• 105.

    מישהו הגיע איתם לתביעה?

    מעצבת 2, 09/05/12 11:43

    קיבלתי את השיחה בשבוע שעבר, באופן מיידי הורדתי את הפונט מהעבודה שלי, שהשימוש בו נעשה בתום לב. הם מאיימים בתביעה, מישהו הגיע איתם לבית משפט?

    • גם אני עוברת את אותו הדבר בימים אלה

      תמימה באמת ובתמים, 23/07/12 12:33

      בכל שיטוטיי בגוגל אף אחד לא חלק את סוף הסיפור... אם יש מישהי/מישהו כזה שיכול לעזור ולחלוק את הידע שלו מתוך ניסיון זה מאוד יעזור...
      תודה

  • 104.

    שונא את שניהם שנאת מוות

    גולן, 22/12/11 12:54

    בחיים אני לא אקנה מהם פונטים. זוג מפלצות

  • 103.

    לכל מאויימי-מאסטר-פונט, יש תקווה :)

    מעצבת, 07/08/11 11:58

    גם עליי הם איימו בתביעה, אם לא אשלם להם 5000 ש''ח, אחרי שחיטטו לעומק בתיק העבודות שלי, ומצאו 2 עבודות עם הפונטים שלהם.
    הבהרתי להם שאני לא מתרגשת מאופן הפנייה הבריוני שלהם, והצעתי להם פשרה בה אני מוכנה לשלם 1170 ש''ח תמורת 15 פונטים (על פי המחירון באתר שלהם).
    במשך שבוע הם התקשרו יום-יום, בכל פעם הורידו מעט את הסכום וכמובן איימו בתביעה מיידית אם לא אשלם עוד באותו היום. בכל פעם עניתי שלא ארד מההצעה שלי, שאין לי בעיה להגיע לבית המשפט אם זו העדפתם, וששיטת הסטופר שלהם לא עובדת עליי.
    אחרי שבוע ''זכיתי'' לשיחת איומים אחרונה מפיקי בכבודה ובעצמה, וביום למחרת הם הסכימו להצעה שלי.
    מיד הזמנתי את אורון ונרקיס-תם, הפונטים היחידים מהקטלוג שבאמת שווים קנייה.
    בקיצור, גם אם תגיעו לבית המשפט, אין סיכוי שישפטו לכם 5000 ש''ח. במיוחד אם אתם סטודנטים שמחפשים עבודה בעזרת תיק עבודות אינטרנטי. שמרו על עיקשות וקור רוח...

  • 102.

    לי דווקא יש רק מילים טובות לומר על מאסטרפונט

    סיני מיתקי, 02/06/11 10:22

    גם על הפונטים עצמם וגם על שירות הלקוחות והתמיכה הטכנית.

    • גם אותך הם כבר תבעו?

      נו באמת, 03/08/11 17:32

      נראה שגם תבעו וגם הכריחו אותך לכתוב פה טוקבק מטעם

    • תשעים ותשע אחוז שזו פיקי בעצמה..

      ch, 15/10/12 19:21

      אם את מנסה לזייף תגובה. תנסי לעשות את זה יותר טוב פעם הבאה.

  • 101.

    מצטרפים בעוז לחרם

    אלי ר. ועוד הרבה אחרים, 07/04/11 16:09

    זה חבל, פיקי, שבמקום לעסוק בתחום שלמדת אותו בצורה הגונה, מה שעורך דין אמיתי אמור לייצג, את עסוקה בטירוף דעת בסחיטת אנשים.
    חבל צביקה, שאתה נותן לכל האומנות שלך להיבלע בתוך ים של ארס שאשתך זורה לכל עבר..

    יבוא יום, וכמו כולנו, רק זיכרון יישאר מכם,
    חבל שיהה הוא זה - כי את הפונטים כבר לא יזכרו..

  • 100.

    אוי ואבוי - הם ממשיכים!

    מעצבת, 21/03/11 14:46

    נכון ל2011 קיבלתי טלפון מפיקי..
    עוד היום 5000 שח או שנתראה בבית משפט.
    איזה צורה לאנשים האלה.

  • 99.

    לקוחה מרוצה מאודדדדד

    עדי, 15/02/11 10:38

    הריני ציין כי אני לקוחה של מסטרפונט מזה שנים רבות ומאוד נהנת מהפונטים האכותיים שלהם מהשרות המופלא שלהם ואני חושבת שכמו שאני יודעת וצריכה לשלם ולעבוד בצורה חוקית כולם צריכים ככה

    • פיקי תפסיקי לכתוב טוקבקים (ל''ת)

      זה ברור שזה מאסטר פונט, 06/05/11 10:43

    • ככה לא כותבים טוקבקים פיקטיביים...

      נו באמת, 03/08/11 17:33

      יש דרכים חכמות יותר

      pick me up !

  • 98.

    או מיי... (2 דברים יש לי להגיד)

    DAMM, 17/11/10 13:46

    1. צביקה ופיקי נשמע כמו חיקוי זול של צביקה פיק...
    2. נכון שצביקה נראה כמו עבריין?

  • 97.

    כל חברה רק לא מסטרפונט

    סיוון, 17/11/10 13:43

    עכשיו אני יודעת שלא לקנות מהם , כי לפני שקראתי את זה לא ידעתי ובדיוק באתי לקנות, כמעט יצאתי מטומטמת. אני לא קונה מהם, פונטביט, הגילדה, עודד עזר ויונטף- אני באההההה

  • 96.

    פשוט להחרים אותם!

    אלמונית, 12/11/10 20:34

    אני בעלת סטודיו מוביל שבחרה להחרים אותם על היותם מי שהם, וכבר עשור שהם מכרכרים סביבי לרכישת פונטים! לא אתן יד לבריונות בתחום!

  • 95.

    החזרתם אותי לבחילות של אותו לילה....

    סטודנט פעור, 05/11/10 12:04

    בשעה 19:00 בערב קיבלתי טלפון מפיקי, על הזמנה שעיצבתי שהייתי בן 16. ''אלו הפונטים שלנו, עשינו צילום מסך ככה שאין לך איך להתחמק. אני דורשת 5000 ש''ח למחר''. עד עכשיו זה כואב לי בחזה. הם הפושעים.

  • 94.

    גם אני שילמתי להם 3700 שקל

    רונן, 28/06/10 19:47

    אמרתי להם בפירוש שזאת בוררות כמו של אחרוני העבריינים ... חבל שלא ראיתי את השרשור הזה לפני שהכמתי לבריונות של הפיקה הזאת.

  • 93.

    איזה מזל שלא קניתי מהם

    א, 29/04/10 19:58

    כשפתחתי את הסטודיו שלי התלבטתי אם לקנות מפונטביט או ממאסטרפונט, איזה מזל שקניתי בסוף מפונטביט - השירות מעולה, הפונטים מהממים ושווים כל שקל. באמת מהשיחה הראשונה מרגישים שאלו חברה' עם גישה טובה. ממליצה בחום על פונטביט ומצטרפת לחרם על מאסטרפונט. כל הכבוד למעלי הכתבה, חשוב לעודד בעלי עסקים וחברות לפעול במוסריות ולטובת הלקוחות ולא לחפש לצאת כנגדם. חשוב לי לציין שאני מאוד מתנגדת להפרת זכויות יוצרים, ואין להציג פונטים בכל דרך שהיא אם לא קניתם אותם. אבל מאסטרפונט לא רק שומרים על זכויות היוצרים שלהם אלא פשוט מחפשים לעקוץ כל אחד, אפילו לקוח פוטנציאלי, בין אם זה מעצב מתחיל ותמים או חברה ענקית (=הזמנות להוציא הרבה יותר כסף) במקום לנסות לבוא לקראתם ולהשיגם כלקוחות. הכי הגעיל אותי שהם יורדים על פונטים של מעצבים אחרים, זה כבר ממש לא יפה ולא מקצועי. לפני שמתקשרים לאיים על מישהו תבדקו שזה באמת הפונט שלכם, ואם זה לא תדעו להתנצל ולא להגיב ב''חבל שקנית חיקוי''. פשוט בושה.

  • 92.

    מקרה עם מסטרפונט קצת מגוחך

    מעצבת, 28/01/10 13:38

    לפני זמן מה התקשרו אליי ממסטרפונט שחלק מן העבודות שלי כוללות פונטים שלא רכשתי. (וזאת לאחר שרכשתי חבילה נכבדת) הברתי להם שהעבודות הללו היו עבודות גמר ובטעות התפספס לי כי את כל השאר כן רכשתי. ואמרתי שאוריד אותם מן האתר הם סירבו ואילצו אותי לרכוש שכן ''עשינו צילום מסך''. לא יפה... מעצבת בתחילת דרכה... אבל מה שהכי הצחיק וקומן אותי בו זמנית היה שהם טענו שאני משתמשת הרבה בפונט ''רמינגטון'' ואז אמרתי להם... אתם כנראה לא מכירים מספיק טוב את הפונט שלכם שכן אני משתמשת ב''מכונת הדפוס'' של פונטביט. אז מייד אמרו - אז לא חבל להשתמש בחיקוי? כמובן שאת הפונט הספציפי הזה לא רכשתי.
    לעומתם אני חייבת לציין כי פונטביט מאוד אנושיים, יש להם פונטים שלא נופלים מאלו של רוזנברג ובגלל אותה תקרית אעדיף תמיד לרכוש מפונטביט.

  • 91.

    סחטנים עלובים

    קרן, 24/12/09 21:25

    צלצלו אליי כשהייתי בחופשת לידה, והמרשעת הזאת צעקה עליי בטלפון על פונט תנכי שכאילו לקחתי מהם. הסברתי שגם אם עשיתי משהו זה היה בתום לב והם אילצו אותי לקנות חבילה שלהם בכמה מאות דולרים ונתנו לי רק חצי מכמות הפונטים כ''עונש''. המחלקה המשפטית עאלק. בחיים לא אני ולא אף אחד מהקולגות שלי לא נקנה אצלם פונטים, בחיים.
    זו לא צורה לשווק את עצמכם. שונאים אותכם כל המעצבים!!!!

