• 18.

    אני יש לי מכונית

    סמי, 04/01/10 16:09

    איך אפשר להשתתף ?

  • 17.

    אני יש לי מכונית

    סמי, 04/01/10 15:58

    איך אפשר להשתתף ?

  • 16.

    להוציא את קייזר

    מן הקבר, 01/04/09 15:39

    אולי זה יעזור?

  • 15.

    מכניות ישנות (ל''ת)

    thkhv, 22/03/09 20:57

  • 14.

    המבצע הזה יצא לדרך רק אם תהיה אפשרות לקומבינה.לדוגמה

    lili_lili , 13/03/09 21:36

    בעל מגרש גרוטאות המחזיק גרוטאות ומחייה אותן תמורת סכום סימלי,דוגמה אחרת תעשיית
    תעודות המצביעות על כלי רכב שהאגרה שולמה אך בפועל הם מושבתים,מאחר והרכב לא נוסע ולא יסע על כבישי הארץ גם אין סיכוי שיתפס ויוכח שהייתה קומבינה. ועוד כמה קומבינות בדרכים שונות..כשהכל יבשיל ,ובראש הפירמידה יעמוד עבריין נודע שיגרוט לנו את הגרוטאות ויחרטט לנו את החירטוטים שלכם עד אז תנו לנסוע בשקט.
    אגב בכתבה לא הובא למשל שלא רק לא מנסים להוריד את המכוניות הישנות מהכביש אלא מכריחים ציבורים מסויימים לנסוע ברכב ישן,לדוגמה נכה יכול לקבל הבטחת הכנסה רק אם ריכבו מעל 15 שנים על הכביש ונפח המנוע אינו עובר את 1300 סמ"ק.אם נפח המנוע לדוגמה 1600 הרכב צריך להיות בן 20 שנה לפחות כדי שתקבל הבטחת הכנסה,ואין זה משנה אם הרכב משמש אותך במקום רגליים.

    בקיצור הם אומרים הלוואי שתעשה תאונה תמות ונתפטר ממך יזבל...טוב את הזבל אני הוספתי חחח אבל זה לא רחוק מהמציאות.

  • 13.

    מדוע לא ממחזרים זכוכית? נשגב מבינתי, (ל''ת)

    יעקב, 13/03/09 05:30

  • 12.

    הכתב והעורכים שלו חוצפנים:לא כולם יכולים ו/או רוצים

    NRG - תתביישו, 13/03/09 01:25

    רכב-שופוני יא נאס.יש אנשים צנועים יותר.למה לרמוס אותם?

  • 11.

    יש מצב לאוגנדה בכל זאת ? (ל''ת)

    שי, 12/03/09 23:12

  • 10.

    ומה עם ההשפעה הסביבתית של ייצור מכונית חדשה?

    ההררי, 12/03/09 22:52

    ושל תהליך הגריטה? ברור שהם צורכים אנרגיה, חומרי גלם, עבודה והוצאות נילוות. לא התייחסתם לזה בכלל.

  • 9.

    קודם יש לגרוט 120 חברי כנסת! (ל''ת)

    אליקבליקבום , 12/03/09 22:14

    • בקרוב יהיו לנו 120 שרים וסגני סרים (ל''ת)

      למרות אילי ההון, 01/04/09 15:40

  • 8.

    רכב חדש יותר בטוח בכביש !!!!

    פחח, 12/03/09 20:44

    היום כל הרכב מפלסטיק מנועים אים טורבו רכב ללא מישקל שהופך לקטלני בזמן תאונה.ותבין שאנחנו לא ארופה פה תהליך הגריטה יהפוך כמו מיחזור הפחיות פרנסה לכמה עבריינים.וכמו בישראל קודם יגרסו לך את האוטו ועד שתקבל את הכסף תשכח לנהוג.

  • 7.

    השר פורז (שינוי) ניסה לקדם את זה

    dw, 12/03/09 19:09

    כנראה שהעבודה משנת 2003 קשורה לזה. למיטב זכרוני היה מדובר בתוכנית להציע 5000 או 6000 ש''ח פר גריטה אך בכ''ז האוצר התנגד.
    מכאן שלשלם סכום גבוה מכך, כמוצע בכתבה, זה אוטופי ולא רציני, מצד שני חוששני ש 3000 לא יהא תמריץ מספק, כך שבגדול 5-6 אלף נראה לי סכום סביר, שמצד אחד ימחוק כמה אלפי רכבים טובים מהכבישים ומצד שני עלותו לא תהא בלתי נסבלת לאוצר.

