למה זה מותר?? ואח''כ כולנו צריכים לשלם את מס ההתעשרות של תדיראן (ל''ת)

    ממשלת ישראל להתערב, 06/08/09 09:13

  • 51.

    פשוט כואב הלב...כתבה נוראית להתחיל איתה את הבוקר (ל''ת)

    מירב, 06/08/09 09:10

  • 50.

    קפיטליזם חזירי במיטבו- ונא לא לצנזר. (ל''ת)

    רעמסס, 06/08/09 09:10

    • ממש גנבת לי את המילים מהפה

      אלון ה, 06/08/09 09:15

      כלממשלה לא איכפת, כשלעופר עיני לא איכפת וכשלבעלי המפעלים איכפת רק מהכסף שלהם - איזה גועל נפש יש פה.

      הלוואי ויחרימו את מוצרי תדיראן

  • 49.

    תושבי רמת ישי באבל............

    מכלוף, 06/08/09 09:10

    אין לנו מנהיג שישמור עלינו.

  • 48.

    החוק שמתיר התאגדות עובדים יזרז את בעלי ההון יותר ויותר להעביר

    פרנץ ק. , 06/08/09 09:08

    מפעלים לחול

    וכך ההסתדרות משיגה את המטרה שלה,

    זה מאד פשוט: יותר מובטלים שווה יותר כח להסתדרות, פחות מובטלים שווה יותר כח לממשלה

    • אתה כותב שטויות מה שאתה אומר נובע משחיתות שלטונית

      שמעון הצדיק , 06/08/09 10:17

      אין שום סיבה שהבן שלך יסע ביגואר והפועל שלך יחיה עם משכורת רעב .אתה ושכמותך מקבלים הלוואות מהמדינה ומהבנקים כשהמדינה ערבה לכם דהיינו אני ואחרים נותנים לכם כסף כדי לממן את הרווחים שלכם.בגלל חזירות שיש לכם והפולטקאים מאפשרים לכם את החזירות הזו לצערי גם ההסתדרות אשמה בכך. עם פולטקאים ישרים היו מחייבים אותכם להחזיר כסף ולא רק מהמפעל אלה גם מבעלי המניות הבכירים .
      ואני מבטיח לך שמהר מאוד אתם לא תעברו למדינות ששם יש עבדים כמו סין והודו
      אין שום סיבה שאתה תטוס כל שני וחמישי לאכול קוויאר מצלחת בדולח והפועל שלך יאוכל לחם מאתמול.

    • לך תעבוד אתה בשכר ותנאים של פועל סיני (ל''ת)

      מטמורפוזה, 06/08/09 10:25

    • אני חושב שאתה מגזים בגדול, חייבים לחוקק....

      בר כנען , 06/08/09 11:22

      חוק שיאסור העברת מפעל לחו"ל. בכול מקרה, אני חושב שבמקרה כזה של תדיראן הממשלה יכולה לקחת את המפעל עם מנהל טוב, ולהמשיך את העבודה תחת שם אחר. בין כה וכה הידע נמצא אצל אותם עובדים ש"בילו" עשרות שנים במפעל. חייבים לחוקק חוק שאוסר הוצאת מכונות מכול מפעל, לא חייבים להיטיב עם אותו בעל מפעל שרק רוצה לנגוס את העובדים

  • 47.

    ביקשתי לקנות מזגן תוצרת תדיראן, שיחכו לי בסיבוב. חרם!!!

    מ, 06/08/09 09:04

    הלוואי ועם ישראל יטיל חרם צרכנים עליהם.

  • 46.

    סמי סגול

    שמעון, 06/08/09 09:02

    סמי סגול, הבעלים של מפעל ''כתר פלסטיק'' ממשיך לייצר ולפתוח מפעלים בארץ רק מטעמי ציונות!! והוא יודע שהוא מפסיד על זה כסף! איש מדהים!!

    • אז חובה על כל ישראלי ציוני להעדיף מוצרי כתר (ל''ת)

      תודה על המידע, 06/08/09 09:28

  • 45.

    אין שום בעיה, הצרכנים הישראלים לא ירכשו את מוצרי תדיראן

    מתלבט, 06/08/09 09:00

    אני עובר דירה בקרוב וחשבתי לרכוש מזגן ומקרר תוצרת תדיראן, כעת אין סיכוי שזה יקרה.

    ההנהלה רוצה לייעל ולשפר רווחים, נראה איזה רווחים יהיו להם עכשיו.