  • 90.

    נוכלים חכו עוד יכנסו בכם

    פיקי דומה ל''מיס פיגי'', 04/11/09 19:07

    צריך כבר לעשות סד בכל הדבר הפרוץ הזה באינטרנט ולהגן על אזרחים מסכנים שמורידים פונטים ללא ידיעה מהאינטרנט

  • 89.

    גם אליי הם היתקשרו

    נוכלים... גם אליי היתקשרו, 04/11/09 18:27

    הם פשוט לא מפסיקים
    אני רשמתי פונטים בעברית להורדה חינם בגוגל ומצאתי אתר עם קובץ זיפ שבו היו איזה 1000 פונטים
    פתאום מיתקשרת אליי הפיקי הזאת וטוענת שאני צריך לשלם לה על הפונטים שיש אצלי באתר
    אמרתי לה שהיא נישמעת נוכלת ואני לא מיתכוון לשלם לה כלום שתיתבע אותי
    עכשיו השאלה היא האם בית המשפט כבר מבין במה מדובר שזה מגיע לזוג הנוכלים הללו?

  • 88.

    זכויות יוצרים

    זאביק ברין, 03/08/09 10:15

    מבלי להיכנס לסוגיות שבין מסטרפונט ואחרים,ראוי להדגיש שזכויות יוצרים שייכות למי שעיצב,המציא,פיתח והוציא לאור.ואין זכות לאף אחד לקחת אותם ממנו.לצערנו כיום, רבים ''הגנבים'' שחושבים שניתן להשתמש בעיצוב באופן חופשי וקשה מאוד לאתר את אותם ''גנבים'' בעולם הגדול בו אנו חיים.

  • 87.

    גם כשאתה קונה בכסף מלא אתה חשוף לשיניה...

    סדנאות, 18/07/09 21:04

    קניתי חבילת פונטים. מהם שניים הזמנתי דרך האינטרנט, משהו ברוזנברג שכח לרשום את זה בכרטיס שלי ומאז כל שנה אני זוכה לטלפון מאיים מהגברת!!!

    אני לא מתקרבת אליהם בחיים..

  • 86.

    סוף כל סוף מישהו חושף את הפרצוף האמיתי של הזוג הזה (ל''ת)

    אילנית ל., 15/07/09 21:50

  • 85.

    נו, תתבעו אותי עכשיו?

    נרקיס, 07/07/09 08:20

    מכיר את הסיפור מקרוב, כולל כמה אנשים שקיבלו מהם איומים - ממש כמו במאפיה. ואגב, מכיר את הזוג מקרוב - כמו בעסקים כך הם בחיים - לא נעימים, לא נחמדים, ושומר נפשו ירחק.

  • 84.

    יש כתבות...

    אסי, 05/07/09 12:00

    שצריך לתת למגיב עליהן אפשרות לפרסם את האתר שלו, כי אם לא, למה להגיב?

    מה זה השיעמום הזה????

    http://www.onlinecolorbook.com

  • 83.

    שולחת את הכתבה לכל חברי המעצבים!!!

    תמר, 30/06/09 23:18

    מנוולים!
    ח-ר-ם

  • 82.

    חרם צרכנים + לידע את שאר המעצבים !!!

    מעצב ותיק, אוהב טיפוגרפיה אמיתי., 30/06/09 17:37

    חרם צרכנים + לידע את שאר המעצבים !!! הכל אצלנו, וגם אם נרכוש או רכשנו את נרקיס בלוק בעבר, לעולם לא עוד. פשוט אנרגיות מגעילות של אנשים מגעילים. שוחחתי עם פיקי פעם אחת בטלפון וזה הספיק לי לכל החיים. אדם גועלי ונטפל כמו קרציה. לא סתם קראו לה פיקי - היא טפלנית מגעילה, חסרת בושה, עם מנטליות שירות ברצפה, אדם חומרני שלא מבין שקארמה טובה חשובה פי מליון מעוד כמה גרושים חסרי ברכה אמיתית. פיקי, אם את קוראת שורות אלו, דעי לך : אני אישית הולך להמליץ לכל מעצב שאני מכיר, כולל במשרדים הגדולים, לא לעבוד אתכם לעולם. להכניס את המשפט : ''מאסטרפונט = הם מגעילים, אל תעבוד איתם !'' לכל אזכור בגוגל. מחזק את ידי שאר המעצבים, את מיכל הסהר המקסימה, שפעם התייעצתי איתה טלפונית ועזרה לי בשמחה, לחברה מהקו-אופ, ולכל שאר העושים במלאכה. יחד ניצור לנו סביבת עבודה נעימה וחיובית, ונקיא את הטפילים האלו החוצה. אם נחנך את המעצבים הצעירים לא לעבוד איתם, בעוד שלוש שנים מהיום כתבה על סגירת הסטודיו שלהם, רק תאמינו, תחרימו, תיידעו, וזה יקרה. חברות גדולות וחזקות מהם התקפלו. תאמינו !!

  • 81.

    תעבירו לכל מי שאתם יכולים את המסר

    נירית, 30/06/09 14:08

    אני לא מתכוונת לקנות אצלם ואם זה תלוי בי גם כל הסטודנטים במכללה שאני מלמדת לא יקנו אצלם פונטים

  • 80.

    אף פעם לא כתבתי טוקסק

    תלמידה של מיכל, 27/06/09 02:25

    הספיק חצי שיעור עם מיכל בשביל להבין שבשביל מורה כמוה אני לומדת בבצלאל
    אין לי בכלל ספק שמודר בעתקה ,
    אני יודעת שאני לא אקנה פונטים מפיקי וצביקה
    זה אפלו חיקוי עלוב לצביקה פיק ,
    לא משנה

    אני מצטרפת לחרם

    מיכל תודה על המורה שאת והבת אדם שאת
    ביג אפ

    כולם מאחוייך!!!!


    ח * ר * ם

  • 79.

    זה בידינו-פשוט להחרים (ל''ת)

    נרקיס, 25/06/09 23:34

  • 78.

    מדהים, מעולם לא ראיתי קונצנזוס כזה גורף...

    אורן, 24/06/09 23:00

    ..בתגובות לכתבה כלשהי.
    מסטרפונט - הגיע הזמן להפיק את הלקחים.

    אגב - גם האתר שלכם לא משהו, ולא ברור למה הורדתם את הקודם שהיה יותר טוב.

    • גם אני לא! (ל''ת)

      יוני, 26/06/09 20:08

  • 77.

    גם לי דפקו קטע מסריח

    יוחנן המהלך אימים, 24/06/09 18:41

    התקשרו ושאלו לגבי פונטים (שלהם) מסויימים בעבודות שלי.
    אמרתי - נכון, נרכשו כחוק מכם.
    ''לא רשום אצלנו'', כך הם, ואני (עובד אצלם, כן?) צריך להוכיח שאין לי אחות...

    שלחתי להם את הקבצים המקוריים (שהם שלחו לאחר הרכישה) לאימות.
    ובא לציון גועל.


    י.ה.א.

  • 76.

    לא מבין

    לא מבין, 24/06/09 17:54

    מה יש לנדב עזרא מפונטביט להתמם הרי כל הפונטים ה''חדשים'' שלהם בשנים האחרונות שדודים מיאנק יונטף, עודד עזר ןמיכל סהר

    • לא מבין.....כניראה שאתה באמת לא מבין בור!!!! (ל''ת)

      מבין מאוד, 24/06/09 22:42

  • 75.

    איך עובדת שיטת ''הפחדות מאסטרפונט''

    מישהי שקיבלה טלפון לפני חצי שנה, 23/06/09 21:19

    בעבר הועסקתי אצל מעסיקים שרכשו פונטים ממאסטרפונט כחוק וכפרשתי לעבודתי כעצמאית אישרו לי לשים קרדיט שלי על עבודות שעיצבתי אצלם. ואז יום אחד אני מקבלת טלפון, טלפון שמאחוריו עומדת שיטה סדורה של סחטנות ואיומים...
    שלב א': וידוא הפרטים
    אני מדברת עם...?
    אני מאשרת כמובן.
    שלב ב': הצגה עצמית
    מדברת.... מסטודיו רוזנברג.
    שלב ג': בדיקת השטח
    שמעת עלינו? קנית ממנו פונטים בעבר?
    על השאלה הראשונה אני עונה בחיוב ועל השנייה בשלילה.
    שלב ד': הפחדה ראשונית בתוספת שקר
    ''הגיעו אלינו'' כמה עבודות שעשית עם הפונטים שלנו ומכיוון שלא רכשת אותם עברת על החוק.
    התעניינתי איזה עבודות ''הגיעו'' אליהם וכשהיא התחילה לומר גם שמות עבודות שבסופו של דבר לא יצאו לאור, הבנתי שהיא פשוט גולשת באינטרנט ומקריאה לי את תיק העבודות שהעליתי...
    שלב ה': הצגת הברירות
    יש לך 2 אפשרויות...
    כאן קטעתי אותה וניסתי להסביר לה שהעבודות שהועלו לתיק העבודות נעשו אצל מעסיקים שלי שקנו מהם את הפונטים ומכיוון שאני יודעת זאת בבירור אף נקבתי בשמותיהם. (אני מאמינה ששתי האפשרויות שהיא רצתה לומר הן: 1. לקנות ממנו את הפונטים. 2. לשלם קנס בסך...)
    שלב ו': המצאות להמשך ההפחדות
    אם את חתומה על העבודה - הפונטים צריכים להיות שלך...
    מי המציא את החוק הזה? היא באותו הרגע? כמובן שעניתי לה שאם המעסיק שלי אישר לי לשים את הקרדיט למרות שעבדתי אצלו - מה הבעיה? עוד הוספתי ואמרתי לה: ''את יכולה לבוא אלי הביתה ולראות שאין לי את הפונטים שלכם על המחשב''. התשובה שקיבלתי היתה ''אני לא אבוא אלייך הביתה. אני לא עובדת אצלך''. אני עניתי מנגד: ''גם אני לא עובדת אצלך...''
    שלב ז': ההפחדה הגדולה
    אני מבינה שאת לא מפחדת ממנו, אז נפגש בבית משפט.
    אני מתארת לי שכשהיא אומרת משפט כזה למישהו שבאמת השתמש בפונטים לא חוקיים - הוא ישר מתקפל - אבל אני עניתי לה: אוקיי נפגש בבית משפט.

