• 3.

    הרכבת טובה למי שגר בתחנת רכבת אחת ועובד בתחנה אחרת

    או מאד קרוב לשם, 08/06/09 12:19

    צריך פירוט למה?

    • בשביל זה יש רכבת פרברית, לך תעשה סיבוב קטן באירופה

      אני, 08/06/09 15:18

      רכבת פרברית עם הרבה תחנות בכל מקום חשוב\\מיושב

  • 2.

    חייבים לחבר את הפריפריה.לחבר את ערד עם נבטים

    לחבר את כרמיאל לחיפה את בית שאן את ירוחם רק רכבת, 08/06/09 10:01

    אם תבנו תשתית של 20 ק''מ מנבטים לערד זו השקעה חד פעמית אך תחברת גם את בסיס נבטים וגם את ערד וגם את העיר החרדית שאמורה לקום בעתיד .
    ביבי אוליי סוף סוף תחבר את הפריפריה .
    קו לשלומי קריית שמונה כרמיאל בית שאן ירוחם כל אלה הם פריפריה ראוייה שיתיחסו אליה וחבל שהזילזול בתושבים הוא כזה

  • 1.

    למרבה הצער, במשרד האוצר יושבים ''סופרי אפונים''

    יצחק, 08/06/09 09:59

    בגלל שמשרד האוצר הוא משרד שיש לו מדינה, אין מפעלי התפלה - כי ''לא צריך'', אבל המים הטבעיים בארץ ישראל פשוט לא מספיקים לכ- 10 מיליון תושבים (בישראל, בעזה וביו''ש). במקום ללכת בגדול על רשת רכבות מודרנית (כמה זמן נסיעה מחיפה לתל אביב במהירות ממוצעת של 250 קמ''ש? 24 דקות!!!) כבר כיום, ברכבת שפועלת כמו לפני שנות דור, עם קטרי דיזל ומהירות עלובה, הקווים עמוסים כל כך. תראו לי אדם שפוי שיתיישב במכונית פרטית כדי לנסוע שעה וחצי - שעתיים מחיפה לתל אביב, אם יוכל לעשות את הדרך בעשרים וחמש דקות, ואם כשיגיע ליעד תחכה לו תחבורה ציבורית אחרת, מהירה וזולה.
    וזה עוד לפני שנכנסים לחישובי עלות כבישים ומכוניות (שטח נגזל על ידי אוטוסטראדות, דלק (זיהום אוויר), השקעה במכוניות, פחת, בלאי, צמיגים וכו' - אבל את זה גאוני האוצר לא לוקחים בחשבון, רק את ההוצאה מתקציב המדינה על הקמת רשת רכבות ארצית.

    • איך אפשר להגיע למהירות ממוצעת של 250 קמ''ש בין חיפה לתל-אביב?

      יחפן, 08/06/09 18:21

      לאורך 100 קילומטר צריך גם להאיץ וגם להאט, ולהגיע למהירות מקסימלית של מעל 350 קמ''ש. נשמע בלתי ניתו לביצוע.

      • זה יותר נכון 86 ק''מ

        אני, 08/06/09 21:06

        ברכבת ישירה בלי עצירות לא צריך רכבת של 350 קמ''ש(שקיימת בעולם) בשביל מהירות ממוצעת של 250 קמ''ש