• 5.

    !you're wrong

    Jonathan, 16/03/09 19:42

    I don't know where you found cable for $10.95, perhaps in North Dakota. I have been leaving in the U.S. for nearly 5 years and I can tell you that the information that you have on cable prices is wrong. Time Warner Cable has the basic digital package for $50 and Comcast for $75. The $10.95 is analog basic, which the big cable companies don't carry anymore so you are not comparing apples to apples. I have been working in the U.S. media industry for the past 4 years in financial positions, so it is my job to know these things. The cable industry in the U.S. would survive if it wasn't for advertising. Most developing countries have advertising on cable so what makes you think you know best? Content cost rise faster than your subion so if the consumer wants better content he needs to pay, either with money or with your time, you pick. Both HOT and YES are suffering financially so if you want a healthy multi-channel TV industry in Israel maybe its not a bad idea to have some commercial (you can use your DVR if you don't want watch ads). This is typical Israeli arrogance to think you know all. You complain about HOT and YES making money, and if they end up like Channel 10. This is typical Israeli arrogance to think you know it all.

  • 4.

    רמאות

    צרכן, 16/03/09 09:47

    מכול הפרסמות והתמלוגים מהם היה אפשר להוזיל
    את המנויים לכבלים ביותר מ-50%

  • 3.

    אני שונאת פרסומות = לכן אין לי טלויזיה

    בין - פ''ת, 16/03/09 07:39

    כשהתנתקתי מ''ערוצי-זהב'' - אמרתי להם שהם אלה שצריכים לשלם לאזרחים בכדי שיצפו בפרסומות, בפרומואים, בשידורים החוזרים ובתוכניות הזבל.
    ומאחר ואין לי מכשיר טלויזיה בבית - אין תשלום אגרה לרשות השידור.
    החיסכון הכספי לשנה הוא כ 3,500 ש''ח.

  • 2.

    שיתנו אפשרות עם פרסומות -המנוי חינם או סכום סימלי (ל''ת)

    גם לשלם וגם פרסומות ? ממש לאאאאאא, 15/03/09 19:35

  • 1.

    הפתעה

    יניב, 15/03/09 19:19

    עובדתית זה נכון. השאלה היא ''אז מה''?
    כשאנחנו משלמים על כרטיס לקולנוע אנחנו משלמים ''פעמיים'' כי יש פרסומות ארוכות מאוד לפני הסרט. כשאנחנו קונים עיתונים ומגזינים לפעמים חציים מכיל פרסומות. אפילו כשנוסעים היום באוטובוס אנחנו מותקפים בפרסומות.
    אפשר להתנגד לזה מסיבות ''אידיאולוגיות'', אברי גלעד מתקיף את התקפת הפרסומות עלינו. אבל מה הסיבה הצרכנית להתנגד לכך? אני מוכן לקבל בחינם עיתון עם הרבה פרסומות, לשלם 5 שקלים על עיתון עם קצת פרסומות או לשלם 10 שקלים לעיתון ללא פרסומות. (אגב יש על זה כתיבה כלכלית מאוד מפותחת כיום כשוק פלטפורמה או כשוק דו-צידי).
    מה לאמון הציבור ולתופעה הזאת?