• 19.

    יציאה מהסכם

    שי, 15/03/09 14:54

    נרשמתי ללימודים בביה''ס לאנגלית וחתמתי על חוזה שיש אפשרות יציאה 3 ימים לפני תחילת הלימודים בקנס של 300 ש''ח ולאחר מכן אין החזרה של כסף. יום לאחר השיעור ה1 (שיעור לדוג') הייתה לי ת''ד אני בסדר אך נקלעתי להוצאה כבדה.
    ביה''ס לא מוכן להחזיר לי את הכסף.
    האם הם צודקים?

  • 18.

    למה אין החזרת מוצרים לחנויות בארץ?

    אין כמו באמריקה, 15/03/09 14:34

    באמריקה אתה יכול להכנס לחנות, לקנות בגד, קומקום חשמלי, טלויזיה 50'', להחזיר אותם לחנות אחרי חודש עד שלושה חודשים ולקבל כסף מזומן בחזרה, בלי שאלות מיותרות.

    אתה בא לקנות אותו חדש, לפעמים מציעים לך לקחת אותו הביתה לאיזה שבוע לראות שהוא מתאים לכל המשפחה ואז להחליט אם בא לך עליו.

    ומה כאן? נדה

  • 17.

    קצת ארוך אבל מעניין מה אנשים חושבים

    שירות לקוחות ישראלי, 15/03/09 14:21

    נשבעתי שלעולם לא אתקשר שוב עם חברה ישראלית.
    לעולם לא מוכנה להתרגל שוב לשירות ה''אני עושה לך טובה שאני עונה'' .אני משתדלת לתרום לישראל. אפילו מרגישה אשמה שאני חיה טוב יותר מהרבה אחרים.
    אשמתי, נשבעתי ולא קיימתי.
    לפני שבוע התחברתי לחברת בזקום הישראלית לתושבי חוץ לשיחות בין לאומיות.ההבטחות שהחברה הבטיחה נראו נהדרות.
    נו אז נסחפתי...זה היה באמת אמור להנמיך את עלות השיחות היוצאות שלי ולמתקשרים מהארץ.שמחתי.
    בעלי חוצ''ניק.מאלה שרגילים לסטנדרטים של חו''ל.הבטחתי לו שהישראלים למדו לקח מן העבר ועכשיו הם משתפרים מ ''הלקוח מטומטם ולכן הלקוח ישלם'' ל''הלקוח צודק תמיד'' .
    התוצאות באו אחרי שעתיים.הקו היה משובש,בשירות הלקוחות אף אחד לא ענה.אף אחד.
    ניסיתי שוב ושוב לחייג.אחרי עשרות נסיונות התחבר הקו.העצבים שלי עוד היו אשכנזים.
    למחרת שוב ושוב ניסיתי לחייג לשירות לקוחות ו-כלום.
    את הימים הבאים העברתי בנסיונות לחייג והצלחות קלושות להתחבר.
    שוב חייגתי.הפעם ענו לי.ברור לכולם שענו לי במחלקת המכירות שם ידעו על התקלה במדינה בה אני חייה.''הם יתקנו אותה''.''הם יפצו אותנו''.''הם מבטיחים''.
    התאפקתי והבטחתי שאחכה.חיכיתי וחיכיתי אף אחד לא יצר איתי קשר.
    התקלה נמשכה ולא נגמרה.גם השיחות הנכנסות כבר לא ממש פעלו.
    העצבים שלי הפכו למרוקאים (נא לא להיעלב!).ביקשתי להתנתק.התשובה היתה ברורה:גם אם לא הייתי מרוצה מהשירות .בעקבות הצלחתי להוציא כמה שיחות ולקבל כמה ,אני אשלם מחיר מלא לחודש.מיותר לציין שבכדי להתקשר לחברת בזקום משלמים שיחה מקומית כלומר חייגתי עשרות שיחות מקומיות שלא התחברו.
    אני לא יודעת מה לעשות. הישראלים חייבים לספק שירות בסטנדרטים בין לאומיים אם הם מטפלים בלקוחות כאלה
    אין לי יותר מה לתרץ לבעלי אנחנו עם שירות ישראלי סיימנו.וחבל לי כל כך.

    • כל העסקים הישראלים לוקים בחוסר מקצועיות ורמה נמוכה (ל''ת)

      אין פיקוח, 15/03/09 15:47

  • 16.

    אגורות שלא קיימות

    לירון, 15/03/09 14:14

    כבר מספר שנים שמטבעות של אגורה אחת וחמש אגורות לא נמצאות בשוק. למה לא מבטלים את התמחור במטבעות אלו כדי למנוע ''ייפוי'' (מלשון יפה כמו כל הנקודה 99 למיניהם...) מחירים באמצעותן מחירים ועיגולם כלפי מעלה

  • 15.