  • 44.

    חרם על תדיראן (ל''ת)

    אני, 06/08/09 08:59

  • 43.

    אסור למדינה לסייע לתעשיה. התעשיה השמנה והעשירה בגדה במדינה ובישראלים

    שי, 06/08/09 08:55

    צריך למסות את התעשיה ולהשית תמריצים שליליים על העדפת עובדים זרים וזולים, רכישת גלם זול בסין וכד', או בניית מפעלים זולים בחו''ל.

    לכל אלה מטרה אחת: תאוות בצע בלתי נלאית, שאין לה דבר וחצי דבר עם הפסדים או הישרדות. הם מרוויחים המון ורוצים להרוויח יותר.

    זה גם בדיוק הסיפור של גופים כמו משפחת עופר שמרוויחים מיליארדים אבל רוצים עוד - תאוות בצע, כוח, שליטה ועוצמה, שכרון כוח. ולכן הם לא משקיעים בהפחתתה זיהום של מפעליהם.

    המדינה חייבת להפסיק כל סיוע לכל מי שלא מסייע למדינה, לאזרחיה ולעובדים הישראלים. זה מושחת,רקוב ונגד עצמנו.

    • ההון-שלטון -- רואים באזרחי ישראל בהמות לשחיטה (ל''ת)

      כה זה לצערי, 06/08/09 09:29

  • 42.

    להחרים את תדיראן, אם החברה ריווחית ובכל זאת פוגעת בעובדים

    מיכה, 06/08/09 08:55

    ובמדינת ישראל שצריכה לשלם אבטלה למפוטרים, אז אין שום אינטרס לשלם לחברה סינית שבעליה הישראלים מתעשרים עכשיו יותר, וללא שום אמפטיה לעובדיה.

  • 41.

    טוב שלא קניתי תדיראן.

    פדיקור, 06/08/09 08:52

    למכור את מנכ''ל תדיראן לסינים. גם את בעל הבית לאינדונזיה.

  • 40.

    תדיראן- לא פטריוטים

    אמירה, 06/08/09 08:50

    מה שהם עושים נוגד לגמרי את הרוח הישראלית.
    הרוח שנושבת מהמזגן שלהם היא ממש על הפנים.

    וכן , יש על מה להאבק. האמירה של יו''ר ועד העובדים חשודה מאוד בעיני. האם נסגרה כאן קומבינה.

  • 39.

    עזרה ממשלתית

    מיקי, 06/08/09 08:47

    הממשלה עושה מעמצים להקים עוד מפעלים ולייצר מקומות עבודה . כאן יש מפעל קיים חי ונושם . והממשלה צריכה להתערב לעזור ולגרום לכך שהמפעל ישאר בעפולה .

  • 38.

    הבעיה היא הקפיטליזם שעושק את הסינים

    סטאס, חיפה, 06/08/09 08:45

    מה שקונים בזול עולה ביוקר. מצד אחד אנו קונים את המוצרים שלהם במחירים נמוכים, מצד שני אנו חסרי פרנסה, מה שמזין אחד את השני.

    • אל תדאג הסינים יזרקו את כול בעלי המפעלים שמשקיעים...

      בר כנען , 06/08/09 11:26

      בסין, זה רק עניין של זמן. לאחר שהמםעלים יהיו מבוססים, הסינים יגידו להם פשוט, עופו בחזרה מהיכן שבאתם. ואז הישראלים יבואו חזרה על ארבע.

  • 37.

    אני יודע את התשובה

    חוזוליטו, 06/08/09 08:45

    זה הכל התחיל בפיטורים של עובדי בנה''פ..על ידי האישה שרואה את העציד..והיא ששברה את ''ההסכם''שהיה נהוג עד אז במדינה :''לא מפטרים עובדים קבועים''....אבל שימו לב בבקשה..אני עוקב אחר התהליכים במשק..והכל התחיל בגללה...

  • 36.