    מאז לא שמעתי מהם. שבוע אח''כ קניתי פונטים מפונטביט. מרוצה עד הגג.

    • כל הכבוד! (ל''ת)

      מיכל, 23/06/09 22:18

    • בדיוק אותו סיפור עצלי, פונטביט הכי טובים

      מעצב, 30/09/09 17:29

      וגם בעוד כחודש רכשתי פונטים מפונטביט

    • חחחחח הרגת אותי....

      שני, סטודנטית לעיצוב גרפי, 25/07/10 11:35

      מעולה!!! גם ככה הפונטים שלהם לא משהו, יש להם מלא שגיאות ריווח, אותיות עולות אחת על השניה- פונטים על הפנים...
      גם אני קניתי מפונטביט, שירות מעולה ופונטים מדליקים!!!!

    • בדיוק מה שקרה לי, ובדיוק בסדר הזה

      קובי, 06/05/11 10:47

      אז שימו עליהם .... שיקפצו

    • השיטה לא עבדה

      גם אצלי, 24/09/11 13:49

      גם אלי הגברת התקשרה לאחר שעבודות לא מסחריות שיצרתי במהלך הלימודים עם פונטים של המכללה. לא קיבלתי איומים, אני מניחה שאמרתי מספיק מהר וברור היכן נעשו הדברים וירדו ממני.

      ועדיין זה לא נעים - להיות מואשם בהאשמות סרק.

  • 74.

    שוד לאור היום- הם מוכרים את פונט הדסה ואין להם את הזכיות עליו (ל''ת)

    מסטר שוד, 23/06/09 17:00

  • 73.

    גועל נפש. מיד מבטל כוונת רכישה מהם.

    סטודיו משהו, 23/06/09 12:46

    התכוונו לרכוש מהם פונטים בכמות מכובדת.
    אבל מבטל מיד את הכוונה הזו.
    חמדנות ורישעות לא שייכים לעולם הזה.

  • 72.

    התגובה הקודמת שלי לא פורסמה, מקווה שזו תפורסם...

    אחד שאכפת לו, 23/06/09 10:40

    בתור אחד שנמצא בתחום של הגרפיקה והדפוס, שמעתי רבות על מיכל סהר, ואני מכיר הרבה שמכירים אותה לא מהיום. מיכל ידועה בתור אחת שעובדת קשה ויורקת דם ויזע כדי להוציא כל עבודה. היא עובדת ימים ולילות (גם כמעצבת וגם כמורה), והיא עושה זאת בדרכים החוקיות ועם המון יושרה וכבוד למקצוע.

    והעובדה שעדי שטרן הוא ראש המחלקה ומיכל עובדת שם לא משנה את העובדות לגביה.

    אני חושב שמיכל עושה פה עבודת קודש, מישהו צריך ללמד את צביקי ופיקי לקח, ואני מקווה שעוד מעצבים ילכו בעקבותיה.

    אני קורא בזאת לכולם לקום ולעשות מעשה. זהו, סוף עידן מסטרפונט - צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות כולה.

    בואו נחרים סופית את מסטרפונט. בשביל פונטים טובים וחוקיים, יש את פונטביט, גילדה, יאנק יונטף, ומעצבים מוכשרים נוספים.

  • 71.

    אני מעדיף לתת אמון בגסטאפו מאשר בזוג הזה (ל''ת)

    ר, 22/06/09 18:23

  • 70.

    היום למזלנו

    מעצב גרפי ותיק, 22/06/09 18:20

    יש אלטרנטיבות מרעננות ואיכותיות כמו יונטף ועודד עזר ממשיכי דרכם של הטיפוגרפים הגדולים באמת

    תתקדמו, אנשים

  • 69.

    עוד סיפור, מלפני כ-10 שנים

    גם אני, 22/06/09 17:55

    בהיותי גרפיקאית במקומון הזמנתי עבורם חבילת פונטים מהחברה המוזכרת למעלה (פונטביט רק קמה אז).
    כעבור זמן מסויים עזבתי ופתחתי עסק משלי וכמובן רכשתי חבילת פונטים עבור העסק החדש.
    גב' ר., שידעה שעזבתי את המקומון בכעס, ניסתה בכל כוחה להוציא ממני אינפורמציה בתקווה שאלשין עליהם שהשתמשו בפונטים לא חוקיים. היא עברה אחת אחת על כל המודעות של העיתון המסכן כדי לוודא ולצערה לא מצאה חריגות - למזלו של בעל המקומון. (חינכתי אותם טוב כנראה).
    מאז הקפדתי לקנות רק בפונטביט ותמיד זכיתי ליחס ושירות מצויינים.

  • 68.

    עד מתי יתנו לשני הגזלנים האלו להמשיך לאיים (ל''ת)

    בושה וחרפה, 22/06/09 16:41

  • 67.

    שמעתי שהם מוצאים לאור פונט חדש בשם ''גרידי'' (ל''ת)

    רונן, 22/06/09 16:16

  • 66.

    שמעתי שהם מוצאים לאור פונט חדש בשם ''גרידי'' (ל''ת)

    רונן, 22/06/09 16:16

    • LOL!!! (ל''ת)

      גרפיקה בעמ, 01/07/09 16:56

  • 65.

    וגם סיפור אישי על אחד מהמעצבים הטובים שיש לנו כאן

    בצלאלניקית לשעבר, 22/06/09 13:38

    דווקא הייתי שמחה לחשוף את שמו, אבל הוא איש כל כך צנוע שלא נעים לי:
    לקראת פרויקט הגמר שלי התלבטתי האם להשתמש בפונט מסויים, שראיתי במס' מקומות אך לא היה ברשותי. מאחר ולא היו לי כוונות לעשות בו שימוש מסחרי, פניתי למעצב בבקשה להשתמש בפונט שיצר. הוא ביקש ממני לשלוח לו באי-מייל מכתב בו אני מצהירה על שימוש חד-פעמי ולא מסחרי בפונט, והסכמנו כי אם בעתיד ארצה לעשות שימוש בפונט, אוכל לרכוש אותו במחירו העדכני. זהו. בסוף לא השתמשתי בו, אבל לא מסיבות של איכות.
    בלי איומים, בלי סחטנות, בלי טלפונים מפחידים. ככה רוכשים לקוחה מרוצה, שעוד תקנה את הפונט בעתיד (ברגע שאהפוך לעצמאית). זה הכל!

    • האם את מתכוונת לשמואל סלע

      חסיד פונטים, 23/06/09 07:12

      גם אני קיבלתי ממנו כך רשות לעשות שימוש בפונטים בפרוייקט הגמר. מעצבי הפונטים המוזכרים כאן יכולים ללמוד ממנו איך עושים פונט טוב.

  • 64.

    שומר נפשו ירחק

    בצלאלניקית לשעבר, 22/06/09 13:33

    הסיבה היחידה לקנות פונטים ממאסטרפונט היא נרקיס בלוק. לכל שאר הפונטים הקלאסיים שלהם יש גירסאות אחרות, ואת ה''פונטים המקוריים'' שלהם בכלל הס מלהזכיר.
    אז קדימה, להיגמל מנרקיס בלוק לאיזו שנה-שנתיים (מה שלא היה מזיק לשוק העיצוב גם ככה) ולעבור לקנות רק פונטים איכותיים ממעצבים טובים כמו מיכל, עודד עזר, דני ''הטייס'' וינק יונטף. נראה איך הם יחזיקו מעמד, החארות

  • 63.

    כמרצה לעיצוב אני משנן את המנטרה הבאה

    זה ש.., 22/06/09 13:13

    בפני הסטודנטים שלי: לא לקנות ממאסטרפונט!

    אפשר לעבוד על כולם בחלק מהזמן, אפשר לעבוד על
    חלק מהאנשים כל הזמן, אבל אי אפשר לעבוד על
    כולם כל הזמן.

    מעבר לכל מה שנאמר: אני קורא לכל המעצבים, לאסוף שקל לשקל, לתרום חמישה שקלים או כל פתרון קריאטיבי אחר על מנת שנוכל להעניק גב כלכלי לתביעה של מיכל סהר ואחרים נגד מאסטרפונט.

  • 62.

    גועל נפש - לא קונה פונטים ממסטרםונט בחיים (ל''ת)

    ל, 22/06/09 12:13

  • 61.

    התגובה שלי לא התפרסמה?????? (ל''ת)

    מיכל סהר, 22/06/09 11:52

  • 60.

    תחושת קבס קשה

    נרניה, 22/06/09 10:22

    התמונה של הרוזנברגים אומרת הכל. הרוע והשרלטנות נשקפת מעינהם ומשפת הגוף שלהם. את עונשם יקבלו בגדול- הכתבה מופצת בין כל המעצבים בארץ, שלעולם לא יקנו מהם פונט.
    תחושת קבס קשה עולה בי- שרלטנות בתחום יצירתי ונפלא. גועל נפש.

  • 59.

    גם אותי הם ניסו לסחוט

    Nn, 22/06/09 09:52

    לפני זמן מה התקשרתי לרוזנברג כדי לקבל הצעת מחיר.
    לאחר כחצי שעה אני מקבל הודעה במשיבון מפיקי רוזנברג שהיא תובעת אותי על הפרת זכויות יוצרים. מסתבר שבזמן שהיא כתבה לי הצעה היא חיפשה אודותי בגוגל ומצאה איזה מגזין רחוב ששמי אומנם התנוסס עליו אבל לא הייתי חתום עליו כמעצב. האקט הבריוני והמעוות ישר יצר אצלי רתיעה והודעתי לה חד וחלק שפונטים אני לא רוכש אצלה.
    יש הרבה מאד אלטרנטיבות. וכולם יודעים שלרוזנברג יש רק את נרקיס וכל השאר זבל טהור.