    החזרת מוצר

    ליאורה, 15/03/09 13:36

    שלום רב, ביום שישי האחרון קניתי בחנות תיק ותק בקניון הנגב שני תיקי נשים, היה מבצע 1+1, נאמר לי ע\\''י המוכרת המאוד נעימה כי יש 3 ח\\' אחריות על הרוכסנים. בואי למסור את התיקין כמתנה לחברתי אתמול בשבת - גילינו שכבר רוכסן אחד לא תקין. חייגתי בערב לחנות ומסרתי כי יש ברצוני להשיב הכל ולקבל זיכוי. נמסר לי לבוא כי לא בטוח שאוכל להזדכות. אני מעוניינת במוצרים אלו, כי מה שנקרא מסתר שלמרות המצב הפתגם הישן - זול יקר - מקבל יתר תוקף. איך לעלי לנהוג? על עצתו של עו''ד יצחק קמחי - אודה,

  • 14.

    חברת פלאפון

    דני, 15/03/09 13:12

    ברשותי מכשיר סלולרי שהיה ללא תשלום חודשי.
    בתחילת השנה, עקב שינוי מדיניות משרד התקשורת, הודיעה לי חברת פלאפון כי היא מתחילה לגבות ממני תשלמום חודשי עבור הקו.
    האם זה חוקי?
    כמו-כן, לאחר שביצעתי ניתוק לקו, מאחר ולא רציתי בתשלום חודשי, התברר לי כי יש לחברה מסלול אחר ללא תשלום חודשי, דבר זה לא נאמר לי ע''י נציגי השירות, ואף להיפך, נאמר לי שאין מסלול ללא תשלום חודשי.

    האם זה חוקי מה שחברת פלאפון עשתה? במידה ולא, מה אני יכול לעשות כנגד זה?
    תודה

  • 13.

    החזרת מוצר שנקנה באותו יום

    הראל, 15/03/09 13:12

    שלום לכולם.
    ברצוני לשאול -
    1.אם רכשתי מוצר (בגד/תחפושת/פלאפון סלולארי) ואחרי חצי שעה מרגע הקנייה התחרטתי האם החנות/חברה חייבת להחזיר לי את הכסף?
    ומה קורה אם החזרתי אחרי יום יומיים?

    2.לקוחות עסקיים בחבות הסלולאר לא יכולות לבצע ביטול עסקה יום למחרת העסקה אם עשו או ממש אחרי העסקה באותו רגע שביצעו מדוע זה? למה אין נוהל מסודר?
    ואם כן ניתן מדוע חברות הסלולאר משקרות ומענות את הצרכנים שלא ניתן?
    תודה

    • הראל שלום,

      עו''ד יצחק קמחי, 15/03/09 19:15

      לשאלתך הראשונה המצב החוקי היום לא מחייב כי כספך יוחזר לך לאחר שביצעת את העסקה בין אם אחרי חצי שעה או בין אם אחרי יומיים. חובה על בית העסק להציג הודעה על מדיניות החזרת הטובין שלו. הוא יכול לקבוע בא אם הוא מחזיר כסף או נותן זיכוי. במשרד התמ''ת אנו מנסים לקדם חקיקה שתרחיב את החובה להחזיר כסף.
      לשאלתך השניה חוק הגנת הצרכן לא חל על עסקאות בין שני עוסקים אלא רק על עסקאות בין עוסק לצרכן, כשהצרכן מוגדר מי שרוכש נכס או שרות לשימוש שעיקרו אישי ביתי או משפחתי. דהינו לא עסקי.

  • 12.

    האם חייב אני כלקוח להציג קבלה בסוף הקניה?

    השמאל הוא זבל , 15/03/09 13:03

    בסופרים זה מגיפה בכל מקום מתייחסים אל הלקוח כגנב עד שיוכיח שלא עם קבלה.
    האם חובה עלי לציית ולהראות קבלה לשומר ביציאה?
    מהו החוק בעניין.
    תודה

    • שלום רב,

      עו''ד יצחק קמחי, 15/03/09 19:17

      אם הדבר אינו מוצא חן בעיניך אינך חייב לקנות שם, אולם הדרישה להציג חשבונית קניה ביציאה מהסופר אינה בלתי הגיונית גם אם מטרתה לוודא שהתמורה עבור הקניה שולמה.

  • 11.