    יפן בעבר וסין בהווה

    מישהו, 06/08/09 08:43

    ההיסתדרות יודעת לגבות דמי חבר מכל עובד אך בפועל מגינה על החזקים ואת החלשים זורקת לכלבים. ולעינין יפן וסין. אם אתם זוכרים את התקופה שבא נאמר כי כל יפני נולד עם מצלמה ביד? היפנים היו נוהגים לצלם מוצרים שנוצרו במערב ולאחר מכן ליצרם בזול. ככל שהכלכלה של יפן התפתחה - כן שכר העובדים והתנאים עלו כן שהיא כבר לא היתה זולה וסין תפסה את מקומה. אל דאגה, גם יומה של סין יגיע. השכר שם מתחיל לעלות כמו כן מחירי חומרי היסוד. היא תגיע לנקודה בה היא תהיה יקרה ואז המפעלים יעברו למדינה אחרת והיא תיפול. חבל רק שבמשך הזמן הזה המדינות המפותחות יפסידו מקומות עבודה למזרח. וחבל מאד, שההיסתדרות לא למדה לקח מהאיגודים המיקצועים בארה''ב שדאדו לשכר גבוה שגרר אחריו עלות מוצרים גבוהה ששום אדם לא היה מוכן לשלם עבורה כאשר אפשר היה לרכוש מוצר דומה יותר בזול made in China

    • בסין יש אוכלוסיה הרבה יותר גדולה כך שזה יקח הרבה יותר זמן

      ישראלי, 06/08/09 09:42

      ביפן זה לקח 30 שנה
      בסין זה יכול לקחת 100 שנה ויותר
      ברגע שבאזור אחד המחירים עולים
      היצור עובר לפרובינציה אחרת

      מאות מליוני אנשים שמחפשים עבודה
      ימשיכו לשמור על רמת מחירים נמוכה ביצור

  • 35.

    יוזילו עלויות אבל לא יוזילו מחירים

    זהר, 06/08/09 08:43

    תאוות הבצע חוזרת כבומרנג
    בושה וחרפה.
    לתת לסינים עבודה בלי שום עכבות. מגעיל ודוחה על כדי הרגשת קבס.

  • 34.

    גם הצבא בסין זול יותר (ל''ת)

    Vox Ami , 06/08/09 08:41

  • 33.

    כל מכירת חברה רווחית בישראל לחו"ל - בגידה בציונות ובאזרחי ישראל

    מה-קשור , 06/08/09 08:39

    שידע כל בעל הון או בעל חברה שאם הוא מוכר את החברה שלו, שמעסיקה שיראלים לחו"ל - רוב הסיכויים שהעובדים יפגעו והמשק בישראל יפגע מכך.
    א. חברות בחו"ל משלמות מיסים בחו"ל, כל הרווח של ישראל זה מקומות תעסוקה ומיסי עובדים בישראל.
    ב. חברות בחו"ל מעבירים הייצור לסין ודומותיה - ורק רוכשות טכנולוגיה מהחברות הישראליות - ולאחר מכן רוב העובדים הישראליים יפוטרו!!
    ג. הלוואי והיינו יכולים להקים חברות שולטות בתחומים בשוק - כמו חברת טבע בתרופות, וחברות הי-טק שמנהלות כל הייצור והתמיכה מישראל ...

  • 32.

    המדינה המטומטמת צריכה לתת למפעל סובסידיות במקום להדפיס שקלים ולקנות $ (ל''ת)

    חבל על דאבדין, 06/08/09 08:37

  • 31.

    יזם חכם שייקנה את המפעל עם העובדים, ציונות!!!

    ג, 06/08/09 08:33

    במזגנים אין שום דבר חכם, פשוט צריך לשווק מותג ישראלי , תראו את טורנדו כולה חברה סינית.
    אם היה לי משאבים אני הייתי קונה, מבחינתי אני כבר לא ארכוש תדיראן בעתיד.

  • 30.

    האחרון לא צריך לכבות את האור, הכל ייכבמ מעצמו

    הייתה כאן טעות, 06/08/09 08:33

    עמוס קינן נביא הזעם טען שהקמת המדינה הייתה טעות,!
    והוא צדק,, ראשית לא מדובר בכלל במדינה, הכל כאן זה הכסף והכסף הוא הכל,, לא ברור מי מוכן עדיין להילחם כאן, ולהמשיך לשלם מיסים כדי להנשים את הריקבון הזה, אבל זה ייגמר מהר יותר ממה שמשערים חכמי הכת הון שילטון ,,

    • רק המאמינים שבינינו ישרדו כאן

      המוכיח בשער , 06/08/09 10:07

      תוך 2 או 3 עשורים 90 אחוז מהישראלים דתיים
      ענין של סטטיסטיקה פשוטה. רק מי שחי עם אמונה דתית ישרוד כאן.רוב השאר יעלמו.

      • ומי יממן אותם? (ל''ת)

        משומד להכעיס, 06/08/09 10:35

  • 29.