  • 58.

    שמח שהאמת (החלקית) יצאה לאור, אבל...

    יוד, 21/06/09 22:31

    א. יש עוד הרבה דוגמאות להעתקה שחבל שלא הובאו כאן. יש פונטים שהועתקו גם ממעצבים נוספים, כמו ינק יונטף ועודד עזר. התחקיר רשלני.
    ב. יש לציין שפרט לעובדה שיש למסטרפונט זכויות על רוב הפונטים הקלאסיים בעברית (שבטוח הם השיגו אותם בבריונות) שאר הפונטים שלהם לא ראויים לשימוש מקצועי.

    השמועה אומרת שהכתבה נערכה וקוצצה אחרי איומים של מאסטרפונט.

    • בעניין השמועה

      יודעת דבר, 21/06/09 22:52

      לא שמועה - הכתבה נדחתה בשבוע בגלל איומים של הרוזנברגים.... וכמובן שנעשו בה שינויים כדי לא להסתכן משפטית. מביני דבר יודעים שכתבה כזאת היא קצה קצהו של הקרחון....
      חלק מהמעצבים שהזכרת פשוט פחדו להתראיין... הבריונות עובדת!

      • הבריונות שעובדת כאן היא של

        רחלי, 22/06/09 10:59

        הכותבים ולא של מסטרפונט. שימו לב למה שנכתב פה! זו בריונות לשמה!

      • לצערי הבריונות עובדת

        דויד, 22/06/09 14:18

        אכן כן, הבריונות עובדת.
        גם אני נכוויתי מהרוזנברגים הדורסניים.
        מישהו צריך לשים לזה סוף.
        רק אם יתבעו אותם ויפגעו להם בכיס אולי הסיפור הזה יגמר...

    • בענין שמועה

      יגאל, 22/06/09 10:56

      אם זה נכון תארו לכם כמה מסטרפונט חזקים בשוק שיש להם כזאת השפעה על מערכת עיתון שלמה! כל הכבוד להם!

  • 57.

    תיקון שגיאות כתיב האמת האמת האמת עמכם הסליחה

    אחד שמבין, 21/06/09 22:16

    אני כ''כ שמח שהאמת סוף כל סוף יוצאת לאור וברור מי הוא המעתיק ומיהו המקור אחיי המעצבים עיינכם המחודדות תמיד יידעו להבדיל בין המקור הנוצץ לחיקויי המעוות סוף גנב לתליה שנים של עושק וגזל באים לסופם היום בסופו של דבר גם העטיפה הכי יפה למוצר פגום נפתחת ורואים את הפגמים, שנים של דיבורים שלהם על זכויות יוצרים והם בעצמם רומסים את כולנו. כמה מאיתנו הרגישו את הצביטה בלב כאשר הם גנבו מאיתנו ואמרנו לעצמם אין טעם להילחם בטחנות רוח יקר מתיש מיותר אך הםהרוזנברגים...
    לעולם לא אמרו זאת לעצמם ויצרו מורא בשוק...אולי נפסיק לפחד מהם יש חוק בישראל יש אצלם גניבות מובהקות למה שנישתוק מה הם אלוהים או הבן של שמגר או הגברת בייניש...אז הם עשירים כקורח אז מה היו להם תקופות טובות שהם עשו הון אבל היום כבר לא...יצירה אמת יושר זה המפתח!!! בהצלחה לכם כל אחיי היוצרים...

  • 56.

    הם תובעים 2 מיליון ש''ח

    עוד סיפור, 21/06/09 22:12

    מפרימוס וחברת החדשות על פונטים שנקנו מהם כחוק!

    • 2 מיליון ש''ח

      מזועזעת, 21/06/09 22:21

      נשמע הזוי.... נשמח לפירוט הסיפור

      • שמעתי על זה גם...

        עוד אחד ששמע, 22/06/09 09:39

        שמעתי שפרימוס מיתגו את חברת החדשות בפונט או שניים של רוזנברג שנקנו על פי חוק. הרוזנברגים ראו את הפוטנציאל העסקי של ''הפרת זכויות יוצרים'' לדעתם מערוץ 2 והמרחק בין השתן לראש הצטמצם... 2 מיליון ש''ח... שיהיה להם לתרופות.. בכיפ:)

  • 55.

    חלאה אנושית- מעצב קיקיוני

    מ, 21/06/09 22:12

    איש דוחה ת מגעילת חלאתי ת רב מעתיקנים.
    אשר פוסל במומו. להחרים אותו לא לרכוש ממנו כלום!

  • 54.

    האמת האמת האמת......

    אחד שמבין, 21/06/09 21:44

    אני כ''כ שמח שהאמת סוף כל סוף יוצאת לאור וברור מי הוא המעתיק ומיהו המקור אחי המעצבים עינכם המחודדות תמיד יידעו להבדיל בין המקור הנוצץ לחיקויי המעוות סוף גנב לתליה שנים של עושק וגזל באים לסופם היום בסופו של דבר גם העתיפה הכי יפה למוצר פגום נפתחתורואים את הפגמים, שנים של דיבורים שלהם על זכויות יוצרים והם בעצמם רומסים את כולנוכמה מאיתנו הרגישו את הצביתה בלב כאשר הם גנבו מאיתנו ואמרנו לעצינו אין טעם להילחם בטחנות רוח יקר מטיש מיותר אך הם לעולם לא אמרו זאת לעצמם ויצרו מורא בשוק...אולי נפסיק לפחד מהם יש חוק בישראל יש אצלם גניבות מובהקות למה שנישתוק מה הם אלוהים או הבן של שמגר או הגברת ביניש...אז הם עשירים כקורח אז מה היו להם תקופות טובות שהם עשו הון אבל היום כבר לא...יציאה אמת יושר זה המפתח בהצלחה לכםכל אחיי היוצרים...:-)

  • 53.

    פשוט בושה וחרפה, מעניין מה יש לדניאלה ושרונה להגיד :-) (ל''ת)

    מאסטרפונט, 21/06/09 21:22

  • 52.

    לתפוס את הרוזנברגים. צריך להקים אתר שישמוט את הקרקע מתחת לניצול המחפיר

    ברוך, 21/06/09 20:27

    וההתנהגות האלימה של מסטרפונט.

  • 51.

    הסיפור הזה של רועי ואסף פשוט מפחיד. התנהגות מבחילה של הזוג רוזנברג

    פיליפ, 21/06/09 20:25

    מה שקואופ יודעים לעשות עם פונטים הרוזנברגים לא יילמדו עוד מאה שנה. הסתכלתי על הפונט של ביפ ועל נרקיס - והדימיון במקרה הטוב קלוש ופחות מזה. פשוט לא ייאמן שקואופו נכנעו רק בגלל הבריונות

  • 50.

    אני קונה רק מפונטף ! איכות. צניעות . דרך ארץ. (ל''ת)

    צבי, 21/06/09 20:01

    • צניעות

      מיכל, 21/06/09 21:41

      אכן ינק יונטף מעצב מעולה ושקט.... שנתקל בבריונות של הרוזנברגים לא פעם וחבל שלא התראין לכתבה... כמה מהסיפורים שעבר איתם ממש מסמרי שיער...

  • 49.

    הצעה לקו-אופ

    יעל, 21/06/09 18:33

    אני במקומכם הייתי תובעת את מאסטרפונט על סחיטה באיומים. מדהים מה הם הצליחו להוציא מכם....
    אחרי שראיתי את הכתבה והתמונות בעיתון, וגם את דעתו של עדי שטרן, אין ספק שלא הייתם מפסידים במשפט....
    שילמתם אך ורק כי איימו עליכם כהוגן, ואם יש לכם ביצים תשיבו מלחמה. רועי אופנהיים - לא ייתכן שאיזו מפלצת תתקשר אליך ותפחיד אותך שיצרת פונט ''דומה'' לנרקיס... - מה זה 'דומה', זה עילה לתביעה? הרי כל הפונטים שלהם ''דומים'' הרבה יותר לפונטים המצליחים של המעצבים המובילים... ואם הייתם עושים שיעורי בית הייתם מגלים שהשיטה של רוזנברג היא כזאת: העתק לך פונט; עשה בו 7 שינויים והרי לך מוצר חדש שהיכולת להיתבע עליו משפטית שואפת ללא כדאית - לפי החוק, מעל 7 שינויים באותיות נחשב וריאציה ולא העתקה.
    ויותר מכך, על מנת לזכות בתביעה של הפרת זכויות יוצרים - יש להוכיח גרימת נזק - דבר חמקמק ביותר בתחום הזה - אתם הרי לא חברת פונטים, אתם לא מתחרים שלהם. גם במקרה שהייתם מפסידים... הייתם יוצאים בפשרה הרבה יותר שפויה. לקחו לכם את הפונטים שעיצבתם בבצלאל? מה זה? מס שפתיים? כופר? יש לזה שם: סחיטה באיומים - עבירה חמורה שאפשר לתבוע אותם בגינה ולא צריך להוכיח 7 שינויים ווריאציות. העובדות מספיקות!

    • יעל, את צודקת בכל מילה. תתבע את הזבלים

      מרמרי, 21/06/09 20:15

      הם מעתיקים בלי בושה פונטים מכל מעצב בסביבה, ואחר כך בציניות מהולה בתאוות בצע רצים לאיים על מעצבים עם עורך דין. רק תביעה נגדית גדולה תלמד אותם לקח.

    • את טועה ומטעה

      יוד, 21/06/09 22:35

      לא צריך להוכיח גרימת נזק בתביעה על הפרת זכויות יוצרים.

      • לא מטעה

        יעל, 21/06/09 23:16

        גודל ''הנזק'' יקבע את גובה הפיצוי. אין יותר תביעה אוטומטית להפרת זכויות יוצרים. התיקון לחוק יצא ב-2008 ומוזכר בכתבה....