    עמידות-סלון עור

    צרכן, 15/03/09 13:01

    לפני כשנה קניתי סלון עור מביתילי-בית חרות,במחיר של 5800 ש''ח, לאחר כמה חודשים הסלון התחיל להסדק, להתפוצץ, שלחתי מכתב לביתילי, ומסרו שתמורת 200 ש''ח ישלחו נציג שלהם שיראה את הבעיה, וציינו שאין אחריות,
    ציפיתי מביתילי קצת אחריות, התאכזבתי בגדול, שילמתי ממיטב כספי עבור סלון עור, אבל לא החזיק מעמד שנה!!! אני פשוט מאוכזבת.

    • שלום צרכן,

      עו''ד יצחק קמחי, 15/03/09 19:18

      לצערי אין חובה לתת אחריות לסלון, האם בעת שרכשת את הסלון הובטחה לך אחריות כל שהיא? אם כן על החנות לפעול בהתאם להתחייבותה

  • 10.

    החלפת מוצר

    שרית, 15/03/09 12:57

    האם אני חייבת להסביר מדוע ברצוני להחליף מוצר מסוים שאותו אני מחזירה לחנות שלם וללא תקלות?

    • שרית שלום,

      עו''ד יצחק קמחי, 15/03/09 19:18

      אין דרישה בחוק למתן הסבר ובתנאי שאת מחזירה את המוצר לחנות בהתאם למדיניות החזרת הטובין של החנות

  • 9.

    נעליים קונים מהר

    מור,פתח תקווה, 15/03/09 12:56

    רכשתי נעליים לפני שנה במחיר יקר. עכשיו הרוכסן שלהן נהרס. האם אני יכולה לחזור אל החנות ולדרוש שיתקנו, גם אם חלפה שנה?

    • מור שלום,

      עו''ד יצחק קמחי, 15/03/09 19:19

      אני מקווה שהשרות של החנות הוא כזה שאכן הם יתקנו את הרוכסן. אין אחריות לבלאי סביר. אם מדובר בפגם הנושא של מוצרים פגומים מוסדר במסגרת חוק המכר שאינו בסמכותנו. המדובר בנושא שיש לקבל בו סעד אזרחי ומומלץ להתייעץ לצורך כך עם אחד מארגוני הצרכנים. לנוחיותך, להלן פרטי המועצה הישראלית לצרכנות: ניתן להגיש תלונה באמצעות אתר המועצה www.consumers.org.il
      כתובת : רח' החשמונאים 88, ת.ד. 20413 , תל-אביב
      טלפון: 6241034 - 03 פקס: 6241035 – 03

  • 8.

    שאלות על טלפונים סלולארים .

    צרכן שואל, 15/03/09 12:42

    1. ידוע כי נציגי החברות בתחנות השירות הם אלופי המכירות.תבוא לשאול משהו, ידחפו לך מיד מכשיר דור חדש, עם התחייבות לשלוש שנים.
    חלק גדול מהלקוחות מגיעים למטרה אחת, ויוצאים תוך זמן קצר עם מכשיר, אותו לא התכוונו לרכוש כלל.
    2.האם קיים חוק החזרת מכשיר חדש ( למשל תוך שבועיים), כמו לכל מוצר אחר.
    3. האם חברה שקיבלה מכשיר חדש חזרה מהלקוח, יכולה להודיע לו כי : אם לא תיקח את המכשיר בחזרה, אנו נשים אותו במחסן, אבל אתה תשלם עליו, כרגיל.
    4. מן הראוי היה להציב שלט על שולחן המכירות אשר יודיע ללקוח את זכויותיו לביטול העיסקה תוך זמן סביר (כפי שניתן לראות ב''איקאה'').

    תודה על תשובותיכם

  • 7.

    היכן הגוף שצריך להגן על הצרכן הישר ואיפה כוחו-כתובת בבקשה

    צרכן, 15/03/09 12:39

    אפילו תביעה בתביעות קטנות לא מאיימת על היצרן/ספק/מוכר. אין שום מנוף או כוח בידי הצרכן לקבל תמורה מלאה לכספו. אנחנו נחשבים מדינת חוק?

    • צרכן שלום,

      עו''ד יצחק קמחי, 15/03/09 19:20

      אתן לך את הכתובת שלנו ואדגיש כי אנו מטפלים בעבירות פליליות על חוק הגנת הצרכן. ניתן לפנות לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ''ת רח' בנק ישראל 5 ירושלים.

  • 6.

    חברות תקשורת..

    עצבני, 15/03/09 12:35

    דבר מקומם שמקומם אותי לגמריי ואני לא מבין מדוע אין מי שמטפל בעניין בחומרה.

    חברות הכבלים מעלות מחירים באופן שרירותי (לא אכנס לעניין תיאום מחירים בינהם) .

    אותם חברות קובעות מחירים גבוהים כאשר הם מאפשרים קבלת ''הנחה'' או הטבה בתנאים של התחייבות לתקופה מסויימת.