    לא יעזור שום דבר, יש רק דרך אחת להלחם בסינים - כנסו

    gilberet , 06/08/09 08:22

    אי אפשר להלחם בכוחות השוק, כל אחד ילך לקנות בסופר שמוכרים בו יותר בזול.

    יש רק דרך אחת להלחם בסינים והיא הורדה דרסטים ברמת המחירים ורמת ההכנסות.
    על הממשלה לבצע הורדת מחירים דרסטית של כל מוצרי הצריכה, ובמקביל הפחתת משכורות מסיבית במשק עד לרמה קרובה לזו של סין (לא חייבת להיות אותה רמה אבל רמה שתחזיר את הכדאיות להעסיק עובדים בארץ).
    במצב הזה תהיה למדינה הפחתה חזקה בהכנסות ממיסים אולם כל העולם ואשתו יבואו לכאן לפתוח מפעלים ותעשיה כמו בסין והממשלה לא תצטרך לממן אבטלה וסעד, (למעט כמה בטלנים שתמיד יהיו).
    הבעיה היא רק שהמדינה צריכה לקבל החלטה שמבצעים הפחתה משמעותית במשכורות במשק ולזה ההסתדרות ועובדי המדינה ישימו רגל בלי להיות מודעים לכך שכולנו הולכים לטבוע.

    • חבוב, אתה לא רק נאיבי, אתה חי בסרט

      מדינת גטו זמנית, 06/08/09 08:28

      הסיפור כאן ניגמר, הכלכלה והשילטון שייכים להון שמרוכז בידי מספר מצוצמם של משפחות, כאשר ההמשלה והרשיות המבצעות והשיפוטיות משרתים אותם, וכל השאר כלומר '' האזרחים '' הם העבדים משרתים של המערכת הרקובה והאכזרית הזו, והשלאה היא מה יהיה הלאה?, איזה בחור שפוי מוכן לללכת ולההרג בשביל החונטה השלטת?, היחידים שעדיין מוכנים לכך הם המתנחלים חובשי הכיפות, לא מתנחלי ערי השינה אריאל, אלפי מנשה, אלה שעדיין נושאים על גבם את המדינה הזו גם זוכים ליחס מבזה ומשפיל בתמורה , ולכן גם השיכבה הזו עומדת לקרוס,!

    • אין סיכוי ולא ראלי (ל''ת)

      זהר, 06/08/09 08:51

    • אני מאוד מצטער אבל השיטה שלך לא תעבוד

      מושיקו, 06/08/09 09:13

      אם הממשלה מחר (היפותטית) מוציאה חוק שמוריד את כל המחירים והשכר במדינה לרמות שכר מחירים כמו בסין (או אפילו קרוב), בעקרון הכל יכול לעבוד מצוין כפי שהצעת, חברות יקימו מפעלים כאן יעשו עסקים כי כאן הכל זול וכנראה יותר איכותי מסין. אבל ישנה בעייה אחת. השיטה הזו אולי תעבוד במדינות גדולות שאינן תלויות ביבוא חוץ. לדוגמה חברה ישראלית שמייצרת מעסיקה ומוכרת בעלויות סיניות (כפי שהצעת) מתישהו תאלץ לייבא חומר גלם/מחצבים מחו''ל או רכיבים אחרים (שלא מיוצרים כאן) מחו''ל. גם הטענה ש: ''אז נייצר הכל כאן'' לא תעבוד כי בישראל אי אפשר ליצר ולגדל הכל, מה גם שארצנו לא משופעת (למעשה בכלל אין) במחצבים/חומרי גלם שניתן להשתמש בהם. וכאשר מייבאים מחו''ל החוק שלך לא יתפוס, מכיוון שממשלת ישראל אינה יכולה לכפות את חוקיה על חברות שאינן ישראליות. ולכן לפי הצעתך, חברה שמייצרת בארץ ומוכרת בארץ, תאלץ להפסיד מהמכירה במקום להרוויח (בכל זאת חברות עסקיות אינן עמותות), דבר שיגרום בסוף לפשיטת רגל.

      יש הרבה דרכים להילחם בתופעה, אולם הדרכים הללו מורכבות ואולי יטפלו בחלק קטן של התופעות (לדוגמה לגרום לאוכלוסיה להעדיף מוצרים תוצרת ישראל על פני תוצרת חוץ, גם במחיר יקר יותר - מה שהישראלי הממוצע לא יעשה).

      רעיון יפה, אבל לא יעבוד.
      מה כן יעבוד - אי אפשר לדעת!