    על מנת לצמצם חוכמולוגים (קנה רכב מושבת, השמש אותו וחלוב את אוצר המדינה) אני ממליץ לקבוע כי יורשה למכור רק מי שהחזיק ברכב לפחות 3 שנים. זה גם מתיישב עם מטרות החוק שכוונתן לעודד בעלי רכב המחזיקים אותו שנים רבות לשדרג ולהתקדם (או לחילופין לעבור לתח''צ).

    תועלת נוספת, שלא צוינה בכתבה, היא שחרור מקומות חניה יקרים. סובארו לאונה 1982 תופסת אותו מקום כמו סובארו אימפרזה 2002.

    ראוי לציין כי תוכנית הגריטה האיטלקית התנתה את התשלום בקניית רכב איטלקי חדש(!), מה שלא רלוונטי אלינו.

    ולבסוף, ראוי לציין כי מדובר ברשות בלבד! איננו אונסים בעלי רכבים ישנים עניים למכרם, רק מציעים להם. זה גזר, לא מקל.

  • 6.

    המדינה מתאבדת בכל דרך אפשרית... (ל''ת)

    צ'רצ'יל , 12/03/09 17:31

  • 5.

    נמאס לי לחיות פה. (ל''ת)

    עדי, 12/03/09 16:15

  • 4.

    שיתנו כמו ברמניה 14,000שקל על רכב בן 9 (ל''ת)

    עולם 3, 12/03/09 13:30

    • למה?

      dw, 12/03/09 19:22

      רכב בן 9, ואפילו 15, הוא רכב שמתפקד בסדר גמור ואיני רואה כל סיבה לבזבז כספי ציבור על גריטת רכבים אלה. בכזה מקרה אני חושב שהתנגדות האוצר תהיה מוצדקת לגמרי.

      מטרת החוק היא לעודד הורדה של רכבים באמת ישנים (20 שנה ומעלה), בפרט כאלו שלא מתוחזקים היטב - שכן יש כאלו שישמרו הרכבים כרכבי אספנות (30 שנה ומעלה) ובהם אין לי רצון לפגוע.

      שים לב - כוונת המחוקק היא לטפל בפלח השוק של רכבים בני 20 עד 30 שנה. אלו הרכבים המוזנחים שהתועלת בקיומם נמוכה וגם עלות גריטתם לא יותר מדי כבדה. רכבים ישנים יותר הם אספנות, משמשים בעיקר למטרות פנאי ומסבים נחת לבעליהם, ורכבים חדישים יותר מתפקדים מצויין.

      • טכנולוגיה בת 10

        שמוליק, 22/03/09 22:01

        מדוע לא לגרוט מכוניות בנות עשר שנים? וכבר נאמר גם בכתבה כי טכנולוגית המנועים דאז, עדיין מזהמת ומרבית המכוניות הנ''ל במצב מכני לא מזהיר והוצאות התחזוקה שלהן גבוהות. בהחלט כדאי לגרוט גם מכוניות אלה.

  • 3.

    מי הפראייר שיתן אוטו נוסע תמורת 3000 שקל? (ל''ת)

    י, 12/03/09 12:51

    • תתפלא

      dw, 12/03/09 19:17

      פתח לוח וברר כמה משלמים על רכבים בני 20 שנה. מה שכן כאשר מדברים על 3000 ש''ח המספר האבסולוטי די מצומצם (כמה אלפי רכבים?)

      כפי שהגבתי למעלה, כדאי שהפיצוי יעמוד על 5-6 אלף, על מנת להכניס יותר רכבים לגריטה (נאמר כמה עשרות אלפים?)

      נכון. בעל אותה סובארו 82 ''שיחק אותה'' וירוויח אלף שקל אקסטרא. ביג דיל, מקסימום אפשר לראות את זה כסיוע נוסף למעוטי יכולת.
      זה שווה לציבור כי בשאיפה תהיה פחות סובארו מקרטעת בכבישים שמזהמת לנו את האויר ולוקחת לנו מקום חניה. בהנחת ההתניה שרשמתי (אחזקה מינימלית של 3 שנים) מאחר ואותו בעל רכב כבר שילם במשך השנים אגרות רישוי בסכומים של אלפי שקלים זה לא באמת נורא.

  • 2.

    מיסוי רכב חדש בארץ הינו שערוריה

    מיכל, 12/03/09 12:22

    גם משכורות השרים, חברי הכנסת ושאר החיים על חשבוננו.

    משם מתחילות כל הבעיות, דופקים את האזרח ועוד מתלוננים, פשוט חוצפה !

  • 1.

    כתבה מצויינת!!

    אביבה8 , 12/03/09 09:51

    כל הכבוד על עבודה עיתונאית למופת והבאת נושא חשוב זה לדיון.