    • ידוע לי שרועי אופנהיים העתיק

      נעמה, 22/06/09 11:06

      את פונט נרקיס בלוק ונתפס. עדי שורן בכתבה אמר שהוא לא העתיק מנרקיס תם אבל הוא בהשראת נרקיס חדש. איך זה בדיוק עוזר לו? הם עשו פונט ייעודי לביפ וגבו עליו הרבה כסף וזאת על חשבון צבי נרקיס! אז מי בסדר בסיפור הזה??מסטרפונט הציעו לו פשרה והם סרבו. בסוף הם התפשרו ומזל שלהם כי על פי חוק הם היו משלמים הרבה הרבה יותר כסף מהה שמסטרפונט הציעו.

      • עלינו עלייך פיקי

        איתן, 22/06/09 21:19

        יש אינטרנט ביאכטה?

  • 48.

    למה לעצב פונט אם מאסטרפונט יגנבו לך אותו בכל מקרה

    מעצב עצוב, 21/06/09 18:26

    האימפקט ההרסני של מאסטרפונט על תחום העיצוב הטיפוגרפי בארץ הוא אדיר. חרם צרכנים הוא הכרחי, אבל יעבוד רק אם תדאגו שגם החברים שלכם שלא היו טיפוגרפים גדולים בבי״ס וגמרו במשרדי פרסום ומחלקות גרפיות מפוקפקות, גם הם ילמדו לא לקנות ממאסטרפונט.

    מיותר לציין שאסור לגנוב פונטים מסחריים וכדאי מאוד לתמוך ביוצרים החשובים בתחום הזה ע״י רכישה של הפונטים שלהם.  

  • 47.

    מסטרפונט היא חברה בריונית ומושחתת

    איתמר, 21/06/09 17:39

    וכל קשר ביניהם לבין גופנים ש''מעבירים אמוציות'' מקרי ביותר. רוזנברג יודע להעתיק לא רע - ובזה מסתכמת התרומה שלו לתחום.

  • 46.

    ה'מודל העסקי' של רוזנברג

    איתן, 21/06/09 17:38

    ה'מודל העסקי' של רוזנברג פועל כך: לאיים על מישהו שברור שמעדיף לשלם סכום של אלפי עד עשרות אלפי שקלים מאשר להגיע לתביעה ולשלם לעו''ד שכר טרחה גדול בהרבה גם במידה וינצח.

    עיצוב הפונטים אצלו זה רק כיסוי לעסק האמיתי של הסחיטה והאיומים שהוא מפעיל עם אשתו.

    • צודק לגמרי!

      אסף, 21/06/09 17:53

      אין ספק שמול האינוונטר האינסופי של פונטים מזעזעים שמציע רוזנברג ואף מוכר אותם בכל סופשנה במחירי קשקש - יש להניח שהתחום הרווחי ביותר בסטודיו מאסטרפונט הוא סחיטה באיומים. תחשוב על זה - אתה יכול לקנות אצלו במבצע סופשנה חבילה של 60 פונטים באלף-אלפיים ש''ח..... אבל אם תשתמש, אפילו בשוגג, כסטודנט בפונט שלו - תידרש לשלם 4000 ש''ח, או להיתבע.... האמת - האיש גאון פיננסי

  • 45.

    הגיע הזמן שמישהו יקח על עצמו כפרוייקט...

    יובל, 21/06/09 17:11

    האדון רוזנברג תמיד סבל מחוסר מקוריות. הדבר הכי מקורי שהוא עשה זה להתנפל על כל פונט שמישהוא אחר עיצב, לשנות אותו קצת ולדרוש עבורו זכויות יוצרים... באמת כל הכבוד.... מעניין אם הקריירה המשפטית של אישתו מבוססת על מסטרפונט או שיש לה עוד תיקים... הגיע הזמן לעשות לרוזנברג את מה שהוא עושה לכולם, פשוט להעתיק ולשנות במעט את כל הפונטים שלו ואז להפיץ אותם בחינם באינטרנט...

    • חוסר מקוריות

      אפרת, 21/06/09 17:35

      אכן רוזנברג מעצב איום. אין סטודנט אחד או פיגורה אחת בתחום הטיפוגרפיה שמעריכה אותו. הוא נחשב תת עיצוב. אין טיפוגרף חשוב אחד שירכוש ממנו פונטים - למעט ה''עונש'' שהוא מחזיק בגופנים של נרקיס - שאגב תבע אותו בתחילת שנות ה-90 על העתקה של הפונטים שלו, שבסופה הוחלט שמאסטרפונט ייצגו את נרקיס וימכרו עבורו את הפונטים (הוא בן מעל 90...)
      בעניין ההצעה שלך - דווקא מעניין...
      כדאי להסתכל על הפונט ''אגדה'' של רוזנברג שהוא דיגיטציה כמעט אחד לאחד של אות ''בודקו'' שהיה מנהל בצלאל בשנות ה-30 - מילא ''החייאה'' של פונט ישן, אבל שוב צביקי לקח לעצמו את הקרדיט - ועוד טען שמיכל סהר בנתה את ''דרום'' על ''אגדה''. הצילו - איזה חוסר הבנה בצורה....

    • מעולה!- מתי מתחילים? אני מוכן לעצב ליי-אאוט (ל''ת)

      גרידי, 22/06/09 09:35

    • פיקי היא לא משפטנית - היא מורה למוסיקה לילדים בהכשרתה

      מישהו שמכיר, 27/06/09 19:30

      טעות בכתבה. תבדקו.

      וכן - היא נהינת מכל רגע בו היא דופקת אנשים אחרים. צביקה עומד מנגד ונהנה מההכנסות.

  • 44.

    הפתרון - חרם צרכנים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    הפיצו הכתבה לכל מכריכם, 21/06/09 15:43

    • הפתרון-אתר פונטים חינם!!

      פלסטר-פונט, 21/06/09 16:14

      בואו נקח את כל הפונטים של רוזנברג ניתן להם הצרה של 15% ונעלה אותם לרשת. נקרא לו ''פלסטר-פונט'' ונשבור אותם סופית

      • פלסטר - פונט

        איתן, 21/06/09 16:54

        שימו לב להצעת הייעול. אתם נשמעים פה כמו חמומים ושטופי מוח. אנשים איבדתם את השפיות! תרגיעו..

  • 43.

    כל מה שכתוב אמת לאמיתה!

    ירון, 21/06/09 15:41

    התנהלות הזוג רודפת בצע, קטנונית ובקצרה - מגעילה.
    לא ייאמן ש''אמן'' ש''כל חייו חלם על אותיות'' מרוויח את לחמו באיומים ותביעות כוחניות כלפי אמנים אמיתיים שמעוניינים ליצור.
    חוצפנים.

    • תמים, אתה באמת קונה את הסיפור הזה של ''כל חייו חלם על אותיות''?

      עדי, 21/06/09 20:21

      חלם אולי על עושק מעצבים וגניבת פונטים שאחרים עמלו עליהם והוא העתיק

  • 42.

    אתיקה מקצועית

    גלית, 21/06/09 15:34

    האם העובדה שעדי שטרן הוא ראש המחלקת לגרפיקה ומיכל סהר מורה אצלו בסגל אינה ,מטרידה אתית כאשר מבקשים ממנו לתת את דעתו הבלתי ,משוחדת''?!!!

    הסתכלתם פעם על פונט ''בלנדר'' של מיכל סהר ועל פונט נרקיס בלוק צר? מי מעתיק ממי? מעניין מה עדי שטרן היה אומר על זה?

    • את לא מבינה כלום בטיפוגרפיה- אין שום קשר בין הפונטים האלה-

      סטודנט לעיצוב, 21/06/09 16:09

      ''בלנדר'' הוא עולם כל כך שונה מנרקיס מוצר-
      ואגב, למרות שעדי הוא ראש המחלקה- הוא לא מיהר בכתבה לפסוק שרוזנברג העתיקו ממיכל את הפונט ''דרום'' למרות שזה גלוי לעיין-
      המזל הוא שהפונט של מיכל הרבה יותר איכותי משל רוזנברג- ככה שגם להעתיק המנווולים האלה לא יודעים

    • מה הקשר בין בלנדר לנרקיס בלוק? עיוורת אמיתית או מיתממת? (ל''ת)

      מעצב, 21/06/09 20:22

  • 41.

    מושחתים נמאסתם!!!!!!!!!!!!

    אלי טרבין, 21/06/09 14:43

    מר רוזנברג והגברת שלו חונקים את העשיה הטיפוגרפית בישראל בכך שהם מנכסים לעצמם פונטים שהם נחלת הכלל.
    רוזנברג מחזיק אצלו בלעדיות על פונטים שבכלל לא עיצב כגון - נרקיסים, נרקיס תם, נרקיס בלוק, הדסה, קורן, הצבי, שוקן ועוד ועוד.
    הגיע הזמן לעשות מעשה.

  • 40.

    הם עושים את הפונטים הכי גרועים שיש היום בשוק- כנסו לעוד סיפורים

    סטודנט לעיצוב, 21/06/09 14:39

    קניתי מהם פונטים ממשפחת נרקיסים- שאלוהים יודע מאיפה יש להם את זכויות היוצרים עליהם, אבל זה כבר נושא אחר, קיבלתי שרות גרוע, ברגע ששילמתי הייתי צריך לרדוף אחריהם כדי לקבל את הפונט- ויש עדיין כמה פונטים מהחבילה שקניתי שאני לא מצליח לממש כיוון שהם לא חוזרים או טורחים להתייחס,

    שמעתי על חבר שלי בלימודים שעשה כמוני את הטעות וקנה מהם פונטים- ומה שהם עשו אחרי שהוא שילם- הם חיפשואת השם שלו במנועי חיפוש- הגיעו לעבודה שהוא פרסם מהלימודים- ואיימו עליו בתביעות- וכל זה אחרי שהוא הזמין מהם פונטים-
    אני מקווה שיום יבוא והם יפשטו את הרגל

  • 39.

    מילא האיומים וההעתקות והגועל מהדרך בה הם נוהגים....