    • למה שלא תיתן דוגמא אישית. אתה ומשפחתך

      מזהה טמבלים, 06/08/09 10:13

      תבקשו ממעסיקיכם, שיורידו לכם את השכר ל-5$ ליום (כמו בסין).
      תספר לנו עוד שנה איך אתה מסתדר.

  • 28.

    העלאת המכס בייבוא תעודד ייצור מקומי (ל''ת)

    גדי, 06/08/09 08:18

    • אין סיכוי וסיכון שזה ייעשה. משום שהעשירים לא רוצים לעבוד קשה כדי ..

      בר כנען , 06/08/09 11:29

      להרוויח והם למעשה שולטים בממשלה.

  • 27.

    הגיע הזמן שהעם יתחיל לעשות חרם על תוצרת חוץ

    חרם צרכנים, 06/08/09 08:15

    מספיק עם תאבני הבצע האלה,לעשות חרם אחת ולתמיד על תדיראן שידעו שאנחנו קונים תוצרת ישראלית,מה אתם חושבים שהם יוזילו את המחירים בגלל שעכשיו העלויות הוזלו להיפך הם יעלו מחירים בגלל תאוות הבצע ורדיפת הכסף

  • 26.

    הם יקבלו אבטלה כמה חודשים וייזרקו לכלבים אחר כך. זה הקפיטליזם החזירי

    רעמסס, 06/08/09 08:14

    במיטבו. אפילו להתפלל לא יעזור להם- מי ייקח אותם לעבודה כשצעירים לא מוצאים עבודה?

  • 25.

    תדיראן מקפיאים את המשק הישראלי (ל''ת)

    בוב, 06/08/09 08:14

  • 24.

    אל תקנו תדיראן

    בוב, 06/08/09 08:03

    כלקוחות ישראלים אנחנו צריכים מועדות לא רק ברמת החסכון שלנו, אלא גם ברמת התודעה הלאומית.
    כמו שאנחנו מתגייסים לצבא, כך עלינו להתגייס גם באזרחי למען פועלים שנזרקו לרחוב
    חרם צרכני על תדיראן עד שיעבור רוע הגזירה

    זכרו:
    1) היום זה הם מחר זה אנחנו.
    2) כל שקל שנשאר במדינה ולא בורח לסין מחזק את הכלכלה הישראלית. השקל הזה נשאר במחזור הקנייה הישראלי, מחזק את כוח הקנייה ומפריש עוד מיסים לקופה הישראלית

    חרם צרכני על תדיראן ולא משנה כמה הם יורידו את מחירי המזגנים

  • 23.

    שידע הציבור - חברה ישראלית שתמכר לחו"ל - יפוטרו בה ישראלים

    מה-קשור , 06/08/09 08:02

    יש מגמה היום להעביר כל העבודות הפשוטות לחו"ל -- זה כולל ייצור תמיכה ואפילו תכנות פשוט -- הכול עובר לסין.
    חברה ישראלית שתמכר לחו"ל יפוטרו בה כל הישראלים שעוסקים בהנ"ל ... לדעתי זו בגדיה בחברה ובגידה בציונות

    • תקרא שוב-זו חברה אמריקאית. (ל''ת)

      גל, 06/08/09 08:29

    • ע''ע: קומברס

      א, 06/08/09 09:08

      מדללים את הישראלים בחברה בהמוני הודים וסינים

  • 22.

    זכותה של החברה לעשות מה שהיא רוצה !

    agent47 , 06/08/09 07:59

    ברור שחבל על כל העובדים שהולכים הבייתה.

    • חובת המדינה להגן על אזרחיה מפני "קפיטליסטים חזירים"

      מה-קשור , 06/08/09 08:04

      אם הייצור בחו"ל של מזגני תדיראן לא היה רווחי לחברת קרייר הרי לא הייתה עושה כן. או שבכלל לא הייתה רוכשת את תדיראן מוצרי צריכה -- שזה היה לטובת המשק הישראלי כנראה...