    ברוב המקרים הפער בין מחיר מחירון למחיר לתקופת התחייבות מגיע לעשרות אחוזים!!!

    אך יכול להיות שחברות התקשורת מחייבות אותי לתקופת התחחיבות...(הפער במחירים מחייב אותי להתחייב אליהם...

    לו הפער היה קטן,רובנו הצרכנים היינו מעדיפים ..מנוי ללא התחייבות...

    אולי מספיק עם הניצול הזה של הצרכנים..?

    • שלום רב,

      עו''ד יצחק קמחי, 15/03/09 19:21

      אכן עדיף היה אילו כל העסקאות היו ללא התחייבות אולם לא קיים בחוק איסור המונע בקשת התחייבות. תקופת ההתחייבות הוגבלה לאחרונה ע''י שר התקשורת ל-18 חודשים אולם לדעתי רצוי שתהייה נמוכה הרבה יותר. אני מקווה כי הדבר ישתנה

  • 5.

    סימון מוצרי טקסטיל

    מובטל, 15/03/09 12:24

    ידוע לי שקיים חוק שנקרא חוק הגנת הצרכן (סימון טובין)...

    תוכל בבקשה לי להסביר מהם היתרונות בחוק זה כשמדובר במוצרי טקסטיל?

    מה אכפת לי מי היבואן ומה הכתובת שלו??

    בדקתי ומצאתי שיבואנים רבים נמנעים מיבוא מוצרי טקסטיל זולים במיוחד (סטוקים למינהם) רק בגלל החוק הזה...וע''י כך לא מאפשרים לנו הצרכנים להנות מאותם מחירים זולים..

    תקן אותי אם אני טועה??

  • 4.

    חברות סלולר

    צחי, 15/03/09 12:18

    ידוע לי שבחלק ממדינות אירופה קיימת אפשרות שצרכנים יגבילו את חשבונות הטלפונים הסלולרים שלהם לסכום קבוע,כלומר: הורה לילד יוכל להגביל את השימוש בטלפון לסכום מסויים (נגיד 100 ש''ח) וחברת הסלולר מחוייבת לפעול ולהגביל את הנפח/סכום/דמי שימוש...כך שהצרכן יידע מהם ההוצאות הקבועות שלו מידי חודש...

    מדוע בתקופה כל כך קשה הרעיון לא מיושם בארץ??

  • 3.

    חברת TO GO חברה לנעליים

    ענת דוד, 15/03/09 12:15

    קניתי לבנותי מגפיים לאחר חודש ועשרה ימים הגעתי לחנות עם מגף מתפרק לחלוטין .
    מאחר ויש אחריות לחודש בלבד הפנו אותי לשירות לקוחות ששםם אין מענה קולי אלא תיבה להשארת הודעה ולעיתים גם התיבה מלאה
    מנ עוד ניתן לעשות ?

    • ענת שלום

      עו''ד יצחק קמחי, 15/03/09 18:40

      הנושא של מוצרים פגומים מוסדר במסגרת חוק המכר שאינו בסמכותנו. המדובר בנושא שיש לקבל בו סעד אזרחי ומומלץ להתייעץ לצורך כך עם אחד מארגוני הצרכנים. לנוחיותך, להלן פרטי המועצה הישראלית לצרכנות: ניתן להגיש תלונה באמצעות אתר המועצה www.consumers.org.il
      כתובת : רח' החשמונאים 88, ת.ד. 20413 , תל-אביב
      טלפון: 6241034 - 03 פקס: 6241035 – 03

  • 2.

    יבוא אישי..

    רמי, 15/03/09 12:10

    שבוע טוב

    האם ''צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (סוכנים ליבוא אישי)'' בתוקף?

    אם כן, מדוע לא קובעים קריטריונים ברורים (כגון,תעודת סוכן מכס/פקיד רישוי וכו') לקבלת היתר לעסוק בתחום...

    ידוע על לא מעט סוכנים/חפרים שעוסקים בתחום ושאינם מבינים דבר,וחבל.

    אודה לך על תשובתך

  • 1.

    חברת הדאר

    nachum, 15/03/09 11:59

    האם סביר וחוקי שעלות משלוח מכתב לישוב עירוני בו אין חלוקת דאר זהה לעלות משלוח לעיר בה קיימת חלוקה לבתים ( חברת הדאר חוסכת עלות הדוור ) .אני מבוגר המתקשה ללכת כל יום למרכז החלוקה המרוחק מביתי.

    • נחום שלום,

      עו''ד יצחק קמחי, 15/03/09 18:36

      לקבלת מענה לשאלתך אני מציע כי תפנה לרשות הדואר.
      בשולי הדברים אומר ששולח המכתב לא יכול לדעת מה מדיניות החלוקה אצל הנמען.