    דני, 21/06/09 14:25

    הפשע האמיתי של רוזנברג הוא קילקול ולכלוך התרבות הויזואלית
    ע''י הצפת השוק בפונטים מזעזעים, רק ממניעים מסחריים. פשוט מביך.

  • 38.

    תתביישו

    מעין לב, 21/06/09 14:22

    הסיפורים על מאסטרפונט ידועים בתחום כבר שנים, וכרגיל במחוזותינו, החזקים מנצחים. זכור לי מקרה דומה עם ''היציאה הבאה'' החדשני והמרתק של יאנק יונטף, מול ''תמרורים'' - העתקם הגסה והחוצפנית של הרוזנברגים. במקום לפרגן ולעבוד יחד בתחום כה נישתי וקטן, עיצוב האות והשפה העברית, מעדיפים אלה לדרוס ולאיים על מעצבים צעירים. עצוב להבין שלרובם אין ברירה ובמוקדם או במאוחר יאלצו לשלם למאסטרפונט עבור שימוש בפונטים קלאסיים. חבל. חזירות לשמה. חרם צרכנים, מישהו?

    • תתביישו

      איתן, 21/06/09 15:29

      כדאי שתשאלי את ינק יונטף מתי הוא עיצב את פונט היציאה הבאה ומתי נוצר פונט תמרורים. תתפלאי לדעת שפונט תמרורים עוצב הרבה הרבה לפניו... יש על כך סימוכין. עכשיו תתביישי את..

      • האמת לאמיתה על היציאה הבאה

        היציאה הבאה, 21/06/09 17:26

        כדאי לספר אמת שלמה: ינק יונטף הוציא את הפונט היציאה הבאה בשנות ה-90 כ''revivel'' לפונט שנעשה ע''י מהנדסים במע''צ - אותו פונט שאנו רואים על שלטי הכבישים המהירים בארץ כבר שנים. בעולם עיצוב הפונטים לגיטימי ואף מקובל ''להחיות'' פונטים לא תעשייתיים. ינק בנה את הפונט מחדש בארבעה משקלים וקרא לו ''היציאה הבאה'' - אין פה מה להסתיר - זוהי ''החיאה'' של אות מצויה שמעולם לא הוצעה כמוצר טיפוגרפי.
        שנה לאחר שינק הוציא את הפונט - שהצליח אגב באופן מדהים - זיהו הרוזנברגים את הפוטנציאל - פנו למע''צ והצליחו לרכוש מהם זכויות (שממילא לא היה צורך בהן) לפונט הדרכים. בהמשך יצא צביקה רוזנברג עם הפונט ''תמרורים'' - כמובן גם כן במשקלים נוספים - וכדי שתבינו באיזה נוכלות מדובר - ניסה לתבוע את ינק יונטף על ''העתקה'' של הפונט שלו ממע''צ. זה כמובן לא צלח - כי שוב - ה''החייאה'' של ינק היתה ראשונה.... אבל באמת אין לנוכלים האלה גבול...

        • האמת לאמיתה היא שיאנק שינה טיפה את הפונט

          יגאל, 22/06/09 12:50

          שהיה שייך לחברת ארטא מחשבים והם אלו שתבעו אותו על הפרת זכויות יוצרים ןלהם לא היה זמן ומוטיבציה להכנס לזה.

  • 37.

    אתיקה מקצועית

    גלית, 21/06/09 14:18

    מדוע אתם לא מפרסמים את תגובתי בקשר לעדי שטרן? האם אתם מנפים דברים שאין לכם עניין לפרסם. מה עומד בדיוק מאחורי הכתבה הזו אם לא אינטרסנטים כאשר העיתון שלכם מגבה אותם?

  • 36.

    פיקי וצביקי-מספיקי לראות את התמונה שלכם בשביל להבין אם יש לנו עסק (ל''ת)

    עוד מעצב שקיבל את השיחה המאיימת, 21/06/09 13:55

    • תמונה

      tאילת, 21/06/09 15:30

      לכלכתם הם דוקא נראים מאד יפה ושמעתי שהם זוג נדיר

      • זוג נדיר????

        פונטמולוג, 07/07/09 09:54

        ממי שמעת את השטות הזאת???
        לא רוצה להכנס לפרטים כדי שלא יתבעו אותי אבל גם בקרב המליונרים יש הזנחה בבית. והמכיר יבין....

  • 35.

    אתן לך דוגמא...כדי שלא תקראי לי צדקן.

    שי, 21/06/09 13:30

    אני את הפונטים שלי קונה כדין.הגדלתי לעשות ורכשתי חבילה לפני כמה שנים ממאסטרפונט. לפני שנתיים בערך פנתה אלי פיקי וחיפשה אותי דחוף. היא גם השאירה לי הודעות מאוד לא נעימות בטלפון. היא טענה שאני משתמש בפונטים שלא נרכשו כדין.לאחר שהיא תפסה אותי בטלפון היא דברה איתי מאוד לא נחמד ולא עזר כלום בשיחה הטלפונית היא התעקשה שלא קניתי. כמובן שבשלב מסוים בקשתי ממנה שתבדוק שוב אולי נפלה להם טעות ותחזור אלי אם הכל בסדר. את חושבת שהיא חזרה להתהנצל? וודאי שלא. אני התקשרתי אחרי מספר ימים לשאול מה קורה וראי איזה פלא... הכול בסדר.מה שאני אומר שהגיע הזמן שפיקי תלמד קצת יחס אנושי כלפי אנשים...זה הכול.

  • 34.

    מאסטרפונט האלה הם פשוט מזעזעים

    הגנב, 21/06/09 13:22

    לא יאומן כמה מזעזע אפשר להיות. ואם לא תשלם היום 4000 ש''ח מחר נשבור לך את הברכיים. ואם אחרי זה לא תשלם, נוריד לך את האצבעות. ואם כל זה לא יעבוד, נתבע אותך על כל מה שיש לך וניתן לך לישון עם הדגים.

    פחד אלוהים. לא רק שהוא גונב לכולם את העיצובים הוא עוד מאשים אותם כשהם משתמשים בהם.

  • 33.

    מאסטרפונט צרכים להתבייש

    אלעד, 21/06/09 13:21

    כל הכבוד למיכל
    כתבה מצויינת, הגיע הזמן שכולם ידעו.

  • 32.

    איום והפחדה זה לא דרך

    אחד שנפגע, 21/06/09 13:15

    גם אני נפגעתי משיטת האיום וההפחדה הדורסנית של פיקי רוזנברג.
    בזמן היותי סטודנט, בשימוש עם פונטים של בית הספר לעיצוב, עשיתי מספר עבודות שמופיעות באתר שלי היום.
    פיקי התקשרה כהרגלה לאיים עלי שאעביר לה 5000 ש''ח היום, עכשיו! אחרת זה יעלה לי 100 אלף ש''ח בבית משפט...
    היא לא הסכימה לומר לי על מה ולמה או אפילו לתת לי זמן לבדוק במה מדובר...
    רק שעברתי על העבודות שלי גיליתי שיש 2 עבודות מהלימודים- סטודנטיאליות ולא מסחריות בעליל, שנעשו כאמור עם פונטים מביה''ס, חוקיים לגמרי.
    בחרתי שלא להיכנס איתם לבתי משפט והגעתי להסכם פשרה בו קניתי (בפעם הראשונה והאחרונה) מהחברה את הפונטים הללו ונוספים.
    הדרך שבה הכל התנהל היתה מגעילה ומפחידה וקרתה להרבה אנשים שאני מכיר (ולא תמיד מוצדקת כמו שבני הזוג רוזנברג טוענים).
    אני מאמין בקרמה, כך שאני רגוע ובטוח שהם עוד יקבלו את מה שמגיע להם... וכן, כסף זה מאוד נחמד אבל לא הכל בחיים.

    • גם אני נאלצתי לקנות מהם פונטים בטלפון מאיים

      קיפי, 01/07/09 17:13

      אין לי סיבה בעולם לשוב לקנות אצלם
      אני גם מאמינה שעסקים עושים עם אנשים טובים.

  • 31.

    מה, תובעים סטודנטים???

    סטודנטית, 21/06/09 12:58

    סתם לעבודות של הלימודים? זה לא לשימוש מסחרי בכלל. אני לא מבינה...
    ואם הבית ספר רכש את הפונטים כחוק, יש בעיה לסטודנטים להשתמש לעבודות בלבד?

    • אכן, תבעו סטודנטים

      איתמר, 21/06/09 17:42

      אני מכיר אישית סטודנטים שנתבעו על ידי מסטרפונט עבור שימוש לגיטימי לגמרי בפונטים שנרכשו על ידי בית הספר, עבור תרגילים ולא למטרות רווח. וברור שאין להם יכולת לנצח בתביעה כזאת - המטרה שלהם, וזה הרבה פעמים גם קורה, היא שהסטודנט יבהל ויסכים מיד ל''הצעת הפשרה'' שלהם. דוגמא מצוינת להתנהלות בריונית ממדרגה ראשונה.

  • 30.

    פיקי מרחרחת

    vc, 21/06/09 12:13

    לפני כשנתיים התקשרתי כדי לקנות פונטים, פיקי לקחה את הפרטים שלי וניסתה תוך חיפוש על עבודותי בגוגל לנסות לסחוט אותי ולהאשים אותי בהאשמות שווא-מאז החלטתי שמהם אני לא קונה מהם פונטים!!!
    ישנם הרבה מאד סיפורים של העתקות ואיומים מצד בני הזוג. הרבה מאד מעצבים שאני מכיר מחירימים אותם.

  • 29.

    חולירות - לא לקנות מהם פונטים.

    מעצב, 21/06/09 12:11

    יש אלטרנטיבות טובות בהרבה. הזדמנות גם לקנות ישירות ממעצבים צעירים ויצירתיים בהרבה. גם אני קיבלתי לפני שנים רבות טלפון מפיקי המכשפה ומאז קניתי עשרות פונטים באלפי שקלים מפונטביט והגילדה. הפסד של רוזנברג. סהכ זה עולם קטן. שמועות רעות עוברות מהר מאד.