      • נו אז זכותה לעבור לחו"ל , לאף אחד אין את הזכות לבקר על החלטתה

        agent47 , 06/08/09 08:08

        גם לא למדינה. מה לעשות שבסין הכל זול ואצלנו הכל יקר

        • ייתכן ואם לא היה רווחי לחברת קרייר לקנות תדיראן - העובדים היו נשארים

          מה-קשור , 06/08/09 08:34

          אין שום טענה על החופש של כל חברה לעשות מה שהיא רוצה. הבעיה היא יצירת סביבה חוקתית שתדאג לא לרווח של בעלי ההון אלא לטובת מקומות עבודה של ישראלים.
          נניח כי היה מיסוי ותנאים כאלה שאם חברה מחו"ל לא יכולה להעביר ייצור מכאן החוצה או שיש מיסוי גבוהה.
          א. או שלא היו קונים
          ב. או שהיו מבטיחים העסקת ישראלים

          אין לציבור בישראל שום עניין ברווחי חברת קרייר!!!
          ואם תדיראן מוצרי צריכה רווחית היא הייתה ממשיכה בפעילות בתוך ישראל -- הרווח של המדינה מהחברה הוא אך ורק מקומות תעסוקה - הרי הם משלמים מיסים בארה"ב בעיקר.....
          אם הם לא היו רוכשים -- המדינה והאזרחים היו מרוויחים.
          לנו ממש לא איכפת אם בעל ההון מרוויח מהחברה עוד מילארד - המדינה והציבור לא רואים מכך אגורה ....

          • בזה אני מסכים איתך (ל''ת)

            agent47 , 06/08/09 08:41

          • ניסו את זה ברוסיה והגיעו לפשיטת רגל,זה לא כלכלת שוק וזה לא עובד, נקודה (ל''ת)

            פרנץ ק. , 06/08/09 09:25

      • דייג אוהב דגים? אז למה הוא אוכל אותם?

        פרנץ ק. , 06/08/09 09:19

        מה זה השטויות האלה? עם ססמאות לא מביאים אוכל הביתה
        הססמאות נועדות לשרת את ההסתדרות על גב העובדים, הם טובות למונופולים של עובדי ציבור שנהנים ממשכורות לא מציאותיות על חשבון הציבור העובד,
        וכן זה משרת את ההסתדרות וכל בעלי התפקידים בה
        מבחינת ההסתדרות כמה שיותר רע לעובדים כך "ערכה" עולה... דייג אוהב דגים? אז למה הוא אוכל אותם?

    • זה לא זכותה - בולשיט

      בוב, 06/08/09 08:12

      החברה חייבת נאמנות לעובדיה שעבדו עשרות בשנים
      החברה בוגדת בהם
      היא בוגדת בקהל צרכניה
      היא בוגדת בכלכלה הישראלית שרוממה אותה

      אני מקווה שתחשוב שזה זכותה גם כשהכלכלה הישראלית תתרסק - חתיכת צבוע
      אתה בטח ממשרד יח''צ של תדיראן, אחרת למה אין לך שם אמיתי?

      תדיראן מקפיאים את המשק הישראלי

    • זכותם של האזרחים לא לשכוח ולא לקנות תדיראן. (ל''ת)

      עימנואל קאנט, 06/08/09 10:16

  • 21.

    אני די בטוח שהמפעל הזה קיבל הרבה כספים מהמדינה לאורך השנים

    האזרח י., 06/08/09 07:59

    אני די בטוח שהמפעל הזה קיבל הרבה כספים מהמדינה לאורך השנים, חלק בצורת מענקים וחלק כהנחות והכל כדי שהמפעל ימשיך לדאוג לתעסוקת העובדים בצפון.
    אולם כעת כשהמפעל עובר לסין- אולי יואילו בטובם בעלי תדיראן להחזיר את המיליונים שקיבלו מהמדינה!!!!

  • 20.

    תתאגדו ופיתחו מפעל מתחרה

    איתי1960 , 06/08/09 07:59

    כך תהיה לכם עבודה וגם תתחרו בזבלים שפיטרו אתכם

    • אגף התכנון נשאר בחברת קרייר - רק הייצור עבר - ולכן זה קשה (ל''ת)

      מה-קשור , 06/08/09 08:05

  • 19.

    ממשלה צריכה להקל מסים ,ואנחנו -לא קונים טדיראן

    ari, 06/08/09 07:59

    תוצרת סין-תוצרת זבל

  • 18.

    אולי חרם על תדיאן יעזור

    אבי, 06/08/09 07:54

    אם הם לא מעסיקים ישראלים אז לא צריך לתת להם פרנסה יש חברות יותר טובות

  • 17.

    מפעל רווחי שמפטר את עובדיו,זו חזירות.יום יבוא והמפעל יחלה בשפעת. (ל''ת)

    אלי הישראלי, 06/08/09 07:53

  • 16.