  • 28.

    23 - רעיון מעולה. נפנה לוועדת האתיקה. העו''ד שהם מעסיקים הוא מהסוג

    אלון, 21/06/09 12:05

    שמוציא שם רע לכל עורכי הדין המקצועיים והישרים.

  • 27.

    חטא הקנאה

    מיכל, 21/06/09 12:01

    חבל שלא יודעים לפרגן במדינה הזאת , מי שכתב שרוזנברג העתיק קטלוג שיוכיח. רוזנברג הוא אחד האנשים הכי מוכשרים, אינטיליגנטים ויצירתיים שיצא לי לפגוש בחיים.

    • מיכלי אני מרחם עלייך

      עוד אחד, 21/06/09 14:38

      אם רוזנברג הוא אחד האנשים הכי מוכשרים, אינטיליגנטים ויצירתיים שיצא לך לפגוש בחיים.
      מה יש להוכיח בקטלוג. הוא נקרא ''טוב מאות'' (זה היה לפני כמה שנים) והיה שחור וצהוב באותו עיצוב כמו הקטלוגים של פונט שופ מאותה תקופה. אבל נכון אולי פונטשופ גנבו ממנו.

    • קנאה זו המנטרה של פיקי. את פיקי או שליחה שלה. (ל''ת)

      מיה, 13/07/10 14:38

  • 26.

    הפרות

    יותם, 21/06/09 11:55

    ברור שכל התגובות הם אלו שגנבו פונטים. זה ברור כשלג.

    • דבר בשם עצמך

      אורן, 21/06/09 17:44

      אתה אולי גונב פונטים.
      אני דוקא לא, ומאוד הקפדתי בנושא הזה מהיום הראשון שנכנסתי למקצוע.
      עם זאת סגנון של איומים והפחדות לא מקובל עלי.

      • גם אני הקפדתי ומעולם לא העתקתי קובץ פונט

        מלי, 13/07/10 14:40

        ואני מתעבת את מסטרפונט

  • 25.

    צדקנים

    רחלי, 21/06/09 11:49

    כמעצבת גראפית אני חושבת ויודעת שמאד מעצבן כשלוקחים לך עיצובים ואל תתפלאו שאנשים תובעים את שלהם.
    היוצרים הם הנפגעים ולא המעתיקים!!!

    • נכון, רק שהוא לא המעצב

      צדקן, 21/06/09 13:19

      זו בדיוק הנקודה. הוא לא עיצב אף פונט כמעט אלא רק גנב פונטים קלאסים (כמו של נרקיס למשל, אותו גנב ממנו בלי בושה ונישל אותו מהבעלות עליו), גנב פונטים מודרנים של מעצבים שעובדים היום ועוד יש לו התעוזה ועזות המצח לתבוע אנשים שגונבים ממנו. איך אומרים? הגונב מגנב פטור.

      • צדקנים

        רחלי, 21/06/09 14:09

        צביקה רוזנברג עיצב מעל 350 גופהים. עם צבי נרקיס יש לו הסכם שיווק והנה דוגמא טובה למי שמלעיז מתוך מניעים לא הוגנים.

        • בורות

          מיכל, 21/06/09 18:06

          מפגר. עם נרקיס אין לו שום הסכם שיווק - אלא פשרה משפטית לאחר שנרקיס תבע אותו על גניבה. תעשה קודם שיעורי בית...

        • עוד שחכתוב היסטוריה

          יעל, 21/06/09 18:49

          שום הסכם שיווק ושום נעליים - הדבר היחיד שיש לרוזברג עם צבי נרקיס זו פשרה משפטית שבה הוחלט שרוזנברג ישווק את הפונטים של נרקיס בן ה-90 עבורו, אחרי שנרקיס תבע אותו על גניבה. כדאי להעמיד דברים על דיוקם...

          • מקווה שקללתו של נקריס תרחף עליהם ועל דורותיהם לנצח נצחים.

            לוציפר ריהל, 22/06/09 16:26

            יצורים נאלחים. ראויים להתבשל בסיר הלבה של הגיהנום.

  • 24.

    קצת אתיקה

    עו''ד, 21/06/09 11:38

    יש מקום שקוראים לו לשכת עורכי הדין ומי שמרגיש שההתנהגות של עורך הדין היא בעייתית או מביישת יכול לפנות לועדת אתיקה שתבדוק את זה ואם זו התנהלות בעייתית.

    • אני בעד (ל''ת)

      מעצב מפוחד, 21/06/09 13:30

    • כפי שהבנת מהכתבה, פיקי לא מתפרנסת מעיסוק כעו''ד אלא מהפחדה ואיומים

      לחךלח, 22/06/09 16:24

      לא נראה לי שלועדת האתיקה יש איזושהי יכולת להשפיע עליה.

  • 23.

    החברה הזאת מנסה בכל מחיר הטלת פחד ואיומים לגבות כספיים לא להם

    מנחם, 21/06/09 10:52

    ב2001 קניתי מהם מספר פונטיים ולאחר כמה שנים
    פנו אלי מחברתם ''יחידת המעקלים'' ודרשו ממני לשלם עבור שימוש בפונטיים.דרשתי מהם לבדוק במערכת שלהם את רישום זכויותי בשימוש הפונטים,אך הם לא מצאו (כך נאמר לי על יד ''המעקלים'') כל איזכור לכך . מסתבר כי החברה האלה נוהגים בצורה אגרסיבית ולא הגונה בגביה על שימוש בפונטיים שלהם ,ללא רחם ולא חוקית.

  • 22.

    בדבר אחד הם מעוד הצליחו - להשניא את עצמם כל כל מעצב בארץ

    בוגר בצלאל, 21/06/09 09:47

    הישג לא מבוטל בכלל. הרבה שנים של עבודה ומחשבה הושקעו פה

  • 21.

    אנחנו המעצבים צריכים לתת למיכל סהר גב שתתבע אותם על הגניבה. (ל''ת)

    ירון, 21/06/09 09:36

    • האמנם? (ל''ת)

      איתן, 21/06/09 12:12

    • גו מיכל, גו. (ל''ת)

      בלה, 22/06/09 16:21

  • 20.

    מעדיף לעצב פונט ולא לקנות מרוזנברג

    מעצב בטראומה, 21/06/09 09:17

    מי שבריון על מעצבים צעירים ימצא את עצמו במהרה מחוסר עבודה.

  • 19.

    סיפור אישי

    d, 21/06/09 08:12

    תכנת מחשבים שעבר איתי קיבל גם שיחה מאיימת מפיקי, שטענה שהפונט שהשתמש נגנב מהם.
    אחרי איומים בטון נוזף הוא שילם לה את ''מחיר הקנס'' אותו דרשה,
    בירור זריז שלי גילה שהפונט היה בבעלות פונטביט ונרכש כחוק ולא היה שום קשר בינו לבין הפונט של מאסטרפונט, הדבר קומם אותי מאוד.
    אין ספק שפיקי היא אשת עסקים שיודעת את מלאכתה, אבל קצת יושר אישי ורגישות לאנשי מקצוע בגיל נכדיהה יכול להיות גם שעור יעיל על זכויות יוצרים לחברים חדשים בשוק וגם בנית תדמית נכונה.
    רבים מחבריי המעצבים קיבלו איומים מפיקי, ואני משתמש כיום רק בפונטים של פונטביט ושמח לשלם להם כל שקל על השרות היחס והגישה ההוגנת. אפשר ורצוי גם בלי מאסטרפונט.

  • 18.

    הפסקה האחרונה השאירה אותי במבוכה

    מישו, 21/06/09 02:36

    נו, מילא. בכל זאת כמה דברים:

    מסכים עם עדי שטרן בשתי האבחנות: טנא/חיים שכאלה - ספק אם העתקה. דרום/אין זו אגדה - בלשון המעטה: לקיחה בסתר.

    עכשיו לעניין, מי שלא אוהב את הצורה שבה חברת מאסטרפונט מנהלת את עסקיה - שלא ייקנה מהם כלום. תקראו לזה חרם צרכנים, משבר כלכלי, מה זה משנה - יש אלטרנטיבות תודה לאל! אבל אם כן השתמשתם בפונט שלהם מבלי לרכוש רשיון, ולא משנה אם זה רק 'איזה פלייר' או הזמנה לערב כיתה - עברתם על חוק זכויות היוצרים, וזכותו של המשווק לבוא אליכם בטענות. די לשחק אותה מסכנים, אם הורדתם שיר או סרט בצורה לא חוקית סביר להניח שלא תתפסו, אבל אם אתם מוציאים לאור דבר דפוס המסודר באותיות שלא שילמתם עליהם ועוד בשפה עם שוק כזה מצומצם - למה אתם מצפים.

    אני אישית לא הייתי קונה מהם כלום, לא בגלל שהם לא הוגנים, פשוט הווייב שלהם די מבאס. בכל זאת אפשר לחיות גם בלעדיהם - יש אלטרנטיבות, פרנק ריהלים נוספים וטובים קיימים בשוק, כמו כן קלאסיקות אחרות, כל עוד משלמים עליהם. קצת חבל אולי על 'נרקיס תם' (למרות שבינינו - קצת יצא מכל החורים הפונט הזה, לא?)

    • מסכים, אני יכול לחיות בלי בעיה בלי נרקיס תם (ל''ת)

      איתמר, 21/06/09 17:44

  • 17.

    רק פונביט

    shizzle, 21/06/09 01:36

    לנפנף ב''גניבה'' מול סטודיואים מהעסוקים בישראל זה לכרות את הענף עליו מסטרפונט יושבים. ויושבים טוב מדי נכון להיום.

    כל אנשי המקצוע - תעברו לקנות בפונביט.
    או עצבו מאפס, באמת מאפס.

  • 16.