    חרם צרכנים

    המצנן, 06/08/09 07:53

    זה הזמן להכות בתדיראן. חרם צרכנים, מעבר למתחרים והפיכת החלטת המעבר ללא רלוונטית, עקב חוסר כדאיות כלכלית. על רודפי הבצע ללמוד כי כוחות נוספים פועלים בשוק, ומייד.

  • 15.

    מכירת מפעלים רווחיים שמעסיקים ישראלים לחברות בחו''ל - בגידה בציונות (ל''ת)

    הישראליים יפוטרו ויוחלפו בסינים, 06/08/09 07:51

  • 14.

    עובדי החברות הישראליות שנרכשות בחו''ל -- יזכו לגורל דומה

    גם בהיטק, 06/08/09 07:50

    לדוגמא חברים שעסקו בתמיכה בחברת ישראלית, שנרכזה ע''י חברה בחול, היום מוחלפים על ידי הודים ...
    חברה אמריקנית שתרכוש חברה ישראלית תעביר כל הייצור לסין ...
    ככה זה קורה. בעלי ההון שאינם ציונים יותר גורמים לכך שתהיה אבטלה חמורה בישראל.
    גם ההיטק בעצמו - הייצור שלו עובר לחו''ל
    כי מתכמת טוב בסין זה 1000$ וכאן פי כמה ...

  • 13.

    לא לקנות יותר תדיראן! (ל''ת)

    שמואך, 06/08/09 07:48

  • 12.

    חרם צרכנים

    י.ר, 06/08/09 07:46

    אולי זה לא מה שיעזור ואולי אנחנו רק שפיץ אבל אני ומקווה שעוד יעשו לא אקנה יותר תוצרת שלהם.

  • 11.

    יש/ להעלות מיסוי - כך קרייר שימכרו החברה - והיא תרכש כאן ותחזור לייצר

    הפתרונות הם מיסוי הגנתי, 06/08/09 07:45

    רק ישראל משקשקת להרגיז ...
    וזה פחדנות גלותית ואנטי ציונית

    • ואז מדינות אחרות יטילו מכס גבוה על מוצרים מישראל. (ל''ת)

      מלכוד 22, 06/08/09 10:41

  • 10.

    זה לא חדש

    דניאל, 06/08/09 07:45

    בתור עובד הייטק בחברה אמריקאית בישראל אני יכול להעיד שיתר ויותר פעילות עוברת לסין והודו.
    המערב לא יכול להתחרות בהוצאות הייצור הזולות שם.
    בסופו של דבר המצב רק הולך ומחמיר.
    ירידה באבטלה ? הצחקתם אותי

  • 9.

    הבעיה היא לא של תדיראן בלבד ולא רק של תעשיות המזגנים

    יוני, 06/08/09 07:44

    אלא של כלל התעשיה,הכל בורח להודו ולסין כולל עבודה מחברות ההיי טק הגדולות כמו אמדוקס.

    אם לא תהיה כאן התעוררות ממשלתית נגיע למצב שבו מספר המובטלים ימנה עשרות אחוזים מכוח העבודה הפוטנציאלי.

  • 8.

    מותג (מזגן תדיראן) שהועבר הייצור לחו''ל - יקבל מס של 400%

    נראה לי פתרון טוב, 06/08/09 07:43

    כל העניין לגרום לכך שמפעלים רווחיים ישארו בארץ
    עודף רווח של בעלי ההון על חשבון המדינה (שתשלם אבטלה) וחשבון האזרחים - חייב להתקל בהתנגדות

  • 7.

    המפעל רווחי - וסוגרים -- בעלי ההון רוצים להרוויח יותר!!

    פשע כלכלי נגד מדינת ישראל, 06/08/09 07:41

    יש לדאוג שבעלי ההון שסגרו את המפעל יפסידו כל הרווח המצופה מההעברה לסין. זאת דרך מיסוי או אמצעים אחרים שונים ...
    יש לדאוג שכל מפעל בעבודה עברית שמרוויח ישאר פועל -- והעברת העבודה לחו''ל תהיה לא כלכלית.

  • 6.

    הגיע הזמן לעשות סדר בברדק!!לסנדל מפעלים הבורחים מהארץ.

    bahary5 , 06/08/09 07:34

    צריך למנות גורם אשר יבדוק אם אותו מפעל קיבל מהמדינה איזה שהוא מענק או הטבת מס או סיוע בכל דרך אפשרית.
    1) לחייב אותו להחזיר את הכסף מידית בצרוף ריבית והצמדה.
    2) כול המוצרים שייוצרו על ידו במדינה המארחת.יחוייבו בהטל מיוחד,כך שידע שבארץ הוא יוכל לשווק את המוצרים המיובאים על ידו ללא ההיטל המיוחד.
    (או שימציאו שם מתאים אחר,אנו מומחים בשמות)
    בקיצור ..לחפש דרך לבלום את תאוות הבצע
    המשתוללת ברחובותינו...גועל נפש!!!!!!

    • היטל על יבוא מסין היום!

      צביקה, 06/08/09 07:50

      מייבאים זבל ומוכרים ביוקר.
      הכל חד-פעמי היום, אפילו את שנת האחריות המוצר לא צולח.

    • הם קיבלו מענקים והטבות מפה ועד הודעה חדשה לאורך שנים (ל''ת)

      מכיר ויודע, 06/08/09 08:20

    • ל-1

      בילי, 06/08/09 08:28

      צודק לגמרי! זהו לדעתי הפתרון היחיד למניעת העברת ייצור לחו''ל ופגיעה באלפי עובדים ישראלים

    • זו חברה אמריקאית, לא ישראלית. זה כתוב על ההתחלה!

      גל, 06/08/09 08:30

      מה אתה רוצה, שבכל העולם ידעו שלהשקיע בישראל זה מסוכן, כי המדינה מלאימה מפעלים מתי שבא לה? כן, זה רעיון טוב מאד, שכולם ידעו לא להשקיע פה?

      • סליחה אין פה שום הלאמה. חברות משקיעו כאן בארץ משום...

        בר כנען , 06/08/09 11:37

        שהן מקבלות כאן הטבות בשפע, לאחר שהן מתבססות הן פשוט מעבירות את הכול לחו"ל כדי להרוויח הרבה יותר.

        • יש לך עובדות שזה מה שקרה כאן?

          גל, 06/08/09 18:20

          לא כל חברה זה אינטל, אתה יודע.

  • 5.

    מנוולים!!! פשוט מנוולים!! הלאוואי שממשלת סין תשתלט על כל המפעלים

    דניאל, 06/08/09 07:32

    ותעיף אם החברות מהמערת לאלף עזאזל...

  • 4.

    להתיל מסים על מוצרים שמיוצרים בחו''ל! (ל''ת)

    גיא, 06/08/09 07:30

  • 3.

    הלוואי !! הלוואי שהיינו מגובשים והיינו מחרימים את כ-ל מוצרי תדיראן

    גילי, 06/08/09 07:30

    הבעיה היא שאצלנו בארץ כבר מחר כולם ישכחו את זה !
    כל חברה שתעביר את המפעלים שלה לסין
    צריכה לדעת שהיא ''תשלם'' על זה אצלנו בארץ !

    כמו שאמרתי ...''הלוואי''

    • מסכים

      יהב, 06/08/09 09:20

      מפעל שעובר לסין צריך להחזיר את כל מה שקיבל מהמדינה או לפחות אחוזים בחישוב שנתי של ההקלות שקיבל! למה שנשלם מיסים על מפעל שסיים את הפיתוח אצלנו ועובד לייצר בסין? מליארד סינים זה לא מיסים!

    • אתה לא קונה בגדים תוצרת סין והודו? (ל''ת)

      שאלת ראש הממשלה, 06/08/09 10:31

  • 2.

    כל מי שאינו דואג לצורכי עמו,חוטא חטא בל יתואר. (ל''ת)

    אחת העם, 06/08/09 07:29

  • 1.

    לא ליגוע במוצריי תאדיראן...!! המיפעל שייך לבניו לנכדיו של שימון פרס !! (ל''ת)

    עייר בן ינון---תל אביב, 06/08/09 07:27

    • עשיה ללא בסיס ,הבעלים הם אמריקאים (ל''ת)

      האחים גרים, 06/08/09 10:30

    • אתה פשוט באמת עייר, הסטיגמה בכלל לא מתאימה, אתה פשוט אדם שלא מבין.

      בר כנען , 06/08/09 11:40

      ומשתלח באדם הלא נכון, משום שהוריך סיפרו לך את השטויות האלו. פלא שאתה לא אומר שאימא של פרס הייתה ערבייה. חביבי תהייה קצת רציני. מי שעזר להעלות את הכלכלה בישראל זה שמעון פרס, לא לשכוח את זה בבקשה