    אפילו הקטלוג שלהם הוא חיקוי זול

    עוד אחד, 21/06/09 01:11

    לקטלוג של פונט שופ, ראו את זה בהולנד באקדמיה והזדעזעו. חוץ מזה האוניברסיטה ברידינג היא ''המחלקה הטובה בעולם בתחום''? פחחח הצחקתם אותי, לא מתקרבת לאקדמיה בהאג... ולסיום בתמונה זה לא ''ערימת אותיות מתכת בבית דפוס'' אלא אותיות עץ כמו שכל אחד יכול לראות.

  • 15.

    מאז ומתמיד היה חשש ממסרפונט

    אחד מהתחום, 21/06/09 00:01

    שאף אחד לא יתבלבל. החבר'ה הללו מאז ומעולם נוהגים בצורה עסקית בזויה ביותר ובעיקר באיומים ותביעות. כדאי לכל לקוח או ספק שלהם לנסות וללכת למתחרים.

  • 14.

    המזל של מאסטרפונט

    עדיש, 20/06/09 23:17

    זה שהם מחזיקים בזכויות של הפונטים הקלאסיים. הבעיה שלהם שמתישהוא הם יפסיקו להיות קלאסיים והם ישארו עם כל השאר, שהוא לא משהו בלשון המעטה. רוזנברג הוא מעצב פונטים די בינוני, והדור הבא של המעצבים הרבה יותר מעניין את השוק, כל שהוא יכול הוא לחפש כל היום אנשים שאולי העתיקו ממנו קצת ולאיים עליהם בתביעה. איזה פונט חדש שלו הצליח בתעשייה לאחרונה? איזה חידוש טיפוגרפי הוא הרים בשנים האחרונות? כלום! זאת הסיבה למדיניות שלהם. כל מעצב צעיר קונה מהם את הנרקיסים וזהו. יונטף, הגילדה, עודד עזר ואפילו פונטביט טובים ומעניינים הרבה יותר.

    ממך אני לא קונה יותר!

    • נסחת את זה מצויין.

      לעדיש, 08/05/10 15:27

      אתמול, אחרי המון זמן, צפיתי קצת בערוץ 2. הפרסומות והפרומואים שיש שם בטונות הזכירו לי מדוע זמן רב כל כך בחרתי שלא לצפות בערוץ הזה, אולם מה שעודד ורומם את רוחי (כי אין כמו שמחה לאיד) זה העובדה שכל הכותרות וכל הלוגואים עושים שימוש בעיקר בפונטים של פונטביט. אני רואה גם כמה פונטים של הגילדה (לא אגזים אם אומר שאני מעריץ של ''אלנבי סנס'' שסטימצקי משתמשים בו) ועודד עזר (ה''אלכימאי'' שלו מזוהה כמעט באופן אקסקלוסיבי עם yes).
      העיקר שהנוכחות של מסטרפונט בעולם העיצוב הצטמצמה כמעט לאפס וטוב שכך!

  • 13.

    כנסו כנסו

    אחת שיודעת, 20/06/09 22:06

    אלק 'כל חייו חלם רוזנברג על אותיות'
    כל חייו הוא חלם על ג'יפים ויאכטות

  • 12.

    כתבה מפרגנת מידי.....

    מוטי, 20/06/09 21:56

    לא סתם אף אחד מהגרפיקאים לא אוהב לעבוד עם הנוכלים האלה.
    כיום כולם מעדיפים לעבוד עם חברה הגונה ואיכותית יותר, ''פונטביט''.
    מה הטעם לחקות פונטים ולרוץ כל היום בבתי משפט להרוויח כסף שלא ביושר?

    • כנראה גם מעריב נסחטו והתקפלו... (ל''ת)

      רחלי, 20/06/09 22:03

    • זכות ראשונים

      עדי, 21/06/09 12:37

      אין מה לעשות הם הכי גדולים והכי מקצועיים

    • פיקי רוזנברג מפרנסת יפה שתי חברות:

      דיכי, 22/06/09 16:03

      האחת - מאסטרפונט של פיקי ובעלה הרפה, המתפרנסים מסטודנטים טועים שעברו על החוק כסטודנטים, נתבעים בגסות ובד''כ משלמים כמה אלפי שקלים עבור הטעות.
      והשניה - פונטביט המתחרה, שאליה מתנקזים כל נפגעי מאטסטרפונט לאחר שנדרו לא לרכוש לעולם פונטים ממאסטרפונט.

  • 11.

    פונטים באנגלית מותר ופונטים בעברית אסור

    אנו-אנמית, 20/06/09 21:23

    מישו יכול להסביר למה הישראלים עושים כסף מזה????

    • מה השאלה שלך בדיוק? מה מותר באנגלית? ואיפה? (ל''ת)

      מישו, 21/06/09 01:39

  • 10.

    סחטנים נמאסתם

    רוני, 20/06/09 21:15

    הרוזנברגים הם סחטנים מקצועיים - דרכי הפעולה שלהם מזכירות מאפיה איטלקית במקרה הטוב. מדובר בתאבי בצע שחיים על חשבון סטודנטים שהם סוחטים. כל תהילתם מפונטים קלאסים כמו נרקיס שגם אותו הם עשקו. מעניין לדעת האם מכל הכספים שהם תובעים ממעצבים בגין העתקה - גם צבי נרקיס רואה שקל.

  • 9.

    הכתבה עושה עם הזוג הזה חסד גדול. כל המעצבים יודעים את האמת המרה

    מעצב למוד סבל, 20/06/09 21:10

    שני אנשים דוחים שמסתתרים מאחורי גלימה ארוכה של עורכי דין.

    • הגראציה Picky, היא יצור דוחה, בלתי נסבל וחטטני, ולא לשווא זהו שמה. (ל''ת)

      פוקי, 22/06/09 15:58

  • 8.

    הפיתרון היחיד - חרם מעצבים. פשוט לא לקנות מהם פונטים. מדובר בחברה

    הצופה, 20/06/09 21:07

    שהדרך שלהם להתפרנס כוללת העתקת פונטים ממעצבים צעירים - כמו שעשו למיכל סהר - ואיומים אגרסיביים מעורכי דין על סטודנטים ומעצבים. חרם. רק חרם כולל.

    • אני כבר מזמן מחרים אותם. קונה מכולם, רק לא מהם. (ל''ת)

      K5oo, 22/06/09 15:56

      • אז ממי כן אפשר לקנות חוץ מפונטביט? (ל''ת)

        יולה, 22/09/09 21:59

        • אם יש לך כסף:

          הנוקם, 26/03/10 03:26

          הגילדה, ינק יונטף או עודד עזר. לכולם יש פונטים מדהימים ביופיים גם אם יקרים בהרבה מאלה של פונטביט.
          העיקר - לא לגעת במסטרפונט.

  • 7.

    באמת

    הבדויים נחשפים(י), 20/06/09 20:26

    זה סתם שטות

  • 6.

    ומי זה גוטמן????

    גרפיקאית, 20/06/09 20:23

    מישהו יודע מי עיצב את כל הפונטים הנושאים את השם גוטמן?

    • גוטמן, הוא שמואל גוטמן

      אברהם, 20/06/09 22:19

      חרדי הגר בגבעת שאול, מבוגר מעל גיל 70 חי את עולם הפונטים הותיק ביותר (לדעתי - לא עובדה מבוססת), מייצר ומוכר פונטים לדגש, וורד, תג דווקא ועוד.

  • 5.

    נרקיס הוא גופן של צבי נרקיס

    אחד מהתחום, 20/06/09 20:19

    נרקיס עוצב במשך שנים, כמפעל חיים, על ידי צבי נרקיס. הפונט במחשב בנוי על בסיס הפונט הזה, ובעניין הזה היו הכרעות משפטיות. מוזר שכל זה לא מצוי בכתבה

    • לא רק שהוא של נרקיס, הוא גנב לו אותו

      מפחד להתבע, 21/06/09 13:14

      ולקח את כל הזכויות על ההפצה והמכירה שלו והשאיר את צבי נרקיס (חתן פרס ישראל לעיצוב) עם המכנסיים למטה

      מאסטרפונט האלה גנבים בני גנבים. כמו מאפיה.

  • 4.

    אני ממסטרפונט לא אקנה שוב זה בטוח

    אלעד (שם בדוי), 20/06/09 19:35

    קניתי מהם רק בגלל שרציתי את הנרקיסים,
    מאז הלקוחות שלי מקבלים מכתבים מאיימים שיציגו רשיון על הפונטים או שיתבעו אותם, ואז אני מקבל טלפונים היסטריים וצריך להרגיע את כולם

  • 3.

    לחברת מסטרפונט יצא שם רע בתעשיה...

    אורן, 20/06/09 17:00

    ...וסבורני שהם הרוויחו את השם הרע הזה ביושר.

    צביקה עצמו אינו מעצב פונטים מבריק. הפונטים הכי טובים בקטלוג שלו אינם בעיצובו, אלא מקסימום עיבוד שלו לפונט קלאסי.

    לקוחות מסטרפונט ממשיכים לצורך את הפונטים שלהם רק כי יש להם זכויות על פונטים קלאסיים ושימושיים מאוד, כגון פרנק-ריהל, נרקיס תם + בלוק, נרקיסים, אורון, הדסה וכן הלאה. יש גם לציין שגרסאותיהם לפונטים אלו הן הטובות ביותר.

    הפרת זכויות יוצרים אכן לא מוצלח, אולם גם שיטות איומים והפחדה, גם במקרה של הפרת זכויות יוצרים מינימליות וללא מטרת רווח (כגון על ידי סטודנטים דלפונים), יוצרות אנטגוניזם כלפיהם ומשמשות כחרב פיפיות.

    אף מעצב לא רוצה לקבל מהם כיום טלפון...

  • 2.

    חסרי בושה המאסטרפונט האלה. (ל''ת)

    אילן, 20/06/09 16:21

  • 1.

    Boeing crashed in Brasil

    uri, 20/06/09 13:58

    what the hell is he talking about? the Airbus which crashed in the Ocean from Brasil to France?

    • זו רק דוגמא לכותרת, תנוח.. (ל''ת)

      omadawn , 20/06/09 20:50

      • זוג עסקנים חסרי נשמה (ל''ת)

        בצלאל, 20/06/09 21:50